OM inte en hd pvr e på G, då blir det helt klart ett byte till en sån.
Edit. Vad tänker du göra Mav

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 mars 2008 - 21:14.
26 relaterade trådar
Postad 02 mars 2008 - 21:14 OM inte en hd pvr e på G, då blir det helt klart ett byte till en sån. Edit. Vad tänker du göra Mav ![]() Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 mars 2008 - 21:14. Postad 02 mars 2008 - 21:28 ![]() Det lustiga är att trots att det aldrig tillkommer nåt, så måste man ändå läsa om texten igen för att säkerställa att man inte missar nån ändring av innnehållet. Nåt som Comhem är ganska driftiga med. Postad 02 mars 2008 - 21:29 är jag lite efter här alltså fins det en PVRhd box för comhem som inte är listad nånstans på comhems hemsida? Postad 02 mars 2008 - 22:02 ![]() Det kan den duga till..! Postad 02 mars 2008 - 22:02 Jag kommer nog kräva att köpet av min box hävs och sedan går jag tillbaks till min gamla Sagem box för kabel TV, (flytta för att få tillgång till alternativ leverantör känns lite väl drastiskt), därefter nöjer jag mig med HiRes i form av HD DVD och Blu Ray tillsvidare. Riktig IP TV med likställd konkurrens mellan leverantörerna är inte långt borta och då lär nog CH få kamma till sig betydligt. Postad 02 mars 2008 - 22:05
Vad är det som inte är bra med samsungs pvr box? låter på dig som att den oxå e skit ![]() Postad 02 mars 2008 - 23:39
Jag blir ofrivilligt befriad från comhem till sommaren då jag flyttar till comhemfritt hus. Där kommer jag att satsa på parabol och boxer. Om inte FW löser problemen nu, så gör jag upp med comhem och köper satellitboxen jag ändå skall ha sen och en liten miniparabol som bara tar canaldigital, som jag installerar på balkongen. Så igentligen bryr jag mig inte för framtiden, men man har liksom en skyldighet mot sina "HDboxvänner" ![]() Antingen att vi får den bild vi betalar för .. eller att comhem slutgiltigen får betala för sina lögner .. Det är svart eller vitt ... Maveric ![]() Redigerat av Unregistered1103, 02 mars 2008 - 23:41. Postad 02 mars 2008 - 23:53
Hmm ... CD ...... Hmmm, bra med variation. Nya boxar att slåss med ![]() Men jag tror inte att gräsmattan är grönare hos CD, bara en annan nyans av brunt ... ![]() ![]() Postad 03 mars 2008 - 00:04 Finns ett par st att välja på .. Dessa är heta alternativ https://www.prisjakt...6,167070,259586 Sedan får man fler HD kanaler via satelit .. man kan ju ha Viasat också .. Man väljer själv vad man vill ha .. det gör man inte med comhem så om det är en annan nyans av brunt så finns det även blått och rött o gult och det finns inte hos comhem ![]() Det är bara comhems logga som har många färger och det är i takt med deras "vilseledande marknadsföring" ![]() Maveric ![]() Redigerat av Unregistered1103, 03 mars 2008 - 00:18. Postad 03 mars 2008 - 02:13
Sorry, Mav, men jag kunde inte låta bli att kommentera eländet. /Mats K Postad 03 mars 2008 - 02:57
Nu skall ni få se det värsta jag någonsin har sett
Box : Humax CXHD-1000 Leverantör : Comhem Kanal : Viasat 1000 Action Film : Dead Fish Tv : Pansonic Plasma Bilderna tagna med en Nikon D40 ( automatik ) Det är en del av bildskärmen ni ser då jag gått så närma som 1 meter och fokuserat på tex vänstra hörnet .. OBS : Rändern syns bara i kameran - Det är blocken som jag vill visa Maveric ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så här kan det se ut om det vill sig väl Två målningar som zoomats in på kanalen Voom ![]() ![]() Redigerat av Unregistered1103, 03 mars 2008 - 03:28. Postad 03 mars 2008 - 08:06
Visst, det ser illa ut, men jag har dock sett MYCKET värre.. kanske kameran inte gör bilden rättvis heller Postad 03 mars 2008 - 11:03
Är det möjligt Maveric ![]() Postad 03 mars 2008 - 13:24
Jag kan bara inte förstå varför ni uplever de där bitblockningen i bilden jag har inga sånna hur mycket jag en kollar. Redigerat av Duckface21, 03 mars 2008 - 13:24. Postad 03 mars 2008 - 13:37
Använder du hdmi-kabel eller scart? Jag får endast problemet med hdmi-kabel. Postad 03 mars 2008 - 13:55
kör allt via hdmi annars får man ju ingen bra bild avskyr scart och komposite och gud vet vad mer för skit anslutningar de fins digital är alltid bäst Redigerat av Duckface21, 03 mars 2008 - 13:59. Postad 03 mars 2008 - 13:57 Ingen info Någon som varit i kontakt med comhem ? Maveric ![]() Postad 03 mars 2008 - 13:59 ![]() edit: Vad var det som blev värre med denna nya uppdatering? Har bara haft denna så fick aldrig uppleva de tidigare. Förutom 60hz missen då. Redigerat av Unregistered1465, 03 mars 2008 - 14:00. Postad 03 mars 2008 - 14:07
Och jag har inte ens fått svar på mitt mail ännu.... ![]() Maveric: Har du mailat bilderna till kundrelationer? Postad 03 mars 2008 - 14:10 Tänk på att ni klickar på bilden så att ni får upp den i original storlek innan ni sparar bilden på er dator. Maveric ![]() Postad 03 mars 2008 - 14:11
Mailade kundrelationer de 1:e. Inget svar än trots att de tidigare svarat inom någon timme (även på lördagar och söndagar och sent på kvällarna, verkar som om snuben jag var i kontakt med svarade hemifrån typ). Ringde kundtjänst som givetvis hade noll koll, han visste bara att någon uppdatering skulle komma men vad den innehöll eller när den kom hade han ingen susning om. Postad 03 mars 2008 - 14:25 Bifogad fil(er)Redigerat av Duckface21, 03 mars 2008 - 14:28. Postad 03 mars 2008 - 14:27 MaVeRiC, en liten stilla vänlig undran... så ta det lugnt.. :-) det är inte så att du har bilden för ljust inställd på den kanalen? tycker det verkar så då du ser block/pixeleringar i de svarta underkanterna, de skall ju vara helt svarta... Jag skulle testa att dra ner Brightness tills du inte ser pixeleringar i de svarta underkanterna och de är helt svarta. Kanske blir lite blackcrush då men det måste vara bättre än att försöka titta på det där... Men nej, jag har inte sett något lika hemskt på Canal+ eller de övriga kanalerna jag har. Postad 03 mars 2008 - 14:29 MaVeRiC, en liten stilla vänlig undran... så ta det lugnt.. :-) nej inget detta felet va bara en 20min på bara den kanalen upmärk att bilden runt den va normal förutom suddighet som kamernan aderat Redigerat av Duckface21, 03 mars 2008 - 14:30. Postad 03 mars 2008 - 14:30 om det gällde inställningar på TVn så skulle jag gissa på för hög kontrast inställning... Postad 03 mars 2008 - 14:32 om det gällde inställningar på TVn så skulle jag gissa på för hög kontrast inställning... men kan det förklara det att andra kanaler va bra då? utan vit siluett detta va bara på voom HD Postad 03 mars 2008 - 14:43
Nej .. Vilket h-vete man skulle ha om tv'n skulle kallibreras för varje kanal ![]() Min tv är kallibrerad för tv och detta är gjort delvis med hjälp av tv2 testsida och dels lite fritt i vanliga filmer på tex canal+( stillbild ) Jag har helt enkelt dragit ut en standard inställning för tv. Sedan är inställningen testad mot DVE och stämmer ganska bra överens där också .. men man kan ju inte kallibrera mot DVD spelare när det är boxen som används .. så därför får man man använda sig av det man kan få genom boxen. Dvs Tv2 testbild och vanliga program. Du har helt rätt .. så skall inte bilden se ut ![]() Maveric ![]() Ps. får "samma" problem ( alla problemen ) med projjen numera ( sedan sista FW ) Projjen har 3 olika inställningar som jag har kallibrerat fram ( Tv - BluRay - DVD ) samt special inställningar för sport och film vad gäller tv. Dessutom har jag intställningar för varje inställning boxen kan ge Component - RGB Full och Limited Här har det kallibrerats kan du tro ![]() Redigerat av Unregistered1103, 03 mars 2008 - 14:49. Postad 03 mars 2008 - 15:33 Maverick ställde ett par frågor som kanske är av allmänt intresse, så jag utgår från dem: Jag har, för test, kört alla upplösningsval (via Hdmi (alla tre colorspace) och YPbPr och RGB-Scart). Beroende på upplösningsval kommer ju bilden presenteras något annorlunda pga av skalning hit och dit etc etc men när det gäller banding så är det inga betydande skillnader mellan olika upplösning outputs - hos mig iaf. Upplever mao förbättring ang detta i alla val. När jag inte testar så är det för min del, som har en display som har rätt bra hantering av samtliga insignaler, ingen poäng med att köra nått annat än "Original" (skulle vara att vissa kanalbyten går lite långsammare då ny upplösning kräver omsynk av displayen). Och det är ju just därför detta val tillkommit. Finns ingen anledning att addera en extra onödig skalning då det inte är nödvändigt och jag vill tex ha 1080i ut på 1080i-sändingar då min display har bättre film-deinterlace av detta än vad boxen har. Men det viktiga är förstås att olika valmöjligheter finns (och att de fungerar) så att man så att säga kan anpassa boxen till alla variationer som finns därute. Jag skulle vilja uttrycka det som att den boxen, iaf i min setup, inte längre är totalt pinsam (vilket FW10 är). ![]() Ser främst 3 saker som de "värsta FW10-felen", 60Hz, banding och upplösnings-växlingar(hdmi-kommunikation). Betan påverkade dem alla. - 60Hz, har inte lyckats få fram nått annat än 50 Hz. Positivt förstås. - Banding SDTV. Jag har vid mina jämförelser med Samsung-boxen, med näsan mot skärmen, kommit fram till att det är rätt dött lopp mellan de två (vilket per automatik innebär att beta-FW spöar skiten av FW10). Axess-programtablå renderade faktiskt Humaxen snäppet bättre än Samsungen, för att dra ett exempel. Bilden kan förstås fortfarande innehålla såväl banding som blocking men jag tolkar det numera som att det är nått fel i signalen (gör comhem vad de kan här?) och (edit: omformulering) att det inte längre är boxen som är främsta felkällan vid kass bild. Fann nått exempel då bilden såg något mer lågupplöst ut från Humaxen via HDMI men det kan lika gärna varit boxens deinterlace som spöka för stunden. - Banding HDTV. Helt klart förbättrat det med (Viasat Sport HD programtablå tex - jo jag kollade mkt på rörliga bilder oxå, nämner programtablåerna då de är välkända exempel). Jag tycker dock att det finns förbättringspotential när der det gäller HD. Fortfarande endel banding & ibland crushing (vill tro att de hör ihop) där som inte borde finnas där, även om det är svårt att, utan referens, veta exakt vad som är box- resp sändnings relaterat. - Upplösnings-växlingar. Har hade FW10 klara problem. Kan dock säga att Humax har för beta-FW gjort en ändring (exakt vad det är har jag inte den blekaste om) i samband med upplösningsväxlingar. Hur allas hdmi-mottagare(& sändare) hanterar detta kan jag förstås inte svara på men min Pio gillade ändringen iaf. Håller verkligen tummarna för att alla olika typer av växlare därute reagerar lika positivt. ![]() Allt är alltså inte frid och fröjd, vilket jag inte förväntat mig heller, men den FW jag testade var ett betydande steg åt rätt håll iaf. Finns förstås fortfarande en rad punkter som kan och bör förbättras och jag kommer fortsätta lobba för det så länge jag kan/får. Så det är väl bara å tjata på... Fråga mig inte när det finns ny FW att hämta för kund, vet faktiskt inte. Det hade, minst sagt, varit på plats att Comhem informerat om läget vid det här laget. ![]() Redigerat av pacman, 03 mars 2008 - 15:40. Postad 03 mars 2008 - 16:08 Nu är det bara för comhem att få ur sitt stora arsle ur vagnen och släppa denna filmware för då kan de direkt räkna in ytterligare en kund av HDTV............... Postad 03 mars 2008 - 16:13 det här blir tydligen ett fall framåt. Att sändningen ställer till en del har man ju kunnat räkna ut då det varierat kraftigt över tiden. Boxen och FW har ju varit konstant, ja förutom bytet till den olycksaliga FW 10 då förstås. Postad 03 mars 2008 - 16:27 synd bara att inte com hem låna ut en tv med sämre uppskalning och egenskaper till dej så du kunde testat boxen på sånna saker med Postad 03 mars 2008 - 16:32 ![]() Rapporten jag skrev efter 2 dagars glutt blev på 3 st A4 fontsize 12, förutom det har jag nog snittat på ett mail om dagen till dem så man får ju hoppas att nått går fram iaf (tills jag hamnar på deras "spam-mail" lista ![]() ![]() Truckerhate>> Jag ser inte riktigt vad det skulle ge, blir ju mera ett test av den sämre tv:n än ett test av boxen så att säga. Jag tycker boxen har överraskande bra uppskalning och deinterlace så jag kan tänka mig att det finns displayer som mår bäst av att låta boxen göra en del av jobbet. Personligen skulle jag dock gärna se att deinterlacering fintrimmades lite. Postad 03 mars 2008 - 16:44 Bandingen förvärrades betydligt hos mig på ver 10 jfrt ver 06, även om den var störande också på 06. Hör vi inte ett knyst från CH i slutet av denna vecka föreslår jag att mailnings- och telefonringningskampanj sätts igång. Om någon vill börja ringa/maila redan idag får de göra de också förstås ![]() Postad 03 mars 2008 - 16:55 Vilket tar mig till min nästa punkt (vilket kan räknas som OT, men jag är desperat). Com Hem-spekulanter! Jag är nu snäppet för sen med min ångerrätt... och killen på Com Hem sa att det är inga problem för vem som helst att ta över abonnemanget. Jag vill inte ångra köpet pga boxen, verkligen inte. Jag vill bara inte ha digital-tv och en extra räkning. Jag tittar ju fan inte ens på TV! Så då har jag kommit fram till beslutet att Com Hems grundutbud i fastigheten (som ändå ingår i min hyra) duger finfint. Det är endast telefonin och bredbandet jag vill ha. Dock så ser HD-kanalerna lovely ut... ![]() Så, ni som spekulerar kring att köpa en HD-box (kopplade in i lördags, redan ihop-pairat med mitt kort också) och ska binda upp ett nytt abonnemang, säg gärna till mig så ordnar vi det tillsammans med Com Hem. Vore grymt uppskattat. Är osäker på hur det blir med engångsavgiften vid överlåtelse av abonnemang (995 kr för boxen).. men den slipper ni nog säkert. Alternativt att jag får tillbaka pengarna av Com Hem och skickar över en liten summa (mutsumma =) till personen som jag överlåter till ![]() Think about that for a sec eh! :-) EDIT: Kanske en bra idé att säga vilket abonnemang det är också... Medium + 8 favoriter + HD-paketet. Alla andra kampanjtillämpningar (första 3 månaderna gratis + hdpaketet gratis i 6 månader) är naturligtvis aktuella. Abonnemanget drog igång 1:a mars så det är pinfärskt. Redigerat av shuriken, 03 mars 2008 - 17:03. Postad 03 mars 2008 - 17:00 Det är ganska intressant att boxarna ger samma fel, det sitter ju Samsung kretsar i Humax boxen har jag sett på en bild i ett forum. Postad 03 mars 2008 - 17:11 Tror inte att man kan skylla dem på en box. Det är sändningen som är kass eller källan. Vems fel det är, får vi nog aldrig riktigt veta. Jo, om man har comhems signal paralellt med tex canaldigital eller viasat via parabol Då kan man antingen utesluta comhem eller skylla på dem .. Bitrate o källa .. är inte helt oviktigt.. som jag tidigare givit en länk till .. https://www.minhembi...howtopic=148398 Maveric ![]() Postad 03 mars 2008 - 17:28 några kommentarer kring de olika HDMI-colorspacen? Svartnivåer, finns det blackcrush? Interlacing kvaliteten? Är det samma som förut? Postad 03 mars 2008 - 18:21 Jag är inte 110% säker, men jag ska arbeta med VM och vet att det enbart är Quebec som har HD-produktion. På senaste mötet sades det att det enbart är Sveriges matcher som ska sändas i HD. Kan ju verka dumt att inte alla matcher Viasat sänder från Quebec går ut i Viasat Sport HD, men det har nog att göra med den högre feedkostnaden för att skicka HD till London. Kanada och USA inleder turneringen i Halifax där det inte finns någon HD-utrustning. Jag kan ta reda på exakt hur det ligger till, men som jag har uppfattat det är det - trot eller ej - Viasat som har valt att få Sveriges matcher i HD och övriga kanaler kommer att få en feed konverterad till SD. Ursäkta sidospåret... Nu fortsätter vi längta efter den nya firmwaren... ![]() Postad 03 mars 2008 - 18:38 [/quote] Har fått för mej att Pioneer tvn är ganska så förlåtande Finns inte risken att din tv "rättar" till felen som boxen ger eller är jag helt fel på det? Postad 03 mars 2008 - 18:51
Pacman. jag förstår inte heller riktigt vad du menar. Som truckerhate är inne på. Borde väl vara klart intressant att testa boxen även mot LCD, då åtminstone hälften av alla bildvisare som säljs är LCD. eller? Plasmor är väl generellt bättre på att fixa till bilden? Med det som bakgrund borde det väl snarare vara tvärtom. Att det borde ge mer att testa boxen mot en LCD än mot en plasma ![]() Redigerat av MacGam, 03 mars 2008 - 18:53. Postad 03 mars 2008 - 20:47 Postad 03 mars 2008 - 21:08 Jag citerar mig själv då.Det är ganska intressant att boxarna ger samma fel, det sitter ju Samsung kretsar i Humax boxen har jag sett på en bild i ett forum. Jag vet inte om ni uppfattade detta men enligt pacman så uppvisade både Samsung boxen och Humax boxen likvärdiga problem. Detta är ju inte konstigt då både Humax boxen och Samsung boxen använder Samsung kretsar till sina avkodare så då borde man få likvärdiga fel oavsett vilken box man använder ;-) Postad 03 mars 2008 - 21:18 ![]() Postad 03 mars 2008 - 21:57
Eller säg som så .. - Hur många av comhems löften har de hållt ? Jag tänker då på allt de säger i sin reklam ... Maveric ![]() Redigerat av Unregistered1103, 03 mars 2008 - 22:10. Postad 03 mars 2008 - 22:06 Det framgår av en post tidigare i denna (nu ganska långa) tråd att kretsarna är Conexant CX2417X/CX2418X. Vad dessa kretsar egentligen gör och i vilka ( om dessa öht) problemet kan tänkas sitta har jag dock ingen aning om. Pacman skriver ju även att den beta han testade förbättrade problemen med colorbanding och att det var med beta-fw som Humax och Samsung var jämförbara (du får rätta mig om jag har fel Pacman).Jag citerar mig själv då. Redigerat av Raven, 03 mars 2008 - 22:06. Postad 03 mars 2008 - 22:08 Det tror jag inte stämmer. Humax-boxen har Conexant-kretsar. Samsungs SD-boxar ska använda sig av ST Microelectronics. Postad 03 mars 2008 - 22:10 Det är bara att öppna boxen och kolla då ;-)Det tror jag inte stämmer. Humax-boxen har Conexant-kretsar. Samsungs SD-boxar ska använda sig av ST Microelectronics. Postad 03 mars 2008 - 22:11 tills jag hade behandlat infon i båda hjärnhalvorna ![]() Det låter klart positivt att det hänt något positivt med FW i förhållande till FW10 Men då slår det mig ... Hur är den nya i förhållande till FW04 och FW06 ? För 60Hz problemet fanns inte i dem och växlingsproblematiken vid ändring av upplösning fanns inte heller på detta sätt, då man inte hade någon original som växlade upplösning. Då kvarstår jämförelsen vad gäller banding och black crush. Som jag tidigare har sagt, hade jag inte dessa problem med förra FW så som jag har med FW10. Då frågar jag mig .. är det bättre än de förra eller är det bara bättre än FW10. Ja, det får vi se när nya FW kommer och inte minst alla ni som har 40" LCD som första tv. Jag har plasma som pacman och mina LCD är mindre och fungerar bara som extra tv och dessa kör jag inte med HD boxen, utan samsung 270 (den nya) Projjen verkade fixa mycket av problemen med FW04 som jag hade. Maveric ![]() Redigerat av Unregistered1103, 03 mars 2008 - 22:15. Postad 03 mars 2008 - 23:01
Jag har en box med FW06 och jag kan bara säga, ifall ni glömt bort det, att är inte bilden bättre än FW06 åker boxen till tippen ändå!!! Bara så ingen får för sig att "längta tillbaka till gamla goda FW06"!!! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |