Ni som haft "turen" att hantera teven med emballage tror ni att den skulle gå in i bagaget på en 855 (kombi)?
Den gick in i min golf...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
40 relaterade trådar
Postad 27 September 2008 - 18:02
Den gick in i min golf... Postad 27 September 2008 - 18:49
Hallå!
Hur tror ni W4500 står sig mot Samsungs nya A766? Den skall väl vara bättre än A656... Test av A766: http://www.idg.se/2.1085/1.180954 Har någon av apparaterna ett definitivt övertag på något sätt, eller är den huvudsakliga skillnaden om skärmen är matt eller blank? Postad 27 September 2008 - 19:52
A8:an testas här http://www.digitalve...64-3780-36.html Tydligen väldigt blank skärm. Skulle tro att A7 använder samma glans för att nå upp till 70000:1 Känns somm att en midre blank skärm är att föredra. Tycker jag iaf. Postad 27 September 2008 - 20:04
För egen del går Samsungen bort pga de, i min mening, gräsliga röda detaljerna. Samsungen har väl annars trådlös nätverksanslutning vilket Sonyn inte har. bildkvalitetsmässigt är de så jämnbra att jag inte kan se någon skillnad mellan dem.
Det enda testet på W4500 jag kunnat hitta låg på en norsk sida (http://www.dingz.no/...t.php?id=783948), någon som hittat något annat? Postad 27 September 2008 - 20:10
Någon som vet om LED-funktionen går att ställa in i olika lägen (tex på low) på X4500 eller tidigare X3500?
Känner att det finns en risk att den överarbetar för att få djup svärta och jag skulle vara nöjd om den gick att ställa in på något halvläge där blandat ljusa/mörka partier blir bra. Postad 27 September 2008 - 21:14
What Hi-Fi: http://whathifi.com/...ny-KDL-40W4500/ De gillade verkligen w4500. "In conclusion, it's fair to say that the 40W4500 is one of the finest TVs we've seen all year. And, if you want a screen that can make the most of high-definition content, you'd be bonkers not to give it an audition." Redigerat av tkaka, 27 September 2008 - 21:14. Postad 27 September 2008 - 21:18 Japp, 46 tum i kartong. Med fällda säten. Måtten på kartongen står i denna tråden Postad 27 September 2008 - 22:03
Jag kan säga att en 52" W4500 går precis in i en Audi A4 Avant (kombi). Jag fick min levererad i med en sån :-) Postad 28 September 2008 - 10:15
Någon som vågar uttala sig om skillnaden mellan W4500 och W4000 nu när ni haft möjlighet att ha W4500 hemma ett tag? Var ute och tittade på tvapparater i typ 6 timmar igår, och blev småkär i W4000. Tyvärr ingen butik här i närheten som hade W4500 hemma för demo, och de nästan 2k som skiljer mellan dem i dagsläget är ganska många filmer eller spel.
Gahh! Får snart psykiska problem av det här tvinköpet. 40 är egentligen för smått, och har inte råd (råd och råd... Ser fasiken inte så mycket tv att en kan vara värd 18k) med större av de apparaterna jag vill ha... Så storlek eller kvalitet..? Redigerat av jaQoB, 28 September 2008 - 10:19. Postad 28 September 2008 - 10:44
Jaha, påstår ni att det inte ska vara några problem att få in den i bilen så drar jag väl till Netonnet och skaffar mig en W4500 idag.
Postad 28 September 2008 - 10:46
köper netonnet från svenska sony eller kör dom med gråimport av sony också ? ? ?
Postad 28 September 2008 - 13:53
Dom köper från Sony Sverige. Om du skulle kunnat bemöda dig att gå in på hemsidan och titta så står det till vänster på sidan. Går inte att missa. Postad 28 September 2008 - 16:29
Kontrasten och 100Hz skiljer på papperet. Var och tittade på W4000 på nyöppnade Media Markt i Malmö och fick samma känsla. Klart den bästa apparaten de hade. Såg även W4500 men den såg sämre ut. Inställningarna är väl uppåt väggarna på samtliga kan jag tänka mig. En 52W4500 hade varit trevligt men de sjunker förhoppningsvis rejält i pris runt jul eller strax efter. Är ändå rädd att uppleva den som liten efter att ha kört projektor. Redigerat av TukTuk, 28 September 2008 - 16:32. Postad 28 September 2008 - 19:16
Var in på Sony Center i Sundsvall i helgen och beskådade W4500 i action och kan ju bara säga WOW. En sån blir det nog bara de får in i lager någonstans i närheten så man kan åka och hämta en direkt. Sony Center i Sundsvall räknade en ny leverans i slutet av oktober och tyckte priset var helt överkomligt (18900) för en 46W4500 i nuläget. Så när det närmar sig med leverans blir det nog en beställning.
Roade mig med att fråga på MediaMarkt i Birsta också vad de skulle ha för en 46-tummare och de skulle ha 22000 med leverans i november Postad 28 September 2008 - 19:25
MediaMarkt i Heron City skulle ha nått på 19.000 för en 46:a.. Postad 28 September 2008 - 22:28
Var på Siba och kollade.
Sony 46" W4500 var helt outstanding i bildkvalitet, förlåtande när det gäller insignalbruset det knappt syntes på den. Jämförde mot Samsungs 46" A656. De hade också en Philips 47" PFL5603 lcd som ej var i närheten. Var sedan inne på expert och där gjorde samsungen ett bra intryck, men även LG 47LG505030 gjorde bra ifrån sig... så mycket har med inställningar att göra... Och då blir det svårt att jämföra... Postad 29 September 2008 - 07:44
Tjabba!
Nu har jag haft min 46w4500 över helgen. Dessvärre så har jag rätt så mycket bleeding. Två punkter i övre högra hörnet och en ganska stor i nedre vänstra hörnet. Hur lång tid tog det för er innan era punkter försvann? Finns det recept på några bra åtgärder? Postad 29 September 2008 - 07:47
Var på NetOnNet och införskaffade en 46W4500 igår. Bilden på vanlig TV från ComHem (via box) var över förväntan för min egen del. När jag sedan kollade Sagan om Ringen på DVD blev jag mäkta imponerad, helt fantastisk bild med massor av detaljer som jag aldrig sett på min gamla CRT =) Jag trodde inte att DVD formatet höll så hög klass! Tyvärr ser jag bleeding mer eller mindre i alla hörn. Det är inget som syns när man tittar på material som fyller hela bildytan men om man har svarta kanter uppe och nere syns det tydligt om man tittar efter det.
Postad 29 September 2008 - 08:28
Ni som redan har införskaffat era ex av W4500, kan ni möjligen hjälpa till att reda ut den här saken åt mig en gång för alla. Jag ämnar köpa denna modell inom kort, men velar in i det sista vad beträffar vilken storlek jag ska ha. Jag kommer i viss mån koppla upp datorn mot tv:n (dock inget spelande då jag är helt ointresserad spel). Vidare avser jag köpa någon av Sonys nya Blu-Rayspelare i samband med TV-inköpet. Har också för avsikt att skaffa ComHems HD-kanalspaket "8 favoriter HD", så fort ComHem gör sig besväret att släppa den sedan länge efterlängtade HD-PVR:en (vilket iofs kan komma att dröja länge än). Allt detta till trots så inser jag att jag och min familj ändå kommer kommer fortsätta att titta en hel del på vanliga SD-sändningar, alltså digital-TV som ej är i HD. Principen med dessa högupplösta LCD-apparater brukar ju vara "skit in = skit ut", varför man ska vara försiktig med att köpa en allt för stor TV om man ofta tittar på vanlig SD. Just av detta skäl har jag tidigare tänkt mig 40" som lämplig storlek, men i ärlighetens namn vill man ju gärna ha en större TV om möjligt... Jag kommer sitta ungefär 2,5 till 3 meter från TV:n. Ni som redan köpt W4500, vad gör ni för bedömning av lämplig TV-storlek om man trots allt tittar en del på vanlig SD-sändning och har ca 2,5 till 3 meters avstånd från soffan?
Postad 29 September 2008 - 08:46
Hej Foxen
Jag sitter 3.5m från min tv och köpte 46w4500. Det känns precis lagom stort, 52 hadde blivit för mycke. 40 För lite när man ändåså lägger så pass mycket pengar på det hela. Den klarar SD ganska bra får jag lov o säga, kör en vanlig antenn kabel. Eftersom jag inte orkat bryt mig om HD på tv sändingarna. Har märkt att jag får en del ghosting när det är riktigt mörkt. "eller vad man nu kan kalla det, såg på femman någon film lördags kväll o när det var inzomat på ansiktena och dom rörde sig fort så blev det skuggor kvar" Och så är det ju SD. Detta märks givitvisi nte i fullhd matrial. Jo ska du skaffa en så här bra tv så är jud fullhd matrial något du ska sträva efter att få tag i. Du pratade om att du sitter framför datorn - mot tv. Om du har bra grafik kort kan du ju få full hd matrail från det. Eller så inskaffar du en Tiwox eller popcornhour för fullhd matrial. Ps3 är ju även ett alternativ. Men du var ju igen spel fantast. Postad 29 September 2008 - 08:51
Köp den stora, du behöver ju inte tvunget visa tv bilden över hela skärmytan, när du sedan tittar på bättre material kan du maxa.
Postad 29 September 2008 - 10:05
Hmm, tyckte jag såg någon annan som hade problem med att bilden blir mörkare / ljusare ibland, men nu kan jag inte hitta den posten. Iaf har jag råkat ut för det, är det någon ljuskänslighetsinställning eller nåt? Kan inte hitta någon lämplig inställning på tvn...
edit: hittade en inställning som heter "ljussensor", men den var avstängd... mysko. Redigerat av Unregistered0455b57b, 29 September 2008 - 10:12. Postad 29 September 2008 - 11:05
En polare hade samma problem som du fast med ett annat lcd tv märke. Får att åtgärda det gjorde han följande. vet ej om det går på sony.. Kliv ur tvn´s dynamikläge och välj normal, checka även din funktion dynamisk kontrast så den är avstängd och liknade funktioner är avstängda. Prova dig fram... När du ser på en dvd .. Kan hjälpa dig.. Postad 29 September 2008 - 11:42
Sitter idag 3 meter framför min nya KDL40-W4500 och bilden blir efter en hel del fibblande med inställningarna mycket bra på SD (i princip det bästa jag har sett om man inte räknar in Pioneers plasmor och vissa HD-ready TVs). Går jag dock fram till c:a 2 meter så börjar det synas en hel del fula effekter. Hoppas det hjälper i valet. Redigerat av jonasv, 29 September 2008 - 11:47. Postad 29 September 2008 - 12:57
Hade ju varit underbart om fler kunde posta sina bildinställningar för själv är man helkass på sådant och vill gärna uppnå "bättre" bild.
Förresten, angående stativet... hur hårt ska man skruva i skruvarna? Jag tycker inte tvn står så stabilt när man rör vid tvn, eller har jag lyckats motera stativet fel på något sätt. Postad 29 September 2008 - 14:27
Jag sitter med samma problem på min 46W4000. Först dog HDMI 1 på TV:n. Då böt jag till HDMI 2 och fick bilden tillbaks igen. Sen helt plötsligt började bilden att hoppa mellan mörkt och ljust. Väldigt irriterande Jag har inte detta fenomen när jag tittar på vanliga kanalerna endast när jag tittar via HTPC:n. Är det någon mer som har detta strul eller tips på lösning? Postad 29 September 2008 - 14:48
Den vart inte mörkare när det va en mörk scen? Postad 29 September 2008 - 15:08
Njae, det är lite olika verkar det som. Igår kväll blev menyn i min PS3 plötsligt mörk, ungefär som om en skärmsläckare tonade ned bilden. Idag (är hemma sjuk, urk) när jag tittade på ett avsnitt av Rome blev också bilden mörkare ibland. Fast där var det nog faktiskt när det var en mörk scen... Postad 29 September 2008 - 15:13
Jag har en x3500 och den har nåt som heter "autodimming" som dimmar ner för att få bukt på clouding problemet, på min så slår man av autodimmning genom att slå på Game/Text Mode, du kan ju alltid testa om ni nu har Game/Text Mode på era apparater, men nackdelen med att slå av den iaf på min så kan jag inte använda mig av 100hz då Postad 29 September 2008 - 16:38
Har just fått hem min 46" W4500 och satt upp den på väggen.
Har för mig att den fanns nån länk i den här tråden med bra inställningstips? Hittar den inte men när kanske har adressen? En annan sak som är irriterande är att när jag ser tv via min dreambox så hoppar tv´n mellan wide och 4:3 då jag byter kanal även fast jag valt Wide på tv´n och 16:9 som inställning på dreamboxen. Nån som vet varför? Tacksam för svar! Redigerat av megacurver, 29 September 2008 - 18:24. Postad 29 September 2008 - 18:40
Menade du den här tråden: https://www.minhembi.../Micleg/205992/ Postad 29 September 2008 - 19:33 Jag har en V70 men om man går efter måtten på kartongen för en 46" så skulle den inte gå in stående i en V70. Lasthöjden är 81cm men kartongen är 86cm. Har ni kört hem den liggande, ställt den framför baksätet eller hur har ni lyckats annars? Postad 29 September 2008 - 19:36
Jag hittade nån lurig "autokontrast" eller liknande, satte den till "av", och nu verkar det lugnt För övrigt har nu efter drygt en vecka med tvn i stort sett all clouding och bleeding försvunnit! Wohoo!! Postad 29 September 2008 - 19:36
Jag har en a4 avant 04:a och hämtade idag min 46" W4500. Den går inte in stående med kartong. Jag tog ut den ur katongen och ställde den i baksätet. Postad 29 September 2008 - 19:43
Nätverk (DLNA) på Sony
Vad klara den av ! Någon som provat spela up film m.m ? Postad 29 September 2008 - 19:49
Jag lastade in den liggande i kartongen, hade inte en aning om att LCD skulle transporteras stående. Jag trodde bara det gällde plasmor. Tyckte jag kollade på lådan men såg inga instruktioner just då.Varför ska LCDer transporteras stående?
Postad 29 September 2008 - 20:29
Film funkar inte, men musik däremot. Den hittade mitt NAS med Twonkymedia mediaserver utan problem, men det verkar däremot vara lite problem eftersom den tappade kontakten efter ca 30 sekunders musik. Funkar klockrent på min PS3 och Xbox 360, så det skulle kunna vara något knas med tvn. Postad 29 September 2008 - 20:45
Kapar tråden lite.
Jag såg att Dustin hade 52" i lager i fredags så jag gjorde en beställning. TV'n levererades med bud hem till dörren idag kl 19:15. Allt gick väldigt smidigt och någon timme senare så stod TV'n på plats. Jag återkommer med mera intryck när jag kollat lite tv och film. Första intryck: - inget buzz, min 8 år gamla plasma lät betydligt mera - backlight bleeding, lågt, i mina ögon knappt synligt - lite slö i zappandet - snygga och vettiga menyer - funkar utmärkt med ComHem utan extern box - lättare än vad jag trodde - lite plastig fjärrkontroll - svart 'pianolack' är inte så snyggt - 52" är VÄLDIGT stort !! Jag är kär
DSC02200.JPG 2.9MB
1 Antal nerladdningar
DSC02204.JPG 2.42MB
3 Antal nerladdningar
DSC02206.JPG 3.04MB
1 Antal nerladdningar
Postad 29 September 2008 - 21:04
Håller med om fjärren, den kunde gott haft ram i metall och gärna någon form av knappupplysning. Det är ju faktiskt inte den billigaste modellen på marknaden...
Postad 29 September 2008 - 21:12
Jag förstår inte varför tillverkarna väljer att göra en fjärr som har en tillverkningskostnad på (max) 100 spänn. Man använder den hela tiden och en stor del av kvalitetsintrycket av hela produkten kommer från just fjärren. Inser inte tillverkarna att man skulle kunna betala 1.000 :- extra för tillbehöret 'Fjärrkontroll i borstad Aluminium' ?? Postad 29 September 2008 - 21:28
Jag tycker gott det kunde ingå när man köper tv för den mängden pengar, Samsung har ju iaf vett nog att ha upplysta knappar...
Postad 29 September 2008 - 21:34
Ja, håller med fullständigt! Snålt som f*n att det inte ens var belysta knappar
Men då har jag ett argument till att montera lite ny LED-mysbelysning i vardagsrummet..mooohuuuuuaaaaa Postad 29 September 2008 - 21:41
Ahh.. läser du har både x-box360 och ps3. Har funderingar på att gå att köpa någon av dessa tv-spel. Men läser forum på forum.. Men hittar ej det jag söker.. De jag undrar om det går att köra mkv, x264 filmer på någon av dessa? och vilka andra film format stödjer dem?.. m.v.h Daniel Postad 29 September 2008 - 21:43
Tja!
Till er som har funderat på att köpa en dyrare HDMI-kabel än vad tex clabbe erbjuder så är mitt råd: GÖR DET! Bytte min clas olsson kabel till en Monster PS3 och VILKEN skillnad! Som natt och dag! Jag anser att det lönar sig att köpa en lite dyrare kabel trots allt jag läst om små skillnader. Då vet ni! Postad 29 September 2008 - 21:44
har nu kört datorn på min 46" och tycker bilden e hemskt dålig,det gäller desktop o när man surfar.det ser ut som om man skulle köra fel upplösning vilket jag inte gör. min sammy f86 i sovrummet e 10ggr bättre även tidigare tvn jag hade a656 var helt klockren. fruktansvärt irriterande va fan har jag missat??????
Postad 29 September 2008 - 22:21
Jag använder ps3:an för att titta på film, eftersom den är mycket tystare, så jag har bättre koll på den. Nope, inget mkv tyvärr, och heller inga undertexter (om de inte ligger i själva filen). Dock spelar den xvid grymt bra, och fixar ac3 och annat skoj också. Här är en lista på vad den klarar: http://playstation.c...php?p_faqid=361 Postad 30 September 2008 - 06:11
Fan orka inte läsa allt,men kanske de har tagits upp redan.
Hur är SD bildkvalitén (dvb-t/dvb-c) jämte mot en plasma är de påtaglig skillnad? För denna suddighet ihop flytande av detaljer är inte så roligt som lcdn har. Sitter på en plasma nu, men funderar på att byta efter irriterande problem med scart... tacksam för svar /H 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |