Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Pioneer 8G Plasma

5159 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-428XD (TV) 1 9,23 (21) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-4280XD (TV) 1 9,25 (19) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-5080XD (TV) 0 9,29 (13) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-4280XA (TV) 1 9,15 (12) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-5080XA (TV) 1 9 (6) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-508XD (TV) 1 9,6 (41) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX608D (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX508D (TV) 1 9,69 (25) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-SX4280D (TV) 1 8,75 (7) Inga priser
33 relaterade trådar
Philips lcd eller satsa på oled? (12 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
Begagnad Pioneer plasma (19 inlägg) 13 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Hur ska jag göra för koppla ihop allt? PS3, HTPC... (14 inlägg) 13 år sedan
Bildinställningar för Pioneers Plasmor (210 inlägg) 14 år sedan
Pioneer 508XD med PS3 (33 inlägg) 15 år sedan
dödsångest.. hjälp (34 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH-50PZ70E vs Pioneer PDP-5080XD (1 inlägg) 15 år sedan
Dålig mottagning på Pioneers inbyggda DVB-T (30 inlägg) 16 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 16 år sedan
Slutgiltigt val mellan Pioneer plasma eller Lcd, detaljfrågor (120 inlägg) 16 år sedan
Pioneer PDP-4280XD (95 inlägg) 16 år sedan
Plasma el Lcd (7 inlägg) 16 år sedan
Hur mycket skulle ni ge för ett demoex? (12 inlägg) 16 år sedan
Panasonic eller Pioneer plasma? (37 inlägg) 16 år sedan
LCD 46-50" 2008 (8 inlägg) 16 år sedan
TV-nojja? Jag delar med mig av mina intryck (24 inlägg) 16 år sedan
vilken TV för 15-25k ? (22 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 508XD Hjälp (3 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 4280xd och "sidoramar" (10 inlägg) 17 år sedan
Bildinställningar för Pioneer PDP-4280XA (1 inlägg) 17 år sedan
Plasma Pioneer PDP-4280XD eller Lcd Samsung LE-46F86BD? (17 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PZ85 v Pioneer 428 ? (6 inlägg) 17 år sedan
Panna PZ70 v Pio 5080XA (17 inlägg) 17 år sedan
Vad ska man välja Sony 40X3500 eller Pioneer 428XD (13 inlägg) 17 år sedan
lägre pris på Pioneer? (4 inlägg) 17 år sedan
Pioneer 428, inställningar för fotboll, hockey, sport (0 inlägg) 17 år sedan
Plasma Pioneer LX508 (FULLHD) VS LCD Sony X3500 (19 inlägg) 17 år sedan
Vad vill vi se för förbättringar i Pioneer 9G? (25 inlägg) 17 år sedan
Pioneer 428XD eller 4280XD (1 inlägg) 17 år sedan
pioneer 507 xd eller 428xd ? (15 inlägg) 17 år sedan

Postad 15 november 2007 - 21:23

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
En polare skaffade rätt nyligen en 508 och den svärtan är det inget större fel på, även om jag inte skulle vilja påstå att den är markant mycket bättre än min Samsung Q96. Däremot så surrar den en del eller i varje fall mer än vad jag skulle önska om det vore min skärm.

En sak man kan fundera lite över är väl om det inte är lite väl ojämn kvalitet på G8-skärmarna? De flesta verkar ju onekligen nöjda och i tester får de ju hela tiden toppbetyg, men det är ju ingen större tröst om kvalitetskontrollen brister och man får halvdassig skärm. Jag tycker också att det är konstigt att Pioneer inte tar större ansvar och byter ut felande skärmar. Faktum kvarstår att de andra stora tillverkarna inte alls är speciellt kinkiga med att byta ut felande skärmar, även om det så bara handlar om lite väl högt surr. Folk som betalar för premium borde ju rimligtvis inte få kassare support och garantier än de som köper midprice.

Redigerat av Mange_L, 15 november 2007 - 21:31.

Postad 15 november 2007 - 23:05

JsGim
  • JsGim
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Tråkigt rowe! :)

Tack för återkopplingen, har varit så nära ett köp av en Lx608 mm, har följt tråden och kan inte annat
än konstatera att jag noterar flera fel, surr/svärta mm. För det priset!? Lyckliga ägare med fel fria apparater lyser med sin frånvaro...eller? Ett forum med många mkt kompetenta skribenter, väger mer än div tidningar "tester" på tydligen helt fel fria maskiner...men verkligheten...säger något annat...?

Sorry Pio, ni får vänta på mina stålar...eller så får ni dem aldrig :wub:

Redigerat av JsGim, 15 november 2007 - 23:18.

Postad 15 november 2007 - 23:05

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0

Kan man ta reda på tv:ns serienummer på nåt annat sätt än att titta på baksidan av tv:n? Jag ska registrera den hos Pio men vill ogärna kånka ner den från väggen om jag inte måste. Dom hade glömt lägga med PDP-foldern i kartongen så när den och registreringskortet dök upp så hängde tv:n givetvis redan på väggen...

På adresslappen på kartongen står batchnummer, sändningsnummer samt två EAN-koder. Sen var det en leveranssedel fastklistrad på kartongen också, med batchnummer, en referenskod som börjar med PDP-508XD/....... samt en EAN-kod. Är det nån av dessa som är mitt unika serienummer???

Det verkar ju konstigt om serienumret inte står med på nåt kvitto eller annan handling, hur ska jag annars kunna bevisa att det här är min tv om jag ska sälja den vidare t ex.

Digitalkamera med makroläge :)

Postad 16 november 2007 - 07:27

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Sorry rowe :)
Jag förstår inte alls Pios policy. Sharp hade problem med bandning i sina apparater men så fort någon kund var missnöjd med sin skärm gick man till återförsäljare och kunde bytta ut den till ny skärm. Vissa personer bytte många gånger och tills sist fick dem pengar tillbaka av Sharp. Jag är ganska säker om Pio skulle ha samma policy som Sharp skulle antalet skärmar som de byter eller lämnar pengar tillbaka till sina kunder skall inte vara så många i hela Sverige och på det här sättet skall Pio visa sina goodwill. Skärpning Pio.

Postad 16 november 2007 - 08:15

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Beklagar Rowe! Men jag måste bara säga för om man som ny pio skärms spekulant börjar att läsa tråden så tror man att pio skärmarna är dåliga och så är självklart inte fallet jag och flera av mina kompisar har G6, G7 och G8 skärmar och samtliga är mer än nöjda med sina pio skärmar till och med så nöjda att vi inte ens skulle kunna tänka tanken att byta till ett annat märke pga den fantastiska bildkvaliten. Och på tal om pios goodwill och service så hade ju en av kompisarna problem med sin 428 som jag berättade tidigare om (fick ingen bild) Inga problem, pio kom, skruvade ner skärmen och emballerade medans polaren satt och tittade på, 2 veckor senare lämnade dom tillbaks skärmen fixad och klar. Snacka om service!! Det tycker jag är premium iallafall.

Redigerat av plasmaplytet, 16 november 2007 - 09:10.

Postad 16 november 2007 - 09:25

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Förstår inte ens hur man kan använda Pioneer och goodwill i samma mening. Isåfall så skulle jag jättegärna vilja uppleva lite av den. Finns inte en tillstymmelse till det. Dom är bara ännu ett för stort företag med förmånga kunder som tycker dom är fantasiska. Har problem med min 507 och dom visar verkligen sin enorma goodwill genom att inte ens komma att titta hur tv:n ser ut utan bestämma åt människor att det är ett fel man får leva med(skitig bild vid panoreringar) Har lagt 34.000 på en tv. Men får ingen somhelst hjälp.

Sorry att jag är bitter. Men blir så ledsen och arg! Har lagt alldeles för mycket tid på att ringa pioneer och butiken jag köpt den av. Tar sån enorm tid, när jag egentligen bara kunde sitta och njuta av en bra tv.

Vet ju att det finns bra 507:or därute, annars skulle det inte finnas nöjda 507 ägare. För problemet jag har går inte att missa.

Mvh D

Postad 16 november 2007 - 10:09

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
I Rowes fall verkar den enda lösningen vara att gå till Allmänna reklamationsnämnden.
Då kan man ju få hjälp av tredje part.
http://www.gp.se/gp/...?d=671&a=304132

I övrigt är jag mycket nöjd med min TV efter en dryg månads användande. Grym bild, inget speciellt ojud (buzz ljud) och suverän bild tillsammans med min Comhem digitalbox.

Postad 16 november 2007 - 11:37

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Doraso! Jag förstår din bitterhet, kräv att dom skickar ut en tekniker för att titta hur det ser ut annars vänd dig till Allmänna reklamationsnämnden om inte.

Redigerat av plasmaplytet, 16 november 2007 - 11:38.

Postad 16 november 2007 - 12:14

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Tråkigt rowe! :angry:

Tack för återkopplingen, har varit så nära ett köp av en Lx608 mm, har följt tråden och kan inte annat
än konstatera att jag noterar flera fel, surr/svärta mm. För det priset!? Lyckliga ägare med fel fria apparater lyser med sin frånvaro...eller? Ett forum med många mkt kompetenta skribenter, väger mer än div tidningar "tester" på tydligen helt fel fria maskiner...men verkligheten...säger något annat...?

Sorry Pio, ni får vänta på mina stålar...eller så får ni dem aldrig ;)

Nej, lyckliga ägare finns det säkert gott om, men oftast så hör du jo de som är misnöjda mycket mer än de som är lyckliga!
Har själv 5080xd, och är näre intill lycklig. Har inget surr, inga moln och absolut inga inbränningar.
Dock så har jag samma problem som Sir Duke beskriver, att digitala mottagaren verkar vara undermålig: Det är mycket ryck och hack i bilden (specielt på TV4). Men när "mottagningen" är bra, så är det rigtigt bra. bildbehandlingen och kvaliten på SDTV slå allt annat jag har sett!
Nu matar jag tv'n från min HTPC, så då är inte dåliga mottagaren något problem. Dock är det lite tråkigt att de har tagit bort 90% av inställningsmöjligheterna, när man matar tv'n från pc'n B)

Så är jag nöjd med min 8G'are? Absolut
Är jag lycklig? - Nej, inte riktigt, jävligt bra tv utan några alvarliga problem, men de småsakar som jag beskriver över gör att jag fortfarande längter efter perfekta tv'n!

/J

Postad 16 november 2007 - 20:17

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Hey LX50 review är här nu. Bättre tv än den här har man inte tillverkat än :angry: ;) B)

http://www.hdtvtest....08d-non-review/

Postad 16 november 2007 - 23:08

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Hey LX50 review är här nu. Bättre tv än den här har man inte tillverkat än :D :( :D

http://www.hdtvtest....08d-non-review/

Men oj, det ser ut som att den har stora inbränningar i frontglaset ;) Sorry, kunde inte låta bli...

Jag ringde Pio:s tekniska support i dag och klagade på surrandet. Dom försökte verkligen slingra sig och säga att "så där ska det vara". Men jag råkar veta att jag redan har betalat för att de ska leverera toppklassig service när jag har problem med min tv, för deras kostnad för PDP+ ligger ju givetvis inbakat i prislappen när man köper tv:n. Så först tjatade jag snällt 3 gånger, när de inte nappade ändå så sa jag till på skarpen att detta accepterar jag inte, så här har de apparater jag blivit demad i butikerna inte varit, så jag kräver att ni kommer och bedömer min tv. Då vaknade de direkt.

Alltså: Stå för ### inte med mössan i hand och skäms när ni begär rättelse av butiken eller tillverkaren. Stå rakryggade och kräv det ni har rätt till. Pengarna har ju redan rullat, från dig till säljaren, och det följer faktiskt med lite ansvar också. Enligt lag.

Postad 16 november 2007 - 23:35

Lars K
  • Lars K
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej,

Det är tråkigt att vissa har problem med sina skärmar... Jag har en LX-608 och är iallafall mer än nöjd!
Vad säger butiken där ni har köpt skärmen? Jag vet då att jag skulle göra allt för att kunden skulle vara nöjd. För nöjda kunder kommer oftast tillbaka...

Mvh/ Lars K

Lars K Design

Pioneer ÅF

Falun

Redigerat av Lars K, 17 november 2007 - 11:00.

Postad 17 november 2007 - 00:50

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Hej,

Det är tråkigt att vissa har problem med sina skärmar... Jag har en LX-608 och är iallafall mer än nöjd!
Vad säger butiken där ni har köpt skärman? Jag vet då att jag skulle göra allt för att kunden skulle vara nöjd. För nöjda kunder kommer oftast tillbaka...

Mvh/ Lars K

Jag undrar om PDP+ är en del av problemet i stället för lösningen... Alltså egentligen borde det ju vara "grädden på moset" det vill säga en "lyx-garanti" OVANPÅ den vanliga torra självklara konsumenträtten. Men nu verkar det nästan som att folk inte klämmer åt säljaren (som ju faktiskt är den man har ett avtalsförhållande med, det har man ju inte med tillverkaren) utan nu ringer folk Pioneers support i stället och tror att de ska få VIP-behandling, och när de inte får det så faller allt platt och man kommer av sig helt och går hem och bara vänjer sig vid den strulande tv:n. Medan det korrekta ju egentligen är att gå tillbaka till säljaren (butiken) och säga att varan inte levererar det som utlovats och man därför inte är nöjd och nu begär rättelse. Det gör ju folk som har tv-apparater som kostar en femtedel av en Pio.

Postad 17 november 2007 - 11:45

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Det funkar inte riktigt så har jag märkt. Ringde till butiken jag köpte tv:n av och berättade om mitt problem och dom sa att dom inte kan göra något eftersom Pioneer inte gjorde något. Butiken var inte heller informerade om detta så därför kunde dom inte göra något och iju med att pio inte lämnade nån garanti på detta så kunde dom inte byta tvn.

Mvh D

Postad 17 november 2007 - 13:43

rightnow
  • rightnow
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Kan nån förklara för mig vad man har för nytta av HDMI när man endå inte kan få ut ljudet digitalt ur min LX 508? Det finns väl ingen som har 5.1 högtalare kopplade direkt in i TVn?

Det självklara är ju att få ljud och bild TILL tv:n via hdmi från en spelare, decoder, receiver etc.

Ljud UT kan visst gå digitalt antingen via optisk men även via hdmi om jag inte är helt förd bakom vagnen. Undrar om du behöver göra nån inställning, t ex aktivera (enable) hdmi i tv:n. Det är också lite dumt på så sätt att man inte kan trycka i kabeln i vilken port man vill utan de är assignade på nåt sätt så du kan ju testa en annan port. Givetvis måste det du kopplar ihop (receiver/förstärkare t ex) också ha en hdmi-port.

Ja det tycker jag också, men det e ju så att TVn stänger av den digitala utgången när den får ljud digitalt in, alltså via en HDMI kabel tex. Det står i min bruksanvisning också ;)

Nån som har lust att bekräfta detta? Vore jättesnällt!

Postad 17 november 2007 - 15:54

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har planer på att handla en PDP-428XD denna vecka.

Någon som har koll på hur priser brukar vara på pioneer vid årskiften, går priser ner eller håller sig priset till nästa generation kommer?

Anledning till man undrar är att mitt hus är färdigt i januari men om priserna håller sig lika så kan man lika bra njuta av en bra tv nu.

Fick pris på 25000kr inkl väggfäste som kostar 2000kr

Tacksam för snabbt svar.

Nån sa att de brukar göra en prissänkning i januari. Men om man söker på prisutveckling för 7G här på prisjakt så gick det ner lite gradvis, det var inte ett stort prisfall helt plötsligt. Och inte minst så är det nog extra svårt att sia hur det blir med 8G eftersom den är så mycket hype kring den. Priset har ju inte rört sig en millimeter de första 5 månaderna i alla fall. Sen borde till och med Pioneer påverkas åtminstone en smula av hur det går för andra tillverkare och nya tekniker som kommer. Alltså konkurrens.

Svårt val du har, å ena sidan går ju november och december alltid fort eftersom det är så mycket julhandling och fix och sen alla helger på det så vips så befinner vi oss i januari. Och är du dessutom uppe i ett husbygge så hinner du kanske inte umgås så mycket med tv:n ändå just nu. Å andra sidan är det härligt att slå till nu och börja njuta av nya tv:n eftersom det är långt ifrån säkert att de skulle börja kampanja helt plötsligt när 8G är så populär. Och du har ju fått ett bra erbjudande nu.

Hmm det blev visst inga raka besked tyvärr...

Om det nu är så att Pioneer släppte sin 8G lite tidigare än plannerat pga all LCD konkurrens, kommer de ju att dröja med sin 9G. Att släppa helt nya skärmar varje år är inte bra för varken konsumenterna eller företaget. Som det ser ut nu är det viss brist på vissa 8G modeller samt att 8G inte är introducerad någon annanstans än i USA och Europa (åtminstone ingen 8G reklam i asien eller australien). Alltså kommer nog priset att ligga fast några månader till.

Måste korrigera dig där angående Asien. Är nyss hemkommen från Singapore där jag såg både 428 och 508 i flera butiker. Så nog är den lanserad i den delen av Asien iaf... ;)

Postad 17 november 2007 - 15:55

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur jag ska koppla för att få ljud från datorn till min 508XD?
Jag har en Dvi - Hdmi kabel från datorn till tvn och sen köpt en separat ljud kabel men jag får inget ljud.
Är det någon inställning jag ska göra?

Postad 17 november 2007 - 16:54

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Det funkar inte riktigt så har jag märkt. Ringde till butiken jag köpte tv:n av och berättade om mitt problem och dom sa att dom inte kan göra något eftersom Pioneer inte gjorde något. Butiken var inte heller informerade om detta så därför kunde dom inte göra något och iju med att pio inte lämnade nån garanti på detta så kunde dom inte byta tvn.

Mvh D

Min poäng är att du ska skita i det beskedet från Pioneer och bara reklamera hos butiken rakt av som om du inte hade PDP+. Så gör man ju om man inte har "lyx-garanti". Bara för att de säger att det inte finns nåt att göra så behöver man ju inte acceptera det. Dags att börja deala. Prisavdrag, utbyte, häva köpet... Man måste stå på sig, man har ju trots allt betalat fullpris för prylen, säljaren har då ett ansvar, så ställ de krav du har rätt att ställa.

Postad 17 november 2007 - 21:33

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Mvh D

Min poäng är att du ska skita i det beskedet från Pioneer och bara reklamera hos butiken rakt av som om du inte hade PDP+. Så gör man ju om man inte har "lyx-garanti". Bara för att de säger att det inte finns nåt att göra så behöver man ju inte acceptera det. Dags att börja deala. Prisavdrag, utbyte, häva köpet... Man måste stå på sig, man har ju trots allt betalat fullpris för prylen, säljaren har då ett ansvar, så ställ de krav du har rätt att ställa.

Helt riktigt. Det är en dålig bortförklaring av butiken att skylla på Pioneer. Jag skickade in min 427 för "dirty screen" och Pioneer meddelade att de inte kunde åtgärda problemet. Jag gick till min butik med den informationen och fick byta min 427 mot en 428 och sedan prutade jag mellanskillnaden så långt det gick ;)

Postad 17 november 2007 - 22:44

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Bravo Wolfy! Så ska det se ut! :)

Postad 17 november 2007 - 22:47

JesperA
  • JesperA
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Alltså, det har varit både ris och ros i denna tråden, det som är ris är ganska allvarliga saker som man
inte bör räkna med när man skaffar premium, inte så säker längre på att köpa en LX508D, är en ren chansning
om man får en bra panel eller inte.

Postad 18 november 2007 - 08:00

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Har också köpt en HDTV-box, Dilog DT-435HD. Får med detta SVT HD. Vilken skillnad mot SDTV.

Håller med dig, 720p är hur trevligt som helst, vilket lyft från SD. Men det är alldeles för tomt i tablåerna än så länge. När de börjar fylla på lite blir det en HD-box direkt. Man får väl "nöja sig" med BD-film så länge...

Köp inte den box jag köpt, såvida du inte har mycket stark signal. Jag tänker skicka tillbaka min, då jag får ca 15 sekunders avbrott 5-6 gånger/timme då jag ser på HDTV. Boxen har en inbyggd signal- och nivå-mätare. Det pendlar mellan 1 och 9% för mig. Jag har inte fri sikt mot TV-masten.

Postad 18 november 2007 - 16:54

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

Helt riktigt. Det är en dålig bortförklaring av butiken att skylla på Pioneer. Jag skickade in min 427 för "dirty screen" och Pioneer meddelade att de inte kunde åtgärda problemet. Jag gick till min butik med den informationen och fick byta min 427 mot en 428 och sedan prutade jag mellanskillnaden så långt det gick

Grejen är att jag inte har koll på vad man har rätt till. Kan inte säga emot när man inte vet vad man har rätt till.

Mvh D

Postad 18 november 2007 - 17:21

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Doraso:

Jag tycker det handlar mycket om sunt förnuft - du har ju betalat fullt pris för en vara som inte levererar det den ska. Säg det vänligt men mycket bestämt till säljaren.

Sen kan det vara nyttigt att läsa i den här lathunden från Konsumentverket:
http://www.konsument...lathund2005.pdf

På rak arm kan jag tänka mig att under "Fel i varan" så skulle jag åberopa 1:a, 2:a, 4:e, 5:e, 6:e och 7:e punkten.

Postad 18 november 2007 - 23:18

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som vet svaret på min fråga hur jag får ljud från datorn till tvn?
Jag har en dvi-hdmi kabel för bilden men kan inte få ljud från min ljud kabel.... :)

Postad 19 november 2007 - 07:57

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Är det verkligen ingen som vet svaret på min fråga hur jag får ljud från datorn till tvn?
Jag har en dvi-hdmi kabel för bilden men kan inte få ljud från min ljud kabel.... :)

Se om det här hjälper dig oxå:
http://www.avforums.... pc#post5745638

Postad 19 november 2007 - 09:33

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Hej!

Tråkig läsning, det här med surrandet. Jag kan dock inte se att detta är ett probelm i någon större utsträckning då vi sålt ett ganska stort antal skärmar (speciellt LX, och inte hört ett ljud om dessa fenomen...
Jag sitter själv på en 508XD hemma, men kan för allt i världen inte bli irriterad över något oljud.
Självklart kan man tycka att jag är partiskt i sammanhanget, men jag redogör bara för mina personliga upplevelser.

Ni som upplever probelm eller känner Er missnöjda på något sätt ska alltid i första hand ta kontakt med butiken där ni inhandlat skärmen. Vi har ju alltid större chanser att påverka.

Erik

Postad 19 november 2007 - 17:03

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Jag har en dvi-hdmi kabel för bilden men kan inte få ljud från min ljud kabel.... :rolleyes:

Se om det här hjälper dig oxå:
http://www.avforums.... pc#post5745638

Tusen tack!

Postad 20 november 2007 - 12:38

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Har ingen spelkonsol ännu men snart så...

En liten inställningsfråga: GAME-mode tror jag inte så mycket på, det brukar ju vara så klara och tydliga färger i spel så man borde kunna köra FILM-läget precis som annars. Men sen har vi ju den där funktionen "Game Pref", vad gör den egentligen? Gör den att bilden ser bättre ut? Men skadar det samtidigt skärmen, det är den viktigaste frågan? Det står väl i bruxen att man inte ska köra det läget alltför länge.

Ni som gejmar, vad har ni kommit fram till för optimala inställningar på er Pio G8?

Postad 20 november 2007 - 12:56

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Kör Xbox360 på Game-läget och boxen inställd på 720p och är mycket nöjd med resultatet. "Vad Game Pref" beträffar så har jag ingen aning vad den gör.

Redigerat av khalnur, 20 november 2007 - 12:57.

Postad 20 november 2007 - 13:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Har ingen spelkonsol ännu men snart så...

En liten inställningsfråga: GAME-mode tror jag inte så mycket på, det brukar ju vara så klara och tydliga färger i spel så man borde kunna köra FILM-läget precis som annars. Men sen har vi ju den där funktionen "Game Pref", vad gör den egentligen? Gör den att bilden ser bättre ut? Men skadar det samtidigt skärmen, det är den viktigaste frågan? Det står väl i bruxen att man inte ska köra det läget alltför länge.

Ni som gejmar, vad har ni kommit fram till för optimala inställningar på er Pio G8?

Syftet med läget är väl just att det ska minimera "skaderisken". Just därför jag undviker det, verkar så tamt. ;)

Jag kör PS3-spel med min BD-kalibrering plus en liten, liten dos extra färgintensitet och "kontrast" (kan kosta på mig det då spel inte konstrueras efter en standard :wub: ). Uncharted (2007 års Nobelpris i grafik går helt klart till detta spel - imho) ser då helt grymt ut - "filmlike".

Man kan förvisso kosta på sig än mer "fel" för att få en maffigare bild men jag pallar inte med s-formade gammakurvor och jättefärgrymder ens på spel. :)

Redigerat av pacman, 20 november 2007 - 13:17.

Postad 20 november 2007 - 14:02

Ebbot
  • Ebbot
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det någon som använder sin Pioneer kopplad till dator för att spela upp sina hemmagjorda :wub: mkv:er i 24fps?

Dvs går det att koppla in en dator till en 42:a, dvi/hdmi i tex 1280x768@72hz (24x3=72) eller är det endast möjligt att köra i 1280x768@60hz? (3:2 pulldown). Man kanske rent av kan köra i 1920x1080@24hz?

Skulle väldigt gärna vilja ha fint flyt i mkv-filerna när datorn är kopplad till tv:n oxå.

Eller skall man rent av köra på i 1280x768@60hz och ställa tv:n i något speciellt "drive mode"?

Funderar på en 42:a men kollar på mycket film och tv-serier från datorn. Kanske skall hålla mig till LCD istället. :)

Postad 20 november 2007 - 15:02

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Är det någon som använder sin Pioneer kopplad till dator för att spela upp sina hemmagjorda B) mkv:er i 24fps?

Dvs går det att koppla in en dator till en 42:a, dvi/hdmi i tex 1280x768@72hz (24x3=72) eller är det endast möjligt att köra i 1280x768@60hz? (3:2 pulldown). Man kanske rent av kan köra i 1920x1080@24hz?

Skulle väldigt gärna vilja ha fint flyt i mkv-filerna när datorn är kopplad till tv:n oxå.

Eller skall man rent av köra på i 1280x768@60hz och ställa tv:n i något speciellt "drive mode"?

Funderar på en 42:a men kollar på mycket film och tv-serier från datorn. Kanske skall hålla mig till LCD istället. :)

Kör med hdmi ifrån htpc, men även om den pixelmappar utan problem på 1360x768 så väljer jag hellre "videomode 720p" i grafikkortsinstälnningarna (nvidia såklart :wub: ) för att kunna komma åt alla bildinställningar på tvn.
Har man bara datorn till video/musik uppspelning känns pixelmappning inte speciellt intressant...
Har testat med egna upplösning med 24Hz och det tar tvn emot utan problem också, dock intresserar det mig inte så mkt för jag har ännu inte upplevt något "judder" som stört mig utan jag tycker det "problemet" har blivit lite uppförstorat. Då stör jag mig mer på att en film "bara" har 24fps och man får ett obligatoriskt lagg vid panoreringar mm.

Appropå lite annat så hade jag ju helt klart önskat lite "Auto" funktioner i tvn för purecinema och drivemode. Jag är lite för lat för att hålla på att ändra dessa fram och tillbaka... ;)
Eller åtminstone direktknappar på fjärren för ändamålet, för menyerna är onödigt veliga att navigera runt i...

Postad 20 november 2007 - 15:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Appropå lite annat så hade jag ju helt klart önskat lite "Auto" funktioner i tvn för purecinema och drivemode. Jag är lite för lat för att hålla på att ändra dessa fram och tillbaka... :)
Eller åtminstone direktknappar på fjärren för ändamålet, för menyerna är onödigt veliga att navigera runt i...

Word! Kan sälja nästan vilken knapp som helst på färren mot en med direkt access till minnen.

Stör mig inte lika mkt på buzzing längre, tror jag, undrar om inte strömförsörjning eller nått satt sig lite (eller så är det ett hjärn-spöke orsakad av ren självbevarelsedrift :wub: )

Känns som bilden börjar sätta sig med....inga frågor om exakt vad det är tack. ;)

Redigerat av pacman, 20 november 2007 - 15:31.

Postad 20 november 2007 - 15:33

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Appropå lite annat så hade jag ju helt klart önskat lite "Auto" funktioner i tvn för purecinema och drivemode. Jag är lite för lat för att hålla på att ändra dessa fram och tillbaka... :wub:

Word! Kan sälja nästan vilken knapp som helst på färren mot en med direkt access till minnen.

Undar om ovanstående är möjligt att lösa med en firmware uppgradering?? och isf hur stor är risken att det kommer att komma... :)

Postad 20 november 2007 - 15:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
0% gissar jag.

Postad 20 november 2007 - 17:37

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Nån gång senare i veckan skulle Pio komma hem till mig och lyssna på surrandet som stör när man sitter på 3 m och tittar på tv/film med lagom volym. Det låter lika mycket vare sig skärmen är ljus, mörk eller mittemellan, det bara ändrar karaktär/frekvens. Både jag och tjejen störs av det. Ingen av de skärmar jag "lyssnat" på i butik har låtit så här. Bara när man har gått fram och lagt örat intill chassit så har man kunnat höra ett svagt surrande. Men Pio lär väl säga nåt i stil med att surret hör till plasmatekniken och olika exemplar surrar olika mycket... Jag behöver lite tips, vad ska man säga till dem. De har ju bytt nätagg i några apparater t ex. Hur ska man lägga upp argumentationen. För jag kan inte tänka mig att behålla den här tv:n som den är, det stör alldeles för mycket. Inte så att det väsnas högt men tillräckligt så att det stör.

Postad 20 november 2007 - 17:40

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Ingen av de skärmar jag "lyssnat" på i butik har låtit så här.

Det borde ju vara huvudpunkten!

I mitt fall så var det ju så att surret förändrades med tiden och blev värre.

Postad 20 november 2007 - 18:45

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Denna inlägg är från mig 11 Aug:
För ni som har plasma buzzing(noice) se om denna kan hjälpa er oxå:

Första inlägg:

Regarding the buzzing, do many of you have low volatage lighting on when you hear it? As a previously mentioned in the thread by someone his set buzzes more with the lights on. I recently had an extension built and had lv lighting installed. Within a couple of days i noticed slight interference on my picture, a horizontal line moving slowly up the tv very slightly darker than the rest of the picture. I also have a digital piano and noticed that that was buzzing slightly along with other things in the house. The electrician who is my mate said he had never seen it before but he'd never had anyone as picky either regarding the tv picture, tried different transformers etc and different dimmer switches but still the sme problem so i eventually went back to normal voltage lighting and it all stopped. So do bear it in mind as the previous poster said, try knocking any lv dimmable lights off etc and see if it helps. Btw the electrician said now he 's seen the problem it's amazing how common it is in houses but most owners don't notice it as they think it's normal.
Hope this helps.

Svar:

I am an Electrician by trade and can totally agree with of your findings. This is the reason why I have all sources & my 508 running Merlin power cables. This reduces a great deal of interference that is in peoples homes without going into great detail on this thread the main culprits are:

Fridge / Freezers
Hairdryers
PC's yes PC are one of the worst!!!
Lighting especially fluorescent & cheap dimming controllers & non electronic transformers.
Air Con.
Washing machines

This is why it is recommended that in a high end install a separate circuit is installed dedicated purely for AV use

If you have ever listened to a 2 channel setup late at night it always sounds better due to the fact all other appliances in the house etc are normally turned off

How many 8g owners have in fact bothered to fit the Ferrite rings supplied for there screens??

Clean mains is a vital

Ever wondered why your sub may buzz ?? this is down to interference

BE CAREFULL NOT TO OVERLOOK THIS

Svar från en annan:

Thanks for the info mate. i have been playing around with lighting and turning off devices that I am not using to cut down on the interference. It does seem to have worked! It still hums but the loud buzzing has all but gone.

Do you reccomend mains conditioners. If so which ones

Och denna inlägg är från Shuriken samma dag:

Supra LoRad borde ju kirra biffen också med andra ord. Eller ännu bättre, för er som pungar upp 37k för en Plasma borde ha råd med en sån här också... :)

https://www.prisjakt...kt.php?p=152303

joakim123 här på minhembio har en sån och säger att det funkar alldeles utmärkt. Och den har 10 uttag istället för Supra LoRad som har 6 st. Dock kostar denna ca 5K och Supra LoRad runt 1-1½K.

Mer info om Monster Cable Home Theatre Reference HTS 2600 finns på www.monstercable.com

Verkar grymt! Och joakim123 skrev själv så här också:

"Det är alltså en grenkontakt med seperata aktiva filter på de olika uttagen. Även filterna är olika beroende på vad du kopplar in till varje uttag, tex så kopplar jag in förstärkaren till ett uttag som har ett specialfilter för förstärkare/slutsteg.
Den har även inbygga överbelastningskretsar som stänger av strömfördelningen om något hänt, tex en kortslutning eller liknande så att ingenting skadas.

Redigerat av Enator, 20 november 2007 - 18:47.

Postad 20 november 2007 - 20:04

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Stör mig inte lika mkt på buzzing längre, tror jag, undrar om inte strömförsörjning eller nått satt sig lite (eller så är det ett hjärn-spöke orsakad av ren självbevarelsedrift :) )

Känns som bilden börjar sätta sig med....inga frågor om exakt vad det är tack. :wub:

Hehe, kommer med Wolfpac UltimateHighestPossibleContrast, SuperFullHD+, LCD-/Plasma-/SED-/OLED killer SmootherThanABabysButtMotion TV rev 1.0 ;)

Har glömt att fråga flera gånger, har du monterat ferritkärnan på apparatsladden till TVn?

Postad 20 november 2007 - 20:13

Bopp
  • Bopp
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej,

har nu fått tillbaka min skärm från Pioneer...

Har akkurat samme innbrenningsproblemer som du, kanskje verre.... på min 508XD.
Har ikke gjort noe som helst med problemet ennå...

Bopp
Norge

Postad 20 november 2007 - 20:49

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Hej,

Bopp
Norge

Du måste reklamera. Får du inte hjälp av Pioneer så tala direkt med säljaren, det är ju han som har tagit dina pengar.

Postad 21 november 2007 - 08:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Hehe, kommer med Wolfpac UltimateHighestPossibleContrast, SuperFullHD+, LCD-/Plasma-/SED-/OLED killer SmootherThanABabysButtMotion TV rev 1.0 :D

Har glömt att fråga flera gånger, har du monterat ferritkärnan på apparatsladden till TVn?

Det gör det garanterat! 10 per ingång ska vi ha. Det ska till ett "MBF" i beteckningen ovan dock, "Matt Black Frame". ;)

Japp, den e ferritad. Kanske borde hänga på 7 till... :blush:

Postad 21 november 2007 - 10:06

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Det gör det garanterat! 10 per ingång ska vi ha. Det ska till ett "MBF" i beteckningen ovan dock, "Matt Black Frame". ;)

Japp, den e ferritad. Kanske borde hänga på 7 till... :D

Urk, hur kunde jag glömma MBF :blush:

Tror iofs inte att det gör någon som helst skillnad för buzzing utan det är väl snarare för att undvika EMI som kan störa bilden, men jag satte på den per automatik varför jag tänkte att det kunde varit intressant om du nu inte redan gjort det. Nåja, inget är perfekt men jag måste erkänna att jag är besviken på Pioneer att de inte lyckats fixa till detta till 100% om man betänker hur mycket negativ publicitet de fick för G7 med avseende på buzzing, men det kanske är svårare än man tror...

Postad 21 november 2007 - 10:24

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Jag hade en servicekille hemma i dag. Han tyckte mitt surrande var helt normalt. Svärtan också. Sen kröp det i och för sig fram att han inte har sett så många G8 utan han jämförde mest med G7. Men på dem ÄR ju svärtan sämre och surrandet är ett ökänt problem...så i den jämförelsen kanske inte min tv är sämre. Men jag har ju betalat för en G8 tänkte jag, jag vill ha en apparat som är lika bra som G8. Tyvärr hade han ingen låne-tv med så vi kunde inte jämföra.

Vad ska man göra, ska man ringa Pioneer igen och klaga eller ska man ringa säljaren? Det kanske är jag som är petig men då vore det skönt att bli "överbevisad" så får jag försöka släppa det där med surr och grådask sedan och tänka "okej, G8 är så här, det är helt enkelt en ganska bra tv".

Är det nån som har lyckats dämpa ljudet genom att sätta skumgummi eller liknande bakom den vägghängda tv:n? Servicekillen rekommenderade det, fastän det finns inbyggd dämpning på G8 (?).

Kommer man märka vid ISF-kalibrering om det är nåt fel på svartnivån? Alltså får man ett mätvärde som man kan ta med sig till Pioneer och klaga på. Och själva kalibreringen, kan den ge bättre svärta? Om jag tittar på en mörk film nu så är halva skärmen mörkgrå, man ser inga som helst detaljer i den mörka delen av bilden, men är det fel på panelen eller har jag misslyckats med inställningar? Har i och för sig inte ändrat så mycket, jag kör Film-läge med kontrast 32, ljusstyrka 0, alla bildförbättrare av.

Jag är mycket nöjd med färger och detaljer i ljusa scener men det känns inte som att mitt ex lever upp till alla fina ord i reklam och recensioner, det känns inte som en Kuro helt enkelt.

Redigerat av Unregistered7c808eec, 21 november 2007 - 10:27.

Postad 21 november 2007 - 11:16

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Jag hade en servicekille hemma i dag. Han tyckte mitt surrande var helt normalt. Svärtan också. Sen kröp det i och för sig fram att han inte har sett så många G8 utan han jämförde mest med G7. Men på dem ÄR ju svärtan sämre och surrandet är ett ökänt problem...så i den jämförelsen kanske inte min tv är sämre. Men jag har ju betalat för en G8 tänkte jag, jag vill ha en apparat som är lika bra som G8. Tyvärr hade han ingen låne-tv med så vi kunde inte jämföra.

Vad ska man göra, ska man ringa Pioneer igen och klaga eller ska man ringa säljaren? Det kanske är jag som är petig men då vore det skönt att bli "överbevisad" så får jag försöka släppa det där med surr och grådask sedan och tänka "okej, G8 är så här, det är helt enkelt en ganska bra tv".

Är det nån som har lyckats dämpa ljudet genom att sätta skumgummi eller liknande bakom den vägghängda tv:n? Servicekillen rekommenderade det, fastän det finns inbyggd dämpning på G8 (?).

Kommer man märka vid ISF-kalibrering om det är nåt fel på svartnivån? Alltså får man ett mätvärde som man kan ta med sig till Pioneer och klaga på. Och själva kalibreringen, kan den ge bättre svärta? Om jag tittar på en mörk film nu så är halva skärmen mörkgrå, man ser inga som helst detaljer i den mörka delen av bilden, men är det fel på panelen eller har jag misslyckats med inställningar? Har i och för sig inte ändrat så mycket, jag kör Film-läge med kontrast 32, ljusstyrka 0, alla bildförbättrare av.

Jag är mycket nöjd med färger och detaljer i ljusa scener men det känns inte som att mitt ex lever upp till alla fina ord i reklam och recensioner, det känns inte som en Kuro helt enkelt.

Det är tyvärr väldigt svårt att uttala sig om då man inte kan besöka dig och se själv.

Det bästa vore om du specifikt kunde nämna en film(er) och då en specifik(a) scen(er) där du inte tycker dig se några detaljer i de mörka delarna av bilden så kanske andra kan testa samma scen(er) hemma hos sig och kommentera hur de upplever bilden hos sig.

Sen beror ju inte allt på din G8. Källan och uppspelaren har mycket stor betydelse. Nu kommer jag inte ihåg, men har du justerat/kalibrerat mha t ex DVE (Digital Video Essentials)? Där får du svart på vitt ;) hur mycket dynamik du har i bilden, dvs att du inte klipper information i det svarta eller vita och att gråskalan ser bra ut i övrigt. OM du inte redan gjort det, läs igenom denna artikel. Om allt ser bra ut med DVE så är det källan som är problemet och får du inte till det med DVE så är det nog snarare din uppspelare som inte håller måttet. Mao, du måste nog bli mer detaljerad i att beskriva dina problem för att komma tillrätta med vad som kan vara problemet.

Jag låter mer kunniga uttala sig om ISF, men helt klart kan en korrekt utförd ISF kalibrering ge avsevärt bättre dynamik i bilden eftersom den kan matcha standard i stort sett perfekt.

Då jag kommer från 2 st G7 innan min 428XD så kan jag säga att min 428XD är ordentligt mycket bättre än mina tidigare 427- på precis allt. Svärtan går inte att jämföra och för det mesta så upplever jag verkligen svart som svart. Om hela scenen är svart så framgår det tydligt att G8 liksom alla andra plasma TV aldrig kan bli helt svart och det är jag fullt medveten om så jag förväntade mig inte annat, men jag har definitivt mycket detaljer i de mörka delarna av bilden fastän min uppspelare inte har allra bästa dynamiken så det kan bli ännu bättre både vad gäller uppspelare och en bättre kalibrering av min 428, men det är redan tillräckligt bra för att vara överlägset bäst på dagens marknad av platt TV - sett till helheten, det finns de apparater som är bättre på vissa detaljer.

Redigerat av Wolfy, 21 november 2007 - 12:52.

Postad 21 november 2007 - 12:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

...men jag måste erkänna att jag är besviken på Pioneer att de inte lyckats fixa till detta till 100% om man betänker hur mycket negativ publicitet de fick för G7 med avseende på buzzing, men det kanske är svårare än man tror...

Grejjen är att det kanske går att få bort, frågan är om det går att göra utan att det får konsekvenser för bildkvalitén? Brukar ju vara så, allt är en avvägning mellan dittan och dattan.

Kommer man märka vid ISF-kalibrering om det är nåt fel på svartnivån? Alltså får man ett mätvärde som man kan ta med sig till Pioneer och klaga på.

Borde gå, om en kalibrerare har mätt svartnivån på andra 508:or (och hela tiden håller sig till samma mätsensor) så kan han ju mäta hos dig. Får han stor diff (förutsatt att båda mätningar sker i svart rum) är det nog nått kefft mot din skärm.

De flesta får väl runt 0.008 ftL ur 508:an så där nånstans bör du ligga. Och ligger du där ska du då inte klaga. Rätt mkt bättre än 99% av marknadens övriga tv. ;)

(nedan blir lite repeat av vad Woffy sa)

Och själva kalibreringen, kan den ge bättre svärta? Om jag tittar på en mörk film nu så är halva skärmen mörkgrå, man ser inga som helst detaljer i den mörka delen av bilden, men är det fel på panelen eller har jag misslyckats med inställningar? Har i och för sig inte ändrat så mycket, jag kör Film-läge med kontrast 32, ljusstyrka 0, alla bildförbättrare av.

Det låter lite som om du har problem med källan alternativit matchningen mot källan (dvs dina inställningar). Som sagt, har du kört DVE? Hur ser 2% resp 4% ut iförhållande till "svart" (0%) ut i Pluge-pattern tex? Vad har du för källa?

Prova "Gamma:3" om du vill "ljusa upp" bilden lite (själv kör jag dock alltid gamma 1 och har tillräckligt med detaljer och mkt mer djuuuup). "Användare" är gammamässigt egentligen väldigt likt "Film" (iaf efter kalibrering) men ev kan det ge en dos mer detaljer i lågdagrar (vill jag minnas).

Kalibrerad gråskala vill jag påstå ger bättre detaljer i lågdagrar än någon av de förinställda temp-lägena så även där får man en vinst av en bra kalibrering.

Postad 21 november 2007 - 12:57

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

...men jag måste erkänna att jag är besviken på Pioneer att de inte lyckats fixa till detta till 100% om man betänker hur mycket negativ publicitet de fick för G7 med avseende på buzzing, men det kanske är svårare än man tror...

Grejjen är att det kanske går att få bort, frågan är om det går att göra utan att det får konsekvenser för bildkvalitén? Brukar ju vara så, allt är en avvägning mellan dittan och dattan...

Det ligger nog mycket i vad du skriver här och jag vet vad jag väljer om jag är tvungen ;)

Postad 21 november 2007 - 17:51

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Tack Wolfis och Paccis för era långa och innehållsrika utläggningar!

Jag måste erkänna att jag har faktiskt inte kört DVE, jag har legat lågt med allt sånt i väntan på en blurayspelare (PS3) men när den väl landar så blir det ISF-ccc. Det är kanske det som behövs för att hitta detaljerna i bilden. Jag kanske gör fel som bara kör Film-läget, den kanske smetar ut det mörka till en och samma färg... Alltså det svarta ser ju svart ut om det är en blandad bild med en massa ljust i, det är ju i mörka scener när det inte finns nåt som kontrasterar som man ser att det är mörkgrått.

Surret får man väl lära sig att leva med, det märks bara om man sitter exakt rakt framför tv:n (vilket borde vara den bästa platsen) så jag antar att ljudet studsar och kanaliseras dit på nåt sätt via betongväggarna. Ska testa att polstra lite bakom tv:n (men det får väl inte vara alltför tätt, tv:n vill ju ha frisk luft?).

Jaja, hoppas ISF-killen kan mäta och se svart på vitt (haha det blev visst lite roligt utan att jag tänkte på det) om min skärm håller måttet vad gäller svärtan.

Postad 21 november 2007 - 18:59

Bopp
  • Bopp
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej,

Bopp
Norge

Du måste reklamera. Får du inte hjälp av Pioneer så tala direkt med säljaren, det är ju han som har tagit dina pengar.

Har kontaktet Pioneer Norge,...de ville ha et foto av skjermen, serienummer og kvittering, tilsendt pr. mail.
Har også vært i kontakt med selger (Netshop), de skulle også ta kontakt med Pio Norge.
Skal informere om hva som skjer, i denne tråden.... etterhvert.
Synes ikke problemet er spesielt stort, da jeg ikke merker noe til innbrenningen ved vanlig TV-titting.

:-)

Bopp

Redigerat av Bopp, 21 november 2007 - 19:01.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.