Postad 22 June 2010 - 18:25
EX500 har närvarosensorn, betraktningsvinkeln är inte mycket o hurra för på min EX501 heller så är det ännu värre på 700 så säger jag bara uschSkillnaden mellan EX500 - EX700 är mig veterligen att EX700 har en riktig strömbrytare, kant-LED och har för mig att närvarosensorn inte finns i EX500.
Led-skärmarna är mer känsliga för betrakning från sidan jämnfört mot vanlig LCD-skärmar.
Berätta gärna hur det gick för dig med ditt TV köp!
Med vänliga hälsningar,
Sony Center Uppsala
Alexander
Den har inte strömbrytare nej men den drar 0.2 w tror jag i standby så det om man inte har den kopplad till en dosa med avstängningsknapp som jag har, så borde det inte bli många kronor på ett år hehe.
Annars är jag völdigt nöjd med allt o vad jag läst på forumen så är bilden bättre på 500 än 700.Känns som man offrar bildkvalite för tunnheten då.11000 för en 46'a som EX500 ligger på känns som ett riktigt kap.
Postad 23 June 2010 - 00:47
LED drar väl mindre ström också.Skillnaden mellan EX500 - EX700 är mig veterligen att EX700 har en riktig strömbrytare, kant-LED och har för mig att närvarosensorn inte finns i EX500.
Led-skärmarna är mer känsliga för betrakning från sidan jämnfört mot vanlig LCD-skärmar.
Berätta gärna hur det gick för dig med ditt TV köp!
Med vänliga hälsningar,
Sony Center Uppsala
Alexander
De säljare jag pratat med:
Ena tycker skillnaden är väldigt liten på 100 ----> och 200 HZ. Så liten att man inte ser någon skillnad.
Andra säljaren tyckte skillnaden var obefintlig mellan LED----> och icke-LED rent bildmässigt.
En lagkamrat har en annan uppfattning om LED - tycker det är betydligt bättre bild än vanlig LCD.
Faktorer som inställningar, bildkälla, vad man jämför med är ju också rätt avgörande, tänker jag.
Jag försökte, naturligtvis, själv att jämföra. Sprang mellan EX500 och EX700 som satt på lite olika ställen.
Jämförde även annan LED med EX500 tror jag det var, och ja, det var svårt.
Elgiganten har EX500 på nätbutiken för 11 000:-. På Media Markt fanns EX501 (ja 501) för 13 000:-.
En säljare sa att skillnaden på 500 och 501 är att man får med nån grej för att koppla in TV:n trådlöst på nätet.
Den andre säljaren sa att han inte riktigt visste, men att det brukar ofta handla om en obetydlig skillnad kvalitetsmässigt när det är skillnad i produktnumret - och att det har nåt med prisjämförelse att göra.
Men om det handlar om att få ett trådlöst nätverk eller inte tycker jag skillnaden är ganska stor.
Så jag måste göra valet mellan 500 och 501. Jag måste även välja om jag ska köpa i fysisk butik eller på nätet.
Jag tror jag klarar mig utan 200 HZ.
Däremot är jag intresserad av LED.
Så valen är väl mellan:
EX500 (100 HZ LCD)
EX501 (100 HZ LCD ev. nån nätverksgrej får man med)
EX700 (100 HZ, LCD-LED)
Och som sagt: Köpa i fysisk butik eller via nätbutik?
Redigerat av Unregistered1659, 23 June 2010 - 01:07.
Postad 23 June 2010 - 00:54
Skillnaderna är;Så valen är väl mellan:
EX500
EX501 (ev. nån nätverksgrej får man med)
EX700 (LED, 100 HZ)
EX500:
+ Silverfärgad list.
EX501:
+ Svart list.
EX700:
+ Edge-LED
+ Närvarosensor, som stänger av TV automatisk om man inte tittar.
+ Strömbrytare
EX701:
+ Svart list.
NX700:
+ Monolithic design
+ Inbyggd wifi
+ 6 graders lutning på stativ samt aluminiumstativet som tillval.
+ Alla kontakter är sidomonterade.
+ Deep Black Panel
- Närvarosensor
- Ambient sensor
- Blank panel
Mitt råd är att prata med närmaste sony center. Då får du 5 års garanti och du kan säkert få ungepass samma pris som hos någon annan om du "förhandlar".Och som sagt: Köpa i fysisk butik eller köpa via nätbutik?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 June 2010 - 10:09.
Postad 23 June 2010 - 01:17
Minns inte om 501:an jag kollade på hade grå eller svart list, är du säker på detta?Skillnaderna är;
EX500:
+ Silverfärgad list.
EX501:
+ Svart list.
Den gråa listen jag såg på 500 var iallafall fruktansvärt ful.
Nätverks-grejen då? Det är inte det som skiljer mellan 500 och 501?
Vi har ju Sony Center med oss i tråden. Om det stämmer att man kan "förhandla"....haha....så är ni välkomna att skicka ett pm till mig.Mitt råd är att prata med närmaste sony center. Då får du 5 års garanti och du kan säkert få ungepass samma pris som hos någon annan om du "förhandlar". smile.gif
Redigerat av Unregistered1659, 23 June 2010 - 02:02.
Postad 23 June 2010 - 01:22
Varför inte? Med Edge-LED vinner man djup och strömförbrukning.Det låter ju inte rimligt att det är bättre bild på en vanlig LCD-TV jämfört med en annan som har LED från samma serie(?)
Silver/grå på 500 och svart på 501, samma för 700-serien.Minns inte om 501:an jag kollade på hade grå eller svart list, är du säker på detta?
Den gråa listen jag såg på 500 var iallafall fruktansvärt ful.
Ingen skillnad.Nätverks-grejen då? Det är inte det som skiljer mellan 500 och 501?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 June 2010 - 10:10.
Postad 23 June 2010 - 01:41
Okej, jag trodde LED var den senaste och bättre tekniken - att den även gav bättre bild.Varför inte? Med Edge-LED vinner man djup och strömförbrukning. smile.gif
Vad är det som gör att EX500/EX501 ger bättre bild än EX700 då?
Undra om jag inte tyckte EX700 (LED) gav lite bättre bild än 500 när jag kollade i affären.
Nehe, då hade säljaren fel då han sa att det var nån nätverksgrej som skiljde mellan 501 och 500.Inget trådlöst för 500-serien.
Redigerat av Unregistered1659, 23 June 2010 - 01:42.
Postad 23 June 2010 - 01:47
En trådlös dongel kostar ungefär 500 spänn, men alla EX-modeller (500/501/700/701) har ethernet så man kan testa nätverksfunktionerna i TVn. Är det nåt man vill ha så kan man ju lätt köpa en dongel i efterhand.Inget trådlöst för 500-serien.
Postad 23 June 2010 - 01:56
Edge-LED är bara en variant av LCD där man har ersatt lysrören med LED-lampor, men man har samma teknik för att sprida ljus från kanterna över hela bildytan. Man kan få högre kontrast med LED, och energiförbrukningen är ju mindre.Okej, jag trodde LED var den senaste och bättre tekniken - att den även gav bättre bild.
Det man egentligen vill ha är LED-lampor bakom hela skärmen, då kan man utnyttja tekniken "local dimming", dvs att man kan stänga av bakgrundsbelysningen på delar av skärmen och därmed få en mycket bättre svärta. HX900-modellen har det, men än så länge finns det bara i absoluta high-end hos alla märken. Det lär ta några år innan det dyker upp i nåt slags mellansegment.
Jag jämförde i butik och såg ingen som helst skillnad, men jag är å andra sidan inte miljöskadad. :-) Your mileage may vary. Jämför själv i butik och se om du tycker den ena är bättre än den andra.Vad är det som gör att EX500/EX501 ger bättre bild än EX700 då?
Postad 23 June 2010 - 02:04
Hittar ju inte nån 501 på sony.se hemsida, inte heller nån 46-tum 501 på varken prisjakt eller pricerunner, men miljoner 500. Vad är det frågan om?
Om 501 är typ parallellimport eller nåt är jag inte intresserad, då tar jag hellre grå ful list 500.
Jag väntar på svar medan jag drar en Fifa 10 på 14-tummaren.
Redigerat av Unregistered1659, 23 June 2010 - 02:55.
Postad 23 June 2010 - 07:38
Vi har ju Sony Center med oss i tråden. Om det stämmer att man kan "förhandla"....haha....så är ni välkomna att skicka ett pm till mig.
Förhandla gör man alltid bäst på plats.
Postad 23 June 2010 - 08:03
Närvarosensor känner jag inte till men ibland dyker det upp ngn ruta med att tv:n stänger av sig om 15 minuter vi inaktivitet, kan det vara närvaorsensorn som känner att ingen sitter framför tv:n?
Om 501 är typ parallellimport eller nåt är jag inte intresserad, då tar jag hellre grå ful list 500.
EX501 kommer från SONY Sverige.
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 23 June 2010 - 08:56.
Postad 23 June 2010 - 09:34
Köpte min 501 på elgiganten och den hade en trådlös adapter med... MM e skit assåMedia Markt pristmatchar 501 mot 500, jag kan bekräfta att 501 har svart list nertill (då jag köpte en förra veckan). Någon trådlös nätverksadapter följer inte med (gjorde i alla fall inte det på den 46EX501 jag köpte på MM).
Närvarosensor känner jag inte till men ibland dyker det upp ngn ruta med att tv:n stänger av sig om 15 minuter vi inaktivitet, kan det vara närvaorsensorn som känner att ingen sitter framför tv:n?
EK
Japp det är närvarosensorn... störande tyckte jag så stängde av den,den har även ambient sensor som nån listade som en grej för nån annan modell.Det är förmodligen samma till alla EX modeller och kanske även NX.Mycket av det där krafset stänger man av ändå i slutändan. Apropå strömförbrukning såg jag en 503 40 tum testad i UK som kalibrerad i cinema mode drog 79 watt så förmodligen runt 100 w för 46'an.
Redigerat av Unregistered40562de1, 23 June 2010 - 09:53.
Postad 23 June 2010 - 10:13
Media Markt pristmatchar 501 mot 500, jag kan bekräfta att 501 har svart list nertill (då jag köpte en förra veckan). Någon trådlös nätverksadapter följer inte med (gjorde i alla fall inte det på den 46EX501 jag köpte på MM).
EK
Är du nöjd med ditt TV köp.?
har tittat en del på den. Men har svårt att bestämma mig.
Det jag ska ha tv´n till är:
* spela ps3 40%
* se på bluray filmer 40%
* SD tittande 20%
Det står mellan ex501, sharp 705 eller panasonic g20..
Har idag en Samsung 40b655, det sämsta med den är betrakningsvinkeln.
men den ska in i sovrummet. Så måste ersättas..
//Daniel
Postad 23 June 2010 - 10:26
Närvarosensorn finns bara på EX700. Det är en liten ruta under logon på den modellen, en liten lins. Närvarosensorn släcker bilden men behåller ljudet om ingen tittar efter utsatt tid, ex 5 min. Sen efter ytterligare en tid stängs TVn av helt.Närvarosensor känner jag inte till men ibland dyker det upp ngn ruta med att tv:n stänger av sig om 15 minuter vi inaktivitet, kan det vara närvaorsensorn som känner att ingen sitter framför tv:n?
Stäng av "Vilande TV-standby" på EX500 om man du inte vill att den ska slå av sig efter någon timme.
Postad 23 June 2010 - 12:59
Köpte min 501 på elgiganten och den hade en trådlös adapter med... MM e skit asså
Lol, låg adaptern i samma låda som TV:n eller fick du den bredvid? Kanske läge för mig att ta en titt i lådan så den inte ligger där.
Efter en veckas användande är jag nöjd, det har blivit fotbolls VM på SVT-HD, XBOX 360 och DVD än så länge. Efter lite mixtrande med inställningarna så är bilden i min mening riktigt bra. Jag har även kopplat till TV:n till internet och egentligen är väll inte mervärdet av internetkoppling så extremt, dock kul grej med FIFA. Tidigare hade jag en KDL40-D2810 so nu är förpassad till sovrummet.Är du nöjd med ditt TV köp.?
EK
Postad 23 June 2010 - 14:18
Köpte min 501 på elgiganten och den hade en trådlös adapter med... MM e skit asså
Inte i samma låda va? Det är väl inget som ingår i nån EX500-tv.
Den kostar dessutom en tusenlapp så då är det bara att gratulera om du fick den med på köpet.
Postad 23 June 2010 - 15:09
Inte 500 men 501... och ja den låg i den stora lådan.I en egen liten låda med bruksanvisning osv. Sett den för ca 650 kr som billigast på nätshopparna.Men nu köpte jag min för ett tag sedan innan priserna gick ner så om du köper en 500+ en adapter nu kommer du billigare undan ialf hehe.Inte i samma låda va? Det är väl inget som ingår i nån EX500-tv.
Den kostar dessutom en tusenlapp så då är det bara att gratulera om du fick den med på köpet.
Redigerat av Unregistered40562de1, 23 June 2010 - 15:12.
Postad 23 June 2010 - 18:47
Nu är jag nära ett köp, blir antagligen imorgon. Jag funderar dock fortfarande på om det finns ev. avgörande skillnader mellan 500 och 501. Varför finns det inte så många 501:or? Varför har de inte 501 på sonys hemsida? Varför mest träffar på 500, och stämmer det eller stämmer det inte - det säljaren sa på ett ställe om att på 501 får man en nätverksgrej med och på 500 får man inte det? Kanske är det mer eller annat som skiljer.
Kanske är 501 en senare och bättre modell av 500? De kanske kom på att "oj vad fult det var med grå list, vi sätter dit en svart istället och slänger med en nätverksgrej" = en bättre version av 500. Kan det vara så?
Exakt vad är det som skiljer? Folk verkar ha olika uppfattningar.
Jag kan leva med en grå list istället för en svart om det BARA är det som skiljer, då kan jag i sådana fall köpa tv:n imorgon.
Ska jag ha en 501 får jag vänta en månad.
Jag vill bara inte köpa 500 idag, och sen om 1 månad visar det sig att 501 är den nyare, bättre, snyggare och populärare versionen där man får lite/mycket mer för typ samma peng.
Jag ska nog ha tv:n i minst 5 år, och det är min första HD-TV, så vill bara att det blir rätt från början.
Redigerat av Unregistered1659, 23 June 2010 - 19:09.
Postad 23 June 2010 - 19:44
Inte 500 men 501... och ja den låg i den stora lådan.I en egen liten låda med bruksanvisning osv. Sett den för ca 650 kr som billigast på nätshopparna.Men nu köpte jag min för ett tag sedan innan priserna gick ner så om du köper en 500+ en adapter nu kommer du billigare undan ialf hehe.
Jag rotade precis igenom min låda om jag hade glömt något, men nej inget extra paket i där, då kan vi konstatera att Elgiganten bipackar en USB dongel till 501 men inte MM, om nu inte ditt ex var ett retur ex där den förra ägaren även packat ner sin nyinköpta dongel, iofs inte så troligt.
Tycker det verkar skumt detta med 500 och 501.
Nu är jag nära ett köp, blir antagligen imorgon...
Jag håller med dig, det är jobbigt när producenterna tar fram sk. kampanjmodeller, likadant när jag köpte min gamla tv (på EXPERT av alla ställen), KDL-D2810 det var också en kampanjmodel på D2800 modellen. SONY svarade i mailet även "Det brukar innebära att återförsäljaren har införskaffat ett stort antal av samma modell och sätter ett "eget" namn på den." Detta var två årsedan men det gäller förmodligen även idag.
Vad jag förstått så är den enda skillnaden den svarta listen, båda har motionflow, BRAVIA Engine 3 etc.
EK
Postad 23 June 2010 - 19:51
Ja det ska vara enda skillnaden. Att han fick med en dongel är endera bara tur eller så körde de en egen bundling.Vad jag förstått så är den enda skillnaden den svarta listen, båda har motionflow, BRAVIA Engine 3 etc.
Postad 23 June 2010 - 20:46
Postad 23 June 2010 - 21:01
Expert är Experter på att hitta på egna artikelnummer, allt beror på deras Lägsta pris garanti. Riktigt ruttet därför handlar jag Aldrig på Expert.Jag håller med dig, det är jobbigt när producenterna tar fram sk. kampanjmodeller, likadant när jag köpte min gamla tv (på EXPERT av alla ställen), KDL-D2810 det var också en kampanjmodel på D2800 modellen. SONY svarade i mailet även "Det brukar innebära att återförsäljaren har införskaffat ett stort antal av samma modell och sätter ett "eget" namn på den." Detta var två årsedan men det gäller förmodligen även idag.
Vad jag förstått så är den enda skillnaden den svarta listen, båda har motionflow, BRAVIA Engine 3 etc.
EK
Postad 23 June 2010 - 21:26
Aja, jag kör på Sony Bravia KDL-46EX500.
Tack så hemskt mycket för all hjälp. Hoppas även min aktivitet har bidragit till hjälp vid val av TV för de som också är på jakt.
PS: Jag kan med glädje rekommendera Sony Center.
Redigerat av Unregistered1659, 23 June 2010 - 21:47.
Postad 24 June 2010 - 12:02
Knappast, de är ju släppta samtidigt, att man ändrar sista siffran i ett produktnamn betyder oftast att det är små regionala skillnader, eller skillnader för att komma runt lägsta-pris-garanti. EX503 t ex är en modell med DVB-tuner anpassad för England. Den är inte bättre eller sämre än andra EX500-varianter, bara annorlunda.Kanske är 501 en senare och bättre modell av 500? De kanske kom på att "oj vad fult det var med grå list, vi sätter dit en svart istället och slänger med en nätverksgrej" = en bättre version av 500. Kan det vara så?
Den gråa listen är verkligen skitful. Jag tycker du ska omvärdera ditt val nu.Aja, jag kör på Sony Bravia KDL-46EX500.
Postad 24 June 2010 - 12:37
Postad 24 June 2010 - 12:38
Den gråa listen är verkligen skitful. Jag tycker du ska omvärdera ditt val nu.
Smaken är ju som baken brukar man säga
> LCDTV2009
Hoppas du vart nöjd med köpet och att leveransen gick bra!
Med vänliga hälsningar,
Sony Center Uppsala
Alexander
Postad 24 June 2010 - 13:22
Postad 24 June 2010 - 15:00
Jag använder samma sladd till EX500 som jag hade till bildskärmen som brann - nån risk med det?
(Tror det fattas några "peggar" i kontakten men detta var väl inte anledningen till att det brann).
Fattar inte hur bilden kan vara så skarp då det vid datorn är dvi-adapter och i tv:n vanligt gammalt bildskärms-uttag (inge dvi, inge hdmi).
Jag har hunnit med några matcher Fifa 10 - "lite" skillnad jämfört med 14-tummaren.
Den grå listen ja - hade bara föredragit svart.
Men samtidigt vill jag inte ha 501 som inte ens finns med på sonys officiella hemsida haha *retas lite bara*
Leveransen gick klockrent, han hjälpte mig packa upp/montera. Allt tog väl typ max 5 minuter.
Jag tror jag är sjukt nöjd med köpet även om jag inte hunnit leka så mycket än.
Man slapp ställa in tid/datum (sjukt skönt) och kontrollen känns 80-tal (vet inte om jag gillar det haha), så mycket kan jag väl säga hittills om tv:n.
EDIT: Nu börjar anslutningen mellan dator och tv strula. Tog lång tid att få igång det igen. Får meddelande om att "kontrollera anslutning", om att utsignalen är dålig eller nåt, men ändå funkar det. Beror kanske på adaptern eller nåt. Nån kanske vet var man kan få tag på en billig bildskärm.
Redigerat av Unregistered1659, 24 June 2010 - 17:36.
Postad 24 June 2010 - 20:49
Man slapp ställa in tid/datum (sjukt skönt) och kontrollen känns 80-tal (vet inte om jag gillar det haha), så mycket kan jag väl säga hittills om tv:n.
Fjärrkontrollen är värd att nämnas, när jag packade upp den fattade jag inte först varför den var konkav och hade en on/off knapp på baksidan och var högblank... sen kom jag på att den skall ligga upp och ner för att se cool ut, lol.
EK
Postad 25 June 2010 - 09:55
Jag har extremt svårt att välja mellan denna och G20/V20.
Tacksam för svar!
Postad 25 June 2010 - 22:34
Okej, jag gjorde som du föreslog. Jag köpte en 3-meters hdmi-sladd och en dvi/hdmi-adapter.Du har ju redan en stor fin dataskärm...
köp en ny kabel ?
Funkar perfekt nu.
Redigerat av Unregistered1659, 25 June 2010 - 22:54.
Postad 25 June 2010 - 23:58
finns även på lx900Närvarosensorn finns bara på EX700. Det är en liten ruta under logon på den modellen, en liten lins. Närvarosensorn släcker bilden men behåller ljudet om ingen tittar efter utsatt tid, ex 5 min. Sen efter ytterligare en tid stängs TVn av helt.
Stäng av "Vilande TV-standby" på EX500 om man du inte vill att den ska slå av sig efter någon timme.
Postad 26 June 2010 - 00:02
Postad 26 June 2010 - 05:30
Lite läsning inför ankomsten :Fan börjat fixa lite hemma inför ankomsten av 60" LX900! Blir lite av en ritual när besten ankommer :-) Kommer bli fett som fasen
http://www.televisio...Review-1741.htm
Postad 27 June 2010 - 18:43
Postad 29 June 2010 - 16:26
Fast på den modellen är den mer avancerad.... känner av ansikten, om barn sitter för nära TVn m.m.finns även på lx900
Postad 29 June 2010 - 17:44
Vet att EX700 kör med LED istället för CCFL men är det några andra skilnader/fördelar med någon modell ?
Postad 29 June 2010 - 22:28
Men bilden har försvunnit nån/några sekunder vid 3 tillfällen och istället kommer lite roliga färger.
Nåt att oroa sig för eller normalt beteende för hd-tv?
EDIT: Kom igen nu, det finns väl "kanske nån" på den här hemsidan som har erfarenhet av HD-tv?
EDIT2: Det hände igen. Och inget svar här hittills gjorde att jag försökte lösa det på egen hand; jag uppdaterade programvaran. Hoppas det inte kommer tillbaka nu.
Redigerat av Unregistered1659, 30 June 2010 - 03:42.
Postad 30 June 2010 - 07:31
EX500 vs Ex700, några tankar om vilken som är "bäst" ?
Vet att EX700 kör med LED istället för CCFL men är det några andra skilnader/fördelar med någon modell ?
EX700 har en riktigt avstäningsknapp, något jag saknar på EX500, faktiskt irriterande med en röd standby lampa lysande när den avstängd.
EK
Postad 30 June 2010 - 09:07
EX700 har en riktigt avstäningsknapp
Ok, det är värt att fundera över. Tack för tipset.
Postad 30 June 2010 - 12:06
Den släcker du om du trycker på avstängsknappen på kontrollpanelen.EX700 har en riktigt avstäningsknapp, något jag saknar på EX500, faktiskt irriterande med en röd standby lampa lysande när den avstängd.
EK
Låter som HDMI-problem, prova att byta kabel.Nu har jag haft tv:n några dagar, EX500. Fifa10 och film (blu-ray) via PS3 och hdmi-sladd är underbart. Underbar tv.
Men bilden har försvunnit nån/några sekunder vid 3 tillfällen och istället kommer lite roliga färger.
Nåt att oroa sig för eller normalt beteende för hd-tv?
EDIT: Kom igen nu, det finns väl "kanske nån" på den här hemsidan som har erfarenhet av HD-tv?
EDIT2: Det hände igen. Och inget svar här hittills gjorde att jag försökte lösa det på egen hand; jag uppdaterade programvaran. Hoppas det inte kommer tillbaka nu.
Postad 30 June 2010 - 15:11
Äsch, problemet kvarstår trots uppdatering av programvaran.Låter som HDMI-problem, prova att byta kabel.
HDMI-kablarna är helt nya, kan det verkligen bero på dem?
Jag ringde Sony Center och de bad mig dokumentera det som händer - det blir väldigt svårt då det händer helt sporadiskt och ganska sällan.
F_n vad trist. Vet inte vad jag ska göra. Lämna in direkt eller hålla på med och försöka lösa detta själv om det t.ex. är en galen hdmi-kabel som du säger.
Jag vet inte om det är alla gånger, men de gånger jag tappat bild har det bl.a varit när jag
*spelat Fifa 10 på PS3 och
*använt tv:n som bildskärm.
Ena hdmi-kaben är från gamestop och kopplad till ps3.
Andra är från Alina, inget speciellt märke tror jag och kopplad till datorn.
Bilden försvinner i nån/några sekunder och det kommer färger typ, och sen kommer bilden tillbaka.
Händer väl relativt sällan, men det känns ändå inte alls bra.
Spelar det nån roll om tv:n är inkopplad i en sån där förgreningsdosa eller direkt i kontaktuttaget?
Kan datorn som är inkopplad påverka tv:n och om den kan det, kan den även påverka bilden när jag spelar PS3.
Åh, vad ska jag göra?
Ska jag lämna in?
Redigerat av Unregistered1659, 01 July 2010 - 03:54.
Postad 30 June 2010 - 16:11
Den släcker du om du trycker på avstängsknappen på kontrollpanelen.
Nej det gör den inte, bara till standby.Går från grön till röd alt. från röd till grön, men den "stänger" aldrig av sig helt, vilket min förra KDL-40D2810 gjorde om jag tryckte på kontrollpanelen.
EK
Postad 30 June 2010 - 23:55
Äsch, problemet kvarstår trots uppdatering av programvaran.
HDMI-kablarna är helt nya, kan det verkligen bero på dem?
Har inte din TV (min är en rätt tidig Sony LCD) men med popcorn'en så tappar den HDMI handskakningen (har jag för mig det beror på).
Kanske händer 3-4ggr på en 2hr rulle, på min tappar TVn signalen (inga konstiga färger) och sen kommer tillbaka, 1-2sekunder tar det.
Kan ju vara värt att testa med något annat än PS3'an och ev. annan kabel.
Postad 01 July 2010 - 00:41
"popcornen"? "handskakningen"? Nu hänger jag inte med riktigt.Har inte din TV (min är en rätt tidig Sony LCD) men med popcorn'en så tappar den HDMI handskakningen (har jag för mig det beror på).
Kanske händer 3-4ggr på en 2hr rulle, på min tappar TVn signalen (inga konstiga färger) och sen kommer tillbaka, 1-2sekunder tar det.
Kan ju vara värt att testa med något annat än PS3'an och ev. annan kabel.
Om jag skulle testa något annat, oavsett om det är kabel eller "maskin" så händer det så sällan så det blir för svårt att upptäcka vad det är som strular.
Nu har tv:n varit strul-fri hela kvällen, (om jag inte missat nåt).
PS3:an har inte varit på - kan det lättare uppstå problem om man har flera komponenter kopplade och påslagna i tv:n samtidigt?
Redigerat av Unregistered1659, 01 July 2010 - 01:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Philips 75PUS7101 vs Samsung UE75MU6175
2 bilder
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?