* Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 oktober 2007 - 10:16
Postad 09 oktober 2007 - 10:19
Postad 09 oktober 2007 - 10:25
Inga klistermärken heller på polarens 46a från Ullared Digital (köpt igår)
Såg på kartongen att Dustin fått direkt från Sony Sverige. Kanske att fabriken i Spanien fick slut på klistermärken

Postad 09 oktober 2007 - 10:35

Dett gör att vi bara helt enkelt måste veta!
Tog limmet slut?
Tog klistermärkerna slut?
En arbetare som inte gjorde sitt jobb?
En komplott för att se hur vi reagerar?
Nya eu regler, mer miljövänligt?
Du ser finns hur många orsaker som helst
Postad 09 oktober 2007 - 10:36
// P
Postad 09 oktober 2007 - 11:25

Lite detektivarbete leder fram till Galleriet av 46" skärmar på minhembio. Många av dessa HAR klistermärken.. Oh my god.
Jag tror att vi har fått kassa apparater (NEJ, inte kassaapparater, puh)...
Lite löjligt är det allt, men att alla har fått det (iaf från dustin) betyder nog bara att klistermärkena skippades.
Redigerat av Mahti, 09 oktober 2007 - 11:27.
Postad 09 oktober 2007 - 11:30
Vilken respons på upptäckten!
![]()
Lite detektivarbete leder fram till Galleriet av 46" skärmar på minhembio. Många av dessa HAR klistermärken.. Oh my god.
Lite löjligt är det allt, men att alla har fått det (iaf från dustin) betyder nog bara att klistermärkena skippades.
Man blir ju lätt lite paranoid

Postad 09 oktober 2007 - 12:34
Kan tillägga att i thailand verkade de inte vara några problem med att få tag i D3000. Fanns både 40" och 46" modellen. Priset för 46" låg med dagens valutakurs på ca 14807:-. Funderade ett tag på att försöka ta med mig en som handbagage

Redigerat av Samplehead, 09 oktober 2007 - 12:34.
Postad 09 oktober 2007 - 12:37
Det kanske betyder att någon på Sony äntligen lyssnat på kunderna o slutat kleta limindränkta dekaler överallt på varorna. Även jag slapp detta från min dustinköpta maskin, vilket jag är tacksam för.Vilken respons på upptäckten!
![]()
Man blir ju lätt lite paranoidså det är bara att hoppas att din förklaring är den rätta....
Postad 09 oktober 2007 - 13:16
Och hur ser det demot ut? kan vara bra att veta ifall du vill ha svar. Är det den där typ färg kommer från överallt som en musikal? (ja jag vet dålig förklaring, kommer inte på ngt bättre).När jag var i Thailand så körde de en HD demo på samtliga skärmar (tror mig sett samma demo på sony center i sverige också) Någon som vet ifall denna demo finns att ladda ner någonstans?
Kan tillägga att i thailand verkade de inte vara några problem med att få tag i D3000. Fanns både 40" och 46" modellen. Priset för 46" låg med dagens valutakurs på ca 14807:-. Funderade ett tag på att försöka ta med mig en som handbagage
Den fick jag på en skiva när jag köpte tv:n
Redigerat av pechas, 09 oktober 2007 - 13:16.
Postad 09 oktober 2007 - 13:32
Postad 09 oktober 2007 - 13:35
Och hur ser det demot ut? kan vara bra att veta ifall du vill ha svar. Är det den där typ färg kommer från överallt som en musikal? (ja jag vet dålig förklaring, kommer inte på ngt bättre).När jag var i Thailand så körde de en HD demo på samtliga skärmar (tror mig sett samma demo på sony center i sverige också) Någon som vet ifall denna demo finns att ladda ner någonstans?
Den fick jag på en skiva när jag köpte tv:n
Sorry, insåg att jag var lite otydlig. Den demon jag såg inehöll lite varierande klipp med mycket natur scener men även några stads scener. Är lite svårt att beskriva då jag inte riktigt minns. Det kan ju vara samma som följde med på skivan, har inte hunit kolla på den än. Någon som vet ifall skivan kan spelas från en xbox 360 eller är det pc som gäller?
Redigerat av Samplehead, 09 oktober 2007 - 13:36.
Postad 09 oktober 2007 - 13:45
När jag var i Thailand så körde de en HD demo på samtliga skärmar (tror mig sett samma demo på sony center i sverige också) Någon som vet ifall denna demo finns att ladda ner någonstans?
Jag har laddat ner en Sony HD demo med mycket natur och några stadsscener som du beskrev. Ska kolla när jag kommer hem vad den heter.
Postad 09 oktober 2007 - 13:45
ÖPPNA EN KLISTERMÄRKESTRÅD ISTÄLLET
gläd er över er fina TV som nära på inte kom hit isället, MY GOOD

Redigerat av GTO-66, 09 oktober 2007 - 13:48.
Postad 09 oktober 2007 - 13:47
när kommer man kunna köpa en 40d3000 igen? finns inte uppe på dustin eller netonnet :/
De exemplar som går att få tag på för tillfället i vårt avlånga land är väl de sista som går att få tag på med tanke på att modellerna har utgått ur Sony´s sortiment...!! Tyvärr....!
Postad 09 oktober 2007 - 13:48
Tat angående ifall tv kommer ut igen skulle jag inte tro. kan ligag kvar hos ngn expertbutik ifall inte allt är borta.
Postad 09 oktober 2007 - 14:22
när kommer man kunna köpa en 40d3000 igen? finns inte uppe på dustin eller netonnet :/
De exemplar som går att få tag på för tillfället i vårt avlånga land är väl de sista som går att få tag på med tanke på att modellerna har utgått ur Sony´s sortiment...!! Tyvärr....!
varför? är ju bästa lcdn på marknaden för tillfället (iaf under 20k kr) :/
antar att d3500 kommer kosta bra mycket mer?
Postad 09 oktober 2007 - 14:39
När jag var i Thailand så körde de en HD demo på samtliga skärmar (tror mig sett samma demo på sony center i sverige också) Någon som vet ifall denna demo finns att ladda ner någonstans?
Jag har laddat ner en Sony HD demo med mycket natur och några stadsscener som du beskrev. Ska kolla när jag kommer hem vad den heter.
Stort tack
Postad 09 oktober 2007 - 15:35

Dock så slet jag ju av dem och det är ju klister som inte lämnar några spår alls. Så det var smidigt. Fick jag välja hade jag iofs valt en TV som kom utan klistermärken. Det hade sparat mig ca. 5 sekunder. Viktigt!!!!!!!!

Glädj Er åt en kanon-TV!
Postad 09 oktober 2007 - 16:04
Jag bor i ett "comhem-hus", med deras 3 hål i väggen.
* Får man digitalt+analog ut ur samma hål då?
* Vad behöver jag för att se digital-tv? Som jag förstått det är det endast ett CAM-kort som saknas.
* Vilka kanaler får jag då? Har idag alla kanaler jag vill ha analogt gratis, får tydligen 2 veckor med alla kanaler från Comhem gratis. Men sen då?
Är det endast dom analoga kanalerna som är gratis? Eller får jag fortfarande kanal 1-5 + mtv och lite sport gratis iaf?
Pratade med en snurrig person på Comhem idag och denna försökte bara pracka på mig deras CAM-kort och något abonnemag för 150kr/månad.. det är jag inte villig att betala.
* CAM-kortet behöver inte vara deras som jag förstått i tråden, utan kan gott välja mellan dem som redan rekommenderats?
Postad 09 oktober 2007 - 16:12
Kan någon svara på detta åt mig.
Jag bor i ett "comhem-hus", med deras 3 hål i väggen.
* Får man digitalt+analog ut ur samma hål då?
* Vad behöver jag för att se digital-tv? Som jag förstått det är det endast ett CAM-kort som saknas.
* Vilka kanaler får jag då? Har idag alla kanaler jag vill ha analogt gratis, får tydligen 2 veckor med alla kanaler från Comhem gratis. Men sen då?
Är det endast dom analoga kanalerna som är gratis? Eller får jag fortfarande kanal 1-5 + mtv och lite sport gratis iaf?
Pratade med en snurrig person på Comhem idag och denna försökte bara pracka på mig deras CAM-kort och något abonnemag för 150kr/månad.. det är jag inte villig att betala.
* CAM-kortet behöver inte vara deras som jag förstått i tråden, utan kan gott välja mellan dem som redan rekommenderats?
Är i samma situation, dvs jag har det analoga basutbudet från comhem idag. Jag är nästan 100% säker på att du behöver beställa åtminstone deras digital small paket för att kunna se några digitala kanaler överhuvudtaget. Tror bara det är de som kör digitalt marksänt som kan få fria digitala kanaler. Slog själv till idag och bestälde en ca modul från misco samt 8 favoriter från comhem, då jag tycker de analoga kanalerna ser ganska sunkiga ut i gemförelse med min gamla panasonic plasma. Det som är bra är att det verkar som man kan använda samma uttag för både analoga och digitala kanaler. Har testat att koppla in från det digitala uttaget nu och det fungerar fortfarande utmärkt att se de analoga kanalerna.
Postad 09 oktober 2007 - 16:21
Dvs, för att få de Digitala Fria kanalerna får man isåfall ansluta t ex en bordsantenn för att plocka de fria DVB-T kanalerna.
Jag bor själv i ett ComHem hus och har en DVB-T mottagare utan CAM och då tar jag de marksända fria kanalerna via en bordsantenn - det går alldeles utmärkt i centrala Göteborg! :-)
För att få ComHem's utbud av Digitala kanaler måste man dock troligtvis ha ett ComHem CAM SAMT ett ComHem programkort med deras abbonemang.
Dock har jag hört att vissa kabelnät (tror att vissa som är anslutna via Gothnet i Göteborg) erbjuder fria digitala sändningar i DVB-C nätet (kabelnätet) och då antar jag att man inte behöver någon CAM.
Postad 09 oktober 2007 - 17:31
Är bildytan matt på 46D3000.
Jag menar som på Samsung R/S modellerna eller glansig som på M-modellen.
Hoppas ni förstår

Postad 09 oktober 2007 - 18:15
Hej
Är bildytan matt på 46D3000.
Jag menar som på Samsung R/S modellerna eller glansig som på M-modellen.
Hoppas ni förstår
Bildytan är ja matt på 32, 40 & 46D3000.
Postad 09 oktober 2007 - 18:27
Några tillfällen där det upprepat uppkommer:
- telenors reklam när bakgrunden är svart och det endast står "telenor + logga" på skärmen. ett visst grönt flimmer uppträder då runt bokstäverna, inte solklart men det syns iaf.
- Simpsons eftertexter, även här är ju bakgrunden mörk.
- Zodiac via HDMI från datorn i 720 p, då i mörka scener som när tjejen får lift efter att ha punkterat hjulet.
- Scarface på DVD från DVD-spelaren via scart. I Början syns detta gröna flimmer då det presenteras vem som gjort filmen etc...
- Canal + Film via digital-tv då de presenterar höstens serier.
Blir galen då detta kanske försvinner t.ex om jag byter från "standard" till "dagsljus" i Simpsons, då syns det inte alls, tvärtom kanske det syns i Scarface på "dagsljus" men inte med "standard" eller "bio".
Samtidigt så kan ett byte från "dagsljus" till "bio" vid ett annat tillfälle inte alls bota flimmret!
Märkte t.ex att fenomenet inte uppträdde lika kraftigt i Zodiac när jag höjde ljusstyrkan från 60 till 70. Kör 1920@24 från datorn.
Nån som har nån aning alls?
Postad 09 oktober 2007 - 19:28
Jag behöver lite tips på kabel DVI-HDMI ca 10m
Behöver man lägga ut ca 1000kr på en supra kabel eller blir man nöjd med en billigare kabel?
Vad andvänder ni?
Har mätit nu och den dehöver vara minst 12m.
Innebär det några problem att den ska vara så lång?
Så vad för kabel rekomenderar ni DVI-HDMI minst 12m
Supra har kablar som är godkända för 12 meter (1080i). Tror inte det finns så många som är godkända i så långa längder.
www.jenving.se
Postad 09 oktober 2007 - 21:17
Är det någon här som vet om 40-tummaren går att få tag på någonstans ?? Svensksåld eller import spelar ingen roll.
Postad 09 oktober 2007 - 21:46
Min 40" som jag köpte från NetOnNet hade klistermärken iaf... Du kan få köpa dem billigtMin 40" från Netonnet hade inga klistermärken (dock hade min KDL-32V2500 det). Får se om min nya 46" från Lars Bengtsson kommer ha klistermärken (är på väg)
// P

Postad 10 oktober 2007 - 11:04
Kom på igår att min tv inte hade några klistermärken (HD-ready, 100hz, mm) på sig!
Hade era 46" det?
Känns som någon våldförst sig på min tv innan jag fick den isf
Min från Komplett hade inte heller några klistermärken

Jag hade gärna sett att TV'n levererades med klistermärken, nu känns det som man fått en TV som inte är komplett. Någon sorts kompensation borde ju vara rimligt?!!? X3500 MED klistermärken till samma pris tycker jag man kan begära!
Detta är en fråga som ligger mig varmt om hjärtat och jag skulle gärna driva den själv om jag inte hade så ont om tid. Men jag skulle uppskatta om någon annan tar tag i detta och följer upp hur det går i den här tråden...

Postad 10 oktober 2007 - 13:38
Postad 10 oktober 2007 - 15:34

Postad 10 oktober 2007 - 16:25
Stort tack
Mappe, han du kolla vad filmen hette? Jag har sökt lite själv på nätet och hittade några med namn i stil med "Greece Landscape" och "Paradise Blue ". Har dock inte hittat något ställe att ta hem dem. Kan det vara någon av dessa du menade?
Postad 10 oktober 2007 - 19:11
inga klistermärken här heller. Uppskattar att det inte är det. Men, då ska det gälla för alla, annars blir jag nojig. Någon som fick sin med klistermärken ur kartong?
Jepp, satt klistermärken på min 46:a.
Syns på en del bilder i mitt galleri.
Postad 10 oktober 2007 - 20:54
Har fått en vertikal rand, c:a 6 cm in från höger på 46: an randen är c:a 10 cm bred
och skimmrar i andra nyanser än resten av TVn

VAD ÄR NU DETTA ? NÅGON ! Ska det nu vara fel ochså efter över 2 månaders
väntan på TV djäveln !!!!!!!!!!!!!!!
Svara snabbt om någon vet, får ringa Dustin i morgon, fan va trist !!!
Redigerat av GTO-66, 10 oktober 2007 - 20:57.
Postad 10 oktober 2007 - 21:14
Postad 10 oktober 2007 - 21:15
såg att vissa partier runt texten var gröna..
mkt skummt.. nån mer som upptäck nått liknande?
Postad 10 oktober 2007 - 21:18
koppla in datorn via vga kabel å körde en divx..
Såg det ut såhär?
Min bild på grönt flimmer
Postad 10 oktober 2007 - 21:18
Då det är väldigt många som frågor om just 40 tums modellen och lager saldon på denna, så kan jag informera att jag ev har planer på att sälja min 3 veckor gammla 40" D3000 men svensk garanti. knappt andvänd och kommer ev som sagt att ej behöva tv:n längre pga flytt.
Utan att ta upp mer plats i den officiela tråden så.. maila mig / PM om intressen finns.
MVH Stefan E
Postad 11 oktober 2007 - 07:50
HJÄLP
Har fått en vertikal rand, c:a 6 cm in från höger på 46: an randen är c:a 10 cm bred
och skimmrar i andra nyanser än resten av TVn![]()
![]()
![]()
Inget jag känner igen på min TV....i alla fall inte än

Skriv gärna en rad när du kontaktat Dustin. Alltid bra med information om vad som händer. Hoppas verkligen att det löser sig...
Postad 11 oktober 2007 - 07:55
koppla in datorn via vga kabel å körde en divx..
Såg det ut såhär?
Min bild på grönt flimmer
jepp såg ut sådär.. fast bara runt textningen inte i övriga bilden
Postad 11 oktober 2007 - 08:14
sonys ns78h?Lite OT möjligtvis men kan någon tipsa om en bra dvd-spelare (max 1000 kr) som fungerar bra tillsammans med D3000?
Postad 11 oktober 2007 - 13:00
HJÄLP
![]()
![]()
Inget jag känner igen på min TV....i alla fall inte än![]()
Skriv gärna en rad när du kontaktat Dustin. Alltid bra med information om vad som händer. Hoppas verkligen att det löser sig...
Dustin mailade tillbaka att jag får kontakta Sony ang. garanti/support !!!
Postad 11 oktober 2007 - 13:05
HJÄLP
![]()
![]()
Inget jag känner igen på min TV....i alla fall inte än![]()
Dustin mailade tillbaka att jag får kontakta Sony ang. garanti/support !!!
Berätta gärna hur du uppfattar Sony supporten kunskapsmässigt och bemötande/servicegrad.
Redigerat av Deeppipe, 11 oktober 2007 - 13:05.
Postad 11 oktober 2007 - 13:14
Postad 11 oktober 2007 - 14:20
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar