Kommentarer till Black Raven Cinema bygge av solidsoul
Postad 26 October 2016 - 06:25
Stort grattis ![]()
Känner igen alla dom där sakerna, har dom själv ![]()
la upp en länk till ditt bygge o en bild i Procella tråden på Component, hps det är ok ![]()
Redigerat av Jolt, 26 October 2016 - 06:43.
Postad 26 October 2016 - 08:33
Ser inga P10Si på bilden men med tanke på hålens storlek i baffelväggen o antalet Procella slutsteg så ser det ut att bli P610 som LCR
Sen ett 7.2.4 system ? med 4st P5v som surr o 4st i taket för 3D ljud?
Aha..såg just produkt listan...P610 är mums, älskar mina.
Sony 550 på en så stor Clearpix lär också bli mumma.
två P15 lär skaka om det rummet rejält ![]()
Skall slutsteg o liknande stå i rack utanför själva rummet? jag har mina fyra DA-05 i angränsande rum
Redigerat av Jolt, 26 October 2016 - 13:57.
Postad 26 October 2016 - 11:28
Postad 26 October 2016 - 15:41
Tips, fundera på om ni inte ska försöka med en mörkare färg på taket. Åtminstone närmast duken. I mitt galleri finns en lösning som jag tycker funkar bra och hjälper mycket. Förstår om det inte är allas kopp te utseendemässigt dock...
/r
Postad 26 October 2016 - 20:54
Ser inga P10Si på bilden men med tanke på hålens storlek i baffelväggen o antalet Procella slutsteg så ser det ut att bli P610 som LCR
Sen ett 7.2.4 system ? med 4st P5v som surr o 4st i taket för 3D ljud?
Aha..såg just produkt listan...P610 är mums, älskar mina.
Sony 550 på en så stor Clearpix lär också bli mumma.
två P15 lär skaka om det rummet rejält
Skall slutsteg o liknande stå i rack utanför själva rummet? jag har mina fyra DA-05 i angränsande rum
Det kommer att byggas in tre rack i frontväggen.
//Solid
Avis på ett så seriöst bygge med en så seriös budget! Kommer att bli kalas det där.
Tips, fundera på om ni inte ska försöka med en mörkare färg på taket. Åtminstone närmast duken. I mitt galleri finns en lösning som jag tycker funkar bra och hjälper mycket. Förstår om det inte är allas kopp te utseendemässigt dock...
/r
Kommer att monteras ett svart akustiktak, men tack för tipset.
//Solid
Postad 26 October 2016 - 21:49
Det är ju det bästa och det borde jag ju egentligen förstått eftersom bygget är så genomtänkt och påkostat i övrigt. Det brukar å andra sidan inte vara så bra finish på ytor som inte ska synas i vanliga fall. Det nuvarande taket såg ganska "färdigt" ut.Kommer att monteras ett svart akustiktak, men tack för tipset.
//Solid
/R
Redigerat av zephir, 26 October 2016 - 23:06.
Postad 27 October 2016 - 17:18
Blir lite fundersam på kabeldragningen, alla dina LCR kablar kommer ut på vänstersida sett framifrån. . .mina P6 har i alla fall kontakterna på högersida sett framifrån.
P10Si har dock kabelanslutningen på vänster gavel..men ser inga kablar alls där i "hålen"
Kabeldragningen till mina P610 gav mig lite huvudvärk. . mätte mängder med ggr ändå blev det dumt, fick byta kabel i slutändan för att få det bra
Redigerat av Jolt, 27 October 2016 - 17:22.
Postad 30 October 2016 - 09:52
Blir lite fundersam på kabeldragningen, alla dina LCR kablar kommer ut på vänstersida sett framifrån. . .mina P6 har i alla fall kontakterna på högersida sett framifrån.
P10Si har dock kabelanslutningen på vänster gavel..men ser inga kablar alls där i "hålen"
Kabeldragningen till mina P610 gav mig lite huvudvärk. . mätte mängder med ggr ändå blev det dumt, fick byta kabel i slutändan för att få det bra
Fyrledad kabel.
//Solid
Postad 30 October 2016 - 14:07
Kommer följas
Postad 01 November 2016 - 08:26
Gipsning är inte direkt den roligaste delen är bygget..urk.
Men snart börjar det roliga ![]()
Postad 13 November 2016 - 19:14
Postad 13 November 2016 - 19:46
Du skulle kunna kört båda P15 på en DA-05 .. Men bättre med två om det är dom nyare 4ohms P15-Fp du har
Jag har mina DA-05 i angränsande rum men fläktarna är rätt tysta
Postad 17 November 2016 - 09:51
Hade varit Ytterst intressant att se mätning på utan och med.
Och vad kostar den här modellen?
Postad 17 November 2016 - 10:07
Börjar närma sig ![]()
Hps din installatör fyllde ut håligheterna runt P6 o baffelväggen med dämpmaterial samt tog av alla frontpaneler innan duken monterades.
Också ett tips att sätta en bit svart eltejp över loggan på P10Si..liten miss av Procella att loggan inte sitter på fronttyget . . .om man inte tejpar över denna kan man vid vissa vinklar få en reflex från ljuset från projektorn genom AT duken när den träffar det "silvriga" på loggan . . .
Postad 19 November 2016 - 08:54
//Mikael
Postad 19 November 2016 - 10:02
Postad 29 November 2016 - 07:40
Står den främre stolraden symetriskt mot duken? . . . o i så fall är det inte lite irriterande att inte ha en stol mitt i duken som "master" stol?
Snygga tavlor, "livar" upp rummet lite så man inte bara ser "wings" . . . jag gjorde lite lika...blanda tavlor o wings
Redigerat av Jolt, 29 November 2016 - 07:41.
Postad 29 November 2016 - 19:17
Är diffusorerna fastskruvade?
Hade varit Ytterst intressant att se mätning på utan och med.
Och vad kostar den här modellen?
Hej,
Ja dom är skruvade. Pris kan du kolla med http://www.diffusor.com/
//Solid
Postad 09 December 2016 - 22:18
Står den främre stolraden symetriskt mot duken? . . . o i så fall är det inte lite irriterande att inte ha en stol mitt i duken som "master" stol?
Snygga tavlor, "livar" upp rummet lite så man inte bara ser "wings" . . . jag gjorde lite lika...blanda tavlor o wings
Ja raden står symmetriskt. Vi har inte funderat så mycket på det. Vi tänkte mer att vi är 4 som oftast kollar på film tillsammans. Så långt inget vi stör oss på. Mvh Solid
Postad 18 December 2016 - 10:54
Just nu provkör vi anläggningen så det har blivit en del film. Därav inte samma aktivitet. Vi väntar även på den nya OPPOn som ska in i systemet. Vi får också hjälp med att bygga ett gränssnitt i vårt kontrol system för en PLEX mediaspelare. Kommer nog läggas upp några bilder till när det är helt klart.
Vi ska också göra en ISF kalibrering när projektorn gått ett tag.
//Solid
Postad 30 April 2017 - 19:15
Redigerat av joakimwestberg, 30 April 2017 - 19:17.
Postad 01 May 2017 - 08:22
Snyggt! Var kommer batman-masken samt tavlorna ifrån? ☺
Hej,
Tavlorna är från akustikmiljö, och dessa heter PRINT. Man kan där välja eget tryck. Masken kommer ifrån en specialutgåva av filmerna, och är förvaring för filmerna också.
Är det Svanås PappWinge?
Hur upplever du dom?
Jag har inte provat utan dem så jag har svårt att säga annat än att utan skulle det nog bli sämre.
Postad 01 May 2017 - 08:31
Jag misstänkte det min egen erfarenhet av Svanå är bara positiva.
Hur ligger priset på dessa?
Det kommer bli Riktigt bra det här ![]()
Postad 24 May 2017 - 19:01
Redigerat av MikaelJ, 24 May 2017 - 19:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
82 bilder
38 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?