Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings

1775 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE37M86BD (TV) 1 9 (21) Inga priser
Samsung LE40M86BD (TV) 0 8,75 (76) Inga priser
Samsung LE46M86BD (TV) 1 8,91 (32) Inga priser
Samsung LE52M86BD (TV) 1 8,53 (14) Inga priser
Samsung LE40M87BD (TV) 1 8,64 (66) Inga priser
Samsung LE37M87BD (TV) 1 8,62 (7) Inga priser
Samsung LE52M87BD (TV) 1 8 (4) Inga priser
Samsung LE46M87BD (TV) 1 8,56 (15) Inga priser
Samsung LE32M87BD (TV) 1 7 (1) Inga priser
Samsung LE32M86BD (TV) 1 8,17 (5) Inga priser
Samsung LE40N87BD (TV) 1 8,8 (14) Inga priser
68 relaterade trådar
Koppla ihop äldre samsung med Logitech z-5500 går ej! (0 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
Behöver hjälp med Tele2 i Samsung LE40M86 (1 inlägg) 11 år sedan
Värde på begagnad Samsung? (10 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 11 år sedan
Samsung LE40 M86, klickar men startar inte... (7 inlägg) 13 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Dustin borde skämmas! Sälja tre år gammal modell som ny, till överpris (24 inlägg) 15 år sedan
Reklamation av tv ( Samsung / komplett.se ) (7 inlägg) 15 år sedan
Samsungs nya lcd-serier, S8, R8 och M8 (1960 inlägg) 15 år sedan
Samsung 40M86 med missljud (19 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val: Samsung PS-50A656 vs. Samsung LE-46A856 vs. Samsung LE-46B65 (29 inlägg) 15 år sedan
Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86 (56 inlägg) 16 år sedan
Iställningar av PC-läge på Samsung M87 (18 inlägg) 16 år sedan
Samsung Full HD 40" för 7 papp - billigast hittils? (25 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE40M86BD eller Samsung LE40A656? (4 inlägg) 16 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 16 år sedan
Hjälp Vad händer nu? (14 inlägg) 16 år sedan
KOMPLETT har en 40 tums full HD för endast 7990 (39 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-40M86 (8 inlägg) 16 år sedan
Samsung + CA-modul + ComHem (8 inlägg) 16 år sedan
Regnbågseffekt / "Rainbow effect" på LCD (Samsung M86) (10 inlägg) 16 år sedan
Format? (6 inlägg) 16 år sedan
"Over-all" TV, <40", 1080p och 3xHDMI (0 inlägg) 16 år sedan
HT-TXQ120R strul med PS3 och LE-52M86 (6 inlägg) 16 år sedan
Lite olika frågor TV/Ljud/Dator/PS3 (0 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-40M86BD + Wii (0 inlägg) 16 år sedan
Jag ska välja på en Samsung LE-52M86BD och en Sony KDL-52W4000 (3 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE46M86DB lagg? (5 inlägg) 16 år sedan
Gulstick, Samsung LE40M86 (29 inlägg) 16 år sedan
Playstation 2 till LCD-TV (16 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M87 eller LE-40N87? (12 inlägg) 17 år sedan
Besviken på min Samsung M86... (65 inlägg) 17 år sedan
Hjälp mig i LCD-djungeln (7 inlägg) 17 år sedan
Stor skillnad mellan 720p och 1080 på 40"? (3 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M86BD,Sony KDL-40D3500,Panasonic TH-42PZ70 (46 inlägg) 17 år sedan
Bästa LCD-TV upp till 15000 kr (15 inlägg) 17 år sedan
Vilken 46 tums FullHD LCD ? (24 inlägg) 17 år sedan
Ändra inställningar butik på 40M86 & D3500 (0 inlägg) 17 år sedan
Panna PZ70 v Pio 5080XA (17 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Shoppingsajterna Svenska AB (65 inlägg) 17 år sedan
Ingen signal vid DVI-Hdmi, le37M86 (13 inlägg) 17 år sedan
Samsung M86, digital-tv, comhem etc. (8 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE40M86 och Nvidia 8800GTS640 (4 inlägg) 17 år sedan
Samsung M8 vs. Sony D3000 (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE37M86 vs LE40M86 (10 inlägg) 17 år sedan
Vilka modeller bör man inte missa att titta på innan köp? (1 inlägg) 17 år sedan
Knäpper i TV:n (4 inlägg) 17 år sedan
Julhandel! (1 inlägg) 17 år sedan
40" D3000 eller 40" M86? (9 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-50P96FD eller Samsung LE-52M87? (6 inlägg) 17 år sedan
Samsung tappade menyer? (1 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Tv med inbyggd digitalbox (4 inlägg) 17 år sedan
Gällande Samsumg LE52M86 (0 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E el Samsung LE-52M87BD (3 inlägg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 17 år sedan
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg) 17 år sedan
LG 42LF66 eller Samsung LE-40M86BD (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg) 17 år sedan
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg) 17 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 17 år sedan
Vilken LCD >50" ska jag välja? (18 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja och varför? (7 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för Adde81 (5 inlägg) 17 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 18 år sedan

Postad 05 januari 2010 - 21:50

mawam
  • mawam
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Hur menar du med att dra ut strömsladden för att få igång den?

TV:n reagerade inte alls på fjärren eller på knapparna på själva TV:n så jag bröt dess ström och sen satte tillbaka sladden och då fungerade den som vanligt.

Postad 01 mars 2010 - 16:04

bryus
  • bryus
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Min lite drygt två år gamla M86:a har börjat beté sig skumt då jag ska starta den. Vare sig jag gör det med hjälp av fjärrkontroll eller trycker på på/av-knappen direkt på TV:n så hör man "klick-ljudet" flera gånger, när jag startade den nu under kvällen var det runt en 8-9 klick-ljud innan den väl gick igång :)

När TV:n väl har startat fungerar den som vanligt utan några problem... Någon som haft samma 'problem'?

Jag har samma problem med min 40" M86:a. Den gör klick-ljudet mellan 10-20 ggr innan den startar. Jag har läst runt på en hel del forum och kanaler och det beror på en kondensator som är på väg/har slutar fungera i tv:n. Ett inte alltför ovanligt problem på en Samsung LCD TV efter ca: 2 år.. Troligtvis en kostsam historia om garanti tiden gått ut på din tv. Ska försöka få Samsung att fixa den ändå, då detta är ett känt problem på flertalet av Samsungs modeller. Få väl hålla tummarna och se.

Redigerat av bryus, 01 mars 2010 - 21:00.

Postad 16 mars 2010 - 20:33

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem efter 2 år. Hade försäkring på den så dom kom och fixade den. Verkar vara några kondingar som pajjar. Här är en länk till ett forum där dom skriver om det och hur dom lagat det själva http://techreport.co...p...p;sk=t&sd=a

Postad 05 juni 2010 - 17:59

ak
  • ak
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Med tanke på hur många som haft samma problem (jag fick nyligen problem med att tv:n klickar och inte går igång på jättelänge) tycker man att det här borde vara något för reklamationsrätten. Eller? Jag ska i alla fall göra ett försök, tänker höra av mig till media markt imorgon.

Postad 06 juni 2010 - 15:24

Gr8
  • Gr8
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har en fråga, vet dock inte om det är någon rätt tråd att fråga det i, men vet ni vart jag ska ställa fråga så hänvisa mig till den tråden.

Jag har en samsung tv som jag köpte på in warehouse. har kollat upp serienummret och den ska vara importerad, vi har alltid kört digital-tv, men nu har jag flyttat till en lägenhet med tjejen där det ingår analoga kanaler i hyran. Har provat söka efterkanaler hela tiden och den ska söka i Sverige. Har ringt comhem och dom säger att det är igång och allt sånt där. Nu har jag provat koppla analoga sladden till en liten tjocktv och då gick det att få in kanalerna. Nu till frågan, är det omöjligt för mig att köra analoga kanaler på tv med tanke på att den är importerad eller måste jag göra någon inställning på "service menyn" eller hur gör jag? Vill helst inte skaffa något abonnemang eftersom jag redan får in vissa kanaler och jag är inte så kräsen om kvalitén på bilden eftersom att jag inte längre kollar på tv jättemycket.

Hoppas ni förstår vad jag menar

Tack!

Postad 06 juni 2010 - 19:33

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag har en fråga, vet dock inte om det är någon rätt tråd att fråga det i, men vet ni vart jag ska ställa fråga så hänvisa mig till den tråden.

Jag har en samsung tv som jag köpte på in warehouse. har kollat upp serienummret och den ska vara importerad, vi har alltid kört digital-tv, men nu har jag flyttat till en lägenhet med tjejen där det ingår analoga kanaler i hyran. Har provat söka efterkanaler hela tiden och den ska söka i Sverige. Har ringt comhem och dom säger att det är igång och allt sånt där. Nu har jag provat koppla analoga sladden till en liten tjocktv och då gick det att få in kanalerna. Nu till frågan, är det omöjligt för mig att köra analoga kanaler på tv med tanke på att den är importerad eller måste jag göra någon inställning på "service menyn" eller hur gör jag? Vill helst inte skaffa något abonnemang eftersom jag redan får in vissa kanaler och jag är inte så kräsen om kvalitén på bilden eftersom att jag inte längre kollar på tv jättemycket.
Tack!

Tror jag har haft liknande problem fast jag gick från Analogt till Digitalt så kolla att du är inne på rätt läge i TV:n och söker rätt, om det nu är som jag tror?
Om jag förstår dig rätt så vill du söka efter Analoga kanaler och bör alltså klicka på "TV-knappen" tills du hamnar hos "myrornas krig" för att därefter söka efter analoga kanaler.

Postad 06 juni 2010 - 20:24

Gr8
  • Gr8
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tror jag har haft liknande problem fast jag gick från Analogt till Digitalt så kolla att du är inne på rätt läge i TV:n och söker rätt, om det nu är som jag tror?
Om jag förstår dig rätt så vill du söka efter Analoga kanaler och bör alltså klicka på "TV-knappen" tills du hamnar hos "myrornas krig" för att därefter söka efter analoga kanaler.

Jag har gjort allt, att den söker rätt och även gjort sökning manuellt det och även tryckt på tv/dtv knappen utan resultat :/

Eftersom den är importerad så undrar jag om man ska söka på sverige, men det borde man göra väl även om den nu är importerad.

Postad 08 juni 2010 - 16:20

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag har gjort allt, att den söker rätt och även gjort sökning manuellt det och även tryckt på tv/dtv knappen utan resultat :/

Eftersom den är importerad så undrar jag om man ska söka på sverige, men det borde man göra väl även om den nu är importerad.

Ok, det låter som om du har en sk "gråimport" men det ska inte vara något bekymmer då jag även har det. Men har du även svenska menyer? Har för mig att jag gjorde någon "återställning" via någon meny så den även vart "svensk" om det är det som är problemet?

Postad 08 juni 2010 - 17:04

Gr8
  • Gr8
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ok, det låter som om du har en sk "gråimport" men det ska inte vara något bekymmer då jag även har det. Men har du även svenska menyer? Har för mig att jag gjorde någon "återställning" via någon meny så den även vart "svensk" om det är det som är problemet?

Okej, då kanske det är något som är paj :/ men den fungerar med digital tv som sagt, men min tjej och jag vill inte skaffa comhem digital just för att det ingår kanaler i hyran. Ingen av oss kollar egentligen jättemycket på tv så även det gör att det är onödigt att skaffa digital tv. Jag gick in på service menyn en gång och slog på "nordic" och valde svenska där. Jag förstår inte riktigt vad du menar? vad för återställning då? Jag har gjort andra återställningar, bla. via service menyn. Så tråkigt att saker inte ska fungera. Jag tackar för att ni ställer upp och försöker lösa problemet jag har.

Tusen Tack!

Postad 08 juni 2010 - 18:39

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Okej, då kanske det är något som är paj :/ men den fungerar med digital tv som sagt, men min tjej och jag vill inte skaffa comhem digital just för att det ingår kanaler i hyran. Ingen av oss kollar egentligen jättemycket på tv så även det gör att det är onödigt att skaffa digital tv. Jag gick in på service menyn en gång och slog på "nordic" och valde svenska där. Jag förstår inte riktigt vad du menar? vad för återställning då? Jag har gjort andra återställningar, bla. via service menyn. Så tråkigt att saker inte ska fungera. Jag tackar för att ni ställer upp och försöker lösa problemet jag har.

Tusen Tack!

Om något är trasigt eller ej vet jag inte och kan knappast bedöma. Kan bara bidra med mina erfarenheter av denna TV. Det var som sagt ett tag sen jag ändrade något på denna TV då den fungerar för mig så som jag vill. Men iaf när jag fick den ny så var min också gråimport varför jag ändrade något i service menyn eller gjorde en återställning (osäker på vilket) men jag fick iaf svenska menyer. Sen om detta påverkar dina/mina möjligheter att söka efter analoga kanaler eller ej vet jag heller inte säkert.

Jag hade iaf förut analoga kanaler och när dessa sedan vart digitala så var det en hel del knappande (skifta mellan analogt och digitalt och söka rätt) för att finna de digitala kanalerna, men det verkar ju som om du testat allt varför jag tyvärr nog inte kan hjälpa dig mera :)

Det jag skulle råda dig är att dels kolla igenom denna tråd (den är lång och kanske inte så jätte aktuell men kanske lösningen finns någonstans?) samt söka efter andra liknande trådar. Problemet med dessa "gråimporter" är just Samsungs ovilja att hjälpa till varför man hänvisas till forum liknande dessa. Lycka till!

Postad 16 september 2010 - 20:02

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Någon som fått sitt klickande fixat, och i så fall hur mycket kostade det? Har precis råkat ut för samma problem. :)

Postad 17 september 2010 - 13:05

ak
  • ak
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Mitt blev lagat som reklamationsärende efter drygt två år, så jag slapp som tur var betala. Vet inte hur det ser ut för din del, och tyvärr inte heller vad det kan tänkas kosta. Om man kan löda själv, och det som i mitt och många andras fall handlar om kondensatorerna, behövs inte mer än material för under hundralappen.

Postad 17 september 2010 - 19:36

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Min tv är ganska exakt 3 år gammal, så jag kan nog glömma reklamationsrätten. Kan inte löda heller, så det blir nog att ringa runt till verkstäder i närheten för att kolla pris.

Postad 04 oktober 2010 - 23:41

_stenen_
  • _stenen_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tack!

Lite läskigt ändå, jag köpte en 40" som slutade fungera med antennkabeln efter någon vecka, den var inköpt hos inwarehouse. Inwarehouse vägrade byta den, utan fick mig att skicka in den på reparation, där tvn tappades bort.
Fick tillslut köpa en 46" m86 för en tusenlapp mer, efter allt uppdagats. Fem veckor senare ringer en budfirma och säger att de har en tv till mig, alltså hade tvn kommit till rätta. Blir bara lite skrämd att höra att det är två stycken apparater som råkat ut för samma sak, det kan inte vara så att din är en 40"?

Postad 04 oktober 2010 - 23:44

_stenen_
  • _stenen_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Min tv är ganska exakt 3 år gammal, så jag kan nog glömma reklamationsrätten. Kan inte löda heller, så det blir nog att ringa runt till verkstäder i närheten för att kolla pris.

Min 46" m86 har också samma problem, den startar men oftast om man har tur efter 10 minuter...
Så otroligt dåligt att en tre år gammal tv som ändå hade ett nypris på över 25k inte har bättre komponenter än så.
Den har ju knappt använts...

Nåväl, min hemförsäkring ska tydligen täcka rep. kostnad med 1500 självrisk dock,
någon som vet vem man ska kontakta, en bra rep. verkstad i Sthlm?
Som mitt tidigare inlägg, vill jag inte vara med om att den ska tappas bort igen.

Postad 07 oktober 2010 - 12:26

thunder
  • thunder
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Min TV fick samma problem med klickljud. Jag köpte lödset på clas ohlson för 200kr och kondningar för 50kr och fixade själv. Hade aldrig testat löda nåt tidigare men det gick fint. Finns bra videos på youtube som visar hur man gör.

Men jag har ett annat problem som jag aldrig tagit tag i. Jag kör 1920x1080@60hz från HTPCn men skulle vilja kunna köra 50hz för PAL. Men när jag väljer 50hz får jag svarta kanter och det verkar inte gå att fixa med overscan i CCC till ati-grafikkortet. Nån som vet vad det kan bero på?

Oskar

Postad 31 oktober 2010 - 19:19

Unregisteredf9c20725
  • Unregisteredf9c20725
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tack!

Hej,
Har samma problem och har försökt söka efter en lösning på nätet men hittar ingenting. Är det någon som har ett svar?

När jag söker kanaler med hjälp av plug&play så får jag in noll kanaler. Kan endast se kanaler via comhem som jag betalar för eller som jag har fått in i boxen sedan tidigare men min gamla tv. Kan t ex inte få in kanal 8, 9 och 10 som alla andra.

Samsung kommer inte med några svar utan säger att det kan vara problem med sk gråimporterade tv-apparater. Suck, känns förjävligt med tanke på att tv:n inte är direkt billig....

Postad 14 december 2010 - 23:31

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Någon som fått sitt klickande fixat, och i så fall hur mycket kostade det? Har precis råkat ut för samma problem. :ph34r:

Jag har denna veckan också råkat ut för det här problemet. Köpte min TV via pixmania för över 2 år sen tror jag, är jag screwed?

Postad 06 februari 2011 - 20:20

hyperion007
  • hyperion007
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har haft min le40m86bd i många år nu, fungerat kanon. Har dock börjat tjuta lite men det hörs endast när inget ljud är på annars överröstas det.

Dock har min börjat bete sig jävligt jobbigt. Jag har kört HDMI från en comhem HD box (HDMI 3, den på sidan) nästan helatiden, men nu när jag kollar på TV så börjar bilden "hacka" inte lagga, utan det blir som en extra bild av det som redan visas fast på bara vissa delar utav bildytan. Sen blir skärmen HELT rosa, men ibland ser man som moln som kommer och går bakom det rosa, sen blir det som en skärmsläckare, grön färg tonad till svart, sen röd färg tonad till svart, sen blå färg tonad till svart, sen som en test bild a lá SVT sen upprepar den, o ibland kommer bilden tillbaks.

Jag tittar väldigt väldigt sällan på TVn, men för någon månad sen såg jag detta, det hände en gång, kanske två, sen fungerade det. nu fungerar det inte längre att titta på TV, det blir så helatiden, och kommer tillbaks jävligt fort efter man bara stängt av och slagit på TVn igen.

Jag har provat koppla in boxen i HDMI1 och 2 men där får jag inte upp någon bild alls, vette fan vad felet är med det. Provade med component, samma symtom där. Provat med en Tvix med HDMI, samma där (HDMI3, enda som fungerar verkar det som)

Någon som varit med om liknande? Någon som har några tips, blir GALEN! kanske tittat max 2-300timmar på TVn

Postad 15 februari 2011 - 11:45

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem efter 2 år. Hade försäkring på den så dom kom och fixade den. Verkar vara några kondingar som pajjar. Här är en länk till ett forum där dom skriver om det och hur dom lagat det själva http://techreport.co...p...p;sk=t&sd=a

Någon här som testat detta och kan bekräfta att detta fungerar? Vart köpte ni reservdelar ifrån, Clas Ohlson?

Postad 15 februari 2011 - 23:32

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0

Någon här som testat detta och kan bekräfta att detta fungerar? Vart köpte ni reservdelar ifrån, Clas Ohlson?

jag gjorde det själv för nån månad sen,
byta 4st.
beställde delarna från ELFA.se tog väl 1dag att få dom och 1tim att fixa tvn.
du behöver en lödpenna, lödtenn och bör vara två personer.

hade inga större problem att fixa det.

Postad 02 mars 2011 - 10:54

hyperion007
  • hyperion007
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det INGEN som varit med om liknande? söker som en galning på google utan att hitta något!

Jag har haft min le40m86bd i många år nu, fungerat kanon. Har dock börjat tjuta lite men det hörs endast när inget ljud är på annars överröstas det.

Dock har min börjat bete sig jävligt jobbigt. Jag har kört HDMI från en comhem HD box (HDMI 3, den på sidan) nästan helatiden, men nu när jag kollar på TV så börjar bilden "hacka" inte lagga, utan det blir som en extra bild av det som redan visas fast på bara vissa delar utav bildytan. Sen blir skärmen HELT rosa, men ibland ser man som moln som kommer och går bakom det rosa, sen blir det som en skärmsläckare, grön färg tonad till svart, sen röd färg tonad till svart, sen blå färg tonad till svart, sen som en test bild a lá SVT sen upprepar den, o ibland kommer bilden tillbaks.

Jag tittar väldigt väldigt sällan på TVn, men för någon månad sen såg jag detta, det hände en gång, kanske två, sen fungerade det. nu fungerar det inte längre att titta på TV, det blir så helatiden, och kommer tillbaks jävligt fort efter man bara stängt av och slagit på TVn igen.

Jag har provat koppla in boxen i HDMI1 och 2 men där får jag inte upp någon bild alls, vette fan vad felet är med det. Provade med component, samma symtom där. Provat med en Tvix med HDMI, samma där (HDMI3, enda som fungerar verkar det som)

Någon som varit med om liknande? Någon som har några tips, blir GALEN! kanske tittat max 2-300timmar på TVn

Postad 14 maj 2012 - 21:46

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Köpte denna tven idag(le52m86) för 800kr satte den på vägen.Nu har jag fått ett telefonsamtal från frun och undrar vad det är för skit jag satt upp "bilden är ju tok dålig jämfört med pioneern".jag behöver hjälp med en annan inställning annars måste jag ta ner den.Någon som har ett tips på någon orkar inte läsa alla sidorna.Tack i förhand.

Redigerat av Hitman TheSwede, 14 maj 2012 - 21:47.

Postad 04 januari 2013 - 15:41

UnLoGiC
  • UnLoGiC
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tänkte bara säga att det inte verkar dom det skickas ut några uppdateringar till den här TV:en via marksända digital TV nätet längre.

Hade min TV kopplad Comhems sunkiga analoga när första åren så jag fick aldrig några uppdateringar. När jag sedan började köra med marksända digital TV nätet märkte jag hur buggig 1009 firmwaren var (tappade ljud etc). Hade TV:n kopplad till marksända nätet i 1,5 år utan att få någon uppdatering så igår lämnade jag inte den och fick den uppdaterat till 1014 för 500:-.

Inte nog med att ljud problemen försvann så dök det upp lite nya menyer också märke jag när jag lade in alla inställningar igen.

Postad 04 januari 2013 - 15:44

dencre
  • dencre
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tänkte bara säga att det inte verkar dom det skickas ut några uppdateringar till den här TV:en via marksända digital TV nätet längre.

Hade min TV kopplad Comhems sunkiga analoga när första åren så jag fick aldrig några uppdateringar. När jag sedan började köra med marksända digital TV nätet märkte jag hur buggig 1009 firmwaren var (tappade ljud etc). Hade TV:n kopplad till marksända nätet i 1,5 år utan att få någon uppdatering så igår lämnade jag inte den och fick den uppdaterat till 1014 för 500:-.

Inte nog med att ljud problemen försvann så dök det upp lite nya menyer också märke jag när jag lade in alla inställningar igen.

Denna TV stöder inte digital-TV över Com Hems nät, så det har nog med det att göra.
Kul att du fortfarande kunde få den uppdaterad dock! :)

Postad 15 juni 2013 - 23:39

hyperion007
  • hyperion007
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Verkar inte vara någon som råkat ut för samma sak som jag. Knappt använd vart TVn. max 300 timmar under de år den fungerade. Min slutsats nu är att det kan vara något med någon komponent som överhettar. Har dragit ner backlight till 3, brightness till 20, contrast till 50. kör den nu med VGA och det verkar fungera faktiskt, peppar peppar. Dock vart det samma fel när den hängdes tillbaks på väggen och slogs på, men efter ett tag av denna "test-loop" så kom bilden tillbaks och har varit igång nu en timme iaf utan att få några problem.

Här är en video jag tog ikväll på hur TVn håller på:
http://youtu.be/2rqYrahZziI

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.