Officiell Tråd - Pioneer 8G Plasma
5159 svar till detta ämne
Postad 23 februari 2008 - 21:55
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Kan nån hjälpa mig med surade ljud (Har en 50 tums).Jag ondrar vad man kan göra för att minska det surade ljudet. Kan ferritkärnan ha en på värkan på tv så att den kanske surar mer med den på.
Jag tror inte det gör nån skillnad med ferritkärnan, men visst, du kan ju pröva att ta bort den. Pioneer har undersökt min tv och tycker den låter normalt. Ljudet stör mig på 3 meters håll om jag har låg eller normal volym. De bytte nätaggregat utan framgång. De säger att de ska vara så här. Och, tillägger de, "bilden är ju oslagbar". Min "lösning" är för närvarande att försöka ignorera surret och det funkar ibland, det händer att jag kommer på efter typ 20 minuter att, just det ja, den här tv:n surrar ju har jag för mig, och då hör jag ju genast att den gör det. Annars hjälper det i mitt fall att sätta sig lite åt sidan i tv-soffan, då blir det knäpptyst, surrret studsar tydligen så att det bara hörs om man sitter rakt framifrån. Ett tredje knep är att höja volymen men det passar ju inte alltid...
Postad 23 februari 2008 - 22:06
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Passerat 4000 inlägg  .
Mina inställningar för digitalTV, jag har en 4280XD:
Allt av, filmläge, contrast på 25, ljusstyrka-3, färg-4, skärpa-13.
Älskar Pion mer och mer....
Skulle även tillägga att digitalTVmottagaren är grymmans känslig, måste ha riktigt bra kvalitet på signalen.
Antar att det är lika, oberoende Pio.
Postad 23 februari 2008 - 22:16
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Jag vet att Elgiganten har nå spray liknande rengöringsmedel för tv-apparaternas skärmar. jag tror dom flest stora elektronik kedjorna säljer det. siba, onoff etc.
Dock vet jag inte hur bra det är.
Den som finns på Siba är skitbra på ren svenska 
Så den är okej att använda på en Pio G8? Det verkar ju vara en så känslig hinna på skärmen. Har ni prövat sån där spray utan problem?
Postad 23 februari 2008 - 23:58
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
På min 4280xd så strular TV4, pixlar sig, fryser och ljudet svajar imellanåt, men bara på 4'an, någon med liknande?
Båda StevenD och jag har haft liknande problem. Mitt problem "löstes" genom att jag nu kör tvsignalen genom min HTPC, som tydligen har mycket bättre mottagare än tv'n. Steven kanske kom på mer permanent lösning för Er som inte vill ha en extra box. Om du kontakter supporten, så kan jag bar önska lycka till. Han jag fick prata med, var till lika mycket hjälp som ###### blomkruka eller något sådant 
Ähum... vad var SteveD:s lösning? Läste tråden "Dålig mottagning på Pioneers inbyggda DVB-T, G8" men såg inte nån direkt lösning? Hur göra?
Postad 24 februari 2008 - 00:05
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
På min 4280xd så strular TV4, pixlar sig, fryser och ljudet svajar imellanåt, men bara på 4'an, någon med liknande?
Båda StevenD och jag har haft liknande problem. Mitt problem "löstes" genom att jag nu kör tvsignalen genom min HTPC, som tydligen har mycket bättre mottagare än tv'n. Steven kanske kom på mer permanent lösning för Er som inte vill ha en extra box. Om du kontakter supporten, så kan jag bar önska lycka till. Han jag fick prata med, var till lika mycket hjälp som ###### blomkruka eller något sådant 
Ähum... vad var SteveD:s lösning?
Läste tråden "Dålig mottagning på Pioneers inbyggda DVB-T, G8" men såg inte nån direkt lösning? Hur göra?
Jag kopplade på en antennförstärkare, och då blev det bättre. Verkar som Pioneer's mottagare är sanslöst känslig, måste ha bra kvalitet och hög bitrate.
Postad 24 februari 2008 - 10:43
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Pioneer har undersökt min tv och tycker den låter normalt. Ljudet stör mig på 3 meters håll om jag har låg eller normal volym. De bytte nätaggregat utan framgång. De säger att de ska vara så här. Och, tillägger de, "bilden är ju oslagbar".
Vilken ###### skitsnack! Min tv (5080) är helt tyst, även om man kör utan ljud på tv'n! Kanske jag skall vara tyst om det, annars kommer väl Pio hem till mig och byter ut den mot en "fungerande" modell som låter som fan...
Postad 24 februari 2008 - 10:47
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Jag kopplade på en antennförstärkare, och då blev det bättre. Verkar som Pioneer's mottagare är sanslöst känslig, måste ha bra kvalitet och hög bitrate.
Det funkade inte för mig. Jag har skitbra signal, och det är mitt problem enligt Pio supporten. De föreslog att dämpa signalen, men det gav tyvärr inte heller någon skillnad alls
Postad 24 februari 2008 - 10:47
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Så detta är lösningen, koppla på en antennförstärkare? StevenD?
Postad 24 februari 2008 - 11:07
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Pioneer har undersökt min tv och tycker den låter normalt. Ljudet stör mig på 3 meters håll om jag har låg eller normal volym. De bytte nätaggregat utan framgång. De säger att de ska vara så här. Och, tillägger de, "bilden är ju oslagbar".
Vilken ###### skitsnack! Min tv (5080) är helt tyst, även om man kör utan ljud på tv'n! Kanske jag skall vara tyst om det, annars kommer väl Pio hem till mig och byter ut den mot en "fungerande" modell som låter som fan... 
Jag hade hem en snubbe från pioneer, trevlig kille, verkade ärlig. Han hörde direkt mitt buzz 3m från tvn i soffan. Hans omedelbara kommentar var att "så här låter alla pio 8G", så ni som fått en tyst tv verkar ha fått någonting som är UNDANTAGET snarare än regeln om man ska tro honom. När jag frågade om att jag var aktiv på ett forum där folk säger att de har en tyst tv o att det verkar vara variation mellan tv apparater, bla, bla, bla.. var han ruskigt skeptisk till detta. Skulle vara väldigt intressant om två användare här på forumet som kanske känner varandra och har pios 8G samt en som buzzar och en som inte gör det tog sina tv-apparater hem till personen som upplever buzz (minst risk för bakgrundsljud hos denna person). Samt bad nån från pio komma och lyssna om det nu är så att en buzzar men den andra är tyst. Då skulle man kunna sätta allt på sin spets och be om en förklaring....
Postad 24 februari 2008 - 21:16
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Är det dyrt att byta utt nätdelen som det är ju där felet ligger.
Postad 24 februari 2008 - 21:54
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Det var ju det servicekillen från Pioneer sa när han var hem till mig, "pio 8G låter, du får leva med det, annars får du klaga där du köpt den". Han hade testat att byta ut till en ny power supply på andra pio plasmor när kunder klagat men det hade inte hjälpt. Kör energy save mode 2, drive mode 2 så blir den nog så tyst den kan bli.
Postad 24 februari 2008 - 22:03
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Det var ju det servicekillen från Pioneer sa när han var hem till mig, "pio 8G låter, du får leva med det, annars får du klaga där du köpt den". Han hade testat att byta ut till en ny power supply på andra pio plasmor när kunder klagat men det hade inte hjälpt.
Kör energy save mode 2, drive mode 2 så blir den nog så tyst den kan bli.
Men då blir ju inte bilden lika klockren. Detta måste lösas, en plasma skall vara näst intill ljudlös. Det enda enligt mig som får låta är ev fläktljud men där finns ju krav på hur de får väsnas.
Postad 24 februari 2008 - 22:25
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Man kanske får säta nåt bakom tv som dempar ljudet
Postad 25 februari 2008 - 08:33
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Precis det man vill göra när man köpt marknadens över lag dyraste tv
Postad 25 februari 2008 - 08:41
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Det var ju det servicekillen från Pioneer sa när han var hem till mig, "pio 8G låter, du får leva med det, annars får du klaga där du köpt den". Han hade testat att byta ut till en ny power supply på andra pio plasmor när kunder klagat men det hade inte hjälpt.
Kör energy save mode 2, drive mode 2 så blir den nog så tyst den kan bli.
Men då blir ju inte bilden lika klockren. Detta måste lösas, en plasma skall vara näst intill ljudlös. Det enda enligt mig som får låta är ev fläktljud men där finns ju krav på hur de får väsnas.
Läs länkarna ovan till avs-forum samt testa ring till pio support får du se vad de säger, du kommer att gå in i en vägg o inte komma vidare. De hänvisar endast till manualen där det står att plasman kan surra men märk, detta är inte kvantifierat på något sätt vilket innebär att det skulle kunna låta som ett reaplan men det skulle ändå kunna hävda "det står i instruktionsboken" bla ba bla... Jag ska testa sätta en plåt med ljuddämpande material på undersidan i överkant med tvn mot väggen och se hur det blir. Far min kommer med plåten på någon vecka så då får jag se om det blir nån bättring eller om jag ska försöka lägga ut den på blocket pgv surret alt. försöka släppa det och leva med noiset, vill-inte-vill-inte...
Postad 25 februari 2008 - 08:52
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Läs länkarna ovan till avs-forum samt testa ring till pio support får du se vad de säger, du kommer att gå in i en vägg o inte komma vidare. De hänvisar endast till manualen där det står att plasman kan surra men märk, detta är inte kvantifierat på något sätt vilket innebär att det skulle kunna låta som ett reaplan men det skulle ändå kunna hävda "det står i instruktionsboken" bla ba bla...
En ting är väl vad som står i manualen. Den får, och läser, man jo först efter att man har köpt tv'n (vem går in och downloader den för att läsa om "begränsningar" innan man köper tv'n?). Det måste väl gå att lämna tillbaka skiten, om den har ett så öppenbart fel som vi pratar om här. Eller är det så att det står på lådan som tv'n kom i: " If you break seal, you accept abnormal high buzz-noice from this plasma tv"? Så stod det inte på min låda.
Postad 25 februari 2008 - 09:04
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Läs länkarna ovan till avs-forum samt testa ring till pio support får du se vad de säger, du kommer att gå in i en vägg o inte komma vidare. De hänvisar endast till manualen där det står att plasman kan surra men märk, detta är inte kvantifierat på något sätt vilket innebär att det skulle kunna låta som ett reaplan men det skulle ändå kunna hävda "det står i instruktionsboken" bla ba bla...
En ting är väl vad som står i manualen. Den får, och läser, man jo först efter att man har köpt tv'n (vem går in och downloader den för att läsa om "begränsningar" innan man köper tv'n?).
Det måste väl gå att lämna tillbaka skiten, om den har ett så öppenbart fel som vi pratar om här. Eller är det så att det står på lådan som tv'n kom i: "If you break seal, you accept abnormal high buzz-noice from this plasma tv"? Så stod det inte på min låda.
Det är ju det som är grejen, det står inte så men i praktiken är det så. Jag har tom hört av mig till konsumentvägledningen som finns i varje stadsdel i Sthlm och man är utelämnad (i mitt fall till mediamarkt) till butikens regler. Elgiganten tar tillbaks varan "no questions asked" men mediamarkt säger att ifall man brutit förpackningen måste man vända sig till tillverkaren. Och pioneer säger att "de står i bruksanvisningen att...". Motiveringen från mediamarkt är att "vi har tv-apparater uppställda för att man ska kunna avgöra om den lever upp till förväntningarna i butiken, därför tar vi inte tillbaka varor där förpackningen är bruten". Problemet är bara att i butik är noiset i bakgrunden så pass högt att man omöjligt kan upptäcka någonting sådant samt att av nån sjuk anledning verkar det vara grym variation mellan olika pio tv apparater (om nu inte nu alla som säger att de har en tyst tv är halv-döva, men sannolikheten för det är nog inte så stor..) noisemässigt, så om de ställer fram en tyst i butiken så.. blir man ju lurad o sen hänvisad till pios bruksanvisning. Men märk att pio supportkillen som var hemma hos mig sa att alla piosar låter som min. Ang. diskussionen ovan, vi har inte ens pratat om buzzet som kommer från själva glaset som är väldigt påtagligt för mig 3 m i soffan. Om jag vinklar min plats mot tv-n försvinner det men då hör jag buzzet från nätagget. Det är alltså nätaggsbuzzet jag ska försöka få bort med en plåtbit. Sen glas-buzzet, det får man leva med. Tex genom att höja upp tvn lite grann så att mitten är ovanför ögonhöjd. Jag ÅNGRAR SOM FN att jag inte väntade på panasonics nya som släpps i dagarna.
Redigerat av Unregistered951ada42, 25 februari 2008 - 10:25.
Postad 25 februari 2008 - 10:40
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Det jag tycker är rigtigt dåligt är alla dom som har testat tv och inte har nemt att det surrar som fan.
Hur dåliga är dom som testar tv apparaterna igentligen,rigtigt dåligt är det.
Postad 25 februari 2008 - 10:42
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Det jag tycker är rigtigt dåligt är alla dom som har testat tv och inte har nemt att det surrar som fan. Hur dåliga är dom som testar tv apparaterna igentligen,rigtigt dåligt är det.
Nu kan det jo vara så att Pioneer har tänkt på detta, och skickat de "felaktiga" exemplaren om INTE låter. De finns jo. Jag har jo som sagt ett själv (och blir mer och mer glad för det, jo mer problem man hör från andra...)
Postad 25 februari 2008 - 10:50
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Det jag tycker är rigtigt dåligt är alla dom som har testat tv och inte har nemt att det surrar som fan. Hur dåliga är dom som testar tv apparaterna igentligen,rigtigt dåligt är det.
Nu kan det jo vara så att Pioneer har tänkt på detta, och skickat de "felaktiga" exemplaren om INTE låter.
De finns jo. Jag har jo som sagt ett själv (och blir mer och mer glad för det, jo mer problem man hör från andra...)
HDTVtest tog faktiskt upp det och jag läste denna recension men missade det, fattar inte hur jag kunde missa det... Sen när jag kollade på Mediamarkt så märkte man det givetvis inte (om det nu är en buzzande tv de har uppställd..) http://www.hdtvtest..../Conclusion.php
Redigerat av Unregistered951ada42, 25 februari 2008 - 11:25.
Postad 25 februari 2008 - 15:12
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
buzz från tv:n är något som jag absolut inte störs av. mitt buzz är precis så högt att jag kan höra det från soffan, om jag anstränger mig och har låg volym (typ 10-12 på tv:ns egen skala).
Jag antar att ni som har buzzet knappast kan leva med en projektor, en ps3 eller en Xbox 360. För att inte tala om hur irriterad ni blir när ni sitter vid datorn och fläktarna går igång. Och då har jag inte ens kommit till hur mycket en hårddisk som letar och skriver data låter. hua! *ryser*
Nä, men skämt å sido. Hur högt är egentligen erat buzz, och hur kräsen är ni när det gäller sådant här över huvudtaget?
Postad 25 februari 2008 - 15:15
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Postad 25 februari 2008 - 16:35
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Notervärt är att båda här och på andra forum, t ex avforums & avsforum så är det en liten minoritet som tycker att de ens hör buzzing, ändå mindre som tycker att det är mycket störande. Jag har också buzzande, men definitivt inte till den grad att jag inte kan leva med det, tex låter min TViX 5100 (utan intern HDD) mer än min Pio (står på samma avstånd från min lyssningsposition). Jag skulle mer än gärna bli av med ljudet helt dock inte på bekostnad av bildkvalitén.
Postad 25 februari 2008 - 16:38
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Postad 25 februari 2008 - 21:53
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2 031 inlägg
Men snälla, det är inte så att majoriteten brummar så det stör.
Postad 25 februari 2008 - 22:01
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Det jag tycker är rigtigt dåligt är alla dom som har testat tv och inte har nemt att det surrar som fan. Hur dåliga är dom som testar tv apparaterna igentligen,rigtigt dåligt är det. Men snälla, det är inte så att majoriteten brummar så det stör. 
Kanske borde lägga upp en tråd med fråga om din Pio låter mer än nödvändigt, då kanske vi kan få en skaplig bild av hur stor del det är. Bollar vidare till er mer erfarna inom detta.
Postad 25 februari 2008 - 22:28
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Det jag tycker är rigtigt dåligt är alla dom som har testat tv och inte har nemt att det surrar som fan. Hur dåliga är dom som testar tv apparaterna igentligen,rigtigt dåligt är det. Men snälla, det är inte så att majoriteten brummar så det stör. 
Kanske borde lägga upp en tråd med fråga om din Pio låter mer än nödvändigt, då kanske vi kan få en skaplig bild av hur stor del det är. Bollar vidare till er mer erfarna inom detta. 
Varför uppfinna hjulet 2 gånger, det är redan gjort och jag tror inte vi kan tillföra debatten någonting mer än vad som är gjort på: http://www.avsforum....ad.php?t=949003
Postad 26 februari 2008 - 08:42
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
buzz från tv:n är något som jag absolut inte störs av. mitt buzz är precis så högt att jag kan höra det från soffan, om jag anstränger mig och har låg volym (typ 10-12 på tv:ns egen skala).
Jag antar att ni som har buzzet knappast kan leva med en projektor, en ps3 eller en Xbox 360. För att inte tala om hur irriterad ni blir när ni sitter vid datorn och fläktarna går igång. Och då har jag inte ens kommit till hur mycket en hårddisk som letar och skriver data låter. hua! *ryser*
Nä, men skämt å sido. Hur högt är egentligen erat buzz, och hur kräsen är ni när det gäller sådant här över huvudtaget?
Suck, nu börjar det se ut som i PS3-tråden: "Jag fattar inte hur ni kan klaga på surrandet, min tv surrar ju inte ett dugg"  Jaha men det är ju ett helt annat exemplar och den står i en unik miljö...? Min tv surrar inte bara så att man typ märker att den är igång, utan den surrar så att det överröstar det vanliga tv-ljudet om man har låg eller normal volym. Skitdåligt med tanke på priset. Men Pio erkänner ju inget. För 38 000 är detta ganska illa imho.
Postad 26 februari 2008 - 09:11
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Surrandet verkar ju inte vara något unikt för Pioneers skärmar utan verkar vara ett fenomen på plasmor i allmänhet. Finns trådar på detta forumet om Sony, LG och Samsung plasmor med samma problem. Även dom verkar ha problem med detta.
Ingen ursäkt så, men verkar vara ett almännt problem med plasma skärmar.
Mvh D
Postad 26 februari 2008 - 09:20
Unregisteredf1e67a95
-
Unregisteredf1e67a95
-
Användare
-
-
155 inlägg
Nä, men skämt å sido. Hur högt är egentligen erat buzz, och hur kräsen är ni när det gäller sådant här över huvudtaget? Suck, nu börjar det se ut som i PS3-tråden:
"Jag fattar inte hur ni kan klaga på surrandet, min tv surrar ju inte ett dugg" Jaha men det är ju ett helt annat exemplar och den står i en unik miljö...?
Min tv surrar inte bara så att man typ märker att den är igång, utan den surrar så att det överröstar det vanliga tv-ljudet om man har låg eller normal volym. Skitdåligt med tanke på priset. Men Pio erkänner ju inget. För 38 000 är detta ganska illa imho.
Jag har ägt ett antal Pioneer plasmor + att jag har monterat flertalet och vad jag kan minnas så är det INGEN som surrat så högt så att det stör på vanligt tilttavstånd (2,5-5 meter). Mina har alltid hängt på gipsvägg om det har någon betydelse. Claes
Postad 26 februari 2008 - 16:33
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
Nä, men skämt å sido. Hur högt är egentligen erat buzz, och hur kräsen är ni när det gäller sådant här över huvudtaget? Suck, nu börjar det se ut som i PS3-tråden:
"Jag fattar inte hur ni kan klaga på surrandet, min tv surrar ju inte ett dugg" Jaha men det är ju ett helt annat exemplar och den står i en unik miljö...?
Min tv surrar inte bara så att man typ märker att den är igång, utan den surrar så att det överröstar det vanliga tv-ljudet om man har låg eller normal volym. Skitdåligt med tanke på priset. Men Pio erkänner ju inget. För 38 000 är detta ganska illa imho.
Fast jag vet att skärmarna surrar. Alla skärmar som jag antingen ägt/lånat/"besökt" har surrat mer eller mindre. Kanske har det att göra med rumsmiljön, upphängning, elnätet, känslighet hos lyssnaren eller unik variation mellan varje exemplar. Alla skärmar låter, speciellt plasmor. Tror till och med att min lcd-skärm på min bärbara dator låter. Det jag undrar över är hur känslig för sådant ni är, då även Pioneers servicekille säger att det är "normalt". Kanske är det ni som stör er på buzz som det är "fel på" (extra känslig mot störande ljud, ljud i bakgrunden osv...), och att det är plasmatekniken i sig som inte går att få surrfri? Förstår du hur jag tänker?
Postad 26 februari 2008 - 21:04
37LP1
-
37LP1
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hur har ni det med pixelfel??....Har en pixel som vägrar visa blått.
Läst i manualen, verkar som man får leva med det.....
Postad 27 februari 2008 - 10:51
PeugeotNisse
-
PeugeotNisse
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hej på Er alla!
Har provat min LX-508D i ojordat resp. jordat vägguttag. Det jag kom fram till med min är att i ojordat så blir "surret" betydligt högre än i jordat vägguttag. Men som sagts tidigare så har man ju oftast en surroundanl. till en sådan här typ av tv. Varvid det s.k "surret" ej upplevs som störande.
med vänlig häslning
PeugeotNisse
Redigerat av PeugeotNisse, 27 februari 2008 - 10:52.
Postad 27 februari 2008 - 14:51
Unregisteredef788791
-
Unregisteredef788791
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Så!
Nu har jag äntligen haft ett par minuter över och suttit framför det väggmonterade monstret. Det är många intryck att hålla ordning på och enklast är nog att jag bara svarar på eventuella frågor här i tråden, omd et ens är någon som vill veta något?
Det första som jag såg på plasman var Lost på DVD och det var nog inte det bästa att starta med. Väldigt tajt filmade ansikten med handhållen kamera gjorde att skärmen kändes alldeles för stor. Hade inte heller tagit mig tid att kalibrera svärtan så allt kändes bara mörkt och som om det var alldeles för hög kontrast. Inte ett fantastiskt första intryck.
I helgen blev det så lite tid till kalibrering (factory default till att börja med) och lite film från Blu-ray. Den första blev "Knights tale" och då hände det saker! Det var samma känsla som när man får nya glasögon, allt kommer helt plötsligt i fokus och man kan se detaljer som man inte kunde se tidigare. Min flickvän var även hon imponerad och kunde verkligen se skillnad sedan tidigare. Efter att ha slagit från "Super white" på PS3an så blev scenerna filmade i dagsljus lite mer naturtrogna och hudtoner kom tillbaka till ansikten. Väldigt trevlig upplevelse!
Nästa film blev "The Prestige" och även detta gav en positiv eftersmak. Alla färger framstår så starka och nyanserade att man inte kan låta bli att le och bli imponerad. Pälsen på katten i snön har så många ljusreflektioner och ser verkligen levande ut. Detaljer som man aldrig sett tidigare i hår, bakgrunder och material är så tydliga.
Till sist så fick jag 15min av "300" innan jobbet idag. Jag såg den här filmen på en digitalbiograf här i Köpenhamn och måste säga att den korta upplevelse jag fick hemma med min anläggning och skärm gjorde filmen rättvisa. Det ser bara fantastiskt snyggt ut i 60tum med 24p i 72Hz!
Så, det var allt för denna gång, det finns bilder i galleriet! Frågor?
Postad 27 februari 2008 - 17:06
TomJones83
-
TomJones83
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hur långt är avståndet?
Hur ser sd-tv ut? Sett några fotbollssändningar?
Postad 27 februari 2008 - 17:52
kvalrossen
-
kvalrossen
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vad använde du för väggfäste till LX-608D?
Var ni två som monterade den eller var du själv?
Undrar eftersom jag & min sambo har en likadan på väg...
Postad 27 februari 2008 - 20:14
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Ta du hjälp av sambon när tv:n kommer!  Jag har "lillplutten" 508 och den lyfter man knappast själv. Det är inte vikten på 40 kg som är värst utan det handlar framför allt om att den är så jäkla stor.
Postad 28 februari 2008 - 07:54
Unregisteredef788791
-
Unregisteredef788791
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur långt är avståndet?
Hur ser sd-tv ut? Sett några fotbollssändningar?
Hej! Från ryggstödet på soffan på plasman är det 3,35m och det är lite väl tajt. Har digital-TV och har så sett lite via den. Bilden är helt ok, men då källmaterialet är lågupplöst blir bilden lite väl stor och grovkornig. I sport så hänger TV:n med gott.
Postad 28 februari 2008 - 07:58
Unregisteredef788791
-
Unregisteredef788791
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag köpte Pioneers WM-03, en best på 12kg(!). Tog som sagt lite över två timmar att montera det och jag har monterat en hel del plasmor hos vänner och bekanta. Jag tog hjälp av sambon att lyfta själva skärmen och hålla i fästet när de första hål skulle borras. Jag rekommenderar att du har ditt laservattenpass och din slagborr redo
Postad 28 februari 2008 - 16:41
Unregistered5c0d2294
-
Unregistered5c0d2294
-
Rookie
-
9 inlägg
Angående service menyn.
För er som vill kolla hur många timmar eran skärm körts men är rädda för att gå in i service menyn.
Sir duke posta info om detta i october såg jag och gav en beksrivning som verka lite väl onödigt lång.
Räcker med om ni följer beskrivningen:
Enter the Service Menu
Start with the plasma turned OFF
Make sure you point the remote directly at the IR sensor in the tv
Press the i button (directly below 9) on the remote (just press, do not hold)
Wait 3 seconds
Press LEFT, UP, LEFT, RIGHT then POWER
If done correctly, the plasma turns on and the INFORMATION page is displayed, will change 3 times on its own quickly.
Det som stog efter det i beskrivningen har jag ingen aning om vad det skulle åstakomma och det kan ni ignorera.
När ni väl kommit in i service menyn, bläddra bara ner nåra sidor med neråt pilen tills ni hittar Panel.
Där står det hur många timmar skärmen körts.
Sedan är det bara att trycka Home och stänga av skärmen. När ni sätter på den igen är allt som vanligt.
Postad 01 mars 2008 - 22:23
Unregistered70c204f0
-
Unregistered70c204f0
-
Användare
-
-
154 inlägg
Frågan är varför lx5080d inte kommer ut i butik när det ser ut så här sen flera månader tillbaka på ett av deras lager
Postad 02 mars 2008 - 23:29
Unregistereda689fd5c
-
Unregistereda689fd5c
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Frågan är varför lx5080d inte kommer ut i butik när det ser ut så här sen flera månader tillbaka på ett av deras lagerhttp://img84.imageshack.us/img84/5701/dsc00087xs2.jpg
För att det kanske inte är mer än en halvdags ranson det där?
Redigerat av Unregistereda689fd5c, 02 mars 2008 - 23:29.
Postad 02 mars 2008 - 23:50
Unregistered70c204f0
-
Unregistered70c204f0
-
Användare
-
-
154 inlägg
jo iofs men bättre få ut dem än att låta dem stå och skräpa
Postad 03 mars 2008 - 07:49
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
jo iofs men bättre få ut dem än att låta dem stå och skräpa
De kanske kom på att de surrar och drog tillbaka dem.  Bra och ansvarsfullt i så fall. Man ska inte släppa grejer för tidigt, man ska kvalitetschecka, utveckla, åtgärda.
Postad 03 mars 2008 - 13:39
Unregisteredbaa1ce65
-
Unregisteredbaa1ce65
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hur stor nytta har ni Pio ägare av PiP funktionen? Ska ha en HTPC med dubbla dvb-c kort som matar tv'n genom en hdmi kabel. Fungerar det att skicka två signaler genom kabeln samtidigt, dvs. två olika kanaler eller en kanal + surfa i Internet explorer?
PiP saknas i 5080XA/XD modellerna men frågan är om det är värt dom extra tusenlapparna att byta upp sig till 508.
Postad 04 mars 2008 - 01:29
capojava
-
capojava
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Oj, nu rapporterar Engadget att Pioneer ska sluta tillverka sina egna plasmapaneler (inte bara 42-tummarna alltså): http://www.engadgeth...-manufacturing/Blir spännande att se hur det påverkar framtida modeller.
Postad 04 mars 2008 - 09:15
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Ja, men det verkar inte att detta beslut kommer att påverka 9G än.
Postad 04 mars 2008 - 12:44
danielhedman
-
danielhedman
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hoppas verkligen inte det påverkar 9g iaf
Postad 04 mars 2008 - 12:47
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Pioneer kommer väl med en officiell strategi mycket snart (denna vecka, nästa?). De har redan uppnått "holy grail", dvs 0.000 ftL från en plasma panel så frågan är om jättarna (jätten, Matsushita?) inom paneltillverkning nu kommer att köpa denna teknik. I så fall spelar det ingen roll eftersom det endast kommer att leda till bättre Panasonic plasma och Pioneer kommer fortfarande att vara ledande pga deras bättre bildbehandling. Tyvärr har väl Panasonics strategi ganska länge varit liknande Samsung och LG, dvs en hyfsad TV till lågt pris så frågan är om den högre effektiviteten med den nya tekniken tillåter att de satsar på Kurotekniken. Om inte, är det en sorglig dag för alla entusiaster av kvaliétspaneler...
Postad 04 mars 2008 - 12:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Tycker outsource av paneltillverkning mest är av godo (förutsatt att Panna får tillgång till eventuella roliga patent, vad ska Pio med dem till då lixom?). Och förutsatt att utrymme ges för att ha olika kvalitets-nivåer på panelerna.
Slipper Pio lägga energi och budget på kostsam och volymkrävande panelproduktion och kan koncentrera sig på att göra bra tv-apparater istället. 5 och 10 lm/w tekniken verkar mycket lovande för plasma-tekniken så det är kanon att tillverkningen "centraliseras".
Är mao övertygad om att G10 kommer spöa den sista "äkta" Pion (G9 alltså).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|