har du spelat på den?
Japp!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
46 relaterade trådar
Postad 07 December 2011 - 18:58
vad har du då spelat? upplever du några konstiga effekter vid panoreringar? Se mina bilder på tidigare sida. testa att rotera kameran 360 grader i olika hastigheter och förklara gärna vad du ser=) tack. Postad 07 December 2011 - 19:18
Spelar BF3 bara genom PS3 just nu, inte mærkt något konstigt dær. Ser inte ut såhær iaf: http://www.flickr.co...N07/6468384963/ Ska testa att snurra lite senare ikvæll Postad 07 December 2011 - 19:25
BF3 är kännt för att ha svårare styrning, käns lite ovan. Så det är spelets fel. Redigerat av jovas86, 07 December 2011 - 21:09. Postad 07 December 2011 - 21:10
Kan bara hålla med, är normalt en PC gamer (de få gånger jag hinner spela nu för tiden) men körde det i helgen på polarens Xbox och höll på bli galen på att det inte gick att sikta. Så det har nog absolut inget med TVn att göra. Postad 07 December 2011 - 21:20
Butiken jag köpte min vt30 av hade fått bildern. Och dom skulle titta på dom och återkomma. Undra vad som händer här näst. Enklast vore de om dom skicka mig en ny 55a å jag skickade tillbaka den jag har.
Postad 07 December 2011 - 21:30
På första bilden tycker jag det ser ut som om 3D funktionen är på...
Första spelet jag testade på lin vt30 var black ops som stöder 3D. Tvn ställde själv om sig till 3D och bilden såg ut ungefär som din. Kolla om 3D är av/på! Postad 07 December 2011 - 21:41
Nope 3D är ej på. Spelet ser riktigt fint ur när man står still. Men snurrar jag runt så blinkar alla objekt å ser ut lite sådär.
Postad 08 December 2011 - 08:10
Jag fick min 55" VT30 igår.
Sjukt bra TV Provade att spela lite och såg inga konstiga effekter vid snabba panoreringar. Jag försökte göra följande, men fick inte rätt på det. Vet någon om det går? Koppla PS3 till TVn via HDMI. Koppla TVn till receivern via optisk ljudkabel. Koppla receivern till TVn via HDMI. På detta sättet kan kan få bild direkt från PS3 till TVn, men så vill jag använda den optiska ljudkabeln för att få ut ljudet från TVn till receivern. Postad 08 December 2011 - 08:45
Du borde ju kunna ställa in det i recieverns inputs vart den ska hämta ljudet osv. Men varför kopplar du inte optiskt från ps3 till recievern och använder audio return channel med hdmi'n mellan tvn och recievern? Postad 08 December 2011 - 08:52
Vad provade du för spel? Jag har de kopplat. Ps3 till tv med hdmi Ps3 till recivern med optisk. Postad 08 December 2011 - 09:19
Jag har bara två optiska ingångar i receivern. Om det fungerar som jag hade tänk t kan jag använda alla fyra hdmi i tvn för bild och en optisk för ljud. Men så kan man inte göra? Postad 08 December 2011 - 09:27
Snurrade en del igår och kunde inte se något sådant som på dina bilder. Tycker också som nån sa att det ser ut som 3D funktionen ær påslagen. Nu ær den ju dock inte det enligt dig då allt ser fint ut nær man står still. Testat med något annat spel? Postad 08 December 2011 - 09:37
där ser man, skönt för dig=) vilket spel testade nu? har även testat gta iv. Så när du snurrar runt 360 grader så upplever du inte några som helst störningar på tex omgivning som träd etc? Postad 08 December 2011 - 09:39
Jag har för mig att jag kunde se något sånt i början på min PX80 - men det försvann efter lite användning. Var dock vääääldigt länge sen så jag kan minnas fel Postad 08 December 2011 - 10:02
Spelade BF3, back to karkand. Størningar nej, men visst blir det naturligtvis studdigt som det ska. Vapnet som alltid ær i fokus ær dock helt som vanligt. Postad 08 December 2011 - 10:27
okej. jo suddigt är ju en sak. Har du något annat spel du kan prova på? Skyrim, gta? Postad 08 December 2011 - 13:17
Hur är det med image retention och burn-in på dagens plasmor? Blir det lätt spår efter t.ex HUDen i spel? Funderar på att köpa en 50" VT30 och den kommer förmodligen att användas till 75% spel och resten film och vanlig digital tv.
Postad 08 December 2011 - 14:48
Igår när jag kopplade in datorn till TVn fick jag ok bild, men inget extraordinärt. Sen klabbade jag ett tag med Nvidia-inställningarna och försökte ställa in datorn för TVn. Gick sådär. Blev ok, men inte mer. Sedan ändrade jag till THX-läget på TVn och då sa det bara swoooosh å ställde TVn in sig perfekt för datorn. 1920x1080 i Windows i knivskarp bild på en 55" TV. Det var en ren fröjd att se. Provade att spela film som flöd som en fröjd samt provade Minecraft och BF3. Herregud vad fint Postad 08 December 2011 - 14:56
Nu behöver jag hjälp.. Kanske fel tråd? har en P50G30Y som jag är väldigt nöjd med.
Och jag har telia digital TV med en Smart Router (thomson). Då tv´n står långt från första telejacket. Hur gör jag lättast då? Har en gammal router (TP-Link) med trådlös accesspunkt. Kan jag använda den som brygga och dra en nätverkskabel från tv till routern och routern kopplar trådlöst till adslmodemet? Eller hur kan jag lösa det på smidigast (och billigast) sätt utan att dra en kabel genom hela huset? Postad 08 December 2011 - 21:12
Man kan alltså inte ta in HDMI till TVn (bild och ljud) och sedan skicka vidare ljudet via optiska utgången till en receiver?
Postad 09 December 2011 - 00:31 Jo det kan du, jag har det så. Alla tv kanaler inklusive hdmi kanalerna kommer då ut i recivern. Helt ok lösningar för tv tittande o ibland spel o film. Tvn stödjer nog inte dts men dolby digital iallafall, om så i behandlad eller fördröjd kvalitet. Koppla optisk ut från TV till optisk in på recivern, o sen väljer du kanalen på. Recivern som heter nått i stil med optisk1 beroende på vilken recivern du har. Har mer tid o skriva imorgon om du behöver bli guidade. Postad 09 December 2011 - 08:05
Min teori på att det hände när du valde THX är att intelligent frame creation (24p smooth) är maximerad by default i THXläget har jag för mig. Det gör att TVn "tvingar" bilden att bli 60hz samt ett otroligt flyt, personligen älskar jag det, en del tycker att det blir "såpopera" effekt, att det flyter för bra. Jag hade lite problem med småhack med jämna mellanrum som visade sig bero på filmerna jag spelade som hade framerate på 23.97x fps. Använder mig av Plex för att spela upp film/serier och där finns numera en funktion som sätter refreshraten i linje med fps på materialet man skickar från datorn, på nåt sätt. I vilket fulla fall som helst så försvann hacken och nu är det SMOOOTH Postad 09 December 2011 - 08:16
Är jävligt inne på att köra på 55" och använda mitt öppet köp hos elgiganten på 50" jag har nu... men sånt krångel, motivation tack!
Postad 09 December 2011 - 08:18
+ 5" större - Kostar mer(hur mycket?) Eller köp projje upptill lite senare Redigerat av Garrett, 09 December 2011 - 08:18. Postad 09 December 2011 - 08:20
15800 nu för 50", 19900 för 55", så det är ju ingen jätteskillnad tycker jag, just därför jag överväger det... Postad 09 December 2011 - 08:48 Ställde den frågan till Hifiklubben här i Malmö och fick svaret att den problematiken bara gällde gammal tjock TV och varken plasma eller LED/LCD är känslig för detta. Kan alltså stå hur nära som helst. /Daniel Postad 09 December 2011 - 09:16
Jag hade samma funderingar och beställde först en 50" på hifi klubben men ändrade till en 55" innan beställningen gått iväg och fick hem den igår... Kan bara säga wow. Den känns riktigt stor med härlig bild och har då bara testat med vanlig tv. Har du pengarna och platsen är det helt klart värt att köpa en 55 annars kommer du nog ångra dig och tänka att du kunde haft större. De vet jag att jag iaf hade gjort.. Postad 09 December 2011 - 13:02
Jag får inte det att fungera, så du får hemskt gärna guida mig Postad 09 December 2011 - 13:33
jag använder mig av gt30,50", antar att du har vt30. på min optiska utgång måste man ha en adapter som medföljer, som gör att kopplingarna kommer ut från tv;n. Kolla upp så att det lyser rött ifrån adapter hålet när den är ansluten till att börja med. Kolla gärna upp så att du inte använder optisk ut på recivern, o kolla så du har rätt kanal val på recivern, alternativt sätt tv;n på #externa högtalare eller liknande.
Postad 09 December 2011 - 14:06
Nån som testat 3D på VT30 eller liknande? hur ligger det till med ghosting? att varje öga får lite rester av fel bild. Går det möjligtvis ta kort genom glasögonen så man ser det? har bara sett 3D på LCD:er och de med aktiv 3D har varit allt annat än bra ghosting-mässigt.
Postad 09 December 2011 - 16:12
VT30 är den bästa 3D-tv:n i "konsumentklassen". Punkt. Minimalt med ghostning, d v s inget man märker vågar jag påstå. Saxat från flatpanels.dk:
Redigerat av BrittBastard, 09 December 2011 - 16:13. Postad 09 December 2011 - 16:51
Går knappast sätta punkt på vt30 som bäst 3D tv.
Många hävdar Samsung plasmorna. Bluetooth, smidigare och lättare glasögon. Mindre ghosting/crosstalk i vissa tester än VT30n. Du får med hela bilden medan VT30n skalar bort delar. Potentiell mer ljusstyrka etc vilket främst kan vara en fördel i dagsljus. Finns många argument mot VT30n som bästa 3D tv. Postad 09 December 2011 - 21:11
Ber om ursäkt för att jag inte orkar plöja genom alla 56 sidorna i tråden men brightness-problemet är väl numera löst med firmware el?
Redigerat av twebbas, 10 December 2011 - 10:09. Postad 09 December 2011 - 21:44 Recensionen säger ju dock att det är mindre ghosting än tidigare, inte att den saknas helt och det är egentligen det jag känner att jag är ute efter. Jag testade passiv 3D på LCD och där var ghostingen obefintlig, mycket trevlig upplevelse trotts den halverade upplösningen. Nu är väl dock inte 3D kanske huvudsaken jag är ute efter men är nyfiken på hur bra den aktiva tekniken har blivit, på jobbet får vi inte in så många av topp-modellerna att testa tyvärr då det helt klart är budgetmodellerna som säljer. Postad 09 December 2011 - 21:48
Jag känner mig rätt säker på att svärtan inte är så bra som när jag fick tv'n. Vet inte hur många timmar den gått, men det känns som den försämrats något. Kan vara placebo, men jag tror inte det.
Är denna generationen drabbade av försämrad svärta efter en tid ? Postad 09 December 2011 - 21:59
Nej, det verkar inte så. Tvärtom faktiskt. CNET testar detta rätt grundligt och svärtan verkar faktiskt bli en aning bättre med tiden, i alla fall hittills. Se deras spreadsheet: https://spreadsheets...d3c&output=html Postad 10 December 2011 - 08:55
Tänkte bara tacka alla här på forumet som har bidragit till att jag till slut lyckades bestämma mig för en 50" VT30. Hur bra som helst. Har ännu inte hunnit spela på den med det kommer under dagen. Tittade på SD och BR igår. Hur skön bild som helst. Jag har dock telia digital TV. Om jag ställde in den på att visa 1080p 24 blev SD bilden ryckig. Lyckdes inte med ngn inställning i TVn få till det. Det var dock enkelt löst. Ställde bara tillbaks telia-boxen på att skicka ut 720 så blev det kanon.
Inte ngn buzzing vad jag kan höra. Nöjd, nöjdare, Olle Postad 10 December 2011 - 12:02
Varför vill du se på tv material i 24 hz... 24p är en värdelös standard för film det är bara positivt att tvsändningar körs i 60 hz
Postad 10 December 2011 - 13:07
Tack, inbillning alltså
Postad 10 December 2011 - 13:43
Ni som har hängt upp era VT30 på väggen, vad har ni använt för väggfäste?
Följande verkar väldigt bra, men TVn kommer ganska nära väggen med det. Blir bara cirka 3 cm andrum mellan vägg och fläktar. http://www.netonnet....3m/151060.4312/ Postad 10 December 2011 - 17:32
En liten fråga till er kunniga, fick hem min lilla U30E idag och kommer ha den till 90% som spel-tv. Har ett gears of war 3 maraton inbokat senare ikväll/natt där det nog kan bli ett gäng timmar. Måste säga att jag är ordentligt nojig för att köra ett kanske 5-6 timmars spelpass med en helt ny plasma. Är det puckat att göra sånt så tidigt?
Något annat man bör tänka på nu vid "inkörningen", sänkt kontrasten en aning har jag gjort...borde väl räcka lr? Postad 10 December 2011 - 18:53
Fått ordning på min 55" vt30 nu och kan bara säga att jag älskar den! Bilden är underbar.. kör den i thx läge än men wow.. glad att jag lyssnade på er här på forumet..
Postad 10 December 2011 - 19:07
Grattis, Panasonic är bra skit! Grymt nöjd med min G30 med! Postad 10 December 2011 - 19:30
Funderar på att knipa en G30 för 8990kr. Frågan är om den går ner mer i mellandagsrean tro? Hmmm.
Postad 10 December 2011 - 20:07
Visa mig gärna några recensioner som visar på mindre crosstalk på Samsungen jämfört med VT30:n. "Potentiell mer ljusstyrka"?!? Betyder absolut inte att den är bättre på 3D. Möjligen, precis som du säger, att den är behagligare att titta på i dagsljus. Så lite mer belägg, källor, för din argument så... Postad 10 December 2011 - 21:24
Vill och vill, det var väll mer en reflektion Redigerat av ollewikblom, 10 December 2011 - 21:24. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |