Håller själv på med att försöka få igenom detta mot Netonnet! Eftersom jag tycker det är deras fel att de inte kan leverera en vara under den utsatta tiden de har satt. Jag som kund skall inte behöva bli lidande för deras problem/fel, därav är en rimlig kompensation mer än skälig tycker jag. Kanske fri frakt eller en 500:- i rabatterat pris skulle få mig lugn igen.
Hade denna tv inte varit så svår att få tag på hade jag inte tvekat att ta tillbaka min order och gå till en annan butik, men det garanterar inte mig idag att jag skall få den tv jag vill ha (46D3000).
Jag tänker också på Expert som gav sina kunder 500:- för att de inte kunde leverera till sina kunder, där uteblev dock hela ordern. Men det tycker jag var starkt av dem att ge en sådan kompensation utan att (vad jag vet) få något hot eller förfrågan om det.
Det är min fulla rätt som kund att kräva något tillbaka när de inte lever upp till det som är överenskommet i och med en beställning som har gjorts och där ett datum finns och inte hålls!
Hur har Ni gjort? Vad tycker Ni?