Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-X30, DLA-X70R, DLA-X90R

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 december 2011 - 14:10

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Varken eller faktiskt. Scandinavian och JVC är båda mina kunder dock inte på projjen så klart ;-)
Att Scandinavian säljer den beror på att dom är oerhört stora och kan välja vilken dom¨
vill satsa på då dom jobbar både mot proffs- och konsumentledet.

Jag har således köpt den direkt av JVC professional i Sverige

Jaha så ni är ett företag?
Be minhembio ändra eran signatur så detta framgår lite bättre ;)

Postad 20 december 2011 - 15:45

Partyproffsen
  • Partyproffsen
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jaha så ni är ett företag?
Be minhembio ändra eran signatur så detta framgår lite bättre ;)

Nu förstår jag inte vad du menar. Jag är i detta forum en privatperson
som installerar en bio i mitt privata hus så varför skulle jag ändra?

Postad 20 december 2011 - 15:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Nu förstår jag inte vad du menar. Jag är i detta forum en privatperson
som installerar en bio i mitt privata hus så varför skulle jag ändra?

Det var väl den meningen att dom var dina kunder som ställde till det, men är du här och skriver som privatperson så behövs det ju såklart inte ändras något.

Postad 21 december 2011 - 21:21

Partyproffsen
  • Partyproffsen
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Då har då äntligen RS65 kommit och jag har precis installerat den och........ WOW!

Jag har bara lekt lite med zoom och fokus för att justera in bilden men allt är över
förväntan så här långt!! Man ser minsta hårstrå, ansiktspor precis som på min HD-plasma.

Jag återkommer så klart här och även med bilder i mitt galleri senast imorgon :-)

PS. Manualen är på Engelska men menyerna finns på Svenska så...... DS.

Postad 21 december 2011 - 22:03

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Då har då äntligen RS65 kommit och jag har precis installerat den och........ WOW!

Jag har bara lekt lite med zoom och fokus för att justera in bilden men allt är över
förväntan så här långt!! Man ser minsta hårstrå, ansiktspor precis som på min HD-plasma.

Jag återkommer så klart här och även med bilder i mitt galleri senast imorgon :-)

PS. Manualen är på Engelska men menyerna finns på Svenska så...... DS.

GRATTIS!
Beställde en X30 i går som anländer på fredag med lite tur, ska bli grymt läckert. Ja upp med bilder, det är alltid kul. :)

Postad 21 december 2011 - 22:37

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Kul!!!
grattis!!!

Postad 21 december 2011 - 23:04

Partyproffsen
  • Partyproffsen
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack bägge två!

Har nu lagt upp en bild i mitt bildgalleri från Gullivers resor......

Postad 22 december 2011 - 14:10

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0
Min anlände nu lagom till lunch, så åkte snabbt hem och installera den. :D :D hej å hå, ser riktigt bra ut. Längtar tills mörkret lagt sig över umeå så man riktigt kan njuta av denna best.
God jul på er om jag missat det!

/karra

Postad 22 december 2011 - 14:20

Mekla
  • Mekla
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Karamasha:

Du valde alltså jvc före epson?

Har du lust att pm mig vilka anledningar.

Grattis till leveransen före jul!

Super gött

Postad 22 december 2011 - 15:26

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Vila inte på hanen Karasmasha! Tryck av några bilder och lägg upp i galleriet :)

Sen vill vi ju höra om du märker skillnad på X30 och din gamla Pana i ett inte 100% optimalt rum.

Grattis!

Postad 22 december 2011 - 15:35

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0
Den enda epson jag kan tänka mig kommer i närheten av denna är den som aldrig verkar komma ut, dvs rh-2000 och rh-4000. Dom kommer dock inte ha 3D, vilket egentligen inte intresserar mig, men som ger ett bra andrahandsvärde iaf. Jag har tittat 1h på JVC och den passar bra i mitt vardagsrum och några nackdelar har jag inte märkt ännu. Jag får nog återkomma om det efter 50-100h då man vant sig och kan vara lite mer objektiv. Ska inte döma ut epson 9000 direkt, men den har som aldrig funnits med i tankarna, jag antar det var den du syftade på? 5900 och 6000 modellerna är nog i en betydligt lägre klass bildmässigt. Jag är supernöjd och det är gott nog för mig. Nästa år blir den säkert demolerad av 3-4 nya modeller, men det är då det. ;)
Panna ae4000 som jag hade var jag jättenöjd med, men saknade lite tryck i färgkorrektläge som behövs för mitt rum. I colorläget blev svärtan bättre men trycket för lågt.
/karra

edit: har lagt upp en screenshot nu, dock fotat med iphone. Det är som sagt bra tryck i denna ljuskanon :) Rummet är betydligt ljusare än vad bilden visar. Har bara vanliga rullgardiner och solen lyste ute.
En riktigt jämförelse med pannan kommer i kväll när det är mörkt i rummet och jvc:s kontrast och svärta träder fram.

Redigerat av Karamasha, 22 december 2011 - 15:49.

Postad 22 december 2011 - 16:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Härligt!
Jag kommer över i mellandagarna kollar om det går bra. Är den sjukt bra kanske jag köper en.
Spoiler

Postad 22 december 2011 - 16:46

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Härligt!
Jag kommer över i mellandagarna kollar om det går bra. Är den sjukt bra kanske jag köper en.

Spoiler

Grattis till både ålder och present! :)
Klart du är välkommen över, eller ännu värre, vi kanske ska ta den till dig en dag?? Kan nästan lova att du inte kommer kunna håll dig då dock... :D

Postad 22 december 2011 - 16:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Grattis till både ålder och present!
Klart du är välkommen över, eller ännu värre, vi kanske ska ta den till dig en dag?? Kan nästan lova att du inte kommer kunna håll dig då dock... :D

Det är faktiskt en hel vecka tills jag fyller så än är jag bara 30+. :P
Jag skulle GÄRNA testa den i mitt rum om det går för sig. :D

Postad 22 december 2011 - 16:55

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Det är faktiskt en hel vecka tills jag fyller så än är jag bara 30+. :P
Jag skulle GÄRNA testa den i mitt rum om det går för sig. :D

Det ordnar vi till veckan, jag är nog ledig som det ser ut nu och du har ju mörkt rum, så vi ungdomar kan leka hela dagen ;)

Postad 22 december 2011 - 16:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Härligt. Jag bjussar på godsaker. Synd att du måste köra. Annars kunde vi delat på en platta öl. :P

Postad 22 december 2011 - 17:02

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Härligt. Jag bjussar på godsaker. Synd att du måste köra. Annars kunde vi delat på en platta öl. :P

Jäklar va gott, synd sambon inte har körkort heller. Detta måste vi lösa på något sätt :)
Du får hämta mig så tar jag en buss hem å lämnar projjen över natten.. check!

Postad 22 december 2011 - 17:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Deal!
Men resten tar vi via PM för nu är vi OT.

Postad 22 december 2011 - 21:53

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Härligt chat :D , nu tycker jag detta kaos är väldigt kul. Men detta forum faller mer och mer för varje dag. Desperat behov av moderering... heter de så ?

Revolution ;)

Hojta till med era intryck sedan. Ni bör köra projen 100h innan bruset i panelerna lägger sig.

Redigerat av Jokkmokksjocke, 22 december 2011 - 21:54.

Postad 22 december 2011 - 22:01

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Härligt chat :D , nu tycker jag detta kaos är väldigt kul. Men detta forum faller mer och mer för varje dag. Desperat behov av moderering... heter de så ?

Revolution ;)

Hojta till med era intryck sedan. Ni bör köra projen 100h innan bruset i panelerna lägger sig.

sant, ber om ursäkt, även om du uppskattar det så vet jag många som inte gör det.

Angående bruset så snackade marcus om 20-30h, man kan ju hoppas :)
Enda negativa hittills verkar vara att den tycker jag ska starta projjen innan boxee, men för digitalbox och ps3 går det bra. fånigt av jvc att mobba grodan ;)
Har lagt upp 2 bilder nu, varav en som visar skillnad i svärta mellan jvc och min lcd tv. Dåliga iphone bilder, men det får duga för tillfället. Skillnaden är uppenbar i vilket fall.
/k

Postad 22 december 2011 - 23:01

Mekla
  • Mekla
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej Karamasha

MÅSTE be om ursäkt. jag vet inte med vad jag tänkte när jag skrev, jag tänkte på en annan projje.....

fy vilken fin grej du skaffat dig.

som du skrev Ja jag menar 5900 eller 6000
där ligger min budget nu.

måste erkänna att jag har svårt att bestämma mig om projje nu eller en React ramspänd 104" till 7995kr vilket är super pris.
har projje och vit duk hemma och kan köpa en grej nu och den andra till april. men vilken....

borde dock bli duken då det endast finns 5 till detta pris...

Postad 22 december 2011 - 23:37

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Hej Karamasha

MÅSTE be om ursäkt. jag vet inte med vad jag tänkte när jag skrev, jag tänkte på en annan projje.....

fy vilken fin grej du skaffat dig.

som du skrev Ja jag menar 5900 eller 6000
där ligger min budget nu.

måste erkänna att jag har svårt att bestämma mig om projje nu eller en React ramspänd 104" till 7995kr vilket är super pris.
har projje och vit duk hemma och kan köpa en grej nu och den andra till april. men vilken....

borde dock bli duken då det endast finns 5 till detta pris...

Givetvis tar du duken nu till bra pris, och i april kanske du kan få en bra projje till ännu bättre pris. Gör du tvärtom kommer du säkert få betala mycket mer. Varför har du så bra pris på reacten, är det lagerdukar med gamla materialet?

Postad 23 december 2011 - 13:44

Mekla
  • Mekla
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Karamasha

Se andra tråden react\ react 2

Postad 23 december 2011 - 21:15

opteron
  • opteron
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hur står sig 3d på denna jämfört med de två Sonymodellerna?

Postad 27 december 2011 - 00:22

Unregisteredb13b956a
  • Unregisteredb13b956a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tycker bilden på X30 är lite väl röd out of the box?
Annars nöjd med pjäsen så här långt.

Postad 27 december 2011 - 10:42

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Tycker inte att den sticker iväg i någon färg alls...

Postad 27 december 2011 - 11:10

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0
Har inte märkt något heller, men har alldeles för få timmar och har kikat för lite efter fel ännu ;)
Vilket färgläge kör du med?

Postad 27 december 2011 - 11:15

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Utan att ha mätt så skulle jag isf säga att min RS45 går lite åt det gula, men mycket lite (rent subjektivt efter 8-10h på lampan). Överlag riktigt fin OOTB, tog 2 sek att köra igenom DVE då allt redan var väldigt balanserat.

Postad 27 december 2011 - 12:26

Unregisteredb13b956a
  • Unregisteredb13b956a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Då är det nog något fel på mig eller min maskin.
Färgläge? Jag kör filmläget, 6500K i temp och dragit ner offset red till -5, ändå tycker jag bilden är lite röd.
Ska säga att jag kan väldigt lite om att ställa in en projektor.
Jag ska låna någon form av kalibreringsskiva från butiken jag handlat projektorn alternativt köpa en DVE skiva alternativt betala någon för att kalibrera den med mätutrustning.
Vad skulle ni rekomendera? tror närmaste firma som kan kalibrera är HBB i gbg men det är 8-9 mil dit så vet inte om dom är så sugna.

Postad 27 december 2011 - 12:29

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0
Du vill nog ha en 100h på lampan innan du beställer kalibrering. Med DVE ställer du kontrast och ljusstyrka, detta ändras med lampan så jag brukar köra var 100/200:e timme.
Köp en DVE till att börja med, både nyttigt och skoj för det finns en massa information på skivan som är kul att ta lyssna på också.

Postad 27 december 2011 - 18:58

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 0

Då är det nog något fel på mig eller min maskin.
Färgläge? Jag kör filmläget, 6500K i temp och dragit ner offset red till -5, ändå tycker jag bilden är lite röd.
Ska säga att jag kan väldigt lite om att ställa in en projektor.
Jag ska låna någon form av kalibreringsskiva från butiken jag handlat projektorn alternativt köpa en DVE skiva alternativt betala någon för att kalibrera den med mätutrustning.
Vad skulle ni rekomendera? tror närmaste firma som kan kalibrera är HBB i gbg men det är 8-9 mil dit så vet inte om dom är så sugna.

RGB gain och offset är inget att meckla med utan mätinstrument, ändra färgtemperaturen i stället. Testa 7000k istället

Redigerat av macman, 27 december 2011 - 18:59.

Postad 28 december 2011 - 07:08

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Kör du i cinemaläget så prova att ändra Wide1 till Standard.

Postad 28 december 2011 - 11:56

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Det bästa OOTB som jag kalibrerat efter är Cinema, 7000K, standard läge på allt och superwhite på.

Postad 28 december 2011 - 12:12

Unregisteredb13b956a
  • Unregisteredb13b956a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Var hittar jag superwhite?
Annars tycker jag att bilden blivit riktigt bra. Kör enl jockmockjockes devis nu förutom superwhite som jag inte hittat.
En DVE skiva är på väg hem så får vi se om den håller med om att bilden är bra.
Idag ska även en hylla tillverkas så att jag slipper ha den hängandes i taket ( s*tan vad stor den är).
Tack för all hjälp så har långt.

Postad 28 december 2011 - 17:02

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Jocke vad säger du om inställningarna för sharpness och detail enhance? De står ju inställda på 20 resp 10 i Cinemaläget. Är det läge att dra ned dem några snäpp?

Postad 28 december 2011 - 20:48

MUCC
  • MUCC
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ni som spelar på X30/RS45, hur upplever ni input lag? Vet att det skiljer från person till person i hur påtaglig man är men vill ändå höra era åsikter. Står mellan denna eller en Sony HW20, som ska vara bra på den fronten.

Postad 28 december 2011 - 21:01

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Har kört lite Grid via ps3 och inte märkt av något sådant, inget längre test men märkte inget då iaf.
X30 kommer smälla HW20 stenhårt på fingrarna på samtliga punkter.

Postad 28 december 2011 - 23:41

MUCC
  • MUCC
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
HW20 är ganska mycket sämre vet jag, men vad jag läst så har X30 80ms input lag och det avskräcker mig
Hittade den här som fingervisning, www.themolehole.eclipse.co.uk/mouselaggn6.swf

Sen beror det väl också på vilka spel man spelar i hur mycket det känns..

Redigerat av MUCC, 28 december 2011 - 23:43.

Postad 29 december 2011 - 11:35

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Var hittar jag superwhite?
Annars tycker jag att bilden blivit riktigt bra. Kör enl jockmockjockes devis nu förutom superwhite som jag inte hittat.
En DVE skiva är på väg hem så får vi se om den håller med om att bilden är bra.
Idag ska även en hylla tillverkas så att jag slipper ha den hängandes i taket ( s*tan vad stor den är).
Tack för all hjälp så har långt.

Ligger i HDMi menyn

Postad 29 december 2011 - 13:19

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 0

Jocke vad säger du om inställningarna för sharpness och detail enhance? De står ju inställda på 20 resp 10 i Cinemaläget. är det läge att dra ned dem några snäpp?

Ja det är läge att dra ner dem.
Sharpness behövde jag dra ner till 6 för att inte få konstiga konturer o skuggor.
Börja med att dra dom till noll, och testa därifrån, gärna med testmönster.
Sen blev det även bäst att mata x30 med 4:4:4 från min Oppo.

Postad 29 december 2011 - 15:16

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Jocke vad säger du om inställningarna för sharpness och detail enhance? De står ju inställda på 20 resp 10 i Cinemaläget. Är det läge att dra ned dem några snäpp?

Ja. Dra ner dem. Men testa dig fram. jag landade på 0 på sharpness och 14 på detail en. om jag inte minns fel.

Ni som spelar på X30/RS45, hur upplever ni input lag? Vet att det skiljer från person till person i hur påtaglig man är men vill ändå höra era åsikter. Står mellan denna eller en Sony HW20, som ska vara bra på den fronten.

X30 spelar i en helt annan liga om du frågar mig, Jag kör BF3 på min ibland. Och den är inte lika snabb som min Panasonic plasma. men mycket snabbare än de andra projar jag haft. AE4000, olika DLP etc. Min känsla iallafall.

Redigerat av Jokkmokksjocke, 29 december 2011 - 15:19.

Postad 29 december 2011 - 16:26

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0
Efter en öl/projjekväll hos hassesolo kan jag bara säga att jag är otroligt nöjd med detta köp. Vi testade filmer, spel och fotbollssändningar. ALLT funkar kalas, även utan C.M.D!
Skärpan är grym, det ploppar fram nya detaljer som jag inte sett tidigare (ae4000 innan), och bilden poppar som man brukar säga. Svärta och kontrast är superb även om pannan står sig bra i en kolgruva så gör denna projje underverk i mitt vardagsrum med stor hk duk. Pannan hade det tufft med ströljus i rummet, det har inte denna. Kör lampan i normalläge (eco) och irisen halvt stängd, nemas problemas. Svärtan blir givetvis lidande men den höga kontrasten gör att bilden upplevs riktigt fin. Nu är det snart mörkt ute och likaså mitt rum, tro vad kvällen har för film att bjuda på :)
Go afton å gott nytt år moovilövers!

Postad 30 december 2011 - 08:49

MUCC
  • MUCC
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

X30 spelar i en helt annan liga om du frågar mig, Jag kör BF3 på min ibland. Och den är inte lika snabb som min Panasonic plasma. men mycket snabbare än de andra projar jag haft. AE4000, olika DLP etc. Min känsla iallafall.

Hmm jaså, så fördröjningarna är inte så pass att det påverkar dig i bf3?

Postad 30 december 2011 - 09:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Sånt här är så individuellt, för att vara 100% så ta med dig din konsoll till butiken och testa.

Postad 30 december 2011 - 09:17

opteron
  • opteron
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Länk till jämförande test mellan bl.a. HW-30, X-30. Det verkar som Sonyn har ganska mycket mindre inputlag. Hela första inlägget faktiskt riktigt bra och uttömmande jämförelse.

http://www.avsforum....d.php?t=1382091

Redigerat av opteron, 30 december 2011 - 09:19.

Postad 30 december 2011 - 13:06

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Ibland tycker jag att det gör det, men ibland är man ju bara kass av någon anledning.

Postad 31 december 2011 - 11:15

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Testade att dra ned både sharpness och detail. Noll i sharpness gillade jag inte. Default är 20 och reglaget går till 50. Hamnade till slut på 10. Detail lämnade jag också på 10. Gamma hamnade till slut på 2.1. Färgtemp 6500k tyckte jag såg aningen naturligare ut än 7000, dock otroligt liten skillnad. Kontrast +10. Vi får se vad proffskalibreringen kan ge ytterligare. Lampan bör väl gå 100 timmar innan kalibrering i vart fall?

Upplever nu bilden som helt enastående! Den enda nackdelen med stor duk är väl att de gamla DVD-filmerna ser tråkiga ut. Har löst det genom att zooma ned bilden maximalt och dra fram maskningen på min Grandview Multiformat till 4:3-läget. Bilden blir då inramad av tyg på 3 sidor och uppskattningsvis 70 tum stor. Helt ok!

Redigerat av Saturnus, 31 december 2011 - 11:16.

Postad 31 december 2011 - 11:28

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 0
Eftersom du kör med kontrast +10 så antar jag att du har superwhite på?

Har man inte superwhite på så klipper den wtw.

Postad 31 december 2011 - 12:45

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Jag brukar dra upp kontrast reglaget på JVC för att kunna jobba uppåt i skala på RGB Gain. De ligger ju maxade OOTB så de drar jag ner

Postad 31 december 2011 - 14:10

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 0
Röd gain bör man inte öka då den redan ligger på max

Redigerat av macman, 31 december 2011 - 14:11.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.