Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *

2454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EH-TW3200 (Projektorer) 6 8,61 (112) Inga priser
28 relaterade trådar
Överföra bilden trådlöst från Tv-spel och dator till projektorn? (7 inlägg) 6 år sedan
Försäkrings ärende Byta Epson 3200 mot Epson 6700. (2 inlägg) 7 år sedan
Epson tw 3200 begagnad eller en ny Epson tw 6100? (43 inlägg) 8 år sedan
Benq W1300 eller Epson EH-TW3200 (2 inlägg) 10 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg) 10 år sedan
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlägg) 11 år sedan
Är hög kontrast bortkastat i ljust vardagrum? (15 inlägg) 11 år sedan
Epson TW3200, kan man koppla in ljud på nåt sätt? (9 inlägg) 11 år sedan
Visning av projektor - Örebro, Karlstad & Västerås (6 inlägg) 11 år sedan
Epson EH-TW3200 VS Epson EH-TW3600? (9 inlägg) 11 år sedan
3D glasögon alternativ till Epson tw5900/tw6000 (52 inlägg) 11 år sedan
Skärm eller duk/proj, Hjälp. (2 inlägg) 11 år sedan
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla på? (8 inlägg) 12 år sedan
TW-3200 kommer att ersättas! (26 inlägg) 12 år sedan
Hjälp vid köp av första projektorn (54 inlägg) 12 år sedan
Sony VW 50 vs EPSON Tw3200 (0 inlägg) 13 år sedan
Röd prick i bilden på Epson EH-TW3200 (28 inlägg) 13 år sedan
Sanyo PLV-Z800 VS Epson EH-TW3200 (11 inlägg) 13 år sedan
Epson EH-TW3200 vs. Mitsubishi HC3200 bra och dåligt? (19 inlägg) 13 år sedan
Dam i nöd ! (14 inlägg) 13 år sedan
Projektorköp (1 inlägg) 13 år sedan
Tips på projektor ~10k (19 inlägg) 14 år sedan
TW3600 vs TW3200 (14 inlägg) 14 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 14 år sedan
Val av 1080-projektor (21 inlägg) 14 år sedan
Epson tw-2900 vs tw3200 (3 inlägg) 14 år sedan
Epson EH-TW3200, EH-TW3600 eller Panasonic AE 4000 (45 inlägg) 14 år sedan
Köpråd (4 inlägg) 14 år sedan

Postad 07 december 2010 - 07:54

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Jag MÅSTE ha rull-duk då det är en j*vla dörr bakom som jag inte kan flytta på...

Jag har bestämt mig för att köpa en Kinpin-duk 104" som första-duk. Men är det värt 1500:- extra för motordriven? Finns det några fördelar förutom ,the obvious of showing off?!

2490:- Manuell
3990:- Elektrisk

Hur göra?

Postad 07 december 2010 - 12:56

Jentag
  • Jentag
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nu har pojen kommit, snabbt jobbat av hembiobutiken :) Nu vill man att duken skall komma eller så får jag spänna upp ett lakan under tiden. Var och handlade kabelkanaler, HDMI kabel 15m samt takfäste idag så ikväll kan man börja sätta upp allt.

Redigerat av Jentag, 07 december 2010 - 12:58.

Postad 07 december 2010 - 13:08

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Köpte Kingpin 104" eldriven och 10meter HDMI-kabel precis oxå. Nu är det snart julafton hemma!! :)

Postad 07 december 2010 - 14:42

Unregistereddc19de9c
  • Unregistereddc19de9c
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
vilket takfäste alt väggfäste rekommenderas?

Postad 07 december 2010 - 16:32

Jentag
  • Jentag
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Inte det som länkades till ifrån Kjell&com iallafall. Det köpte jag och det är för litet. 34 Cm i diameter är det mellan skruvarna.

Postad 07 december 2010 - 20:29

Jentag
  • Jentag
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Enligt spec skall denna passa Webbhallen

När jag pratade med Hembiobutiken rekommenderade de någon utav dessa
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110720
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=130150

Jag tyckte dessa var lite dyra så jag körde på Netonnets fäste.

Postad 07 december 2010 - 20:46

leif35
  • leif35
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Nu har jag fått upp min nya eldrivna Kingpin CES270 som är 117 tum till min TW3200. Usch vad den luktar när den är ny. Känns verkligen superbra bild, men i ärlighetens namn är skillnaden mot den mattvitmålade strukturtapetväggen inte så värst stor. Hade kanske blivit bättre med en Euroscreenduk, men å andra sidan tretusen dyrare och genom att den här duken hänger sju cm ut så har jag kunnat sätta fast min 55-tummare på väggen bakom, en tunn Samsung. Kanske kaka på kaka, men inte fasiken smäller jag på projektor på eftermiddagen eller på morgonen före jobbet när jag ser tv. Alla kompisar blir grymt imponerade, men det är ju när man kör full-hd som det verkligen imponerar. Övertygad om att dyrare duk och projektor är bättre, samtidigt övertygad om att varken jag eller mina kompisar kommer att ens reflektera över skillnaden, om vi hade haft möjlighet att se den. Lite som jag som fotograf, jag köper Canons dyraste L-objektiv, men i sanningens namn syns inte skillnaden på resultatet annat än lite och bara vid direkt jämförelse. Men får räcka med att vara foto-nörd, har inte råd att vara hemmabionörd också.

Postad 07 december 2010 - 21:34

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Tjenare.

Ska beställa en tw3200.
Tyvärr är rummet lite dumt, om jag ska möblera på bästa och snyggaste sättet så får jag 295 cm mellan väggarna.
Det blir ca 260 cm mellan lins och duk, hur stor bild tror ni man kan få ut på det avståndet? 90" verkar kört och mindre vill jag inte ha. Alternativet är att möblera på längden men då hamnar duken under ett snedtak, men då bör jag kunna köra en 100" duk. Avståndet mellan väggarna blir då 450 cm. Finns det några stora nackdelar att sätta duken mot ett snedtak förutom att det inte blir så snyggt.

Postad bild

Postad 07 december 2010 - 21:37

Falkmedia
  • Falkmedia
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sådärja, 3200an beställd. Förstår inte att jag gav upp projektor tidigare, ska bli grymt kul igen :>

Postad 07 december 2010 - 22:30

Nugg1
  • Nugg1
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Inte det som länkades till ifrån Kjell&com iallafall. Det köpte jag och det är för litet. 34 Cm i diameter är det mellan skruvarna.

Mitt passar.
Kan du förklara mer ingående vad som inte passar?

Postad 07 december 2010 - 22:34

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Nu har jag fått upp min nya eldrivna Kingpin CES270 som är 117 tum till min TW3200. Usch vad den luktar när den är ny. Känns verkligen superbra bild, men i ärlighetens namn är skillnaden mot den mattvitmålade strukturtapetväggen inte så värst stor. Hade kanske blivit bättre med en Euroscreenduk, men å andra sidan tretusen dyrare och genom att den här duken hänger sju cm ut så har jag kunnat sätta fast min 55-tummare på väggen bakom, en tunn Samsung. Kanske kaka på kaka, men inte fasiken smäller jag på projektor på eftermiddagen eller på morgonen före jobbet när jag ser tv. Alla kompisar blir grymt imponerade, men det är ju när man kör full-hd som det verkligen imponerar. Övertygad om att dyrare duk och projektor är bättre, samtidigt övertygad om att varken jag eller mina kompisar kommer att ens reflektera över skillnaden, om vi hade haft möjlighet att se den. Lite som jag som fotograf, jag köper Canons dyraste L-objektiv, men i sanningens namn syns inte skillnaden på resultatet annat än lite och bara vid direkt jämförelse. Men får räcka med att vara foto-nörd, har inte råd att vara hemmabionörd också.

Jag slog till på en kjell duk till min tw3200 pga priset och vad jag läst på en tråd här så var det tydligen det inte någon större skillnad på en billig kinping duk och Roxcore (kjelles duk). Jag är grymt nöjd med resultatet för en 135" kosta 2495:- ..men den luktar oxå assdåligt när den är ny! Denna är lite klumpigare än andra dukar i kassetten men spelar ingen roll för den skall byggas in! Bilder på duken finns..i mitt galleri

Postad 07 december 2010 - 22:34

Jentag
  • Jentag
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Mitt passar.
Kan du förklara mer ingående vad som inte passar?

Armarna har en maxlängd på 32 cm på det fästet. Projektorn har 34 cm så hur du fått den att passa får du gärna förklara.

Postad 07 december 2010 - 23:05

Nugg1
  • Nugg1
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Armarna har en maxlängd på 32 cm på det fästet. Projektorn har 34 cm så hur du fått den att passa får du gärna förklara.

Här är två bilder. Jag kanske har gjort något fel?

Bifogad fil(er)

Postad 07 december 2010 - 23:58

Jentag
  • Jentag
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Haha, vilken d###### sopa man är :) jag mätte bara hålen diagonalt och inte den i mitten.

Postad 08 december 2010 - 09:54

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Har en Sanyo PLV-Z5 sedan några år tillbaka och varit nöjd med prestandan den ger. Dock kände jag att det var dags att uppgradera så jag kollade lite priser och läste lite här och där och kom fram till att jag ville ha en EH-TW3200..
Sagt och gjort trallade jag iväg och köpte en. Såg att någon här hade haft problem med förskjutna paneler och är även högst medveten om att det kan uppstå/finnas döda pixlar på LCD projjar.
Tror ni inte jag hade båda problemen på den jag köpte...ARGH! :rolleyes:
Dels är panelerna lite off och så har jag minst 2 döda pixlar. Ena är som kan förväntas..grön och mitt i bilden.. den andra är.. grön och lite mer åt sidan..MEN.. den flimrar och när det blir ljusa scener i filmen så ändrar den och blir helt svart/lila död.. syns väldigt tydligt!.. :lol: (var även nåt som såg ut som skrapmärken på linsen när projjen var på och hårfina repor + "fingeravtryck" på höljet så kanske är nåt måndagsex, eller en refurbished?..)

Annars var det grymt fin bild på projjen.. trodde dock svärtan skulle vara lite bättre men detta duger. Ligger väl ungefär på samma nivå, kanske något bättre än på Z-5an.

Well.. hursomhelst.. skiten ligger i backluckan på bilen påväg tillbaka till butiken där jag köpte den. Inte hela världen men man blir så matt..Störande liksom.. Får väl köpa en från Hembiobutiken eller nåt där jag kan få pixelgaranti... (haft fel på pixlar på mina 3 tidigare LCDprojjar i olika omfattning. Kasnke dags att damma av BARCON istället ).

Någon annan som haft problem med pixlarna och sidoförskjutning av panelerna på EH-TW3200an?

Postad 08 december 2010 - 13:08

Dafve
  • Dafve
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Har en Sanyo PLV-Z5 sedan några år tillbaka och varit nöjd med prestandan den ger. Dock kände jag att det var dags att uppgradera så jag kollade lite priser och läste lite här och där och kom fram till att jag ville ha en EH-TW3200..
Sagt och gjort trallade jag iväg och köpte en. Såg att någon här hade haft problem med förskjutna paneler och är även högst medveten om att det kan uppstå/finnas döda pixlar på LCD projjar.
Tror ni inte jag hade båda problemen på den jag köpte...ARGH! :lol:
Dels är panelerna lite off och så har jag minst 2 döda pixlar. Ena är som kan förväntas..grön och mitt i bilden.. den andra är.. grön och lite mer åt sidan..MEN.. den flimrar och när det blir ljusa scener i filmen så ändrar den och blir helt svart/lila död.. syns väldigt tydligt!.. :) (var även nåt som såg ut som skrapmärken på linsen när projjen var på och hårfina repor + "fingeravtryck" på höljet så kanske är nåt måndagsex, eller en refurbished?..)

Annars var det grymt fin bild på projjen.. trodde dock svärtan skulle vara lite bättre men detta duger. Ligger väl ungefär på samma nivå, kanske något bättre än på Z-5an.

Well.. hursomhelst.. skiten ligger i backluckan på bilen påväg tillbaka till butiken där jag köpte den. Inte hela världen men man blir så matt..Störande liksom.. Får väl köpa en från Hembiobutiken eller nåt där jag kan få pixelgaranti... (haft fel på pixlar på mina 3 tidigare LCDprojjar i olika omfattning. Kasnke dags att damma av BARCON istället ).

Någon annan som haft problem med pixlarna och sidoförskjutning av panelerna på EH-TW3200an?

Synd att du fick ett sånt måndagsexemplar. Verkar som om nån var missnöjd och redan lämnat tillbaka den. Om det är en refurbished måste dom ha jobbat på snabbt då tw3200 funnits på marknaden en månad typ :rolleyes:

Jag har inte haft problem med döda pixlar på min tw3200 men den har litet konvergensfel (dvs sidoförskjutning av paneler) på ca 0.5 pixlar i vertkalled. Verkar som det är svårt att få panelerna helt perfekt alignade och det verkar som att aligningen kan vara olika mycket fel på olika delar av bilden. Så man misstänker att den fysiska storleken på panelerna inte är exakt den densamma. Det är ju lätt att kolla konvergens med en bild som denna
http://www.scarse.or.../grid-black.gif

Angående svärtan hade jag en Z4 innan och Z5an är vad jag förstått i princip samma hårdvara fast bättre mjukvara. Samma paneler är det i alla fall. Ja svärtan är inte väldigt mycket bättre överlag, men dynamiken och skuggdetaljer i bilden upplever jag som mycket bättre. Z4an var verkligen beroende av irisen för att mörka scener inte skulle kännas grådassig men på tw3200 kan man tom avakitvera iris och 99% av en film ser man i princip ingen skillnad. Det är bara i riktigt mörka scener som irisen gör skillnad på tw3200an, och i dessa scener är det faktiskt stor skillnad mot Z4.

Postad 08 december 2010 - 14:04

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Synd att du fick ett sånt måndagsexemplar. Verkar som om nån var missnöjd och redan lämnat tillbaka den. Om det är en refurbished måste dom ha jobbat på snabbt då tw3200 funnits på marknaden en månad typ :rolleyes:

Jag har inte haft problem med döda pixlar på min tw3200 men den har litet konvergensfel (dvs sidoförskjutning av paneler) på ca 0.5 pixlar i vertkalled. Verkar som det är svårt att få panelerna helt perfekt alignade och det verkar som att aligningen kan vara olika mycket fel på olika delar av bilden. Så man misstänker att den fysiska storleken på panelerna inte är exakt den densamma. Det är ju lätt att kolla konvergens med en bild som denna

Angående svärtan hade jag en Z4 innan och Z5an är vad jag förstått i princip samma hårdvara fast bättre mjukvara. Samma paneler är det i alla fall. Ja svärtan är inte väldigt mycket bättre överlag, men dynamiken och skuggdetaljer i bilden upplever jag som mycket bättre. Z4an var verkligen beroende av irisen för att mörka scener inte skulle kännas grådassig men på tw3200 kan man tom avakitvera iris och 99% av en film ser man i princip ingen skillnad. Det är bara i riktigt mörka scener som irisen gör skillnad på tw3200an, och i dessa scener är det faktiskt stor skillnad mot Z4.

Såg ut som om kartongen var oöppnad iofs men det går ju att fuska till det förstås. Projjen var även packad perfekt så därför misstänker jag att den blivit repad och ompackad eller nåt liknande.

Inga döda pixlar? Vill du sälja den? :lol:

Hade nog minst 2 kasnke 3 pixelrader konvergensfel på min på sina ställen men det varierade över bildytan.
Vore det inte bättre med ett rutmönster med bara vitt och svart? Då borde ju alla färgskiftningar visas samtidigt?
Får nog göra en sådan och prova när jag väl köper nästa så småningom.

Blir ju dock lite orolig när jag läser att panelerna på 3200an skulle vara av andra sorterings-klass. Att de bra panelerna används till 3600 och övriga modeller(?). Vissa småproblem går ju att acceptera som konvergensfel här o var men det verkar som det finns ett gäng maskiner med paneler som är ganska off.

Postad 08 december 2010 - 18:16

Movie-L
  • Movie-L
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Behöver hjälp med en sak från er som äger denna projektor, men även från alla er andra som kanske vet.

Är det någon skillnad på ljudnivån (fläkten) om man hänger projektorn upp och ned i ett takfäste mot om man ställer den rättvänd högt upp på en hylla?

Vill ju inte borra några hål i onödan i taket om den skulle väsnas för mycket i detta läge.

Tacksam för svar.

Postad 08 december 2010 - 18:24

leif35
  • leif35
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
ja, det är skillnad tycks det, uppochnedvänd i taket låter mer.

Redigerat av leif35, 08 december 2010 - 18:25.

Postad 08 december 2010 - 20:04

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Från internetorder till filmvisning på under 48timmar :rolleyes: Då beställde jag ändå duken och projen från olika ställen :lol:

Kör första filmen "out of the box" på bordet. Är helt nöjd hittills!

Postad 08 december 2010 - 20:20

Dafve
  • Dafve
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Såg ut som om kartongen var oöppnad iofs men det går ju att fuska till det förstås. Projjen var även packad perfekt så därför misstänker jag att den blivit repad och ompackad eller nåt liknande.

Inga döda pixlar? Vill du sälja den? :lol:

Hade nog minst 2 kasnke 3 pixelrader konvergensfel på min på sina ställen men det varierade över bildytan.
Vore det inte bättre med ett rutmönster med bara vitt och svart? Då borde ju alla färgskiftningar visas samtidigt?
Får nog göra en sådan och prova när jag väl köper nästa så småningom.

Blir ju dock lite orolig när jag läser att panelerna på 3200an skulle vara av andra sorterings-klass. Att de bra panelerna används till 3600 och övriga modeller(?). Vissa småproblem går ju att acceptera som konvergensfel här o var men det verkar som det finns ett gäng maskiner med paneler som är ganska off.

2-3 pixelrader kan knappast anses normalt. Jag har också läst nånting om att det är andrasorteringspaneler som används till tw3200 och då att de paneler med högre kontrast blev tw3600. Det är dock folk som har problem med konvergens även i tw3600-tråden.

Jag försökte att kolla konvergens med både vitt och svart och sedan med RGB. Det var mycket lättare att med RGB urskilja linjerma och vilken linje som avvek. Dock så kanske det var så för att min proj hade rätt begränsat konvergensfel.

Kanske vi borde starta en tråd där folk lägger upp avfotat testmönster för konvergens för att kolla kvaliteten för 3lcd-projjar?

Tror jag behåller min tw3200, är mkt nöjd med den :rolleyes:

Postad 08 december 2010 - 22:06

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Har 3st spotlights tända i rummet, bilden är inte det minsta försämrad... Gott! Nu blir det SBK08 på Xbox ;)

Postad 08 december 2010 - 22:39

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Nu ska den upp i taket!
Vill få tag i det absolut tunnaste takfästet som går att uppbringa. Den ska helst hänga lika nära taket, som den står nära bordet om man ställer den på fötterna.

Finns det? Inser att det inte är så bra att ha en sådan hylla. Blir svårt att komma åt lensshiften då. Har ingen vägg att hänga hyllan på heller, så det måste vara ett ruskigt slimmat takfäste.

Postad 09 december 2010 - 18:12

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

2-3 pixelrader kan knappast anses normalt. Jag har också läst nånting om att det är andrasorteringspaneler som används till tw3200 och då att de paneler med högre kontrast blev tw3600. Det är dock folk som har problem med konvergens även i tw3600-tråden.

Jag försökte att kolla konvergens med både vitt och svart och sedan med RGB. Det var mycket lättare att med RGB urskilja linjerma och vilken linje som avvek. Dock så kanske det var så för att min proj hade rätt begränsat konvergensfel.

Kanske vi borde starta en tråd där folk lägger upp avfotat testmönster för konvergens för att kolla kvaliteten för 3lcd-projjar?

Tror jag behåller min tw3200, är mkt nöjd med den ;)

Här ser du hur min konvergens ser ut på TW3200. Har mailat till Epson också.
Bifogad fil  IMG_4542.jpg   72,95K   14 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_4544.jpg   79,35K   13 Antal nerladdningar

Postad 09 december 2010 - 18:37

Dafve
  • Dafve
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Har sett liknande mot mörk/ljus bakgrund men jag tror inte detta är konvergensfel utan kan sk chromic aberration, dvs att olika färger bryts olika mycket och skapar lila/gröna halos runt skarpa gränser. Ett konvergensfel kan nog "add up" till det du ser men det är nog inte hela förklaringen som sagt var. Chromic ab. vara ett tecken på billig optik och man kan nog inte förvänta sig att det sitter toppoptik i en tw3200 tyvärr. Konvergensfelet kollar man nog enklast upp med en dylik bild.

Jag ska fota av min tw3200 ikväll när det blir litet filmtitt och lägga upp.

Redigerat av Dafve, 09 december 2010 - 18:38.

Postad 09 december 2010 - 18:55

friddeman
  • friddeman
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
När ja sätter i min hdmi kabel i ps3 & projektor står det, hdmi stöds inte sen så blinkar lampan, någon som vet vad de kan vara för något fel? Någon inställning eller måste man ha en viss sorts hdmi kabel? Tacksam för svar!

Postad 09 december 2010 - 20:14

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
chromic aberration och pixel aligment fel. Dock är detta inget ovanligt när projektorn är av billigare modell. Inte lika bra toleranser.

När ja sätter i min hdmi kabel i ps3 & projektor står det, hdmi stöds inte sen så blinkar lampan, någon som vet vad de kan vara för något fel? Någon inställning eller måste man ha en viss sorts hdmi kabel? Tacksam för svar!

En bra kabel skulle jag säga ;) . Har du testat med annan kabel ?

Postad 09 december 2010 - 23:25

luffysan
  • luffysan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jodå det fästet funkar fint, se bara till och tajta till alla skruvar och muttrar för annars har det en tendens till att svaja ;)

Fick hem min proj och fäste i veckan, men jag får inte riktigt till projen stabil på fästet. Den tiltar ju hej vilt kan ju inte spänna den mer nåt man missat kanske?

Postad 10 december 2010 - 07:28

Unregistered5360507e
  • Unregistered5360507e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Fick hem min proj och fäste i veckan, men jag får inte riktigt till projen stabil på fästet. Den tiltar ju hej vilt kan ju inte spänna den mer nåt man missat kanske?

Jag tror att lösningen stavas jämvikt. Projektorn är stor (och lite tung) och därförär det viktigt att fästet monteras där du har jämvikt i både längd- och sidled.
Mitt oerhört rappliga fäste gör sitt jobb tack vare just jämvikt!

Postad 10 december 2010 - 13:45

Han Solo
  • Han Solo
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Nu ska den upp i taket!
Vill få tag i det absolut tunnaste takfästet som går att uppbringa. Den ska helst hänga lika nära taket, som den står nära bordet om man ställer den på fötterna.

Finns det? Inser att det inte är så bra att ha en sådan hylla. Blir svårt att komma åt lensshiften då. Har ingen vägg att hänga hyllan på heller, så det måste vara ett ruskigt slimmat takfäste.

Kolla en bit ner i MSX728 galleri, han har gjort ett eget slimmat fäste som verkar funka bra. Har själv tänkt göra så när min ska upp. ;)

Postad 10 december 2010 - 20:49

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Nu har jag läst några trådar om LÅNGA HDMI-KABLAR. Jag blir inte klok på detta, vissa har jääätteproblem med dyra kablar, vissa har inga bekymmer alls med snorbilliga långa kablar och ja... Man blir helt enkelt inte klokare...

Jag kommer behöva 15meter HDMI-kabel till projektorn. Kommer mestadels köra Bluray-filmer.

Hur vet man vad man har för signal ut? Vissa kablar verkade ju inte palla 1080p60hz, men 1080p24hz?!

Snälla, hjälp en förvirrad...

Har beställt en på Netonnet, men det är restad, ska jag avbeställa eller vågar man chansa för 499:-?

Postad 10 december 2010 - 21:32

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Nu har jag läst några trådar om LÅNGA HDMI-KABLAR. Jag blir inte klok på detta, vissa har jääätteproblem med dyra kablar, vissa har inga bekymmer alls med snorbilliga långa kablar och ja... Man blir helt enkelt inte klokare...

Jag kommer behöva 15meter HDMI-kabel till projektorn. Kommer mestadels köra Bluray-filmer.

Hur vet man vad man har för signal ut? Vissa kablar verkade ju inte palla 1080p60hz, men 1080p24hz?!

Har beställt en på Netonnet, men det är restad, ska jag avbeställa eller vågar man chansa för 499:-?

Kan rekommendera Supra-kablar. De är inte snordyra och innehåller inget mumbojumbo utan är bra kablar till rimliga priser. De har bra mekanisk känsla och funktionen är toppklass.

Ett alternativ vore HQ kabel Använder en sådan just för tillfället och den funkar bra.
Även dessa har funkat bra Annan HDMI om man är på jakt efter kortare billiga kablar som känns ok med ok funktion vsa.

Redigerat av Unregistered32857, 10 december 2010 - 21:37.

Postad 10 december 2010 - 21:41

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Det vore kanske inte helt fel, så man kan få nåtslags känsla för hur den egna projjen förhåller sig till andras. Dvs om det är nån mening med att returnera prylarna, få de lagade eller leva med problemen.

Även intressant att veta vore hur EH-TW3200 projjarna ser ut efter reparation / utbyte hos Epson?

Finns dessa egenheter även hos TW4400 och 5500?

Redigerat av Unregistered32857, 10 december 2010 - 21:43.

Postad 10 december 2010 - 21:50

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Kan rekommendera Supra-kablar. De är inte snordyra och innehåller inget mumbojumbo utan är bra kablar till rimliga priser. De har bra mekanisk känsla och funktionen är toppklass.

Ett alternativ vore HQ kabel Använder en sådan just för tillfället och den funkar bra.
Även dessa har funkat bra Annan HDMI om man är på jakt efter kortare billiga kablar som känns ok med ok funktion vsa.

Det var denna HDMI-kabeln jag har beställt, men som är restad. Ska fundera på om det är värt att lägga om ordern. Hur vet man att den funkar tillräckligt bra? Blir det automatiskt högsta upplösningen vid Bluray-uppspelning?
Vad har du för utrustning som du vet funkar med denna HQ-kabel du länkade?

Postad 10 december 2010 - 23:01

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Det var denna HDMI-kabeln jag har beställt, men som är restad. Ska fundera på om det är värt att lägga om ordern. Hur vet man att den funkar tillräckligt bra? Blir det automatiskt högsta upplösningen vid Bluray-uppspelning?
Vad har du för utrustning som du vet funkar med denna HQ-kabel du länkade?

Har kört från PS3 direkt till projjen. Även från en Samsung BD-P1400 tidigare.. som verkar ha rätt taskig signalstyrka ut. Men det fungerade ändå. Just ju kör jag PS3 via Onkyo TX-NR5007, HQ kabeln och till projjen.
1080P/60 är inga probs(inte nån lägre upplösning heller)..

Du får ställa in upplösningen från källan till det du vill ha om det är det du menar?
(PS3an söker ju själv upp högsta möjliga upplösning på bildvisaren och den funktionen funkar via kabeln då den ställer in just 1080p)

Den vita kabeln som du länkat till har jag inte provat men den kan funka bra och den kan funka mindre bra. Net on net plockar ju antagligen in de via en importör som i sin tur sourcear de från kanske olika fabriker.
Den HQ-kabeln jag länkade till finns ju även i 10m variant HQ 10m om du inte behöver längre.

Redigerat av Unregistered32857, 10 december 2010 - 23:02.

Postad 11 december 2010 - 00:23

leif35
  • leif35
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har hunnit kolla nästan 50 timmar nu. Måste säga att det är extremt bra bild för priset på denna projje. De dyrare må ha lite bättre kontrast, men med mina vita väggar och tak lär jag inte kunna få glädje av det. Bilden är suverän tycker jag, min kompis tyckte det var bättre än på bio. Jag kör på en nyinköpt Kingpin 117 tums och det är kalas, även om det säkert finns bättre (och dyrare) alternativ. Eco-läget ger kanske lite mindre ljus, men så himla skönt med nästan helt tyst fläkt, man hör inte ens rackaren.

Postad 11 december 2010 - 00:46

CV_joel
  • CV_joel
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
har ca 360cm mellan väggarna klarar den av en 108" duk på det?

blir nog köp av en sådan till jul :lol: verkar vara en bra projektr för de priset!

Postad 11 december 2010 - 01:02

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Fel1: Har beställt en på Netonnet.
Fel2: vissa har jääätteproblem med dyra kablar, vissa har inga bekymmer alls med snorbilliga långa kablar

Rätt på fel1: Handla en kabel av någon som kan.

Rätt på fel2 : Billiga kablar á la Clas Olsson, kan vara jättebra en gång och katastrof en annan gång. Finns ingen kvalitets kontroll och alla kablar är olika. Har man tur får man en ok, har man otur får man en dålig. Lotteri

Redigerat av Jokkmokksjocke, 11 december 2010 - 01:14.

Postad 11 december 2010 - 01:06

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

har ca 360cm mellan väggarna klarar den av en 108" duk på det?

blir nog köp av en sådan till jul :( verkar vara en bra projektr för de priset!

Tänk om den bara klarar 107" :lol:

Om inte Epson eller Panasonic klarar det så blir det dyrt :D . ( ingen förstår)

http://www.epson.com...nce-calculator/

Redigerat av Jokkmokksjocke, 11 december 2010 - 01:09.

Postad 11 december 2010 - 09:43

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Fel1: Har beställt en på Netonnet.
Fel2: vissa har jääätteproblem med dyra kablar, vissa har inga bekymmer alls med snorbilliga långa kablar

Rätt på fel1: Handla en kabel av någon som kan.

Rätt på fel2 : Billiga kablar á la Clas Olsson, kan vara jättebra en gång och katastrof en annan gång. Finns ingen kvalitets kontroll och alla kablar är olika. Har man tur får man en ok, har man otur får man en dålig. Lotteri

Bättre att köpa en Supra för 800kr då kanske...

Postad 11 december 2010 - 10:50

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
När vi ändå pratar kablar.....
Har en 12 meters HDMI kabel (Audioquest Perl) kopplad till en HDMI splitter och därefter en 2 meters HDMI (Supra) in i recievern. När jag kopplar förbi splittern så kan jag se i inställningarna på projektorn att det är 12 bitars färgdjup, men har jag splittern inkopplad så visas inget färgdjup på projektorn, det är bara sträckat. Är det någon som vet hur det kan komma sig?

Postad 11 december 2010 - 12:06

Yamahaha
  • Yamahaha
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vad bygger du detta påstående på att Clas Ohlson inte har kvalitetskontroll?
Har själv tio meter HQprofessional HDMI från Netonet och det funkar kanon. Tror jag gav 449kr för den.

Redigerat av Yamahaha, 11 december 2010 - 12:09.

Postad 11 december 2010 - 12:13

Bjebb
  • Bjebb
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kör på Deltaco 15m HDMI funkar klockrent. 265kr för 15m HDMI är väldigt bra pris.

Postad 11 december 2010 - 12:44

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Kör på Deltaco 15m HDMI funkar klockrent. 265kr för 15m HDMI är väldigt bra pris.

Min bror köpte precis samma projektor som jag gjorde och dessutom den där 15 meters HDMI-kabeln från Deltaco. Han provade den bl.a. mellan PS3 och TV och projje och förstärkare och det var myrornas krig. Således inget bra. Någon dag senare beställde han också Suprakabeln som jag också har nu. Jag skulle nog säga att det är värt de pengarna att slippa returnera och jiddra. Dessutom så får du "garanterad" kvalitet.

Jag köpte min kabel på BRC.se. De var snabba (en dag fick jag vänta) och jag kommer helt klart köpa a dem igen om jag behöver något i kabelväg:
https://www.prisjakt...kt.php?p=310731

Postad 11 december 2010 - 14:01

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Bara för att man får bild innebär det inte att kabeln är bra, informationen skall komma fram rätt i rätt tid.

Men nu snackar vi 3200 tycker jag :lol:

Redigerat av Jokkmokksjocke, 11 december 2010 - 14:02.

Postad 11 december 2010 - 17:36

friddeman
  • friddeman
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Får alltså prova med en annan hdmi kabel eftersom ja inte fick någon bild när ja koppla direkt från ps3 te projje, en annan fråga jag har är hur långt ner man kan ha sin projektor, har sned tak och ganska kort mellan väggarna om jag skulle sätta upp den i själva taket, så undrar om jag kan sätta den på ett bord brevid soffan? Tappar jag någon storlek/kvalite då?

Postad 11 december 2010 - 22:39

bruse
  • bruse
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Får alltså prova med en annan hdmi kabel eftersom ja inte fick någon bild när ja koppla direkt från ps3 te projje, en annan fråga jag har är hur långt ner man kan ha sin projektor, har sned tak och ganska kort mellan väggarna om jag skulle sätta upp den i själva taket, så undrar om jag kan sätta den på ett bord brevid soffan? Tappar jag någon storlek/kvalite då?

Vet ej om du tappar i kvalite. Förmodligen. Tänk också på att om du hänger den i taket så låter fläkten något högre.

Postad 12 december 2010 - 18:09

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Är våra kära 3200:or enbart HD-ready eller FullHD i sin rätta benämning? Det står HD-ready på den, men det står även 1080p. 1080p är väl dagens vassaste upplösning för människor?

Postad 12 december 2010 - 18:23

Dafve
  • Dafve
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Är våra kära 3200:or enbart HD-ready eller FullHD i sin rätta benämning? Det står HD-ready på den, men det står även 1080p. 1080p är väl dagens vassaste upplösning för människor?

tw3200'an har en faktisk upplösning på 1080p. Det sitter i Epsons D7 c2fine teknologi i den och så vitt jag vet finns denna inte för 720p (HD-ready)

Redigerat av Dafve, 12 december 2010 - 18:24.

Postad 12 december 2010 - 18:29

AndyPandy99
  • AndyPandy99
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Epson 3200 är överlag nöjd men jag tycker den låter en del. När man ser en film låter det lite "skrapande" ljud typ som en hårddisk som jobbar. Inbillar att det låter mer när man ser en högupplöst film, 1080p. Någon annan som noterat detta ljud eller är det fel på min projektor?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.