Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz PM 6006 vs Advance Acoustic X-i60 vs Rotel RA-11

Inga svar i detta ämne marantz rotel advance acoustic förstärkare digitala ingångar klipsch 2-kanal
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 August 2016 - 10:04

Unregistered867b1984
  • Unregistered867b1984
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är i färd med att byta förstärkare, har just nu en Rotel RSX-1550.
Anledningen till att jag byter är att den är så stor. Den är däremot väldigt välljudande.

Jag är alltså ute efter en 2-kanalare istället för en receiver då jag bara lyssnar i 2-kanal.
Anledningen till receivern var dess många digitala ingångar, vilket har gjort lyssnandet smidigt då jag inte behövt extern dac osv.

Specifikationer på den nya förstärkaren är alltså smidigt yttermått, framför allt djupet på stärkaren. 

Flera digitala ingångar - minst 3, gärna fler, både optisk och coax, gärna USB.
Detta då jag vill kunna koppla in en Chromecast Audio, PS3, CD-transport, och om det går Digital TV-box.

Ska passa till mina Klipsch RF-42II, de funkar bra med min Rotel som jag har nu, och är därför lockad att köra Rotel igen, men vore samtidigt roligt att prova något nytt.
Behöver alltså ingen monsterstärkare då mina Klipsch är väldigt lättdrivna.

Prisklass, upp till ca 5000:-, både nytt och begagnat.

De jag tittat på är som titeln beskriver Marantz PM 6006, Advance Acoustic x-i90 och Rotel RA-11. 

Söker alltså utlåtanden kring dessa eller tips på andra liknande stärkare :)

Har provlyssnat NAD D3020 men den föll mig inte i smaken. Kan även tänka mig en Advance x-i60 istället för x-i90, vet inte hur mycket bättre x-i90 är ljudmässigt. Behöver ju som sagt inget kraftmonster utan skulle nog klara mig med den mindre varianten.

Även taggad med marantz, rotel, advance acoustic, förstärkare, digitala ingångar, klipsch, 2-kanal

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.