Sony Bravia KDL-40W4500
(TV)
|
3
|
(25)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-52W4500
(TV)
|
4
|
(16)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-55X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W4500
(TV)
|
4
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 22 September 2008 - 09:29
Postad 22 September 2008 - 09:30
Till min stora fasa upptäckte jag efter ha försökt att få 1920*1080 via VGA-porten att på sidan 51 i svenska manualen "Referenstabell för PC-signal" att TV:n (52w4500) bara klarar 1280*1024 som högst...
Betyder det att det ej går att få 1920*1080 från datorn? Nu kör jag 1360*768 och får hel bild på TV:n, men det är suddigt... Om jag kör 1920*1080 så blir bilden hoptryckt (det blir ca 15-20 cm svart spalt på vänstra sidan av skärmen och på resterande del så visas datorbilden, men nu också suddigt då det är hoptryckt. Flera av valen är nu på inställningar under PC grå och går ej att ändra?!?!)
Om det ej går att få 1920*1080 via VGA-porten kan man i så fall köra DVI->HDMI och få 1920*1080? Hur gör man i så fall med ljudet om datorn bara har DVI? Nytt grafikkort som klarar HDMI eller kan man få med ljudet på något sätt; extra kabel etc?
Detta gör ju att TV:n i så fall är katastrofalt dåligt alternativ för oss som vill kunna ha TV:n som bildskärm till datorn...
För övrigt är TV:n mycket bra. Ger väldigt bra bild även på vanlig digital TV och på 720p (digital-tv) och Blueray är bilden suverän!
Om du kollar in denna sida så borde det gå att köra 1920x1080 via VGA. http://pixelmapping....es.com/Sony TVs
"VGA: According to manual max 1360x768 is supported. It does also accept 1280x1024 and 1920x1080 from Xbox 360 and PC using custom settings in powerstrip."
Så prova hämta hem programmet Powerstrip och lek lite, kanske fungerar då.
Har också köpt en 46" W4500 som jag väntas få mån eller tis, ska prova VGA då.
Redigerat av mastery, 22 September 2008 - 09:34.
Postad 22 September 2008 - 09:31
Postad 22 September 2008 - 09:35
jag som är dålig på det här, är bleedingen i hörnet någon som inte så är haj på märker?
Det har inte så mycket att göra med om du är haj på området eller inte. Antingen ser du det eller så ser du det inte.
Postad 22 September 2008 - 09:44
Vart hittar du ringarna på TV tänkte jämmföra med min
Det är när man lyssnar på radio via digital-tvn
Redigerat av v1rro, 22 September 2008 - 09:47.
Postad 22 September 2008 - 09:45
Nån som vet om Sony har börjat använda sig av Sharp-paneler i sina tv-apparater än?
Vad jag vet så använder Sharp, Sony och Samsung sig av samma paneler. Tillverkas i samma fabrik.
Ja, och nu även t.ex. Pioner m.fl.
Postad 22 September 2008 - 09:46
Postad 22 September 2008 - 10:05
Har precis köpt en w4500 46-tum. Kolla in den ojämna svärtan i bilden. Ser att andra verkar ha liknande problem. Om man skickar in tvn för detta, kommer den bytas ut då eller är detta något de kan laga
Kan stämma in med en "me too". Främst är det övre vänstra hörnet där det lyser in. Ser ut ungefär som en spotlight som lyser in på bilden. Sen är det ett ljusare område i under mitten av skärmen, men det är inte riktigt lika framträdande.
Har en 46W4500.
Är också intresserad av hur proceduren att få den utbytt fungerar. Kanske kan stå ut med ojämnheterna, men det känns lite trist..
Apropå bakgrundsbelysningen, så tycker jag den är för stark även när den är på minsta läget (Av?). Lite mystiskt är det dock att den minskas lite till om jag _aktiverar_ ljussensorn.
Tycker man borde kunna dra ned den till det läget även utan att aktivera sensorn..?
Även att slå på energisparlägen minskar bakgrundsbelysningen.
Postad 22 September 2008 - 10:06
Är det någon som INTE har någon form av bleeding?
Om du tittar längre tillbaka i tråden, är där någon som säger sig ha helt jämn bakgrundsbelysning.
Postad 22 September 2008 - 10:10
Har själv ganska stor erfarenhet av det.
Postad 22 September 2008 - 10:32
Den gäller inte för dem som beställt tidigare. 300st. 52or håller på för fullt att skickas ut efter hur man står i kö.
Postad 22 September 2008 - 10:39
Vad jag vet så använder Sharp, Sony och Samsung sig av samma paneler. Tillverkas i samma fabrik.
Ja, och nu även t.ex. Pioner m.fl.
Men samsung och sony använder väl s-pva paneler och sharp asv-paneler?
Postad 22 September 2008 - 10:48
Men samsung och sony använder väl s-pva paneler och sharp asv-paneler?
Har inte inte ricktigt hängt med utvecklingen på detta sista året, så du kan ha rätt.
Postad 22 September 2008 - 11:30
Om du tittar längre tillbaka i tråden, är där någon som säger sig ha helt jämn bakgrundsbelysning.
Visst de läste jag...kanske inte va tydlig nog men jag vill höra fler säga det innan jag vågar köpa denna tv.
Postad 22 September 2008 - 11:31
Jag jobbar ju i en butik som säljer de här modellerna. Hur mycket syns det egentligen?
Har ni "dagsljus" inställning på med max bakgrundbelysning och en helsvart skärm för att störas av det.
Eller syns det med standard inställningar med låt oss säga en bakgrundsbelysning på halva skalan och vanligt tvtittande?
Postad 22 September 2008 - 11:53
Har en liten undran till er som har problem med bleeding på den här modellen.
Jag jobbar ju i en butik som säljer de här modellerna. Hur mycket syns det egentligen?
Har ni "dagsljus" inställning på med max bakgrundbelysning och en helsvart skärm för att störas av det.
Eller syns det med standard inställningar med låt oss säga en bakgrundsbelysning på halva skalan och vanligt tvtittande?
Jag har bakgrundsbelysningen på minimum (heter det "Av" i menyn? nåt sånt i alla fall). Biograf/film(?)-läget, och med temp på Varm1 (tror jag kan vara Varm2, spelar dock ingen roll för bleed)
Bleedingen i övre vänstra hörnet syns bra på kvällarna när det blivit mörkt ute (vardagsrummet är dock inte helt nedsläckt, utan några llampor är på), på dag/eftermiddag så syns det dock inte, eller man måste verkligen leta efter det då. Syns när bilden som visas är mörk, är det 'dagsljusscener' så syns det inte.
Man kan säga att jag försökt ställa in bilden mer eller mindre enbart för att minimera problemet och maximera svärtan.
Postad 22 September 2008 - 11:58
Fick min 52" i Fredags, har dock bara satt upp den och kopplat in alla kablar samt slagit på och kollat att den fungerar. tids kommer..!
Nåväl, detta med bleeding, clouding, ojämn ljusfördelning och allt vad det kallas för. Jag ringde Sony Support och de läste innantil och sa att detta "försvinner och/eller jämnas ut efter ca 200 timmars användning! Skälet skulle vara att vätskan, de flytande kristallerna skulle "jämnas ut" så att ljuset därmd skulle bli utjäknat...
Någon som är teknisk bevandrad som kan kommentera detta...
Postad 22 September 2008 - 13:37
utan HD- box? Läste på comhems hemsida att HD-box var det enda alternativet om man ville ha HDtv hos dom.
Tacksam för svar
Postad 22 September 2008 - 13:40
Hej!
Fick min 52" i Fredags, har dock bara satt upp den och kopplat in alla kablar samt slagit på och kollat att den fungerar. tids kommer..!
Nåväl, detta med bleeding, clouding, ojämn ljusfördelning och allt vad det kallas för. Jag ringde Sony Support och de läste innantil och sa att detta "försvinner och/eller jämnas ut efter ca 200 timmars användning! Skälet skulle vara att vätskan, de flytande kristallerna skulle "jämnas ut" så att ljuset därmd skulle bli utjäknat...
Någon som är teknisk bevandrad som kan kommentera detta...
Har och har haft 7 st. LCD. Samtliga då med lite bleeding, clouding från början men efter ca. 2-300 tim. har samtliga jämnat sig, presis som jag skrev en bit upp. Så jag kan bekräfta att Sony att Sony support inte pratar i nattmössan. Dock är det mycket rekomenderar jag att förska byta den.
Postad 22 September 2008 - 14:07
Funger just nu eftersom Comhems pairing till sina egna boxar ligger "tillfälligt?" nereLäste på netonnets hemsida att w4500 har en MPEG4 HDTV-mottagare. Innebär det att man kan se på HD kanaler
utan HD- box? Läste på comhems hemsida att HD-box var det enda alternativet om man ville ha HDtv hos dom.
Tacksam för svar
Postad 22 September 2008 - 14:52
Någon som sätt något annat än?
Postad 22 September 2008 - 15:02
Läste på netonnets hemsida att w4500 har en MPEG4 HDTV-mottagare. Innebär det att man kan se på HD kanaler
Tacksam för svar
Funger just nu eftersom Comhems pairing till sina egna boxar ligger "tillfälligt?" nere
Bäst är att förtydliga att den ligger tillfälligt nere. Så förvänta dig inte att det kommer funka en längre tid.
Comhem har ett speciellt "kopieringsskydd för sina HD kanaler som gör att du måste koppla ihop din hdbox med abbonemanget. Och det fungerade enbart med comhems boxar.
Postad 22 September 2008 - 16:26
OT: Dom fick det betyg dom förtjänade
Postad 22 September 2008 - 16:55
Ser att min 52a är på väg med posten nu.
Skall bli intressant.
Ser på MT Tech sida att min 52" med är på väg, hade tur som fick TV för det lägre priset 17 311 kr :-)
Tycker dock mycket synd om dom som INTE fick sina tv för det lägre priset, samt att "strul" som detta förorsakat :-(
Tycker Sony/distrubutörer, mm, skulle ta ett störra ansvar för det inträffade, tror att det skulle gynnat dom i längden.........
Postad 22 September 2008 - 16:59
Nån som vet vad man får för pris på 46"aren med studentrabatt hos Dustin, nu när det sket sig med ett visst annat företag...
16904 fick jag betala, fick då en 2m supra HDMI "på köpet", 16805 utan HDMI kabel.
Postad 22 September 2008 - 19:38
16904 fick jag betala, fick då en 2m supra HDMI "på köpet", 16805 utan HDMI kabel.
Visste dom när dom kunde leverera den?
Postad 22 September 2008 - 19:45
Har försökt både med VGA och där accepterar den 1920*1080 men krymper bilden horisontellt, dvs ej pixelmappat.
Har också försökt med DVI->HDMI med 1920*1080 och 50Hz, men då får bilden ej plats i TV:n, dvs ej pixelmappat.
Jag har ett NVIDIA 7950 GT, 512 ram och försökte i grafikkortets inställningar då minska bilden så att den får plats i tv:n, och datorn anger att upplösningen minskar till 1824*1028, fortfarande ej pixelmappat
Jättetrist om tv:n ej klarar av att köra pixelmappat över varken vga eller hdmi - texten på datorbilden blir suddig och tråkig...
Någon som vet?
Redigerat av tornis, 22 September 2008 - 20:00.
Postad 22 September 2008 - 20:13
Pixelmappat går ej med 52W4500?
Har försökt både med VGA och där accepterar den 1920*1080 men krymper bilden horisontellt, dvs ej pixelmappat.
Har också försökt med DVI->HDMI med 1920*1080 och 50Hz, men då får bilden ej plats i TV:n, dvs ej pixelmappat.
Jag har ett NVIDIA 7500 GT, 512 ram och försökte i grafikkortets inställningar då minska bilden så att den får plats i tv:n, och datorn anger att upplösningen minskar till 1824*1028, fortfarande ej pixelmappat
Jättetrist om tv:n ej klarar av att köra pixelmappat över varken vga eller hdmi - texten på datorbilden blir suddig och tråkig...
Någon som vet?
Vad har du för operativsystem ? Har nämligen sett andra som haft problem med pixelmappning på andra apparater med Vista. Hur nu det kan ha med saken att göra, det förstår inte jag.
Men t.ex. har jag själv en LG LB 2R och kommer ihåg att när jag fick den kunde dem som hade Vista inte få till pixelmaappning, men däremot dem som hade XP fanns inga problem alls.
Har läst om andra med andra apparater som haft samma problem.
Fråga mig inte varför för det förstår jag inte. Kanske någon annan expert kan förklara varför och om det går att åtgärda på något sätt.
Postad 22 September 2008 - 20:23
Vad har du för operativsystem ? Har nämligen sett andra som haft problem med pixelmappning på andra apparater med Vista. Hur nu det kan ha med saken att göra, det förstår inte jag.
Men t.ex. har jag själv en LG LB 2R och kommer ihåg att när jag fick den kunde dem som hade Vista inte få till pixelmaappning, men däremot dem som hade XP fanns inga problem alls.
Har läst om andra med andra apparater som haft samma problem.
Fråga mig inte varför för det förstår jag inte. Kanske någon annan expert kan förklara varför och om det går att åtgärda på något sätt.
Ja, det är lite trist. Jag har XP... får väl köra VGA och lågupplöst och ej pixelmappat
Postad 22 September 2008 - 20:25
Inställningar -> Skärmkonroll-inställningar -> Display Area -> "Alla Bildpunkter".
Då får du pixelmappat.
Sidan 40 i manualen. (s.204 i PDF-dokumentet)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 September 2008 - 20:26.
Postad 22 September 2008 - 20:48
tornis; Du måste ställa in "Alla Bildpunkter" på TVn.
Inställningar -> Skärmkonroll-inställningar -> Display Area -> "Alla Bildpunkter".
Då får du pixelmappat.
Tack morlock ! Hade kanske själv fått samma problem imorgon annars.
Vill passa på att fråga om det finns någon sanning i att det skulle vara några problem med Vista, eller det har bara varit tllfälligheter.
Har nämligen presis bytat dator med Vista i .
Redigerat av ffodil, 22 September 2008 - 20:50.
Postad 22 September 2008 - 21:25
Då får du pixelmappat.
Jag är dig evigt tacksam
men hur får man in ljudet från tv:n till datorn om man kör dvi->hdmi - inget jätteproblem då jag kopplar ljudet till stereon men ändå
Postad 22 September 2008 - 21:36
Då får du pixelmappat.
Förresten, ska man försöka få 24Hz eller något på datorns utsignal för bästa bilduppdatering eller något annat?
Tack än en gång Morlock!
Postad 22 September 2008 - 22:10
Nån som vet vad man får för pris på 46"aren med studentrabatt hos Dustin, nu när det sket sig med ett visst annat företag...
Vad är det för studentrabatt? Är det via csn kortet, var skriver man in rabattkod isf? tack
Postad 22 September 2008 - 22:19
Tacksam för svar.
Simon
Postad 22 September 2008 - 22:32
Nej, dom har inte fått vad de förtjänar.OT: Dom fick det betyg dom förtjänade
Är det någon känner någon bonde i närheten av Örebro som man kan ge i uppdrag att köra några lass från gödselbrunnen och tippa av utanför Multitechs butik?
Alternativt någon som kan tömma en surströmmingsburk i deras friskluftsintag?
Postad 22 September 2008 - 22:36
Spoiler
Är 4000 det egentliga priset eller kommer du vägra betala i slutändan och hänvisa till felaktiga uppgifter från leverantören?
Postad 22 September 2008 - 22:39
Vad är det för studentrabatt? Är det via csn kortet, var skriver man in rabattkod isf? tack
En 46" W4500 med Supra HDMI-kabel går loss på 16 904 kr med studentrabatt ifrån Dustinhome, och frakten ingår.
Men om du vill ha den levererad direkt till hemmet kostar det 199 kr extra.
Stundentrabatten får du om du har CSN / Mecenat-kort, och har registrerat dig som "Studentkund".
Det finns en särskild länk för det på Dustins startsida, kolla nere i det högra hörnet.
Greets
Redigerat av madchild, 22 September 2008 - 22:41.
Postad 22 September 2008 - 23:24
Det var så mycket som MultiTech la till på priset efter att ha funderat i fyra veckor. Ingen risk att jag köper något från de skurkarna.Är 4000 det egentliga priset eller kommer du vägra betala i slutändan och hänvisa till felaktiga uppgifter från leverantören?
Postad 23 September 2008 - 08:30
http://www.surveygiz...hdtvtest-220908
Hare
Postad 23 September 2008 - 09:12
Postad 23 September 2008 - 09:26
Nej, dom har inte fått vad de förtjänar.
Är det någon känner någon bonde i närheten av Örebro som man kan ge i uppdrag att köra några lass från gödselbrunnen och tippa av utanför Multitechs butik?
Alternativt någon som kan tömma en surströmmingsburk i deras friskluftsintag?Spoiler
Nej blir nog en order från Dustinhome ist!
Kan man lagra flera olika bildinställningar för varje ingångskälla eller är det en inställning per ingång?
Kommer den ihåg tex om jag vill ha motionflow aktiverad på hdmi ingång 1 men avstängd på hdmi ingång 2 etc?
Postad 23 September 2008 - 09:39
Visste dom när dom kunde leverera den?
Nja, den ska egentligen komma på fredag, men fick den i torsdags.
En 46" W4500 med Supra HDMI-kabel går loss på 16 904 kr med studentrabatt ifrån Dustinhome, och frakten ingår.
Men om du vill ha den levererad direkt till hemmet kostar det 199 kr extra.
Stundentrabatten får du om du har CSN / Mecenat-kort, och har registrerat dig som "Studentkund".
Det finns en särskild länk för det på Dustins startsida, kolla nere i det högra hörnet.
Greets
Jag fick den levererad till dörren utan att betala hempaket.
Postad 23 September 2008 - 10:08
Mig kvittar det om det kostar extra att få paketet till dörren då posten ligger på andra sidan gatan
Redigerat av -Palle-, 23 September 2008 - 10:11.
Postad 23 September 2008 - 10:17
Nja, den ska egentligen komma på fredag, men fick den i torsdags.
Jag fick den levererad till dörren utan att betala hempaket.
Poståkeriet ringde mig och körde hem TVn direkt till dörren, utan att jag betalat för att få den hemlevererad.
Jag trodde att jag hade tur bara, men eftersom att du också fick den hemkörd så känns det rätt meningslöst att betala 199:- kronor extra för något som redan är gratis!
Postad 23 September 2008 - 14:04
OnOff verkar ha andra modeller? Har inte sett denna förut eller är det deras sätt att branda produkter???
Postad 23 September 2008 - 15:05
Hittllls ser allt mycket bra ut, med helt jämn bakgrundsbelysning, ingen buzzing el. annat störande, vad jag kunnat upptäcka.
Måste bara ta mig lite tid att ställa in allt riktigt och kolla lite mer, så återkommer jag med en resention.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Sony KDL-46W4500 problem
2 bilder
151 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?