Panasonic Plasma 2011
3946 svar till detta ämne
Postad 23 December 2011 - 08:49
Unregistered6a791ded
-
Unregistered6a791ded
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Uppdatering om inbräning på VT30 av kanallogga vid vanligt TV tittande utav min sambo.
Har nu fått Panasonic till att ta in TVn och försöka tvätta den eftersom jag själv har försökt tvätta den i 2 veckors tid varje natt. Jag anser att man bör kunna se på valiga kanaler utan att TVn tar skada. Jag kommer samtidigt att hävda att det är fel på TVn samt att det inte står i manualen och/eller att säljaren inte upplyste mig om att man inte kan se på vissa TV kanaler utan enbart TV kanaler med ljussvag logga, ganska många kanaler som går bort. Om de säljer en TV som en TV så ska den gå att använda som TV annars säljer de en "specialmonitor" och då ska det klart framgå vilket jag då hävdar att det inte gör.
Jag gillar verkligen TVn den är jättebra både vid BD och Xbox/PS3 men att förklara för min sambo att hon inte kan se på sin TV kanal leder till mindre världskrig, ett jäkla dilemma och att tänka på för oss "prylfreaks" som köper prylar som ska användas av övriga familjemedlemmar.
Redigerat av Unregistered6a791ded, 23 December 2011 - 14:38.
Postad 23 December 2011 - 09:30
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Postad 23 December 2011 - 09:47
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Swift77 - du råkar inte tagit en bild så man ser hur pass påtagligt det är ?
Postad 23 December 2011 - 13:31
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Det enda jag stör mig på är foten. Min tvbänk står kloss till väggen, men det går inte att ha tv'n speciellt nära väggen pga hur skiten är designad.
Postad 23 December 2011 - 16:04
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej  Nu är det riktigt priskrig 18 690:- på Komplett. Hämtar man själv så slipper man frakten
Postad 23 December 2011 - 17:38
Unregistered4ac35b52
-
Unregistered4ac35b52
-
Användare
-
-
207 inlägg
Hej 
Nu är det riktigt priskrig 18 690:- på Komplett. Hämtar man själv så slipper man frakten
Tur hon som bestämmer tvinga mig att vänta till rean, 1200kr bara där :-)
Postad 24 December 2011 - 00:52
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Fick hem min 55VT igår och har nu slängt ut min 5år gamla LCD-TV, snacka om skillnad på bildkvaliten!
Att få HDD inspelning direkt i TVn och slippa en separat dekoderbox är bara det värt uppgraderingen
Redigerat av Prism, 24 December 2011 - 00:56.
Postad 24 December 2011 - 07:59
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
God Jul på er forumet!
Har kört ett tag med min VT30, Canal Digital-satelliten rakt in i TV'n och extern 2,5" USB-HDD. Funkar jäkligt bra, MEN! Av nån anledning så när man tittar på Disney Channel (kanske nån mer kanal oxå) så blir det nåt knäppt med inspellningen. Det spelas in i nån sekund, sen avbryts det för att sedan börja spela in igen i nån sekund osv. Det gör ju att 1) Det inte går att pausa live-tv och 2) Det inte går att spela in film/serier till ungarna. Det är bara på Disney Channel (av barnkanalerna iaf) som jag har detta fenomen. Nån som har en idé på vad det kan bero på och eventuell lösning?
Angående nåt tidigare inlägg avseende stöd för filformat mm, så är det så för mig med att vissa .mkv-filer funkar klockrent med andra inte funkar. Har inte orkat leta reda på vad det är som gör att vissa funkar å andra inte. Kan (som jag tidigare sagt) rekommendera PS3 Media Server, funkar bra out of the box och kanon med lite tweakande. Kan säkert fås att funka optimalt, men har inte orkat grotta ner mig alltför hårt...
I övrigt har man ju med denna tv'n lärt sig uppskatta Full-HD!
Postad 24 December 2011 - 13:12
SevakYousef
-
SevakYousef
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Gäller elgigantens prisgaranti mot komplett?
Postad 24 December 2011 - 22:05
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
Är det verkligen så att man inte kan spela in på en USB-HDD från tex Telia DigitalTV?
Någon som kan svara? Kan man spela in på HDD från Telia DigitalTV?
Postad 24 December 2011 - 22:20
jochen99
-
jochen99
-
Rookie
-
5 inlägg
Vet ej spelar själv in via telias egna hdd med min vt 30 funkar alldeles utmärkt, Ps läste detta nyss om vt40 ,
"I am hearing the 2012 models will have the ability to calibrate the colors through the hardware with a calibrator sensor
also the black levels will increase after that cal. "
Postad 24 December 2011 - 22:57
nickelodeon
-
nickelodeon
-
Rookie
-
6 inlägg
Nix. Bara lokala butiker, inga internetbutiker.
Postad 24 December 2011 - 22:58
weavex
-
weavex
-
Användare
-
-
109 inlägg
Uppdatering om inbräning på VT30 av kanallogga vid vanligt TV tittande utav min sambo.
Har nu fått Panasonic till att ta in TVn och försöka tvätta den eftersom jag själv har försökt tvätta den i 2 veckors tid varje natt. Jag anser att man bör kunna se på valiga kanaler utan att TVn tar skada. Jag kommer samtidigt att hävda att det är fel på TVn samt att det inte står i manualen och/eller att säljaren inte upplyste mig om att man inte kan se på vissa TV kanaler utan enbart TV kanaler med ljussvag logga, ganska många kanaler som går bort. Om de säljer en TV som en TV så ska den gå att använda som TV annars säljer de en "specialmonitor" och då ska det klart framgå vilket jag då hävdar att det inte gör.
Jag gillar verkligen TVn den är jättebra både vid BD och Xbox/PS3 men att förklara för min sambo att hon inte kan se på sin TV kanal leder till mindre världskrig, ett jäkla dilemma och att tänka på för oss "prylfreaks" som köper prylar som ska användas av övriga familjemedlemmar.
Ska bli intressant att se hur det går för dig. Har också fått uppleva inbränning/spökbild, vad det nu är. Comhems box återgår till biblioteket med inspelat material när ett uppspelat program är slut. Om man då har somnat så ligger den listan på där hela tiden. Dock tycker jag att det har blivit bättre nu efter nån månad. Så jag tror nog att det kommer försvinna tillslut. Har ändrat tvn till standby efter två tim inaktivitet (hade den på 4tim innan). Och undvikit att titta på inspelat material när jag är trött.
Postad 25 December 2011 - 06:11
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Spökbild. Inbränning är extremt sällsynt.
Postad 25 December 2011 - 09:00
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Spökbild. Inbränning är extremt sällsynt.
Börjar ju bli tveksamt om det rör sig om ghosting i swift77 fallet, han har i 2 veckor försökt tvätta den varje natt utan framgång. Måste vara något galet med panelen. Synd att man läser om detta på 2011 års Panasonic plasmor, min Pioneer är ju från 2008 och har aldrig ens sett tendens till ghosting på den. Så Panasonic verkar ju inte tagit efter allt i alla fall som det spekulerats i ett antal trådar. /Fredrik
Postad 26 December 2011 - 11:17
Unregisteredb4b9925b
-
Unregisteredb4b9925b
-
Användare
-
-
113 inlägg
den gäller väl om du köper den på elgiganten onlinestore, då måste dom matcha andra internetbutiker
Postad 26 December 2011 - 11:20
Unregisteredb4b9925b
-
Unregisteredb4b9925b
-
Användare
-
-
113 inlägg
jag håller på döda mig själv alltså när man ser 55" vt30 för 18700 ...................... köpte för fan 50" för 2 månader sen för 16500 för att sen få den sänkt med prisgaranti till 15800, men det är ju knappt 3000 skillnad  ((((((((((((
Postad 26 December 2011 - 11:31
SevakYousef
-
SevakYousef
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag köpte den via deras online butik så då borde dem väl matcha elektro world eller kompletts pris. https://www.prisjakt...kt.php?p=854599 här är nuvarande priser. Annars har elgiganten själva sänkt den med 300:- sen jag fick hem tv för 6 dagar sedan. Så något borde man väl få tillbaka?
Postad 26 December 2011 - 11:41
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Jag gav 24k för min 55" vt30 ( fick ner den från 28990:- ) har haft tv'n ett par månader så att se den gå ner till 18700:- är väl inte helt oväntat ändå.
så här kan man ju hålla på i all evighet annars. bara att gilla läget
Postad 26 December 2011 - 11:50
Unregisteredb4b9925b
-
Unregisteredb4b9925b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag köpte den via deras online butik så då borde dem väl matcha elektro world eller kompletts pris. https://www.prisjakt...kt.php?p=854599 här är nuvarande priser.
Annars har elgiganten själva sänkt den med 300:- sen jag fick hem tv för 6 dagar sedan.
Så något borde man väl få tillbaka?
Dom ska matcha båda komplett och electro world om du köpte den på nätet. Ring
Postad 26 December 2011 - 17:08
Mrxx
-
Mrxx
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hej!
Det är säkert tagit upp i denna tråden men eftersom sökfunktionen är helt värdelös eller jag som är dum i huvudet så undrar jag:
Vad är det för skillnad mellan 46 tx-p46g30y och 46 tx-p46gt30y?
Postad 26 December 2011 - 18:01
SevakYousef
-
SevakYousef
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag gav 24k för min 55" vt30 ( fick ner den från 28990:- ) har haft tv'n ett par månader så att se den gå ner till 18700:- är väl inte helt oväntat ändå. så här kan man ju hålla på i all evighet annars. bara att gilla läget 
Stor skillnad på några månader och 6 dagar.
Postad 26 December 2011 - 18:19
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Nix. Bara lokala butiker, inga internetbutiker.
Fast komplett har hämtlager så har du en sån inom 5mil så kan du hävda prisgaranti även mot komplett.
Postad 26 December 2011 - 20:48
Unregistered0f4a8122
-
Unregistered0f4a8122
-
Användare
-
-
124 inlägg
Någon som kan svara? Kan man spela in på HDD från Telia DigitalTV?
Vad jag förstår, går det endast att spela in material mottaget av den inbyggda boxen. Jag blev lite besviken där, men kan kanske förstå att det inte är en enkel lösning när källan är extern.
Postad 26 December 2011 - 20:54
reevilo
-
reevilo
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej!
Har en 50VT30Y och är nöjd so far. Hittar dock inte BBC iPlayer som ska finnas på Viera Connect? Någon som vet varför?
Postad 26 December 2011 - 21:50
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
Vad jag förstår, går det endast att spela in material mottaget av den inbyggda boxen. Jag blev lite besviken där, men kan kanske förstå att det inte är en enkel lösning när källan är extern.
Ok, tack för svaret. Så tråkigt...
Postad 26 December 2011 - 22:16
nickelodeon
-
nickelodeon
-
Rookie
-
6 inlägg
Fast komplett har hämtlager så har du en sån inom 5mil så kan du hävda prisgaranti även mot komplett.
Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har motsvarande specifikationer och att den kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot internetbutiker. Glöm inte att ta med dig kvittot! Prisgarantin gäller inte vid köp på www.elgiganten.se Beror inte det på hur dom klassar en collect@store då? Som internetköp eller butiksköp? Jag ska utforska ämnet en aning nästa Måndag. Beställde en VT30 I butik 18e, ska hämta 2a. Vet att MM ligger 1000kr billigare. På exakt samma produkt. Men dom hävdar väl att det är någon skillnad på villkoren.
Postad 27 December 2011 - 00:16
SevakYousef
-
SevakYousef
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har motsvarande specifikationer och att den kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot internetbutiker. Glöm inte att ta med dig kvittot! Prisgarantin gäller inte vid köp på www.elgiganten.se
Beror inte det på hur dom klassar en collect@store då? Som internetköp eller butiksköp? Jag ska utforska ämnet en aning nästa Måndag. Beställde en VT30 I butik 18e, ska hämta 2a. Vet att MM ligger 1000kr billigare. På exakt samma produkt. Men dom hävdar väl att det är någon skillnad på villkoren. 
Ringde elgigantens kundservice dem har själva sänkt tv 300 sen jag fick hem den för 6 dagar sedan. Det skulle jag få tillbaka. Hon skulle kolla om de kunde matcha kompletts pris. Jag har beställt min på deras hemsida. Jag kolla i media markt för några dagar sedan där kostar den 19 990:- Har dem sänkt priset?
Postad 27 December 2011 - 04:38
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Börjar ju bli tveksamt om det rör sig om ghosting i swift77 fallet, han har i 2 veckor försökt tvätta den varje natt utan framgång. Måste vara något galet med panelen.
Synd att man läser om detta på 2011 års Panasonic plasmor, min Pioneer är ju från 2008 och har aldrig ens sett tendens till ghosting på den. Så Panasonic verkar ju inte tagit efter allt i alla fall som det spekulerats i ett antal trådar.
/Fredrik
Spökbilder kallas inte för ghosting. Det rätta engelska uttrycket är Image Retention, eller förkortningen IR. Hade han haft inbränning(observera att det betyder permanent) så skulle den första bilden har såg fortfarande sitta kvar. Spökbilder försvinner till dagen efter oftast. Men jag håller med dig om att den verkar extrem känslig. Kan bero på en batch med väldigt känslig fosfor. Det är i alla fall bäst att han reklamerar den.
Postad 27 December 2011 - 08:40
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
[...] Har kört ett tag med min VT30, Canal Digital-satelliten rakt in i TV'n och extern 2,5" USB-HDD. Funkar jäkligt bra, MEN! Av nån anledning så när man tittar på Disney Channel (kanske nån mer kanal oxå) så blir det nåt knäppt med inspellningen. Det spelas in i nån sekund, sen avbryts det för att sedan börja spela in igen i nån sekund osv. Det gör ju att 1) Det inte går att pausa live-tv och 2) Det inte går att spela in film/serier till ungarna. Det är bara på Disney Channel (av barnkanalerna iaf) som jag har detta fenomen. Nån som har en idé på vad det kan bero på och eventuell lösning? [...]
Ingen som upplever problem med HDD-inspelning från Disney Channel enligt ovan?
Postad 27 December 2011 - 10:05
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej  Vad skall man tro, det verkar ju vara en massa fel med vt30 55, inbräning och buzz Sedan så är det väl bättre att ha en HD-PVR-box, typ Samsung SMT-C7160. Jag kan inte heller fördtå varför det skall vara så mycket lull lull på en TV. man har väl en dator som man kan surfa på !!! Jag skulle nog hellre köpa en större TV. Panasonic Viera TX-P65VT30Y är på tok för dyr 34.000 spännJag kollade på en SAMSUNG PS59D555C1KXXE 59" PLASMA TV "bara 59 tum" men ändå.... Priset är lågt 9 998:- Undrar verkligen om man kan se någon "större skillnad på den ock vt30 55 Det där med buzzing, det finns ju även på panasonic https://www.minhembi...ic=283623&st=50Att spara 10000 och få en större TV, kan väl inte vara fel, även om den saknar inspelning och annat lull lull...! Någon som vill kommentera mitt inlägg
Postad 27 December 2011 - 11:45
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Undrar verkligen om man kan se någon "större skillnad på den ock vt30 55
Ja. Har du möjlighet att se båda i butik så kolla upp det. ser du ingen skillnad så köp den billigare. personligen tycker jag att samsung har överdrivet mycket färg i bilden samt att jag upplever att färgerna flyter in i varandra.
Postad 27 December 2011 - 12:02
Dammlampan
-
Dammlampan
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Att spara 10000 och få en större TV, kan väl inte vara fel, även om den saknar inspelning och annat lull lull...!
Bara storleken som räknas Har själv en vt30 55" haft den ett tag nu. Visst bilden är gudomlig men inga billiga slantar så har man pengarna visst men skulle hellre köpa en billigare plasma och allt man vill ha till teven än bara teve och ingenting annat om jag bara hade en budget på 20k för min hembioanläggning. Har själv en fråga till er andra som har vt30 55" buzzar på bra vid THX men kör man inställningen "Dynamisk" försvinner buzzandet helt? Är det kanske något man kan få bort om man kalibrerar teven proffessionellt? Och då är frågan då jag inte är någon "tevehacker" kan man anlita typ hifi-butiken att göra en sån eller måste man köpa teven där isåfall? Eller finns det något annat företag man kan anlita?
Postad 27 December 2011 - 15:55
TurboJonte
-
TurboJonte
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej.
Köpte en TX-P55VT30Y förra veckan och vilken fantastisk bild. Dock tänker jag nog lämna tillbaka den för den buzzar så det jag blir tokig!
Pratar alla här om samma sak när det gäller buzzing? Att fläktar låter och att tvn brummar lite har jag absolut inga problem med och kan hålla med om är normalt. Detta kan jag bara höra när jag går nära och lyssnar bakom. Däremot är det ett högfrekvent syrsor-liknande ljud som kommer och går beroende på hur mycket kontrast det är i bilden för tillfället. Sitter på tre till fyra meter från tvn och kan klart höra detta ljud på normal volym i hemmabion i dialogscener.
Har experimenterat lite med inställningarna och kommit fram till att om man sänker kontrasten avtar ljudet och i det hemska dynamisk-läget hörs det knappt alls. Värst hörs det i THX.läget. Lite av poängen med den här tvn.
Kan det vara så att somliga inte hör ljudet för att det är på ganska hög frekvens eller är det mitt exemplar som är knasigt? Spelar ingen roll hur bra bilden är om jag tvingas stå ut med ett sånt här oljud!
Min 3 år gamla full hd 50" plasma var helt tyst jämfört med den här. Frågan är lämna tillbaka på öppet köp eller försöka få fixat?
Har också problem med att min nya 55VT30 buzzar, min låter också som syrsor, klart hörbart vid normal volym och även vid lite högre. Ibland får den riktigt fnatt och låter extremt mycket, då är det plåten på baksidan som börjar vibrera, då är det inte roligt, men då brukar det hjälpa om man stänger av TVn och startar den igen, men det kommer ofta tillbaka rätt snabbt också. Köpte min på hembiobutiken.se och har haft lite mail-konversation med dom och dom vill ta in TVn och kolla på den. Jag var på en lokal elektronikbutik i förra veckan som hade en 55VT30 uppställd som demo i butiken och den var betydligt tystare när jag lade örat bakom panelen, hörde bara ett svagt surrande och lite susande från fläktarna, klart stor skillnad mot mitt exemplar hemma.
Postad 27 December 2011 - 16:03
Dammlampan
-
Dammlampan
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har också problem med att min nya 55VT30 buzzar, min låter också som syrsor, klart hörbart vid normal volym och även vid lite högre. Ibland får den riktigt fnatt och låter extremt mycket, då är det plåten på baksidan som börjar vibrera, då är det inte roligt, men då brukar det hjälpa om man stänger av TVn och startar den igen, men det kommer ofta tillbaka rätt snabbt också.
Köpte min på hembiobutiken.se och har haft lite mail-konversation med dom och dom vill ta in TVn och kolla på den. Jag var på en lokal elektronikbutik i förra veckan som hade en 55VT30 uppställd som demo i butiken och den var betydligt tystare när jag lade örat bakom panelen, hörde bara ett svagt surrande och lite susande från fläktarna, klart stor skillnad mot mitt exemplar hemma.
Jag har samma problem verkar vara från modell till modell.. Men har du provat ställa in "Dynamisk" på inställningarna? Då försvinner min syrsa och bara den vanliga buzzingen hörs, tänkte därför om man kunde kalibrera den själv för att det verkar ju ha med inställningen att göra`? konstigt nog...
Postad 27 December 2011 - 16:27
SevakYousef
-
SevakYousef
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ringde elgigantens kundservice de kunde matcha kompletts pris så jag ska få tillbaka 1200:-
känns skönt att ha köpt en vt30 55" för 18700:- som hittills ej buzzar.
Postad 27 December 2011 - 19:40
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
jag ringde Samsung kundservice och frågade vad man gör om en av deras Plasma-TV buzzar.
Han svarade att då är det fel på apparaten, så dom skulle skicka ut tekniker, om dom inte kunde fixa felet, så skulle jag få lämna tillbaka TV'n, eller få en annan.
Tycker jag låter just..
Postad 28 December 2011 - 00:59
byhkov
-
byhkov
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
hej...ville bara ta tillfället och tacka för alla tips och all information från detta forum.har precis monterat en VT30 på min vägg och den är helt j...a fantastiskt till TV, ps3 och filmer...
är så glad att jag tog mitt förnuft till fånga och lämnade tillbaka samsungs ue46d8005, VT30 slår den med hästlängder, iaf till mina andvändningsområden.
så tack än en gång
mvh/Eric
Redigerat av byhkov, 28 December 2011 - 01:00.
Postad 28 December 2011 - 10:06
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
hej...ville bara ta tillfället och tacka för alla tips och all information från detta forum.har precis monterat en VT30 på min vägg och den är helt j...a fantastiskt till TV, ps3 och filmer...
är så glad att jag tog mitt förnuft till fånga och lämnade tillbaka samsungs ue46d8005, VT30 slår den med hästlängder, iaf till mina andvändningsområden.
så tack än en gång
mvh/Eric
Jag har sagt det tidigare och säger det igen, tycker det är fel att jämföra en Samsung LCD mot en Panasonic plasma. Så att du tycker VT30 slår UE46 med hästlängder är jag inte alls förvånad över, det är bara att gratulera.
Postad 28 December 2011 - 10:54
Episode88
-
Episode88
-
Användare
-
-
115 inlägg
och varför i helv är det fel att jämnföra två tvar? vad spelar det för roll vad för slags teknik dom har? bådas syfte är ju att skapa en bild för en konsument att titta på eller hur?
Så jäkla petit det ska vara! shit
Postad 28 December 2011 - 11:41
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
och varför i helv är det fel att jämnföra två tvar? vad spelar det för roll vad för slags teknik dom har? bådas syfte är ju att skapa en bild för en konsument att titta på eller hur? Så jäkla petit det ska vara! shit
Tillönskar dig Ett Gott Nytt År 2012! .
Postad 28 December 2011 - 12:18
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
och varför i helv är det fel att jämnföra två tvar? vad spelar det för roll vad för slags teknik dom har? bådas syfte är ju att skapa en bild för en konsument att titta på eller hur? Så jäkla petit det ska vara! shit
Och så tar vi ett djupt andetag och andas lite...tack. Skrev inte att det var fel, JAG tycker det då plasma har sina fördelar och nackdelar och LCD sina. Men om du, eller någon annan inte tycker det så fine.
Postad 28 December 2011 - 12:47
jimsii
-
jimsii
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Tja. Någon som har lust att hjälpa mig att hitta min ersättaren till min panasonic 42px70.
Är ute efter en 46/50", har kollat lite på g30.
Vill inte tappa i bildkvalitet, tycker att px70 fortfarande är vassare än många andra nyare modeller.
Kommer koppla Ps3 och htpc till den. Mest film men lite surf.
Ett krav är att det finns pixelmappning via hdmi så jag får bra bild via htpcn. Px70 får jag bara bra bild vid vga :/
Vill givetvis även byta upp mig till en full hd tv.
Hur står sig g30 i bild mot px70? Är g30 100hz?
Många frågor men jag vill verkligen inte byta ner mig till något mindre bra.
Postad 28 December 2011 - 12:59
Bone
-
Bone
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Du får gärna hålla oss uppdaterade vidare på detta. Jag har fått någon slags skuggeffekt av vad ser ut som textningen på någon kanal. Har dock "bara" kört skärmtvätten i 2 x 10 timmar, svårt att säga om det gett någon effekt alls.
Postad 28 December 2011 - 13:09
Mrxx
-
Mrxx
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Köpte en 46gt30Y igår och tittade på en fotbollsmatch på Viasat fotboll HD kanalen via comhem. Då lade jag märke till att det röda lagets tröjor när spelarna rörde sig ibland hamnade utanför kroppen som en slags spökeffekt, minns att jag såg detta även på en 37" Panasonic plasma som jag hade för ett par år sen. Har endast märkt detta i fotbollsmatcher, inte när jag tittar på film. Är detta normalt på plasmor?
Postad 28 December 2011 - 13:34
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Köpte en 46gt30Y igår och tittade på en fotbollsmatch på Viasat fotboll HD kanalen via comhem. Då lade jag märke till att det röda lagets tröjor när spelarna rörde sig ibland hamnade utanför kroppen som en slags spökeffekt, minns att jag såg detta även på en 37" Panasonic plasma som jag hade för ett par år sen. Har endast märkt detta i fotbollsmatcher, inte när jag tittar på film. Är detta normalt på plasmor?
Har du uppdaterat tvn?
Postad 28 December 2011 - 16:26
zobar
-
zobar
-
Användare
-
-
136 inlägg
God dag och god fortsättning på er kära MH-gubbar=) Behöver lite råd/vägledning från er. På den lokala AudioVideo butiken här i stan har de ett demoex kvar av https://www.prisjakt...kt.php?p=848213 som de efter hård förhandling är "villig" att släppa för 10.000kr. Då har jag 3 års garanti från Panasonic vilket de verkar vara ensamma om, och jag köper den i fysisk butik=slipper skicka iväg på pall vid fel/reparation el. dyligt. Är detta en bra deal som jag bör slå till på, har ju suktat efter denna modell och detta gjorde det inte "lättare"...  tack på förhand! mvh zobar
Postad 28 December 2011 - 16:47
logh
-
logh
-
Användare
-
-
186 inlägg
Zobar: Tycker knappast det är en "bra deal" då en ny okörd kostar 8900:- just nu. Hur "ny" är demoexet? Den kan ju ha körts X antal timmar sedan i april / maj när modellen lanserades.
Nej, köp från nätet istället. Hi-Fi klubben har dessutom en rätt bra försäkring för 1000:- extra som även täcker lite drulle, dock inte allt.
Postad 28 December 2011 - 16:50
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10551 inlägg
Det är ju fortfarande dyrare än att köpa ny? Förhandla ner den mer jag tror inte det är många fler än du som kan tänkas betala mer än nypris för begad vara
Sedan nagelfar den gällande inbränning. Köpt demoex plasma för första och sista gången.
Redigerat av oqvist, 28 December 2011 - 16:51.
Postad 28 December 2011 - 19:49
Unregistered4ac35b52
-
Unregistered4ac35b52
-
Användare
-
-
207 inlägg
Nån som har tips på ett bra väggfäste för 55"? Jag vill ha ett fäste så jag kan montera TV'n "för högt" och sen kunna tilta den fråmåt, i överkant. Maxpris 1000kr men gärna billigare. Nån som har det jag länkat till här under? Synpunkter?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|