Är det en bra digitalmottagare i 427XD modellen? Eller ska man köpa en utan?
Officiell Tråd - Pioneer PDP-427 / 507XA/D
Pioneer PDP-5000EX
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-427XD
(TV)
|
1
|
(39)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-507XD
(TV)
|
1
|
(38)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-427XA
(TV)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-4270XA
(TV)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-4270XD
(TV)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-507XA
(TV)
|
1
|
(16)
|
Inga priser |
Postad 25 September 2006 - 15:06
Är det en bra digitalmottagare i 427XD modellen? Eller ska man köpa en utan?
Postad 25 September 2006 - 21:14
Köpte en Pioneer 4270XA för 19995:- idag och måste säga att jag är jätte nöjd.
För er som undrar var man hittar en pio plasma för det priset så kan jag säga att Rocks i Sundsvall (Birsta) kör en jätte kampanj på all nya pio plasmor.
Jag borde kanske ha slagit till på nästa modell med 2 hdmi mm men plånboken sa tyvärr stopp även om 23995:- inte är mycket dyrare.
synd att man inte bor i sundsvall, då hade man köpt en 427xa på måndag. =)
Undrar vad det kostar att få den fraktad till sig. Hmm...
Menar du föresten rocks entertainment i sundsvall? Skivaffär?
Rocks Entertainment is Sundsvall/Birsta, de kränger inte bara skivor. Vad jag vet så är det bara Rocks och nån butik i Umeå som säljer Pioneers 50" om man bor lite för långt norrut ;-)
Tänk inte på frakten, kolla vad det kostar att åka hit och hämta den istället (innan jag skulle låta posten frakta min lilla älskling). Sök reda på telefon numret och kolla hur många de har, det kan löna sig med en bil tripp i helgen.
AVD i Sundsvall finns ju. De har alltid bra service och kan ta hem det mesta. Klart bästa hemmabiobutiken i denna stad. Jag tog hem min PDP-427XA och fick ju den för en vecka sedan.
Du har inte möjlighet att lägga ut några bilder på din Pioneer PDP-427XA?
Postad 25 September 2006 - 21:58
Notera dock att det rörde sig om PDP-4270XA, inte PDP-427XA (med 2xHDMI, stöd för PiP/PaP etc).synd att man inte bor i sundsvall, då hade man köpt en 427xa på måndag. =)Köpte en Pioneer 4270XA för 19995:- idag och måste säga att jag är jätte nöjd.
Undrar vad det kostar att få den fraktad till sig. Hmm...
Fyndbörsen tar 22990:- för den sistnämnda, och är således billigare än Rocks Sundsvall (om nämnda 23995:- stämmer).
Hur stor är chansen att priset hos fyndbörsen kommer att hålla sig?
Kommer det troligen öka el sjunka närmaste veckan/veckorna?
Det är stor sannolikhet att priset kommer att hålla i sig i några veckor, just nu har de bra erbjudande för de som förbokar men hur länge kommer de att ha de priser... gud vet. Men som alltid kommer priserna att sjunka i framtiden men inte namnvärt, kolla bara hur priserna håll i sig under sista året, de började falla först när det blev klart att nya modeller kommer och tiden för det.
man kan alltid vänta lite till, frågan är hur länge, och när man redan köpt varan det blir säkert lite ångest veckorna efter .. skulle jag väntat ,, sparat några krronor... man ska tänka på att man har varan och njuter av den!
Jag är nöjd och nu väntar jag att de ringer och säger att varorna ÄR PÅ VÄG!
Otåligt väntan:(
redigering:stavning..
Ja sant. Har mailat idag till fyndbörsen och frågat pris på 427XA. Blir väll en beställning och sen en total frånvaro ifrån att titta priser igen. =)
Någon som vet något bra väggfäste att tipsa om?
Postad 25 September 2006 - 22:45
HkanW skrev tidigare att han inte tyckte att silverstöden passade (har du lust att utveckla varför du tyckte så?) men är det bara jag som tycker att TV:n ser "lättare" ut med ett silverstöd ?
Jämför gärna här: Bilder på stöden
Ge mig gärna tips på vilket stöd ni skulle ha valt (fördelen med silverstödet är att jag nog kan få det skickat nu direkt samt att det faktiskt är 500 kr billigare)...
Sen kan jag även tipsa om att det nu börjar komma upp bilder på 427XA här i forumet.
Titta bara här
Postad 26 September 2006 - 08:48
Postad 26 September 2006 - 16:30
I början av tråden står rek. pris från Pioneer 28.000.
Någon som har koll på rek. pris på 436 när den kom i förhållande till dax pris ?
Postad 26 September 2006 - 18:04
Är 24.990 ett bra pris för 427XD, kommer priset att falla ytterligare ?
I början av tråden står rek. pris från Pioneer 28.000.
Någon som har koll på rek. pris på 436 när den kom i förhållande till dax pris ?
När priserna stabiliserar sig brukar de lägsta ligga på ca 20 procent under Pioneers riktpris. Dock är det inte alltid de billigaste har kortast leveranstider eller samma garanti. Får du 25.000 från en fysisk butik är det nog ganska ok. Från en internet butik borde det gå att hitta billigare.
Postad 26 September 2006 - 18:58
......................................
HkanW skrev tidigare att han inte tyckte att silverstöden passade (har du lust att utveckla varför du tyckte så?) men är det bara jag som tycker att TV:n ser "lättare" ut med ett silverstöd ?
..........................................
Pioneer hade monterat sina plasmor på Arkenmässan med silverstöd, jag tyckte inte det såg snyggt ut. Personligen tycket jag att det störde.
Jag har ju givetviss inte sett några plasmor med det svarta stödet, men jag tycker att det ser snyggare ut än silverstödet.
Jag minns inte att jag ens såg den silverkanten på plasman.
Edit: jag har själv beställt en PDP-427XD med det svarta stödet, det svarta stödet har inte kommit in ännu därför väntar jag fortfarande på att få plasman levererad.
Redigerat av HkanW, 26 September 2006 - 19:02.
Postad 26 September 2006 - 19:26
......................................
..........................................
Pioneer hade monterat sina plasmor på Arkenmässan med silverstöd, jag tyckte inte det såg snyggt ut. Personligen tycket jag att det störde.
Jag har ju givetviss inte sett några plasmor med det svarta stödet, men jag tycker att det ser snyggare ut än silverstödet.
Jag minns inte att jag ens såg den silverkanten på plasman.
Edit: jag har själv beställt en PDP-427XD med det svarta stödet, det svarta stödet har inte kommit in ännu därför väntar jag fortfarande på att få plasman levererad.
Undrar lite kort om du anser det är nödvändigt att köpa XD istället för XA om man iaf ska ha en annan digitalbox?
Postad 26 September 2006 - 20:40
Kanske man kan lägga dom pengarna på en bättre digitalbox istället.
Men å andra sidan varför inte ha digitalboxen inbyggd, det är väl det dom kommer att bli förr eller senare ändå?
Kan inte tänka mig att det efter att det analoga nätet är nedsläckt kommer att tillverkas några TV-apparater med analog TV-mottagare, kanske nån enstaka.
Redigerat av HkanW, 26 September 2006 - 20:49.
Postad 27 September 2006 - 06:40
Jag vet inte tidsramen för att införa MPEG-4 i marknätet i Sverige, om det äns kommer, men när det kommer går inte denna MPEG-2 decoderen att använda ändå (Jag gissar att den är MPEG-2 only...). Intil dess är det smidigt med integrerat.Kan inte tänka mig att det efter att det analoga nätet är nedsläckt kommer att tillverkas några TV-apparater med analog TV-mottagare, kanske nån enstaka.
Om man även använder satelitdekoder är det ju også unödigt.
Redigerat av aaddie, 27 September 2006 - 07:59.
Postad 27 September 2006 - 10:59
/ supr
Postad 27 September 2006 - 14:01
Ska köpa mig en Plasma Tv.. Men det ligger mellan Pioneer PDP-427XD eller Panasonic TH-42PV60E. Är det stor skillnad på dessa förutom design då pioneer är överlägsen.? Det är ju ändå nästan 10k i prisskillnad och då kan man ju undra om det är befogat?
/ supr
Då får du isf jämföra med 427XA istället för XD. Panasonic modellen du funderar på saknar inbyggd digitalbox och så gör även XA modellen. Då skiljer det inte lika mycket i Pris.
Postad 27 September 2006 - 16:06
Ska köpa mig en Plasma Tv.. Men det ligger mellan Pioneer PDP-427XD eller Panasonic TH-42PV60E. Är det stor skillnad på dessa förutom design då pioneer är överlägsen.? Det är ju ändå nästan 10k i prisskillnad och då kan man ju undra om det är befogat?
/ supr
Då får du isf jämföra med 427XA istället för XD. Panasonic modellen du funderar på saknar inbyggd digitalbox och så gör även XA modellen. Då skiljer det inte lika mycket i Pris.
skiljer ju iaf 8k, som man kan fråga sig om det är värt?
Postad 27 September 2006 - 17:51
Jag vet inte tidsramen för att införa MPEG-4 i marknätet i Sverige, om det äns kommer, men när det kommer går inte denna MPEG-2 decoderen att använda ändå (Jag gissar att den är MPEG-2 only...). Intil dess är det smidigt med integrerat.Kan inte tänka mig att det efter att det analoga nätet är nedsläckt kommer att tillverkas några TV-apparater med analog TV-mottagare, kanske nån enstaka.
Om man även använder satelitdekoder är det ju også unödigt.
Ja det är endast MPEG2 och den går inte att uppgradera till MPEG-4.
Men min personliga åsikt är att när/om MPEG-4 kommer till Sverige (läs: alla kanaler sänder i det) så lär min 427XD vara uttjänt.
Edit: redigerade lite bara
Redigerat av HkanW, 27 September 2006 - 17:56.
Postad 28 September 2006 - 12:27
Allvarligt talat, om man måste köra teven i 6 timmar efter varje gång man vill spela 360 i ett par timmar så kan man ju i praktiken inte spela Xbox på plasma. Vad händer om man ska dra iväg hemifrån direkt efter att man spelat? Då måste man alltså låta teven stå påslagen och slösa bort skärmens livslängd. Måste man vara så här försiktig eller är det bara Pioneer som vill ha ryggen fri?Efter att du spelat ett spel, eller visat en datorbild eller någon annan stillbild, är det bäst att du tittar på en normal rörlig bild i skärminställningen “WIDE (BRED)” eller “FULL (HELSKÄRM)” i längre än tre gånger den tid som du tittadepå stillbilden.
En andra fråga är om man tittar på en källa som inte utnyttjar hela skärmen, t.ex. om man (mot förmodan) skulle vilja titta i 4:3-format för att få rätt proportioner i en 4:3-tevesändning. Medför detta också en risk för spökbilder/linjer vid "bildgränserna" så att säga?
Tack på förhand!
Postad 28 September 2006 - 13:07
Jag körde babelfish på recensionen men hittade ingenting om inbränning. Vad var det som lät bra ang. detta?Låter bra angående inbränningsproblematiken, kan det vara så att Pioneer äntligen löst detta problem..?
Postad 28 September 2006 - 13:39
Ser fram imot en härlig F1 helg nu
Postad 28 September 2006 - 13:55
Yiiiiaaaa fick hem min PDP 427XD i dag
Ser fram imot en härlig F1 helg nu
jäkla lyllos.. jag kan inte ens få tag i han som ska fixa min 507:a..
vill ju ha den nu när man bestämt sig..
Postad 28 September 2006 - 15:09
ÄNTLIGEN!!!
nu ska det röjas här hemma och förbereda plats åt allt!
info och bilder kommer ASAP.
Postad 28 September 2006 - 15:29
Sedan kan jag bara meddela att Pioneer Sverige inte får in några 50' förrän i December, de är slut överallt.
Kan till och med bli så illa att det inte blir förrän efter årsskiftet.
/Henke
Postad 28 September 2006 - 16:58
Postad 28 September 2006 - 17:04
Redigerat av Loud, 29 September 2006 - 00:25.
Postad 29 September 2006 - 09:16
De som beställer en PDP-507XA idag får vänta till i slutet på första kvartalet nästa år. Detta för att de flesta XA som kommer till Europa, går till Norge. Norge saknar digitala sändningar..
De som beställer en PDP-507XD idag får vänta till i mitten på december.
Jag la även fram för pioneer att dom borde lärt sig något utav restningarna på 506:an. Svaret var att det är svårt att fylla behovet, eftersom produkterna är så populära..
Pratade även med Hasse på fyndbörsen.
De som lagt sina beställningar där kommer att få varefter det kommer in, i den turordning de står i kö. Troligtvis så kommer alla restordrar bli fyllda innan mitten på nästa månad (oktober).
Jag tror att pioneer underskattar hur mycket dom säljer av sina produkter, eftersom dom ligger i "high end" segmentet. Jag ser inte att exempelvis samsung har problem att leverera.. Och samsung säljer mer plasmor än pioneer..
Nu klagar jag inte på pioneer, det är ju bättre att sälja slut på alla sina produkter, och ha folk skrikande efter mer, än att sitta på pottan med en massa apparater över och behöva sälja ut billigare.
Postad 29 September 2006 - 10:05
Äntligen står 427XA'n på plats i mitt vardagsrum.
Har inte hunnit trixa så mycket bilden än. Det får bli helgens uppgift.
Ni som redan kör och är nöjda med er bild kan väl lägga upp era värden.
Postad 29 September 2006 - 12:08
Efter drygt 1 års hängande här o på andra forum, ett antal prenumerationer på olika "Hemmabio tidningar" och en massa surfande och butikskollar packade jag äntligen upp min nya PDP-507XA i onsdags kväll!!
Med nya Supra kablar o en nyinköpt Pioneer 696 DVD med StarWars III i vaggan finns det bara en sak att säga..... OOOTROLIGT!!!
Ett litet störande "surr" från plasman vid DVD tittande är nog det ända negativa än så länge.
Men då är man ganska petig för ljudet är verkligen inte högt.
En annan grej som förvånade mig var Fjärren....den är svart....!
Jag var helt inställd på att den skulle vara i borstad aliminium eller nåt, men det kanske XD:n är??
Själv resonerade jag så att för de drygt 2000:- extra som XD kostar får man en Canal+ HD box istället eller nån annan bra digitalbox, så jag för min del är det pengar i sjön att köpa XD:n.
Med ett tittaravstånd på drygt 4 m. är det perfekt med 50:an. Bra bild o skön "bio" känsla.
Kör i "FILM" läget o dragit ner Contrast till 20 som var rekommendationen för förra generationens 506:a. Nu är det bara att beställa ISF kalibrering oxå innan man kan luta sig tillbaka o bara njuta!!!!
Tänkte passa på att kasta in en fråga oxå.......
Märkte igår att när jag confade DVD att skala om till 720p blev "maskarna" (De svarta remsorna över o under bild) bredare o bilden "mindre" än om jag körde med 480p/576p. Skall det vara så?
Nu är det bara att börja jobba sig igenom sitt DVD bibliotek igen då............. Helgen är räddad!!!!
Postad 29 September 2006 - 13:17
Vart bestälde du din?
Har kommit fram till att jag oxså ska ha en XA på väggen
Postad 29 September 2006 - 14:45
Grattis Sir Väz
Vart bestälde du din?
Har kommit fram till att jag oxså ska ha en XA på väggenSka flytta till com hem hus så bättre att spara pengarna.
Vilket suuuug, när man bestämt sig så finns den inte att få tag i.... usch, så fruktansvärt dåligt av Pioneer.. vi i Sverige får alltid sist av alla länder..
Vad finns det för alternativa Plasmor?
Redigerat av Peppeuppsala, 29 September 2006 - 14:50.
Postad 29 September 2006 - 14:53
Snälla gör ett test med t.ex. en DVD-meny, vad jag hört skulle på 436 någon minut räcka
för att få temporär inbränning.
Postad 29 September 2006 - 14:59
22500kr fattigare är man, blir till att leva på nudlar ett tag framöver. men det är det värt.
va o tittade på 436an på Reference audio och jämförde den med LG 42PC1R (som jag va ute efter igentligen), men VILKEN SKILLNAD!! LGn hade inte en sportsmössa. Killen i butiken sa att båda va matade med likgiltigt material och hade retail inställningarna. Iofs, kanske är orättvist att jämföra dom två, eller så va LGn väldigt dåligt inställd
Postad 29 September 2006 - 18:21
Om man tittar i länken ovanför är bästa pris 23 895 SEK, dvs. en prisskillnad på ~ 1 400 spänn som man kan utnyttja på något roligt...
Postad 29 September 2006 - 18:39
Det finns ju flera ställen som har 507XA i lager, bla InWarehouse och Komplett, så det kan väl inte vara omöjligt att få tag i en 507XA. Komplett.se har tre stycken 507XA på lager för 34.995: http://www.komplett.....asp?sku=325677Pratade med pioneer nyss.
De som beställer en PDP-507XA idag får vänta till i slutet på första kvartalet nästa år. Detta för att de flesta XA som kommer till Europa, går till Norge. Norge saknar digitala sändningar..
De som beställer en PDP-507XD idag får vänta till i mitten på december.
Redigerat av grand_master, 29 September 2006 - 18:47.
Postad 29 September 2006 - 18:46
Redigerat av C_palo, 29 September 2006 - 18:47.
Postad 29 September 2006 - 19:49
Ni som fått hem Era, hur är de med inbränning.
Snälla gör ett test med t.ex. en DVD-meny, vad jag hört skulle på 436 någon minut räcka
för att få temporär inbränning.
Postad 29 September 2006 - 20:48
Ett stycke 507 är på väg till min radiohandlare!!!
*hjular omkring*
Postad 29 September 2006 - 21:15
Jag är också mycket nöjd med bilden på den, får en bra bild både på analog och digital (UPC) och DVD i 720p och 1080i HDMI från Denon S301 är kanon.
Postad 30 September 2006 - 00:23
Jag kommer att skaffa en HD box för Canal Digitals Parabol nät och köra Canal+ med säsongskort och C Moore HD. Sen blir det baspaket från Boxer direkt in i tv'n. En snygg lösning tycker jag.
Nu har jag några frågor till alla kunniga här:
Vad är det för väggfäste som gäller? Jag har tummen mitt i handen så Ikeas Henke kanske inte är läge? Ska man köra Pio's original eller satsa på SMS?
Jag har idag ett SMS fäste till min 2år gamla LG 42 (ej HD), den består av 2st komponenter, en typ generell grej man skruvar in i väggen och en modellspecifik släde. Ska man behålla vägggrejen och bara byta släde?
Sen vad gäller kablar, jag ska dra kablarna i PVC rör inuti väggen, förlorar man mycket i kvalité på att köra SCART konverter från R/G/V Composite kabel?
Edit: Hade en fråga till, om man använder den inbygda digital tunern, hur bär jag mig åt för att spela in på dom kanelerna i min Pioneer DVD Recorder?
Tack på förhand!
Redigerat av garpenrud, 30 September 2006 - 00:27.
Postad 30 September 2006 - 09:25
Vad är det för väggfäste som gäller? Jag har tummen mitt i handen så Ikeas Henke kanske inte är läge? Ska man köra Pio's original eller satsa på SMS?
Jag slog till på ett orginal till min PDP 727XD.
Postad 30 September 2006 - 09:34
WOW en 72" var köpte du denVad är det för väggfäste som gäller? Jag har tummen mitt i handen så Ikeas Henke kanske inte är läge? Ska man köra Pio's original eller satsa på SMS?
Jag slog till på ett orginal till min PDP 727XD.
Postad 30 September 2006 - 09:38
Jag har idag ett SMS fäste till min 2år gamla LG 42 (ej HD), den består av 2st komponenter, en typ generell grej man skruvar in i väggen och en modellspecifik släde. Ska man behålla vägggrejen och bara byta släde?
Pioneers original väggfäste är bra, frågan är om det är värt pengarna?
Biltema har ett väggfäste som faktiskt är helt ok för pengarna.
Annars så har du ju redan SMS.. Hmm.. inte något svar på din fråga direkt..
Om vi säger såhär: Fråga dig själv hur mycket pengar du vill spendera på fästet.
Orgiginal = mest pengar,
SMS = Mellanting
Biltema = Billigast utan pul..
Elfa/Ikea = Billigast (men massa pul)
Personligen så skulle jag välja Biltema fästet. Har sett det IRL, och man kan väl säga att det är en färdiggjord Elfa lösning.. Inget speciellt.. Men å andra sidan så sitter skiten bakom TV:n..
Postad 30 September 2006 - 16:02
Nån som är duktigare än jag på kablar? (dum fråga, det är nog dom flesta här inne..)
Mest prisvärda Scart (1.5 m), S-Videokabel (1.5m), Optisk kabel (1.5m) och "vanlig antennkabel" (2.5 m). Att ha mellan TVn, DVDn, Surrounden och Kabel TV boxen.
Kör säkert bara med en massa skitkablar just nu, är dålig på sånt här.. (har all min utrusting med i min profil)
Redigerat av Peppeuppsala, 30 September 2006 - 16:03.
Postad 30 September 2006 - 17:26
Lite off-topic, men det är till min beställda 507:a..
Nån som är duktigare än jag på kablar? (dum fråga, det är nog dom flesta här inne..)
Mest prisvärda Scart (1.5 m), S-Videokabel (1.5m), Optisk kabel (1.5m) och "vanlig antennkabel" (2.5 m). Att ha mellan TVn, DVDn, Surrounden och Kabel TV boxen.
Kör säkert bara med en massa skitkablar just nu, är dålig på sånt här.. (har all min utrusting med i min profil)
Jag är inte särskilt duktig på kablar men de mest prisvärda kabalar som jag har använt är Click Tronic kablarna hos Kjell.com. Jag använder en HDMI, 2 Scart, 1 Component, 1 optisk, 1 SPDIF och 2 antennkablar från Click Tronic i min utrustning som är kopplad till Pioneer PDP-427XA.
De är billiga men jag ser inte skillnad mellan dom och 4-5x dyrare kablar som jag använder till mina LCD TV apparater (Supra och QED).
Postad 30 September 2006 - 18:00
C_palo: Var har du lagt beställningen någonstans till priset 22 500SEK?
Om man tittar i länken ovanför är bästa pris 23 895 SEK, dvs. en prisskillnad på ~ 1 400 spänn som man kan utnyttja på något roligt...
22990 är priset på fyndbörsen
Postad 30 September 2006 - 18:05
Priset får gärna ligga på rätta delen av 1000, alltså under. =)
Postad 30 September 2006 - 19:02
Vilket fäste på marknaden får PDP-427XA att sitta närmast väggen?
Priset får gärna ligga på rätta delen av 1000, alltså under. =)
Vogels gör bra fästen. Webhallen har Vogels VFW 065 Väggfästet som låter plasman sitta 43mm från väggen. Det är ett enkelt fäste och kostar 659kr. Jag använder Vogels EFW 6325 för min PDP-427XA men då sitter skärmen 98mm från väggen. Fyndbörsen säljer också Vogels fästen.
http://www.webhallen...&konsol=&genre=
Postad 30 September 2006 - 19:14
Bifogad fil(er)
Redigerat av HkanW, 30 September 2006 - 19:14.
Postad 30 September 2006 - 19:17
Postad 30 September 2006 - 19:50
Plasman är utformad för bordsstativ men fungerar med väggstativ också men jag skulle nog inte ta det som bara låter plasman sticka ut 48mm.
Redigerat av HkanW, 30 September 2006 - 19:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Pioneer PDP-4270XD digital tv
4 bilder
2 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?