Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Officiell TrÄd - Pioneer 8G Plasma

5159 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-428XD (TV) 1 9,23 (21) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-4280XD (TV) 1 9,25 (19) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-5080XD (TV) 0 9,29 (13) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-4280XA (TV) 1 9,15 (12) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-5080XA (TV) 1 9 (6) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-508XD (TV) 1 9,6 (41) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX608D (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX508D (TV) 1 9,69 (25) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-SX4280D (TV) 1 8,75 (7) Inga priser
33 relaterade trÄdar
Philips lcd eller satsa pĂ„ oled? (12 inlĂ€gg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlĂ€gg) 11 år sedan
Begagnad Pioneer plasma (19 inlĂ€gg) 13 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlĂ€gg) 13 år sedan
Hur ska jag göra för koppla ihop allt? PS3, HTPC... (14 inlĂ€gg) 13 år sedan
BildinstĂ€llningar för Pioneers Plasmor (210 inlĂ€gg) 14 år sedan
Pioneer 508XD med PS3 (33 inlĂ€gg) 15 år sedan
dödsĂ„ngest.. hjĂ€lp (34 inlĂ€gg) 15 år sedan
Panasonic TH-50PZ70E vs Pioneer PDP-5080XD (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
DĂ„lig mottagning pĂ„ Pioneers inbyggda DVB-T (30 inlĂ€gg) 16 år sedan
1080p-skĂ€rmar - vilka finns det? (293 inlĂ€gg) 16 år sedan
Slutgiltigt val mellan Pioneer plasma eller Lcd, detaljfrĂ„gor (120 inlĂ€gg) 16 år sedan
Pioneer PDP-4280XD (95 inlĂ€gg) 16 år sedan
Plasma el Lcd (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Hur mycket skulle ni ge för ett demoex? (12 inlĂ€gg) 16 år sedan
Panasonic eller Pioneer plasma? (37 inlĂ€gg) 16 år sedan
LCD 46-50" 2008 (8 inlĂ€gg) 16 år sedan
TV-nojja? Jag delar med mig av mina intryck (24 inlĂ€gg) 16 år sedan
vilken TV för 15-25k ? (22 inlĂ€gg) 16 år sedan
Pioneer 508XD HjĂ€lp (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Pioneer 4280xd och "sidoramar" (10 inlĂ€gg) 17 år sedan
BildinstĂ€llningar för Pioneer PDP-4280XA (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Plasma Pioneer PDP-4280XD eller Lcd Samsung LE-46F86BD? (17 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3-ljud till bĂ„de tv och förstĂ€rkare? (32 inlĂ€gg) 17 år sedan
Panasonic PZ85 v Pioneer 428 ? (6 inlĂ€gg) 17 år sedan
Panna PZ70 v Pio 5080XA (17 inlĂ€gg) 17 år sedan
Vad ska man vĂ€lja Sony 40X3500 eller Pioneer 428XD (13 inlĂ€gg) 17 år sedan
lĂ€gre pris pĂ„ Pioneer? (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Pioneer 428, instĂ€llningar för fotboll, hockey, sport (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Plasma Pioneer LX508 (FULLHD) VS LCD Sony X3500 (19 inlĂ€gg) 17 år sedan
Vad vill vi se för förbĂ€ttringar i Pioneer 9G? (25 inlĂ€gg) 17 år sedan
Pioneer 428XD eller 4280XD (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
pioneer 507 xd eller 428xd ? (15 inlĂ€gg) 17 år sedan

Postad 15 oktober 2007 - 21:26

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0
Ni som har 508XD hur nÀra sitter ni eran skÀrm? KÀnner ni nÄgon Ängest att ni inte köpte LX508D?
Är det nĂ„got speciellt ni stör er pĂ„ eller inte Ă€r riktigt nöjda med?

Postad 15 oktober 2007 - 21:31

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

Hmm har litet problem, gÄr i köpa Pioneer tankar:) har kikat runt pÄ 4280 o framförallt 508xd...
Ingen av dom kalibrerad dock!!
Nu till mitt dilemma... har varit inne pÄ 2 stycken olika firmor, senast host siba...
skÀrmen var en 4280xd som stog breve en samsung q96... nackdelar med samsungen för mycke fÀrger o lite pixlig.. enligt mitt tycke, jag Àndrade inget i menyerna pÄ den! men jag satt i drygt en halvtimme med pioneern o gick igenom menyerna för o fÄ bÀttre bild Àn sammyn... bortsÄg man frÄn pixligheterna o fÀrgerna sÄ lyckades inte jag o fÄ pioneern bÀttre... men nörd som man e sÄ gÄr man ju pÄ tester o er pÄ denna eminenta sida, o jag lÀser bara positivt!!!
ahhhh kommer ja bli nöjd med en pio 428xd???
Mvh Markus

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer du bli nöjd?

BildkvalitetsmÀssigt sÄ Àr svaret med stor sannolikhet JA, sÀrskilt med tanke pÄ vad som finns att jÀmföra med.

StorleksmÀssigt beror ju helt o hÄllet pÄ hur lÄngt du ska sitta ifrÄn den.
En 42 tummare skulle iaf inte jag vilja sitta mer Àn 3 meter ifrÄn.
sitter 4.5 meter ifrÄn 508XD idag och det Àr nÀra pÄ grÀnsfall för 50 tum tycker jag iaf.

Postad 15 oktober 2007 - 21:45

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

Ni som har 508XD hur nÀra sitter ni eran skÀrm? KÀnner ni nÄgon Ängest att ni inte köpte LX508D?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag sitter pÄ 4.5m avstÄnd.
Nej jag Ängrar det inte en sekund.
nej Àr inte direkt missnöjd med nÄnting men om jag ska lÀgga nÄgot pÄ önskelistan sÄ vore det dubbla antenningÄngar men det gÄr att lösa externt för en femhundring har jag sett.

Jag var pÄ reference audio för att titta pÄ 508XD matad med blueray och av en tillfÀllighet sÄ hÀngde LX508D pÄ vÀggen bredvid. Hade alltsÄ drygt 2.5-3 meter till XD och ca 1.5 meter till LX o jag tyckte faktiskt inte att det var sÀrskilt stor skillnad (min kompis som satt bredvid kunde inte se nÄgon som helst skillnad pÄ dem respektive avstÄnden. det betyder ju indirekt att lx ser bÀttre ut pÄ nÀra hÄll Àn va xd gör men oxÄ att xd ser precis lika ut som lx pÄ avstÄnd. LX krÀver vÀl att man ska sitta inom 2.5-3 meter för att tillgodogöra sig den höga upplösningen?! RÀtta mig gÀrna nÄgon om jag har fel pÄ avstÄndet.

Postad 15 oktober 2007 - 21:56

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr nöjd med det svaret :)

Postad 15 oktober 2007 - 22:55

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag i helgen byggt ihop min nya HTPC, och kopplat upp den mot min 5080... Men resultatet Àr inte sÄ bra Àn sÄ lÀnge ;)

Som nÄgon annan skrev tidigare sÄ, sÄ mister man en hel del instÀllningsmöjligheter nÀr man kör pixelmappat.
Jag har enbart tillgĂ„ng till Standard- och AnvĂ€ndare lĂ€get, och dĂ€runder kan man typ ”bara” Ă€ndra pĂ„ röd/blĂ„/grön, kontrast och ljusstyrka.
Detta ger ett avsevĂ€rt sĂ€mre bild (i Vista Media Center), Ă€n nĂ€r jag kör TV via den inbyggda mottagaren. Bilden Ă€r alldeles för röd, och det verkar inte pĂ„verka nĂ€mnvĂ€rt om jag stĂ€ller ner ”röd” typ till det lĂ€gsta vĂ€rdet.
Jag har testat med DVE skivan, men den enda fÀrgen som gÄr att fÄ bra, Àr den blÄ.
Finns det nÄgra tips till detta? GÄr det att fÄ till detta pÄ ett bra sÀtt? Det borde vÀl ger resultat nÀr jag Àndrar pÄ instÀllningarna?

PsycoChef, du skrev om att Ă€ndra sĂ„ att MCE kör i 720p – Har det funkat bra för dig? Min bild blir skitkonstig nĂ€r jag sĂ€tter MCE i 720p.

En annan sak, som stör mig vansinnigt mycket (jag vet att det hör hemma i HTPC forumet, men om nÄgon har ett bra svar, sÄ kan n :) i vÀl ge det hÀr :
Pion’n Ă€r jo super bra pĂ„ att ”skala om bilden” med automatik, allt efter om det Ă€r 4:3, letterbox eller 16:9. Det har man vĂ€njt sig vid snabbt!
Men i Vista MCE, sÄ finns ingen sÄdan funktion. Du fÄr vÀlja sjÀlv hur den skall skala, och om programmet efter Àr i annat förmat, sÄ ser det helt pajas ut.
Resultat: ”svarta ramen runt hela tv bilden”.  DĂ„ligt Microsoft – Eller Ă€r det bara Pioneers som Ă€r bra pĂ„ detta istĂ€llet? Det stör mig verkligen enormt!
NÄgon som har tips pÄ hur man fÄr till detta via datorn. Kan man anvÀnda nÄgot annat Àn MCE för att uppnÄ detta?
Jag vet att det Àr lite OT, men ni kan vÀl vara snÀlla att ignorera det, om ni inte kan/vill svara?

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Det dÀr lÄter ju förbannat dÄligt!
Är det samma öde med LX-serien gĂ„r denna tv fetbort! Ska enbart ha den kopplad till dator och inget annat!

Postad 16 oktober 2007 - 00:46

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle snarare kÀnna Ängest om jag köpte 1080p. 50 tum Àr ju pÄ tok för litet för det. 60 tum vore grÀnsfall pÄ mina 3 m men det blir ju liksom rÀtt mycket pengar, samma som 2 stycken 508XD... Jag köper 8G HD-ready nu och sparar dÀrmed 12000 kr som ÀndÄ inte hade gett nÄgon bÀttre bild i praktiken (vad gÀller upplösningen alltsÄ, sen kan ju andra saker skilja lite mellan modellerna). SÄ fÄr jag se om nÄgra Är om jag lÀgger de pengarna pÄ en projektor. DÄ kan jag börja kolla i sisÄdÀr 150", dÄ kan vi snacka om att man drar nytta av det vi just nu kallar "Full HD".

Vi kommer ju dras med SDTV och DVD bra mÄnga Är till. HDTV kommer ju nÄn gÄng men det Àr mest 720p. HD-ready kÀnns dÀrför mer all-round. Bluray/HDDVD blir ju kalas pÄ alla skÀrmar sÄ man gör verkligen inte bort sig om man skaffar en bra HD-readyskÀrm. Hellre det Àn en halvdan 1080p av ett annat mÀrke. HD-ready-skÀrmarna kÀnns mer prisvÀrda ocksÄ. Verkar som om 1080p-plasma ev kan ha lite barnsjukdomar ocksÄ om man fÄr tro inlÀggen frÄn senaste veckan. Hanterar inte lÄgupplöst materal (=allt som inte Àr 1080p) lika bra som HD-ready-skÀrmen. Men det Àr andrahandsuppgifter, har inte sett det problemet sjÀlv, bara sett 1080p pÄ LX och det ser alldeles fantastiskt ut, liksom det gör pÄ XD.

Postad 16 oktober 2007 - 04:09

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag i helgen byggt ihop min nya HTPC, och kopplat upp den mot min 5080... Men resultatet Àr inte sÄ bra Àn sÄ lÀnge ;)

Som nÄgon annan skrev tidigare sÄ, sÄ mister man en hel del instÀllningsmöjligheter nÀr man kör pixelmappat.
Jag har enbart tillgĂ„ng till Standard- och AnvĂ€ndare lĂ€get, och dĂ€runder kan man typ ”bara” Ă€ndra pĂ„ röd/blĂ„/grön, kontrast och ljusstyrka.
Detta ger ett avsevĂ€rt sĂ€mre bild (i Vista Media Center), Ă€n nĂ€r jag kör TV via den inbyggda mottagaren. Bilden Ă€r alldeles för röd, och det verkar inte pĂ„verka nĂ€mnvĂ€rt om jag stĂ€ller ner ”röd” typ till det lĂ€gsta vĂ€rdet.
Jag har testat med DVE skivan, men den enda fÀrgen som gÄr att fÄ bra, Àr den blÄ.
Finns det nÄgra tips till detta? GÄr det att fÄ till detta pÄ ett bra sÀtt? Det borde vÀl ger resultat nÀr jag Àndrar pÄ instÀllningarna?

PsycoChef, du skrev om att Ă€ndra sĂ„ att MCE kör i 720p – Har det funkat bra för dig? Min bild blir skitkonstig nĂ€r jag sĂ€tter MCE i 720p.

En annan sak, som stör mig vansinnigt mycket (jag vet att det hör hemma i HTPC forumet, men om nÄgon har ett bra svar, sÄ kan n :) i vÀl ge det hÀr :
Pion’n Ă€r jo super bra pĂ„ att ”skala om bilden” med automatik, allt efter om det Ă€r 4:3, letterbox eller 16:9. Det har man vĂ€njt sig vid snabbt!
Men i Vista MCE, sÄ finns ingen sÄdan funktion. Du fÄr vÀlja sjÀlv hur den skall skala, och om programmet efter Àr i annat förmat, sÄ ser det helt pajas ut.
Resultat: ”svarta ramen runt hela tv bilden”.  DĂ„ligt Microsoft – Eller Ă€r det bara Pioneers som Ă€r bra pĂ„ detta istĂ€llet? Det stör mig verkligen enormt!
NÄgon som har tips pÄ hur man fÄr till detta via datorn. Kan man anvÀnda nÄgot annat Àn MCE för att uppnÄ detta?
Jag vet att det Àr lite OT, men ni kan vÀl vara snÀlla att ignorera det, om ni inte kan/vill svara?

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Är det samma öde med LX-serien gĂ„r denna tv fetbort! Ska enbart ha den kopplad till dator och inget annat!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör 1360x768 via VGA (funkar via DVI ocksÄ, men det blir för lÄngt avstÄnd hos mig). Det fungerar klockrent. Skarp bild och ingen overscan, pixelmappat helt enkelt! Detta pÄ en 5080.

Postad 16 oktober 2007 - 04:26

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

/J

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör 1360x768 via VGA (funkar via DVI ocksÄ, men det blir för lÄngt avstÄnd hos mig). Det fungerar klockrent. Skarp bild och ingen overscan, pixelmappat helt enkelt! Detta pÄ en 5080.

<{POST_SNAPBACK}>

Samma hÀr (med dvi-hdmi). Detta pÄ 508XD.

Postad 16 oktober 2007 - 07:00

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0
M3 test av Plasma

Än en gĂ„ng verkar Pioneer 8G regera tester vad gĂ€ller bildkvalitet:

"Pioneer visar vad skÄpet skall stÄ bildmÀssigt"

Postad 16 oktober 2007 - 08:02

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle snarare kÀnna Ängest om jag köpte 1080p. 50 tum Àr ju pÄ tok för litet för det. 60 tum vore grÀnsfall pÄ mina 3 m men det blir ju liksom rÀtt mycket pengar, samma som 2 stycken 508XD... Jag köper 8G HD-ready nu och sparar dÀrmed 12000 kr som ÀndÄ inte hade gett nÄgon bÀttre bild i praktiken (vad gÀller upplösningen alltsÄ, sen kan ju andra saker skilja lite mellan modellerna). SÄ fÄr jag se om nÄgra Är om jag lÀgger de pengarna pÄ en projektor. DÄ kan jag börja kolla i sisÄdÀr 150", dÄ kan vi snacka om att man drar nytta av det vi just nu kallar "Full HD".

Vi kommer ju dras med SDTV och DVD bra mÄnga Är till. HDTV kommer ju nÄn gÄng men det Àr mest 720p. HD-ready kÀnns dÀrför mer all-round. Bluray/HDDVD blir ju kalas pÄ alla skÀrmar sÄ man gör verkligen inte bort sig om man skaffar en bra HD-readyskÀrm. Hellre det Àn en halvdan 1080p av ett annat mÀrke. HD-ready-skÀrmarna kÀnns mer prisvÀrda ocksÄ. Verkar som om 1080p-plasma ev kan ha lite barnsjukdomar ocksÄ om man fÄr tro inlÀggen frÄn senaste veckan. Hanterar inte lÄgupplöst materal (=allt som inte Àr 1080p) lika bra som HD-ready-skÀrmen. Men det Àr andrahandsuppgifter, har inte sett det problemet sjÀlv, bara sett 1080p pÄ LX och det ser alldeles fantastiskt ut, liksom det gör pÄ XD.

<{POST_SNAPBACK}>

Mm det Àr precis sÄ jag ocksÄ resonerar.

Postad 16 oktober 2007 - 08:03

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0
Ni som har köpt er tv i butik har ni lyckats förhandla till er vÀggfÀste eller kalibrering m.m eller Àr priserna hÄrt hÄllna?

Postad 16 oktober 2007 - 08:45

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0
I en vÀlkÀnd hembiobutik i Sthlm fÄr man just nu en DVR-550HX gratis om man köper en pio 8G.
Den kostar annars över sex papp. Ja var sÄÄÄ nÀra att slÄ till pÄ detta erbjudande hÀromdan.

Postad 16 oktober 2007 - 08:52

MarkusF
  • MarkusF
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Hmm har litet problem, gÄr i köpa Pioneer tankar:) har kikat runt pÄ 4280 o framförallt 508xd...
Nu till mitt dilemma... har varit inne pÄ 2 stycken olika firmor, senast host siba...
skÀrmen var en 4280xd som stog breve en samsung q96... nackdelar med samsungen för mycke fÀrger o lite pixlig.. enligt mitt tycke, jag Àndrade inget i menyerna pÄ den! men jag satt i drygt en halvtimme med pioneern o gick igenom menyerna för o fÄ bÀttre bild Àn sammyn... bortsÄg man frÄn pixligheterna o fÀrgerna sÄ lyckades inte jag o fÄ pioneern bÀttre... men nörd som man e sÄ gÄr man ju pÄ tester o er pÄ denna eminenta sida, o jag lÀser bara positivt!!!
Mvh Markus

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer du bli nöjd?

BildkvalitetsmÀssigt sÄ Àr svaret med stor sannolikhet JA, sÀrskilt med tanke pÄ vad som finns att jÀmföra med.

sitter 4.5 meter ifrÄn 508XD idag och det Àr nÀra pÄ grÀnsfall för 50 tum tycker jag iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för kort svar!! ja lyssnar pÄ alla hÀr fÄr likt förbenat bli en pioneer, kommer mata den med comhems digitala utbud o en Ps3. men storleken dÄ?? sitter idag mellan 3.80-4.20m ifrÄn...
dÄ blir ju 42 för litet o 50 för stort.... TÀnk om man finge lÄna hem en av varje haha de vore ju drömmen.
Har oxÄ frÄgat runt lite om Isf kalibrering i min kommun(Skövde) har bara www.hihi-punkten.se o vÀnda mig till o dom skulle ta reda pÄ om de fanns nÄgon i nÀrheten.
Mvh Markus

Postad 16 oktober 2007 - 09:01

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • AnvĂ€ndare

• 237 inlĂ€gg
  • 0

I en vÀlkÀnd hembiobutik i Sthlm fÄr man just nu en DVR-550HX gratis om man köper en pio 8G.
Den kostar annars över sex papp. Ja var sÄÄÄ nÀra att slÄ till pÄ detta erbjudande hÀromdan.

<{POST_SNAPBACK}>

Du fÄr gÀrna ge lite mer info till oss som inte Àr sÄ förtrogna med Stockholm ;)

Var det i samband med LX608 för 75 K eller nÄgon av de mer konsumentvÀnliga modellerna kring 30-40 K?

Postad 16 oktober 2007 - 09:09

Mathias_MA
  • Mathias_MA
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte pÄ en grej..Enligt mig sÄ Àr pioneer 8G helt överlÀgsen pÄ marknaden idag. Ngn som vet om det inom en snar framtid kommer komma en intressant TV (LCD /Plasma) som pÄ förhand lÄtar som om den kan konkurrera lite mer Àn dagens tv apparater?
skulle vilja bli lite uppdaterad pÄ den fronten.

Postad 16 oktober 2007 - 09:45

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlĂ€gg
  • 0

Tack för kort svar!! ja lyssnar pÄ alla hÀr fÄr likt förbenat bli en pioneer, kommer mata den med comhems digitala utbud o en Ps3. men storleken dÄ?? sitter idag mellan 3.80-4.20m ifrÄn...
dÄ blir ju 42 för litet o 50 för stort.... TÀnk om man finge lÄna hem en av varje haha de vore ju drömmen.
Har oxÄ frÄgat runt lite om Isf kalibrering i min kommun(Skövde) har bara www.hihi-punkten.se o vÀnda mig till o dom skulle ta reda pÄ om de fanns nÄgon i nÀrheten.
Mvh Markus

<{POST_SNAPBACK}>

Köp 50"! sitter pÄ ca 4 meter sjÀlv och min kÀnsla Àr att jag gÀrna hade haft en lite större bild, men inte större tv ;)

Alla mina vÀnner som har köpt 40-42" apparater det senaste har bytt eller ska byta till 50" eftersom dom har Ängrat sig kort efter att de fick hem sin TV...

Postad 16 oktober 2007 - 10:08

MartinBeck
  • MartinBeck
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0
mejro, vilken butik har det erbjudandet?

Postad 16 oktober 2007 - 10:25

The Cee
  • The Cee
  • Amatör

• 78 inlĂ€gg
  • 0
GÀllande avstÄnd.

Det finn en tumregel som sÀgar att man skal sitta ca 3ggr skÀrmens höjd nÀr det gÀller flatscreen. Ni fÄr ta det med en nypa salt, men jag sitter pÄ druga 2 m frÄm min 50" ocj jag skulle behöva sitta ca 0,5-1m lÀngre bak.

GĂ€llande buzznig

Nu vet jag att en plansma lÄter och nÀr jag riongde igÄr sÄ fick jag rÄdet att testa pÄ energilÀge 2 samt 100hz. och mindre buzz men en SEK 40k+ skÀrm skall inet buzza pÄ 2 meters hÄll i nÄgot lÀge.
NÄgon annan som upplevt detta?

Dock.. X360 = FAN VA GRYMT. SlÄr min gamla sharp XD1:a med hÀstlÀngder!!

Är dupernöjd förutom buzzet som jag Ă€r övertygad om att det gĂ„r att fixa.

Postad 16 oktober 2007 - 10:44

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

GÀllande avstÄnd.

Det finn en tumregel som sÀgar att man skal sitta ca 3ggr skÀrmens höjd nÀr det gÀller flatscreen. Ni fÄr ta det med en nypa salt, men jag sitter pÄ druga 2 m frÄm min 50" ocj jag skulle behöva sitta ca 0,5-1m lÀngre bak.

GĂ€llande buzznig

Nu vet jag att en plansma lÄter och nÀr jag riongde igÄr sÄ fick jag rÄdet att testa pÄ energilÀge 2 samt 100hz. och mindre buzz men en SEK 40k+ skÀrm skall inet buzza pÄ 2 meters hÄll i nÄgot lÀge.
NÄgon annan som upplevt detta?

Dock.. X360 = FAN VA GRYMT. SlÄr min gamla sharp XD1:a med hÀstlÀngder!!

Är dupernöjd förutom buzzet som jag Ă€r övertygad om att det gĂ„r att fixa.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för tv? Pio 8G kör vÀl inte i 100Hz? Eller har jag missat nÄt?

Det dÀr med avstÄndet Àr 2-4 ggr bildhöjden om det Àr HD, 4-6 ggr bildhöjden om det Àr SD, har jag för mig. Men alltsÄ vitsen Àr inte att man ska sitta med nÀsan i rutan pÄ sin 32-tummare, det blir ju onaturligt och obekvÀmt att sitta för nÀra, lÀrdomen Àr snarare att för att dra nytta av högre upplösning sÄ behöver vi rejÀlt mycket större skÀrmar.

Postad 16 oktober 2007 - 10:49

Marcus B.
  • Marcus B.
  • ForumrĂ€v

• 829 inlĂ€gg
  • 0
KÀnns inte som jag missat nÄgot inlÀgg, men kan ha fel..

Hur gÄr det för Rowe??
Det kliar rÀtt skapligt i köpfingrarna, men skulle faktiskt vilja se hur den historian slutar först...

Postad 16 oktober 2007 - 10:54

The Cee
  • The Cee
  • Amatör

• 78 inlĂ€gg
  • 0
Om du stÀller in 8:an pÄ drivelÀge 2 sÄ vÀxlar den till 100hz.

FrÄn AVforums och gurun Bumtious:

Drive Mode = varies on device connected

1 = 75Hz Sport
2 = 100Hz TV
3 = 72Hz HD DVD, Blu Ray Disc, PS3, XBox360

AvstÄndet kan stÀmma... hursom jag sitter för nÀra ;)

Hur har ni det med buzzljud?

Postad 16 oktober 2007 - 11:27

sepulfreak
  • sepulfreak
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0

TĂ€nkte pĂ„ en grej..Enligt mig sĂ„ Ă€r pioneer 8G helt överlĂ€gsen pĂ„ marknaden idag. Ngn som vet om det inom en snar framtid kommer komma en intressant TV (LCD /Plasma) som pĂ„ förhand  lĂ„tar som om den kan konkurrera lite mer Ă€n dagens tv apparater?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker samsungs nya LED-teknik pÄ LE-52F96BD verkar intressant och det Àr vÀl det nÀrmsta som i nulÀget hotar Pioneers nyare skapelser tror jag, och slÄr den panelen ut bra sÄ tror jag en del kommer övervÀga jmfrt med PioŽs G8

https://www.prisjakt...kt.php?p=219943

Har varit emot LCD fram tills dÄ jag sÄg denna TV, men Àr forfarande kritisk dÄ man inte fÄtt mkt feedback om den Àn.

HDtvtest: http://www.hdtvtest....sung-LE52F96BD/

Postad 16 oktober 2007 - 11:52

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte pÄ en grej..Enligt mig sÄ Àr pioneer 8G helt överlÀgsen pÄ marknaden idag. Ngn som vet om det inom en snar framtid kommer komma en intressant TV (LCD /Plasma) som pÄ förhand  lÄtar som om den kan konkurrera lite mer Àn dagens tv apparater?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker samsungs nya LED-teknik pÄ LE-52F96BD verkar intressant och det Àr vÀl det nÀrmsta som i nulÀget hotar Pioneers nyare skapelser tror jag, och slÄr den panelen ut bra sÄ tror jag en del kommer övervÀga jmfrt med PioŽs G8

https://www.prisjakt...kt.php?p=219943

Har varit emot LCD fram tills dÄ jag sÄg denna TV, men Àr forfarande kritisk dÄ man inte fÄtt mkt feedback om den Àn.

HDtvtest: http://www.hdtvtest....sung-LE52F96BD/

<{POST_SNAPBACK}>

Den har sÀkert fin bild men Àr det en tjock-tv? Jag vill ha en som gÄr att hÀnga upp pÄ vÀggen. Och sÄ Àr den 15 cm bredare Àn Pio 50" sÄ den fÄr inte plats hemma hos mig hur som helst.

Postad 16 oktober 2007 - 12:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlĂ€gg
  • 0

Pio 8G kör vÀl inte i 100Hz? Eller har jag missat nÄt?

<{POST_SNAPBACK}>

Om den matas med 50Hz signal och stÄr i "drive mode 2" jobbar Pion i 100 hz. Det Àr dÀrför detta lÀge ger snyggare panoreringar Àn "drive mode 1" (75 hz*). TyvÀrr sker inte denna ökning i uppdateringsfrekvens helt ostaffat utan man fÄr en dos mer dithering i bilden.

(*) Mode 1 funkar kanon för 50 hz signaler som Àr filmbaserade dÄ det i grunden Àr 25 hz som gÄr jÀmt upp med 75.

Ang LE-52F96BD (nej det Àr ingen tjockis)...Àsch larv, den Àr ju bara "recommended" medans 508XD Àr "reference" (vad Àr dÄ LX508) - sÀger vÀl allt? ;) (skoja bara - har inte sett sammyn)

Postad 16 oktober 2007 - 12:43

olasahl
  • olasahl
  • ForumrĂ€v

• 757 inlĂ€gg
  • 0
Är i planerna att införskaffa mig en ny TV. Lutar Ă„t en Pioneer PDP-428 eller om min budget inte hĂ„ller eventuellt en nĂ„got billigare PDP-427. Mitt system bestĂ„r av:

Rotel RDV-1092 (DVD med uppskalning 1080p)
Rotel RSX-1058 (Reciever med uppskalning 1080p)
Pioneer PDP-428XD / Pioneer PDP-427XD

SÄ till frÄgorna:
Ska man skala upp bilden till 1080p i DVD/förstÀrkare för att lÄta TV skala om bilden till HD upplösning? Eller ska man "bara" skala upp bilden till 720p/1080i och sedan skicka till TV? Eller ska man skicka bilden som SD signal och lÄta TV skala upp bilden?

Tacksam för lite mer information om detta!

/Ola

Postad 16 oktober 2007 - 13:09

Unregisteredafd17c98
  • Unregisteredafd17c98
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0

....
SÄ till frÄgorna:
Ska man skala upp bilden till 1080p i DVD/förstÀrkare för att lÄta TV skala om bilden till HD upplösning? Eller ska man "bara" skala upp bilden till 720p/1080i och sedan skicka till TV? Eller ska man skicka bilden som SD signal och lÄta TV skala upp bilden?

Tacksam för lite mer information om detta!

/Ola

<{POST_SNAPBACK}>

Finns inga regler, skalningen skall göras av den apparat som gör det bÀst. Bara att testa sjÀlv alltsÄ.
SjÀlv har jag en Sony 820 recorder till 428XD, bÀst blir 576p dvs SD, 1080i Àr sÀmre och sÀmst blir 720p.

Postad 16 oktober 2007 - 14:30

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlĂ€gg
  • 0

Ang LE-52F96BD (nej det Ă€r ingen tjockis)...Ă€sch larv, den Ă€r ju bara "recommended" medans 508XD Ă€r "reference" (vad Ă€r dĂ„ LX508) - sĂ€ger vĂ€l allt?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Lx Àr reference reference :)

Postad 16 oktober 2007 - 16:41

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

Mvh Markus

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer du bli nöjd?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

50 tum blir inte för stort för 3.8-4.2m det Àr perfekt. jag sitter ju som sagt pÄ 4.5 och det Àr nÀstan i överkant, skulle vilja sitta uppemot en meter nÀrmare sÄ dina avstÄnd ser ju idealiska ut i min mening.

Postad 16 oktober 2007 - 17:26

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
Är vi bara 12 stycken som har 508XD hĂ€r pĂ„ forumet? tĂ€nker pĂ„ att det Ă€r tolv stycken som lĂ€mnat betyg pĂ„ skĂ€rmen och sĂ„ vore det ju kul om flera la upp bilder. kanske ngn som Ă€r duktig pĂ„ att fotografera..

Postad 16 oktober 2007 - 18:08

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

Är vi bara 12 stycken som har 508XD hĂ€r pĂ„ forumet? tĂ€nker pĂ„ att det Ă€r tolv stycken som lĂ€mnat betyg pĂ„ skĂ€rmen och sĂ„ vore det ju kul om flera la upp bilder. kanske ngn som Ă€r duktig pĂ„ att fotografera..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har Àntligen fÄtt tummen ur och lagt bestÀllning pÄ min efterlÀngtade 508XD för ett par timmar sen! SÄ om nÄgra dagar ska du fÄ bÄde bilder och betyg! ;) Mycket pengar men men, man lever bara en gÄng - och nu det ska bli en hÀrlig filmhöst och tv-spelsvinter!

Postad 16 oktober 2007 - 18:22

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0

Samma hÀr (med dvi-hdmi). Detta pÄ 508XD.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... jag kanske skall testa att byta codec för MPEG2 till en början. Det Àr frÀmst nÀr jag tittar pÄ TV via Vista MCE som det Àr helt Ät helv... .

Tittade pÄ nya Die Hard i 720p igÄr - fan va grym den (och bilden) var!!!

/J

Postad 16 oktober 2007 - 18:49

Expo
  • Expo
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Sir Duke,

Nu Àntligen slÄr han till!!! Ska verkligen bli kul o höra dina kommentarer.. Ja, hÀr har vi fegat in i det sista, det Àr vÀl dags att slÄ till nu. Fick du ett bra paketpris med ISF o vÀggfÀste o hela baletten?

Sparris, e de klart nu eller? SlÄr du till?

Postad 16 oktober 2007 - 18:56

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har Àntligen fÄtt tummen ur och lagt bestÀllning pÄ min efterlÀngtade 508XD för ett par timmar sen! SÄ om nÄgra dagar ska du fÄ bÄde bilder och betyg! ;) Mycket pengar men men, man lever bara en gÄng - och nu det ska bli en hÀrlig filmhöst och tv-spelsvinter!

<{POST_SNAPBACK}>

GRATTIS.

Postad 16 oktober 2007 - 19:47

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0

Sir Duke,

Nu Ă€ntligen slĂ„r han till!!!  Ska verkligen bli kul o höra dina kommentarer..  Ja, hĂ€r har vi fegat in i det sista,  det Ă€r vĂ€l dags att slĂ„ till nu.  Fick du ett bra paketpris med ISF o vĂ€ggfĂ€ste o hela baletten? 

Sparris, e de klart nu eller? SlÄr du till?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det Àr sÄ gott som klart, invÀntar bara lönen ;)

Postad 16 oktober 2007 - 19:48

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0
Att ni vÄgar bestÀlla nÄgot sÄ dyrt genom nÀtet ;)
Den kostar ju lika mycket i butik.

Postad 16 oktober 2007 - 20:36

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Att ni vĂ„gar bestĂ€lla nĂ„got sĂ„ dyrt genom nĂ€tet  ;)
Den kostar ju lika mycket i butik.

<{POST_SNAPBACK}>

Spelar ju ingen roll dÄ man har pÄ platsen service ;).

Postad 16 oktober 2007 - 21:07

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0
Jag skulle iaf ha valt butik framför nÀtet. Köper man frÄn butik sÄ förstÀrker man ju relationen med butiken och kan fÄ andra saker billigare, t ex kalibrering m.m. Skulle det bli nÄgot fel sÄ Àr det ju ganska skönt att bara ta kontakt med butiken sÄ sköter dem resten.

Postad 16 oktober 2007 - 21:37

Perkey
  • Perkey
  • Wannabe

• 37 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

MÄste kÀnnas skönt... ;)

SjÀlv sÄ försöker man fortfarande lösa hela den hÀr avstÄndsfrÄgan sÄ man kan fÄ bestÀlla en 508XD. Jag lÀr förmodligen aldrig hitta en TV som kÀnns lika sjÀlvklar igen. Gah!

Ser fram emot mer bilder och intryck!

Postad 16 oktober 2007 - 22:06

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlĂ€gg
  • 0
mÄste bara sÀga att varje gÄng jag Àr borta hos en polare, pÄ jobbet eller pÄ stan och kollar pÄ andra tv-apparater (lcd och plasma) sÄ blir jag varje gÄng lika glatt överraskad nÀr jag kommer hem och sÀtter mig framför min 5080.
******** i gatan vilken bra bild jag har hemma ;)

helt klart bÀsta köpet. nu gÀller det bara att betala x antal timmar samtalsterapi för att fÄ bort Ängesten över priset ;)

Postad 16 oktober 2007 - 23:09

shuriken
  • shuriken
  • ForumrĂ€v

• 851 inlĂ€gg
  • 0

mÄste bara sÀga att varje gÄng jag Àr borta hos en polare, pÄ jobbet eller pÄ stan och kollar pÄ andra tv-apparater (lcd och plasma) sÄ blir jag varje gÄng lika glatt överraskad nÀr jag kommer hem och sÀtter mig framför min 5080.

helt klart bÀsta köpet. nu gÀller det bara att betala x antal timmar samtalsterapi för att fÄ bort Ängesten över priset ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Dags att uppdatera galleriet nu va? :D

Postad 16 oktober 2007 - 23:43

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Haha boka in mig ocksÄ! :D

Postad 17 oktober 2007 - 09:23

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0
Finns det inga bilder pÄ hur det ser ut med högtalare monterad under tvn ocksÄ?

Postad 17 oktober 2007 - 10:52

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • AnvĂ€ndare

• 237 inlĂ€gg
  • 0
StÀmmer det att pioneer numera har tagit bort de separata antenn ingÄngarna (en analog och en digital pÄ 427) och ersatt dem med en kombinerad analog/digital ingÄng?

Tidigare kunde man se bÄde analog och digital tv (vÀxla mellan TV och DTV), tex comhem och digital bordsantenn för fria kanaler. SÄ Àr altsÄ inte fallet med en 8G?

Postad 17 oktober 2007 - 12:24

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

StÀmmer det att pioneer numera har tagit bort de separata antenn ingÄngarna (en analog och en digital pÄ 427) och ersatt dem med en kombinerad analog/digital ingÄng?

Tidigare kunde man se bÄde analog och digital tv (vÀxla mellan TV och DTV), tex comhem och digital bordsantenn för fria kanaler. SÄ Àr altsÄ inte fallet med en 8G?

<{POST_SNAPBACK}>

SÄ har jag ocksÄ fattat det, har inte fÄtt min 8G Ànnu men av bruksanvisningen att döma Àr det bara en antenn-ingÄng. Man skulle ju kunna koppla in en lös digitalbox via t ex scart men dÄ drar man ju ingen nytta av tv:n inbyggda box. Den ska Ä andra sidan inte vara sÄ bra heller har jag hört, tappar lÀtt mottagningen, sÄ jag som bor i ett höghus byggt för atomkrig mÄste kanske ÀndÄ ha en separat box tyvÀrr. Analog tv tror jag att jag struntar i, ser nog inte sÄ snyggt ut pÄ en 50".

Postad 17 oktober 2007 - 12:27

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

SÄ har jag ocksÄ fattat det, har inte fÄtt min 8G Ànnu men av bruksanvisningen att döma Àr det bara en antenn-ingÄng. Man skulle ju kunna koppla in en lös digitalbox via t ex scart men dÄ drar man ju ingen nytta av tv:n inbyggda box. Den ska Ä andra sidan inte vara sÄ bra heller har jag hört, tappar lÀtt mottagningen, sÄ jag som bor i ett höghus byggt för atomkrig mÄste kanske ÀndÄ ha en separat box tyvÀrr. Analog tv tror jag att jag struntar i, ser nog inte sÄ snyggt ut pÄ en 50".

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan fortfarande vÀxla mellan TV/DTV, har ett lokalt kabeltvnÀr i förening som sÀnder ut trötta anloga signaler fortfarande :) och jag fÄr samtidigt in hela boxerutbudet via det digitala.

EDIT:
Ser att min huvud Àr kvar i lunchkoma... kopplade inte riktigt vad ni menade först ;)

Redigerat av PsychoCheF, 17 oktober 2007 - 12:31.

Postad 17 oktober 2007 - 12:28

stevenD
  • stevenD
  • LĂ€rjunge

• 271 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det stÀmmer tyvÀrr :)

Finns det inget sÀtt att ha bÄda aktiverade och bara switcha kabeln och trycka pÄ TV/DTV-knappen?

Jag har inte testat, men jag antar att jag inte kan koppla ihop min antenn för det digitala marksÀnda med comhems antenn med en t-koppling. DÄ kommer vÀl massa signaler krocka?

Detta funkade ju hur smidigt som helst pÄ 7G dÄ den hade 2 antenningÄngar.

Edit:
Svarar pÄ min egen frÄga...

NÀr man gör en auto-installation sÄ söker TV:n först efter de digitala och sen efter de analoga. NÀr den Àr klar med de analoga gÀller det vara pÄ alerten och switcha kabel, dÄ funkar de som jag vill sen.

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av stevenD, 17 oktober 2007 - 12:34.

Postad 17 oktober 2007 - 12:36

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bifogad fil(er)

Postad 17 oktober 2007 - 15:23

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • AnvĂ€ndare

• 237 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det stÀmmer tyvÀrr ;)

Finns det inget sÀtt att ha bÄda aktiverade och bara switcha kabeln och trycka pÄ TV/DTV-knappen?

Jag har inte testat, men jag antar att jag inte kan koppla ihop min antenn för det digitala marksÀnda med comhems antenn med en t-koppling. DÄ kommer vÀl massa signaler krocka?

Detta funkade ju hur smidigt som helst pÄ 7G dÄ den hade 2 antenningÄngar.

Edit:
Svarar pÄ min egen frÄga...

NÀr man gör en auto-installation sÄ söker TV:n först efter de digitala och sen efter de analoga. NÀr den Àr klar med de analoga gÀller det vara pÄ alerten och switcha kabel, dÄ funkar de som jag vill sen.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Piss! TÀnkte köra boxer DTV för att nyttja den interna boxen samt analog comhem för de danska kanalerna (för att minska antalet fjÀrrkontroller, boxar, mm), men detta kommer ju inte att fungera. SÄ jag mÄste alltsÄ köra med extern comhem box :) NÄgon som kör sin 8G med en comhem box och Àr nöjda med resultatet?

Postad 17 oktober 2007 - 15:42

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • ForumrĂ€v

• 729 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack! Det var ju ruskigt snyggt!
:)

Postad 17 oktober 2007 - 16:17

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack! Det var ju ruskigt snyggt!
;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker jag med! Det blir en S59 dvs undermonterad till min 508. Tycker det stör minst estetiskt. Har begrÀnsat med plats Ät sidorna ocksÄ sÄ jag fÄr inte plats med sidomonterade oavsett...

Högtalarna till 8G ska ju vara nyutvecklade och ge helt ok ljud vad jag har förstÄtt. Med lite satelliter runtom i 5.1-systemet sÄ ska det nog bli tillrÀckligt med ljud. :)

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.