Postad 07 January 2012 - 13:43
Postad 07 January 2012 - 14:04
Hur stor är skillnaden mellan "G14 Progressive Full-HD Plasma Display Panel with Tough Panel" och "G14 Progressive Full-HD NeoPlasma"?
Båda är bra apparater men jag har för mig att S versionen har sämre antireflex, mer spegelbild på den.
Ingen större skillnad på panelen med andra ord? Behöver inte anti reflex direkt.
Postad 07 January 2012 - 16:00
Med vänlig hälsning, Mr.Kräsen
Postad 07 January 2012 - 16:34
Kommer du sitta i ett beckmörkt rum hela tiden alltså?Ingen större skillnad på panelen med andra ord? Behöver inte anti reflex direkt.
Om inte så skulle jag rekommendera G30 pga att den blaskar ur mindre då ljus faller på panelen.
Postad 07 January 2012 - 16:45
Jo tack, tell me about it!Tackar så mycket. Låter bra. Nuvarande HD-mottagare från CD (från 2006) sjunger på sista versen och så lände den inbyggda är på samma nivå eller bättre så är det bara bra. Det sämsta med CD's box är att när det kommer nya kanaler som läggs in i listan så försvinner vissa favoritkanaler då deras platser tas av en annan kanal i favoritlistan
Postad 07 January 2012 - 16:52
Nu är jag ingen expert (=inte lite kräsen som du?), men jag tror jag upplevt fluctuating brightness en gång på min vt30 och det var i början. Sen dess har det varit en uppdatering (eller kanske två, när jag tänker efter). Finns stor tråd på avforums.com som avhandlar detta (med exempel-klipp för att testa tror jag). Men jag skulle vilja påstå att om man inte aktivt letar efter skavanker (såsom FBr) så är det inget man upplever eller störs av. Men vi är ju alla olika så det där är nog högst individuellt hur/om man upplever det (precis som det är med 3D). Du skulle ju kunna försöka få tag på nåt klipp där fenomenet har varit/är tydligt och sen dra över det på ett usb för att sedan tjonga in det i en tv i butiken och testa. Finns klipp som visar fenomenet på youtube och det är (iaf på dem klippen) ganska så tydligt, så det borde vara möjligt att upptäcka det även i butik med dess icke-optimala ljusförhållande...Hej! Jag funderar på av ev köpa Gt30 modellen men är orolig över fluktuerande ljus/floating blacks rykterna...finns det någon ny fw som fixar detta? Och om isf kan någon bekräfta att dom fått bort detta fenomen?
Postad 07 January 2012 - 18:43
Postad 07 January 2012 - 19:15
Har läst Avforumtrådarna men hittar mest g30 folk som fått till felen med ny fw..så sitter någon med en uppdaterad gt30 utan fluturerande ljus snälla bekräfta
Postad 07 January 2012 - 19:20
Hehe jo kränsen är jag minsann
men efter ha skickat tillbaka en g20 med kraftiga floating blacks problem fjol så vill jag inte få en med liknande fel i år...
Har läst Avforumtrådarna men hittar mest g30 folk som fått till felen med ny fw..så sitter någon med en uppdaterad gt30 utan fluturerande ljus snälla bekräfta
Kan inte svara för GT30, men min uppdaterade G30 har inte "fluctuating light".
Postad 07 January 2012 - 19:23
Kan inte svara för GT30, men min uppdaterade G30 har inte "fluctuating light".
Ah låter bra tack
Postad 07 January 2012 - 21:28
Jävligt synd att man inte kan testa TV:n i dagsljus, så att det blir mer som hemmavid. Alla affärer har antingen lysrör, eller helt neddämpat ljus får att få TV:n att framstå i sina bästa dager...
Vilka inställningar kör ni som har denna 55"?
Postad 07 January 2012 - 21:47
Är det någon som kan bekräfta att inspelningen även fungerar på ett vanligt SD-kort..? Hur stort behövs isåfall ? En extern hdd måste vara minst 160 gb har jag för mig, finns det någon sådan begränsning för SD-kort också ?Inspelning
Man kan spela in både på SD-kort eller extern HDD. Extern HDD är "bäst" då man även får möjlighet att pausa och spola "live-tv" vilket man inte kan med SD. Inspelning sker via EPG eller manuellt. Man kan bara spela in det man ser på. Ska man spela in på annan tid än man tittar på skall tv'n vara i stand-by. Dioden lyser då orange't (grön - PÅ, röd - AV).
Redigerat av Robin_K, 07 January 2012 - 21:50.
Postad 07 January 2012 - 22:27
Postad 07 January 2012 - 22:40
Jag har en gt30 i 50 tum och har inte märkt av något av detta, därmed inte sagt att det inte existerar på modellen som sådan... Men jag kommer inte att anstränga mig för att försöka se det utan sitter mkt nöjd med TV:nHej! Jag funderar på av ev köpa Gt30 modellen men är orolig över fluktuerande ljus/floating blacks rykterna...finns det någon ny fw som fixar detta? Och om isf kan någon bekräfta att dom fått bort detta fenomen?
Postad 07 January 2012 - 23:20
Tog en liten närmare till på 55"VT30 idag på HifiKlubben, och det skiljde väldigt mycket på THX-läge och Film-läge vad gäller ryckningar i bilden (de spelade en Blu-Ray), rekommenderas det att alltid köra med filmläge om man ser på film eller sport för att undvika hackningar vid panoreringar etc?
Jävligt synd att man inte kan testa TV:n i dagsljus, så att det blir mer som hemmavid. Alla affärer har antingen lysrör, eller helt neddämpat ljus får att få TV:n att framstå i sina bästa dager...
Vilka inställningar kör ni som har denna 55"?
ryck eller inte ryck beror enbart på t.ex. vilken hz som tvn matas med etc. rätt hz, rätt material och det är INGET hack, det flyter otroligt bra, inget du behöver oroa dig för
och du upplevde nog det ena läget som "ryckigt" eftersom spel.läget är automatiskt inställt på "intelligent frame creation=max", vilket gör att det flyter maximalt, som en del kallar "såpoperaeffekt", jag älskar det personligen när det flyter helt
Redigerat av Unregisteredb4b9925b, 07 January 2012 - 23:22.
Postad 08 January 2012 - 09:59
Har testat med ett 1 gb och det funkade men kan bara spela in ca 20 minuter. att spel in hela strömmen har jag inte testatÄr det någon som kan bekräfta att inspelningen även fungerar på ett vanligt SD-kort..? Hur stort behövs isåfall ? En extern hdd måste vara minst 160 gb har jag för mig, finns det någon sådan begränsning för SD-kort också ?
Postad 08 January 2012 - 10:26
Tog en liten närmare till på 55"VT30 idag på HifiKlubben, och det skiljde väldigt mycket på THX-läge och Film-läge vad gäller ryckningar i bilden (de spelade en Blu-Ray), rekommenderas det att alltid köra med filmläge om man ser på film eller sport för att undvika hackningar vid panoreringar etc?
Som tidigare nämnts, troligtvis var "Intelligent Frame Creation", eller "24p Smooth Film" som det kallas vid 24p-matning, aktiverat i Film-läget. För sport kan jag acceptera detta, men jag gillar det inte alls för film.
Postad 08 January 2012 - 11:54
Postad 08 January 2012 - 12:13
Har ett 4gb som jag inte fick att funka.. men då ska det funka iallafall.Har testat med ett 1 gb och det funkade men kan bara spela in ca 20 minuter. att spel in hela strömmen har jag inte testat
Vad har du för minneskort ?
Postad 08 January 2012 - 13:04
När ni kollar film från bluray i butiker, se till att TV:n matas med 24hz och stäng av alla hjälpmedel i TV:n. Har varit inne i flera butiker som haft VT30:n uppe och alla skickade ut 50 eller 60hz från sin bluray-spelare. Hembiobutiken noterade i alla fall självmant att filmen hackade i panoreringar och ställde om PS3:an som spelade upp blurayen till 24p-läge, men alla andra har jag fått säga till på.
Var jäkligt insatt i alla funktioner etc på både recievers, tv, dvd-spelare etc - för 10 år sedan, så förklara gärna lite mer för en som inte hängt med mycket på ett decade
Ska man ställa in 24Hz-signal från Blu-Ray spelaren då man spelar en Blu-Ray film? och då kvittar det vilket läge jag väljer på själva TV:n?
Box4m skriver ovan: "och du upplevde nog det ena läget som "ryckigt" eftersom spel.läget är automatiskt inställt på "intelligent frame creation=max", vilket gör att det flyter maximalt, som en del kallar "såpoperaeffekt", jag älskar det personligen när det flyter hel". Då menar du att film-läget var inställt på ifc=max? och THX-läget hade inte den inställningen? Vill ha så mycket "flyt" i bilden som är möjligt, blir så oerhört mycket skönare att se på TV:n då. Sambon höll nästan på att få spader när hon såg hur det "ryckte" och blev ytterst tveksam till att spendera 20 papp!
Om jag tar med en DVD-skiva med lite hockeygodis och spelar upp i Hifi-Klubbens Blu-ray spelare, vilket läge ska den då mata ut klippen med? Vad ska TV:n's bild vara inställd på för att få det att se så bekvämt ut som möjligt?
Vill kunna övertyga sambon om att det är rätt att lägga så mkt pengar på en TV för måååånga år framöver och behöver all hjälp jag kan få
Panasonic skriver ju själva, apropå film-läge eller THX t.ex: "För att uppnå smidigast möjliga rörelser på skärmen har våra VIERA plasma-TV-enheter en 600 Hz Sub-field Drive som interagerar med Intelligent Frame Creation Pro. Med hjälp av en intelligent bildbehandlingsalgoritm baserad på rörelsedetektering skapas den bästa kombinationen av bildrutor vilket garanterar ultraskarpa sport-, film- och spelupplevelser. *När Cinema-läge används"
/Jonas
Redigerat av Jontebus, 08 January 2012 - 13:07.
Postad 08 January 2012 - 13:13
Jag fick formatera det i tv:n innan det funkade. Sedan var det bara att trycka på röda pricken på fjärren, ska kolla typen när jag kommer hem.Har ett 4gb som jag inte fick att funka.. men då ska det funka iallafall.
Vad har du för minneskort ?
Postad 08 January 2012 - 13:19
Då menar du att film-läget var inställt på ifc=max? och THX-läget hade inte den inställningen?
I THX-läget är IFC/SF avstängt eftersom det är ett läge som ska visa materialet som det var tänkt. De flesta filmer är inspelade i 24 bilder per sekund och då blir det "hack" i panoreringar.
Postad 08 January 2012 - 13:34
I THX-läget är IFC/SF avstängt eftersom det är ett läge som ska visa materialet som det var tänkt. De flesta filmer är inspelade i 24 bilder per sekund och då blir det "hack" i panoreringar.
Men om man då ställer in sin spelare att spela upp filmen i 24 bilder per sekund så blir det inte dessa hack?
Postad 08 January 2012 - 13:44
Tex. flatpaneslhd och hembiobutiken.
Hej! Jag funderar på av ev köpa Gt30 modellen men är orolig över fluktuerande ljus/floating blacks rykterna...finns det någon ny fw som fixar detta? Och om isf kan någon bekräfta att dom fått bort detta fenomen?
Har suttit och kollat Tour De Ski och utförsåkning (Vinterstudion) i några dagar nu, inga som helst problem med flukterande ljus vad jag har sett. Faktum är att jag velat länge med tvköp pga. brister i bild kontra pris hit och dit, men hittills har GT30´n varit över förväntan faktiskt (och det trodde jag inte).
Redigerat av Unregistered40578680, 08 January 2012 - 13:55.
Postad 08 January 2012 - 14:40
Ännu sämre är att det bara är sifferknapparna och volym + kanalbytesknapparna som lyser. Det är ju ofta man använder dom med extern box!Har hittt ett fel på 55VT30.....knappen för att få fjärren upplyst är svår att hitta i mörker
. Hoppas de fixar detta på 2012:orna....
Postad 08 January 2012 - 16:58
Om vi nu ska klaga, så tycker jag nog att EPG-knappen (eller GUIDE sin den benämns på fjärren) sitter helt fel jmf med övriga knappar. Den borde ju sitta så man kommer åt den utan att behöva titta/treva sig fram. Precis som kungoliver skriver så borde ju samma sak gälla för belysningen-knappen oxå. Ditt "problem" kan man ju komma runt genom att skippa extern box och köra via CA-modulÄnnu sämre är att det bara är sifferknapparna och volym + kanalbytesknapparna som lyser. Det är ju ofta man använder dom med extern box!
Postad 08 January 2012 - 16:59
Var jäkligt insatt i alla funktioner etc på både recievers, tv, dvd-spelare etc - för 10 år sedan, så förklara gärna lite mer för en som inte hängt med mycket på ett decade
Ska man ställa in 24Hz-signal från Blu-Ray spelaren då man spelar en Blu-Ray film? och då kvittar det vilket läge jag väljer på själva TV:n?
Box4m skriver ovan: "och du upplevde nog det ena läget som "ryckigt" eftersom spel.läget är automatiskt inställt på "intelligent frame creation=max", vilket gör att det flyter maximalt, som en del kallar "såpoperaeffekt", jag älskar det personligen när det flyter hel". Då menar du att film-läget var inställt på ifc=max? och THX-läget hade inte den inställningen? Vill ha så mycket "flyt" i bilden som är möjligt, blir så oerhört mycket skönare att se på TV:n då. Sambon höll nästan på att få spader när hon såg hur det "ryckte" och blev ytterst tveksam till att spendera 20 papp!
Om jag tar med en DVD-skiva med lite hockeygodis och spelar upp i Hifi-Klubbens Blu-ray spelare, vilket läge ska den då mata ut klippen med? Vad ska TV:n's bild vara inställd på för att få det att se så bekvämt ut som möjligt?
Vill kunna övertyga sambon om att det är rätt att lägga så mkt pengar på en TV för måååånga år framöver och behöver all hjälp jag kan få
Panasonic skriver ju själva, apropå film-läge eller THX t.ex: "För att uppnå smidigast möjliga rörelser på skärmen har våra VIERA plasma-TV-enheter en 600 Hz Sub-field Drive som interagerar med Intelligent Frame Creation Pro. Med hjälp av en intelligent bildbehandlingsalgoritm baserad på rörelsedetektering skapas den bästa kombinationen av bildrutor vilket garanterar ultraskarpa sport-, film- och spelupplevelser. *När Cinema-läge används"
/Jonas
Först beror det på vad du menar med "hack", antagligen menar du ett hack som kommer kanske var 3e eller nåt liknande, sekund, då beror det på att hz som matas till TVn inte stämmer överens med den hz TVn är inställd på.
Om du menar att det inte "flyter" som du kanske kan se på många TVs i butik som ligger runt det priset så beror det på att dom andra TVarna har inställningar som gör att det blir "fake 600/800hz" typ, ifc=max som du säger så flyter det 100% tamejfan om hzen stämmer.
När jag t.ex. ser på TV via canal digital, som sänder ut i 50hz (antar att kanalerna dom skickar ut antingen sänds i 25fps eller 50fps för det hackar 0).
En "vanlig" hollywood film har oftast 23.997fps eller nåt sånt, 24 kanske vi säga. Då behöver TVn köra i 24hz eller 48hz eller 72hz etc, och VT30 kan visa äkta 24hz, vilket gör det till en underbar upplevelse, speciellt om du har ifc=max och gillar flyt.
Om du tar med en DVD med diverse hockeymaterial så beror det helt på vad materialet är inspelat i för framerate, ta reda på det. Är det 24? 25? 30?... är det 24 så skicka 24hz, är det 25 så skicka 50hz (25hz finns inte vad jag vet som inställning på TVn), är det 30 så skicka 60hz etc.
En oförstålig och irriterande sak med europeiska modellen av VT30 är att man inte manuellt kan ställa hzen, vilket man verkar kunna i amerikanske modellen vad jag läst(?) helt idiotiskt?
Om du vill att ditt hockeymaterial ska visas så "bra som möjligt" beror ju helt på vad du anser som så bra som möjligt men det verkar som att du gillar flyt i bilden, jag skulle då se till att hzen stämmer överens som jag skrev ovan och kör IFC=max, sen finns det miljarder andra bildinställningar i småjusteringar i proffessionell-läget om man orkar med sånt, själv kör jag normal efter mycket pillande med PRO och är mer än nöjd.
Och om panasonic skriver "Panasonic skriver ju själva, apropå film-läge eller THX t.ex: "För att uppnå smidigast möjliga rörelser på skärmen har våra VIERA plasma-TV-enheter en 600 Hz Sub-field Drive som interagerar med Intelligent Frame Creation Pro. Med hjälp av en intelligent bildbehandlingsalgoritm baserad på rörelsedetektering skapas den bästa kombinationen av bildrutor vilket garanterar ultraskarpa sport-, film- och spelupplevelser. *När Cinema-läge används" så menar dom egentligen bara att IFC är påslaget, antagligen på max på BIO-läget. Du kan slå på/av IFC på samtliga bildlägen vad jag vet (kanske inte foto), avancerade inställningar - intelligent frame creation (den byter namn till 24p smooth om TVn kör i 24hz men är samma sak).
Hoppas det hjälpte och inte förvirra dig mer med all denna text
Postad 08 January 2012 - 17:52
Svårt att köra CA-modul med TV från Telia.Om vi nu ska klaga, så tycker jag nog att EPG-knappen (eller GUIDE sin den benämns på fjärren) sitter helt fel jmf med övriga knappar. Den borde ju sitta så man kommer åt den utan att behöva titta/treva sig fram. Precis som kungoliver skriver så borde ju samma sak gälla för belysningen-knappen oxå. Ditt "problem" kan man ju komma runt genom att skippa extern box och köra via CA-modul
, men visst man kan ju undra varför inte alla knappar blir upplysta.
Postad 08 January 2012 - 18:02
Helt plötsligt efter typ 5 minuters tittande så går ljusstyrkan på TVn ner (GT30).
Räcker med att man trycker på nån knapp på dosan så går ljusstyrkan upp till det normala igen 5 minuter.
Har inte ändrat på nånting sen igår, vad kan ha hänt?
Postad 08 January 2012 - 19:51
Ah, touché!Svårt att köra CA-modul med TV från Telia.
Det där låter ju som energisparfunktionen. Den går in och dimmar ned skärmen efter en stund, men det ska den bara göra om du är i nån menyn t ex, inte om tittar på tv. Verkar skumt om det sker vid vanlig tv-tittandeFått ett problem idag.
Helt plötsligt efter typ 5 minuters tittande så går ljusstyrkan på TVn ner (GT30).
Räcker med att man trycker på nån knapp på dosan så går ljusstyrkan upp till det normala igen 5 minuter.
Redigerat av MiWa, 08 January 2012 - 19:52.
Postad 08 January 2012 - 19:58
Fått ett problem idag.
Någon automatfunktion. Gå igenom hela bildmenyn efter "bildförbättringar". Eller så har Panasonic fått för sig att man ska efterlikna en laptop och ha en energisparfunktion.
Postad 08 January 2012 - 20:06
Ah, touché!
Det där låter ju som energisparfunktionen. Den går in och dimmar ned skärmen efter en stund, men det ska den bara göra om du är i nån menyn t ex, inte om tittar på tv. Verkar skumt om det sker vid vanlig tv-tittande
Någon automatfunktion. Gå igenom hela bildmenyn efter "bildförbättringar". Eller så har Panasonic fått för sig att man ska efterlikna en laptop och ha en energisparfunktion.
Ja det är ju precis som när man slår på eco mode.
Gick in och slog på eco mode manuellt och slog sen ifrån det igen o det har inte hänt igen.
TVn fick väl nån knäpp, får se ifall det återkommer nångång.
Postad 08 January 2012 - 20:09
Ehm, ställer man IFC (alt 24p Smooth) på "Max" så kommer skärmen jobba i 60 Hz. Även om insignalen är 50 (alt 24) Hz. Så att kombinera rådet att ställa in frekvensen "rätt" med rådet att använda maximal interpolering funkar inte så bra när det gäller Panasonic.Först beror det på vad du menar med "hack", antagligen menar du ett hack som kommer kanske var 3e eller nåt liknande, sekund, då beror det på att hz som matas till TVn inte stämmer överens med den hz TVn är inställd på.
Om du menar att det inte "flyter" som du kanske kan se på många TVs i butik som ligger runt det priset så beror det på att dom andra TVarna har inställningar som gör att det blir "fake 600/800hz" typ, ifc=max som du säger så flyter det 100% tamejfan om hzen stämmer.
När jag t.ex. ser på TV via canal digital, som sänder ut i 50hz (antar att kanalerna dom skickar ut antingen sänds i 25fps eller 50fps för det hackar 0).
En "vanlig" hollywood film har oftast 23.997fps eller nåt sånt, 24 kanske vi säga. Då behöver TVn köra i 24hz eller 48hz eller 72hz etc, och VT30 kan visa äkta 24hz, vilket gör det till en underbar upplevelse, speciellt om du har ifc=max och gillar flyt.
...
Redigerat av pacman, 08 January 2012 - 20:28.
Postad 08 January 2012 - 20:15
Postad 08 January 2012 - 20:28
Ehm, ställer man IFC (alt 24p Smooth) på "Max" så kommer skärmen jobba i 60 Hz. Även om insignalen är 50 (alt 24) Hz. Så att kombinera rådet att ställa in frekvensen "rätt" med rådet att använda IFC funkar inte så bra när det gäller Panasonic.
Mja den simulerar 60hz, det blir fortfarande "rätt" dvs 24hz/24p om TVn matas med 24hz, vilket bevisas eftersom "IFC" byter namn till "24p smooth", vilket bara sker vid 24hz matande. Så det är inte "vanlig 60hz" som om TVn matas med 30p eller 60p material..
Edit: Kör du 60hz rakt av på 24p material så får du dessa hack hela tiden, vilket aldrig sker vid 24hz + IFC=max.. så mja du förstår hur jag menar?
Redigerat av Unregisteredb4b9925b, 08 January 2012 - 20:28.
Postad 08 January 2012 - 20:33
Du måste slå på Advance(isfccc) i setup menyn.Tittar på film via ett USB minne direkt in i TV, en GT30. Om jag stänger av mitt i filmen o börjar titta igen så startar filmen om från början, vad gör jag för fel? Hur kommer jag in i menyn där jag kan ställa in R-gain, G-gain osv?
Sen skall den finnas under picture & sen advanced settings och sen white balance
Postad 08 January 2012 - 20:41
Redigerat av Hellscreamer, 08 January 2012 - 20:58.
Postad 08 January 2012 - 21:03
Hack, konstiga färger, pixlar osv osv.
Lite samma fenomen som när man försöker spela upp en HD film på en dator som inte riktigt klarar av det.
Postad 08 January 2012 - 22:15
Dock har jag ett annat störande ljud, låter som att ena fläkten är trasig/kärvar, eller en fågel som kvittrar & är instängd! Det är långt ifrån tyst dessutom.. Desto mörkare bild i filmen, desto mer låter det, vid ljusa bilder är den tyst. Går jag in i menyn så blir det tyst direkt, medans det låter konstant vid PS3'ande! Ska ringa butiken imorgon, men om det jag hör nu är s.k buzzing (?) finns det inte en chans att jag behåller denna TV, även om bilden är grymt bra.
Postad 08 January 2012 - 22:35
Du måste slå på Advance(isfccc) i setup menyn.
Sen skall den finnas under picture & sen advanced settings och sen white balance
Gör precis så, avancerad och så "på" men det händer ingenting då...
Postad 08 January 2012 - 23:36
Min första plasma, så häng mig inte nu.. Men det som kallas för buzzing, det är det där "elektroniska", typ, hummandet va? Det hör jag om det är tyst i rummet och jag lutar mig bakom skärmen, annars hörs det inte. Absolut inte störande.
Dock har jag ett annat störande ljud, låter som att ena fläkten är trasig/kärvar, eller en fågel som kvittrar & är instängd! Det är långt ifrån tyst dessutom.. Desto mörkare bild i filmen, desto mer låter det, vid ljusa bilder är den tyst. Går jag in i menyn så blir det tyst direkt, medans det låter konstant vid PS3'ande! Ska ringa butiken imorgon, men om det jag hör nu är s.k buzzing (?) finns det inte en chans att jag behåller denna TV, även om bilden är grymt bra.
Det du beskriver låter inte alls om buzzing (dvs fågel som kvittrar och är instängt
Postad 09 January 2012 - 06:32
Du har inte bildläge THX på? Då finns inte den menyn, prova professionell 1/2Gör precis så, avancerad och så "på" men det händer ingenting då...
Postad 09 January 2012 - 10:01
Du har inte bildläge THX på? Då finns inte den menyn, prova professionell 1/2
OK, tack det förklarar saken! Någon som vet varför det inte går att börja titta igen på en film från USB-minnet utan att behöva se den från början igen? Det är lite jobbigt att behöva spola fram till där man slutade titta senast...
Postad 09 January 2012 - 10:34
https://www.prisjakt...kt.php?p=867078
Postad 09 January 2012 - 13:46
Den är billigare eftersom att du beställer den från Frankrike, sedan är inte pixmania direkt den bästa butiken att handla av om man går efter prisjakts kommentarer.En G30 för 5000..? Det står PF, istället för P; vad innebär det? Har kollat igenom specifikationerna och det enda jag ser saknas - gentemot vanliga G30 - är DVB2. nån kunnig som vill ta sig en titt/förklara varför den här är flera tusen kr billigare..?
https://www.prisjakt...kt.php?p=867078
Vet inte om det skiljer lite, det är samma panel i alla fall.
Fast jag beställde en Lexmark skrivare där ifrån, inte fått några problem med den än som tur är.
Någon som vet om Panasonic har europa garanti så att man kan lämna tillbaka tvn till Panasonic i Sverige om den skulle krångla?
Redigerat av Unregistered7c4175c3, 09 January 2012 - 13:58.
Postad 09 January 2012 - 16:53
Postad 09 January 2012 - 17:00
Jag får en G10 för 3500 och en G30 kostar 7000. Är G30 dubbelt så bra?
Redigerat av PavelNedved, 09 January 2012 - 17:01.
Postad 09 January 2012 - 17:13
http://www.panasonic...0E&p=TX-P42S30YMemon: Japp, kollade aldrig vilka som sålde... hmm. tidigare har jag funderat över en U30, istället för en G30, 3000kr billigare; men får man G30 för bara 1000-1500kr mer är det ju givet... hmhmhmhmhm. Undrar också över frågan du just ställde..
S 30 Verkar ha lite mer lull lull än U30.
Man skulle kunna jämföra med en LCD tv i samma prisklass, de ligger på typ 60 000 i dynamisk kontrast.Vad säger följande specifikationer er om den här tvn i jämförelse med G30? http://www.onyougo.c...specs_pi71194e2 HUR mycket sämre kommer jag uppleva den? (kontrasten anges som 40000; men anges, i form av dynamisk kontrast - vilket väl är "det man använder nuförtiden" - som 2000000).
Jag får en G10 för 3500 och en G30 kostar 7000. Är G30 dubbelt så bra?
Så jag tror att jag inte skulle märka någon skillnad bortsett från anti glare skyddet och allt lull lull.
Edit: Läste inte att du fråga om en begagnad tv, de slits lite efter ett tag så det beror ju på hur mycket använd den är med.
Redigerat av Unregistered7c4175c3, 09 January 2012 - 17:28.
Postad 09 January 2012 - 21:44
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Något värde på 10 år gammal 55" plasma som var bra "back in the day
3 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?