Är det fler som har detta problem? Hur löser man det?
Postad 09 January 2012 - 21:50
Postad 09 January 2012 - 23:31
Postad 10 January 2012 - 11:47
Vad menar du att den saknar som du behöver?Hmm,. måste säga att jag blev rätt avtänd gällande U30, som jag funderat över, nu; saknar verkligen saker.. Memon: exakt. vill ha så lite bs (anti glare skydd; har väldigt lätt att mörklägga) och samtidigt alla viktiga funktioner (eller saker som KAn bli viktiga; drygt att köpa en tv som har allt utom en sak som man upptäcker att man ville ha efter ett tag).
Postad 10 January 2012 - 16:59
Postad 10 January 2012 - 18:17
Jag har precis installerat en TX-P50G30Y. Min förra Panasonic PX70 Plasma hade jag kopplat till datorn med hjälp av VGA för att titta på filmer och spela spel. Hur har ni gjort med årets plasmor om ni kopplat till datorn? De har ju ingen datorutgång och min dator har ingen HDMI.
Det finns kablar med HDMI i ena änden o något som passar i din dator i den andra... Hade det så till min PX70, numera läger jag över filmerna på ett USB o pluggar in detta i TV:n, funkar dock ej med DVDR o större filer..
Postad 10 January 2012 - 18:51
Kanske får köpa en DVI-HDMI kabel. Blir det bättre kvalitet med DVI-HDMI än med DVI-VGA som jag hade förut?
Postad 11 January 2012 - 04:57
Gråimport om jag förstått rätt, och det betyder ingen garanti eller hur ligger det till?
Kan man lämna in den till Panasonic i Sverige ifall den krånglar?
Redigerat av MUCC, 11 January 2012 - 05:09.
Postad 11 January 2012 - 09:38
Ni andra som har p50vt30, eller bara vt30 för dne delen, går era fläktar hela tiden? Tror aldrig jag har hört mina stängas av. Ska det vara så eller vad är det som styr hur dom går? Givetvis lär det ju vara värme men den kan ju inte vara för varm från start
Vet inte. Har aldrig hört dem.
.
Dags att skölja öronen, kanske?
Ringer öronläkaren nästa vecka.
.
Sagt och gjort.
Vax i massor. Hör återigen som en örn (mycket bra) enligt öronläkare Ah-gh.
Dock inte fläktarna. Vad göra?
Postad 11 January 2012 - 09:52
Kan fläktarna ha stannat på din teve kanske?
Postad 11 January 2012 - 10:17
Annars är det "ser som en örn"..
Kan fläktarna ha stannat på din teve kanske?
Hopplöst fall.
.
Postad 11 January 2012 - 15:21
Hur har ni andra burit er åt för att få hembesök vid problem?
Redigerat av Unregistered4ac35b52, 11 January 2012 - 15:22.
Postad 11 January 2012 - 15:36
Mina fläktar går igång ibland under några sekunder, står man inte bakom TV'n så hörs dom inte. Dock har jag en fågel instängd i min högra fläkt så den låter riktigt illa. Panasonic ville inte göra hembesök för att byta den så jag måste packa ihop den igen och åka tillbaka till butiken, suck!
Köpte min PX80 från Audio Video här i stan, den hade fel på panelen, så grönfärgen va alldeles för stark, dom från audiovideo kom hit på mindre än en timme och hämtade den, fick en ny inom 3 dar...
Nu köpte jag min G30 där med... visst för en tusing mer än om jag beställt på nätet, men gynnar gärna butikerna runt omkring, plus att det är 10ggr lättare om man får problem med produkten.
Postad 11 January 2012 - 16:17
Sitter med ett litet problem. Har haft min VT30 50" i nästan en månad. Har inte varit speciellt intresserad av tjänsterna i Viera Tools. Har varit inne och kikat lite bara. Skulle dock starta Viera Connect idag, för att lära sig lite mer och kolla lite mer noggrant på tjänsterna som erbjuds där. Nu när jag öppnar så finns det inga tjänster alls i connect. TVn har fortfarande kontakt med nätverket (kan spela upp från NASen). Vad kan jag ha gjort för fel. Kan också säga att jag har uppdaterat TVn till senaste programvaran.
Ja det hände mig senast igår på min vt30 55" och har inte tyvärr hittat någon lösning än. Men du är inte ensammen om problemet iaf .. .
Mina fläktar går igång ibland under några sekunder, står man inte bakom TV'n så hörs dom inte. Dock har jag en fågel instängd i min högra fläkt så den låter riktigt illa. Panasonic ville inte göra hembesök för att byta den så jag måste packa ihop den igen och åka tillbaka till butiken, suck!
Har haft samma skit från första dagen med min vt30 men efter ca 6 veckor har min fågel iaf dragit ner på volymen och jag tänkte därför vänta ett tag till och hoppas på att den går till sig. Har nämligen nyss skickat tillbaka och bytt ut min förra teve och känns förjävligt att behöva göra det igen på grund av ett litet missljud som dock är outhärdligt i vissa dialogscener så jag förstår ditt missnöje
Postad 11 January 2012 - 18:40
Postad 11 January 2012 - 21:07
Postad 11 January 2012 - 21:12
Ni som har era VT30 ihop med en Boxee Box, hur upplever ni bilden? Får ni bra/rätt bild eller tappar man en del svärta & färgåtergivning? Är helt ny på Media Extenders men vill kompromissa så lite som möjligt med bilden, även om jag gärna skulle rippa över så många fysiska skivor som möjligt till .mkv
Postad 12 January 2012 - 09:59
Kör med vt30 och boxee och tror knappt bilden blir mkt bättre än såhär. Kör 4:4:2 med 36 bits färgdjup och tycker det ser kanon ut
4:4:2? Boxee box väljer mellan YUV444 och YUV422. Jag tyckte 422 gav en för ljus bild, men 444 ger perfekt svärta och gråskalor (med THX-läget). RGB gav en för mörk bild och nyanserna i det mörka försvann och bara blev mörkt. Så att säga. Men det sägs att det går att kalibrera bilden oavsett vad man väljer för inställning.
Ser du skillnad för övrigt mellan 24bit och 32bit? Har för mig att jag läst att den inställningen inte spelar någon roll.
Redigerat av XavierJH, 12 January 2012 - 09:59.
Postad 12 January 2012 - 10:13
Normalt sett finns det i princip inget källmaterial med Deep Color info, men jag tycker mig se att "övergångarna" blir bättre.
4:4:2? Boxee box väljer mellan YUV444 och YUV422. Jag tyckte 422 gav en för ljus bild, men 444 ger perfekt svärta och gråskalor (med THX-läget). RGB gav en för mörk bild och nyanserna i det mörka försvann och bara blev mörkt. Så att säga. Men det sägs att det går att kalibrera bilden oavsett vad man väljer för inställning.
Ser du skillnad för övrigt mellan 24bit och 32bit? Har för mig att jag läst att den inställningen inte spelar någon roll.
Postad 12 January 2012 - 10:53
Postad 12 January 2012 - 12:00
Wow...har tidigare hört att svärtan och rörelseskärpan skulle bli kraftigt förbättrad på 2012 års model VT50, men ser ut som mycket mer är förbättrat..... http://panasonic.net...gies/index.html
jo ser lovande ut vad gäller bildkvalitén men skulle nog behöva rump-protes för min högra skinka om jag väntat på den
Postad 12 January 2012 - 12:03
Wow...har tidigare hört att svärtan och rörelseskärpan skulle bli kraftigt förbättrad på 2012 års model VT50, men ser ut som mycket mer är förbättrat..... http://panasonic.net...gies/index.html
Då skall ni se 2013 års modeller. Där kan man tala om förbättringar.
.
Postad 12 January 2012 - 18:15
Postad 12 January 2012 - 20:42
Kör med vt30 och boxee och tror knappt bilden blir mkt bättre än såhär. Kör 4:4:2 med 36 bits färgdjup och tycker det ser kanon ut
Justeras din bild när du väljer THX, storleksmässigt? Installerade min box tidigare. Ställde in bildstorleken/overscan i THX-läget och sen satte jag på en film. Provade att byta mellan de olika lägena men så fort jag väljer THX igen så krymps bilden?! Får klura vidare på där imorgon..
Postad 12 January 2012 - 21:52
Då skall ni se 2013 års modeller. Där kan man tala om förbättringar.
.
Ja, eller 2015 eller 2017! DÅ jävlar!
Postad 13 January 2012 - 08:49
Justeras din bild när du väljer THX, storleksmässigt? Installerade min box tidigare. Ställde in bildstorleken/overscan i THX-läget och sen satte jag på en film. Provade att byta mellan de olika lägena men så fort jag väljer THX igen så krymps bilden?! Får klura vidare på där imorgon..
Postad 13 January 2012 - 10:02
Postad 13 January 2012 - 10:07
är stolt ägare av en VT30 men har ett litet problem. premiärkörde en blurayfilm igår men får det inte att bli fullbild, får svarta kanter i över och nederkant. kan man få bort detta på nåt vis, har testat knappen aspect men kanterna är fortfarande kvar.
Då får du zooma på tvn i så fall. Kanterna ska vara där när du ser en film som är 2.35:1
Filmer med aspect ratio 1.78:1, 1.85:1 är det inga kanter på.
/Fredrik
Postad 13 January 2012 - 10:19
Postad 13 January 2012 - 11:28
Vad är 3D.mkv:n rippad till? side by side? Boxeen stöder bara SBS.Har precis køpt en Boxee Box och kopplat med HDMI 1.4 till min VT30 50". Problemet jag har ær att jag inte får någon ordentlig bild nær jag førsøker på en 3D-film genom en .mkv. Någon annan som testat detta? Får 3D i menyerna och på någon film kommer också undertexten men blir bara en helt svart bakgrund med ljud. Har testat 3D-filmer på min PS3 genom samma kabel och dær fungerar allt som det ska.
Jag hade problem med svarta ytterkanter men om jag satte overscan till 0 funkade det. Vissa måste sätta signalen till 720p från boxeen.
Är boxeen inställd så den vet att du har en 3D tv?
Postad 13 January 2012 - 11:54
Vad är 3D.mkv:n rippad till? side by side? Boxeen stöder bara SBS.
Jag hade problem med svarta ytterkanter men om jag satte overscan till 0 funkade det. Vissa måste sätta signalen till 720p från boxeen.
Tack før svar, har frågat runt på boxee forum och dom ber mig uppdatera till beta 1.5 men kænner att det ær lite bøkigt då vissar har problem med nfs-protokollet (kør linux server så blir inga filmer om det inte fungerar) så væntar nog till stabil version.
Iaf, filmen ær SBS men jag har inte stællt in detta på boxeen. Ær i skolan just nu, men kommer ihåg att det finns en instællning under display dær man kan aktivera SBS. Men då blir ju menyerna "dubbla", ska det vara så? Hur vet man att boxeen ær instælld så den vet att jag har en 3D TV? Den borde ju veta det då jag ser 3D effekter i menyerna nær jag ska vælja film, eller? Kan det ha något med hz att gøra? Ær stællt in på 1080p 50hz
Redigerat av samski, 13 January 2012 - 12:27.
Postad 13 January 2012 - 12:27
okok tackar för snabbt svar..=) behöver man oroa sig för inbränningar när det är kanter eller kan man bara luta sig bakåt och njuta av den fantastika bilden
Om du inte redan gjort det så ställ in den i THX-läget, det sänker bl a. kontrasten en del vilket är lite snällare mot panelen speciellt i början. Vid "normalt" användande där man kör tv med fullbild som täcker hela skärmen mellan filmerna så behöver du inte oroa dig för några inbränningar och du kör in panelen jämnare. Lättare IR kan du kanske se efter t ex. loggor och text men det försvinner snabbt när man växlar till annat bildmaterial.
Postad 13 January 2012 - 12:34
kör alltid THX förutom när ja spelar, då kör jag på "spel" men sänker kontrasten till 17 eller 18. gött då kan ja se fram emot en fredag med världens bästa film =)Om du inte redan gjort det så ställ in den i THX-läget, det sänker bl a. kontrasten en del vilket är lite snällare mot panelen speciellt i början. Vid "normalt" användande där man kör tv med fullbild som täcker hela skärmen mellan filmerna så behöver du inte oroa dig för några inbränningar och du kör in panelen jämnare. Lättare IR kan du kanske se efter t ex. loggor och text men det försvinner snabbt när man växlar till annat bildmaterial.
Postad 13 January 2012 - 13:47
Vad är 3D.mkv:n rippad till? side by side? Boxeen stöder bara SBS.
Hmm, nu visade det sig att de som jag testat med ær tydligen full sbs, och dessa blir svarta hos mig. Med half sbs fungerar 3d'n fint. Lite off topic hær, sorry, men stødjer inte boxee full sbs?
Redigerat av samski, 13 January 2012 - 14:08.
Postad 13 January 2012 - 13:50
det finns två val det du beskriver och ett till raden över. Svårt att förklara när jag inte ha en bild att visa.Tack før svar, har frågat runt på boxee forum och dom ber mig uppdatera till beta 1.5 men kænner att det ær lite bøkigt då vissar har problem med nfs-protokollet (kør linux server så blir inga filmer om det inte fungerar) så væntar nog till stabil version.
Iaf, filmen ær SBS men jag har inte stællt in detta på boxeen. Ær i skolan just nu, men kommer ihåg att det finns en instællning under display dær man kan aktivera SBS. Men då blir ju menyerna "dubbla", ska det vara så? Hur vet man att boxeen ær instælld så den vet att jag har en 3D TV? Den borde ju veta det då jag ser 3D effekter i menyerna nær jag ska vælja film, eller? Kan det ha något med hz att gøra? Ær stællt in på 1080p 50hz
Då vet boxee att den kan skicka 3D signal till TV'n annars skickar den bara dubbelbilden och du får då ställa in TV'n manuellt istället för att bara trycka på 3D knappen.
Postad 13 January 2012 - 14:49
okok tackar för snabbt svar..=) behöver man oroa sig för inbränningar när det är kanter eller kan man bara luta sig bakåt och njuta av den fantastika bilden
en bra fråga, är lite nojjig själv för det, du ska nog minimera såna filmer tills TVn har vart igång 2-300h skulle jag rekommendera iaf, jag kör inte såna filmer mer än kanske 3-4 timmar sen paus eller skärmtvätt, men jag är nog övernojjig kanske
Postad 13 January 2012 - 16:06
Tyvärr tror jag inte det går i THX läget har jag för mig...
Postad 13 January 2012 - 18:53
Jag bryr mig inte ett skvatt om jag får ljud i tv-n men jag skulle väldigt gärna se att passthrough funkade.
Anledningen till att jag vill koppla bildutrustingen till tv-n först är enkel, stärkaren har bara HDMI 1.3...
Vore kul om nån satt på en lösning
Postad 13 January 2012 - 21:31
http://www.clasohlso...px?id=161041668 och sedan har jag återigen denna http://www.clasohlso...px?id=164028622 närmast TV:n. Bakom TV:n så står det ju ett uttag med Audio out (Röd/Vit) och ett uttag med Audio In (Röd/Vit/Gul). Jag har testat att sätta in i båda hålen, men får inget ljud.
Vad är fel??
Postad 14 January 2012 - 00:02
Postad 14 January 2012 - 02:53
Borde man tvætta sin skærm æven om man inte upplever några problem, før att førhindra ghosting?
Nej förkortar bara livslängden i onödan
Postad 14 January 2012 - 20:31
Postad 14 January 2012 - 20:44
haha man får fan ångest när man ser förbättringarna som gjorts till 2012 modellen (VT50). har suttit ett halvår och väntat på att VT30 ska prisdumpas
Är förbättringarna stora eller vad?
Vänta tills 2013 , då kanske det blir ännu större förbättringar. Eller till 2014 då så....
/Fredrik
Postad 14 January 2012 - 20:48
Är förbättringarna stora eller vad?
Vänta tills 2013 , då kanske det blir ännu större förbättringar. Eller till 2014 då så....
/Fredrik
nej jag känner att 2019 blir ett lyckoår.
Postad 15 January 2012 - 09:17
Det skiljer 1000:- / tum för närvarande i pris på VT30 50"-55". Valet blir inte svårt...
Redigerat av Jontebus, 15 January 2012 - 09:18.
Postad 15 January 2012 - 14:52
Tycker ni att det är stor skillnad i svärta mellan modellerna?
Postad 16 January 2012 - 00:50
Har inte följt prisutvecklingen från tidigare år hur mycket de kan tänkas sänka?
Kikade precis och nu är det ju visserligen bra priser, VT30 50" kostar nu likamycket som GT30 gjorde när ja kollade på mediamarkt i november. VT30 55" för 19.000 måste vara ett bra pris? Men hur mycket lägre kan man komma tro?
Sen är de ju synd att hoppet från 55" till 65" är nästan 15000kr och det är ju i sammanhanget larvigt mycket? Beror det bara på att 65" inte sålts lika mycket som de andra?
Postad 16 January 2012 - 01:29
GT30 var precis nere och vände på under 10000:- för 50":aren . Tänker själv slå till nästa gång det händerHur mycket är de möjligt att de sänker priserna på GT30 o VT30 när de nya modellerna kommer till våren?
https://www.prisjakt...t.php?pu=849527
Postad 16 January 2012 - 11:00
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Något värde på 10 år gammal 55" plasma som var bra "back in the day
17 filmer
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler