Precis som Slayer skriver så är den funktion du beskriver strömkälla till antenner som har den funktionen.Ja min 508XD har det i alla fall.Sir Duke>> Har Pioneer inbyggd antennförstärkare?
Home Menu > Inställning > DTV-inställningar > Installering > Antennkraft PÅ
Officiell Tråd - Pioneer 8G Plasma
Pioneer Kuro PDP-428XD
(TV)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-4280XD
(TV)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-5080XD
(TV)
|
0
|
(13)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-4280XA
(TV)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-5080XA
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-508XD
(TV)
|
1
|
(41)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX608D
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX508D
(TV)
|
1
|
(25)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-SX4280D
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 21 January 2008 - 11:10
Postad 21 January 2008 - 11:24
Aha, sorry, jag rörde nog ihop det. Jag har en extern aktiv antenn också men har du inte det så hjälper det väl inte med antennkraft i tv:n. Men jag har nog inte fattat riktigt.Precis som Slayer skriver så är den funktion du beskriver strömkälla till antenner som har den funktionen.Ja min 508XD har det i alla fall.Sir Duke>> Har Pioneer inbyggd antennförstärkare?
Home Menu > Inställning > DTV-inställningar > Installering > Antennkraft PÅBlev lite osäker på om jag missat något i menyerna, vilket inte alls hade varit ovanligt.
Postad 21 January 2008 - 23:37
Postad 22 January 2008 - 00:42
Jag har sett LX508D och 508XD bredvid varandra. Båda visade Pirates of the Caribian 3 på bluray och jag fick stå länge och titta inan jag kunde upptäcka någon skillnad. LX:en visade en något högre detaljrikedom.Villken tv ger bäst bild om man sitter 3 meter ifrån tv,Pioneer LX508D eller 428XD.
Postad 22 January 2008 - 07:58
Redigerat av plasmaplytet, 22 January 2008 - 07:59.
Postad 22 January 2008 - 09:59
Svår fråga...jo det vet jag med,men villken är bätre 50 tumaren eller 42.
Enligt spec så är ju LX bättre och det går säkert att verifiera detta med mätningar, men jag håller med föregående talare om att det är svårt att se skillnad i praktiken.
Sen är ju 50-tummaren (LX) dubbelt så dyr också, om det nu spelar nån roll.
Gå till en butik och titta själv!
Postad 22 January 2008 - 19:26
Postad 22 January 2008 - 20:34
Alltså om du tycker 42" är en bra storlek så är det ju bara att slå till på den! Sätt resterande 25 långschalar på banken så kan du köpa 60-tummare för det om 3 år. Typ. Blir en härlig uppgradering. Men än så länge är plattisarna överlag ganska dåliga och mycket dyra.Jo jag har vat och kollat men det va svårt att se nån störe skilnad.Jag tyckte då att 42 hade lite bätre bild men det kan ju ha vat att dom i affären inte han ställt in bilden.
Postad 22 January 2008 - 22:39
Jag har sett LX508D och 508XD bredvid varandra. Båda visade Pirates of the Caribian 3 på bluray och jag fick stå länge och titta inan jag kunde upptäcka någon skillnad. LX:en visade en något högre detaljrikedom.Villken tv ger bäst bild om man sitter 3 meter ifrån tv,Pioneer LX508D eller 428XD.
Har sett LX608D og 508Xd ved siden av hverandre, hvit var mye hvitere på LX608D.
Postad 22 January 2008 - 22:53
Var båda kalibrerade? Annars kan det bero på diverse olika orsaker.Har sett LX608D og 508Xd ved siden av hverandre, hvit var mye hvitere på LX608D.
Postad 23 January 2008 - 10:36
Håller med, investera i digital-tv för bövelenSedan en annan fråga, ifall man bestämmer sig för att köra digitaltv, blir det då mycket bättre bild?
Skulle kunna säga att det är som natt och dag ! För guds skull skaffa en digital box mannen.
Har du råd att köpa en Pio G8 så har du väl råd att skaffa en digital box eller ??![]()
Inte ska man blåsa upp en analog hårdkomprimerad signal i storbild på en högupplöst panel som visar varenda skavank. SÅ bra är inte ens Pioneer. Jag kör med inomhusantenn och har aktiverat tv:ns antennförstärkare (behövs alltså ingen extern sådan). Jag bor i fel ände av ett höghus där det inte är så bra mottagning tyvärr så det klipper och pixlar en del ibland, men utöver det är det jämn, stabil och fin bild. Så småningom skaffar man väl ändå en HD-box men detta duger så länge. Annars kan du ju kolla vad det finns för erbjudanden om kabel-tv hemma hos dig.
Jag måste säga det igen, självklart ska du skaffa digital-tv till din nya dyra fina tv!
Testade digitaltv och som sagt, det blev enorm skillnad... Det är eg. bara en sak jag stör mig lite grann på och det är att bilden inte är helt "stilla" utan jag kan fortfarande uppleva lite "myrornas krig" i stora enfärgade fält. Men, allt annat är perfekt så jag ska inte klaga alltför mycket. Svärtan är grym.
Postad 24 January 2008 - 10:57
2. Jag upplever också det där bruset som beskrivs. Det kommer i vissa färger och ser ut som myrornas krig.
Är det normalt?
Det försvinner i drivemode 3 men det rekommenderas att köra i mode 1 va?
Denke
Det jag stör mig på är alltså en sorts "myrornas krig" över hela skärmen, man ser det som bäst vid stora enfärgade fält, speciellt ljusa, som tex en hockeyplan eller en fotbollsplan. För en sportfåne är det... lite olyckligt... Kör break-in dvdn för fullt o där är det jättetydligt. Det blev bättre när jag gick från analogt till digitalt men är fortfarande väldigt tydligt.
Tyvärr upplever jag inte som Denke att det förändras när jag ändrar i drivemode.
Så är det många andra som upplever detta? Går det att åtgärda med inställningar? Har testat allt jag kan komma på men får det inte att bli bra.
Är det normalt är väl den viktigaste frågan, om inte annat får man ju ringa till Pioneer o gnälla?
Redigerat av Unregistered951ada42, 24 January 2008 - 10:58.
Postad 24 January 2008 - 11:13
Postad 24 January 2008 - 11:42
Postad 24 January 2008 - 11:48
Har inte haft så mycket tid att ta tag i detta men har pratat med affären och det var inget dom hade sett eller hört talas om. Har kört myrornas krig ett antal timmar igår utan förbättring, låter den stå på hela dagen idag.
Har skickat felbeskrivning till Pioneer supporten och bifogat en bild på problemet som är ganska så exakt.
Tänkte inte ringa föränn senare idag alternativt imorgon så jag har möjlighet att hänvisa till bilden då det är svårt att förklara exakt hur det ser ut. Plus att jag vill ge myrorna en chans, man vet ju aldrig...
Redigerat av wiped, 24 January 2008 - 12:15.
Postad 24 January 2008 - 19:17
Ja, en av ett annat märke låter nog inte likadantTror inte att det lönar sig att byta nätaggregatet - alla surrar nog lite grann. Min surrar endast pyttelite ibland, jag har inte hittat något samband alls. Några sekunder per timme, typ
Konstigt hade en marantz plasma innan som inte gick att höra.
Jag och en polare köpte en varsin 508XD samtidigt.. -hans är tyst inte minJag tänkte bara att eftersom det är samma teknik i alla Pioneer-apparater så är det inte så konstigt om många låter.
Menar du att din aldrig är tyst? Det låter väldigt konstigt.
Den är aldrig tyst. och det är konstigt att en av de dyraste skärmarna inte kan göras tyst.. Konstigt att min marantz är helt tyst. Tystnaden i filmer i vissa partier är lika viktiga som de med effekter.. Har även satsat på en bra ljudanläggning med nätfilter mm för att få en "tyst" anläggning och sedan sabbar skärmen allt.
SKANDAL PIONEER.
Postad 24 January 2008 - 20:16
Hmm, jag börjar störa mig mer o mer på att jag inte kan få bilden att bli stilla, såg att åtminstone en till upplever detta
2. Jag upplever också det där bruset som beskrivs. Det kommer i vissa färger och ser ut som myrornas krig.
Är det normalt?
Denke
Det jag stör mig på är alltså en sorts "myrornas krig" över hela skärmen, man ser det som bäst vid stora enfärgade fält, speciellt ljusa, som tex en hockeyplan eller en fotbollsplan. För en sportfåne är det... lite olyckligt... Kör break-in dvdn för fullt o där är det jättetydligt. Det blev bättre när jag gick från analogt till digitalt men är fortfarande väldigt tydligt.
Tyvärr upplever jag inte som Denke att det förändras när jag ändrar i drivemode.
Så är det många andra som upplever detta? Går det att åtgärda med inställningar? Har testat allt jag kan komma på men får det inte att bli bra.
Är det normalt är väl den viktigaste frågan, om inte annat får man ju ringa till Pioneer o gnälla?
Hej grabbar, tack för alla tips.
Åkte in till elgiganten på Kungsgatan idag och tänkte titta på piosarna de har uppsatta. Det var svårt för inställningarna är ju som de är. De har tydligen en drive på pioneer 42:er så i ett hörn hade de alla skärmar med rätt dov ljusstyrka förutom pioneer med dynamiskt läge o max ljusstyrka. Som att titta in i solen, helt sjukt. Grymt försäljningsknep.
Hursomhelst, jag bad en försäljare med lite för mycket stureplansattityd, både till utseende o bemötande, om en remote för att testa o förklarade mitt problem. Han blev inte så intresserad när han fattade att jag inte ville köpa burken utan skulle handla "dvd-skivor o annat".... men... Har försvann o kom tillbaka efter ett långt tag med en remote som inte fungerade, "hepp" sa han o gick ut igen. Jag väntade o väntade o när jag kollade hade han gått på lunch. Roligt kille. Hursomhelst, jag gluttade på apparaterna o måste säga att det var "myrornas krig" på dessa matade med vad jag förmodade var 720p Fantastiska fyran. Det är som en hinna över hela apparaten. Jag sitter på 3 m avstånd hemma i soffan med huvudet till tvn o kan uppfatta det på digitaltv. Det är inte övertydligt men finns där, hmm, jagar jag hjärnspöken? Hade jag inte börjat med den rackarns analoga skitsignalen hade väl jag aldrig uppfattat det... Så.. inget fel på tvn min. Får väl lära mig leva med det för det finns ju ingen bättre bild, DET känns bra
Postad 24 January 2008 - 20:28
Hmm, jag börjar störa mig mer o mer på att jag inte kan få bilden att bli stilla, såg att åtminstone en till upplever detta
Är det normalt?
Denke
Jag tror det är normalt. Det är så plasmor fungerar. Vissa kanske har mindre, men jag stör mig aldrig på det..
"Wolfy" skrev Oct 12 2007, 20:11 i denna tråd:
PWM = Pulse Width Modulation och är det sätt på vilket en plasma fungerar för att "skapa" en CRT-lik luminansrespons (vet inte om det finns något sådant ord...). Om du går tillräckligt nära en plasma kommer du se att varje pixel skimmrar, det är PWM noice och alla är olika känsliga för det. Jag kan se det på min 427 om det är en ljus och uniform färg på skärmen, men berörs inte alls av det vid normalt tittande på film eller TV.
Postad 24 January 2008 - 21:27
Jag tror det är normalt. Det är så plasmor fungerar. Vissa kanske har mindre, men jag stör mig aldrig på det..
"Wolfy" skrev Oct 12 2007, 20:11 i denna tråd:
PWM = Pulse Width Modulation och är det sätt på vilket en plasma fungerar för att "skapa" en CRT-lik luminansrespons (vet inte om det finns något sådant ord...). Om du går tillräckligt nära en plasma kommer du se att varje pixel skimmrar, det är PWM noice och alla är olika känsliga för det. Jag kan se det på min 427 om det är en ljus och uniform färg på skärmen, men berörs inte alls av det vid normalt tittande på film eller TV.
tack för bra info ! Man lär sig någonting varje dag
Postad 25 January 2008 - 16:53
Det är verkligen som natt och dag mot den tidigare apparaten.
Nästan inget svart moln. Det framträder bara på tom ingång, aldrig under användning.
De smutsiga vita färgerna som orsakades av färgfiltret (och som enligt Pioneer "drabbar" alla LX-modeller) är ett minne blott.
Denna apparat är inte inkörd ännu, förmodligen bara gått ett par timmar. MEN den är redan nu mindre känslig för spökbilder än mitt förra exemplar (som måste haft runt 1000 timmar på sig).
Detta tyder på att kvalitetskontrollen kanske inte är den bästa hos Pioneer. Och att de dessutom haft sån ovilja mot att byta ut den trots alla fel är ju märkligt.
Men nu kan man äntligen vara nöjd med det här köpet! Synd att man var tvungen att leva med det gamla exemplaret 3-4 månader...
Jag köpte en lx608 för någon månad sedan (läs början av oktober). Tyvärr hittade jag en del fel ganska direkt:
- Ett svart moln som syns när man tittar på mörka scener (30-40% av pixlarna släcks ned mer än normalt)
- Smutsiga vita färger (enligt pioneer är det ett filter som sitter på insidan av glaset som inte sitter som det skall. Jag kan se att det är lite vågigt. Detta bildar "då skuggor" i ljusa färger)
- Ständiga spökbilder (detta oroar mig mer än något annat)
- Svärtan är inte så bra som man hoppades på (antingen så är det något fel på min apparat eller så hade jag lite för höga förväntningar)
- Surrandet (men det får man väll stå ut med om man köper en plasma?)
Väntar fortfarande på att Pioneer skall kunna komma fram till vad som orsakar svarta molnet (de har en annan apparat inne med liknande problem). Problemet med skuggorna som orsakar de smutsiga färgerna är tydligen ett problem de var väl medvetna om men inget de kunde göra något åt enligt killen som ringde upp mig från Pioneer.
Ett mindre problem är att Pioneer inte lyckats att på över tre veckor få fram väggfästet som man måste använda sig av för att kunna montera denna apparat på väggen (passar inte med något annat fäste tydligen). Så jag har fortfarande tv:n stående i underdelen av kartongen.
Är väll inte sådär helnöjd som man skulle vilja vara...
Postad 26 January 2008 - 16:23
Prissänkningar på gång?
Postad 26 January 2008 - 19:33
Har du hört något datum?Ja varför inte? Snart är det dags att Pio skall presentera 9G.
Postad 26 January 2008 - 19:43
Postad 26 January 2008 - 20:52
Ahh, skönt att du äntligen fått ett vettigt ex.Efter mycket tjat och trassel har jag äntligen fått ett nytt exemplar av Pioneer LX608.
Det är verkligen som natt och dag mot den tidigare apparaten.
Nästan inget svart moln. Det framträder bara på tom ingång, aldrig under användning.
De smutsiga vita färgerna som orsakades av färgfiltret (och som enligt Pioneer "drabbar" alla LX-modeller) är ett minne blott.
Denna apparat är inte inkörd ännu, förmodligen bara gått ett par timmar. MEN den är redan nu mindre känslig för spökbilder än mitt förra exemplar (som måste haft runt 1000 timmar på sig).
Detta tyder på att kvalitetskontrollen kanske inte är den bästa hos Pioneer. Och att de dessutom haft sån ovilja mot att byta ut den trots alla fel är ju märkligt.
Men nu kan man äntligen vara nöjd med det här köpet! Synd att man var tvungen att leva med det gamla exemplaret 3-4 månader...
Har dig i bakhuvet ang att trimma den lite men har tyvärr inga möjligheter till det nu, hör av mig om läget ljusnar.
Postad 26 January 2008 - 22:33
Postad 28 January 2008 - 18:04
Ser att en kedja erbjuder PDP-LX608D för 75000 inklusive BDP-LX70 (Blu-ray player) som ett paket från Pioneer. PDP-LX508D får man för 50000 inklusive en Pioneer DVR. Kommer inte ihåg modellen.
Prissänkningar på gång?
Vilken kedja, om man får lov att fråga...?
Postad 28 January 2008 - 18:07
Det som jag har hört är nästa månad men det kan dröja till maj oxå. Pio vill mjölka folk så mycket så möjligt
Var har du hört om eventuell lansering i februari?
Pioneer brukar ha sin årliga roadshow i maj, då de presenterar årets nyheter, så om de följer sitt vanliga mönster är nog en lansering innan sommaren inte att räkna med...
Men hoppas kan man ju alltid...
Postad 28 January 2008 - 18:20
Pause som har några butiker i Stockholm.Vilken kedja, om man får lov att fråga...?
Såg att även med PDP-LX508D följer BDP-LX70 med för 50000.
Postad 28 January 2008 - 18:53
Underliga är att elgiganten tar lika mycket för nya SX (sneak?) modellen som de gamla 4280 och givetvis utan bordsstativ. Kan någon reda ut detta för mig för jag fattar inte. Är tex SX modellen någon specialmodell som alla tar lika mycket för (förutom pc-city) som saknar den vanliga ISF kalibreringen som jag hört talas om. Jämför man modellerna på pioneers hemsida står det att den endast är en aluminum ram nedtill som skiljer men hur troligt är det att pioneer skulle ge ut en helt ny tv med bara den skillnaden?
Det har blivit mycket förvirrande nu med alla modeller. Finns det någon pressrelease av pioneer av SX modellen? För enligt hemsidan står den inte ens som "ny" märkt utan däremot en annan 4280 modell.
Och en sista fundering till röran. Hur kan ett "fåtal" exemplar (pc-city) av SX modellen haft bordsstativ i lådan från fabrik??
edit: ser även att pc-city och elgiganten har en exakt liknande uppbyggnad på sidan med samma priser på sina försäkringar så de borde isåfall båda sälja exakt samma modell (samma leverantör) fast till avsevärt olika priser konstigt nog. Prisgaranti någon?
Redigerat av wesslan, 28 January 2008 - 21:52.
Postad 29 January 2008 - 07:19
Har du hört något datum?Ja varför inte? Snart är det dags att Pio skall presentera 9G.
Det kommer mera bekräftelse att Pio kommer att presentera 9G nästa månad. Och den bygger på Extreme Contrast Concept. Svärtan kommer att vara 80% svartare än 8G.
Redigerat av Enator, 29 January 2008 - 07:20.
Postad 29 January 2008 - 08:30
Postad 29 January 2008 - 08:35
Redigerat av Enator, 29 January 2008 - 08:36.
Postad 29 January 2008 - 08:46
Visst! Du har rätt i det. Mitt inlägg var inte helt allvarligt menat.Det tror jag inte eftersom man måste mörklägga hela rummet för att man skall kunna se skillnad mellan 8G och 9G.
Postad 29 January 2008 - 08:51
Postad 29 January 2008 - 16:18
Men det som är mycket intressant är Extreme Contrast Concept. Hur den ser ut i verkligheten. De som har sett den säger att bilden blir nästa 3D!!! Det är bara återstår att se.
Med extreme contrast menas väl TOTAL svärta? Kommer de verkligen komma med det redan i år? Källa?
Postad 29 January 2008 - 16:48
Men det som är mycket intressant är Extreme Contrast Concept. Hur den ser ut i verkligheten. De som har sett den säger att bilden blir nästa 3D!!! Det är bara återstår att se.
Med extreme contrast menas väl TOTAL svärta? Kommer de verkligen komma med det redan i år? Källa?
Men här säges inte att den kommer i år. Du får vänta till nästa månad och se om den kommer i år eller inte
http://www.tech.co.u...cleid=477388255
Postad 31 January 2008 - 07:48
Snacka om myrornas krig! Vad i h**##%e blir det så för? En polares panasonicplasma på ett par år har jämn och fin bild.
Xboxet står på hd med component och 720p.
Jag har testat med andra kablar och kontakter med men samma resultat.
Dock syns det inte i 360 menyer eller spelets menyer bara när man kommer in i spelet.
Pio 805XD
/Denke
Redigerat av Unregistered44286749, 31 January 2008 - 07:48.
Postad 31 January 2008 - 08:02
Postad 31 January 2008 - 08:37
denkelag>> Eventuellt beror det på att själva spelet jobbar med andra nivåer i bilden än vad menyerna gör. Prova att sänka Brightness till att börja med.
Det blir ingen skillnad snarare sämre.
Fruktansvärd bild alltså.
Postad 31 January 2008 - 09:09
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 31 January 2008 - 09:29.
Postad 31 January 2008 - 09:11
Och det är bara med just det spelet du har problem?denkelag>> Eventuellt beror det på att själva spelet jobbar med andra nivåer i bilden än vad menyerna gör. Prova att sänka Brightness till att börja med.
Det blir ingen skillnad snarare sämre.
Fruktansvärd bild alltså.
Väldigt weird...have no clue.
Postad 31 January 2008 - 09:25
Tack så väldigt mycket
Varför finns den funktionen och finns den på andra spel också. Har nämligen upplevt lite av de fenomenen på vissa andra spel också. Tex. Assasin´s creed
Postad 31 January 2008 - 11:47
Postad 31 January 2008 - 13:21
Sett att en del fått ner ljudet genom att byta till drive mode 2 samt ändra bildinställningar. Inget av detta påverkar mitt ljud.
Så min fråga är ifall ni upplever era tv-apparater tystare än vad jag beskrev ovan eller inte?
Postad 31 January 2008 - 13:58
Jag såg på nätet att ny model hade kommit PDP-LX5080D(det är också en 1080p),vad tror ni om den .Kan den spela upp låg upplöst matrial lika bra som sin storebror.
Vad är då skillnaden mellan LX508D och LX5080D?
Postad 31 January 2008 - 16:34
Jag hör ingenting från min 508:a.Med risk för att bli tjatig... har sett att många kommenterat buzzing från deras tv-apparater. Jag tycker jag har lite för hög volym från min burk men vet inte vad som är ok. Det är ett elektroniskt surr hela tiden, på 3m i soffan hör jag det när jag ser på nyheterna med normal volym. När man väl börjat tänka på det är det ganska störande.
Sett att en del fått ner ljudet genom att byta till drive mode 2 samt ändra bildinställningar. Inget av detta påverkar mitt ljud.
Så min fråga är ifall ni upplever era tv-apparater tystare än vad jag beskrev ovan eller inte?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Philips lcd eller satsa på oled?
8 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?