Rösta på
Redigerat av Tomas_D700, 04 June 2008 - 13:34.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Hur ser dina tv-planer ut inför fotbolls-EM?
Startad av
Tomas_D700
, Jun 04 2008 12:39
107 svar till detta ämne
37 relaterade trådar
Postad 04 June 2008 - 12:39
Som trådtiteln indikerar så vore det intressant att veta hur våra medlemmar avnjuter fotbolls-EM eller om ni inte alls bryr er om denna lilla tillställning.
Rösta på Redigerat av Tomas_D700, 04 June 2008 - 13:34. Postad 04 June 2008 - 14:36
Kommer att se matcherna på 3 olika sett beroende på kombattanter. 1) Sveriges matcher på krogen för trycket och stämningens skull. 2) i hd på min 50 tums pioneer skärm. 3) Hos en kompis på hans projektor (Sony VPL-VW100) Go Go Sverige!!!!!!!
Postad 04 June 2008 - 15:53
Det stämmer nog att de flesta kommer att titta på olika sätt och att ibland kanske bara lyssna. Frågan ovan gäller alltså hur man i huvudsak vet/tror att man kommer att titta
Redigerat av Tomas_D700, 04 June 2008 - 15:54. Postad 04 June 2008 - 16:29
Det blir så klart i HD på Stora Duken
Får bara hoppas att de sänder i 720p ( Verkar som att de båda HD kanalerna som är uppe är 720p ) Maveric Postad 04 June 2008 - 17:15
Ja det blir väl genom vanlig SDTV då jag inte har Digital-tv. Hoppas väl att det räcker. Vill ju inte sitta och heja på fel lag...
Postad 04 June 2008 - 17:23
Har du inte digital -tv så lär det inte bli SDTV
Då blir det analogt ! Maveric Postad 04 June 2008 - 17:34
hehe !
Själv hade jag självklart tittat hemma om combort hade sänt i hd. nu vette faan. Grupp spelet får bli hos nån som kan se det i hd för sen när det börjar dra ihop sig har jag förhoppningsvis en ny 50 tums Pio G9 tv hemma så då får det bli hederlig SD Postad 04 June 2008 - 19:01
Jag kommer att sitta på en stol en halv meter framför sonens 20" tjock TV.
Men så är det när man är fast i avtal med ett bolag som ena stunden marknadsför sina tjänster med att de kommer att sända Fotbolls EM i HD och som sedan backar när tillräckligt många har öppnat sina plånböcker i godan tro. Jag fattar inte hur Comhem kommer undan med detta. Med lite anologi skulle man kunna säga att det borde vara okej med Comhem att strunta i att betala våra räkningar till dom lite då och då, även om vi har ett avtal som säger att vi borde. Om dom kan så kan väl vi. Skandal av stora mått! Heja Sverige! För övrigt tror jag på seger mot Grekland, förlust mot Spanien och oavgjort mot Ryssland. Vi får se om det räcker. Redigerat av MacGam, 04 June 2008 - 19:27. Postad 04 June 2008 - 19:17
Minst en av Sveriges gruppspelsmatcher kommer jag se ute på storbildskärm, sannolikt i SD-upplösning. I övrigt blir det SD vissa matcher och HD andra matcher.
Postad 04 June 2008 - 20:20
Har ni inte en SF biograf på orten som visar EM
De skall ju visa det i vad jag kallar låtsas HD Dvs använda sina digitala projjar som de har för reklam och köra upp på sin jätteduk, Men okey .. det blir bra det också ... Vad gäller comhem är det bara att instämma i vad Gamen säger .. Det är en skandal av stora mått. Det handlar om 10.000 tals personer som investerat i deras HD box med lång bindningstid och i vissa fall tusentals kronor, för att få se EM i HD. Sedan kommer de ut med ett pressmeddelande och säger att de struntar i det för att det kostar pengar. Samtidgt som de tjänar storkovan på sina kunder och bär otroliga vinster till sina aktieägare som snart kommer att sälja bolaget. Bojkott är det enda som hjälper. Här skall ni som missat det få sista chansen. Har ni söderfönster eller ännu bättre balkong. Satsa på en "selfsat" http://www.satpro.se...lt.asp?id=10301 och canaldigitals familjepaket för 209 kr och få alla HD kanaler och EM i HD 1495 kr för den enkla HD boxen och 2995 för PVR så att ni kan spela in fotbollen också. Det är bara att slå till !!! Maveric Redigerat av Unregistered1103, 04 June 2008 - 20:28. Postad 04 June 2008 - 22:14
Kan glädja er som skall se EM i HD
Fick precis fram vilken upplösning man sänder Fotbollskanalerna 720P Kan inte bli bättre ... Maveric Redigerat av Unregistered1103, 04 June 2008 - 22:15. Postad 05 June 2008 - 09:05
Kommer bli SD till större delen..
Men något HD tittande dyker säkerligen upp... Päronen kör HD och ena polaren som är fotbolls freak har precis fått HD box.. Blir det final så lär det ju bli 104" HD.. Postad 05 June 2008 - 10:05 Jag kan nästan garantera dig att det blir en final även i detta EM Postad 05 June 2008 - 10:13
En annan har fått ta ledigt från jobbet för att se de 2 matcherna som går på veckodagar. Ser nog någon hemma och kanske någon på avenyn här i göteborg, de skall ha storbildsskärm på Avenyyyyn
Ja just det blir nog vanlig analog tv här hemma i alla fall, tror det blir det som gäller för mig generellt. /Genis Postad 05 June 2008 - 16:32
Hade Comhem sänt det i HD hade det varit mumma, men säkerligen hade det enbart kommit i paket som jag inte i övrigt är intresserade av och till larvigt långa bindningstider. Likväl, efter ett par öl blir allt suddigt så spelar det någon roll om det är HD?
Postad 05 June 2008 - 16:37
Ja det är tur det finns andra kanaler att titta på !!
Annars kan man ju alltid bygga på hemmabion ! Postad 05 June 2008 - 18:50
Jag har tyvärr till klientelet som somnar när det är fotboll på tv'n. Iochförsej så sover jag osedvanligt gott när det är fotboll. Det är nog något med det monotona sorlet från publiken och dom kristina lugn påminnande kommentatorerna...
Annat var det nu under hockey-vm. DET är min favvo-tittarsport. Där händer det grejer, nästan hela tiden och en match är aldrig slut förrän slutsignalen har blåst. Allt kan hända och ofta så gör det det också... M.a.o. så har jag inga specifika planer inför fotbolls EM. Tanten gillar dock att titta på när kändisarna springer på planen, så det lär ju betyda att jag kommer att somna på soffan åtminstone några gånger i detta EM Postad 05 June 2008 - 23:15
Hockey är för kvinnor, barn och ytligt intresserade. Folk som behöver ett mål i minuten för att behålla intresset. Folsk som läser tabloider i stället för riktig journalistik. Fotboll är en sport för riktiga förståsigpåare som jag.
Självklart ser jag EM i HD. Men nån match blir det väl av trivselskäl i SD hos nån polare. Postad 06 June 2008 - 08:47
Fotboll är för de som gillar medelmåttiga skådespelarprestationer och som gillar att se vuxna män pipa och gnälla som 5-åringar...
Postad 06 June 2008 - 12:18
Jag o en polare ska tågluffa i bland annat Schweiz och Österrike under EM, så min röst (från läktaren) stämmer inte riktigt, men nästan.
Postad 06 June 2008 - 17:02
nån som vet var cirkus zlatan finns för nerladdning?? missade tom. reprisen!
Postad 06 June 2008 - 17:16
samma sak händer mig när det är snooker. Om ni ser det på eurosport så får ni en extremt lugn och sövande kommentator...dock är det en underbarsport så det är synd att jag alltid somnar... Själv blir det em i sd hemma i soffan förutom sveriges och slutspelsmatcherna då man nog sitter på en bar och pimplar bira. Postad 06 June 2008 - 17:58
Blir nog hemma i soffan på SD. Kanske nån match hemma hos nån polare, i SD då.
Postad 07 June 2008 - 12:48
För er som förstår Man kommer att sända i 1080i Maveric Redigerat av Unregistered1103, 07 June 2008 - 12:48. Postad 07 June 2008 - 15:31
Varför inte "Ser det i SD men skulle ha sett det i HD om min digitaltv-leverantör erbjudit detta"? Inte bara comhem som inte sänder fotbolls-EM i HD. Postad 07 June 2008 - 16:40
Skriv då vilken leverantör du har som inte sänder det i HD till att börja med
Maveric Postad 07 June 2008 - 17:50
Medioker bild (för att vara HD), osynkat ljud som inte går att korrigera eftersom ljudet ligger för sent, och massor av hack i ljudet.
Hur svårt kan det vara? Postad 07 June 2008 - 18:01
Jag har perfekt HD bild bra ljud och nu är det synkat
Vilken box har du ? Maveric Redigerat av Unregistered1103, 07 June 2008 - 18:02. Postad 07 June 2008 - 18:03
Fotbolls-EM är en världslig sak, dvs ganska ointressant och vad som helst som dyker upp är intressantare.
Postad 07 June 2008 - 18:25
He he snooker på Eurospport har jag använt som botemedel mot eventuell sömnlöshet i snart 20 år nu. Ett glas varm mjölk till och glöm inte att sätta TV:ns timer för avstängning då det är garanterat att man somnar ifrån. För övrigt tittar jag på öppningsmatchen i EM med stora, krypande block på digital SD. Något är ruttet i kungadömet. Postad 07 June 2008 - 19:01
Jag har canal digitals HD-box med hårddisk. Ljudet var bättre synkat i andra halvlek men jag hade fortfarande dropouts/hack i ljudet. Jag skall byta till stereo från dolby digital i nästa match och se om det hjälper.
Bilden var som en Premier League-match dvs bra men klart sämre an vad SVT-har presterat i sina HD-sportsändningar i 720p. Framför allt panoreringarna blir sämre i 1080i tycker jag. Postad 07 June 2008 - 19:04
För övrigt tycker jag synd om Schweiz som var något bättre än ett blekt Tjeckien. Sen är det jobbigt att höra studiokillarna säga Sveitch hela tiden. Vad är det med idrottsmän som får dem att alltid säga Sveitch.
Postad 07 June 2008 - 19:16
Hasesolo
Har du den boxen som var bäst i test hos Mp3 Prova Dreambox 800 så får du ett lyft .. Maveric Redigerat av Unregistered1103, 07 June 2008 - 19:17. Postad 07 June 2008 - 19:39
Vad tror ni om bildkvaliten.
Den är hyfsad, betydligt bättre än andra sändningar på tv4, tex. la liga och serie a. Men inte samma kvalite som cl-finalen. tv4 verkar va lite snåla på sportsändningar, nog går det att få mycket bättre bara dom va villiga att satsa lite mer. Eller också vill dom helt enkelt inte göra så att det blir bra med sd, för att få alla att skaffa hd. Postad 07 June 2008 - 20:36
ljudproblemen är helt borta i andra matchen och nu kan jag njuta fullt ut.
Härlig match också! Heja Portugal! Postad 07 June 2008 - 21:55 hoppas att dom åker ut vad skall du göra då gråta som en kärring Postad 07 June 2008 - 22:03
Dubbla Tuners Äh .. så mycket ser jag inte på tv att jag måste spela in ett annat program när jag ser på ett. Spelar bara in när jag inte är hemma eller tex fotbollen för att se det igen samt använder timeshift. För mig kommer bildkvalten i första hand. CD Sagembox är säkert bra den med .. men jag kan aldrig tro att man får ut maximal bild ur en sagem .... Tyvärr ... Maveric Redigerat av Unregistered1103, 07 June 2008 - 22:06. Postad 07 June 2008 - 22:05
Nej, då skall jag gråta som en riktig man!
Jag vet inte riktigt men de flesta verkar tycka att just PQ:n är Sagemboxens starkaste sida. Det vore intressant att se vad Dreamboxen presterar i jämförelse. Om den skulle visa sig vara klart bättre bildmässigt så vore den så klart intressant trots allt. Redigerat av hassesolo, 07 June 2008 - 22:09. Postad 08 June 2008 - 23:15
Måste säga att jag är imponerad av HD-sändningarna, bilden Vantageboxen levererar är makalös. Otroligt nöjd än så länge
Postad 09 June 2008 - 01:21
Har ingen av dessa, men skriver som exempel. Viasat Telia Boxer Bredbandsbolaget Tele2vision Behöver jag nämna några fler? Postad 09 June 2008 - 06:53
Visst njuter man av EM på sin massiva 32" Sony Bravia
För närvarande SD via kabel-tv (Tele2) i väntan på att de erbjuder HD den vägen. Dock nöjd med både ljud och bild i SD. Postad 09 June 2008 - 07:21
Jag såg matcherna igår på en liten dålig CRT hos en polare. Jag lovar att jag inte skall klaga på HD-sändningarna mer. Helv-te vilken enorm skillnad.
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |