För jag och tjejen ska byta från 40 till 50 tum har vi bestämt oss och jag ska sälja min Sony Nx700 är det tänkt men är så himla trött på led så det blir en plasma dock är vt30 lite för dyr för oss men den jag länkande verkade vara vettig för priset. Ser ut och vara samma tv som G30 fast utan THX läget ?
Postad 13 December 2011 - 22:09
För jag och tjejen ska byta från 40 till 50 tum har vi bestämt oss och jag ska sälja min Sony Nx700 är det tänkt men är så himla trött på led så det blir en plasma dock är vt30 lite för dyr för oss men den jag länkande verkade vara vettig för priset. Ser ut och vara samma tv som G30 fast utan THX läget ?
Postad 13 December 2011 - 22:28
En fråga som jag inte har hittat svar på är:
PS3 som bluray (och 3D) spelare, funkar det bra om man jämför med en panna BDT310 för samma peng? Frun vill ha en PS3 för singstar och man kunde då slå två flugor i en smäll.
Någon som har jämfört?
Postad 13 December 2011 - 22:30
Den har ett kontrast filter som gör att svärtan upplevs bättre än på g30 i ljusa miljöer.Någon som vet något om denna tv http://www.netonnet....me/162115.3115/
Postad 13 December 2011 - 22:33
Postad 13 December 2011 - 22:50
Tror ni netonnets väggfäste som bygger 3cm bygger ut för lite?
Postad 14 December 2011 - 01:24
Den har ett kontrast filter som gör att svärtan upplevs bättre än på g30 i ljusa miljöer.
Vet ni om det är en TV som kan rekommenderas ifall man vill ha bra TV + 3D till ett bra pris för bildkavliten bör ju vara som sagt som http://www.netonnet....0y/153718.3115/. Har kollat väldigt mycket på den G30 modelen i butik och gillar verkligen bilden den tvn levererar.
Postad 14 December 2011 - 08:24
Edit: aha du syftar på VT30? Ja mycket bättre 3D än så går nog inte att få på en tv i dagsläget.
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 December 2011 - 08:25.
Postad 14 December 2011 - 08:45
PS3 som bluray (och 3D) spelare, funkar det bra om man jämför med en panna BDT310 för samma peng? Frun vill ha en PS3 för singstar och man kunde då slå två flugor i en smäll.
Någon som har jämfört?
Nån som kör PS3 mot VT30:n och kan ge lite feedback på bildkvaliten. Tänkte isåfall stanna till på lunchen och köpa lite mer julklappar så frun får sjunga lite.
Xboxen får åka in i sovrummet så jag slipper ligga där frustrerad och sysslolös
Postad 14 December 2011 - 09:34
Nån som kör PS3 mot VT30:n och kan ge lite feedback på bildkvaliten. Tänkte isåfall stanna till på lunchen och köpa lite mer julklappar så frun får sjunga lite.
Xboxen får åka in i sovrummet så jag slipper ligga där frustrerad och sysslolös
PS3:an har klart godkänd bild, bra bild, för dom slantarna.
Det går även att köra DTS-HD ut när man kör 3D bluray.
Postad 14 December 2011 - 09:57
Min Telia-box är inställd på att mata ut 1080p 50Hz, borde jag ställa in den annorlunda?
Sedan anser jag att 50" är aningens för stort i mitt rum och överväger att byta till en 46" G30, kan man räkna med samma bildkvalitet på en sådan (samma panel?) avseende ljusstyrka, skärpa och färgkorrekthet?
Sedan har jag problem att få igång undertexter till filmmaterial som jag matar tv:n med från NAS:en (trådat nätverk), film & undertextfiler har identiska filnamn och jag använder fungerande .srt filer. Någon som lyckats med att få undertexter att fungera?
Redigerat av TM, 14 December 2011 - 09:58.
Postad 14 December 2011 - 10:34
Rimligtvis är ljusstyrkan lite bättre på en mindre panel
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 December 2011 - 10:35.
Postad 14 December 2011 - 11:35
Redigerat av Garrett, 14 December 2011 - 11:37.
Postad 14 December 2011 - 12:35
fortfarande inte någon som spelar skyrim på vt30?=)
Jo, jag spelar Skyrim på VT30 55". Det du beskriver är inget ovanligt.. var precis samma sak på min gamla Pioneer, i vissa spel, bland annat COD2. Tror inte det beror på plasmatekniken. Hur som helst så är det inget man överhuvudtaget ens tänker på om man inte sitter och leter efter det. Så upplever jag det i alla fall. Bilden för övrigt är ju fantastiskt bra.
Jag ska testa några andra spel när jag kommer hem och se om det är likadant där. Är så jäkla svårt att slita sig från årets i särklass bästa spel dock =))
Redigerat av Mikael_80, 14 December 2011 - 12:38.
Postad 14 December 2011 - 13:08
Jo, jag spelar Skyrim på VT30 55". Det du beskriver är inget ovanligt.. var precis samma sak på min gamla Pioneer, i vissa spel, bland annat COD2. Tror inte det beror på plasmatekniken. Hur som helst så är det inget man överhuvudtaget ens tänker på om man inte sitter och leter efter det. Så upplever jag det i alla fall. Bilden för övrigt är ju fantastiskt bra.
Jag ska testa några andra spel när jag kommer hem och se om det är likadant där. Är så jäkla svårt att slita sig från årets i särklass bästa spel dock =))
okej. men du förstår vad jag menar eller? ser du det på din vt 30?
om du tex ställer dig nära en buske å rör kameran fram och tillbaka?
Postad 14 December 2011 - 13:13
okej. men du förstår vad jag menar eller? ser du det på din vt 30?
om du tex ställer dig nära en buske å rör kameran fram och tillbaka?
Ja precis, jag får också något som kan uppfattas som eftersläpningar eller ghosting, men det tror jag inte att det är. Jag tror nämligen att det är gjort så. Jag ska som sagt var prova lira andra spel och se om det blir likadant.
Det är i alla fall inget fel på ditt ex av plasman, jag har det på min och det var samma sak på min gamla Pioneer.
Redigerat av Mikael_80, 14 December 2011 - 13:15.
Postad 14 December 2011 - 13:17
Ja precis, jag får också något som kan uppfattas som eftersläpningar eller ghosting, men det tror jag inte att det är. Jag tror nämligen att det är gjort så. Jag ska som sagt var prova lira andra spel och se om det blir likadant.
Det är i alla fall inget fel på ditt ex av plasman, jag har det på min och det var samma sak på min gamla Pioneer.
jätte skönt att höra. Det är inte störande om man inte tänker på det. Jag ville bara vara säker på att det inte var fel på min plasma.
Postad 14 December 2011 - 19:06
Jag är orolig för att väggen inte håller för de 38 kg.
Postad 14 December 2011 - 19:07
Bytte i söndags ut min gamla Pioneer plasma mot en VT30 50". Hemma, upphängd, startad, inställd osv osv. Allt väl så långt. När jag sedan skulle stänga av den första kvällen så började standby-lampan blinka. Något som jag först bara tänkte "fan vad irriterande om den ska hålla på så". Sen blev det mer och mer irriterande och jag började googla på det. Resultatet var ju sådär föga spännande. Alla pratar om ett visst antal blinkningar = en felkod osv. Grejen är ju den att min TV blinkade regelbundet i säkert 1-2 timmar innan den slutade. De kommande dagarna efteråt så har de stängt av sig korrekt utan att blinka, förutom igår. Samma sak igen, blinkade oavbrutet. Då provade jag att starta TVn direkt efteråt och då hade jag ganska mycket brus i bilden från Telias digitalbox (sedan i fredags inställd på 1080p50, vilket jag inte kört på tidigare tv). Bytte upplösning på boxen till 1080i och bruset försvann.
Är det någon annan som varit med om detta? På internet och i manualen så står det bara om blinkande standby-diod i kombination med att TVn inte startar, vilket min gör utan problem. Bruset i bilden kan mycket väl ha att göra med Telias box (i början stödde den inte 1080p utan bara i så kanske inte riktigt klarar av det egentligen?), men blinkningarna är nog så irriterande. Att åka iväg med TVn är inte direkt det första man vill göra =/
Postad 14 December 2011 - 19:23
Hejsan!
Bytte i söndags ut min gamla Pioneer plasma mot en VT30 50". Hemma, upphängd, startad, inställd osv osv. Allt väl så långt. När jag sedan skulle stänga av den första kvällen så började standby-lampan blinka. Något som jag först bara tänkte "fan vad irriterande om den ska hålla på så". Sen blev det mer och mer irriterande och jag började googla på det. Resultatet var ju sådär föga spännande. Alla pratar om ett visst antal blinkningar = en felkod osv. Grejen är ju den att min TV blinkade regelbundet i säkert 1-2 timmar innan den slutade. De kommande dagarna efteråt så har de stängt av sig korrekt utan att blinka, förutom igår. Samma sak igen, blinkade oavbrutet. Då provade jag att starta TVn direkt efteråt och då hade jag ganska mycket brus i bilden från Telias digitalbox (sedan i fredags inställd på 1080p50, vilket jag inte kört på tidigare tv). Bytte upplösning på boxen till 1080i och bruset försvann.
Är det någon annan som varit med om detta? På internet och i manualen så står det bara om blinkande standby-diod i kombination med att TVn inte startar, vilket min gör utan problem. Bruset i bilden kan mycket väl ha att göra med Telias box (i början stödde den inte 1080p utan bara i så kanske inte riktigt klarar av det egentligen?), men blinkningarna är nog så irriterande. Att åka iväg med TVn är inte direkt det första man vill göra =/
Hur långt är avståndet mellan TVns baksida och väggen?
Postad 14 December 2011 - 19:35
Hur långt är avståndet mellan TVns baksida och väggen?
Dryga 6,5cm. Över och under är det helt fritt.
Postad 14 December 2011 - 19:40
Jag har 50vt30 som väger 36kg har jag för mig uppsatt på en gipsvägg. Använde fyra mollys å det verkar sitta. Det är enkelgips där jag har tvn.Någon som har erfarenhet av att hänga upp en 55"-tv på en gipsvägg?
Jag är orolig för att väggen inte håller för de 38 kg.
Redigerat av Johnnie, 14 December 2011 - 19:41.
Postad 14 December 2011 - 19:49
Jag har 50vt30 som väger 36kg har jag för mig uppsatt på en gipsvägg. Använde fyra mollys å det verkar sitta. Det är enkelgips där jag har tvn.
Hur vågar du? Tänk om den ramlar ner?
Postad 14 December 2011 - 19:54
Nio kg per molly är inte mycket egentligen.Hur vågar du? Tänk om den ramlar ner?
Postad 14 December 2011 - 20:07
Hejsan!
Är det gula blinkningar eller?
Har märkt att när man ställer in den på läget att "USB-laddning i Standby" ska vara på och man stänger av den så blinkar den gult.
Bara en tanke.....
Postad 14 December 2011 - 20:10
Är det gula blinkningar eller?
Har märkt att när man ställer in den på läget att "USB-laddning i Standby" ska vara på och man stänger av den så blinkar den gult.
Bara en tanke.....
Åååh! Tack! Stämmer fullt ut!! Fan vilket lättnad! Har inte tidigare insett att den inställningen bara gäller för kommande standby-läge och sedan nollas. Att det var gult hade jag inte noterat innan pga att jag är färgblind =D
EDIT: Nu ska jag bara försöka lista ut vad det är med bruset i 1080p50 läget, har ännu inte varit med om det på andra enheter utan bara digitalboxen. Vore skönt om det bara var den skiten, inget man direkt gråter över =D
Redigerat av Unregistered6964441b, 14 December 2011 - 20:12.
Postad 14 December 2011 - 20:12
Åååh! Tack! Stämmer fullt ut!! Fan vilket lättnad! Har inte tidigare insett att den inställningen bara gäller för kommande standby-läge och sedan nollas. Att det var gult hade jag inte noterat innan pga att jag är färgblind =D
Hehe
Postad 14 December 2011 - 20:22
Postad 14 December 2011 - 22:19
Hur vågar du? Tänk om den ramlar ner?
Det kommer den inte att göra. Å skulle den göra det täcker försäkringen sådant.
Postad 14 December 2011 - 22:37
En bekant har rätt störiga hack/lagg i det läget på sin g30.
1080i funkar felfritt. Kanske är något med boxarna? Lär ju inte vara fel på tv'n iaf
Postad 15 December 2011 - 02:49
Postad 15 December 2011 - 08:19
Postad 15 December 2011 - 08:58
Jag har den direkt till TV via HDMI och sedan en opitsk från TV till reciever för ljudet.När ni kopplat in Telias digital box har ni den direkt till tv eller via reciever?
Postad 15 December 2011 - 09:16
Jag har den direkt till TV via HDMI och sedan en opitsk från TV till reciever för ljudet.
Okej, vet du om de funkar att köra direkt genom recievern? Eller förlorar man något på att göra så? Bildkvalitet alltså?
Postad 15 December 2011 - 09:54
Postad 15 December 2011 - 10:54
Funkar en sådan här http://www.kjell.com...B-stick+150Mbps
eller är det bara Pana´s egen? http://www.netonnet....-k/128254.5297/
eller finns det andra alternativ?
Redigerat av Luzen, 15 December 2011 - 10:57.
Postad 15 December 2011 - 11:05
Beror på förstärkaren. De flesta har ett läge där de bara agerar switch och inte gör ngt med videokällan.
Okej heter detta något speciellt så man kan kolla om de går? Har en onkyo tx-sr607..
Postad 15 December 2011 - 11:56
Okej heter detta något speciellt så man kan kolla om de går? Har en onkyo tx-sr607..
Jag vet inte exakt, men jag tror att receivern kan hantera 1080p eller vad man nu vill köra.
Postad 15 December 2011 - 12:00
Postad 15 December 2011 - 13:45
Ingen aning. Jag har en pioneer 920k . Kommer inte ihåg vad det heter. Det står klart och tydligt i manualen hur man sätter på och stänger av det iaf
Postad 15 December 2011 - 13:54
Brukar heta "Pass through" eller liknande.
Postad 15 December 2011 - 13:54
Postad 15 December 2011 - 15:27
USB-dongel? Jag har en P50G30Y och vill ansluta den till mitt trådlösa nätverk. Telia Smart Thomson 789.
Funkar en sådan här http://www.kjell.com...B-stick+150Mbps
eller är det bara Pana´s egen? http://www.netonnet....-k/128254.5297/
eller finns det andra alternativ?
Kika på http://panasonic.jp/...option2_1a.html om du vill ha det officiella svaret på din fråga.
Själv skulle jag ha köpt en D-Link DAP 1522, så kan man koppla in flera apparater i bänken till samma pris.
Postad 15 December 2011 - 16:35
Kika på http://panasonic.jp/...option2_1a.html om du vill ha det officiella svaret på din fråga. Själv skulle jag ha köpt en D-Link DAP 1522, så kan man koppla in flera apparater i bänken till samma pris.
ok, jag har funderat på en brygga även för Telia Digital TV. Men vad jag förstått funkar inte en sådan brygga till både bredband och tv?
Postad 15 December 2011 - 17:38
Postad 15 December 2011 - 18:06
Postad 15 December 2011 - 18:43
Vad är det för VESA mått på VT30 55"?
Postad 16 December 2011 - 02:03
TV kommer att användas för såväl analog kabel-tv, standard upplöst digital-tv samt HD.
Postad 16 December 2011 - 07:31
Då köper jag netonnets fäste för 299:-
Vad är det för VESA mått på VT30 55"?
500x300
Postad 16 December 2011 - 08:08
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Något värde på 10 år gammal 55" plasma som var bra "back in the day
6 bilder