Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PT-AE4000 import/gruppköp

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 november 2009 - 20:17

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Vad jag hann läsa av dom dolda inläggen var det ingen tull utan bara moms. Ni som skrev kan skriva ut tull och moms i % i stället för SEK

samtliga inlägg jag hann se hade fått betala mer än 25% + pf-avgift + speditionsavgift.
slog man ut dem landade "den extra" procentsatsen på mellan sju och nio procent - svårt att säga exakt då jag inte vet vilka fasta avgifter som var pålagda, och det är ytterst olika vad företag (även samma vid olika tillf'ällen) lägger på.

Postad 16 november 2009 - 20:41

Unregistered8aa5872c
  • Unregistered8aa5872c
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Se där detta var ju riktigt intressant. Drar till NY om en knapp månad och blev helt plötsligt väldigt sugen på en ny projje! Hur är det med andrahandsvärdet på projektorer? Sitter på en Sanyo plv-z2000 i dagsläget som skulle få flytta på sig. Lite intressant hur många tusenlappar jag skulle få ut för den, billig uppgradering lär det ju bli hur som helst :)

Hur är det med att beställa till hotell egentligen? Risk för att det blir krångel? Jag åker en onsdag och tänkte beställa den innan jag åker och välja tvådagarsleverans. Då bör jag väl ha den på torsdagen?

Postad 16 november 2009 - 21:06

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
Hotellet löser det säkert åt dig om den råkar komma för tidigt.

Postad 16 november 2009 - 21:50

Unregistered8aa5872c
  • Unregistered8aa5872c
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Herre jösses jesus, mailade projectorsuperstore angående shippingen och fick till svar

Unfortunately we cannot sell this projector for destinations outside the United States. Sorry we cannot help you this time.

De tar sannerligen hårt på förbudet...

Någon som har annan butik att tipsa om?

Postad 16 november 2009 - 22:07

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Herre jösses jesus, mailade projectorsuperstore angående shippingen och fick till svar

De tar sannerligen hårt på förbudet...

Ja, det är nog inte värt att trotsa Panasonic på den punkten.
Vem vet hur avtalen ser ut?

Gäller detta enbart AE4000 eller samtliga Panasonic's prylar?

Postad 16 november 2009 - 22:41

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
Säljaren Though på Ebay var kanon:) Det tog ca 1 vecka eller 6 arbetsdagar. Har lekt med projen nu i 4tim och jag säger bara WOW!!!! Allt som allt gick det på 19100:-

Postad 16 november 2009 - 23:46

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0

Säljaren Though på Ebay var kanon:) Det tog ca 1 vecka eller 6 arbetsdagar. Har lekt med projen nu i 4tim och jag säger bara WOW!!!! Allt som allt gick det på 19100:-

fattar inte varför han har 2st anonser.
en för US $2,199.00 och en för US $2,299.00

Postad 16 november 2009 - 23:50

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

fattar inte varför han har 2st anonser.
en för US $2,199.00 och en för US $2,299.00

För att en säljer han inom usa och en till övriga världen,han är ju smart vet ju att vi eurofolk betalar lite mer för han är säkert väldigt insatt över vad den ligger i för kurs här i europa

Redigerat av Unregisterede99abc9e, 17 november 2009 - 00:05.

Postad 17 november 2009 - 00:16

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0

För att en säljer han inom usa och en till övriga världen,han är ju smart vet ju att vi eurofolk betalar lite mer för han är säkert väldigt insatt över vad den ligger i för kurs här i europa

okej, men hur kan han sälja den i USA till ett överpris?
Den kostar ju 2000 dollar där ny i affär.

Postad 17 november 2009 - 00:44

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

okej, men hur kan han sälja den i USA till ett överpris?
Den kostar ju 2000 dollar där ny i affär.

Jadu vi ska inte gå på hur amerikanare tänker dom hade ju trots allt Bush som president i 8a år :)

Postad 17 november 2009 - 01:33

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0
Angående tullsats från USA så är den 0 % om projektorn kan kopplas till en dator. Och vilken projektor kan inte det idag? Annars är tullsatsen 13.9 %!! :P Ett fullständigt simmelsurium, tullreglerna. Taric gällande projektorer här.

Postad 17 november 2009 - 07:09

Unregistered9d8d5784
  • Unregistered9d8d5784
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Enligt syrran som jobbar på tullen och just tagit fram de tullsatserna så läggs tullsatsen på OM paketet så att säga fastnar vid importen. Har man tur så åker ju paketet igenom, men man bör alltså räkna med det tillägget.

Postad 17 november 2009 - 11:33

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Angående tullsats från USA så är den 0 % om projektorn kan kopplas till en dator. Och vilken projektor kan inte det idag? Annars är tullsatsen 13.9 %!! :P Ett fullständigt simmelsurium, tullreglerna. Taric gällande projektorer här.

Sedan är det bara frågan vilken av alla dessa koder projektorn hamnar under är så tok snurrigt det här med tull.

Postad 17 november 2009 - 11:38

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon vågar betala 19.000:- i förskott till någon på ebay?

Postad 17 november 2009 - 11:46

JohanGbg
  • JohanGbg
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon vågar betala 19.000:- i förskott till någon på ebay?

I just det här fallet är det en säljare med goda betyg, dessutom är det ett företag som ligger bakom. Det är fövisso inget företag jag tidigare hört talas om.
Helt säker på att inte bli blåst kan man naturligtvis inte vara men på den fronten har ju en del svenska företag visat sig vara minst lika opålitliga,

/Johan

Postad 17 november 2009 - 11:56

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Ja 19000:- betalade jag inte, 17400:-var det. Men visst, det är mycket det med. Sparade iaf 11000:- på att köpa från ebay istället i från Sverige.

Postad 17 november 2009 - 12:01

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Om man inte är "wild and crazy" så använder man PayPal. Blir man blåst så reklamerar man köpet och får pengarna tillbaka! Jag förmodar att ni här har använt paypal vid betalning.

Postad 17 november 2009 - 12:08

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Ja 19000:- betalade jag inte, 17400:-var det.

Du kan med andra ord titulera dig, skattesmitare. :P

Inget jag har ont av när det gäller den här typen av grejer, kan bara säga grattis till en kanon projektor, särskilt då med tanke på priset :lol:
Helt magiskt!

Postad 17 november 2009 - 13:56

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Enligt syrran som jobbar på tullen och just tagit fram de tullsatserna så läggs tullsatsen på OM paketet så att säga fastnar vid importen. Har man tur så åker ju paketet igenom, men man bör alltså räkna med det tillägget.

Gäller detsamma för momsen? Eller den betalar man ändå?

På tullverkets hemsida är det företaget som levererar, posten, UPS, osv, som fyller i en tullblankett, och som sen debiterar dig för den vid uthämtningen. Det stämmer inte?

Mycket intressant att få info hur det egentligen fungerar :P

Postad 17 november 2009 - 14:15

xviz
  • xviz
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Beställde lite datordelar från usa för ett par år sen, då kom momsen på posten som betalningsavi en månad efter jag fick paketet. ......

Redigerat av xviz, 17 november 2009 - 22:13.

Postad 17 november 2009 - 15:21

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
Jag har beställt högtalar element från USA några gånger och då har momsen kommit som en separat räkning upp till en månad efter leverans.

I dom fallen är det transport företaget som själva skött moms hanteringen och helt enkelt skickat ut momsen som en egen räkning. Så bara för att man slipper batala momsen vid leverans är det inte säkert att man slipper undan.

Postad 17 november 2009 - 16:18

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0

Sedan är det bara frågan vilken av alla dessa koder projektorn hamnar under är så tok snurrigt det här med tull.

Japp, snurrigt är bara förnamnet. Finns väl en fyra-fem olika koder som en projektor kan hamna under. Går man in här på Tullverkets sida så står det 3.7-14 % tullsats. Men enligt Taric nr 8528 69 10 00; "Som arbetar med hjälp av en flat panelskärm (t.ex. en anordning med flytande kristaller) i stånd att visa digital information från en maskin för automatisk databehandling" så är det 0 % som gäller. Tullverket själva verkar inte heller veta riktigt. I denna tråd kan man läsa följande två tolkningar från anställda på tullverket;

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Här kommer svaret på din fråga med diarienummer TV13-2008-4355.

Det är 14 % i tull på din projektor. Du ska betala tull på varans pris+frakt+ev. fraktförsäkring, och moms på alltihop dvs även på tullavgiften.

Skillnaden mellan en TV-projektor och en dataprojektor är att en dataprojektor bara går att använda med en dator.

Det finns egentligen två sorters TV-projektorer. en som klarar av att visa Tv, och alltså har en TV-mottagare inbyggt (du kan t ex byta kanal i den) och en som bara kan visa film via dvd/video etc men som inte har en TV-tuner. Båda har dock samma tullsats, 14 %, så skillnaden är bara statistisk, dvs olika varukoder.

Jag klistrar in texten för dataprojektorer, så kan du läs vad som gäller för just dem:
"Som arbetar med hjälp av en flat panelskärm (t.ex. en anordning med flytande kristaller) i stånd att visa digital information från en maskin för automatisk databehandling"

För att det ska bli en dataprojektor så ska den passa in där, och den får då inte heller klara av att visa en video eller TV-signal.

Tänk på att informationen ovan bara är rådgivande och grundad på de regler som gäller idag. Om du har fler frågor får du gärna kontakta oss igen.

Vänliga hälsningar

Mats Renerius
Tullinformatör
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
samt
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Här kommer svaret på din fråga med diarienummer TV13-2008-4434.

Jo, den projektor du beskriver svarar mot följande varuslagstext:

"Som arbetar med hjälp av en flat panelskärm (t.ex. en anordning med flytande kristaller) i stånd att visa digital information från en maskin för automatisk databehandling"

-------------

Tänk på att informationen ovan bara är rådgivande och grundad på de regler som gäller idag.

Vänliga hälsningar

Arne Karlsson
Tullinformatör
www.tullverket.se
TullSvar, tfn 0771-520520
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och i denna tråd finns det också ett brev från tullverket som säger att det är 0 % som gäller;
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8528 69 10 00, är helt korrekt för en LCD-projektor, t ex hemmabioprojektor, förutsatt att den inte bara kan visa videosignaler utan även kan visa bilder från en dator. Tullsatsen blir 0%.

Om den inte kan kopplas till datorn utan enbart fungerar som videoprojektor blir numret 8528 69 99 90 för en färgprojektor och tullsatsen 14%.

Tänk på att informationen ovan bara är rådgivande och grundad på de regler som gäller idag. Om du har fler frågor får du gärna kontakta oss igen.

Vänliga hälsningar

Ann-Mari Dahl
Tullinformatör
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Är väl bara att hävda att det är 8528 69 10 00 som gäller och överklaga om det skulle uppstå problem.

Postad 17 november 2009 - 16:30

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Tack för att du delar med dig av de där! De är så sjukt att de är på detta viset.

Kommer garanterat att överklaga om jag får betala tull!

Postad 17 november 2009 - 16:55

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag ska banne mig skriva in och klaga till dom hur tänker dom när dom har ett sånt enkelt regelverk ne jag tycker dom ska krångla till det så folk inte förstår inte som det är idag = Glasklart

Postad 17 november 2009 - 16:56

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Skillnaden mellan en TV-projektor och en dataprojektor är att en dataprojektor bara går att använda med en dator.
Vänliga hälsningar

Ann-Mari Dahl
Tullinformatör

Eller inte... :P

Postad 17 november 2009 - 18:18

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Fast lite felciterat där Falcy. Det är Mats Renerius som är den okunniga boven. :)

Så ni inte mailar argt till fel person menar jag... :)

Postad 17 november 2009 - 21:34

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0

3.9 Om lagbrott
Vi tillåter inte inlägg eller länkar vars innehåll handlar om egna lagbrott, förutsätter lagbrott, bara kan leda till lagbrott eller handlar om hur man undgår upptäckt. Exempel är egna erfarenheter av datorspel eller filmer innan dessa någonstans finns tillgängliga för allmänheten på laglig väg, diskussioner som antyder olaglig fildelning, tillverkning av utrustning vars innehav eller användningsområde är förbjudet etc.

Håll nu tråden fri från diskussioner om att undvika moms är ni snälla.

Redigerat av Nahaz, 17 november 2009 - 21:34.

Postad 17 november 2009 - 21:38

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Fast lite felciterat där Falcy. Det är Mats Renerius som är den okunniga boven. :)

Så ni inte mailar argt till fel person menar jag... :)

jeje :)
Alla tre är Tullinformatörer, jag tror inte den ena har bättre kolla än den andra ändå, om jag ska vara ärlig.

Postad 17 november 2009 - 22:23

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0

jeje :)
Alla tre är Tullinformatörer, jag tror inte den ena har bättre kolla än den andra ändå, om jag ska vara ärlig.

Den stora skillnaden i deras grumliga resonemang verkar ändå ligga i huruvida det räcker att projjen KAN visa databilder jämfört med att den BARA kan visa databilder för att få defineras som dataprojektor och därmed slippa tull. Om de lyckas komma överens om det så kommer vi till en mycket mer intressant fråga.. Vad är en databild och vad är en videobild? Och om den distinktionen överhuvudtaget är möjlig att göra idag, hur många databilder får man i så fall visa inom loppet av en sekund innan det övergår till definitionen video? Vad räknas en animation i en ppt-presentation som?

En hembioprojektor med inbyggd tv-tuner, aint that some s**t...

Postad 17 november 2009 - 23:01

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Den stora skillnaden i deras grumliga resonemang verkar ändå ligga i huruvida det räcker att projjen KAN visa databilder jämfört med att den BARA kan visa databilder för att få defineras som dataprojektor och därmed slippa tull. Om de lyckas komma överens om det så kommer vi till en mycket mer intressant fråga.. Vad är en databild och vad är en videobild? Och om den distinktionen överhuvudtaget är möjlig att göra idag, hur många databilder får man i så fall visa inom loppet av en sekund innan det övergår till definitionen video? Vad räknas en animation i en ppt-presentation som?

En hembioprojektor med inbyggd tv-tuner, aint that some s**t...

Det är just det som blir så roligt, dessa personer har noll koll.
TV och dataprojektor? Du hör ju själv hur det låter i dessa HDMI tider...

Det är dags att se över många gamla paragrafer, en är denna. En annan är Radio/TV-licensen.

Postad 18 november 2009 - 17:48

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Då får jag äran att presentera den första tull/moms-frågan från en fullvärdes beställning från projectorsuperstore.

Jag fick betala 1999$ för projektorn, 198$ i frakt.. Totalt 15.200kr

Fick sedan betala 3892kr för moms samt expeditionsavgifter.. Alltså 0% tull. Totalt gick kalaset på 19000 drygt.

mvh Anders

Postad 18 november 2009 - 18:46

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
Tack Archen.
Mycket intressant att det blev så pass billigt ändå.

Tråkigt att Panasonic tagit reda på alla butiker som tidigare skickade internationellt och fått dom att sluta med det nu.

Postad 18 november 2009 - 20:13

Lomen
  • Lomen
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tack Archen.
Mycket intressant att det blev så pass billigt ändå.

Tråkigt att Panasonic tagit reda på alla butiker som tidigare skickade internationellt och fått dom att sluta med det nu.

Det verkar som att Panasonic håller koll på forumen. Så mitt tips är att om någon hittar någon mer butik i usa som skickar till Sverige, så kan ni ju skriva det på brädan och sedan så kan ju folk skicka PM och få reda på vilken/vilka butiker det gäller. Alltså inte uppge vilken/vilka butiker som skickar öppet på forumet, så att Panasonic stoppar dessa också.
Jag är intresserad så om någon har något tips på butik så skicka gärna PM.

Postad 18 november 2009 - 21:03

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag fick med min avi idag på posten så jag ska hämta den imorgon beställde från ebay men min total blir närmare 20000 just för att jag beställde från ebay

Postad 18 november 2009 - 21:04

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0
fungerar ju från ebay iaf...

Postad 18 november 2009 - 22:09

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Vet en affär som skickar till Sverige för 2195$ + 167$ frakt.

Samma pris som ebay men då en riktigt affär.. skicka ett PM om du vill veta.

Kostnad med dagens kurs 16000 + moms inkl frakt, dvs 20.000 ganska precis! Säg åt dom att skriva att de är en hemmabioprojektor som märkning.. de gjorde jag o jag slapp tull då.. vissa verkar åka på tullavgift felaktigt!

**edit*

Har mailat en till affär nu som verkar skicka internationellt för 1999$.. återkommer så fort jag vet mer

Nu har jag fått de bekräftat att även denna affär skickar till sverige. 1999$ + frakt.

/Anders

Redigerat av Unregistered6831785b, 19 november 2009 - 05:13.

Postad 19 november 2009 - 10:00

apkungen89
  • apkungen89
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

18800 är inte farligt :rolleyes: frågan är ju om priset här i sverige sjunker när dom kommer in i lager, lär ju dock inte komma under 20000 känns det som.
Måste ta reda på om tull % å sånt där......

Inte skoj, Projektor 3,7-14 % tullsats

http://www.tullverke...2cc8000927.html

Edit: får priset till 19665......2000 * 6,9(dollarkurs) * 1.25(moms) * 1,14(max tull %) utan frakt

Man får väl också tänka på att växelkursen ligger ca 20öre över "riktiga" kursen. Sen kan det vara braatt kolla vilken butik som tar svenskt betalkort och vilken butik som skickar med billig frakt till sverige. De flesta butiker erbjuder endast DHL eller Fedex. De brukar kosta nästan 400dollar att skicka med dessa. Men denna butik erbjuder UPS med 168dollar frakt och svenskt kreditkort:

http://www.bhphotovi..._LUMENS_HD.html

Så en tyvärr lite mer pessimistisk beräkning ger:

2195dollar*7,1kr/dollar*1,25*1,14+168dollar*7,1kr/dollar= 23400kr

Panasonic brukar ligga rätt mycket billigare i USA än i Sverige. Sony brukar ligga billigare i Japan än i USA osv. Jag tror inte at ae4000 kommer gå ned i pris mer än sonyn bara pga dess riktpris i USA. Så jag tror att det fortf kan vara lönsamt att beställa från USA

Postad 19 november 2009 - 13:43

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Kom ett paket idag... :rolleyes: (från Sverige) Dyrare än import men den är trots allt billigare än förra årets AE3000 kostade då.

Trist bara att det är filmduk-förbud i min lägenhet på grund av home-stagening inför försäljning. Måste tåla mig tills mellandagarna när jag ska vara på plats i nya lägenheten.

Postad 19 november 2009 - 14:28

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Man får väl också tänka på att växelkursen ligger ca 20öre över "riktiga" kursen. Sen kan det vara braatt kolla vilken butik som tar svenskt betalkort och vilken butik som skickar med billig frakt till sverige. De flesta butiker erbjuder endast DHL eller Fedex. De brukar kosta nästan 400dollar att skicka med dessa. Men denna butik erbjuder UPS med 168dollar frakt och svenskt kreditkort:

http://www.bhphotovi..._LUMENS_HD.html

Så en tyvärr lite mer pessimistisk beräkning ger:

2195dollar*7,1kr/dollar*1,25*1,14+168dollar*7,1kr/dollar= 23400kr

Panasonic brukar ligga rätt mycket billigare i USA än i Sverige. Sony brukar ligga billigare i Japan än i USA osv. Jag tror inte at ae4000 kommer gå ned i pris mer än sonyn bara pga dess riktpris i USA. Så jag tror att det fortf kan vara lönsamt att beställa från USA

Varför lägger du på tull? Be dom märka den som hometeather projector så slipper du tull..

Btw.. inväntar UPS nu. Bör dyka upp inom 15min. Återkommer med uppackningsbilder

Håll utkik efter uppackningsbilder och intryck på http://www.helinare.nu
Kommer bilder under kvällen

Redigerat av Unregistered6831785b, 19 november 2009 - 14:33.

Postad 19 november 2009 - 15:54

xviz
  • xviz
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Kan nu få tag i denna för under 25k på http://www.tradlost....HD-p-16796.html

rätt bra deal med kabeln.

Postad 19 november 2009 - 15:59

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
ja det va ju hyffsat bra pris faktiskt, nästan värt dom 4-5000 kronorna extra jämfört med att beställa från usa.......är det en känd/bra butik tro?

Postad 19 november 2009 - 16:01

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

Men går de att lita på?

Postad 19 november 2009 - 17:02

Tommy123
  • Tommy123
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Är det nya kameraexperten eller?

//Tommy

Postad 19 november 2009 - 17:36

xviz
  • xviz
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Aldrig handlat av dem förut, beställde en ae3000 idag, får se när den dyker upp. Har ju möjlighet att beställa med postförskott och när jag prata med dem verkar de va seriösa.

Postad 19 november 2009 - 17:53

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Läste fel...

Redigerat av chrillebn, 19 november 2009 - 17:55.

Postad 19 november 2009 - 18:02

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
http://www.tradlost....HD-p-16796.html
Den affären säljer ju inte ens normalt projektorer.
Jag hade aldrig handlat en projektor därifrån och jag hoppas att folk efter kameraexperten och alla andra julhandels bluffföretag tänker till ordentligt innan dom slänger iväg pengar på varor som är för billiga för att vara sant.

Postad 19 november 2009 - 18:55

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0
Om det går med postförskott borde det ju inte vara någon fara, dvs om man nu alltså kan övertala posten att få kika i kartongen innan man betalar :rolleyes:

Postad 19 november 2009 - 19:33

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Glöm det.

Redigerat av Unregistered08511788, 19 november 2009 - 19:34.

Postad 19 november 2009 - 19:55

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
Posten låter en inte öppna paketet innan man betalt det kan jag aldrig tro.

Postad 19 november 2009 - 19:58

JohanGbg
  • JohanGbg
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Är det kanske så att detta är en AE4000U?

/Johan

Redigerat av JohanGbg, 19 november 2009 - 20:24.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.