I Elgigantens dator stod det att U varianten var ekvivalent för de nordiska länderna.
* Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 maj 2008 - 14:28
I Elgigantens dator stod det att U varianten var ekvivalent för de nordiska länderna.
Postad 30 maj 2008 - 18:13
Gör du det. Inte förvånad att El gigantens säljare säger något å sen är det något annatHämtade ut min D3000 på elgiganten idag. Jag frågade flera gånger om den verkligen täcks av Sonys 2-åriga pixelgaranti, vilket säljaren försäkrade. Jag tänkte dock dubbelkolla detta mot Sony på måndag, då det står UK på kartongen.
Postad 30 maj 2008 - 22:10

Ingen som vet om U-variantens tuner funkar med CA-modul och Comhem?
Postad 01 juni 2008 - 13:20
Postad 11 juni 2008 - 07:01

Postad 18 juni 2008 - 18:11
Bra att du är nöjd med din tv. Du får köpa en CA-modul men tydligen ska inte Comhem´s CA moduler fungera så bra
Jo, det finns en CA-modul jag köpte genom Sony som verkligen fungerar. Jag provade fyra andra först.
Men jag är inte alls säker på att det är fel Sonys TV. Jag har en bestämmd känsla av att det är comhems nät som inte uppför sig som man tänkt sig. Jag sitter med ett mycket gammalt specialgjort nät och jag tror att comhems tekniker egentligen inte vet vad Telia stoppade in en gång i nätet.
Postad 08 augusti 2008 - 10:35
Redigerat av mappe, 08 augusti 2008 - 10:36.
Postad 08 augusti 2008 - 21:35
//Andreas
Postad 11 augusti 2008 - 11:47

Ångrar inte en sekund för allt slit jag la ner för att få denna tv, fast det var ett himla tjöt med dustin ett tag då dom sa att de inte kan få tag på tvn längre

Postad 11 augusti 2008 - 16:33
Postad 11 augusti 2008 - 18:41
Tittar en hel del 1080p material. Ögongodis på hög nivå. Sen att den "bara" är en 720p skärm spelar ingen roll. Det som räknas är hur skärmen levererar det som visas. Inte antalet pixlar!
Kollade på Planet Earth i HD idag, jisses regnskogen har aldrig sett grönare ut!

Postad 12 augusti 2008 - 08:37
Fortfarande bara 2 nackdelar, ljudet och betraktningsvinkeln. Hembioanl fixar det första och sen får man väl helt enkelt sitta still och titta och inte springa runt så mycket ;-)
Har en polare som köpte en av de där populära Samsung, R86 tror jag det var, poor bastard. Vilken skräp-TV i jämförelse.
/Seb
Postad 12 augusti 2008 - 20:25
Njuter varje dag! Satt för en gångs skull ensam och såg en film (Star Wars III på DVD) häromkvällen. Fantastisk bild, vem behöver fullHD och BluRay? Inte jag på ett tag i alla fall.
/Seb
HD är ett måste när man väl övergått till det

Postad 13 augusti 2008 - 08:07

Det trista är att jag inte kan hitta någon annan modell som är bättre. Jag vill inte köpa full-hd då jag använder htpc:n som spelkonsoll och vill inte behöva köpa 4 grafikkort för att få hyffsad fps

Postad 27 oktober 2008 - 02:17
Fortfarande efter 1 år riktigt nöjd med min 46D3000. Hur är det med ni andra d3000 ägare? Har ni lyckats hitta en bättre LCD tv?
Jag har också 46D3000. Supernöjd! Men säljs 40 tummaren fortfarande alltså?
Postad 19 november 2008 - 14:48
Har haft min 40D3000 i snart ett år nu och är supernöjd med den men nu på slutet har jag märkt att den ibland ger ifrån sig ett riktigt högfrekvent ljud. Oftast så har jag märkt det efter att TVn har varit påslagen i 2-3 timmar. Har försökt komma på vad felet kan vara men inte hittat något. Någon av er som har en aning?
Kanske borde tillägga att det är ett högt pipande ljud som brukar vara i 4-5 sekunder
Redigerat av tge, 19 november 2008 - 14:52.
Postad 26 november 2008 - 14:23
Innan jag lämnar in TV:n på service så måste jag skriva. Vem vet, det kanske finns en enkel lösning. Jag har problem med min 46d3000 och dess HDMI-ingångar. Jag använder en PS3 och en Tvix 6500, och har dessa inkopplade via HDMI. Följande problem uppstår:
HDMI AV4=
TVIX = flimmer, mer vid 720p, mindre vid 1080p. 1080i fungerar inte alls i princip (extremt mycket flimmer)
PS3 = Flimmer och hackningar
HDMI AV5=
TVIX = FELFRI, dock småhackningar vid 720p...Bra flyt i 1080p.
PS3 = Samma som TVIX på denna ingång.
HDMI AV7=
TVIX = Samma problematik som AV4
PS3 = Felfritt vid 720p, men totalt flimmer vid 1080p. Startar t.ex. PS3, och menyn etc i 1080p fungerar till en början bra. Kör igång NBA Live 09 som är i 720p (som max) och detta flyter på. Avslutar spelet och nu klarar TVn inte av att visa menyn o.s.v. i 1080p.
Alltså, det är enbart AV5 som fungerar någorlunda korrekt. Dock verkar TVn ha problem att ta emot och skala 720p men, det går bättre med 1080p. Däremot fungerar AV4 och AV7 dåligt.
Jag har bytt HDMI-kablar (kör just nu med Suprakablar, deras uppdaterade version...), gjort systemåterställning på samtlig apparatur. Har även haft Tvixen på service, utan åtgärd, då den fungerade klockrent.
Pratat med Sony som föreslår inlämning av TVn på service, då ingen mjukvaruuppdatering finns till detta problem.
Finns det någon där ute som har tips, idéer och som kanske haft liknande problem?
Tacksam om någon tog sig tid!
Hälsningar
Marc
Redigerat av Unregisteredf94fc478, 26 november 2008 - 14:29.
Postad 26 november 2008 - 15:29
Hur lång(a) kablar har du?
Du har ingen vanlig DVD spelare med HDMI du kan testa med? eller kanske låna av en polare för att testa
för att se om det har med källorna,kablarna eller TVn att göra.
Har inga erfarenheter av Tvix eller PS3...
Hej!
Innan jag lämnar in TV:n på service så måste jag skriva. Vem vet, det kanske finns en enkel lösning. Jag har problem med min 46d3000 och dess HDMI-ingångar. Jag använder en PS3 och en Tvix 6500, och har dessa inkopplade via HDMI. Följande problem uppstår:
HDMI AV4=
TVIX = flimmer, mer vid 720p, mindre vid 1080p. 1080i fungerar inte alls i princip (extremt mycket flimmer)
PS3 = Flimmer och hackningar
HDMI AV5=
TVIX = FELFRI, dock småhackningar vid 720p...Bra flyt i 1080p.
PS3 = Samma som TVIX på denna ingång.
HDMI AV7=
TVIX = Samma problematik som AV4
PS3 = Felfritt vid 720p, men totalt flimmer vid 1080p. Startar t.ex. PS3, och menyn etc i 1080p fungerar till en början bra. Kör igång NBA Live 09 som är i 720p (som max) och detta flyter på. Avslutar spelet och nu klarar TVn inte av att visa menyn o.s.v. i 1080p.
Alltså, det är enbart AV5 som fungerar någorlunda korrekt. Dock verkar TVn ha problem att ta emot och skala 720p men, det går bättre med 1080p. Däremot fungerar AV4 och AV7 dåligt.
Jag har bytt HDMI-kablar (kör just nu med Suprakablar, deras uppdaterade version...), gjort systemåterställning på samtlig apparatur. Har även haft Tvixen på service, utan åtgärd, då den fungerade klockrent.
Pratat med Sony som föreslår inlämning av TVn på service, då ingen mjukvaruuppdatering finns till detta problem.
Finns det någon där ute som har tips, idéer och som kanske haft liknande problem?
Tacksam om någon tog sig tid!
Hälsningar
Marc
Postad 26 november 2008 - 19:39
Jag måste väl kunna använda mig av den inbyggda boxen för att iaf kunna se på gratiskanalerna.
Nån mer som har samma problem?
Redigerat av LlinusS, 26 november 2008 - 19:40.
Postad 28 november 2008 - 18:58
Hej! Jag har en sony KDL32D3000. Har kabelteve från Tele2. Har inte använt mig av deras box utan använt den inbyggda digitalboxen med ca-modul och detta har fungerat mycket bra fram tills för nån dag sen. Tele2 dom rackrarna har gjort nån uppdatering eller nått, de har iaf ändrat på signalerna så nu kan jag ej se på SVT-kanalerna samt TV4 med den inbyggda boxen. Sjukt irriterande. Har gjort ny kanalsökning och så men jag får det inte att funka på den inbyggda boxen i TVn.
Jag måste väl kunna använda mig av den inbyggda boxen för att iaf kunna se på gratiskanalerna.
Nån mer som har samma problem?
Ja det ovan är löst nu iaf. Tack till tele2 för snabb lösning!
En annan fundering nu:
Skall KDL32D3000 kunna visa SVT HD?
Har nu bara svart bild med ljud. Använder den inbyggda digitalboxen med CA-modul.
Redigerat av LlinusS, 28 november 2008 - 19:00.
Postad 03 december 2008 - 09:38
Ja det ovan är löst nu iaf. Tack till tele2 för snabb lösning!
En annan fundering nu:
Skall KDL32D3000 kunna visa SVT HD?
Har nu bara svart bild med ljud. Använder den inbyggda digitalboxen med CA-modul.
Hej!
Nej KDL32D3000 kommer inte att visa någon HD kanal alls på egen hand, då den endast klarar av mpeg2 sändningar (SDTV) och ej mpeg4 sändningar (HDTV), har provat själv och får också svart bild på HD kanalerna.
Jag undrar om det finns någon CA-modul (Conax) som kan tranformera mpeg4 till mpeg2, för att på så sätt se HD kanalerna.
Redigerat av GamePat, 03 december 2008 - 09:40.
Postad 03 december 2008 - 10:02
Dock är det 2 år sedan artikeln skrevs och har inte sett den i någon butik men inte heller letat. HDTV i boxerutbudet i hela landet ligger väl långt fram i tiden om det nu ens blir så.
Fortfarande efter ett år med tv:n är jag mkt nöjd =)
Postad 04 december 2008 - 08:28
These MPEG-4 cards are available in different models adapted to end-users, TV or Telco requirements:
CAM (Common Access Module)
Ethernet
PLC (Powerline Communication)
WIFI
DVR
HD
Den sistnämnda är precis just detta som boxer testar, fast denna ser något annorlunda ut, men till skillnad från boxers är denna produkt redan ute på marknaden eller?
Postad 15 januari 2009 - 16:02
Postad 15 januari 2009 - 16:42
Postad 18 januari 2009 - 13:30
Postad 22 januari 2009 - 19:20
Postad 22 januari 2009 - 22:38
Postad 23 januari 2009 - 08:53
Jag har ett litet problem med att ljusstyrkan tycks vara starkare på vänster än på höger sida i bilden. Ökar man den blir det ljusgrått, nästan vitt till vänster men fortfarande mörkt till höger. Man måste minska till under "lagomnivå" för att det inte skall synas skillnad. Tror att det här är något som hänt på senare tid för jag borde tänkt på det annars. Vad kan det vara? Skall man lämna in tvn?
Ifall det är störande borde du nog lämna in den

Jag har märkt en död pixel på min tv, vilket medför att jag skulle kunna skicka in tv då sony vid försäljning av denna tv hade 100% pixelgaranti om jag inte missminner mig. Frågan är bara, får man paneleln utbytt eller får man en annan tv? Samma modell eller annan modell?
Edit: Pixeln stör inte det minsta

Redigerat av Mahti, 23 januari 2009 - 08:54.
Postad 23 januari 2009 - 10:24
Postad 23 januari 2009 - 12:28
Ifall det är störande borde du nog lämna in den
Det är väl 2 års garanti på våra d3000?
Jag har märkt en död pixel på min tv, vilket medför att jag skulle kunna skicka in tv då sony vid försäljning av denna tv hade 100% pixelgaranti om jag inte missminner mig. Frågan är bara, får man paneleln utbytt eller får man en annan tv? Samma modell eller annan modell?
Edit: Pixeln stör inte det minstaFast får man en bättre tv i utbyte så kan jag tänka mig att vara utan tv en mindre tid. Fast å andra sidan så är jag ju nöjd med tvn fortfarande
Problemet är ju att nyare inte nödvändigtvis behöver vara bättre. Det är svårt, jag förstår ditt dilemma!
Jag tror jag lämnar in min efter helgen. Om de inte gör något åt det hela har jag i alla fall försökt. I övrigt är den ju himla bra och det här är något nytt tror jag.
Om inte annat får man väl den rengjord och ny firmware.

Redigerat av Unregistered2956b483, 23 januari 2009 - 12:29.
Postad 23 januari 2009 - 12:44

Postad 23 januari 2009 - 18:39
Du får gärna säga hur det gick sen
Om du fick ny tv, eller om dom lagade den nuvarande.
Felet är av sådan art att risken är att de tycker att jag helt enkelt får leva med det. Men självklart återkommer jag i ärendet! Skall försöka lämna in efter helgen. Är osäker på om det är ett eller två års garanti dock.
Postad 23 januari 2009 - 19:22
Jag hade problem med mitt förra Comhem-kort. Det kunde bli avbrott flera gånger per kväll. Hade hem en tekniker från Comhem som felsökte men han hittade inget fel i signalen till mitt uttag. Då kontaktade jag Comhem och bad dem att skicka ett nytt kort. Det har nu gått nästan ett år utan några avbrott eller andra problem. Så ett nytt kort kan ibland göra susen.Testade både modul och kort på Sony Center. Modulen funkade inte med deras comhemkort, och mitt comhemkort gav inte heller nån digital bild på deras tv insatt i deras modul. Vet nån om comhemkortet kan gå sönder också eller vad händer? Ska nog be comhem skicka ett nytt till mig o se, annars e det väl bara ny modul som gäller, känns som man provat allt..Sony Center säljer moduler för 599 kr vilket är hyffsat saftigt, vart ska man annars vända sig?
Postad 23 januari 2009 - 19:49
Felet är av sådan art att risken är att de tycker att jag helt enkelt får leva med det. Men självklart återkommer jag i ärendet! Skall försöka lämna in efter helgen. Är osäker på om det är ett eller två års garanti dock.
Om du garanterat vill få den utbytt så leta efter döda pixlar

Fast då måste TVn vara köpt i vissa godkända butiker av Sony (tex Dustinhome) då det var konstigt med 100% pixelgarantin och vilka butiker som fick lov att ha detta.. Och jag är nästan 100% på att det var 2 års garanti på pixelfel iaf.
Postad 28 januari 2009 - 12:31
Edit: eller måste man "installera" ett nytt kort på något sätt? Finns det nåt jag kan testa innan jag köper en ny modul?
Redigerat av Unregistered07766a08, 28 januari 2009 - 12:50.
Postad 04 februari 2009 - 18:17
Du får gärna säga hur det gick sen
Om du fick ny tv, eller om dom lagade den nuvarande.
Lämnade till Onoff i måndags förra veckan (alltså 1 och ½ vecka sedan) och nu är den tydligen hos Sony. Vet inte vad det innebär men det lär ju göra att det drar ut på tiden i alla fall.
Postad 17 februari 2009 - 12:41
Undrar om de öht tillverkas fortfarande eller om man får en annorlunda modell? Känns inte helt bra men man får väl lita på att de vet vad de gör...
Postad 17 februari 2009 - 15:19

Rapportera ifall det blev bättre bild eller ej sen

Postad 23 februari 2009 - 14:41
Postad 24 februari 2009 - 16:49
Är det någon som fått signalen ut genom AV2 att fungera (använder den inbyggda DVB-C boxen)?? Har kopplat den till en AV-ingång på min DVD-recorder, men det verkar inte som det kommer någon signal (inspelningen blir bara svart) när jag väljer "Spela in" från EPG:n på TV:n.
Vore MYCKET tacksam för eventuellt hjälp då det är frustrerande att behöva koppla in min gamla box så fort m,an vill spela in nått.
/Martin
Postad 02 mars 2009 - 08:31
mgren, ingen aning tyvärr. Står det inte i någon manual någonstans?
Postad 03 mars 2009 - 15:35
Du ser ju detta tydligast vid extrema sidopanoreringar. Hitta något avsnitt på en DVD och testa.Nu är apparaten tillbaka på väggen! Ny panel. Verkar funka. Lite osäker på 100Hz-funktionaliteten dock. Vill minnas att man ser skillnad på olika lägen där men nu är det ingen som helst skillnad på av, normal eller hög. Måste undersöka detta...
/Seb
Postad 01 december 2009 - 19:15
Postad 03 februari 2010 - 19:12
Jag har ComHem och har aldrig sett att något annat än 2.0 kommit in i förstärkaren från TV:n.
Postad 03 februari 2010 - 20:06
Postad 10 februari 2010 - 12:52
Måste bara fråga; finns det möjlighet att få ut 5.1-ljud om man använder den inbyggda digitalmottagaren och skickar ut ljudet via optisk?
Jag har ComHem och har aldrig sett att något annat än 2.0 kommit in i förstärkaren från TV:n.
Bara 2.0 tyvärr, en av de få nackdelarna med denna tv.
Har för mig att man kan välja storlek på 'boxen', du får kolla runt lite, har inte tv'n framför mig nu.När man kollar info om programmet som visas så får inte texten alltid plats i den blåa boxen...vet nån hur man kan se resten?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar