Samsung 2010 - TV
644 svar till detta ämne
Postad 01 March 2011 - 10:05
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Precis.
Det fungerar med svenska modeller och även HD-kanaler fungerar med preview, jag hittade informationen här
Det blir en hel del kanaler att ta bort - Ja, men man behöver faktiskt inte ta bort alla - testa när du tagit bort "ett gäng" om det fungerar.
HaHa, TACK, jag har ju läst den tråden och postat tidigare, men jag glömde bort var denna tråd fanns  Fanns tydligen lite mer info efter mitt inlägg. Hem och prova. Undra om man behöver ta bort alla analoga kanaler också  Frågan är hur du får tillbaka en kanal som man kanske vill ha i framtiden. Längtar till att komma hem och testa
Redigerat av Midnight, 01 March 2011 - 10:14.
Postad 01 March 2011 - 10:20
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
det är väl bara att göra en ny kanalsökning för att få tillbaka dem?
Postad 01 March 2011 - 10:30
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Man borde kunna lägga till bara kanal nr så borde det räcka. Måste hem och prova. Jag gör nog detta efter att jag fått hem alla nya fria HD kanaler som släpptes idag från Com Hem Länk: https://www.minhembi...s...3623&st=360Kom hem och preview och nya HD kanalerna funkar nu
Redigerat av Midnight, 01 March 2011 - 18:06.
Postad 01 March 2011 - 20:39
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
Behöver hjälp med att uppgradera en tv samsung 32C530, (pva panel) är inne på samsung hemsida http://www.samsung.c...e...&returnurl=där finns det två firmware att välja hur ska jag veta vilken jag ska ladda ner och köra i tv´n? tack på förhand Daniel
Postad 01 March 2011 - 21:06
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Behöver hjälp med att uppgradera en tv samsung 32C530, (pva panel) är inne på samsung hemsida http://www.samsung.c...e...&returnurl=
där finns det två firmware att välja hur ska jag veta vilken jag ska ladda ner och köra i tv´n? tack på förhand
Daniel
Kontakta Samsung. Jag förmodar att du måste köra båda. Ring och kolla med dom först
Postad 01 March 2011 - 21:15
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
Kontakta Samsung. Jag förmodar att du måste köra båda. Ring och kolla med dom först
tack.. ringer dit imorgon och hör.. tackar.. föressten ni som är nyfikna på samsungs D serien så det kommit ut en review på techradar.com http://www.techradar...0-931927/reviewvarsegod...
Redigerat av sith_lord_99, 01 March 2011 - 21:16.
Postad 06 March 2011 - 20:03
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Du har inte funderat på 40c755 då? 46" eller 40" beror lite på vad du tror att du får plats med och hur bred tvbänk du har kanske.. välj själv. Jag köpte 40" för trodde att 46"an skulle bli för stor. och så rätt jag hade. Jäkligt nöjd med min 40"are.
Det du ska göra är att, säga i butiken att du vill öppna och kolla så att du får rätt panel. Det sitter en liten klisterlapp på högersida av tvn. det står lite siffor och grejer sen står det Version: Ta någon som SQ01eller SS01. Ta INTE någon som det står CN, AU, FA, Vilken siffra det står spelar ingen roll, 01,02,03,04. men det ska vara SS eller SQ. Tips: gå och kolla på TVn i butiken så ser du vart det står. Om du har tid över kan du kolla på andra samsungar, (LED serien har lappen på baksidan)
Elgiganten har öppet köp på öppnad förpackning, och dom går med på att öppna i butik. Slipper du åka hem och öppna och åka tillbaka. jag har gjort detta, dock på mediamarkt (dom gillade det inte) men flera bekanta har gjort det på elgiganten och det funkade galant.
Vad är det för fel på CN AU FA då? //Lorryquai
Postad 09 March 2011 - 16:11
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Vad är det för fel på CN AU FA då?
//Lorryquai
Troligtvis dåliga erfarenheter från användare som fått dessa paneler. Dom är oftast inte tillverkade av Samsung själva utan av tredje part som Samsung köpt in. Därmed så är panelerna inte alltid 100%. Man ska definitivt kolla på detta när man köper TV. Det var så jag tittade på t ex min TV innan köp. Skrev en recension på prisjakt för över 8månader sedan om just paneler till C655 serien. https://www.prisjakt...kt.php?o=593125
Redigerat av Midnight, 09 March 2011 - 16:12.
Postad 27 March 2011 - 11:30
sudden76
-
sudden76
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag har ett problem när jag spelar in program på min C8705. Egentligen är det väl inte inspelningsfunktionen det är fel på utan EPG:n. Det är ganska ofta att programmet inte har slutet förens den har det enligt EPG:n. Väldigt trist att alltid missa den sista minuten av programmen. Är det någon annan som har samma problem. Har haft en inspelningsbar digitalbox och då kunde man ställa in hur långt innan och efter programmet den skulle fortsätta att spela in. Men verkar inte finnas här.
Någon som har en lösning på problemet? Kanske är klockan som går fel?
Postad 29 March 2011 - 22:28
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jag har nu gett upp plasma och siktar på en 46 tums LCD (ej LED).
Hade bestämt mig för SOnys EX500, men såg C755 i butik och blev imponerad. Tyckte det va bättre djup i svärtan på samsungen.
DOck funderar jag på om 7 serien har bättre bild än 6 serien?
Jag struntar i 3D.
Sedan undrar jag om det är något generellt med att C755 har problem med att hålla ihop bilden vid snabba ponoreringar? Demoslingan på mediamarkt uppvisade nämligen att ibland delades i två halvor.
Motion flo stod på standard och apparaterna bredvid hade inte samma problem.
Postad 30 March 2011 - 11:38
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hej, vi är ett par som undrar hur Samsung PS58C6505 är hemma i hemmiljö... sett den på expert. hade inte mycket reflektioner alls... men läste nånstans att den kan ha väldigt hög buzzning.... men det går att åtgärda med tekniker...
Hur är den med 24hz filmer, panorerinar etc tro... nån som vet..?
Edit: Ghosting/IR, existerar det..?
Redigerat av Garrett, 30 March 2011 - 12:51.
Postad 01 April 2011 - 19:36
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Jag har nu gett upp plasma och siktar på en 46 tums LCD (ej LED). Hade bestämt mig för SOnys EX500, men såg C755 i butik och blev imponerad. Tyckte det va bättre djup i svärtan på samsungen. DOck funderar jag på om 7 serien har bättre bild än 6 serien? Jag struntar i 3D.
Sedan undrar jag om det är något generellt med att C755 har problem med att hålla ihop bilden vid snabba ponoreringar? Demoslingan på mediamarkt uppvisade nämligen att ibland delades i två halvor. Motion flo stod på standard och apparaterna bredvid hade inte samma problem.
LCD 7 serien bygger på 6 serien fast med 200hz och 3D. Så gott som samma paneler. Stäng av motion plus så slipper du hack i panoreringar, alternativt minsta motion plus rörelsen. Du såg säkert med högsta motion plus i butik
Postad 02 April 2011 - 10:03
phuq
-
phuq
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Vad är det för fel på CN AU FA då?
//Lorryquai
Jag köpte en Samsung LE-46c635 med AA01 som märkning, således en "mindre bra" panel. Tyckte väl ändå att bilden var helt ok förutom en osedvanligt dålig betraktningsvinkel. Som "tur" var så uppstod ett pixelfel (röd, elak pixel mitt i rutan) och Samsung kom med sin hemservice och gjorde ett panelbyte. Den nya panelen är en Samsung-panel. Såg tydligt märkningen på kartongen panelen låg i. IPVA (eller liknande bokstäver). Den nya panelen har: bättre svärta, högre "ljusintensitet", bättre skärpa (fick ställa ner skärpan från 40 -> 20 på SD-material), klarare färger men framförallt en KLART bättre betraktningsvinkel! Så att förneka panellotteriet är bara dumt, det finns där och spelar en otrolig roll för bildens beskaffenhet samt hur nöjd man bör vara som användare!
Postad 02 April 2011 - 14:02
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Okey känns kanske lite onödigt att gå på C755 istället för C655.
Men stämmer det att alla C755 har den bra panelen medans C655 kan ha vilken som helst?
Postad 02 April 2011 - 18:02
phuq
-
phuq
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Jag tror att panellotteriet även förekommer på 7-serien. Om någon har en bättre källa än tro så får ni gärna bekräfta eller dementera. Så om det är värt 1500:- ytterligare för en 7-serie jämfört med en 6-serie kan du bara bedömma själv. För mig var inte 3d ett ringaste dugg intressant så 6-serien var ett självklart val (och då speciellt 6 35 för att få den matta panelen istället för den superglansiga). Mängder av söderfönster!
Postad 05 April 2011 - 10:48
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Har köpt en C755 och är väl sådär halvnöjd hittills. Har gått från HD-ready plasma till denna full-HD LCD och de flesta farhågor om pixlig bild och dålig rörelseskärpa har väl infriat sig när man ser på SD-bild och till viss del även på HD. Gamla plasman från 2007 slår den på fingrarna rejält på vanlig TV då C755 känns suddig, men samtidigt pixlig.
Dock är bluray bilden super.
Blev även lite besviken på svärtan. Den är bra i ljus omginvning, men när det mörknar så lyser ju panelen rejält. Jag har sänkt från 14 till 10 på backlight, men även om man drar ner till 0 så lyser det rätt mycket. Min PV60 är nog likvärdig. Dock är det ingen clouding och väldigt jämnt
En sak jag märker att den rejäla lagen i normalläget. Jag ännu inte provat att spela, men menyerna i PS3 är rejält sega.
Jag använder mitt PS3 till i princip allt (blu-ray, streama film och spel) och det verkar knepigt att behöva gå djupt ner i menyträdet för att ställa in Game mode på av (även barnen ska ju klara att hantera TVn). Kan man inte få den att ställa in det automatiskt efter vad PS3an gör (typ att 24Hz stänger av game mode)?
Det blir ju även jobbigt att behöva just
Längtar lite tillbaka till plasma, men då får man buzzing och flimret som är ännu värre.
Får se vad som händer under 30 dagar öppet köp, men nu känns input lag som en liten stopper
Redigerat av e3henri, 05 April 2011 - 10:54.
Postad 06 April 2011 - 14:32
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jag tror att panellotteriet även förekommer på 7-serien. Om någon har en bättre källa än tro så får ni gärna bekräfta eller dementera. Så om det är värt 1500:- ytterligare för en 7-serie jämfört med en 6-serie kan du bara bedömma själv. För mig var inte 3d ett ringaste dugg intressant så 6-serien var ett självklart val (och då speciellt 635 för att få den matta panelen istället för den superglansiga). Mängder av söderfönster! 
Jag fick iallafall en SQ01. Och jag köpte C755 på elgigantens kampanj så fick den för samma pris som C655.
Redigerat av e3henri, 06 April 2011 - 14:37.
Postad 07 April 2011 - 19:37
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
HUr uppstår den s.k. blinkbuggen?
Jag har haft min i 3 dagar och idag så bytte den källan från HDMI (playstation3) till min digitalbox (SCART) av sig själv. Digitalboxen var på hela tiden
Jag har märkt att den automatiskt hoppar till SCART om man sätter på boxen när man ser på playstation (så vill jag inte ha det egentligen, men men)
Är detta ett s.k. blink som jag har råkat ur för och som då gjorde att den hoppade bort från HMDI1?
Förresten, är det någon som har blinkproblemen (bilden försvinner 1 sek och kommer tillbaka)? Jag har inte läst det här, men i andra forum verkar ju alla ha det felet.
Redigerat av e3henri, 07 April 2011 - 20:00.
Postad 08 April 2011 - 09:41
mahe0543
-
mahe0543
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har Canal digital kort och satellitmottagare i min samsung 8705 tv, och epg fungerar inte med preview i kanalvy. Skickade en fråga till samsung som svarar så här:
Detta beror på att din leverantör av kanaler inte sänder ut denna
informationen på alla kanaler. Utan de sänds på en specifik vilket
skulle behöva två mottagare i Tv.n för att visas. I Schema läge så är
det bara en ruta som läggs över den aktuella bilden och är inte beroende
på hur signalen sänds ut. Du kommer inte kunna få denna visningsbild via
guide på TV:n.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.
Med vänliga hälsningar
Samsung Support
Så detta beror på min leverantör och är förmodligen samma bekymmer som comhem har...
Postad 08 April 2011 - 14:42
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Ingen som kan kommentera om BLINK? Alltså att bilden blir svart ett par sekunder via HDMI (och eventuellt hoppar till EXT/SCART)?
Säg gärna om ni har problemet eller inte.
Postad 08 April 2011 - 19:05
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Har Canal digital kort och satellitmottagare i min samsung 8705 tv, och epg fungerar inte med preview i kanalvy. Skickade en fråga till samsung som svarar så här:
Detta beror på att din leverantör av kanaler inte sänder ut denna informationen på alla kanaler. Utan de sänds på en specifik vilket skulle behöva två mottagare i Tv.n för att visas. I Schema läge så är det bara en ruta som läggs över den aktuella bilden och är inte beroende på hur signalen sänds ut. Du kommer inte kunna få denna visningsbild via guide på TV:n. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Med vänliga hälsningar Samsung Support
Så detta beror på min leverantör och är förmodligen samma bekymmer som comhem har...
Tjena, läs mitt inlägg längre upp och tidigare sidor. Som du ser på bilden så funkar preview utan problem med Com Hem, så länge du rensar bort alla kanaler som du inte abonnerar på. e3henri: Inga blink problem på min LE55c655 eller LE40c755. BYT ut din eller ring samsung så får dom komma hem till dig. På måndag ska jag felanmäla min fjärrkontroll. Börjar glappa med nedåttryck... Jag använder en iPad och iphone 4 med Samsung Appen från AppStore som fjärrkontroll, men jag saknar Guide knappen som inte finns med i Appen.
Redigerat av Midnight, 08 April 2011 - 19:11.
Postad 09 April 2011 - 12:42
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
min tv låter!
hejsan har köpt en samsung 46c750, om man går fram till den och lägger örat ovanför så låter den ett elektronik surr. höjer man bakgrundsljud till 20 så blir den tyst men sänker man så låter den igen. ni som har köpt denna tv kan ni prova och se om era låter. det är en lcd så den ska vara tyst tycker jag. tror de är fel på min.
Redigerat av sith_lord_99, 09 April 2011 - 12:43.
Postad 09 April 2011 - 13:03
phuq
-
phuq
-
Amatör
-
-
67 inlägg
min tv låter! hejsan har köpt en samsung 46c750, om man går fram till den och lägger örat ovanför så låter den ett elektronik surr. höjer man bakgrundsljud till 20 så blir den tyst men sänker man så låter den igen. ni som har köpt denna tv kan ni prova och se om era låter. det är en lcd så den ska vara tyst tycker jag. tror de är fel på min.
Jag har en 46c635 och den låter INTE oavsett vilket nivå man har på bakgrundLJUSET som jag väl antar att du menar. Kör oftast på mellan 4 och 12 och den har aldrig låtit. Så jag antar att något är fel på din apparat. Ring Samsung service på 0771-samsung och fråga!
Postad 09 April 2011 - 17:46
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
Jag har en 46c635 och den låter INTE oavsett vilket nivå man har på bakgrundLJUSET som jag väl antar att du menar. Kör oftast på mellan 4 och 12 och den har aldrig låtit. Så jag antar att något är fel på din apparat. Ring Samsung service på 0771-samsung och fråga!
får ta och riong adem på måndag.. men tror de har att göra med 3D... De är nog sensorn till 3d som låter..
Postad 10 April 2011 - 00:01
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
får ta och riong adem på måndag.. men tror de har att göra med 3D... De är nog sensorn till 3d som låter..
Sensorn till 3D? Det enda som finns är en IR sändare och inte har du väl hört en fjärrkontroll låta? Du har ju ägt en C655 redan och C755 ska inte låta mer. Min är helt tyst, bara ett extremt låt nätbrum som alla apparater har om man lägger örat helt emot. Ljusstyrkan spelar ingen roll. Då har jag visserligen bara kört i 2D ännu (har inte alls kännt nåt behov av att plocka upp glasögonen ännu...vill komma överens med 2D bilden först)
Postad 10 April 2011 - 19:26
bitcomplex
-
bitcomplex
-
01100001001
-
-
387 inlägg
Saxat från min produktfråga:
Verkar som om allt ska vara 3D nu. Samtidigt har denna modell fått väldigt många positiva omdömen. Om jag nu inte är intresserad av 3D, finns det någon motsvarande (och förhoppningsvis billigare) produkt i serien som skippar 3D-funktionerna, men i övrigt är samma (eller nästan
Postad 10 April 2011 - 21:50
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
e3henri: Inga blink problem på min LE55c655 eller LE40c755. BYT ut din eller ring samsung så får dom komma hem till dig.
Jag har undersökt lite och att den byter källa av sig själv kan inte bero på det s.k. blinkproblemet. SÅ jag har alltså inte haft det problemet och det kanske är klart överdrivet. Jag börjar bli mer nöjd nu. Enda problemet är den väldigt pixliga SD bilden, den va mkt snällare på gamla plasman. Jag har visserligen dragit ner på motion flow rejält (hatar såpopera) och det kanske bidrar till pixligheten istället. Lite jobbigt att skärpan kommer och går. Typiska LCD problem antar jag, men som det ser ut nu så har de plasma jag testat haft andra värre problem
Postad 11 April 2011 - 13:39
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
På Samsung LE46C755 så kör jag med dessa inställningar och det fungerar bra för mig: http://www.hdtvtest....20100709761.htmTagit nedan från ovan länk: These are the settings that gave good results *on our individual unit*: 2D: Mode: Movie Backlight: 4 (Jag har själv 9, tycker det blir för mörkt annars) Contrast: 90 Brightness: 44 Sharpness: 0 Colour: 50 Tint: 50/50 ADVANCED: Off Off Shadow 0 Gamma +1 Colour Space: Custom 10p WB: On Flesh Tone: 0 EE: Off Colour Space: Red: 54 0 0 Green: 21 20 0 Blue: 6 14 57 Yellow: 50 39 0 Cyan: 24 33 53 Magenta: 55 12 55 White Balance: 26 24 25 15 28 17 10p WB (will probably be no use for other units): 1: 1 -1 -5 2: 0 0 0 3: 0 1 1 4: 0 -1 2 5: -1 -1 2 6: 2 -3 0 7: 0 0 -1 8: 0 0 0 9: 0 -3 8 10: -1 -1 1 Picture Options: Colour Tone: Warm2 Size: Screen Fit DN Filter :Off MPEG filter: off Motion PLus: Custom (10/0) ************************* 3D Mode: Backlight 20 Contrast 90 Brightness 42 Sharpness 0 Colour 44 Tint 50/50 Advanced: Black Tone, Dynamic Contrast: Off Gamma: +2 Colour Space: Auto White Balance: (top to bottom): 25 25 22 28 23 39 Picture Options: Warm2 Motion Plus: CLEAR (NOT custom)
Redigerat av Midnight, 11 April 2011 - 13:40.
Postad 11 April 2011 - 14:17
mahe0543
-
mahe0543
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Detta beror på att din leverantör av kanaler inte sänder ut denna informationen på alla kanaler. Utan de sänds på en specifik vilket skulle behöva två mottagare i Tv.n för att visas. I Schema läge så är det bara en ruta som läggs över den aktuella bilden och är inte beroende på hur signalen sänds ut. Du kommer inte kunna få denna visningsbild via guide på TV:n. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Med vänliga hälsningar Samsung Support
Tjena, läs mitt inlägg längre upp och tidigare sidor. Som du ser på bilden så funkar preview utan problem med Com Hem, så länge du rensar bort alla kanaler som du inte abonnerar på.
e3henri: Inga blink problem på min LE55c655 eller LE40c755. BYT ut din eller ring samsung så får dom komma hem till dig.
På måndag ska jag felanmäla min fjärrkontroll. Börjar glappa med nedåttryck... Jag använder en iPad och iphone 4 med Samsung Appen från AppStore som fjärrkontroll, men jag saknar Guide knappen som inte finns med i Appen.
Jag testade att bara lägga in tre kanaler på mina favorite, svt1, svt2, tv4, och körde denna och jag såg fortfarande inget. Så jag skickade även ett mail till canal digital om detta. Så här svarade Canal Digital på min fråga om preview: Hej och tack för ditt mail Via kan inte svara på hur det fungerar med annan hårdvara än vår egen. Det är ingenting som vi kan påverka med hur vi skickar ut signalen, utan det måste bero på TV:ns funktion. Med vänliga hälsningar Exxx Xnnn Canal Digital Kundservice
Postad 11 April 2011 - 23:30
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Är det någon som vet om några av modellerna från 2010 kommer att få ta del av nyheterna i mjukvaran för årets modeller: Smart TV (Smart hub, Web browser, etc) ? Apps Built for Your TV
Redigerat av lostsoul, 11 April 2011 - 23:57.
Postad 13 April 2011 - 07:24
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Har ägt en Samsung 755 i drygt två veckor nu. Bra bild men skumma fel.
En trasig hdmi efter en vecka. Jordfelsbrytaren löser lite då och då. Antar att apparatjord går ner i hdmi och vidare in i antennen...
Blir att lämna in den, funkade med mantelströmfilter med boxer men inte med Canal digital...
Postad 14 April 2011 - 18:55
sudden76
-
sudden76
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Fanns en ny mjukvara att ladda ner, men vart kan man läsa vad som är nytt eller förbättrat i de olika firmewaresen som man laddar ner?
Postad 14 April 2011 - 19:50
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
En fråga, går glaset över hela tvn på Samsung 755 eller ser det bara ut så. Polerade med en fiberduk och fick små små poler repor trots att jag spreja med display medel innan, lite surt när tvn är helt ny.
I övrigt var det två HDMI kablar som var kassa och inte ingången....
Postad 14 April 2011 - 23:58
Fredrik01
-
Fredrik01
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej, jag har en Samsung UE55C8705 och har en fråga angående uppskalning av SD-sändningar. Än så länge använder jag tevens inbyggda digitalmottagare och jag tycker att teven är grym på att skala upp till full HD. Visst varierar det beroende på vilken kanal och program förstås, men generellt blir det otroligt bra.
Det som förvånar mig är när jag tittar på teve på min externa Sony PVR med digitalmottagare via HDMI och väljer att den ska skicka 576p till teven som blir bilden sämre än tevens inbyggda mottagare - som bara kan te emot SD-material?! Hur kommer det sig? Borde det inte bli samma kvalitet på uppskalningen? Oavsett vilken upplösning jag väljer på Sony-boxen så blir bilden sämre än tevens inbyggda. Fattar inte varför.
Jag hade en Sagem HD-box ett tag men lämnade tillbaka den då den bla var kass på att skala SD-material. Jag testade så klart att skicka 576p även från denna box till teven med samma resultat. Bilden blev sämre än tevens inbyggda mottagare.
Någon som vet varför det blir så? Testade på olika HDMI-ingångar utan skillnad. Så vitt jag vet är alla övriga inställningar desamma på dom olika HDMI-ingångarna och på tevens inbyggda mottagare.
/Fredrik
Postad 16 April 2011 - 11:59
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fanns en ny mjukvara att ladda ner, men vart kan man läsa vad som är nytt eller förbättrat i de olika firmewaresen som man laddar ner?
Leta upp motsvarande TV på samsung UK sida exempelvis för Plasma 7705: http://www.samsung.c.....50" 3D Plasma
Postad 18 April 2011 - 08:28
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Hej, jag har en Samsung UE55C8705 och har en fråga angående uppskalning av SD-sändningar. Än så länge använder jag tevens inbyggda digitalmottagare och jag tycker att teven är grym på att skala upp till full HD. Visst varierar det beroende på vilken kanal och program förstås, men generellt blir det otroligt bra.
Det som förvånar mig är när jag tittar på teve på min externa Sony PVR med digitalmottagare via HDMI och väljer att den ska skicka 576p till teven som blir bilden sämre än tevens inbyggda mottagare - som bara kan te emot SD-material?! Hur kommer det sig? Borde det inte bli samma kvalitet på uppskalningen? Oavsett vilken upplösning jag väljer på Sony-boxen så blir bilden sämre än tevens inbyggda. Fattar inte varför.
Jag hade en Sagem HD-box ett tag men lämnade tillbaka den då den bla var kass på att skala SD-material. Jag testade så klart att skicka 576p även från denna box till teven med samma resultat. Bilden blev sämre än tevens inbyggda mottagare.
Någon som vet varför det blir så? Testade på olika HDMI-ingångar utan skillnad. Så vitt jag vet är alla övriga inställningar desamma på dom olika HDMI-ingångarna och på tevens inbyggda mottagare.
/Fredrik
Verkar som din Sony pvr verkar inget vidare. Gammal modell med dålig uppskalningsförmåga. Jag vet att din tv skalar om det, så det måste vara spelaren. Testa koppla in en stationär dvd spelare med HDMI och skicka ut bilden med SD upplösning. Skalas bilden upp bättre än Sony pvr? Det är det jag komma på som du kan testa
Redigerat av Midnight, 18 April 2011 - 08:29.
Postad 18 April 2011 - 11:02
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
hejsan, har en samsung 46c750..
Men har problem,
För det första har jag bleeding i de två nedre hörnen syns när det är mörkt i rummet.
Andra problemet syns oxå i mörkret när jag går fram och tillbaka i menyer så kan jag se röda streck efter menyn.
Någon som har liknade problem, jag kommer lämna tillbaka tv.
Är väldigt sugen på en till för om inte dessa två problem fanns är jag kanon nöjd med tv´n....
Så ska man chansa på en till eller ska man ta ett annat märke.
har en samsung 32c530 på barnens rum och den har inget problem med de som 46c750 har..
//Daniel
Postad 18 April 2011 - 18:04
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
hejsan, har en samsung 46c750..
Men har problem, För det första har jag bleeding i de två nedre hörnen syns när det är mörkt i rummet. Andra problemet syns oxå i mörkret när jag går fram och tillbaka i menyer så kan jag se röda streck efter menyn.
Någon som har liknade problem, jag kommer lämna tillbaka tv. Är väldigt sugen på en till för om inte dessa två problem fanns är jag kanon nöjd med tv´n.... Så ska man chansa på en till eller ska man ta ett annat märke.
har en samsung 32c530 på barnens rum och den har inget problem med de som 46c750 har..
//Daniel
Jag har iallafall inte dessa problem som du upplever. Du har ju bleeding på din LCD, inte lika vanligt på LCD som Edge LED. Testa en annan men köp den nordiska 755 modellen.
Postad 19 April 2011 - 21:34
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Sedär nu har jag mer eller mindre löst mina problem med dålig SD-bild via min SCART box.
Lite pinsamt, men insåg inte att endast EXT1 har stöd för RGB.
Bruksanvisningen nämner inget om detta utan det står bara på baksidan. Nu är det betydligt bättre detaljrikedom i SD-bilden.
Mycket nära att skyddsplasten åker av och kartongen slängs nu
Redigerat av e3henri, 19 April 2011 - 21:35.
Postad 20 April 2011 - 23:17
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Någon som provat att köpa 3D glasögon från utlandet? Verkar svåra att få tag på och de icke-laddingsbara går på 800:- här.
Postad 26 April 2011 - 18:18
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Nu har jag lämnat tillbaka LE40C755 som dator skärm och bytte till Sony KDL-46CX520. Ville ha större skärm och inget lull lull
Postad 19 July 2011 - 11:14
PERSSA
-
PERSSA
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Är det någon som uppdaterat med den nyaste firmwaren till sin samsung 755 modell ? http://www.samsung.c...amp;tab=support
Postad 11 August 2011 - 16:47
PERSSA
-
PERSSA
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Är det någon som uppdaterat med den nyaste firmwaren till sin samsung 755 modell ?
http://www.samsung.c...amp;tab=support
Jag försöker igen , finns det någon som har testat att uppdatera senaste firmwaren?
Postad 11 August 2011 - 21:59
PERSSA
-
PERSSA
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Jag försöker igen , finns det någon som har testat att uppdatera senaste firmwaren?
ingen ?
Postad 08 September 2011 - 13:37
morre123
-
morre123
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
finns det ingen browser på dessa modeller? har en c7705 o hittar ingen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|