Där har du det, det är MYCKET snyggare att ha en 3cm "tjock" TV på väggen än en 10cm klump. Och det är många som är villiga att kompromissa lite på bildkvaliten bara för detta, däribland jag....
Däremot lutar det starkt åt att LCD försvinner mer och mer eftersom folk är okunniga och vill ha just LED och för att den är smal. HiFiklubben har ju tagit bort många LCD apparater eftersom folk bara frågar efter LED utan att veta varför....
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 31 augusti 2010 - 20:33
Postad 01 september 2010 - 16:19
Värt att tänka på..
Om man har en 3cm tunn tv på väggen så vill man ju dessutom ha ett väggfäste som inte bygger så mycket..
Jag har haft fästen som bygger mindre men då sitter de dikt vägg.
Har man velat ha ett med "svängmöjlighet" har detta byggt 12-15cm!!
Då faller ju hela grejen med att ha en 3cm tunn tv..
Har dock nu hittat en smart arm som bygger mindre än ett vanligt väggfäste nät tv sitter dikt vägg (mindre än 3cm() men ändå kan svängas och tiltas!
Dustin har videon: http://www.dustin.se...5010465476.aspx
Bing
Bifogad fil(er)
Postad 03 september 2010 - 09:44
Men måste erkänna att det är inte lätt att hitta detaljerad information om de olika modellerna.
Var inne på Expert och han kunde inte hitta några skillnader.
Men t.ex så har C8000 Local Dimming (Precision Dimming), något som inte C7000 har.
Postad 05 september 2010 - 22:11
Postad 06 september 2010 - 09:58
Tror ni att priserna kommer att vara detsamma på Samsungs 7 och 8 serie LCD-LED när 9 serien har lanserats? Det är ju som sagt alldeles runt hörnet...
Är jag också lite nyfiken på. Men fråga är om dom verkligen gör det, eftersom den kommer att rikta sig till en helt annan kundkrets. Om jag tolkar det rätt kommer 9 serien vara väldigt mycket dyrare än 8 serien.
När släpps 9-serien i Sverige?
Postad 06 september 2010 - 10:18
Postad 14 september 2010 - 14:26
Ser att komplett har rea på den nu.
http://www.komplett....aspx?sku=587737
Anar att den lider av Clouding och är av en äldre modell men..Bra storlek och pris?
Postad 15 september 2010 - 13:25
http://www.dustinhom...5010379881.aspx
Det jag vill veta innan jag slår till är först och främst om det går att "hacka" USB-porten så att man kan kolla film genom den? Jag undrar också hur svärtan är på denna modell och om det för övrigt är bra bild för film?
Postad 16 september 2010 - 12:46
Hur är denna tvn?
Ser att komplett har rea på den nu.
http://www.komplett....aspx?sku=587737
Anar att den lider av Clouding och är av en äldre modell men..Bra storlek och pris?
Den är grym, läs min lilla mini recension på prisjakt. Inge clouding. Äldre modell? knappast... Den kom i slutet på Maj och är den enda modellen i LCD dom släppte i år. Varför alla rear ut den nu är för att när jag köpte min i Juni-Juli så var det för få på produktionsbänken, nu när alla fått sin leverans så blev det ett överskott hos återförsäljarna. Folk är ju som sagt galna i LED (Edge LED) och allt dom ser är LED LED LED.... trots att den lider av en hel del clouding. Iallafall på Samsungs Edge LED.
Du kommer inte bli besviken om du köper den modellen du frågar om, mycket bra pris dessutom för årets LCD modell. Kolla själv på deras hemsida Samsung.
Postad 16 september 2010 - 14:57
Har lite svårt att hitta några recensioner på tvn, inte så säker på att många butiker har den heller så jag kan åka och kolla på den.
Någon annan som äger samma modell som kan berätta vad dom tycker om den?
Postad 16 september 2010 - 15:15
Tackar för svar Midnight.
Har lite svårt att hitta några recensioner på tvn, inte så säker på att många butiker har den heller så jag kan åka och kolla på den.
Någon annan som äger samma modell som kan berätta vad dom tycker om den?
Vissa Elgiganten har den inne.
https://www.prisjakt...kt.php?p=593125
Här har du recensionen samt förslag på inställningar på TV:
http://www.hdtvtest....20100506527.htm
Postad 17 september 2010 - 15:06
Vissa Elgiganten har den inne.
https://www.prisjakt...kt.php?p=593125
Här har du recensionen samt förslag på inställningar på TV:
http://www.hdtvtest....20100506527.htm
Jag har 675:an (samma modell men lite annat utseende samt DVB-C) och kan bara stämma in i Midnights uppfattning om TV-modellen. En av de bättre CCFL TV-apparater jag har sett i alla fall.
Postad 20 september 2010 - 14:56
Postad 20 september 2010 - 20:00
Har beställt Samsung 55" LED-TV UE55C8705 (Full HD) (3D) + BD-C6900 + 4st SSG-2100AB (3D glasögon) - paketpris 29995 kr från Webhallen. Ville bara kolla om ngn annan köpt tv från dem, det brukar vara bra grejor - men man börjar undra när man får det så här billigt...
Jag kopte min Tv pa webhallen, och kopt saker dar i 7år. Pixmania kopte upp dom for nagra år sedan.
Webhallen har alltid olika erbjudanden. För ca 6veckor sedan hade dom erbjudanden på just UE55C8705 för 21990kr men utan alla tillbehor du fick med. UE55C7xxx hade dom ocksa erbjudanden pa, kostade då 20990kr.
Så oroa dig inte, du gjorde ett bra köp. Grattis!! Jag hoppas du tittat på den du bestallde live i en annan butik. Dina ögon kanske stör dig på cloudingen...
Noterade att dom nu slutat salja ue serien hos webhallen
Redigerat av Midnight, 20 september 2010 - 21:07.
Postad 07 oktober 2010 - 16:47

Är det någon som har en och inte behöver den så kanske jag kan köpa den för en billig peng?
Postad 10 oktober 2010 - 18:08
är det någon som har en c655, c650 som har en matt bildyta istället för glansig.
//Daniel
Postad 11 oktober 2010 - 20:41
halloj alla,
är det någon som har en c655, c650 som har en matt bildyta istället för glansig.
//Daniel
Finns ingen matt yta, därför heter den Crystal Clear. Äldre Samsung som min gamla M61, är med matt yta, grymt att slippa reflektioner på den Tvn. Finns bild på mitt galleri
Postad 20 oktober 2010 - 16:36
Finns ingen matt yta, därför heter den Crystal Clear. Äldre Samsung som min gamla M61, är med matt yta, grymt att slippa reflektioner på den Tvn. Finns bild på mitt galleri
tackar..
Postad 20 oktober 2010 - 16:40
Det jag nu undrar över ni som är nöjda med tv vad har ni för panel?..
vilken av dessa paneler har ni:
PVA (SQ02 - Samsung, panel LTF460HJ03)
MVA (GA01, AUO, panel T460FBE1-FA) +
MVA (CMO, panel T460FBE2DB)
tackar för svar.
har sugen på en själv. men vil hitta en med bra panel..
//Daniel
Postad 20 oktober 2010 - 17:23
Har kollar runt lite nu på 46c6005 läst både + och - om den.
Det jag nu undrar över ni som är nöjda med tv vad har ni för panel?..
vilken av dessa paneler har ni:
PVA (SQ02 - Samsung, panel LTF460HJ03)
MVA (GA01, AUO, panel T460FBE1-FA) +
MVA (CMO, panel T460FBE2DB)
tackar för svar.
har sugen på en själv. men vil hitta en med bra panel..
//Daniel
.. o hur skall du kunna styra köp av Tv med just den panel som du tror är bäst undrar jag?
Postad 20 oktober 2010 - 19:47
.. o hur skall du kunna styra köp av Tv med just den panel som du tror är bäst undrar jag?
har själv fått min panel utbytt på 40b655 (pixelfel) från början hade jag en AA01 panel (mva panel), står på sidan.
Sedan den nya paneln var en s-pva panel och på den var det mycket bättre skuggdetaljer och mindre backbleeding och mycket bättre betraktingsvinkel än den förra. Och det var en sq1 panel. Fast den hade oxå en död pixel så ska få en ny panel igen.. hehe.
Postad 20 oktober 2010 - 20:09
har själv fått min panel utbytt på 40b655 (pixelfel) från början hade jag en AA01 panel (mva panel), står på sidan.
Sedan den nya paneln var en s-pva panel och på den var det mycket bättre skuggdetaljer och mindre backbleeding och mycket bättre betraktingsvinkel än den förra. Och det var en sq1 panel. Fast den hade oxå en död pixel så ska få en ny panel igen.. hehe.
Jo men HUR skall du kunna veta vid köp att du får just den panel du vill ha - det vet du ju först EFTER det att du öppnat förpackningen? Eller skall du byta tills du får just den du vill ha

Postad 20 oktober 2010 - 20:10
Jo men HUR skall du kunna veta vid köp att du får just den panel du vill ha - det vet du ju först EFTER det att du öppnat förpackningen? Eller skall du byta tills du får just den du vill ha
?
Har du någe bra förslag på det?..
det kanske finns någon affär som bara har sq1,sq2 paneler vad tror du?

Postad 21 oktober 2010 - 20:36
Postad 21 oktober 2010 - 21:22
Har du någe bra förslag på det?..
det kanske finns någon affär som bara har sq1,sq2 paneler vad tror du?
Nej tyvärr. Min erfarenhet är att det är ett lotteri vilken panel du får (därför min upprepning av frågan). Har sett olika paneler oavsett återförsäljare. Hade hoppats på att du hade kommit på ett bra trix

Postad 31 oktober 2010 - 20:04
Har en sq01 panel. Kan det ha något med det att göra?
Hur upplever ni andra problem med clouding. Kommer det senare, eller är det bara något som några få upplever?
Har haft tv:n igång under längre perioder så den är varm på baksiden, som vissa verkar tro är orsaken till clouding.
Tycker det är en grymt bra bild annars och mediaspelare överträffar förväntningarna.
Postad 01 november 2010 - 15:30
Har haft min C8705 nu i lite över en vecka och inte märkt något av clouding. Var lite orolig för detta.
Har en sq01 panel. Kan det ha något med det att göra?
Hur upplever ni andra problem med clouding. Kommer det senare, eller är det bara något som några få upplever?
Har haft tv:n igång under längre perioder så den är varm på baksiden, som vissa verkar tro är orsaken till clouding.
Tycker det är en grymt bra bild annars och mediaspelare överträffar förväntningarna.
Samsung kanske inte har det finaste gränssnittet men den stödjer alla format som finns där ute av HD kvalitée, förutom 2 st dock. Vissa Mp4/3gp filmer som man spelat in med mobilen och iso/img filer
Postad 02 november 2010 - 21:40
Samsung kanske inte har det finaste gränssnittet men den stödjer alla format som finns där ute av HD kvalitée, förutom 2 st dock. Vissa Mp4/3gp filmer som man spelat in med mobilen och iso/img filer
Tycker det är synd att dom inte stödjer just iso/img filer, då det mest jag har är just imagefiler.
Men jag upplever inte att stödet för HDformat är så bra. Nu är inte jag någon fena på just HDFormatet,
men de flesta filer som jag har som är encodeade i H.264 verkar inte fungera, men vissa gör det.
Men måste säga att jag är grymt nöjd med mediaspelaren.
En fråga dock. Finns det möjlighet att hoppa till en viss tidpunkt i en film?
Postad 03 november 2010 - 15:52
Alla mina mkv filer fungerar klockrent på min LE55C655
Postad 04 november 2010 - 22:27
Har faktisk inte hittat något bra sätt att hoppa i filmen mer än att spola fram och det är ju värdelöst.
Alla mina mkv filer fungerar klockrent på min LE55C655
Dom som inte jag får att fungera är H.264/AVCHD. Och tyvärr är detta format väldigt vanligt.
Postad 05 november 2010 - 07:48
Dom som inte jag får att fungera är H.264/AVCHD. Och tyvärr är detta format väldigt vanligt.
Mkv filer är H.264 och funkar men som du säger så ska inte Avchd. Typisk Sony format som kom första gången med videofilmkamera. Jag ser det inte som ett vanligt format, men å andra sidan räcker filmer med mkv 1080p bra för mig på tv:n
Testa sitt och jobba med avchd format på en dator med ett eget videoklipp som du tagit med en hdvideokamera. Pain in the a$$

Postad 14 november 2010 - 16:04
Jag tänker evetuellt köpa en av dom och behöver motivation för att lägga dom extra fem lakanen på 8-serien.
Tacksam för svar
Postad 14 november 2010 - 19:23
Främst gällande bleeding och clouding samt ryckighet.
Kör allt via HTPC men det blir ju en del SD matrial den vägen också
Postad 14 november 2010 - 22:10
någon annan som har problem med detta?
Postad 15 november 2010 - 15:45
Kan någon säga mig vad skillnaden är mellan Samsung UE55C7000 och UE55C8000?
Jag tänker evetuellt köpa en av dom och behöver motivation för att lägga dom extra fem lakanen på 8-serien.
Tacksam för svar
Här har du lite info.
http://hdtvtutors.co...00-c7000-c6800/
Utseendet är en väldigt stor skillnad. Sen är det en del tekniska delar också, som du ser i länk ovan.
Postad 17 november 2010 - 13:28
Postad 17 november 2010 - 13:34
Ganska bra pris för 58 tum, men det verkar vara väldigt få som har den.
Postad 17 november 2010 - 13:40
Någon som har någon info eller erfaranheter av PS58C6505?
http://alatest.se/ap...1...3908986,33/
Postad 17 november 2010 - 14:13
Artikeln du länkar till syftar på 7705, den finns det massor av info om, jag är dock mer intresserad av 6605 som är 8 tum större för ungefär samma pris. 3D är jag inte direkt intresserad av, men skulle gärna vilja veta om det är några större skillnader i bildkvalité mm.
Postad 17 november 2010 - 14:43
Artikeln du länkar till syftar på 7705, den finns det massor av info om, jag är dock mer intresserad av 6605 som är 8 tum större för ungefär samma pris. 3D är jag inte direkt intresserad av, men skulle gärna vilja veta om det är några större skillnader i bildkvalité mm.
Skall tydligen vara samma panel, dock ej besitta "svärta filtret för dagsljus" på den amerikanska skillnaden (6605)
Bara skillnader i funktioner antagligen, och eventuellt något bättre färgproduktion på 7 modellen "t.ex. digital cinema PRO" osv som panasonic har.
Postad 17 november 2010 - 14:52
Det verkar dock gå att ställa in vilken modellsom mjukvaran ska vara till för i servicemenyn. Det var lite osäkerhet om detta gick på de europeiska modellerna, men det tyder i alla fall på att de är ganska lika sinemellan.
Postad 22 november 2010 - 09:20
Redigerat av cpt, 22 november 2010 - 09:21.
Postad 22 november 2010 - 18:30
Någon som har någon info eller erfaranheter av PS58C6505?
Såg 50-tummaren av den idag, stod bredvid tex LG PK550 och Panasonic vt 42", samtliga visade Discovery HD och den var helt klart i samma liga som dom. Kanske att Panasonic upplevdes nåågot skarpare men å andra sidan var den "bara" 42". Snygg är TV:n tycker jag, dock reagerade jag på att den kändes väldigt varm..klart varmare än den Panna-plasma jag har hemma. (px80)
Jag är lite sugen på en c7705 och blev iaf inte avskräckt från Samsung från det jag såg på 6505:an omjag säger så

Postad 24 november 2010 - 20:43
Såg 50-tummaren av den idag, stod bredvid tex LG PK550 och Panasonic vt 42", samtliga visade Discovery HD och den var helt klart i samma liga som dom. Kanske att Panasonic upplevdes nåågot skarpare men å andra sidan var den "bara" 42". Snygg är TV:n tycker jag, dock reagerade jag på att den kändes väldigt varm..klart varmare än den Panna-plasma jag har hemma. (px80)
Jag är lite sugen på en c7705 och blev iaf inte avskräckt från Samsung från det jag såg på 6505:an omjag säger så
Trevligt, har själv varit och tittat smått på 58-tummaren, men endast med lite halvtaskigt material och i upplyst miljö, så det gav inte så mycket om bildkvalitén. Men designen är bland de snyggare och ifall bilden matchar LGs PK-serie så är det kanske värt prisskillnaden.
Kändes som den inte reflekterade lika mycket vilket är trevligt samt att kontakterna på baksidan inte är riktade mot väggen som på LG.
Dock så har komplett höjt priset från 15990 till 16990 nyligen.
Postad 02 december 2010 - 15:10
Den var borta ett tag från hemsidan. Det verkar som dem fått in en nytt lager med dessa modeller.
Kansek dessa inte lider av cloduing. HEHE önsketänkade givetvis.
Har haft 3st 40b655 och 1st 32c450 1st 40w5500 1st 40w4000 och alla dessa lcd tv har haft problem med cloduing.
Många skriver och säger att 46c6005 lider av clouding men det jag nu undrar, är det mer eller mindre ?
//Daniel
Postad 02 december 2010 - 22:03
Jag vet ingen som har en som inte har clouding och/eller bleeding problem. Vägghänger du den så verkar det bli värre.
En bekant slipper blledingen så länge den står på stödet men vägghänger han så läcker den som ett såll
Postad 02 december 2010 - 22:07
vill ha samma specs som den fast utan 3D
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar