Sony Bravia KDL-40W4500
(TV)
|
3
|
(25)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-52W4500
(TV)
|
4
|
(16)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-55X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W4500
(TV)
|
4
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 26 August 2008 - 12:24
Postad 26 August 2008 - 12:32
Fick just fått bekräftat att priserna är FEL! Ett fel hos grossisten som nu ska justeras... Som jag - och de flesta av oss - trodde någonstans...
Vänta och se justeringen på Prisjakt. Ni som har beställt, tja undrar om man kan hävda sin rätt rent prismässigt. Hoppas det för er skull i så fall. Jag har sen tidigare, den 13 aug, beställt min 52" för 23 000 i en riktig affär...
Redigerat av Jacob_71, 26 August 2008 - 12:34.
Postad 26 August 2008 - 12:36
Det är ju så att W4500 är en uppdatering utav W4000 med klara förbättringar givetvis så att kunna pressa ner priset är inte alls omöjligt då marknaden börjar bli mättad, vi fick ju en länk här som pekade på just detta!
Detsamma gäller grafikort, Tv spel you name it. ofta krympande teknink, lättare och billigare att tillverka leder givetvis till bättre utpris till kund, så sug på karamellen och sluta gnäll
*** Breaking News ***
Fick just fått bekräftat att priserna är FEL! Ett fel hos grossisten som nu ska justeras... Som jag - och de flesta av oss - trodde någonstans...
Vänta och se justeringen på Prisjakt. Ni som har beställt, tja undrar om man kan hävda sin rätt rent prismässigt. Hoppas det för er skull i så fall. Jag har sen tidigare, den 13 aug, beställt min 52" för 23 000 i en riktig affär...
Ähh vaknade du sen ?
Kom för fa. inte och skräm oss nu pleeeaze!
Låt inte detta vara sant!
Redigerat av DrHD, 26 August 2008 - 12:37.
Postad 26 August 2008 - 12:47
Andra på tråden med relevant uppfattning kring hur prissättning går till kanske ändå uppskattar detta...
Postad 26 August 2008 - 13:09
Vakna själv!!!
Andra på tråden med relevant uppfattning kring hur prissättning går till kanske ändå uppskattar detta...
Jag kan bekräfta, dessvärre.
Pratade nyss med Techdata.
Priset är fel från gross.
Rätt pris blir närmare 17K för en 46"
Skit, men va gör man.
Jag väntar den här gången tills det finns "riktiga" priser ute.
Postad 26 August 2008 - 13:16
Vakna själv!!!
Uppskattar att priset gick upp?
Postad 26 August 2008 - 13:18
Det är ALDRIG uppskattat om du frågar migUppskattar att priset gick upp?
Postad 26 August 2008 - 13:34
Samma här beställde en 52'a igår och fick bekräftelse på direkten så jag tror absolut priset stämmer.
Det är ju så att W4500 är en uppdatering utav W4000 med klara förbättringar givetvis så att kunna pressa ner priset är inte alls omöjligt då marknaden börjar bli mättad, vi fick ju en länk här som pekade på just detta!
Detsamma gäller grafikort, Tv spel you name it. ofta krympande teknink, lättare och billigare att tillverka leder givetvis till bättre utpris till kund, så sug på karamellen och sluta gnäll
Ähh vaknade du sen ?
Kom för fa. inte och skräm oss nu pleeeaze!
Låt inte detta vara sant!
Ähhh jag kommer att hävda min rätt till det pris jag fick på min beställning så det ordnar sig säkert.
Det blir väl en tvist mellan grossen och butiken.
Postad 26 August 2008 - 14:22
Postad 26 August 2008 - 14:33
Priset är kanske felaktigt men dom kan ju inte låta dig beställa en sak till ett pris o sen när du får varan har dom lagt på 4000 kr!
Då får dom ju stå sitt kasst o ta det med grossisten eller möjligtvis av sin egen vinst...
Lite rättigheter har man ju trots allt som konsument
Redigerat av jimmiboy, 26 August 2008 - 14:34.
Postad 26 August 2008 - 14:40
Har man kommit överens med handlaren om ett pris så verkar det ju väldigt konstigt om handlaren sen kan bara höja priset.
Priset är kanske felaktigt men dom kan ju inte låta dig beställa en sak till ett pris o sen när du får varan har dom lagt på 4000 kr!
Då får dom ju stå sitt kasst o ta det med grossisten eller möjligtvis av sin egen vinst...
Lite rättigheter har man ju trots allt som konsument
De kommer avbeställa ordern. Hört talas om klasuler?
Postad 26 August 2008 - 14:51
Jäkligt klantigt måste jag säga!
Postad 26 August 2008 - 14:55
Ähhh jag kommer att hävda min rätt till det pris jag fick på min beställning så det ordnar sig säkert.
Det blir väl en tvist mellan grossen och butiken.
Tyvär står det i det finstilta:
Tryckfel och prisförändringar
MultiTech DATA AB reserverar sig för eventuella tryckfel på våra webbsidor. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende och inte heller att texterna till fullo återger specifikationen korrekt. Vi reserveras oss också mot prisförändringar utan förvarning på produkter om marknadsläget hastigt förändras.
Postad 26 August 2008 - 14:57
Uppskattar att priset gick upp?
Haha killen med 2 st inlägg alltså Mr Philippa tålde visst inte ett skämt eller hade inte förmågan att förstå så ditt inlägg kanske gör honom rasande
Fan oxå så illa var det alltså med priset, jaja man fick ju drömma ett tag suck!
Redigerat av DrHD, 26 August 2008 - 15:00.
Postad 26 August 2008 - 15:00
De kommer avbeställa ordern. Hört talas om klasuler?
Jo, det är sant men då ska väl även köparen få det med i sin beställning?
Så att det inte bara är handlaren som sitter med en kopia med sina klasuler som han kan stick in under näsan på köparen sen?
Postad 26 August 2008 - 15:01
Tyvär står det i det finstilta:
Jag är nästan säker på att det gäller varor generellt.
Har jag kommit överrens om ett pris med säljaren på papper så är det priset som gäller.
Postad 26 August 2008 - 15:07
Postad 26 August 2008 - 15:09
På fråga om dom har pixelgaranti:
"TV:n levereras av Sony Sverige och därför följer den Sony Sveriges standard över pixelgaranti samt övrig garanti."
På frågan om priset verkligen stämmer då det diskuteras en hel del på diverse forum:
"Ja, vi talade med produktchefen igår och priset stämmer enligt dem. Så vi hoppas givetvis att denna information är sann.
Skulle så inte vara fallet kommer vi att ta kontakt med alla kunder och ingen har då heller givetvis något köptvång. Men vi har aldrig tidigare varit med om att Sony skulle justera upp priset efter en offentlig tillgång till beställning från vår sida sett."
Postad 26 August 2008 - 15:12
Drog själv precis iväg ett mail till MultiTech angående priset. De lär väl svara likadant antar jag..
Grymt om det stämmer.
Edit:
Snabba var de på att svara i alla fall:
"Hej!
Enligt Sony ska priset vara rätt. Men självklart, om det blivit något fel högre upp, kommer vi inte att leverera utan att ge möjligheten att avboka ordern."
Redigerat av Unregistered237f3f9e, 26 August 2008 - 15:21.
Postad 26 August 2008 - 15:19
Jag är nästan säker på att det gäller varor generellt.
Har jag kommit överrens om ett pris med säljaren på papper så är det priset som gäller.
Är benägen att hålla med, att det inte kan gälla affärer som är avsutade och speciellt inte om dom också är betalda även om inte varan är levererad.
Vad gäller prissättningen, tror jag inte den höjs mycket igen och i vart fall inte tillbaka till samma nivå som det pratats om här, utom möjligen i butik, som måste ha högre pris.
Postad 26 August 2008 - 15:25
Postad 26 August 2008 - 16:09
Haha killen med 2 st inlägg alltså Mr Philippa tålde visst inte ett skämt eller hade inte förmågan att förstå så ditt inlägg kanske gör honom rasande
Fan oxå så illa var det alltså med priset, jaja man fick ju drömma ett tag suck!
Du kan vara helt lugn för att du kommer att få din TV. Så dröm vidare.
Postad 26 August 2008 - 16:32
Postad 26 August 2008 - 17:39
Jaha, då blir det ingen Sony för min del då. Väntar hellre tills priserna sjunkit om ett par tre månader. Priserna faller ju alltid efter att alla early adopters har handlat till introduktionspriset.
Jäkligt klantigt måste jag säga!
Hade du beställt ? Gör det annars, för det är inget fel på prissättningen, än i allafall och dem som beställer för nuvarande pris får sina skärmar, efter all information jag fått.
Postad 26 August 2008 - 18:51
Hade du beställt ? Gör det annars, för det är inget fel på prissättningen, än i allafall och dem som beställer för nuvarande pris får sina skärmar, efter all information jag fått.
Vad är det för information du fått då, och från vem?
Postad 26 August 2008 - 19:23
Lustigt, precis så resonerade jag förra hösten efter att ha siktat in mig på en 46 tums D3000, hade jämfört alla skärmarna på Sonycenter och 100 Hz gjorde skilnad i mina ögon. Jag tänkte köpa den någon månad efter julen då priset brukar gå ner några tusingar. Tjena vilken långnäsa man fick, då fanns den inte längre att köpa.Jaha, då blir det ingen Sony för min del då. Väntar hellre tills priserna sjunkit om ett par tre månader. Priserna faller ju alltid efter att alla early adopters har handlat till introduktionspriset.
Nåväl en 52 tums W4500 är beställd till samma pris som en 46 tums D3000 kostade förra hösten, kanske det blir bra i alla fall, vi får se. Den drar betydligt mera ström än D3000, men det vägs förhoppningsvis upp en del av andra finesser.
Lesson learned: ta inget för givet om för modellers tillgänglighet och prisutveckling.
Postad 26 August 2008 - 19:44
Vad är det för information du fått då, och från vem?
Tänkte inte riktigt på att det krävs bevis här på forumet.
Kan bara säga att jag lagt ner hela min tid i att forska och få klarhet i detta, men tänker inte göra bort mig genom att utlämna alla jag pratat med och vad som sagts.
Jag får nöja mig med att göra bort mig själv här på forumet, om jag inte har rätt.
Det är frivilligt att tro eller inte på vad jag sagt.
Men ett tydligt bevis kan jag avslöja, är att min egen order är slutgiltligt, oåterkallerigt godkänd och slutgiltligt betald. Övrigt snack är stängt.
mvh.
Postad 26 August 2008 - 20:37
Kan bara säga att jag lagt ner hela min tid i att forska och få klarhet i detta, men tänker inte göra bort mig genom att utlämna alla jag pratat med och vad som sagts.
Jag får nöja mig med att göra bort mig själv här på forumet, om jag inte har rätt.
Men ett tydligt bevis kan jag avslöja, är att min egen order är slutgiltligt, oåterkallerigt godkänd och slutgiltligt betald. Övrigt snack är stängt.
mvh.
Efter mina tvivel så delar jag din åsikt och bevis.
Slutgiltig, oåterkallerlig, godkänd och slutgiltigt betald!
Case closed.
Nice
Postad 26 August 2008 - 20:39
Postad 26 August 2008 - 20:55
Omöjligt är det alls inte, om man kollar vad A656 fallit i pris på samma tid. W4000 har knappt fallit alls. Sony kan passa på att sänka sina priser iom lanseringen av denna nya modell. Men vad händer då med alla andra modeller U S V W? Borde bli ett par,tre tusen billigare då
En liten förklaring är att dom står med överfulla lager efter en lång tids, nästan ingen försälgning. Inte bara här i Sverige, utan i hela världen. Det har stått stilla för länge och dom måste göra något för att få igång försälgningen.
Fabrikerna går för fullt iallafall. Då är det bättre att tömma ut lite, t.o.m. utan vinst om så behövs.
Postad 26 August 2008 - 21:04
Postad 26 August 2008 - 21:14
mvh.
Det var nog det mest politiskt korrekta inlägget jag läst på länge. Point taken.
Sa inte att jag inte tror på det men lite mer kött på benen än "jag har hört att [insert random påstående]" skadar aldrig trovärdigheten.
Väl mött.
Postad 26 August 2008 - 21:26
Postad 26 August 2008 - 21:31
Tacka f*n för dålig försäljning, W4000 har knappt funnits i lager sedan lanseringen. Svårt att köpa något som inte finns!
Möjligen lite dålg förklring från min sida tidigare. Alla är ju inte intresserade och insatta i världsekonomi, handel.
När gemene man låser in plånboken, så gör även handlaren. Altså vågar inte ta in lager.
Det ena ger det andra, ett ekorrljul. Skit samma men tiderna har varit sådana en lång tid.
Postad 26 August 2008 - 21:38
Kvalificerat struntprat, Sony och de flesta andra TV-tillverkare har aldrig sålt så många plattskärmar som dom gjort de senaste månaderna bl.a. på grund av OS..Möjligen lite dålg förklring från min sida tidigare. Alla är ju inte intresserade och insatta i världsekonomi, handel.
När gemene man låser in plånboken, så gör även handlaren. Altså vågar inte ta in lager.
Det ena ger det andra, ett ekorrljul. Skit samma men tiderna har varit sådana en lång tid.
Redigerat av Truthman, 26 August 2008 - 21:39.
Postad 26 August 2008 - 21:52
Kvalificerat struntprat, Sony och de flesta andra TV-tillverkare har aldrig sålt så många plattskärmar som dom gjort de senaste månaderna bl.a. på grund av OS..
Det förslår inte långt att man kan sälga lite mer just till OS. Du behöver nog läsa på lite mer.
Eller är det kanske jag som har helt fel ?
Postad 26 August 2008 - 21:56
1. Finns det någon som sett w4500 live?
2. Finns det högupplösta bilder på tv:en någonstans?
3. Vet någon om Z-serien kommer att säljas i Sverige innan jul och om denna modell kommer klara comhems HDTV?
Ps. Äntligen kanske vi får slippa helt idiotiska grejjer från Sony som "midnight blue" pärl glitter och annan riktigt ful design! (räknar bort X4500, ser ut som LCD/plasmor gjorde när de kom för 10 år sedan...).
//G
Postad 26 August 2008 - 22:06
2. http://presscentre.s...mp;NewsAreaID=2Hej,
1. Finns det någon som sett w4500 live?
2. Finns det högupplösta bilder på tv:en någonstans?
3. Vet någon om Z-serien kommer att säljas i Sverige innan jul och om denna modell kommer klara comhems HDTV?
Ps. Äntligen kanske vi får slippa helt idiotiska grejjer från Sony som "midnight blue" pärl glitter och annan riktigt ful design! (räknar bort X4500, ser ut som LCD/plasmor gjorde när de kom för 10 år sedan...).
//G
Postad 26 August 2008 - 22:12
Ja det mesta tyder på det..
OK. Då får du ha rätt, om det känns bra, för jag orkar i allafall inte ge mig in i en diskussion om detta.
Må så gott och godnatt.
mvh.
Postad 27 August 2008 - 07:31
Intressant!
Drog själv precis iväg ett mail till MultiTech angående priset. De lär väl svara likadant antar jag..
Grymt om det stämmer.
Edit:
Snabba var de på att svara i alla fall:
"Hej!
Enligt Sony ska priset vara rätt. Men självklart, om det blivit något fel högre upp, kommer vi inte att leverera utan att ge möjligheten att avboka ordern."
Jag skulle istället säga att Sony borde leverera till det utsatta priset för att inte tappa ansiktet inför de kunder som redan beställt.
Ansvaret ligger iallafall inte hos oss som kunder att undersöka om vi har fått rätt pris.
Onödigt att göra handlarna uppmärksamma på ett eventuellt fel.
Jag kommer iallafall få min tv för det priset som jag har betalt med stöd av konsumentköplagen.
Mitt tips, sluta att grotta och beställ istället!
Mvh
Postad 27 August 2008 - 07:49
Postad 27 August 2008 - 08:50
Alltså tror jag priserna på nätet stämmer!
Edit: Förmodligen är inte marginalen 30% på TV-apparater, ovanstående exempel är rent teoretisk!
Redigerat av Fräddä, 27 August 2008 - 09:06.
Postad 27 August 2008 - 08:55
Postad 27 August 2008 - 09:03
Postad 27 August 2008 - 09:04
Jag ville bara med mitt räkneexempel glädja dem som hoppas på ett pris runt 17.000 kr, men 22.500 kr låter mer normalt
Postad 27 August 2008 - 09:04
Skulle inte 40W4500 ha 3st HDMI portar? Om man kollar på bilden här: http://presscentre.s...aDetailsID=9057 så ser jag bara 2 =/. Eller är jag blind?
En av ingångarna finns på sidan om tv'n
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Sony KDL-46W4500 problem
2 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?