* Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *
Sony Bravia KDL-46D3000
(TV)
|
1
|
(36)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40D3000
(TV)
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-32D3000
(TV)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 22 November 2007 - 15:36
Postad 23 November 2007 - 09:20
Är det nån som vet om TV:n har nån form av ljudingång så man kan ta in ljudet från tex en MAC-mini ?
Jag vet att ljudet funkar genom HDMI men macen har bara DVI så ljudet måste gå separat.
Det finns 2x RCA till en av HDMI-portarna. Köp en 3.5mm->2x RCA så är saken löst
Via PC ingången (VGA-kontakten) finns det även en 3,5mm hona att jacka in från datorn (t ex från datorns hörlursutgång, dvs "3,5mm hane <-> 3,5mm hane"-kontakt.). Vet ej om denna ingång lirar inhop med DVI-ingången...
Postad 24 November 2007 - 10:23
Postad 24 November 2007 - 11:03
Postad 24 November 2007 - 11:10
Kolla så du inte har något stående framför ögat. Det sitter längst ner till höger på TV:n.
Där har vi det, tackar!
Hur aktiverar jag 24p vid filmtittande? Kör med en Yamaha S661 spelare och matar 720p till teven. Samt hur skall jag gå tillväga när jag kör dvi->hdmi från dator? Läste nånstans att man var tvungen att mata 1080p för att det skulle funka, vart ställer jag in det?
// Björn
Redigerat av Eidman, 24 November 2007 - 11:14.
Postad 24 November 2007 - 14:25
Är det bara jag som har problem med räckvidden till fjärren? Går jag längre bort än exakt 3 meter så funkar den inte alls, trots att jag nyss satt i helt nya batterier. Börjar bli smått panikslagen, den räcker precis till soffan men när jag ligger i sängen 5-6 meter bort går det inte :/
Hehe känner igen det där..
Fick lite småpanik och vart riktigt förbannad när jag lyft ut tvn ur kartongen o skulle köra igång den..
mer än 2 m från tvn funkade inte fjärren..
visade sig att jag placerat min frontspeaker framför "ögat", trodde den satt i mitten..
Postad 26 November 2007 - 12:15
24p funkar bara med bluray och hd-dvd, och det ska gå igång automatiskt om uppspelaren stöder det, vilket den borde göra, men man vet ju aldrig...Kolla så du inte har något stående framför ögat. Det sitter längst ner till höger på TV:n.
Där har vi det, tackar!Lite synd för när jag vrider teven så att jag kan ligga i sängen och kolla blockers ögat av ena frontarn, jaja
Skönt att veta att inte teven var trasig iaf!
Hur aktiverar jag 24p vid filmtittande? Kör med en Yamaha S661 spelare och matar 720p till teven. Samt hur skall jag gå tillväga när jag kör dvi->hdmi från dator? Läste nånstans att man var tvungen att mata 1080p för att det skulle funka, vart ställer jag in det?
// Björn
Postad 26 November 2007 - 12:42
Postad 27 November 2007 - 19:22
1. Var beställde folk sin TV, för vilket pris, hur lång tid tog det och hur är kundservicen där?
2. Tror ni att priset på denna TV sänks inom några månader och i sånna fall hur mycket skulle ni gissa på?
Tack på förhand.
Postad 27 November 2007 - 21:11
Ackbaria: Du kan nog nästan glömma D3000 va helt omöjlig att få tag på när ja skulle ha min för nån månad sen och vi va många som hade problem o få tag på den också. Hade beställning från inwarehouse, komplett osv, fick tag på min på åkes audio o video i örebro. Du ska nog ha en gudomlig tur om du lyckas få tag på en när den har slutas tillverkas och det är många som försökt o få tag på den så kan nog nästan lova dig att det är en omöjlig uppgift.
Postad 27 November 2007 - 21:29
Men W2000, den tillverkas väl fortfarande och har väl ungefär samma specifikationer som D3000?
Postad 28 November 2007 - 14:27
Postad 28 November 2007 - 15:46
Jag har comhem och ca-modul och har ibland problem med att bilden fryser och att den tappar den digitala tv-signalen. Det blir helt svart i rutan men om man låter tv:n stå på så kommer bilden tillbaka efter 20-30 min. Jag har felanmält detta till comhem eftersom jag misstänker att det är något fel i den digitala signalen till mitt hus. Jag har två andra digitalboxar som beter sig på ett likande sätt, dock inte lika ofta som den integrerade boxen. Alla boxar är med på comhems lista över godkända produkter.När jag kör digitalt så tappar han signalen ca var 15 sec. och fryser bilden i ca 1 sec.
Det är inga fel på motagningen och med min gamla box så fungera det.
Riktigt störigt.
Ska gå till baka till butiken i morgon och höra vad som kan vara fel.
Postad 28 November 2007 - 19:40
Är det någon som lyckats lösa detta problem ? Det blir inte alltid utan bara ibland konstigt nog.
Postad 28 November 2007 - 23:16
När jag skiftade kanal hängde växlingen upp sig 13-14 sekunder. Detta hände 15-20 ggr av 100.
Jag bytte CA-modul. Fick ett senare REV-läge. Hägningen minskade till ca 15%, alltså inte märkbart.
Då fick jag comhem att byta ut kortet, något motvilligt eftersom de tror att deras system är perfekt. Då minskade hängningarna till 1-2%. Dvs man märker det inte, såvida man inte sätter sig att zappa genom hela utbudet.
Men detta innebär att det troligen finns något fel också i Sonys kabelmodul i TV:n. De sade att de skulle komma att byta den. Ingen brådska från min sida.
Jag har läst lite på internet, det är en lång kedja som ska fungera för Conax avkodningen. Dvs felet kan ligga var som helst. Också på den delen som står hos comhem.
Eftersom det så ofta på detta forum har klankats på comhem, måste jag säga att i detta fallet har de uppträtt mycket proffesionellt. Har haft flera mejlväxlingar med dem.
Jag måste också ge Sony en ros. De har visat mycket stort intresse för mitt problem.
Jag tycker att alla ni som har något av ovanstående tre problem eller liknande, bör skriva ner lite här. Kan kanske komma fram VAR det egentliga felet ligger. I sådana här fall brukar vi tekniker gärna peka på någon annan. "Det är minsann inte fel på MINA grejer!"
Postad 29 November 2007 - 00:33
Ibland så fryser bilden också för mig. Informationremsan fyser också då och försvinner inte. Detta brukar lösa sig genom att bläddra fram en kanal och sedan bläddra tillbaka till kanalen jag vill titta på igen. Jag sitter nu och undrar om man orkar felanmäla detta och gå egenom en jobbig procedur om vad det kan bero på.
Smått irriterande.
När jag ändå är igång har jag en aningen annorlunda fråga. Jag är petig när det gäller bildkvalité och det jag undrar över är om digital-tv bilden kan försämras om man har igång/på många källor (AV) samtidigt. Nu har jag tex dator och PS3 inkopplat och up ´n running. Trorts att man bara tittar på en källa åt gången måste väl tv:n fortfarande processa samtliga källor som är anslutna och igång?
Postad 29 November 2007 - 13:36
Kan för övrigt meddela att MediaMarkt i Västerås säger sig kunna ta hem D3000 på ca 4 veckor. Dem har för övrigt 32"/40"/46" uppställda i butiken.
Postad 29 November 2007 - 19:30
EPG:n i teven lämnar mkt att önska, bla kan man inte snabbt se hur mkt av ett program som passerat, man får inte se ngn programinfo och överlag visar den saker lite för enkelt...
Saknar oxå att man inte kan se hur mycket av programmet som har passerat....Men du kan kolla info om du bläddrar till programet och trycker i+
Håller med. Otroligt synd att en så bra tv har så kass EPG. Frågan är om det är helt kört att kunna få in en bättre programvara på nått smidigt sätt. Tycker att man som sagt borde kunna se hur mkt av programmet som passerat samt vilket nästa program är.
Synd oxå att inte fjärren funkar som multisjärr och kan styra en dvd/hembioanläggning från iaf sony. men det kanske är så att om man köper en hembioanläggning så brukar dom istället kunna styra tv:n? iofs bra igentligen får då kan man ju välja utrustning helt istället för att tänka på att om jag väljer en sony dvd så slipper jag en fjärr till
Någon som har lyckats lösa detta? Kombinerar min D3000 med en HXD 870. Allt är fint förutom att TV:ns EPG endast visar pågående och i bästa fall nästa program i comhems utbud? Ska det verkligen vara så? Det begränsar inspelningsfunktionen enormt.
Redigerat av Marlow, 29 November 2007 - 19:31.
Postad 29 November 2007 - 23:25
Postad 01 December 2007 - 15:02
Postad 01 December 2007 - 20:05
Som sagt, för nån vecka sen så sade sig Media Markt i Västerås kunna ta hem hela serien på ett par veckor. Så för er som inte fått tag på nån D3000 verkar det numera alltså finnas hoppÄven 46 tummarna?
Postad 01 December 2007 - 23:16
Lyckas inte komma in i servicemenyn.Har gjort som det står
men lyckas ändå inte komma in i servicemenyn.Testat mååånga gånger.
När jag kopplar laptopen till LCD med upplösningen 1366x768 via HDMI
kan jag bara köra i 60Hz skall väl gå få annan Hz?
Edit..Någon som har tips på ett väggfäste till min 46 tum skall bygga ut så
lite som möjligt.
Redigerat av L@ban, 01 December 2007 - 23:17.
Postad 02 December 2007 - 12:34
Postad 02 December 2007 - 14:49
Jag tror inte det är signalstyrkan, för jag har nästan alltid perfekt sådan. Jag frågade Sony Support omJa, det är riktigt illa att man inte kan se vad som kommer på TV än längre tid framöver. Jag har också ComHem "Ingen information tillgänglig" har jag för mig det står. Och som sagt, i bästa fall kan man se vad nästkommande program är. Ibland så undrar jag om det har med signalstyrkan att göra, då bilden verkar tappa signal ibland också och fryser.
Conax CAM SMiT, http://www.barcom.se...ca_moduler.html (säljs bl a av Expert , OnOff, Inwarehouse) skulle lösa problemet, o de sa att det kanske skulle det men att de inte kunde säga säkert.
Skulle vara intressant om någon har erfarenhet av denna. Jag använder SCM från DustinHome o har alltså detta problem med kort tid i EPGn. Och det finns ingen som lyckats får ComHem att säga något?
Postad 02 December 2007 - 15:14
Postad 03 December 2007 - 11:40
Jag tror inte det är signalstyrkan, för jag har nästan alltid perfekt sådan. Jag frågade Sony Support omJa, det är riktigt illa att man inte kan se vad som kommer på TV än längre tid framöver. Jag har också ComHem "Ingen information tillgänglig" har jag för mig det står. Och som sagt, i bästa fall kan man se vad nästkommande program är. Ibland så undrar jag om det har med signalstyrkan att göra, då bilden verkar tappa signal ibland också och fryser.
Conax CAM SMiT, http://www.barcom.se...ca_moduler.html (säljs bl a av Expert , OnOff, Inwarehouse) skulle lösa problemet, o de sa att det kanske skulle det men att de inte kunde säga säkert.
Skulle vara intressant om någon har erfarenhet av denna. Jag använder SCM från DustinHome o har alltså detta problem med kort tid i EPGn. Och det finns ingen som lyckats får ComHem att säga något?
Vad trodde Sony Support felet berodde på? Är det samma problem om man kör med extern digitalbox?
Redigerat av Marlow, 03 December 2007 - 11:42.
Postad 03 December 2007 - 22:01
Har även lite undringar om camen kan påverka att bilden blir lite suddig/ryckig vid snabba panoreringar/rörelser (32D3000). Har provat att slå av/på alla bildförbättringsdelar utan nämnvärt bättre resultat. Syntes mest i helgen när jag tittade på alpint - vart inte så titt-vänligt. Är kanske ngt man får acceptera med alla LCD:er - är ju van vid CRT. Kanske ska låna hem en annan cam och testa ...
Postad 04 December 2007 - 08:12
Postad 04 December 2007 - 11:21
Har den vanliga gula Conax SCM camen. Samma problem med att guiden bara visar pågående program och kanske programmet efter. Har dock vid ngt enstaka tillfälle fått upp en längre lista.
Har även lite undringar om camen kan påverka att bilden blir lite suddig/ryckig vid snabba panoreringar/rörelser (32D3000). Har provat att slå av/på alla bildförbättringsdelar utan nämnvärt bättre resultat. Syntes mest i helgen när jag tittade på alpint - vart inte så titt-vänligt. Är kanske ngt man får acceptera med alla LCD:er - är ju van vid CRT. Kanske ska låna hem en annan cam och testa ...
Vore kul att veta om någon med Comhem (ca-modul eller extern box) som INTE har detta problem med EPG:n?
Postad 06 December 2007 - 10:40
Supporten gav upp till slut, de har ingen aning. hade inte hört om detta problem tidigare (därför anser jag det är viktigt att alla med det bråkar om det, så de ser att det är vanligt) Dessförinnan ville de jag skulle testa med annan antennsladd och min gamla box. Men det blev ingen skillnad.Jag tror inte det är signalstyrkan, för jag har nästan alltid perfekt sådan. Jag frågade Sony Support omJa, det är riktigt illa att man inte kan se vad som kommer på TV än längre tid framöver. Jag har också ComHem "Ingen information tillgänglig" har jag för mig det står. Och som sagt, i bästa fall kan man se vad nästkommande program är. Ibland så undrar jag om det har med signalstyrkan att göra, då bilden verkar tappa signal ibland också och fryser.
Vad trodde Sony Support felet berodde på? Är det samma problem om man kör med extern digitalbox?
Tisdagen 2007-10-25 skrev jag till Sony:
"Jag kopplade in en bordsantenn, dvb-t, så jag kunde se Boxers fria. Efter
kanalskanning kunde jag se program från idag kl 17:00 till lördag morgon i
guiden. Klart godkänt."
Så uppenbart är det ett problem med just ComHem.
Redigerat av boefs, 06 December 2007 - 10:48.
Postad 06 December 2007 - 14:06
Supporten gav upp till slut, de har ingen aning. hade inte hört om detta problem tidigare (därför anser jag det är viktigt att alla med det bråkar om det, så de ser att det är vanligt) Dessförinnan ville de jag skulle testa med annan antennsladd och min gamla box. Men det blev ingen skillnad.Jag tror inte det är signalstyrkan, för jag har nästan alltid perfekt sådan. Jag frågade Sony Support omJa, det är riktigt illa att man inte kan se vad som kommer på TV än längre tid framöver. Jag har också ComHem "Ingen information tillgänglig" har jag för mig det står. Och som sagt, i bästa fall kan man se vad nästkommande program är. Ibland så undrar jag om det har med signalstyrkan att göra, då bilden verkar tappa signal ibland också och fryser.
Tisdagen 2007-10-25 skrev jag till Sony:
"Jag kopplade in en bordsantenn, dvb-t, så jag kunde se Boxers fria. Efter
kanalskanning kunde jag se program från idag kl 17:00 till lördag morgon i
guiden. Klart godkänt."
Så uppenbart är det ett problem med just ComHem.
Comhem är uppenbarligen medvetna om problemet. Se svaret jag fick per mail:
----
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi har vissa problem med epg:n, vi håller på att arbeta på att lösa detta.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Anneli Wikström
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
Du skrev:
Datum: 2007-12-04 16:31:01
Ämne: tekniskt problem med EPG
Meddelande:
Hej, har problem med min EPG till min Sony KDL 46 D3000 TV som Comhem har särskilt samarbete med. http://www.comhem.se...m/tv_digitalbox.
Tv:n har inbyggd digitaltunder med CA-modul, och allt fungerar bra förutom att EPG:n endast visar pågående och i bästa fall nästa program. Detta gör i princip EPG:n värdelös för inspelning av program.
Postad 07 December 2007 - 15:30
Vad är bäst? Att mata D3000 med 720p eller med 1080i?
/Micke
Postad 07 December 2007 - 15:33
Vad är bäst? Att mata D3000 med 720p eller med 1080i?
/Micke
720p på rörliga bilder (film) och 1080i på statiska bilder (foton).
Postad 07 December 2007 - 23:27
På de flesta boxar brukar man ju få upp både pågående och efterföljande program.
Ska det vara så här, eller är det något fel på min TV?
Jag använder scm-modulen från dustin.
Postad 08 December 2007 - 01:01
Redigerat av baubster, 08 December 2007 - 01:04.
Postad 08 December 2007 - 20:11
Nu köper jag den inte osedd, utan jag var och kikade på en i en Expertbutik häromdagen, och jag måste säga att allt man hör om kvalitet på denna tv införlivas.
Jag jämförde med Samsungs paneler, som man nu kan få full-hd för nån tusenlapp mindre än D3000:an, men jag måste säga att "pianolackad" *host* blank plast, rundade hörn och jätteblank yta på själva panelen får mig att mycket snabbt välja bort dessa maskiner, urk... Jag skrattade lite för mig själv när en av "produktikonerna" i den tejpade listen på Sonyn visade en panel med en massa pilar emot en svart yta med texten "non-glossy", under... :-D
Rent bildmässigt tyckte jag mig inte se nån större skillnad mellan 40D3000 och exempelvis Samsungs 40M86, men detta är väl inga nyheter i denna tråd...
Det enda som oroar mig lite är om 40" är för stort... Men vi sitter på minst 3m. från Tv:n så jag tror inte det blir något problem. Nåväl... annars är jag ny på detta forum och skall med D3000:an ersätta en Sony 28" 4:3 från 1998, så jag hoppas på ett visst lyft.
Postad 09 December 2007 - 01:03
Jag har precis beställt en 40" D3000 från Dustin...
![]()
Nu köper jag den inte osedd, utan jag var och kikade på en i en Expertbutik häromdagen, och jag måste säga att allt man hör om kvalitet på denna tv införlivas.
Jag jämförde med Samsungs paneler, som man nu kan få full-hd för nån tusenlapp mindre än D3000:an, men jag måste säga att "pianolackad" *host* blank plast, rundade hörn och jätteblank yta på själva panelen får mig att mycket snabbt välja bort dessa maskiner, urk... Jag skrattade lite för mig själv när en av "produktikonerna" i den tejpade listen på Sonyn visade en panel med en massa pilar emot en svart yta med texten "non-glossy", under... :-D
Rent bildmässigt tyckte jag mig inte se nån större skillnad mellan 40D3000 och exempelvis Samsungs 40M86, men detta är väl inga nyheter i denna tråd...
Det enda som oroar mig lite är om 40" är för stort... Men vi sitter på minst 3m. från Tv:n så jag tror inte det blir något problem. Nåväl... annars är jag ny på detta forum och skall med D3000:an ersätta en Sony 28" 4:3 från 1998, så jag hoppas på ett visst lyft.D3000:an skall matas från min Dreambox 500S (Satellit) via komponent samt den inbyggda DVB-T som "backup". DVD skall köras via HDMI, och Wii antar jag via RGB (eftersom komponent blir upptaget av dreamboxen.
40" är inte för stort, sitter på ca 2m med min 46" och tycker inte det är något större problem
Postad 09 December 2007 - 13:51
Jag har precis beställt en 40" D3000 från Dustin...
![]()
Det enda som oroar mig lite är om 40" är för stort... Men vi sitter på minst 3m. från Tv:n så jag tror inte det blir något problem. Nåväl... annars är jag ny på detta forum och skall med D3000:an ersätta en Sony 28" 4:3 från 1998, så jag hoppas på ett visst lyft.D3000:an skall matas från min Dreambox 500S (Satellit) via komponent samt den inbyggda DVB-T som "backup". DVD skall köras via HDMI, och Wii antar jag via RGB (eftersom komponent blir upptaget av dreamboxen.
40" är inte för stort, sitter på ca 2m med min 46" och tycker inte det är något större problem
För mig känns det bara som en smaksak. För min egen del upplever jag det bara jobbigare med för stor bildskärm, det kan jag även tycka när jag är på bio. smaken är som baken...
Postad 09 December 2007 - 19:12
För mig känns det bara som en smaksak. För min egen del upplever jag det bara jobbigare med för stor bildskärm, det kan jag även tycka när jag är på bio. smaken är som baken...
Jo klart att du kan uppleva det så
Postad 09 December 2007 - 23:57
Tror ni det blir märkbar försämring av bilden om man går från den inbyggda mottagaren till ett tvkort till mac-minin? Skulle vara trevligt med bättre programguide och inspelningsmöjligheter.
Postad 10 December 2007 - 08:18
Jag funderade länge på en Sony KDL-40D3000 innan de blev nästintill omöjliga att få tag på.
Sedan har jag gått över till att titta närmare på Sony KDL-40X3500
MEN efterson D3000 varit nästintill omöjlig att få tag på och X3500 dyr, så har jag nu svängt över lite från LCD till Plasma och är då nyfiken på:
Panasonic TH-42PX700
I dagsläget är det uteslutande vanligt TV-tittande samt DVD-film som gäller.
Ser mest på vanlig TV, film och DVD - inget spelande och i dagsläget ingen dator ansluten till TV'n.
Signalen kommer att vara antingen vanlig SD från antingen DVB-T eller DVB-C (antingen marksänt eller ComHem) samt eventuellt ComHems vanliga analoga signal.
Blueray eller HD-DVD har jag ej tänkt skaffa inom närmaste 2-5 åren.
Vad som är viktigt för mig är bra svärta, bra konstrast samt framför allt bra flyt i bilden (jag vill inte ha något hackande..)!
Jag är ingen sport-tittare, men ser jag väl sport så vill jag att det flyter bra!
Så... skall jag hålla fast vid LCD in i det sista försöka att hitta en Sony D3000 (Dustin verkar ju ha några få ex nu), eller gå på Sonys X3500 serie.
..eller kanske det rent av byta teknik och att det egentligen är en Plasma som jag skall ha..?
Och isåfall om det är en Plasma som jag bör satsa på, är det då:
Panasonic TH-42PX700
Pioneer har jag hört mycket bra om, men att lägga 10 000:- mer mot Panasonic TH-42PX700 vet jag inte ifall det är värt det.
Några råd hur jag bör tänka och vad jag bör skaffa..!
Ifall det är en LCD jag skall ha tror jag ändå på Sony, men nu har jag börjat tveka på ifall det ändå kanske är en Plasma som täcker mina behov bäst! :-o
Hur skall jag tänka??
Jag har idag en Pioneer LX60D DVD-spelare med inbyggd DVB-T samt HDD.
Postad 10 December 2007 - 14:49
Redigerat av WillieGun, 10 December 2007 - 14:50.
Postad 10 December 2007 - 15:05
Har du sett att Dustin nu har den i lager? "Nyhet! Den extremt populära 40D3000 är tillbaka!"Jag funderade länge på en Sony KDL-40D3000 innan de blev nästintill omöjliga att få tag på.
Sedan har jag gått över till att titta närmare på Sony KDL-40X3500
MEN efterson D3000 varit nästintill omöjlig att få tag på och X3500 dyr, ....
En kompis beställde ett ex förra veckan på Sony Center i Stockholm,
leverans nästa vecka, så det verkar ha tillverkats nya exempler.
En fråga till alla er som äger en Sony Kdl 3000D. Är ni nöjd med er TV? Jag ska just till o beställa en från Dustin Home iom att de fått in den igen. Kommer jag att bli missnöjd? Tacksam för snabba svar. Jag kommer att titta mest på SD och Dvd och planerar inköp av PS3.
Köpte en 46D3000 i Juli och är nöjd. tycker bilden blir bättre och bättre ju mer tiden går.
Postad 10 December 2007 - 15:58
när jag ibland kommit att tänla på om jag borde satsat på en fullHD kommer jag på att det inte fanns någon annan 46" i samma prisklass (då 16k för mig) med i närheten lika bra bild.
hade ångrat mig kraftigt om jag valt mindre TV än 46"
Postad 10 December 2007 - 17:21
...Men nu när den väl går att få tag på så "velar" jag igen över vad jag verkligen skall ha:
LCD eller Plasma??
* "Sony KDL-40D3000" eller "Panasonic TH-42PX700"
* "Sony KDL-40X3500" eller "Pioneer PDP-428XD"
Jag vill ju ha bra & naturliga färger med bra kontrast/svärta och framför allt bra flyt (det var 100 Hz motionflow som lockade mig på D3000).
Det jag mest ser på är:
* TV
* Film
* DVD
...främst SD-material
Att det skall vara så svårt att välja en TV! :-o
Pioneer har ju fått jäkligt bra recensioner överallt, MEN både Pioneer och X3500 ligger lite väl högt i pris mot vad jag tycker det är värt att satsa på en TV..! :-o
Postad 10 December 2007 - 21:42
personligen var jag inställd på en Pioneer kuro, tror det var 508XD, hade varit och kollat på den 4 ggrJa, det verkar ju som sagt att finnas viss möjlighet att få tag på en 40D3000 nu.
...Men nu när den väl går att få tag på så "velar" jag igen över vad jag verkligen skall ha:
LCD eller Plasma??
* "Sony KDL-40D3000" eller "Panasonic TH-42PX700"
* "Sony KDL-40X3500" eller "Pioneer PDP-428XD"
Jag vill ju ha bra & naturliga färger med bra kontrast/svärta och framför allt bra flyt (det var 100 Hz motionflow som lockade mig på D3000).
Det jag mest ser på är:
* TV
* Film
* DVD
...främst SD-material
Att det skall vara så svårt att välja en TV! :-o
Pioneer har ju fått jäkligt bra recensioner överallt, MEN både Pioneer och X3500 ligger lite väl högt i pris mot vad jag tycker det är värt att satsa på en TV..! :-o
i somras när jag fick se en D3000 bredvid Pioneer och blev ganska besviken över Pioneeren med
tanke på prisskillnaden. Idiotiskt att lägga ut så mycket pengar för något som kommer att vara
out-of-date om 1 år, visserligen funktionabel några år till men tekniken går så snabbt framåt så
jag tog det som gav bäst pris/prestanda och som passade mina behov och förväntningar.
Jag skulle dessutom bara ha den till TV, film kör jag via projektor för att få biokänsla, men
D3000 har så bra bild att projektorn fått vila ganska mycket...
Postad 11 December 2007 - 13:10
Nån här måste det väl finnas som använder den inbyggda boxen med comhem?Jag har comhem och får endast upp pågående program på den lilla info-rutan som kommer när man byter kanal (eller trycker på info-knappen).
På de flesta boxar brukar man ju få upp både pågående och efterföljande program.
Postad 11 December 2007 - 15:39
Nån här måste det väl finnas som använder den inbyggda boxen med comhem?Jag har comhem och får endast upp pågående program på den lilla info-rutan som kommer när man byter kanal (eller trycker på info-knappen).
Har SCM-modulen och det är endast pågående program som visas i inforutan även för mig. Har ingen erfaranhet av ngn extern box så jag kan inte svara på om andra boxar visar mer.
Postad 11 December 2007 - 15:53
Info rutan visar bara pågående program men använder du guiden (eps eller vad den heter) så ser du efterföljande program för alla kanaler.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
69 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?