Kommer kränga min 55" VT30 för 10Tkr så snart jag kan få tag i en VT50
stockholm?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
46 relaterade trådar
Postad 16 January 2012 - 12:33
stockholm? Postad 16 January 2012 - 15:29
Fortsättning på inbränningsproblemet på min vt30 här är en länk till hur det ser ut och TVn sk nu in på byte av antingen panel eller hela TVn. Det var lite svårt att fota och om någon har tips hur jag ska bära mig åt så är jag tacksam. Det syns med alla ljusa bakgrunder och klara färger såsom grön, röd etc.
TVn har använts normalt och är inkörd, jag har kört massa xbox, PS3 utan problem men en kanallogga gillade den inte. http://imageshack.us...5/dsc3981y.jpg/ Redigerat av Unregistered6a791ded, 16 January 2012 - 15:31. Postad 16 January 2012 - 15:48
antar det tipsat om tidigare, men du har testat att köra "myrornas krig" en längre stund på tv:en? Postad 16 January 2012 - 17:50
Enda jag kan komma på är att inte se på den kanalen på "ett tag", inbränningen på min TX-P42UX30 verkar vara borta nu. Tog bara ~2månader att försvinna helt. Jag körde även "vittvätt", "myrornas krig" i flera dar i sträck utan resultat så jag antar att det försvinner till slut bara man inte kollar på samma kanal eller som i mitt fall inte spelar Forza 4 på den. I alla fall inte har samma statiska bild igen. Jag önskar att kanalloggor gick att ta bort, en del kanaler har verkligen "skarpa" loggor Postad 16 January 2012 - 18:56
Jag tar den! Postad 17 January 2012 - 07:09
Fick hem min GT30 förra veckan och kör lite "breakindvd" på dagarna. Upptäckte av en ren slump när jag titttade på bildsekvensen med ljus/vit bakgrund, dessa gröna streck/fält som beskrivs i ovanstående inlägg. Tråkigt är det minst sagt, och är det bara att reklamera, eller är detta ngt som förhoppningsvis? försvinner när plasman är "inkörd och blivit varm i kläderna"? Läste nån stans att detta beror på att man lagt på "antireflexskyddet" ojämt, vet inte om så är fallet, men jag vill inte ha grönt där det ska vara vitt ocvh ljust=( hoppfull på svar... mvh zobar Postad 17 January 2012 - 07:27
vet inte varför bilderna inte funkar i ovanstående inlägg, men så här ser det ut iaf
https://www.minhembi...ttach_id=109087 https://www.minhembi...ttach_id=109088 Redigerat av zobar, 17 January 2012 - 19:09. Postad 17 January 2012 - 07:37
Jag hade både en del gröna fält vid snabba panoreringar och Plasma-flicker på min VT30 men det försvann efter ganska många timmars tittande.
Postad 17 January 2012 - 08:12
Har haft en TX-P46 GT30Y i några veckor nu. Är i stort sett riktigt nöjd, förutom vissa färgfel i vissa mörka scener där jag ser lila eller gröna fält som jag tror orsakas av TVn. Har ni andra det också.
En annan sak jag är fundersam på är funktionen "intelligent frame creation". Var det inte just denna funktion som skulle göra att snabba rörelser typ bollar i tex fotboll eller tennis skulle flyta så fint. Jag tycker tvärtom, när jag har funktionen påslagen hacka bollarna fram vid hårda skott, däremot om jag slår av det flyter det fint, men då kan man i stället få ett visst flimmer ibland som inte syns med funktionen på. Har jag missuppfattat nåt? Postad 17 January 2012 - 09:07 Det är inte sällan interpolering i stil med IFC misslyckas och vips så har man sämre flyt (och/eller andra problem) än ursprungssignalen så att säga. Postad 17 January 2012 - 13:36
Nån annan som har samma gröna fält/streck på sin, vore kul att veta hur ni gått vidare med det eller avvaktat i förhoppning att det ska rätta till sig? nån vänlig person på forumet som kan tala om lite mer exakt VAD detta är för ngt? Min förhoppning om sagt är ju att det ska försvinna med tiden, men hur länge är det "värt" att vänta? Tack för era åsikter=) Postad 17 January 2012 - 19:11
Som uppdatering på min lilla fågel som flyttat in så har jag nu ringt 3ggr. till Panasonic & försökt förklara att det inte är buzzing jag vill klaga på.. Helt hopplöst! Lessna efter senaste samtalet och åkte iväg till Expert i Kungens Kurva där jag köpte TV'n. Förklara min situation och samma kille (väldigt hjälpsam!) som jag köpte TV'n av skulle själv försöka övertala Panasonic att komma förbi mig istället för att lämna in den. Om inte det gick skulle TV'n helt sonika bytas ut. Får se hur det går.. Tack till dig på Expert iaf, bra service!
Postad 17 January 2012 - 20:24
Fick hem min 50GT30 idag från Elgiganten (9990kr
Fick i mail att den skulle levereras på pall, men när sedan Bring kom med leveransen och jag mötte han ute vid gatan så fanns det ingen pall. Eftersom jag själv jobbar inom logistik så påpekade jag detta för chauffören samt skrev det på både min och hans fraktsedel (till hans missnöje). Hans svar var att Elgiganten aldrig skickar sina TV på pall och tydligen körde han bara deras varor. Nu är man ju sjukt orolig av att den legat ner/trillat omkull i bilen m.m. Ska givetvis även påpeka detta i ett mail till Elgiganten och kommer återkomma när jag fått svar från dem. Nu till en annan sak. Jag är extremt känslig när det gäller ljud (hör i vissa fall ultraljud och sånt som ska skrämma möss m.m.) så jag var ju inte sen att höra lite buzzing från min GT30 från ca 2-2.5m. Min sambo tyckte inte att hon hörde nått märkvärdigt utan påpekar mest att elektronik alltid låter. Ni som äger en GT30, hur mycket buzzar er TV? Jag hör den typ lika tydligt om jag sätter örat emot samt om jag sitter i soffan 2.5m bort. Postad 18 January 2012 - 00:03
Ni som har haft problem med buzzing såpass att ni hör det rätt bra från 2.5-3m eller whatever, och har velat ha en ny TV, hur har det gått för er?
Postad 18 January 2012 - 02:26
Han beställde väl en från deras internetsida när den var nere i det priset. Postad 18 January 2012 - 04:25
Ultraljud är oftast långt över 20.000 Hertz. Gratulerar ifall du hör sånt. Postad 18 January 2012 - 07:16
Precis, jag beställde den på nätet när de hade rea. Skulle egentligen köpa den i butiken i Helsingborg men där var den slut på lager så det fick bli en Internet order. Men innan jag beställde kollade jag upp så att jag hade rätt att returnera den i butiken istället för att behöva skicka den. Så jag funderar på att åka ut i butiken och berätta hur tvn fraktades hem till mig. Tycker det är riktigt illa att en produkt för 10 000 som ej får ligga ner fraktas utan att vara fastspänd i en pall. Postad 18 January 2012 - 08:36
Köpte också en 50GT30 när den var nere i 9990 kr på Elgiganten i butik.
Körde hem den själv så då vet man ju hur den är fraktad... Är sjukt nöjd med den. Kanonbild! Hör inget ljud från TV:n. Kan ana ett mkt litet fläktljud om man verkligen stoppar in örat bakom, men jag kanske är lite döv... Postad 18 January 2012 - 12:46 Kan ju vara fastspänd i släpet? Postad 18 January 2012 - 13:02
Precis.. inte för att vara dum men förstår inte problemet om tvn är hel och funkar? Tror inte den skulle buzza mer för att (om) dom lagt den ner.. Sen håller jag med om att dom inte borde skriva så om det inte stämmer.. peace Postad 18 January 2012 - 20:07
På min PX70 kunde jag trycka på några knappar på framsidan av TV:n för att kolla hur många timmar den gått, kan jag göra det på min GT50, o hur gör man isf?
Postad 19 January 2012 - 07:38
TVn stod helt löst i hans lastbil bland en massa tvättmaskiner m.m.
Jag var ute och mötte honom på parkeringen och det fanns inga spännband, men skitsamma nu. Har löst allt med Elgiganten nu och är riktigt imponerad av deras service via mail. Fick svar direkt på samtliga mail vi skickade mellan varandra. Nu till en annan fråga, när jag kollar på tv via min dreambox så hamnar det ofta ett grönt streck i nederkanten på TVn, väljer jag aspect: anpassad 16:9 så försvinner det men kör jag bara på 16:9 så kommer det igen. Vad kan detta vara? Tycker jag testat de flesta inställningarna utan att få bort det :/ Typ som detta http://forum.voodoof...ck-pa-tv-n.html fast mitt streck går längst med nederkanten. Finns när jag kör via dreamboxen och inte via ps3 :/ Samtliga saker är kopplade via min onkyo receiver. Redigerat av jimsii, 19 January 2012 - 07:45. Postad 19 January 2012 - 18:06
Ni som tittar på film/serier via ett USB-minne/hdd, vet ni hur man gör för att få srt o sub-filer att fungera? Eller är det så att GT30 inte klarar av att läsa dessa textfiler?
Redigerat av Unregistered46b3322a, 19 January 2012 - 20:18. Postad 19 January 2012 - 19:52
Hur GÖR man för att se på film-filer via HDD? Står ju bara i bruksanvisningen att man kan spela in på den...
VT30 50" ** EDIT ** OK, så en FAT32 HDD och den spelar iaf filer under 4GB... återstår att se om man kan dela upp filerna och lösa det på något sätt. Verkar också som att vissa mkv-filer inte går att spela och vissa gör som någon skrev tidigare. Är det skillnad på 720 eller 1080p vad gäller TV:ns kompabilitet? Redigerat av Jontebus, 19 January 2012 - 23:42. Postad 19 January 2012 - 23:43
tycker mina uträkningar stämde ganska bra faktiskt=) Postad 20 January 2012 - 14:23
Hej, hängde igår upp min nya panasonic tx-P65VT30Y på väggen och kopplade den till min HTPC, har lite problem att täcka hela datorns skrivbordsbild till TVn, får svarta kanter, skadar det TVn när jag har svarta kanter och helt fel upplösning? Är oxå dålig på att själv justera bilden på TVn är det ok att köra med THX läget direkt?
Postad 20 January 2012 - 15:08
jo det var ganska bra,.. men dom stämmer än mer med nuvarande prisnivå,... ;-) är det någon som vet skillnaden på Y och E varianterna som säljs ute i europa? språkval eller vad? 55vt30E varianten ligger på 16.500sek,... ganska lockande! Postad 20 January 2012 - 17:17
Testat att välja aspect och sen "just" eller "anpassad" kanske det heter på svenska? Postad 20 January 2012 - 17:43
Har nog inte med det att göra. Brukar bli lite fel ofta när man kopplar till dator. De flesta grafikkort om inte alla låter dig justera skärmstorleken. Botanisera i kontrollmenyn på datorn så hittar du säkert rätt
Postad 20 January 2012 - 18:34
Okej så jag måste själv manuellt justera och få bilden så nära kanterna som möjligt till TVn? Har gjort det nu, jag mätte själv och försökte få bilden kant för kant så bra jag kunde, vet inte om det blev perfekt, det är iaf lika stor svart kant på båda sidorna, lika stort svart kant som det är när jag byter till vanlig analog tv kanal, är det rätt gjort då? Ifall det inte skulle vara helt perfekt kant för kant kan jag då ändå använda tv och htpc normalt o se på filmer utan att TV displayen förstörs utav dom små svarta kanterna? När jag nu ska köra in min tv så har ni tipsat om att köra fullskärm till filmer, menar ni då att hela skärmen måste täckas? Alltså såna filmer som täcker hela tv displayen och inte såna nerladdade filmer som har bred bild på mitten och stora svarta kanter uppe och nere? För nästan alla nerladdade 1080p filmer har stora svarta kanter nere och uppe.
Postad 20 January 2012 - 18:47
Jaha, då var det dags att byta upp sig från trotjänaren pv60, vilken klassiker!!!!
Hur som haver.. 3d skiter jag eg i. Vilken skall man köpa? Kikat lite på 50gt30y, Men vill eg inte betala "extra" för 3d, men jag antar att det är så på alla nyare Några andra tips? Budget runt 10k Kikat lite även på lg pz550n, verkar vara prisvärd, men jag är lite skraj för reflektioner där Tips, tankar ideer? Postad 20 January 2012 - 19:31
Vänta tills GT30 kommer ner i 10k igen Postad 20 January 2012 - 19:51
Hur fixar man den senaste programvaran till VT30an, kan man fixa det direkt via TVn eller måste jag ha ett SD Memory card och hämta senaste firmware via datorn och lägga in i sd minneskorten och sen minneskorten in i TVn? Finns det andra sätt? Edit: har löst detta.
Redigerat av Wo_Fat, 21 January 2012 - 13:53. Postad 20 January 2012 - 19:54
AVUNDSJUK PÅ 65" !!!!!!!!! Postad 20 January 2012 - 20:54
Har löst det... Postad 20 January 2012 - 22:46
Ni som tittar på HD-film via hårddisk till VT30 (t.ex.) - hur gör ni när ni ska se på filer större än 4GB? Måste ju fan vara en FAT32-Hårddisk...
Grymt irriterande... Dela upp o.s.v. har jag hört - men hur funkar det rent tekniskt? Har iMac... Ytterst tacksam för svar! Postad 20 January 2012 - 22:48
dra igång twonkymedia server så kan du ju streama direkt från imac till VT30.
Postad 20 January 2012 - 23:01
Har ALDRIG lyckats streama något över huvud taget... men jag antar att routern sätter käppar i hjulen. Men detta går DIREKT från iMac till TV? Postad 20 January 2012 - 23:09
Man trycker på STTL-knappen, under den gröna knappen, o får upp en meny... Postad 20 January 2012 - 23:41
Får inte upp någon "startsida" som instruktionen säger, ingen kontakt med servern... bah! Ärligt? Det kan väl inte gå att streama direkt från iMac till TV??? Redigerat av Jontebus, 21 January 2012 - 00:24. Postad 21 January 2012 - 02:35
Jag gick från px70 till gt30, och designen är det absolut inget fel på men buzzandet håller på att göra mig knäpp. Så är du van vid en tyst tv är risken stor att du kommer bli missnöjd.
Postad 21 January 2012 - 11:04
Var och klämde lite på en Panasonic Viera TX-P50GT30y idag, den verkar ju helt ok men jag hittade inte någon inställning för "bild i bild" och det ska ju den här modellen ha enl div specifikationer, har även laddat hem bruksanvisningen men hittar inget där heller, kan någon vänlig själ förklara om/hur det fungerar?
Postad 21 January 2012 - 13:51
TX-P50G30Y kostar 7999:-, känns som ett kanonpris. Dags att slå till!
Redigerat av logh, 21 January 2012 - 13:52. Postad 21 January 2012 - 15:51
varför inte? allt handlar om att hitta rätt,... just nu väntar jag på min 55vt30, hittills har jag streamat från min extreme med inkopplad usb till min wdtv live. jag hoppas få slippa wd när man har konfigurerat tvn. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |