Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 13 januari 2008 - 18:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

snålar comhem med bitraten på just tv4 ??

Upprepar ( i all vänlighet :) )

https://www.minhembi...howtopic=148398

Tex . inlägg #44

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2008 - 18:21.

Postad 13 januari 2008 - 18:26

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Är detta något som har med boxen att göra (utöver color bandingen), eller snålar comhem med bitraten på just tv4 ??

Upprepar ( i all vänlighet :) )

https://www.minhembi...howtopic=148398

Tjena Maveric,

Jo, jag har läst den och 4-5K i video bitrate borde ju räcka hur bra som helst för att få lite kvalitet ... hur ser tv4 ut på andra boxar, ser den bra ut ?? Är det Humax boxen som är boven helt enkelt och i så fall, vad är det för fel då ?? Jag tycker bara bilden ser skit ut, utöver color bandingen.

Mvh flovv

Postad 13 januari 2008 - 18:38

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Tjena Maveric,

hur ser tv4 ut på andra boxar, ser den bra ut ?? Är det Humax boxen som är boven

Mvh flovv

Jag har 4 olika comhem boxar samt 3 st olika möjligheter att se boxer

Denna box ger sämst SD bild över scart .. Ingen av de andra har HDMI så vi vet inte vad de skulle ge ..

Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2008 - 18:40.

Postad 13 januari 2008 - 18:47

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Tjena Maveric,

hur ser tv4 ut på andra boxar, ser den bra ut ?? Är det Humax boxen som är boven

Mvh flovv

Jag har 4 olika comhem boxar samt 3 st olika möjligheter att se boxer

Denna box ger sämst SD bild över scart .. Ingen av de andra har HDMI så vi vet inte vad de skulle ge ..

Okay, men är bildkvaliten bra på tv4 på dina andra boxar ??

Mvh flovv

Postad 13 januari 2008 - 19:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Inte som man skulle önska .. av digital -tv 2007 :)
10 år efter att jag fick digital -tv första gången ...

Man skulle ju kunna förvänta sig att digital signal till en digital display, gav bra resultat.
Men om vi skall vara ärliga.. är bilden på en 32" CRT tv bättre än på en 32" LCD tv
under de förutsättningar som gäller nu ..

Vad som är felet .. Pratade vi om i den andra tråden jag länkade till :)

Maveric :wub:

Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2008 - 19:45.

Postad 13 januari 2008 - 19:43

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Slängde ett öga på "Hitta Nemo" för en stund sedan. Tydliga färgband som riktigt pulserade i takt med vattnet i undervattensscenerna. Skiftade till gamla Smasungen och även om de var synliga även där så var de inte alls lika rörliga och störande.

Då jag "endast" betalat 495 kr för boxen så kanske jag ändå behåller den i hopp om bättring (tveksamt) och mer utbud från Svt HD under året (större chans). Ingick ju iaf en Hdmi-kabel... :)

Postad 13 januari 2008 - 20:07

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Vet någon, (kanske mest Harlin) om det är Humax pvr som ska köpas in? Jag blir bara så misstänksam mot det märket numera...

Postad 13 januari 2008 - 20:35

Unregisteredd1a1a4b5
  • Unregisteredd1a1a4b5
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
M E N !!! varför kan man nu inte reglera volymen med humax fjärren på de kanaler som sänder i dolby digital ???
Någon som kan hjälpa mig med ett svar på det ?

Postad 13 januari 2008 - 20:42

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Slängde ett öga på "Hitta Nemo" för en stund sedan. Tydliga färgband som riktigt pulserade i takt med vattnet i undervattensscenerna. Skiftade till gamla Smasungen och även om de var synliga även där så var de inte alls lika rörliga och störande.

Då jag "endast" betalat 495 kr för boxen så kanske jag ändå behåller den i hopp om bättring (tveksamt) och mer utbud från Svt HD under året (större chans). Ingick ju iaf en Hdmi-kabel... :)

Så gjorde även jag..., sitter med en undran bara, vilken kvalité ska man förvänta sig egentligen?
Körde även Hitta Nemo på dvd:n, Marantz DV 4001 uppskalad till 1080i, det är ju bara att konstatera att dvd:n ger ohyggligt mycket bättre bild....

Postad 13 januari 2008 - 21:06

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

M E N !!! varför kan man nu inte reglera volymen med humax fjärren på de kanaler som sänder i dolby digital ???
Någon som kan hjälpa mig med ett svar på det ?

Rätt så enkelt...

Fungerade det innan FW uppdateringen så har du svaret... :)

Postad 13 januari 2008 - 21:28

Harlin
  • Harlin
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Daniel Harlin. Hoppsan, då var det han som rigde upp mig i går kväll. hanpresenterade sig i alla fall som Daniel och ansvarig för TV frågor. Men jag fick verkligen dra ur han info om vilken position han hade på Comhem. Dom verkar vara väldigt hemlighetsfulla på det där företaget. Hmmm, undrar varför`???? Tystnad och hemlighetsmakeri, då brukar man väl ha något att dölja? Undrar vad?

Du har ett märkligt minne. :) Det var inte mig du talade med, och han du talade med på fredag eftermiddag/kväll torde knappast ha presenterat sig som Daniel eftersom han inte heter så.

Postad 13 januari 2008 - 21:51

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Daniel Harlin. Hoppsan, då var det han som rigde upp mig i går kväll. hanpresenterade sig i alla fall som Daniel och ansvarig för TV frågor. Men jag fick verkligen dra ur han info om vilken position han hade på Comhem. Dom verkar vara väldigt hemlighetsfulla på det där företaget. Hmmm, undrar varför`???? Tystnad och hemlighetsmakeri, då brukar man väl ha något att dölja? Undrar vad?

Du har ett märkligt minne. :) Det var inte mig du talade med, och han du talade med på fredag eftermiddag/kväll torde knappast ha presenterat sig som Daniel eftersom han inte heter så.

Harlin,

Du skulle inte ha lust med att svara på några av frågorna som finns ställda till dig :lol: ??

Postad 13 januari 2008 - 21:54

Harlin
  • Harlin
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Vidare har du ändrat inlägget kl 08:46 och då bör du också ange vad du ändrat
då ditt inlägg får ses som mycket viktigt för denna tråden.
Framför allt som att det är många som kommenterat ditt inlägg, innan ändring skett.

Maveric :lol:

Jag fick intrycket av att någon verkade tro att den enda åtgärd Com Hem gjorde var att personal från Humax kom för att undersöka de inrapporterade problemen på plats. Förtydligade att det var en av de åtgärder som vidtogs.
Lade även till information om att det är väldigt få kunder som upplever de problemen som en majoritet här inne på forumet upplever, d.v.s. de krav som de flesta på detta forum har, är inget genomsnittskrav. Frågan har ändå självklart högsta prioritet, och problemet skall lösas. Att flera i denna tråd påstår att detta inte är prioriterat hos Com Hem gör det inte till sanning.
Lade även till att om inlägg liknande det jag skrev inte ger er något relevant så är det ju onödigt att jag skall lägga tid på att skriva/uppdatera er, om inläggen ändå bara irriterar er. :)

Postad 13 januari 2008 - 22:02

goa gubben
  • goa gubben
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Snälla ComHem!

För några år sedan skojade vi med Telia och sa att ropar man KUND! i en korridor på Telias huvudkontor så ekade det Abonnent! Med det menade vi att Telias uppdrag (mission på eng.) uppfattades internt som ”att vi ska driva ett telenät” och kunder/abonnenter struntade man fullständigt i. På mitt första kontrakt med det som idag är ComHem står det Telia KabelTV, så kulturerna på Telia och ComHem har ett gemensamt ursprung. En sådan här ”abonnentkultur” kan man ju ha, när man har ett monopol.

Sedan några år tillbaka är ju Telia utsatt för en mördande konkurrens på de flesta av sina affärsområden, och försöker så gått det går att lära sig vad en kund och vad konkurrens är för något. En sådan här utveckling, som innebär att man under prispress flyttar interna resurser från den tekniska sidan till försäljning och marknadsföring, blir ofta att man får sämre kompetens på både den tekniska sidan och på att sköta sina kundrelationer.

ComHem sitter ju i en trevligare sits där man kan utnyttja sina kabelnät (de äldre förmodligen skattefinansierade på samma sätt som Telias access-nät) till att konkurrera på tele-, bredbands- och TV-marknaden och man har ju ett trevligt litet monopol på kabelTV nät i flerfamiljshus.
ComHem tjänar bra med pengar, har ett monopol, och vad händer då?

Jo naturligtvis, den gamla abonnentkulturen lever och frodas! Vad skiljer då en Kund från en abonnent?

• En Kund förstår om saker och ting går fel men vill ha information och en dialog. En abonnent ska bara hålla käft, vara tacksam och glatt betala sina avgifter. Varför ska abonnenten lägga sig i, det är ju vi som vet bäst.
• En Kund vill ha valfrihet, en abonnent får på sin höjd välja mellan några standardtjänster från en och samma leverantör.

Jag är en abonnent som skaffade den nya HD-boxen när den kom dvs. december 2006. Jag har också förundrats över den minst sagt varierande bildkvalitén i denna box, men har som många andra väntat på en FW-uppgradering som skall fixa till de flesta felen. Jag struntade dock i det så kallade HD-paketet tills en fullgod teknisk kvalité hade uppnåtts. Att ComHem inte hittade alla kvarvarande fel i sina ”omfattande” tester av den nya mjukvaran kan jag köpa, men att man missade den nyintroducerade bugen med ryckigheten i 720p är obegripligt.

Jag läste lite i tråden om TeliaIPTV och deras abonnenter verkar inte heller så glada. Jag såg dock att vi som har Telia fiberbaserade stadsnät för bredband kan förvänta oss en introduktion av HDTV under 2008.

Telia har fått genomgå ett stålbad på sista tiden, så de kanske kommer fram till en bättre lösning som faktiskt fungerar, så i slutet på 2008 kanske jag bli KUND i stället för ComHem abonnent som jag är idag.
Jag får ju inte heller sätta upp en parabol, och Boxer har väl inte heller några kunder, bara abonnenter.

Postad 13 januari 2008 - 22:07

Harlin
  • Harlin
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Han var väl mån, liksom jag, att fokus inte flyttas till TV-apparaterna och deras inställningar. Kanske slår det an en sträng hos de flesta eftersom man fått höra det av kundtjänst någon gång för mycket :lol:

Jag testade med en gammal Sagem "hyrbox" och Axess-TVs pausbild var helt blockfri såväl i gula som röda partier.

Harlin ska liksom andra få vara ledig under helgen. Jag och några till har ställt ett ganska stort antal konkreta frågor i hövlig ton som vi bör få svar på då han är tillbaka på jobbet. Just kompensationsbiten eller ev "byteserbjudande" kanske inte ingår i hans roll, men vi ställde en bunt andra frågor också igår.

Jag förstår och har ju sagt att jag inte heller är nöjd med boxen i alla lägen men har kanske inte lika mycket fel som en del har.
Du sa det själv...hövlig ton.Jag hoppas om det blir ngn härifrån som får sköta kontakten att det är en person som är vuxen och kan föra ett vettigt samtal om hur man kommer lösa problemet.
Inte som en del på rena ###### barn nivån för det kan jag GARANTERA leder INTE till ngn bra kompensation.

När jag läser inlägg som ovanstående (gäller både dig och ruhe) känns det meningsfullt att fortsätta lägga ut information här så snart mer detaljer är klar. :)

Postad 13 januari 2008 - 22:09

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Goa Gubben ...

Mycket bra beskrivet och skrivet :)

Jag tror man får vara lite till åren kommen för att ha upplevt det,
men man behöver inte vara så värst gammal för att förstå det :lol:

Har upplevt det på samma sätt som dig :D

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2008 - 22:09.

Postad 13 januari 2008 - 22:15

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

När jag läser inlägg som ovanstående (gäller både dig och ruhe) känns det meningsfullt att fortsätta lägga ut information här så snart mer detaljer är klar. :)

Harlin

Jag tror inte att du skall selectera mellan inläggen, då det inte ser så bra ut
Tänk det du skriver, men skriv det inte ..

Alla har sitt sätt att utrycka känslor och åsikter, men man skall inte som säljare
tala om för kunderna vad de skall eller får tycka ..

Som kund kan du däremot säga vad du tycker till säljaren. För säljaren är beroende
av kunden och inte tvärtom.

Bara ett tips i all välmening och så som jag utbildat eller givit andra i uppdrag att
utbilda mina säljare :lol:

Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2008 - 22:15.

Postad 13 januari 2008 - 22:15

Unregisteredd5fa1d7e
  • Unregisteredd5fa1d7e
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Han var väl mån, liksom jag, att fokus inte flyttas till TV-apparaterna och deras inställningar. Kanske slår det an en sträng hos de flesta eftersom man fått höra det av kundtjänst någon gång för mycket :lol:

Jag testade med en gammal Sagem "hyrbox" och Axess-TVs pausbild var helt blockfri såväl i gula som röda partier.

Harlin ska liksom andra få vara ledig under helgen. Jag och några till har ställt ett ganska stort antal konkreta frågor i hövlig ton som vi bör få svar på då han är tillbaka på jobbet. Just kompensationsbiten eller ev "byteserbjudande" kanske inte ingår i hans roll, men vi ställde en bunt andra frågor också igår.

Jag förstår och har ju sagt att jag inte heller är nöjd med boxen i alla lägen men har kanske inte lika mycket fel som en del har.
Du sa det själv...hövlig ton.Jag hoppas om det blir ngn härifrån som får sköta kontakten att det är en person som är vuxen och kan föra ett vettigt samtal om hur man kommer lösa problemet.
Inte som en del på rena ###### barn nivån för det kan jag GARANTERA leder INTE till ngn bra kompensation.

Vadå Harlin om du är den du nu utger dig för att vara så kan du väll svara på frågorna som är ställda till dig. Men du är väll som alla andra på com hem ni vet inte ett skit den ena säger så dena andra så ni pratar mot varandra hela tiden. En liten feg skit verkar du vara stå upp och ge oss svar om du nu är en comhemmare annars behöver du inte reta upp massan ännu mer. Som sagt hur kan fw vara från augusti 2007 testad och släppt i januari 2008 med så många uppenbara fel.

Nä och våga skriva under med fullständigt namn om du officellt får lov att svara i detta forum från comhem..

Claes Lövendal desvärre comhem kund

Postad 13 januari 2008 - 22:26

Harlin
  • Harlin
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Eventuella kompensationsfrågor är inte mitt rätta område. Mina inlägg här syftar till att informera er om vad som är gjort och vad som kommer att ske för att lösa problemet så snart som möjligt.

De konstruktiva tekniska frågor som framkommit de senaste dagarna från bl.a. ruhe undersöker jag och återkommer.

Postad 13 januari 2008 - 22:26

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Kan någon ta på sig att, utan värderingar, sammanställa de sakliga frågor till Harlin som uppkommit efter uppdateringen. Om någon gör det kanske han kan ta sig tid att svara på dem. Min förhoppning är att han svarar med något av nedanstående alternativ

1. Ett så utförligt och sakligt svar han förmår

2. Ett antagande (där det tydligt anges att det är ett antagande)

3. Ett konstaterande att frågan inte går att svara på (av t.ex. tekniska skäl eller pga det ligger utom com hems påverkans-sfär, gärna angivet orsak till varför svar inte kan lämnas)

4. Avstånd att svara (av t.ex. konkurrens- svarsmandats- eller affärshemlighetsskäl, gärna angivet orsak till att svar inte lämnas)

OK Harlin?

Edit: Sitter och sammanställer två listor just nu, en med frågor och en med förslag.

Redigerat av Installera, 13 januari 2008 - 23:10.

Postad 13 januari 2008 - 22:31

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Sånär som på det gratis tvillingkortet låter det där som ett mycket rimligare svar än det harlin gav.

Jag tycker faktiskt inte att vi HELT skall slippa betala. Tjänsten har fungerat, däremot har den inte hållit fullgod kvalitet. Kvaliteten har dock varit jämn. Månadsavgiften skall sättas ner retroaktivt, förslagsvis 50%, och de som köpt boxen dyrt (typ 2995kr tillsammans med abbonemang) bör helt klart bli krediterade en tusenlapp. Vi som köpt boxen för t.ex. 495kr kan gott betala och nöja oss med halva månadsavgiften från start till dess att problemet är löst.

Hela resonemanget ovan bygger givetvis på att problemet får en slutlig lösning.

Hur i Helsicke kan man som kund sitta o skriva ett sådant här inlägg .. :lol:
Jag har träffat dåliga förhandlare... men du är klart sämst .. :D
Du har i princip givit bort hela förhandlings marginalen .. :)

Maveric :P

Ps. Ta det inte personligt .. it's just business :D

Ingen fara. Men detta var ingen förhandling, bara min åsikt om VAR det kan vara rimligt att en framtida förhandlingen landar.

Postad 13 januari 2008 - 22:36

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Eventuella kompensationsfrågor är inte mitt rätta område. Mina inlägg här syftar till att informera er om vad som är gjort och vad som kommer att ske för att lösa problemet så snart som möjligt.

De konstruktiva tekniska frågor som framkommit de senaste dagarna från bl.a. ruhe undersöker jag och återkommer.

Ett framsteg .. du har nu berättat vad du kan bistå oss med och vad du inte har befogenheter att göra.

Ber dig dock ännu en gång.. selectera inte bland medlemmarnas inlägg för vad du skall svara på
och låt dig inte hindras att svara på en annan medlems inlägg, bara för att han har sagt "sin" och "andras"
sanning som kanske inte är din sanniing. Vem som har rätt eller fel kanske inte är så väsentligt
vad gäller boxen, men dock vad gäller comhem o framtiden och framför allt om man vill vara
kund eller inte.

Ingen fara. Men detta var ingen förhandling, bara min åsikt om VAR det kan vara rimligt att en framtida förhandlingen landar.

Det bör man inte lägga framför näsan till sin motpart :)

Tro mig ...

Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2008 - 22:39.

Postad 13 januari 2008 - 23:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Harlin

Jag har en fråga till dig i denna tråden https://www.minhembi...s...t&p=1730880 som jag tror alla är intresserade av att få svar på :)

Postad 13 januari 2008 - 23:12

Harlin
  • Harlin
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Ber dig dock ännu en gång.. selectera inte bland medlemmarnas inlägg för vad du skall svara på
och låt dig inte hindras att svara på en annan medlems inlägg, bara för att han har sagt "sin" och "andras"
sanning som kanske inte är din sanniing. Vem som har rätt eller fel kanske inte är så väsentligt
vad gäller boxen, men dock vad gäller comhem o framtiden och framför allt om man vill vara
kund eller inte.

Vad jag menar är att det är både lättare och roligare att svara på konkreta frågor än att bemöta påståenden om min eller mina kollegors mentala förmåga. :D Alla relevanta tekniska frågor kommer att läsas. Om alla frågor är möjliga att svara på är en annan sak.

Angående mitt namn så har du ju redan publicerat det. Jag kommer dock inte att ge mer information via telefon än här på forumet, om någon skulle få för sig att ringa mig. :) (T.ex. de delar i mitt lite längre tidigare inlägg som jag beskriver med: "...jag kan just nu inte gå in på detaljer om detta...", etc.)

Någon diskuterade om jag är en lögnare. Inte för att jag vet om det spelar någon roll men: Om något skulle vara felinformerat från mig så kommer jag att här i forumet att ange det och korrigera informationen. Vissa delar av den information jag givit kommer från mitt minne av muntliga diskussioner under 2007, så visst finns det en teoretisk chans att jag skulle kunna minnas något fel.

Postad 13 januari 2008 - 23:15

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag tycker att 720p hacken ska ha absolut högsta prioritet hos comhem eftersom det en försämring jämfört tidigare FW!

Till det hör att nu mer inte kan tillgodoräkna mig bästa möjliga bild från HD sändningar genom att min TV som bäst tar in 720p och den är numera otittbar!!!

Postad 13 januari 2008 - 23:28

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag tycker nu att det har spårat ur en hel del.

Harlin har i sina senaste inlägg bara fått försvara sig och rätta till felaktiga påståenden. Det jag menar är att vi nog skall ta oss själva lite i kragen och låta Harlin sköta sitt jobb som informatör från Comhem och svara på relevanta frågor angående vår HD-box och inte svara på en massa elak (ibland rättfärdigad) kritik.

Om möjligt kan inte Harlin slänga upp en lista med "buggar" som vi här på forumet uppenbarligen har problem med och en eventuell handlingsplan. Det räcker med att du skriver att du/Com Hem har noterat detta.

Vi skall vara snälla iår... Annars kommer inte Tomten! :)

Postad 13 januari 2008 - 23:29

Ankan_G
  • Ankan_G
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Vidare har du ändrat inlägget kl 08:46 och då bör du också ange vad du ändrat
då ditt inlägg får ses som mycket viktigt för denna tråden.
Framför allt som att det är många som kommenterat ditt inlägg, innan ändring skett.

Jag fick intrycket av att någon verkade tro att den enda åtgärd Com Hem gjorde var att personal från Humax kom för att undersöka de inrapporterade problemen på plats. Förtydligade att det var en av de åtgärder som vidtogs.
Lade även till information om att det är väldigt få kunder som upplever de problemen som en majoritet här inne på forumet upplever, d.v.s. de krav som de flesta på detta forum har, är inget genomsnittskrav. Frågan har ändå självklart högsta prioritet, och problemet skall lösas. Att flera i denna tråd påstår att detta inte är prioriterat hos Com Hem gör det inte till sanning.
Lade även till att om inlägg liknande det jag skrev inte ger er något relevant så är det ju onödigt att jag skall lägga tid på att skriva/uppdatera er, om inläggen ändå bara irriterar er. :)

Skaffade ComHem digtal TV för 1mån sedan tack vare deras Jul erbjudande, har sedan tidigare HD-TV via satellit, så jag har inte tecknat några extra HD-TV kanaler utan använder boxen för TV3 och därmed inte är någon frekvent användare av boxen.

Jag fick 1.00.10 mjukvaran med apparaten (Expert) och tyckte att boxen var suverän, detta baserar jag på att den är mycket bättre att använda än min CanalDigital HD-box, och bilden var perfekt om man jämnför med Comhems analoga nät. Jag såg dock "Color Banding" men reagerade inte så mycket över detta pga min förväntningar på ComHem är låga, detta gjorde att jag var nöjd och postade inlägg på forumet att jag tyckte 1.00.10 SW var bra vilket jag vill be om ursäkt för, det var inte min mening att ge er falska förhoppningar.

Efter ett tags användning så stör dessa sk "Color Banding" mig mer och mer, om det inte vore för min andra box och denna tråd så skulle jag tro att det skall vara så här. Jag tror att ganska många normala användare är som jag dvs man tror att det skall vara så här. Har inte ringt till Comhem ännu och klagat på detta pga jag inte orkar prata med deras inkompetenta kundtjänst som brukar föreslå att man skall göra något som inte har med ens problem att göra och detta skall ta en stund att åtgärda så när man inser att det inte fungerar så får man prata med någon annan på kundtjänsten.
Vet inte hur man skall förklara hur "Color Banding" problemet ser ut för kundtjänst, så om någon har förmågan att i ord beskriva problemet så att någon utomstående förstår så svara på denna post.

Med detta vill jag säga, att bara för att folk inte ringer till kundtjänst och klagar så behöver inte folk vara nöjda.

Postad 13 januari 2008 - 23:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag vet att det finns dem som blir sura :) nu .. för de är så glada att Harlin är i tråden o svarar på frågor.
Men detta inlägg hindrar inte att Harlin fortsätter med det som han påbörjat.
Detta inlägg skall bara ge den bild som jag fått av Harlin sedan han kom till forumet
och då Harlin aldrig presenterat sig som comhemanställd, men däremot svarat på frågor
i comhems intresse och alltid till comhems fördel

Exempel på att Harlin "Tills Nu" talat om comhem som dom och inte vi

Com Hem och deras sätt att sända är jag dock tämligen väl insatt i

Com Hem komprimerar inte kanalerna. De sänder kanalerna vidare i samma bitrate som de levereras.

Inlägget nedan .. bryter klart emot regeln ( förkortad version )
10.4 Butikserbjudanden/reklam är endast tillåten på platser avsedda för detta - 070313
Med reklam avses alla aktiviteter eller beteenden i syfte att främja försäljningen eller nyttjandet av produkter eller tjänster, t.ex. att lämna positiva recensioner eller omdömen om det egna företagets produkter/tjänster eller att locka besökare till egna webbplatser. Självklart tillåter vi inte heller det omvända, dvs. att i syfte att missgynna andra företag tala illa om deras produkter eller tjänster, t.ex. genom negativa recensioner eller omdömen.
Denna regel gäller i första hand för företagets ägare och anställda i ledande ställning men även för andra som agerar i egenskap av företagsrepresentant, på uppdrag av företaget eller är starkt knuten till en viss produkt/tjänst/webbplats.

dom där 29kr/mån är för att dölja kortavgift.... kanalerna borde självklart vara fritt utan att behöva nåt kort alls... så är det t.ex på tele2vision...

Hoppsan, jag som trodde det var tvärtom, att andra operatörer som t.ex. Canal Digital och Viasat (som jag abonnerar på) hade dolda kostnader . :lol:

Canal Digital: 298:- per halvår * 2 = 598:- / år :D
Viasat: 249:- per halvår * 2 = 498:- / år. :D
Com Hem: 29:- * 12 = 348:- / år. :P De 29 kronorna ingår ju dessutom i de större abonnemangen Medium och Large från Com Hem.

Dessutom har jag ett antal ggr påpekat för Harlin att man måste tala om vilken personlig koppling man har
till företaget som man representerar, på detta forum. Harlin har sedan länge dolt sin tillhörighet och på
ett oseriöst sätt verkat för comhem på forumet
( enligt min mening )
( trots att han varit mycket informativ för många medlemmar är det ju i comhems intresse )

4.3 Företagare? Upplys andra om detta - 051018 ( förkortad version )
Medlemmar som driver, representerar eller på annat sätt har ett egenintresse i företag som säljer eller tillverkar produkter inom de områden som <www.minhembio.com> eller <www.prisjakt.nu> behandlar måste i sin signatur tydligt meddela detta genom att ange det registrerade företagsnamnet samt den personliga kopplingen till företaget.

Ok .. jag säger detta för att .. dels förklara varför Harlin inte har mitt fulla förtroende ..
och dels för att jag vill inte att comhem skall kunna komma undan med vad som sagts här på forumet
av deras "representant"

För forumets och hdbox ägarnas bästa

Sorry ..
:blush:

Maveric B)

Ps. It's not personal, it's just business

Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2008 - 23:56.

Postad 13 januari 2008 - 23:58

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Jag är lite nyfiken på vad Harlin har för saker hemma. Vad han sitter med för tv, box osv.. Om han har bra bild :)

Postad 13 januari 2008 - 23:59

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jesus Kristus. Costa Rica - Sverige på TV4 är bland det värsta jag sett i färgblockningsväg oavsett "v-format". Min gamla C64 producerade en mer trovärdig gräsmatta (nu är det konstgräs i Costa Rica men ni fattar) :)

Vore intressant om någon med TV4HD kan jämföra kanalerna under matchsändningen.

Edit: Eller jämföra med Samsung/Sagem-box. (lägger till en digitalkamerabild åsså, blocken är ännu skarpare "på riktigt")

Bifogad fil  humax_landskamp.jpg   559,93K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredd5dddbb3, 14 januari 2008 - 00:08.

Postad 14 januari 2008 - 00:03

iller_
  • iller_
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har ni som har Humax boxen ringt till deras support och service nummer?
Ifall ni har gort det, vad säger de?

Postad 14 januari 2008 - 00:06

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Så har jag då sammanställt frågor och förbättringsförslag. Frågorna kommer i detta inlägg, förbättringsförslagen i nästa. Håll i er!

Frågor till ComHem – Harlin

1.Vad heter du och vilken position har du på ComHem?

2.Vilket mandat har du fått att kommunicera på Minhembio.com-forumet?

3.Finns det/kommer det att finnas någon slags release notes/changelog för uppgraderingen? Det skulle vara intressant att veta vad som har uppdaterats med denna nya FW ?

4.Kan problemen med color-banding/ färgblockning/ black crush lösas med mjukvaruuppdateringar?

5.På tyska forum snackas det om posterization och dithering och vi undrar om Humaxen har bristande färgdjup, en liten störning i sin färgpalett? Det kanske skulle kunna lösas med dithering i efterhand på bilden. Vad sa Humax-Koreanerna ang detta??

6.Var det färgpalleten/färg-djupet som tweakades fram och tillbaka när ni försökte komma åt banding i 1.00.10 ?? Fanns det ens en möjlighet att göra detta??

7.Kan du ange vilka externa förseningskällor som avses i ditt foruminlägg?

8.Har du nytta av oss som ”beta-betatestare” ute i verkligheten? Hur kan vi hjälpa till? Kanske kan vi testa och återskapa sådant som ni inte kan återskapa i era lab?

9.Vilka utsändningar komprimeras, händer det någon gång att HD-material komprimeras?

10.Kan du presentera en tidsangiven handlingsplan för den närmaste tiden, vad gäller humaxboxen? Kommer vi få ta del av handlings- och tidsplanen när den är klar?

11.Vad finns det att säga om de tyska mjukvarorna? Vad hade Humax-killarna från Korea att säga om dem? Berördes de?

12.Har Humax återanvänt alla patchar från tysk box till vår nya FW? Isåfall fram till vilken tysk fw-version?

13.Sitter det samma dekoderchips i vår box som i HCDI2000 och PR-HD1000?

14.Vilken typ av hårdvaruuppdatering av boxen skulle kunna bli aktuell? Hur skulle detta isåfall lösas?

15.Vilka hårdvaruproblem har konstaterats i boxen? Är problemen med ”posterization” ett hårdvarurelaterat problem (undermåligt/felaktigt bildbehandlingschip)?

16.Vad gick fel vid uppdateringen? När blir nästa uppdatering, dvs för att rätta till det som blev fel vid denna?

17.Det finns fortfarande inget "auto-läge" under VFormat, eller? Vilka lägen finns under Vformat?

18.Går det att via mjukvaran och en annan knapp forcera boxen att sända ut i 50/60hz ? (kanske inte viktigt för oss med möjlighet till 60hz, men om man vill använda samma fix på andra marknader)

19.Går det att få till inställningarna i inställningsmenyn, så att de gäller generellt, kanske t.o.m. inställt på olika upplösningar (dvs att utsändningar i 576p ska hanteras si, 1080i så, 720i ditt, och 720p datt?!)

20.Kommer det att komma någon ny manual? Kan ni lägga ut en i Pdf format på er hemsida ?

21.Är Limited 16-235 och Full 0-246? Eller är det tvärt om?

22.Vad räknas som ”normalt” i signalstyrka, vilket spann?

23.Hur långt framme är man med nästa fw-version och har man kommit färgblockningarna på spåren i övrigt?

24.Vad mer riktar man in sig på ( flera av "tyskförbättringarna" ?)

25.Varför stängs ljudet av när man startar EPG:n?

26.Har du någon förklaring till det som många av medlemmarna upplever, nämligen att kvaliteten på utsändningarna varierar med tiden, dels mellan olika kanaler och olika program/filmer, men även under olika tider under samma program/film. Vad beror detta på?

27.Varför använder ni er av pairing? Kan ni sluta med det?

28.Varför får man inte använda vilken box man vill, så länge man betalar för abbonemanget?

29.Kommer alla kunder som så önskar få rätten att reklamera boxen och/eller få säga upp sitt HD-abonnemang?

30.Kommer ComHem att kompensera de kunder som så kräver för den tid de fått stått ut med undermåliga HD-utsändningar?

31.När kommer en ny HD-box?

32.Vilket/vilka märken kommer den de nya box(arna) att ha?

33.Hur funkar kommunikationen inom TV-avdelningen på ComHem, (ledning, utvecklare, inköpare, support, tekniker etc)?

34.Vad hände egentligen med Canal+sport HD?

35.Varför kan ni inte erbjuda kunderna fler HD-alternativ än denna Humax-box? Vad är Comhems inställning till att börja tillåta andra DVB-C boxar med stöd för HDTV?

36.Vissa medlemmar har bättre bild på sin flera år gamla Force 315C (SCART-RGB) än med denna HD-box (HDMI). Är det rimligt?

37.Varför kan man inte reglera volymen med humax fjärren på de kanaler som sänder i dolby digital ???

Puh!!

Postad 14 januari 2008 - 00:07

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Jesus Kristus. Costa Rica - Sverige på TV4 är bland det värsta jag sett i färgblockningsväg oavsett "v-format". Min gamla C64 producerade en mer trovärdig gräsmatta (nu är det konstgräs i Costa Rica men ni fattar) :)

Det är ingen större skillnad .. denna bild kan vi inte skylla comhem för
det är en otroligt dålig sändning från costa rica och jag tror inte ens Tv4 kan göra något åt det ..
Ser ut som en tidig variant av tvspelet FIFA :lol:

Har ni som har Humax boxen ringt till deras support och service nummer?
Ifall ni har gort det, vad säger de?

Du har 108 sidor att läsa .. vi tar det inte en gång till :D

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 00:17.

Postad 14 januari 2008 - 00:07

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Så kommer då förbättringsförslagen, fyll gärna på om ni har mer förbättringsförslag...

Förslag till ComHem

Fixa problemen med ”Black crush”

Fixa problemen med ”Color banding”

Fixa problemen med ”Färgblock”

Gör det möjligt att välja mellan 50 och 60hz

Gör så att det går att justera volymen med fjärren vid Dolby Digitalljud

Gör det så att boxen känner av ingående signal och anpassar upplösning efter detta. Kanske inte till 576p dock.

Bilden hoppar till lite då och då. Den flyttar sig i höjdled och sidled när det tex blir reklam.
Verkar ha att göra med nån typ av ändring av signalen. Visserligen bara för några tiondelar men ändå irriterande. Fixa detta.

Byt knapp för att växla upplösning/color space. Riktigt irriterande när man förväntar sig en annan color space och den istället byter upplösning. Ännu bättre är att lägga in detta i inställningsmenyn (också).

Fixa de nya långa namnen i EPG:n. Det ser ut som skräp för tillfället. Canal+ Sport1 tex blir så hoptryckt så man knappt ser vad det står.

Gör det möjligt att dimma displayen.

Fixa smidigare byte mellan FULL-EPG och HD-EPG.

Gör så att störningarna blir mindre störningar vid byte mellan SD och HD, samt HD till HD.

Dölj de kanaler man inte valt som favoriter i EPG:n

Fixa en upplösning som heter "Original 576i".

Gör en manual som är ett levande dokument på er hemsida, där senaste ändringen är markerad.

Gör en changelog på er hemsida

Det vore bra om det fanns två meny-val (inget yxigt knapptrycks jox) där man väljer SD-output resp HD-output. För båda ska alternativet "Original" finnas. Kanske kan vara svårt för SD iofs, verkar vara rätt vanligt att 576i inte supportas via vissa hdmi-utgångar.

Uppdaterar man GUI:et kan man ju passa på att ha val för colorspaces (RGB, YCbCr osv) oxå. Nuvarande lösning med knapptryck funkar väl men är sannerligen inte vacker.

Postad 14 januari 2008 - 00:14

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Bisterfinnen

Jag /Vi är mycket tacksamma, för att du gjort detta för allas räkning

Ett mycket stort tack :) ( hoppas det är ok att jag talar för oss alla )

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 00:16.

Postad 14 januari 2008 - 00:18

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jisses, jag tappade hakan... Snyggt och alla frågor är där... :) ,

Vilket jobb... Tack!

Postad 14 januari 2008 - 00:23

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Jag tror att mjukvaran kan få andra buggar om man har förmycket att välja mellan.

Det räcker att de ger oss 50Hz som är standard för PAL samt att det inte finns
någon vinst med att omvandla PAL till 60 HZ

Postad 14 januari 2008 - 00:24

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Ska vi inte ALLIHOPA ta o maila den listan till kundtjänst med?

"Hej, jag har lite frågor angående eran HD box" Och sen bara kaboom! *S*

Postad 14 januari 2008 - 00:25

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna ställa upp och jämföra bilden, men matchen sänds inte i TV4 HD :)

Just nu återutsänder TV4 HD bilden från TV4, samma SD-bild med andra ord.

Postad 14 januari 2008 - 00:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna ställa upp och jämföra bilden, men matchen sänds inte i TV4 HD :)

Just nu återutsänder TV4 HD bilden från TV4, samma SD-bild med andra ord.

Tror inte att Baumer trodde att den sändes i HD Format

Han ville nog bara veta om det blev skillnad i bild med en uppskalad
utsändning i högre bitrate :lol:

Jag har svarat på hans fråga .. tycker du som jag ?

ps. Bilden blev lite bättre efter att hela planen blev solbelyst och läktarskuggorna försvann ..

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 00:45.

Postad 14 januari 2008 - 00:36

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Tror inte att Baumer trodde att den sändes i HD Format

Han ville nog bara veta om det blev skillnad i bild med en uppskalad
utsändning i högre bitrate :)

Precis. Jag tittar nu på min TV4 "från väggen" i stället för från Humax-boxen nu. Funkar bättre för den här matchen.

Postad 14 januari 2008 - 00:43

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Jahaaa, på så vis :)

Jag tycker bilden är identisk.

Postad 14 januari 2008 - 00:47

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Så kommer då förbättringsförslagen, fyll gärna på om ni har mer förbättringsförslag...

Förslag till ComHem

Kan man ju nu med nya fw genom att byta mellan RGB Limited/FULL/YPbPr. Dockumentation/info om det skulle ju inte skada

Varför? PAL är 50hz så det finns ingen anledning att blanda in 60 hz

Gör det så att boxen känner av ingående signal och anpassar upplösning efter detta. Kanske inte till 576p dock.
Det är ju det som läget orginal gör(med undantag att den inte ger 576i utan 576p och att det blir 60hz på 720p och 1080i)

Bilden hoppar till lite då och då. Den flyttar sig i höjdled och sidled när det tex blir reklam.
Verkar ha att göra med nån typ av ändring av signalen. Visserligen bara för några tiondelar men ändå irriterande. Fixa detta.
Det är switchningen mellan 4:3 och 16:9 som du ser när det byter format vid tex reklam. Utan det så blir det bara 4:3 eller 16:9 hela tiden.

Byt knapp för att växla upplösning/color space. Riktigt irriterande när man förväntar sig en annan color space och den istället byter upplösning. Ännu bättre är att lägga in detta i inställningsmenyn (också).
Håller med och det borde ha funnits med redan vid uppgraderingen av fw.

Gör en manual som är ett levande dokument på er hemsida, där senaste ändringen är markerad.
Gör en changelog på er hemsida
Också detta är självklart. Borde redan finnas.

Postad 14 januari 2008 - 01:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Kan man ju nu med nya fw genom att byta mellan RGB Limited/FULL/YPbPr. Dockumentation/info om det skulle ju inte skada

Nej Magne ...

Det har inte löst problemet .. tvärtom så får jag det mer nu än vad jag någonsin
fått, vilket jag än väljer ...

Ps. kanske bättre vi låter comhem svara på frågorna och bara lägger till nya om vi har några :)

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 01:05.

Postad 14 januari 2008 - 01:38

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Gör så att det går att justera volymen med fjärren vid Dolby Digitalljud

Det går väl inte med en bitstream? Jag har aldrig ägt en apparat där jag kunnat ändra volymen på DD eller DTS i själva källan i alla fall. Det fungerar inte på någon av mina två DVD-spelare, inte på mitt PS3 och inte på mitt 360, inte på min dator osv.

Jag påstår inte att det inte går jag har bara alltid tagit för givet att det inte gör det eftersom jag aldrig ägt någon utrustning där man kunnat göra så.
(Å andra sidan finns det ju flaggor för all möjlig skit som dynamic range control och normalization osv. så nog borde det väl kanske finnas flaggor för volymen också?)

Postad 14 januari 2008 - 01:42

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
En annan request vore ju att någon på Humax eller comhem skinnade om interfacet så att det inte ser så hopplöst 90-tal ut. :)
Lär ju inte vara särskilt svårt eller tidskrävande och lär knappast kräva någon prestanda eftersom det bara är statiska bilder.

Hela interfacet skriker "MP4-spelare" från Kina. :lol: (Ni vet de här billiga MP3-spelarna med alla funktioner fast helt fruktansvärt gränssnitt)

Sjukt trist med en HDTV-box som har ett interface som för tankarna mer till MS DOS än till HDTV...

Redigerat av Unregistered92d7e447, 14 januari 2008 - 01:46.

Postad 14 januari 2008 - 02:01

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0
Tycker personligen att man bör ha en en kort lista med "måste fixas" och en lista med övriga önskningar.
Prioritet 1 enligt mig personligen:
- Colour Banding (aka färgblock aka posterisering) är absolut viktigast att lösa, inget snack om det.
- Hackigheten i 720p
- och en native 576i vore trevligt i och för sig men är inte lika viktig som ovanstående två saker.

Resten av sakerna som nämnts anser jag som sekundära och mera kosmetiska/handhavande ändringar,
exempelvis hur viktigt ärdet att smidigt kunna byta HDMI Colour Space? Det gör man väl i princip bara
en gång och sen är det gjort??
Låt ComHem/Humax fokusera på det väsentliga att åtgärda just nu.
Att alla tänkbara önskningar/feature requests skulle åtgärdas/implementeras i en handvändning är lite väl naivt.

Postad 14 januari 2008 - 02:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Bra ... då har vi en kort lista som du har skrivit nu enligt dina prioriteringar :lol:
Nu råkar de sammanfalla med mina också och säkert fler med oss.
Men det är väl lika bra att lämna in alla önskemål när de ändå håller på
och de som är enkla att tillföra FW kommer med nästa och de som de vill och kan
lägga till, får vi i den tredje. Räkna dock med nya buggar i nästa också :)

Får nu hoppas att det inte finns 35 andra som har helt olika prioriteringar :D

ps. jag skulle vilja ha en inställning för "gamma" då det inte finns på min plasma.
Det skulle jag prioritera före mycket annat ..

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 02:16.

Postad 14 januari 2008 - 03:11

jarijuho
  • jarijuho
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Harlin: Hoppas att det inte var från nordkorea som koreanerna kommer från... av slutresultatet så kan man misstänka detta....

Jag bor i stockholm och ALLA jag känner som har comhem är irriterade.... att de inte hör av sig beror på att de inte tror att de kan påverka... Problemet är att comhem har mer eller mindre monopol på marknaden. vart ska man ta vägen? så man fortsätter att ha kvar comhem + beställer nya kanaler, trots att man är irriterad och sne på kvaliten... man hoppas att problemen ska lösas och/eller att statsnätet ska bli klart, så att man kan beställa ip-tv...

Humax boxen är och förblir en katastrof.....

fotboll går inte titta på hos comhem. Man tror att man har gjort en tidsresa till sovjetunionen 1972, så fort det är lite boll på tv.... man väntar och väntar och väntar och väntar på att canal+ sport HD ska dyka upp i utbudet som en frälsare som äntligen levererar fotboll i okey kvalite..............

Man känner sig, milt sagt, lite lurad...

Postad 14 januari 2008 - 03:19

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Hej
Jag citerar "bisterfinnen" där han skriver:
"13.Sitter det samma dekoderchips i vår box som i HCDI2000 och PR-HD1000?"

Finns de olika boxar??
Va menas med VÅR box!!
Måste väl vara HDCI2000?,inte HCDI ...

Ja trodde att de bara fanns en sorts HD-TV-Box från CH

:)

Den boxen ja fick i december för ett drygt år sen heter HDCI2000

Ursäkta att ja frågar.

Redigerat av Unregistered94bbe618, 14 januari 2008 - 03:20.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.