HRT enormt "hypad" på forumet.
55 svar till detta ämne
Postad 26 January 2012 - 17:02
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Vill peka på att HRTs olika produkter är "hypade" på forumet, antagligen genom att någon eller några (butik?) använder olika användarnamn i syfte att man skall få intrycket av en suverän produkt som tilltalar många. Har anmält men tydligen kan moderatorerna inte bekräfta detta genom att koppla ihop användarna via ip-adresser. Det säger dock inget då sådant går att gå förbi genom proxy om jag förstått rätt, (kan man kanske se vilken stad inläggen kommer ifrån?). Det är ändå inget att tveka på om man som jag synar inläggen lite mer... Det handlar om ett stort antal "nicks" där det ofta börjar med en ställd fråga, som besvaras med ett positivt omdöme, varpå frågeställaren själv så småningom kommer fram till "otroligt bra". Massor av inlägg visar upp likartat ordval och språk. Många skriver inte om några andra produkter över huvud taget. Några exempel... Första gången jag skriver i ett forum men nu var jag tvungen. Har lånat hem flera dacar och kommit fram till att HRT Music Streamer är bäst för mig och har ett bra pris.
Jag är Music Streamer 2011 ägare nu och har slängt ut CD spelaren. Det låter redan nu väldigt bra men jag vill optimera systemet till 100%.
Har köpt en Music Streamer II 2011 till mitt ljudsystem och är mycket nöjd med den
Det låter bättre och bättre hela tiden.
Väldigt nöjd än så länge!
Har du dyrare högtalare så är Music Streamer II+ den man ska ha.
Det låter såååå bra.
We love it!
I mitt tycke är Music Streamer bäst för mig med ett behagligt varmt och luftigt ljud samt att den är gratis uppgraderingsbar. Jag ser inte vad ditt inlägg tillför oss Music Streamer ägare. (andra åsikter är inte välkomna alltså...)
Music Streamer är bäst!
Den är bra från början och blir ändå bättre efter en gratis uppgradering
Det blev bättre efter uppgraderingen. Jag är imponerad
Mycket nöjd med ljudet
Tveka inte-köp Streamern!
Min egen HRT Music Streamer låter ändå bättre nu
Vi är några som har jämfört olika DACár och kommit fram till att HRT Music Streamer II+ 2011 Edition är överlägsen
Jag förstår att HRT Music Streamer II (2011) ligger på etta på prisjakt Vilket ljud!Min feta anläggning behöver en usb DAC och frågan är vilken? HRT Head Streamer eller Nuforce uDAC 2?HRT HeadStreamer låter mycket bättreTack för infon det verkar vara så att HeadStreamer är bästa valetosv,osv,.... Ett par av några HRT-trådar: https://www.minhembi...howtopic=294344https://www.minhembi...howtopic=281719Så om någon är intresserad av en HRT produkt och söker upp denna i forumet, beakta att det är högst sannolikt att väldigt många av intrycken är fabricerade... Edit: Vill förtydliga att diskussionen om huruvida HRTs produkter är bra eller ej inte skall tas i denna tråd.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 21:05.
Postad 26 January 2012 - 18:56
Real Steel
-
Real Steel
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tack för välkomnandet till forumet och hjälpen.
Det verkar som det finns en del som lägger ner mycket tid för att undersöka samband mellan medlemmar som skriver om en populär produkt!
Varför lägger någon ner så mycket tid?
Konkurerande butik eller sur på grannen?
Jag ser fram emot att prova en HRT HeadStreamer och om den är bra så köper jag två
Postad 26 January 2012 - 19:22
Rock4u
-
Rock4u
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Här kommer ett positivt citat " HRT är enormt bra" om man fortfarande får komma med åsikter utan att bli misstänkt?
Postad 26 January 2012 - 20:30
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Konkurerande butik eller sur på grannen?
Konkurrerande butik till vem...? Här kommer ett positivt citat " HRT är enormt bra" om man fortfarande får komma med åsikter utan att bli misstänkt?
Tyvärr så förstör sådana här nissar för de seriösa. Dessa är jag dock ganska säker på, just för att de är seriösa, inser vad som pågått en tid (åtminstone om de synar det hela) och kan ta in det. Här är tecknen så massiva så inser man inte förfarandet så VILL man nog inte inse det eller också ligger man bakom det hela.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 26 January 2012 - 21:03.
Postad 26 January 2012 - 21:02
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 26 January 2012 - 21:02.
Postad 27 January 2012 - 07:53
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Jag gillar att vara konspiratorisk ibland och denna morgon känner jag för det. Språket är rätt lika i de inklippa citaten, sjukt lika varandra faktiskt. Alltså, förutom det innehållsliga då, men det är ju inget konstigt egentligen om flera människor gillar en produkt.
Postad 27 January 2012 - 07:55
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Visst är viral marknadsföring härligt?
Postad 27 January 2012 - 09:26
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Jag gillar att vara konspiratorisk ibland och denna morgon känner jag för det. Språket är rätt lika i de inklippa citaten, sjukt lika varandra faktiskt. Alltså, förutom det innehållsliga då, men det är ju inget konstigt egentligen om flera människor gillar en produkt.
Verkligen! * Skriver "ändå" istället för "ännu" * Total avsaknad av kommatering * Många och-konstruktioner * Särskrivning där det borde vara bindestreck Några citat skiljer sig, men rätt många har samma språkstruktur IMO.
Postad 27 January 2012 - 16:34
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Vet inte om jag varit med om att hajpa upp HRT...men måste säga att jag är otroligt nöjd med min HRT MSII+ (2011).
Jag har dock valt att byta ut den mot en Hegel HD11 då jag behöver fler ingångar samt balanserat ut
Postad 27 January 2012 - 17:19
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Vet inte om jag varit med om att hajpa upp HRT...men måste säga att jag är otroligt nöjd med min HRT MSII+ (2011).
Att ärligt "hypa" en produkt för att man är enormt nöjd med den är naturligtvis ok. Här handlar det i många fall inte om det dock... Var samma sak med en mp3 spelare för många år sedan (och kanske många andra gånger). Den gången kunde dock moderatorerna konstatera att det handlade om samma person / företag. Det är däremot väldigt tyst från moderatorerna denna gång... Inga kommentarer direkt till mig efter anmälningarna och ej heller här i tråden. Tittar man på det? Finns det samband som inte går att bevisa till 100%? Är det en butik som håller på som de inte vågar agera mot? Kunde ju vara kul med lite respons på anmälningar någon gång.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 28 January 2012 - 09:43.
Postad 28 January 2012 - 11:51
Real Steel
-
Real Steel
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag läste att HRT Head Stremer fick högsta betyg i engelska tidningen What HiFi´s senaste nummer.
Det verkar som att inte bara forum skribenter tycker om HRT.
Postad 28 January 2012 - 21:46
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
En länk till ännu en tråd jag blivit uppmärksammad på. Samma upplägg med fråga från nyreggad medlem följt av snabba svar från några som hyllar produkten med liknande språk som vi sett tidigare. https://www.minhembi...howtopic=288191Fortfarande så har morderatorer / admins inte kommenterat den misstänkt oseriösa marknadsföringen i forumet överhuvud taget. Man kan ju undra varför... Känsligt för att det är en annonserande butik som håller på eller bryr man sig inte om det förekommer...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 28 January 2012 - 22:51.
Postad 29 January 2012 - 04:04
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Nedan en tråd för en sidoprodukt till bl.a. HRT (en separat nätdel för 1200 kr (!) som påstås ge t,ex. vissa av HRTs profukter ännu bättre ljud). Startar som ren reklam från en butik men sedan dyker flera av de nick som "gillat" HRT i de andra trådarna upp och berättar hur nöjda de är med även denna. Vad är sambandet mellan produkterna, vilka är det som försöker öka försäljningen av produkter från HRT och sidoprodukten AQVOX genom att använda fler olika användarnamn? https://www.minhembi...dpost&p=3358887Ytterligare en tråd som börjar och slutar på samma systematisk sätt som vi sett tidigare. Man behöver inte vara speciellt konspiratorisk för att dra vissa slutsatser... https://www.minhembi...howtopic=282890"Jag har köpt en iPad och undrar hur jag kan få ut så bra ljud som möjligt när jag kopplar till min Primare anläggning hemma och på landet?- Om du inte är nöjd med Airport Express så är det väl bara iStreamer kvar.- En av höjdpunkterna var den imponerade demon av Runt Ljud och deras okonventionella set up. Det var två High-End system som var i gång och levererade makalöst bra. Ljudkälla till båda var iPhone/iPad & iPod nano kopplat till iStreamer! Jag blev väldigt imponerad och det var en cool design på allt! Jag är normalt en vinyl nörd och har köpt en iStreamer i veckan. (vinylnörd och enda inlägget i forumet handlar om hur bra HRT iStreamer är... Notera även särskrivningen "vinyl nörd" och den som finns från Real Steel i denna tråd "forums skribenter" ).- iStreamer fungerar perfekt och låter mycket bra och väldigt analogt.- Tack för hjälpen.Har testat en HRT iStreamer sedan i går och jag är mycket imponerad av ljudet. En eloge till HRT för denna produkt som bara kostar futtiga 2.000 kr."
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 12:13.
Postad 29 January 2012 - 10:35
Real Steel
-
Real Steel
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Bra betyg till HRT!
HRT iStreamer får högsta betyg i tidningen Bild & Ljud.
Test med andra DAC i prisklassen 2000 kr-20000 kr.
Positive-feedback ger Writer choice award 2011 Best of the best.
Positive-feedback ger The Brutus award 2011.
Redigerat av Real Steel, 29 January 2012 - 10:35.
Postad 29 January 2012 - 10:43
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Bra betyg till HRT! HRT iStreamer får högsta betyg i tidningen Bild & Ljud. Test med andra DAC i prisklassen 2000 kr-20000 kr.
Positive-feedback ger Writer choice award 2011 Best of the best. Positive-feedback ger The Brutus award 2011.
Men... du börjar ju låta som en bot, dina senaste inlägg är ju ren reklam också? Du bemöter ju inte ens argument? Det är väl ingen som påstår att HRT inte skulle vara bra, utan bara att den hypas på ett mycket märkligt sätt på forumet.
Postad 29 January 2012 - 10:44
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Ja, det börjar ju bli rätt pinsamt uppenbart att här rör sig en ful fisk eller tre i syfte till att puffa dessa produkter i sken av vanliga nöjda användare.
Bot kanske inte är en helt fel gissning ens när man ser till alla korta konstiga inlägg dessa figurer ger?
Postad 29 January 2012 - 11:21
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Alltså hade jag varit ägare till prisjakt och sett detta så hade jag permbannat hela jävla IP-serien från dessa dårar, det är ingen rättighet att få vara på MHB.
Tar man inte till åtgärder snart så är det ju frågan om prisjakt själva inte har ett finger med i spelet, då det så uppenbart bryter mot bl.a 10.3 i reglerna.
Postad 29 January 2012 - 11:28
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Tror inte ens den mest naive eller blåögde nu kan undgå att inse hur det ligger till. Det samband jag kan se om man skall misstänka vilka som ligger bakom är att både HRT och Aqvox tycks ha samma generalagent. Är det ett samarbete mellan generalagent och en butik kan man undra eller hur görs detta...?
Har fortfarande inte fått någon direkt respons från mods / adnins trots tre anmälningar och startandet av denna tråd.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 11:36.
Postad 29 January 2012 - 11:32
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Såvitt jag vet är det Runt Ljud som är generalagent för HRT.
Postad 29 January 2012 - 11:38
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Jag läser tråden och kommer återkomma med en kommentar senare under eftermiddagen/kvällen.
Postad 29 January 2012 - 11:40
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Går ju inte att dra slutsatsen att de ligger bakom eller är inblandade men det bör ju vara någon som tjänar pengar på ökad försäljning som lägger ner ett sådant här jobb. Förhoppningsvis så kommer mods / admins att ta tag i detta snart eller är det en het potatis (kanske gäller företag som annonserar på Prisjakt / Min Hembio).
Är det bara du som "jobbar" Alexander. Den lilla respons efter anmälningar / kommentarer man ser kommer oftast från dig.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 11:42.
Postad 29 January 2012 - 11:42
master_blom
-
master_blom
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
så här är det ju med alla prylar (det bästa på marknaden) samma om man ska gå på bio då har ju alla filmer full pott osv ....
man får ju testa själv och bilda en egen uppfattning Hrt är ju knappast en dålig dac tror ju inte att dom skulle dema system för halv millen med en skräp dac ?
Postad 29 January 2012 - 11:45
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
master_blom: Det handlar ju inte om huruvida HRTär kass eller inte, det måste väl ha framgått? Det handlar om ett misstänkt otillåtet forumsförfarande där man utnyttjar mindre skeptiska människor och försöker påverka dem till ett köp. Man påverkar i många fall säkert även perceptionen hos de som köper / testar då "så många kan ju inte ha fel". Man är redan från början inställd på att det skall låta bra / bättre.
Hoppas på rejäl och ärlig undersökning / agerande från mods / admins.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 12:26.
Postad 29 January 2012 - 12:14
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Tyvärr är det ju rätt meckigt att reda ut sånt här bakom kulisserna (jag har erfarenhet), speciellt om personen/-erna vet vad de gör och använder anon-proxy och sånt. Inte bara för att det är svårt att hitta samband, utan för att man inte vill banna oskyldiga också (som bara råkar gilla HRTn). Det kan dessutom vara smart att inte visa utåt att man jobbar på saken innan man har läget klart.
Patience my friend.
Postad 29 January 2012 - 12:21
Real Steel
-
Real Steel
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Men... du börjar ju låta som en bot, dina senaste inlägg är ju ren reklam också? Du bemöter ju inte ens argument?
Det är väl ingen som påstår att HRT inte skulle vara bra, utan bara att den hypas på ett mycket märkligt sätt på forumet.
Jag är en privat användare som blev mycket irriterad på Mittiprick`s välkomnande till forumet. Därför skrev jag några inlägg om HRT tester.
Postad 29 January 2012 - 12:24
master_blom
-
master_blom
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
master_blom: Det handlar ju inte om HRTär kass eller inte, det måste väl ha framgått? Det handlar om ett misstänkt otillåtet förfarande där man utnyttjar mindre skeptiska människor och försöker påverka dem till ett köp. Man påverkar i många fall säkert även perceptionen hos de som köper / testar då "så många kan ju inte ha fel".
Jo men jag menar går inte all reklam ut på att locka till köp bara att gratulera hrt som lyckats sälja in det hos många det är väl kul att det går bra för företag som säljer bra produkter kolla bara på apple som lyckas sälja datorer som är 3 ggr dyrare en tex en pc med samma hårdvara lyckad marknadsföring
Postad 29 January 2012 - 12:34
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
bara att gratulera hrt som lyckats sälja in det hos många
 Ok - vi skall alltså gratulera företag som registrerar flera användare på ett diskussionsforum med syftet att påverka och öka försäljningen. Menar du verkligen allvar...?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 12:34.
Postad 29 January 2012 - 12:39
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Tyvärr är det ju rätt meckigt att reda ut sånt här bakom kulisserna (jag har erfarenhet), speciellt om personen/-erna vet vad de gör och använder anon-proxy och sånt.
Går det att, trots proxy, se vilken stad eller något annat gemensamt som användarna kommer ifrån / har?
Postad 29 January 2012 - 12:53
Real Steel
-
Real Steel
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag är en privat användare som blev mycket irriterad på Mittiprick`s välkomnande till forumet. Därför skrev jag några inlägg om HRT tester.
Jag blev irriterad när Mittiprick skrev följande. "Noterar att du inte ens beaktade min "varning" gällande alla minst sagt lyriska inlägg... Du återkommer med lysande omdömen när du testat antar jag? "
Postad 29 January 2012 - 13:16
master_blom
-
master_blom
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Ok - vi skall alltså gratulera företag som registrerar flera användare på ett diskussionsforum med syftet att påverka och öka försäljningen. Menar du verkligen allvar...?
självklart inte om det är på det viset men det kan ju inte du bevisa du antar ju detta nu ?
Postad 29 January 2012 - 13:39
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
självklart inte om det är på det viset
Men varför då skriva "bara att gratulera hrt som lyckats sälja in det hos många" i en tråd där vi diskuterar huruvida man har använt flera nicks för att pusha en produkt? det kan ju inte du bevisa du antar ju detta nu ?
Nej jag kan bara peka på indicierna. De är dock minst sagt övertygande i detta fall eller vad tycker du...? edit: Själva företaget HRT är knappast inblandade i detta skulle jag tro. De skrev ju tom i ett mailsvar till någon att de ansåg nätdelen Aqvox tveksamt verksam till sina omvandlare och alldeles för dyr. Nej det är nog lite närmare än så...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 13:57.
Postad 29 January 2012 - 14:05
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Jag blev irriterad när Mittiprick skrev följande.
"Noterar att du inte ens beaktade min "varning" gällande alla minst sagt lyriska inlägg... Du återkommer med lysande omdömen när du testat antar jag? "
Som jag skrev i din tråd så var inte det inlägg du citerar mitt "välkomnande till forumet". Du kan sluta försöka hålla skenet uppe, det är ingen eller möjligen någon enstaka som inte förstår hur det ligger till. https://www.minhembi...dpost&p=3497757
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 14:06.
Postad 29 January 2012 - 14:08
master_blom
-
master_blom
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
jag du skrev det själv det är ju knappast HRT som ligger bakom utan isåfall återförsäljare av produkten och det va det jag menade med "gratulera" alla företag vill väll sälja ?
Därför skall allt som står i reklam forum etc... tas med en nypa salt och testa själv
förstår inte riktigt är du messias här på forumet som ska hjälpa alla stackare som köpt fel produkter bara för att någon skriver att dom gillar sin produkt ??
känns ibland som man knappt kan skriva att man gillar någon produkt utan att det kommer typ mothugg man inte ska lura någon osv....
Postad 29 January 2012 - 14:14
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Du skriver mycket osammanhängande så jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Är det mig personligen och inte ämnet du vill diskutera? All reklam skall som sagt tas med en nypa salt men det finns också regler för hur den presenteras, även på detta forum. Bluffinlägg från påhittade personer genom användande av flera nicks är inte ok...
Där har du ämnet i korthet för denna tråd så håll dig gärna till det framöver. Hade du någon egen fundering över alla imo märkliga inlägg...?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 14:17.
Postad 29 January 2012 - 14:25
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Går det att, trots proxy, se vilken stad eller något annat gemensamt som användarna kommer ifrån / har?
Nej, allt du har att gå på är IP-adressen och används proxy eller VPN så är det proxyns/VPN-tjänstens IP du ser, inte användarens egen. känns ibland som man knappt kan skriva att man gillar någon produkt utan att det kommer typ mothugg man inte ska lura någon osv....
Du menar att mittiprick brukar skapa såna här trådar? Det har jag missat, du får gärna peka ut dem.
Postad 29 January 2012 - 14:32
master_blom
-
master_blom
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Tycker att det är tråkigt om det nu är så men samtidigt reagerar jag inte så mkt för oftast pratar ju folk väldigt bra om sina produkter i regel så ingen big deal för mig Jag vet att jag skriver väldigt dåligt tyvärr men jag tvingar dig inte att svara om du inte förstår. Nej, allt du har att gå på är IP-adressen och används proxy eller VPN så är det proxyns/VPN-tjänstens IP du ser, inte användarens egen.
Du menar att mittiprick brukar skapa såna här trådar? Det har jag missat, du får gärna peka ut dem.
Skapar har jag inte sagt men skriver i trådar gör han ja
Postad 29 January 2012 - 14:42
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Tråkigt om du har problem med skrivandet master_blom men det är inte helt ovanligt så du är inte ensam.  Dock får du försöka klaga på det jag skriver när jag skriver det och i de trådarna. Det har ju inget med ämnet att göra och du borde väl inte ha någon anledning att ta åt dig personligen av något i denna tråden.
Postad 29 January 2012 - 14:53
master_blom
-
master_blom
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Postad 29 January 2012 - 15:34
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Har blivit uppmärksammad på att man tydligen kan få betalt av t.ex. en butik eller agent för att skriva positivt om en eller flera produkter (t.ex. genom rabatter på ett köp eller liknande). Det behöver alltså inte vara själva agenten / butiken som skriver överpositiva inlägg. Det gäller fasiken att läsa forumet med en hög grad av skepticism.
Postad 29 January 2012 - 15:43
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Har inte sett detta förrens nu, blir finmaskig granskning här nu på en del misstänkta ip-adresser.
Postad 29 January 2012 - 15:44
Real Steel
-
Real Steel
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Som jag skrev i din tråd så var inte det inlägg du citerar mitt "välkomnande till forumet". Du kan sluta försöka hålla skenet uppe, det är ingen eller möjligen någon enstaka som inte förstår hur det ligger till.
https://www.minhembi...dpost&p=3497757
Jag syftar inte på ditt första inlägg när jag skriver "Välkommen till forumet". Det jag blev mycket irriterande över är fortfarande samma. Du tolkar allt på ditt sätt.
Redigerat av Real Steel, 29 January 2012 - 15:45.
Postad 29 January 2012 - 17:14
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Det gäller fasiken att läsa forumet med en hög grad av skepticism.
Särskilt då från nyreggade eller relativt nyreggade medlemmar. Bra mittiprick att du uppmärksammat detta. Kanske borde du bli moderator själv?  Har inte sett detta förrens nu, blir finmaskig granskning här nu på en del misstänkta ip-adresser.
Gott att se att ni bryr er.  Detta är ju allt som behövs, en liten mening från er sida, så den som är engagerad och har gjort anmälningar etc ser att det faktiskt händer något.
Postad 29 January 2012 - 17:30
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Gott att se att ni bryr er. Detta är ju allt som behövs, en liten mening från er sida, så den som är engagerad och har gjort anmälningar etc ser att det faktiskt händer något.
Håller med helt. Dock skall sägas att jag fick pm i morse som jag hade missat (med gamla versionen missade man inga ny pm då aviseringen täckte halva sidan när man startade mhb  ). Näe moderator är inget jag vill bli... Har all respekt för det, såvitt jag förstår, ideella jobb som utförs även om det inte innebär att man därför inte kan kritisera enskilda saker och beslut. Kanske om förra ägarna till Prisjakt delade med sig (betalade en mindre lön) av alla miljoner försäljningen gav för något år sedan eller två...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 17:36.
Postad 29 January 2012 - 20:00
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
En tråd med ytterligare några användare som skriver på likartat sätt. Noterar ett frekvent användande av ordet "player" bland dem som hyllar HRT. https://www.minhembi...howtopic=283137Nedan går man in i en annan produkts tråd för att dissa den och höja HRT. Riktigt fula fiskar det här... https://www.minhembi...dpost&p=3416782"Min bror använder Brike till sitt lilla system och jag använder Music Streamer II (2011) som är instegsmodellen från HRT.Har testat Briken på min anläggning och den är riktigt dålig om man jämför med min Music Streamer och iStreamer.Det är som att sätta en filt över högtalaren och allt blir sämre.Jag arbetar i studio. Systemet är alltid optimerat till 100% Music Streamer är mycket bättre i allt."
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2012 - 20:14.
Postad 29 January 2012 - 20:57
palletheking
-
palletheking
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Tveksamt om det rör sig om försök till masspåverkan, men kanske, låter det vara osagt. Tyckte i början av min dac-karriär att HRT II+ var mycket bra men insåg snabbt att den saknar en del. Efterföljaren 2011 + är i mitt tycke mycket prisvärd. En oerhört bra dac för pengarna. Men bara en usb duger inte för mig så det spelar ingen roll hur bra den är. Ljudmässigt tror jag inte man får bättre ljud för pengarna än med MS II+ 2011.
Postad 29 January 2012 - 22:00
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Vi kan tyvärr ännu varken bekräfta eller dementera om det här rör sig om någon medveten "hype" från de här personernas sida. Granskning av IP-nr har inte gett något resultat heller. Vi får luska vidare och se ifall vi kommer fram till något.
Postad 30 January 2012 - 05:51
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Det är minst sagt illa om det går att så här klumpigt utnyttja forumet för marknadsmässiga fördelar bara för att man gömmer sig bakom en proxy... Poängterar än en gång att det handlar inte om huruvida HRTs produkter är bra eller inte och den diskussionen hör inte hemma i den här tråden (har ju länkat till flera andra där det passar bättre ).
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 30 January 2012 - 05:56.
Postad 30 January 2012 - 09:19
palletheking
-
palletheking
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Det är minst sagt illa om det går att så här klumpigt utnyttja forumet för marknadsmässiga fördelar bara för att man gömmer sig bakom en proxy...
Poängterar än en gång att det handlar inte om huruvida HRTs produkter är bra eller inte och den diskussionen hör inte hemma i den här tråden (har ju länkat till flera andra där det passar bättre ).
Undrar lite vad du vill med den här tråden. Att en produkt är hypad kan ju faktiskt bero på att den också är ovanligt bra. Recensionerna, de professionella verkar ju rätt eniga om att HRT är en lyckad produkt. En bieffekt av det borde då vara att även konsumenter ställer sig bakom den hyllningskören. Inte särskilt konstigt. Vad sen gäller att hålla sig till tråden så undrar jag vad du menar. Skall jag skriva att jag också misstänker att produkten är hypad utav fel orsaker och spä på dina konspirationsteorier. Det är ju trots allt inget annat än indicier och dylika inlägg vore ju enbart upprepningar och bekräftelser på dina egna inlägg. Sen tycker jag att du om någon borde vara tolerant med lite utsvävningar från huvudämnet. Du har ju själv bidragit till att förstöra en mängd trådar med ditt svammel om blindtester och ständiga påpekanden om att människor hör fel, men enbart då gånger de tycker något låter bra. Om de tycker något låter dåligt eller inte speciellt bra så kommenterar du sällan det. Kliv ner från dina höga hästar och acceptera åtminstone en bråkdel av den ämneslattitud du själv ständigt utnyttjar i alla andra trådar.
Postad 30 January 2012 - 09:24
Unregisteredf53f9190
-
Unregisteredf53f9190
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Oftas ger man lite mer betyg på grejorna man äger! om den nu inte låter för illa...
Postad 30 January 2012 - 10:54
master_blom
-
master_blom
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Undrar lite vad du vill med den här tråden. Att en produkt är hypad kan ju faktiskt bero på att den också är ovanligt bra. Recensionerna, de professionella verkar ju rätt eniga om att HRT är en lyckad produkt. En bieffekt av det borde då vara att även konsumenter ställer sig bakom den hyllningskören. Inte särskilt konstigt. Vad sen gäller att hålla sig till tråden så undrar jag vad du menar. Skall jag skriva att jag också misstänker att produkten är hypad utav fel orsaker och spä på dina konspirationsteorier. Det är ju trots allt inget annat än indicier och dylika inlägg vore ju enbart upprepningar och bekräftelser på dina egna inlägg.
Sen tycker jag att du om någon borde vara tolerant med lite utsvävningar från huvudämnet. Du har ju själv bidragit till att förstöra en mängd trådar med ditt svammel om blindtester och ständiga påpekanden om att människor hör fel, men enbart då gånger de tycker något låter bra. Om de tycker något låter dåligt eller inte speciellt bra så kommenterar du sällan det. Kliv ner från dina höga hästar och acceptera åtminstone en bråkdel av den ämneslattitud du själv ständigt utnyttjar i alla andra trådar.
+1
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|