![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 december 2010 - 22:09
Postad 02 december 2010 - 22:11
Ni som har en UE55C8705, har ni stora problem med couding? hänger tvn med i snabba action scener?
Postad 03 december 2010 - 16:33
Postad 03 december 2010 - 19:00
Min LCD LE55C655 lider inte av clouding och den är inte väggupphängd. Dom Edge LED som jag sett lider till och från av clouding... 2010års LCD verkar vara clouding fritt, men klart att det finns enstaka som kan lida av det... störst chans är ju på LED. Alla LED jag har sett oavsett modell och märke tycks mig se clouding... därav att jag köpte LCD än en gång.
+1
Postad 03 december 2010 - 20:54
Jag är uppe i sju-åtta som har clouding (dvs butiksex osv, jag har itne tagit hem någon mer sådan efter den jag skickade tillbaka).
Backlit modellerna jag har sett har varit fria från clouding och bleading så jag är av uppfattningen att det är edge tekniken plus troligen för tunna chassin som inte tål vridpåkäningarna som blir vid vägghängning.
Kommer nu att prova en CCFL och funkar inte den heller så blir det nog åter till Sharp, sen får det vara hur det vill med motion på den men jag tar hellre lite ryck än en bild där den röda tröjan bitvis blir rosa
Postad 04 december 2010 - 08:30
Lider dock med att jag ej kan spela upp mkv eller avi med srt-filer.
Kan det ha något att göra med att jag har filerna liggandes på en NAS och streamar dem därifrån?
Hjälp skulle uppskattas.
Postad 05 december 2010 - 01:35
Om du kan spela andra filer från ditt nas så ska du kunna spela mkv filer också från nas. Samsung modeller 2010 stödjer mkv filer med srt. Det funkar klockrent här iallafall. Jag kör från en extern Western Digital Hdd som försörjs via USB porten på TV:n. Kolla in mitt galleri så förstår du. Eftersom jag flyttar min externa Hdd hela tiden så har jag valt att inte hänga upp tv:n, för då måste jag sätta upp en hylla också. i landsproblem heheKöpte mig en UE46C8705 igår och måste säga att den levererar över min förväntan.
Lider dock med att jag ej kan spela upp mkv eller avi med srt-filer.
Kan det ha något att göra med att jag har filerna liggandes på en NAS och streamar dem därifrån?
Hjälp skulle uppskattas.
Redigerat av Midnight, 05 december 2010 - 01:36.
Postad 05 december 2010 - 11:36
Om du kan spela andra filer från ditt nas så ska du kunna spela mkv filer också från nas. Samsung modeller 2010 stödjer mkv filer med srt. Det funkar klockrent här iallafall. Jag kör från en extern Western Digital Hdd som försörjs via USB porten på TV:n. Kolla in mitt galleri så förstår du. Eftersom jag flyttar min externa Hdd hela tiden så har jag valt att inte hänga upp tv:n, för då måste jag sätta upp en hylla också. i landsproblem hehe
Den hittar ju avi, mp3 och bild filerna osv, men just mkv är det sämre med. Mkv-filernas mappar syns inte heller när man bläddrar mellan mapparna.
Ska testa att lägga en mkv på ett usb minne för att se om det blir nån skillnad.
Men borde det inte funka att streama en avi med srt via nätverket?
Postad 06 december 2010 - 21:23
Postad 13 december 2010 - 12:46
och har upptäckt att den har minst 5st döda pixlar.
har fortfarande öppet köp på den så borde gå lämmna tillbaka..
//Danne
Postad 13 december 2010 - 21:31
Elgiganten sänkte priset på 675 till en tusenlapp under vad jag gav förra veckan så taskigt för dem att de priskrigar ut sig själva

Postad 13 december 2010 - 22:00
osis, jag har en likadan och har inte hittat något men den här ska tillbaka den med.
Elgiganten sänkte priset på 675 till en tusenlapp under vad jag gav förra veckan så taskigt för dem att de priskrigar ut sig själva
Vad tycker du om tv´n?..
Postad 14 december 2010 - 22:42
osis, jag har en likadan och har inte hittat något men den här ska tillbaka den med.
nu jäklar spökar det i tv´n är uppe i 9 döda pixlar.. fasen kan de vara så att de förökar sig?
Postad 20 december 2010 - 20:08
Redigerat av Midnight, 20 december 2010 - 20:09.
Postad 23 december 2010 - 09:57
Trsist att du hade döda pixlar. Sony och Samsung har på plats garanti 2år och noll tollerans av döda pixlar, men jag förstår om du fick ett dåligt intryck att du inte vill fortsätta på samma modell. 675 modellen har satellit mottagare också, endast den skillnaden.
Har löst det nu lämnade tillbaka tv´n och köpte en panasonic 50v20E. Så det blev en plasma.
Har nu haft en
3st samsung 40b655 alla pixel fel på.
1st sony w5500 bleeding problem
1st w4000 clouding probelm
1st 46c655 pixel problem.
lessna på lcd tack vare detta sitter nu med en plasma 50v20E. Den är jag nöjd med.
Så efter att ha förbrukat en del tv apparater har jag hittat en som funkar bra.
//Daniel
Postad 26 december 2010 - 11:48
Lycka till och kul att du hittat något du verkar nöjd med.
Postad 26 december 2010 - 17:07
Det jag undrar över är om det verkligen inte går att spela in ett program och fortfarande titta på ett annat program som inte har kodade sändningar?
Tycker att det verkar lite konstigt att de enbart skulle ha en extra tuner i TV:n för att man ska kunna titta på ett annat program på fjärrkontrollen.
Sedan undrar jag om djupet på den. Är det 3.2 cm inklusive väggstativet som följer med eller är det exlusive?
Postad 27 december 2010 - 10:47
Jag undrar var du köper dina Samsung tv från? Låter som du köper från internet och får hela tiden Grade B apparater. Alternativt att du har maximalt otur med Lcd och någon kanske vill säga dig att du ska köpa en Plasma, vilket du nu gjort.... Trevligt! Hoppas du nu inte råkar ut för inbränning, även om det är ovanligt. Men råkar du ut för det så måste du nog gå tillbaka till gamla CRT tjock TV igen, så slipper du alla dessa problem.
Lycka till och kul att du hittat något du verkar nöjd med.
Ja det är nog otur och att man vill ha bra bild. Har köpt dem på siba, onoff och netonnet direkt i butik på samtliga ställen. Men är nog lite för kräsen. Men nu sitter jag med en plasma det känns jäkla nice. Så har vi en hörnssoffa hemma, det spelare ingen roll vart man sitter det är lika bra bild från alla vinklar det är jäkla nice.
Den största skillnaden mellan lcd och plasma är att lcd är skarpare och plasma har en mjukare bild.
Satt igår och titta på batman the dark knight i ett nersläck rum på 50v20. Fy fan må jag ´säga vad mäktigt det var.
Så på film slår den alla tv apparater jag haft på fingarna inkl crt tv..

Kommer att köpa en samsung lcd till ungarna rum. Så vi får hålla tummarna på att det inte blir pixel fel..

Postad 27 december 2010 - 14:20
Förstår att TV inte gör klarar en downmix, men fungerar det med through-put om man kör reciever?
Någon som kan sprida lite ljus?!
Postad 30 december 2010 - 19:37
Ögnat igenom tråden men inte hittat mer info om DTS med mediespelaren.
Förstår att TV inte gör klarar en downmix, men fungerar det med through-put om man kör reciever?
Någon som kan sprida lite ljus?!
Den klarar DTS throuput till receiver. Ser på mkv filer och dylikt med DTS ljud till receivern genom tv
Postad 03 januari 2011 - 13:26
Den klarar DTS throuput till receiver. Ser på mkv filer och dylikt med DTS ljud till receivern genom tv
Vilken TV har du, vilken FW version, samt hur har du kopplat, HDMI ARC eller optiskt ut från TV till receiver? För att få ut multikanals ljud med media spelaren till recievern via HDMI ARC får då inte jag med min C8705. I alla fall inte senast jag provade.
Postad 03 januari 2011 - 18:42
Postad 03 januari 2011 - 21:46
/G
Postad 04 januari 2011 - 12:40
Jag har kalibrerat tvn enligt dennis thomsens inställningar och bilden (och tvn) är galet bra men jag reagerar på att svärtan känns dassig. Alldeles för grå. Jag vet inte om jag inbillar mig men svarta partier, ofta lite större, framstår som väldigt grådassiga, nästan som att det ligger en film ovanpå. Detta är dock svårt att upptäcka i mindre svarta partier mitt i bilden.
Är jag ensam om att uppleva detta eller är det något kännt fenomen som uppstår i samsungens mediaspelare?
Tack på förhand!
Redigerat av Andreas81a, 04 januari 2011 - 12:41.
Postad 05 januari 2011 - 08:27
Vilken TV har du, vilken FW version, samt hur har du kopplat, HDMI ARC eller optiskt ut från TV till receiver? För att få ut multikanals ljud med media spelaren till recievern via HDMI ARC får då inte jag med min C8705. I alla fall inte senast jag provade.
Jag har en LE55C655 LCD. Precis som din LED så är det 2010års modeller. Jag kör HDMI från Receiver till TV för att skicka enbart bild. För att använda inbyggda mediaspelaren i TV så skickar jag ljudet via Optisk kabel till receiver och därmed får upp till DTS ljud i receivern.
Andreas81: Du har ju en plasma och borde inte se sådan skillnad. Min mediaspelare i tv använder sig av mina inställningar från TV source. Varje utgång har sina egna inställningar, exempel HDMI har en inställning etc. Se även till att du stängt av alla extra inställningar som dynamisk svärta och Motion Plus 100hertz eller mer. Sånt trams ska inte vara på och allt den gör är att komma så långt ifrån original materialet som filmen spelades in på. Jag har dock noterat att Panasonic Plasmor så behöver man inte stänga av deras "600"Hertz utan det ser relativt naturtroget.
Chrissofsweden: enligt Samsung support så lider dom flesta Edge LED av clouding och är därmed ingen garanti på att reparera. Däremot så kan du inom öppetköp återlämna TV till den återförsäljare som du köpt den från. Det är nämligen inte alla som uppfattar clouding. Vill du vara någorlunda säker på att slippa clouding, köp en Plasma eller LCD. Enstaka LCD kan visa tendens av clouding, men är inte alls lika vanligt som LED. Som tur är så visar inte mina två LCD av någon clouding och det var dessutom av den anledningen jag dissade LED, bara min egen åsikt, så jag vill inte ha en diskussion på det

Postad 05 januari 2011 - 08:46
Har du möjlighet att pilla på bakgrundsljuset och ljusstyrka? Dra ner det på noll och stega dig uppåt tills du känner att bilden är nog ljusstark. Gör det inte mitt i natten eller mitt på ljusa dagen. Satsa istället på att fixa med ljusinställningarna när du har något mellanting mellan dag- och nattljus. Lät att hamna fel annars.En liten reflektion över min egen tv (PS50C7705). Jag har haft den drygt 1 månad nu och eftersom jag inte hunnit koppla in tv-antennen i nya huset har jag endast använt mig av en extren hårddisk och tvns inbyggda mediaspelare. MKVfiler i 1080 samtliga i bra kvalite. Till min fråga:
Jag har kalibrerat tvn enligt dennis thomsens inställningar och bilden (och tvn) är galet bra men jag reagerar på att svärtan känns dassig. Alldeles för grå. Jag vet inte om jag inbillar mig men svarta partier, ofta lite större, framstår som väldigt grådassiga, nästan som att det ligger en film ovanpå. Detta är dock svårt att upptäcka i mindre svarta partier mitt i bilden.
Är jag ensam om att uppleva detta eller är det något kännt fenomen som uppstår i samsungens mediaspelare?
Tack på förhand!
/G
Postad 05 januari 2011 - 09:56
Postad 05 januari 2011 - 10:42
Är det någon som fått sina Shrek 3D filmer som ingick/ingår i samsungs 3d-tv kampanj?
Jag har inte heller fått mina. Så du är inte ensam. Tror inte att 3D versionerna av Shrek har kommit ännu.
Postad 09 januari 2011 - 14:21
http://www.samsung.c...amp;tab=support
försöker också spela upp mkv-filer genom usb men det fungerar inte? Tänkte om en uppgraderingen löser det heller har någon annan ett annat tips?
Redigerat av mackzen, 09 januari 2011 - 14:21.
Postad 10 januari 2011 - 22:43
Är inte C675 och C655 bägge CCFL?C675 har sattellitmottagare.
Och behövs inte tunnheten så välj CCFL-varianten 10 ggr av 10.
Behöver du en tunn TV glöm Samsung och välj LG 850N-modellerna istället.
Postad 10 januari 2011 - 22:52
Va, jag som trodde du va så nöjd med den här och så ska du sälja den?Eller så kan du köpa min le46C675 för en billig peng.
Ingen led lcd clouding där inte.

Måste bara säga att jag är grymt nöjd med mitt köp av Samsung LE55C655. Skrev en kort kommentar i Prisjakt på den modellen där.
Fortfarande lika nöjd? Funderar skarpt på att byta min Panasonic G20 plasma mot en LE46C6xx.
Postad 10 januari 2011 - 23:10
Jag har idag en Panasonic G20 plasma 50 tum som jag upplever som oskarp och lite flimrig framförallt på SD material.
Då funderar jag att byta till en LE46C6xx istället - LED går helt bort i dagsläget p.g.a. clouding.
När jag jämför dem sida vid sida och pillar lite inställningar så upplever jag i alla lägen bilden som mer behaglig på C6xx, men det sägs ju att plasma ska vara mer förlåtande...är det något konstigt i min uppfattning? Många inbitna TV fantaster favoriserar ju plasma och särskilt för SD-bilden.
Vad tror ni? Gör jag bort mig helt om jag byter min plasma mot en LE46C6xx ?
Jag är ganska sugen på att ta hem en och testa från elgiganten, men vet inte om det ens är värt besväret om jag bara gör bort mig.
Några saker som oroar:
-Betraktningsvinkeln - märkte tydligt i butik, men vet inte hur mkt snett det är hemma.
-Svärtan- Blir det svart och inte lila?
-Input lag? Har hört om upp mot 95ms - går det ens att spela då? Nu finns det ett game mode på 45ms, men är det också för mycket? Jag har ingen aning om hur min G20 fungerar.
Det som oroar mig lite är att om det är 95ms lag på filmvisning så kanske ljudet kommer för mycket ur fas? Jag sitter ju en förstärkare med optisk ingång som inte går att justera fördröjning på.
Kan ju nämna att jag även sneglar på Sony Bravia KDL-46EX500
Edit:
Nåväl åker och köper mig en LE46C635 nu så får vi se.
Eller borde jag tatt en LE46C655 istället (finns på Netonnet för 1000kr mindre men de har inte lika generösa köpvillkor)?
Redigerat av e3henri, 11 januari 2011 - 13:51.
Postad 11 januari 2011 - 14:09
I USA skall dom ha ca 200 appar tillgängliga, jämfört med ca 15st här som är tillgängliga för oss...
Eller har någon testat att via VPN-uppkoppling (som visar att man har ett amerikanskt IP-address) lyckats installera US-appar?
tråkigt att det inte händer mkt för vår del av världen gällande dessa appar...hade inte sagt nej till voddler/spotify app....

Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 11 januari 2011 - 14:09.
Postad 11 januari 2011 - 16:17
Edit:
Eller borde jag tatt en LE46C655 istället (finns på Netonnet för 1000kr mindre men de har inte lika generösa köpvillkor)?
635an har inte samma panel som 655an. 655an har en Ultra Clear Panel vilket inte 635an har. Överlag så har 655an mer att erbjuda, och kan du få den billigt så skulle jag ta den före 635. Min åsikt dock

Vad är det för dåliga köpvilkor hos Netonnet föresten?
Postad 12 januari 2011 - 20:58
Är det någon som fått sina Shrek 3D filmer som ingick/ingår i samsungs 3d-tv kampanj?
Jag fick mina Shrek Blu-ray 3D filmer med posten idag. FYI.
Postad 14 januari 2011 - 14:56
Va, jag som trodde du va så nöjd med den här och så ska du sälja den?
Fortfarande lika nöjd? Funderar skarpt på att byta min Panasonic G20 plasma mot en LE46C6xx.
Fortfarande lika nöjd

Båda är CCFL variant 675 och 655. Skillnad är bara att 675 har ett annat utseende och satelit mottagare
Postad 14 januari 2011 - 15:13
Så nu har jag tuggat igenom hela tråden (tog tre timmar).
Jag har idag en Panasonic G20 plasma 50 tum som jag upplever som oskarp och lite flimrig framförallt på SD material.
Då funderar jag att byta till en LE46C6xx istället - LED går helt bort i dagsläget p.g.a. clouding.
När jag jämför dem sida vid sida och pillar lite inställningar så upplever jag i alla lägen bilden som mer behaglig på C6xx, men det sägs ju att plasma ska vara mer förlåtande...är det något konstigt i min uppfattning? Många inbitna TV fantaster favoriserar ju plasma och särskilt för SD-bilden.
Vad tror ni? Gör jag bort mig helt om jag byter min plasma mot en LE46C6xx ?
Jag är ganska sugen på att ta hem en och testa från elgiganten, men vet inte om det ens är värt besväret om jag bara gör bort mig.
Några saker som oroar:
-Betraktningsvinkeln - märkte tydligt i butik, men vet inte hur mkt snett det är hemma.
-Svärtan- Blir det svart och inte lila?
-Input lag? Har hört om upp mot 95ms - går det ens att spela då? Nu finns det ett game mode på 45ms, men är det också för mycket? Jag har ingen aning om hur min G20 fungerar.
Det som oroar mig lite är att om det är 95ms lag på filmvisning så kanske ljudet kommer för mycket ur fas? Jag sitter ju en förstärkare med optisk ingång som inte går att justera fördröjning på.
Kan ju nämna att jag även sneglar på Sony Bravia KDL-46EX500
Edit:
Vet inte om du köpt ännu, men köp en 655 och inte en 635.
Lite mer recension från WhatHiFi: 650 är samma som 655, designen skiljer sig lite på underkant.
http://www.whathifi....msung-LE40C650/
"And the picture? For the money, absolutely brilliant. The rather awkward disco scene proves the Samsung has plenty of contrast, as it produces realistically-deep blacks at the same time as bright, flashing lights."
Så där har du svar på att det är svart och inte lila. Jag håller helt med på min TV.
- Betrakningsvinkel: Dessvärre som många LCD, inte den bästa. Plasma är bättre. Om du kollar i mitt galleri och på soffan så ser man sämre om man sitter vid golvlampan är rakt framifrån.
- Input Lag? Spelar PS3 och Xbox360 på Game Mode. Funkar klockrent. Märker inte av lagg. I film så märker man inget lagg i ljud, det har i så fall med att man har kopplat med HDMI. Eftersom du kör optisk så ska du inte ha några problem. Om jag ser på film via TV:ns Mediaspelare på Mkv filer och optisk till receiver så är det inget lagg i ljudet men om jag kör Popcorn Hour via receiver som är sedan kopplad till TV via HDMI så blir det ibland osynkat och då får jag justera på receivern, men det gällde även min gamla TV, så det har inget med TV att göra utan HDMI osynk är vanligt.
Jag tittade på EX500, EX600 och EX700 innan jag köpte min TV och jag tyckte personligen att bilden var sämre. Mer brus enligt mig, men min tjej gillade inte monitor looken på Sony med borstat stål. Smak sak...
Redigerat av Midnight, 14 januari 2011 - 15:15.
Postad 17 januari 2011 - 22:49
Postad 21 januari 2011 - 04:15
Jo det är så att jag har en Samsung UE46C6005. Det står att denna modellen ska ha 100 hz, men jag hittar inget om det i menyerna. Endast det där motion plus. Sedan när jag läser modellbeteckningen på baksidan av TV:n står det. Samsung UE46C6005 och sedan under 50 hz och 150 watt. Är det någon som vet vad som inte står rätt till där? Börjar bli förvirrad. Hjälp!
Redigerat av Unregistered20dbf236, 21 januari 2011 - 04:16.
Postad 21 januari 2011 - 08:22
Hej!
Jo det är så att jag har en Samsung UE46C6005. Det står att denna modellen ska ha 100 hz, men jag hittar inget om det i menyerna. Endast det där motion plus. Sedan när jag läser modellbeteckningen på baksidan av TV:n står det. Samsung UE46C6005 och sedan under 50 hz och 150 watt. Är det någon som vet vad som inte står rätt till där? Börjar bli förvirrad. Hjälp!
Motion plus = det som kallas 100 Hz. 50 Hz är frekvensen på växelspänningen i ditt och mit vägguttag.
Postad 24 januari 2011 - 00:17
Postad 24 januari 2011 - 15:45
Okej! Tack för svaret! När jag tog demo på motion plus, stod det till och med samsungs 100 hz. Då vet man det. Är det någon som tycker motion plus ger mer liv i bilden eller bara förstör? Sedan undrar jag vart Game Mode läget har tagit vägen på UEC6005. Ska det inte finnas något sånt?
Inställningarna bör finnas under Allmänt. Game Mode kan bara aktiveras via HDMI inkopplat har jag för mig, så fungerar det iallafall för mig.
Motion Plus är mer än smaksak. Många rekommenderar att stänga av det när du tittar på film eftersom du förändrar mycket av original kvaliteen. Man vill komma så nära original bilden som möjligt och inte ha massa med extra lull lull.
Jag stänger av alla dynamiska kontrast och Motion Plus när jag kollar på film, medans den är på om jag kollar på sport.
Dessutom stör jag mig väldigt mycket på "såpa" effekten när man har på Motion Plus. Känns som man tittar på "Days Of Our Lives"... Alldeles för skarpa kanter runt personerna. Men som sagt... det är en smaksak...
Postad 31 januari 2011 - 00:12

Vad jag har hört så är Samsung 6 och 7 serie samma gällande bildkvalite? Stämmer det? Om man ska gå ännu högre, så måste man skaffa sig en 8-serie eller något dylikt. Är väl om man ska ha extra funktioner och annat som 7 serien kommer till sin rätt.
Postad 31 januari 2011 - 06:31
Yes! Upp till var och en, vad man gillar och inte tycker om.
Vad jag har hört så är Samsung 6 och 7 serie samma gällande bildkvalite? Stämmer det? Om man ska gå ännu högre, så måste man skaffa sig en 8-serie eller något dylikt. Är väl om man ska ha extra funktioner och annat som 7 serien kommer till sin rätt.
Stämmer.
UE 6 serien har Edge LED men ingen 3D
UE 7 serien har Edge LED och 3D men i princip samma Tv som 6 serien
UE 8 serien har Edge LED och 3D och bättre specifikation än 7 serien
UE 9 serien är i princip samma som 8 serien, alltså Edge LED och 3D, samt näst intill helt kantlös Ram, köps med eller utan fot och har en Touch fjärrkontroll. Kan lika gärna använda din Touch mobil som fjärrkontroll. Detta är Samsungs bevis på hur schyssta Tv dom kan göra för en äcklig summa pengar
LE 6 serien är LCD och ingen 3D
LE 7 serien är LCD och har 3D
Postad 31 januari 2011 - 08:02
Ställ in så här:
I Meny under Ljud, andra fliken
Ljudformat: Dolby Digital 2.0 istället för Mpeg
Välj högtalare: Tv-högtalare eller Extern högtalare. Välj helst Tv högtalare eftersom den skickar då ut signalen både till TV och Receiver. Till receivern skickar den i 5.1 om sändningen tillåter.
Extra inställning - Spdif-utmatning - Ljudformat: Välj Dolby Digital
Voila.... Nu visar din stärkare Dolby Digital 5.1 ljud och din tv högtalare sändare i Dolby Digital 2.0. Stäng av tv ljudet och kör allt via stärkaren under den sändningen som du vill lyssna i 5.1.
PS: Enklast gör du detta under en film visning på Tv1 HD eller någon annan HD kanal som sänder i 5.1.
När du nu växlar kanal till vanlig Kanal som ej sänder i 5.1 så ställs tv om till PCM och åter tillbaka om du bläddrar till en annan HD kanal. Du behöver alltså bara göra denna inställning en gång på en HD kanal. Klockrent
Lycka till
Postad 01 februari 2011 - 00:04

Postad 01 februari 2011 - 00:31
Postad 01 februari 2011 - 08:14
För två avsnitt sedan så sa ju hans fruga att Iphone 4 var skit

Postad 05 februari 2011 - 09:46

Redigerat av Unregistered20dbf236, 05 februari 2011 - 09:46.
Postad 06 februari 2011 - 15:41
Jag köpte min TV på Expert.se och fick precis som du vänta länge på Samsungs kampanjpaket. När det väl kom häromdagen saknades Shrekfilmerna (i paketet låg 2 par 3D-glasögon och en bluray med naturfilmer i 3D). Ska ringa eller skriva och fråga efter Shrekfilmerna...Hur lång tid är det meningen att det ska ta innan man får Shrek Collection som ingick vid köp av 3D-TV? Har väntat över 6 veckor nu. Börjar bli smått sur.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar