* Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 28 januari 2008 - 10:07

Postad 28 januari 2008 - 10:21

Det som är negativt är ju att det blir svårt att motivera för mig själv varför den ska upp på väggen igen. Ska väl vara tydlig med att jag aldrig upplevt tendensen till ljusare hörn som ett problem då jag aldrig använder högre backlight än 6 och definitivt inte i ett helt nedsläckt rum, men ändå......
Postad 28 januari 2008 - 16:15
ganska konstigt att det händer mitt i en film. någon annan som upplvevt liknande? misstänker och hoppas att det är min dvd-spelare.
Redigerat av himtim, 28 januari 2008 - 16:16.
Postad 28 januari 2008 - 18:29
Jag har nyligen köpt en KDL-32D3000 som jag kör med comhem digital-tv med den inbyggda boxen. Det verkar vara en kanon tv och det var mycket tack vare denna tråd som jag köpte tvn. Tyvärr har jag stött på ett problem och jag undrar om någon annan råkat ut för samma sak? När jag ska spela in något till min Sony RDR-HX910 DVD-recorder med tvn i standby så blir det bara svart bild.
Jag vet att jag kopplat rätt eftersom det går att spela in när tvn är på. Enligt manualen ska tvn skicka signaler till tex en dvd-recorder genom Av2 scart kontakten. Om jag ställer in ett program för inspelning i tvn manuellt eller i tvns epg och ställer tvn i standby så skickar den ibland inte någon signal till recordern. Tvns timerlampa ska enligt manualen lysa orange när den räknar ned och rött när den skickar signaler till recordern. Det konstigaste är att om jag tex ställer in en inspelning som börjar efter 5-10 minuter och ställer tvn i standby så funkar det, men inte om jag ställer att den ska börja spela in efter 30 minuter eller mer. Jag undrar om detta kan vara ett mjukvaruproblem i tvn? Hursomhelst är det trist att behöva använda sin gamla Humaxbox igen, så jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med detta.
Postad 28 januari 2008 - 19:58
Skulle det här funka? http://www.biltema.s...?iItemId=133235
Billigt och inte så "djupt".
Edit: För 40-tummaren alltså...
Edit igen: köpte en annan variant eftersom det i alla fall var slut i det varuhus jag var på men låter frågan kvarstå för andra hugade spekulanter, det är trots allt ett väldigt billigt väggstativ vilket borde uppskattas av många om det funkar...
Redigerat av Unregistered2956b483, 29 januari 2008 - 17:44.
Postad 29 januari 2008 - 20:27
Hoppas ni inte har något emot att jag upprepar min fråga. Jag undrar alltså om någon annan har problem med att tvns timer för inspelning inte kommer igång från standbyläge som den ska? Detta händer om programmet börjar 30 minuter eller senare efter programmering. Sonys support sa att det eventuellt kunde vara ett programvarufel, om det är så borde ju flera ha samma problem..... Tacksam för svar.
Postad 29 januari 2008 - 20:56
Programvarufel i D3000? Finns det uppdateringar eller?Hej igen!
Hoppas ni inte har något emot att jag upprepar min fråga. Jag undrar alltså om någon annan har problem med att tvns timer för inspelning inte kommer igång från standbyläge som den ska? Detta händer om programmet börjar 30 minuter eller senare efter programmering. Sonys support sa att det eventuellt kunde vara ett programvarufel, om det är så borde ju flera ha samma problem..... Tacksam för svar.
Jag vet inget om ditt problem, men har du sökt i tråden? det är ganska många sidor, det kanske är nämnt nån gång.
Postad 29 januari 2008 - 21:41
Advizeman,
Funkar det för dig att t ex sätta timer mitt i natten då Tvn varit avslagen en tid för digitala sändningar? För mig verkar det inte fungera av någon anledning. TVns gula diod lyser fortfarande långt efter att inspelningen skulle varit över (slocknar först när jag slår på TVn) och allt som spelats in är svart tystnad![]()
Har nu testat detta. Satte TV:n på timer klockan 08:00-08:30 idag från Canal+ och min HDD att spela in under samma tid. TV:n var inte använd sen klockan 15:00 dagen innan och då till ComHem SD. Det fungerade hur fint som helst. När jag tittade nyss så hade jag en inspelning med fin bild och TV:n var tillbaka till att bara ha den röda stand-by-lampan
Ovanstående verkar stämma överens ganska bra med mitt problem, är det någon som känner igen detta och vet hur man löser problemet? Kanske man måste få tvns programvara uppdaterad eller nåt?
Postad 30 januari 2008 - 10:40

Jag har även en 40" Fujitsu Siemens Myrica VQ40-2 och har aldrig sett några liknande eftersläpningar på den.
Jag har skapat ett par test-klipp där en svart linje rör sig över en enfärgad bakgrund, där jag tydligt ser en rödaktig eftersläpning mot brun bakgrund. Vore väldigt tacksam om någon med en 46:a kunde testa dessa klipp så jag vet om det är fel på min burk eller inte.
Postad 30 januari 2008 - 10:41
Efter ett tag då fler "mörka" scener utspelade sig så märkte jag att mörka toningar hanterades riktigt illa. Bilden kan beskrivas som en hårt giffad bild med skarpa kanter istället för en mjuk toning/gradient.
Jag har försökt ställa in färger/kontrast/ljus enligt Rickards(?) post några sidor tillbaka.
Är denna dåliga kvalitet på mörka toningar något jag får räkna med då jag spelar upp rippade 720p filmer. Kan det ha med inställningarna på datorn för LCD'n som skärm? Jag får en känsla av att kontrasten är extremt hög då jag tittar på MacOS. Någon som kan peka mig i rätt riktning till information om hur jag ska ställa in skärmen isf?
Tusen tack på förhand.
Postad 30 januari 2008 - 10:57
Jag tycker inte jag upplever störande eftersläpningar. Jag kan testa testklippen om du vill.Jag måste ställa frågan igen angående eftersläpningar i mörka scener. Är det verkligen ingen mer än jag som tydligt ser detta? Har pratat med Sonys serviceverkstad och de menar att så är det bara med LCD-tv, men jag köper inte det. Att LCD-tekniken fortfarande lider av eftersläpningar vet jag, men inte att det i normala fall syns SÅ tydligt. I vissa scener blir människor helt röda i ansiktet när hårfästet släpar efter
Jag har även en 40" Fujitsu Siemens Myrica VQ40-2 och har aldrig sett några liknande eftersläpningar på den.
Jag har skapat ett par test-klipp där en svart linje rör sig över en enfärgad bakgrund, där jag tydligt ser en rödaktig eftersläpning mot brun bakgrund. Vore väldigt tacksam om någon med en 46:a kunde testa dessa klipp så jag vet om det är fel på min burk eller inte.
Edit: på denna gratis test-DVD finns ett test med en pendel som svänger fram och tillbaka och där märker
jag lite eftersläpningar men knappast när jag kollar på vanliga DVD-filmer.
http://www.burosch.d...nt.php?coID=119
Och testet "Running Letters" är väldigt bra för att se vilken effekt Motion Enhancer har!
Redigerat av rickardl, 30 januari 2008 - 11:12.
Postad 30 januari 2008 - 11:03
Hur kör du HDMI? Kan du välja HDMI colour space på din MacBook?Har precis införskaffat en Sony Bravia KDL-40D2600K. Inte riktigt samma modell som denna post avser, men gissar på att panelen är hyffsat lika. Är nöjd med bild utifrån mina ytterst begränsade kunskaper. För att testa så körde jag ingång Bladerunner 720p på min MacBook Pro som är inkopplad via HDMI. Var mäkta imponerad till en börja med.
Efter ett tag då fler "mörka" scener utspelade sig så märkte jag att mörka toningar hanterades riktigt illa. Bilden kan beskrivas som en hårt giffad bild med skarpa kanter istället för en mjuk toning/gradient.
Jag har försökt ställa in färger/kontrast/ljus enligt Rickards(?) post några sidor tillbaka.
Är denna dåliga kvalitet på mörka toningar något jag får räkna med då jag spelar upp rippade 720p filmer. Kan det ha med inställningarna på datorn för LCD'n som skärm? Jag får en känsla av att kontrasten är extremt hög då jag tittar på MacOS. Någon som kan peka mig i rätt riktning till information om hur jag ska ställa in skärmen isf?
Tusen tack på förhand.
Jag tycker Sonyn hanterar HDMI Component/YPBPR bäst jämfört med HDMI Full/Limited RGB.
Med HDMI Component/YPBPR och Picture Mode: Cinema så ligger bästa Brightness runt 49-54 och med Picture Mode: Standard runt 57-62.
Postad 30 januari 2008 - 20:58
Hur kör du HDMI? Kan du välja HDMI colour space på din MacBook?Har precis införskaffat en Sony Bravia KDL-40D2600K. Inte riktigt samma modell som denna post avser, men gissar på att panelen är hyffsat lika. Är nöjd med bild utifrån mina ytterst begränsade kunskaper. För att testa så körde jag ingång Bladerunner 720p på min MacBook Pro som är inkopplad via HDMI. Var mäkta imponerad till en börja med.
Tusen tack på förhand.
Jag tycker Sonyn hanterar HDMI Component/YPBPR bäst jämfört med HDMI Full/Limited RGB.
Med HDMI Component/YPBPR och Picture Mode: Cinema så ligger bästa Brightness runt 49-54 och med Picture Mode: Standard runt 57-62.
Tack för svar.
Ja du, hur jag kör HDMI? Jag köpte helt enkelt en DVI-> HDMI kabel och kopplade ihop dator och TV

Men jag tycker ändå att kontrasterna på TVn med dator inkopplat är extremt kraftiga, men det kan kanske bero på att jag inte är van med ljuset från en LCD.
Postad 31 januari 2008 - 08:45
Enkelt, dra ner kontrasten tills det blir behagligt för ögonen...Men jag tycker ändå att kontrasterna på TVn med dator inkopplat är extremt kraftiga, men det kan kanske bero på att jag inte är van med ljuset från en LCD.

Just LCDs kan man dra upp kontrasten högt utan att förlora information men det finns några riktlinjer:
https://www.minhembi...p;#entry1761621
Postad 31 januari 2008 - 14:34
Jag tycker inte jag upplever störande eftersläpningar. Jag kan testa testklippen om du vill.
Edit: på denna gratis test-DVD finns ett test med en pendel som svänger fram och tillbaka och där märker
Och testet "Running Letters" är väldigt bra för att se vilken effekt Motion Enhancer har!
Heureka! Jag har lyckats minska eftersläpningarna markant genom att helt enkelt höja ljusstyrkan! Efter en snabb kalibrering med en Star Wars DVD låg min brightness på 49 men genom att höja till 58 försvann de värsta eftersläpningarna. Synd bara på svärtan som blir lidande.
Någon på AVForums skrev just att denna modell verkar ha problem med kombinationen hög kontrast/låg ljusstyrka och det verkar helt klart ligga något i det. Undrar om det är något som ett nytt firmware skulle kunna lösa eller om det är en brist i panelen? Hursomhelst är jag glad över att delvis ha lyckats lösa problemet, vissa eftersläpningar kan man fortfarande se men inte alls i samma utsträckning som innan.
Postad 31 januari 2008 - 15:43
Vilka inställningar på Picture Mode, Backlight, Contrast, Brighness, etc hade du när det såg dåligt resp bättre ut?Jag tycker inte jag upplever störande eftersläpningar. Jag kan testa testklippen om du vill.
Heureka! Jag har lyckats minska eftersläpningarna markant genom att helt enkelt höja ljusstyrkan! Efter en snabb kalibrering med en Star Wars DVD låg min brightness på 49 men genom att höja till 58 försvann de värsta eftersläpningarna. Synd bara på svärtan som blir lidande.
Någon på AVForums skrev just att denna modell verkar ha problem med kombinationen hög kontrast/låg ljusstyrka och det verkar helt klart ligga något i det. Undrar om det är något som ett nytt firmware skulle kunna lösa eller om det är en brist i panelen? Hursomhelst är jag glad över att delvis ha lyckats lösa problemet, vissa eftersläpningar kan man fortfarande se men inte alls i samma utsträckning som innan.
Postad 31 januari 2008 - 20:32
Jag har precis skaffat digital TV från Com Hem. Jag kör med den inbyggda digitalboxen i TVn vilken är en KDL-40D3000.
Jag köpte en CA- modul från ONOFF (ONOFFs CA- modul och har precis kopplat in grejerna.
Jag måste säga att jag inte alls är nöjd med den digitala bilden. Kvaliteten på bilden är ungefär/knappt som DVD inkopplat via vanlig kompositkabel.

Vet någon om det är någon inställning i TVn man ska göra, eller är det CA- modulen så skulle vara dålig (har förresten CA modulen överhuvudtaget något att göra med bildkvaliteten?). Kan för övrigt säga att bilden från vanlig DVD och Blu-Ray (PS3) är kanon, så det är alltså inga kvalitetsproblem rent generellt.
Tacksam för svar

Postad 01 februari 2008 - 20:18
Enkelt, dra ner kontrasten tills det blir behagligt för ögonen...Men jag tycker ändå att kontrasterna på TVn med dator inkopplat är extremt kraftiga, men det kan kanske bero på att jag inte är van med ljuset från en LCD.
![]()
Just LCDs kan man dra upp kontrasten högt utan att förlora information men det finns några riktlinjer:
Åter igen tack. Jag hittade en inställning som hette "Visningsläge" me valen Video och Text, den var inställd på "Text" men efter ha ändrat till "Video" känns även datorbilden mycket behagligare.
Nu till nästa problem:
Jag har som sagt kopplat min MacBook Pro till TV'´n via HDMI, ljudet skulle jag gärna köra till TV-högtalarna då jag inte har någon ljudanläggning i närheten. På sidan av TV'n´n har jag HDMI ingång samt VGA (tror jag det heter, bild, audio/audio) ingång. Men drar jag ljudet till dessa ljudingångar ligger ljudet på AV platsen "PC" drar jag det till baksidan av TV'n ligger ljudet på en annan AV plats. Hur sjutton får jag datorns ljud att spelas i TV-högtalarna samtidigt som jag tittar på datorn?
Ledsen för idiotfrågorna, men alla har ni varit rookies

Redigerat av Agan, 01 februari 2008 - 20:19.
Postad 02 februari 2008 - 23:33

Postad 03 februari 2008 - 08:57
Hej igen!
Hej själv!
Jag använder inbyggda Comhem digitalmottagaren. Har provat att spela in ett antal ggr, men från standby blir det oftast svart bild. Dessutom verkar det som om stopsignalen inte går fram, för inspelningen stannar inte enligt timerinställning.
Eftersom EPG'n inte heller funkar tillfredsställande, så ställer jag timern på dvd'n istället de få gånger jag behöver göra en inspelning.
/Leif
Postad 03 februari 2008 - 23:02
Postad 04 februari 2008 - 00:58
![]()
Åter igen tack. Jag hittade en inställning som hette "Visningsläge" me valen Video och Text, den var inställd på "Text" men efter ha ändrat till "Video" känns även datorbilden mycket behagligare.
Nu till nästa problem:
Jag har som sagt kopplat min MacBook Pro till TV'´n via HDMI, ljudet skulle jag gärna köra till TV-högtalarna då jag inte har någon ljudanläggning i närheten. På sidan av TV'n´n har jag HDMI ingång samt VGA (tror jag det heter, bild, audio/audio) ingång. Men drar jag ljudet till dessa ljudingångar ligger ljudet på AV platsen "PC" drar jag det till baksidan av TV'n ligger ljudet på en annan AV plats. Hur sjutton får jag datorns ljud att spelas i TV-högtalarna samtidigt som jag tittar på datorn?
Ledsen för idiotfrågorna, men alla har ni varit rookies
Jag har exakt samma setup. Jag kör hdmi in i AV5 och ljudet i de kontakterna som finns där. Funkar strålande.
Postad 04 februari 2008 - 08:57
kan någon som använder den inbygda digitalboxen ta en bild på analog och digital comhem-bild så man ser om det blir nån betydlig skillnad.. vore schyst! :]
Tvivlar du på att det är någon skillnad? Som natt och dag skulle jag säga. De gånger jag 'måste' titta analogt, pga att jag inte har t.ex. tv9 digitalt, blir jag nästan sjösjuk.
D3000 är skoningslös om du har dålig insignal.
Postad 04 februari 2008 - 14:52
kan någon som använder den inbygda digitalboxen ta en bild på analog och digital comhem-bild så man ser om det blir nån betydlig skillnad.. vore schyst! :]
Tvivlar du på att det är någon skillnad? Som natt och dag skulle jag säga. De gånger jag 'måste' titta analogt, pga att jag inte har t.ex. tv9 digitalt, blir jag nästan sjösjuk.
D3000 är skoningslös om du har dålig insignal.
Helt klart skillinad. Har analog ComHem och Telias digitaltv via bredband. Otroligt stor skillnad.
Postad 10 februari 2008 - 04:40

http://www.webhallen...od.php?id=65270
Om man läser i tv's egenskaper här i prisjakt står det: Typ av VESA-fäste: 300x200mm.
Hos tillverkaren av väggfästets hemsida står det: VESA standard: 400x400 mm, 600x400 mm, 800x600 mm or 900x600 mm.
Universal: Max holepattern 1000 mm wide and 2000 mm high.
Mvh Xift
Postad 10 februari 2008 - 21:54
Postad 10 februari 2008 - 22:17
Siba
Elgiganten
Expert
Onoff
Ifall någon av dessa butiker har den då.(ska ut och kolla på tv imorgon)
Redigerat av Kocho, 10 februari 2008 - 22:24.
Postad 10 februari 2008 - 23:41
Har en 46-d3000 som jag är mycket nöjd med för sat TV. har nu köpt en philips dvd spelare, med komponent kablar, men lyckas inte få upp något på skärmen. Tycker att det är invecklat o koppla in ny utrustning, men har fått in satbox och PC. Men, inte dvdn. Kopplade in den på AV 3. Och väljer denna i menyn. som sagt, med prov dvd i händer inget. Något som kan förtälja vad jag gör för fel?
Vild chansning: Alla utgånger är inte aktiverade samtidigt och mao måste komponent utgången måste aktiveras. Koppla in dvd:n med tex scart för att sedan i menyn välja att komponentutgången ska användas.
Som sagt vet inte säket men testa.
Köpte du verkligen en ny dvdspelare och valde då en utan HDMI?????
Har oxå en philips dvd (med hdmi) som jag köpte beg men ska ta och sälja den till min bror. Den körs nu till projjen. Kommer nog bli en pioneer då jag har några sånna som jag är nöjd med men dock saknar dom HDMI. Det jag gillar med pionner jämfört med philipsen är att man kan starta den och få ut släden med eject knappen, på philipsen måste man först starta dvd:n med powerknappen och vänta lite sen kan man trycka på eject, tycker pionner spelaren har bättre fjärr och det jag saknar mest är discminnet som gör att jag kan se på en halv film och sedan stänga av spelaren och sedan starta den och köra resume. Måste ha en ny dvd till min 46D3000 oxå ( kör en pioneer 470 där nu med scart. Funderar på en sony med hdmi om den kan styra tv:n så jag slipper en extra fjärr och har discminne.
/Magnus
Redigerat av PiZZaMaN, 10 februari 2008 - 23:50.
Postad 12 februari 2008 - 14:30
Jag har en 46D3000 sedan början på augusti. Den fungerar hur bra som helst förutom en liten detalj. Vår lokala Kabel-TV operatör har börjat sända digitalt parallellt med det analoga utbudet och jag får inte in de digitala utbudet. Det skall räcka med en DVB-C mottagare utan CAM eftersom inga av de digitala kanalerna är kodade. Jag har under de senaste 8 veckorna tillsammans med KabelTV-operatören försökt få in de digitala kanalerna. Vi börjar få slut på alternativ så en sista fråga till er som har en D3000 och ComHem är vilka versionsnr ni har på "Programversion" samt "Laddare"? Ni hittar detta under systeminformationen i menysystemet för digitala inställningar. Min D3000 har Programversion 2.12.45 och version 0.9.6 för Laddare. Är det någon som har en högre version?
Antingen har du eller jag missuppfattat det helt.
Jag påstår att det enda digitala man kan få in på D3000 utan CA-modul är det fria utbudet på digitala marknätet, DVB-T.
För att få in comhems digitala kanaler har jag köpt en CA-modul som heter Conax 5.0 för Canal Digital och Comhem, DVB-C. Och givetvis ett kort från comhem.
Sedan menar jag att det finns någon mer sorts CA-modul som är avsedda för andra kabel-TV-system. Men det måste din kabel-TV-leverantör upplysa om.
Risken finns att de använder ett eget system, med en egen sorts digitalbox som du får ansluta till TV:n med SCART eller HDMI eller ...
KabelTV-operatören sänder det digitala utbudet helt okodat parallellt med det analoga (se länkarna nedan). Man behöver inte någon CAM för att kunna ta emot de digitala kanalerna. Faktum är att jag kan ta emot några fria kanaler som ligger på en egen transponder. Övriga kanaler ligger på två andra transpondrar som jag inte kan få in.
http://www.atm-antenn.se/web/page/110
http://www.atm-antenn.se//web/page/124
Jadu, jag är ingen expert på det här. Du kanske ska se om det finns en bättre tråd att få tips från. Här handlar det om att D3000 var en av de första TV som kom med en en "inbyggd box för comhem".
Jag blir väldigt konfunderad när du påstår att du kan ta in vissa av de digitala kanalerna. Jag trodde i min enfald att det inte skulle gå utan att ha en CA-modul för DVB-C. Må så vara att din leverantör inte använder krypteringsfunktionen, och alltså inte kräver kort.
När jag läser de dokument du hänvisar till står det "För Dig som vill ta emot TV digitalt.
I våra lokala kabel-TV-lösningar finns redan (eller kommer att finnas) ett antal TV-kanaler som levereras digitala. För att kunna ta emot dessa behöver du en digitalbox för kabel-TV-nät eller en multimedia utrustning med dvb-c-kort."
MIN tolkning är att det behövs en CA-modul för DVB-C för att ta emot digitala kanaler från kabelnätet. Och då antagligen en Connax-enhet.
Jag vet inte hur det är för andra kabelsystem, men för comhem är det endast ett Conax från SMS som fungerar! Finns hos bl a Misco och Dustin. (Part nr. 904180, numera R.1.2)
Tips. Om inte din kabelleverantör kan hjälpa dig, kontakta [email protected] Hänvisa till ATM-dokumenten.
Nu har det äntligen löst sig! Efter en uppdatering av programvaran i TV:n så får vi in alla kanaler som sänds digitalt i Kabel-TV-nätet utan box och utan CAM. Riktigt trevligt!
Komplettering: Jag var tvungen att köra en fullständig kanalsökning. Snabbsökningen hittar inga kanaler.
Redigerat av Haberg, 13 februari 2008 - 08:37.
Postad 12 februari 2008 - 14:46
Postad 12 februari 2008 - 14:54
Hur uppdaterar man det eller rättare sagt hur gjorde du, skriv och förklara, nyfiken. Har endast de analoga kanalerna, skulle vara kul att få in de fria digitala kanalerna med...
Sonys eminenta serviceorganisation skickade en tekniker som uppdaterade programvaran på plats.
Redigerat av Haberg, 12 februari 2008 - 20:27.
Postad 12 februari 2008 - 14:57
Postad 12 februari 2008 - 15:02
OK, finns det ngt enkelt sätt att kolla vilken programvara man har och ifall det finns nyare som man kan uppdatera till?
Det går att se i menysystemet på TV:n. Kolla instruktionsboken. :-)
Postad 12 februari 2008 - 15:40
Postad 12 februari 2008 - 20:32
ja det är sant. sitter på jobbet bara. Men hur vet man ifall det finns nyare programvara? Vilken version fick du nu?
Innan uppgraderingen hade jag följande versioner:
Programversion 2.12.45
Laddare 0.9.6
efter uppgraderingen
Programversion 2.12.106
Laddare 0.15.9
Postad 12 februari 2008 - 21:42
EDIT: Slänger in en länk till manualen. För dom som jag som har lämnat manualen i kartongen som ligger i förrådet.
EDIT 2: Tools -> Systeminformation går man på. Jag har:
Programversion 2.12.105
Laddare 0.15.9
Så samma som Haberg har jag inte
Redigerat av thurner, 12 februari 2008 - 22:00.
Postad 13 februari 2008 - 08:46
Ringde just min tv-operatör, med dvb-c så ska man få in alla deras 15 kanaler utan något abbonemang, men jag får bara in dom fria just nu, måste således kolla upp maskinvaran. Undrar om man kan få den uppdaterad i Umeå?
EDIT: Slänger in en länk till manualen. För dom som jag som har lämnat manualen i kartongen som ligger i förrådet.
EDIT 2: Tools -> Systeminformation går man på. Jag har:
Programversion 2.12.105
Laddare 0.15.9
Så samma som Haberg har jag inte
Jag var tvungen att göra en fullständig kanalsökning för att hitta alla kanaler. Snabbsökning hittade ingenting.
Postad 13 februari 2008 - 11:24
Postad 13 februari 2008 - 12:19
Postad 13 februari 2008 - 12:46
Det skulle vara bra, skickade iväg ett mail iaf till Sony igår om hur jag skulle gå till väga. Manuell sökning gav inget bröd till mig. Jag hittar ju kanalerna och får epg info, men ingen bild/ljud. Kan ju vara så att jag fått fel information från min kanaloperatör också.
Har du en liten schackrutig ikon i info-bannern för de kanaler som du inte får ljud/bild på?
Postad 13 februari 2008 - 17:36
Det skulle vara bra, skickade iväg ett mail iaf till Sony igår om hur jag skulle gå till väga. Manuell sökning gav inget bröd till mig. Jag hittar ju kanalerna och får epg info, men ingen bild/ljud. Kan ju vara så att jag fått fel information från min kanaloperatör också.
Har du en liten schackrutig ikon i info-bannern för de kanaler som du inte får ljud/bild på?
Kollade just upp det, och jag verkar ha haft lite bråttom, shackrutorna är där vilket betyder kodad/betaltjänst. Det var ju trist att supporten på min kanalleverantör sa att dom kanalerna inte var kodade. Att det endast behövdes en dvb-c mottagare och inget programkort för att komma åt deras basutbud.
Edit: Hur var det för dig Haberg på de kanaler du inte fick inte, hade du shackrutorna där också?
Redigerat av thurner, 13 februari 2008 - 17:44.
Postad 13 februari 2008 - 19:01
Kollade just upp det, och jag verkar ha haft lite bråttom, shackrutorna är där vilket betyder kodad/betaltjänst. Det var ju trist att supporten på min kanalleverantör sa att dom kanalerna inte var kodade. Att det endast behövdes en dvb-c mottagare och inget programkort för att komma åt deras basutbud.
Edit: Hur var det för dig Haberg på de kanaler du inte fick inte, hade du shackrutorna där också?
Nej, jag hade inga schackrutor. TV:n hittade inga digitala kanaler alls.
Postad 14 februari 2008 - 11:31
Postad 15 februari 2008 - 09:32
Finns det någon uppdateringslogg eller liknande för vad som skiljer olika programvaruversioner åt? Kan ju vara värt att veta innan folk drar igång ett uppdateringsrejs med de risker det innebär.
Lite småfult att citera sig själv kanske men det vore kanon om någon visste det här. Är det idé att uppgradera?
Postad 15 februari 2008 - 09:53
Enligt Haberg var det inga märkbara förändringar (förutom att han hittade sina kanaler).Finns det någon uppdateringslogg eller liknande för vad som skiljer olika programvaruversioner åt? Kan ju vara värt att veta innan folk drar igång ett uppdateringsrejs med de risker det innebär.
Lite småfult att citera sig själv kanske men det vore kanon om någon visste det här. Är det idé att uppgradera?
Postad 15 februari 2008 - 10:06
Enligt Haberg var det inga märkbara förändringar (förutom att han hittade sina kanaler).Finns det någon uppdateringslogg eller liknande för vad som skiljer olika programvaruversioner åt? Kan ju vara värt att veta innan folk drar igång ett uppdateringsrejs med de risker det innebär.
Jag har inte noterat någon som helst förändring förutom att jag hittar de digitala kanalerna. Har man inga upplevda problem ser jag ingen anledning att uppgradera.
Postad 15 februari 2008 - 11:44
Postad 15 februari 2008 - 14:07
//Pechas
Postad 16 februari 2008 - 19:34
Postad 16 februari 2008 - 19:45
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar