Sony X4500 & W4500 Bravia LCD
1200 svar till detta ämne
Postad 16 November 2008 - 23:19
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Kopplingen är DVI-HDMI adapter till HDMI-HDMI-kablage, satt i port 2 i tvn-n. Alla inställningar över den gör att jag får en svart skärm och inget mer. /simm
Använder du kontrollpanelen för att ändra upplösning? Testa i så fall att ladda ner Powerstrip för att änrda upplösningen. Kolla också så att du ställer TV'n som primär skärm.
Redigerat av Tomanista, 16 November 2008 - 23:21.
Postad 17 November 2008 - 00:32
Stefan S
-
Stefan S
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Nu har man en 46W4500 i vardagsrummet men får inte till mer än 1280x768 (eller var det 720 kanske) när jag matar den med DVI-HDMI från min gamla stationära dator/simm
Precis de där har jag på min x3500 om jag sätter dvi kabeln i utgång 2 från grafikkortet, max 720p allt över det blir "no signal" men i utgång 1 så får jag 1080p, mycke märkligt
Redigerat av Stefan S, 17 November 2008 - 00:33.
Postad 17 November 2008 - 12:47
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Finns nu test av W4500 på www.hdtvtest.co.uk
Postad 18 November 2008 - 00:04
Unregistered5dd8600d
-
Unregistered5dd8600d
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag beställde en 46W4500 från Multitech för snart två månader sen och jag har ännu inte sett röken av den... Är det normalt att behöva vänta så här länge trots att allt är betalt och klart? Senast förra veckan hade de över trettio stycken i lager...
Postad 18 November 2008 - 01:22
inconsistent
-
inconsistent
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Kräv pengarna tillbaka och handla av någon seriös handlare. Antar att priserna gått ner med flera tusen sen du köpte tv-n?
du kan få den på några dagar hos andra handlare
Postad 18 November 2008 - 11:20
Unregistered55ef3133
-
Unregistered55ef3133
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Finns nu test av W4500 på www.hdtvtest.co.uk 
Det hade varit kul veta vilka inställningar dom använde när input lagget på 30ms mättes. Det stod bara att det inte var nån skillnad med motionflow på/av men största skillnaden enligt mig kändes när man växlade mellan de olika film-lägena. var det av så ingen skillnad mot v3000 som nog ligger mellan 0-10ms (film mode standard) Och detta i känsliga spel som Rock Band. Kan dock hålla med att jag föredrar Motionflow framför tex Samsungs 100Hz/Dnie-lösning. Blir inte lika märkbart alls. Blir bara bra
Postad 18 November 2008 - 19:37
Brago
-
Brago
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej,
Har försökt hänga med i hela tråden men om jag missat min fråga så får ni gärna peka mig rätt...
Jag tänkte gå och köpa mig en 40w4500 eller 46w4500. Vi sitter mellan 3 och 5 meter från TV:n när vi tittar. Även om jag tänker koppla in DVD, PS3 och dator till TV:n så blir det ju så att 90%+ av tittandet kommer att ske via boxer och inbygda tunern. Jag börjar dock bli lite nervös att det inte kommer se så bra ut, speciellt om jag går upp på 46-tummaren.
Är det någon som kör Boxer (inte HD-sändningarna) på sin 46w4500 eller 40-dito? Funkar det? Är det OK, dåligt eller bra? Detta är första platt-TV:n så bilden jämförs med en säkert 10-år gammal tjock-TV på typ 26 tum där bilden faktiskt är riktigt bra med boxer. Eller som frugan säger "varför ska vi köpa en ny TV om bilden bara blir sämre?"
Tack för input
Stefan
Postad 19 November 2008 - 09:55
Unregistered0455b57b
-
Unregistered0455b57b
-
Användare
-
-
214 inlägg
Jag tycker bilden på w4500 nästan är BÄTTRE än min gamla tjock-tv, så jag tycker absolut ni ska köpa en
Postad 19 November 2008 - 12:42
Unregistered55a3cb95
-
Unregistered55a3cb95
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej, Har försökt hänga med i hela tråden men om jag missat min fråga så får ni gärna peka mig rätt...
Jag tänkte gå och köpa mig en 40w4500 eller 46w4500. Vi sitter mellan 3 och 5 meter från TV:n när vi tittar. Även om jag tänker koppla in DVD, PS3 och dator till TV:n så blir det ju så att 90%+ av tittandet kommer att ske via boxer och inbygda tunern. Jag börjar dock bli lite nervös att det inte kommer se så bra ut, speciellt om jag går upp på 46-tummaren.
Är det någon som kör Boxer (inte HD-sändningarna) på sin 46w4500 eller 40-dito? Funkar det? Är det OK, dåligt eller bra? Detta är första platt-TV:n så bilden jämförs med en säkert 10-år gammal tjock-TV på typ 26 tum där bilden faktiskt är riktigt bra med boxer. Eller som frugan säger "varför ska vi köpa en ny TV om bilden bara blir sämre?"
Tack för input Stefan
Vi har 46W4500 och tittar nästan uteslutande på Boxer, ej HD. Vi sitter ca 2,5 meter ifrån och det är absolut inget problem att bilden upplevs som dålig på så nära håll. Du skall veta att man snabbt vänjer sig vid storleken och att du med stor säkerhet inte kommer att ångra dig om du går på 46". Väljer du 40" är sannolikheten stor att du upplever bilden som liten efter ett tag.
Postad 19 November 2008 - 15:10
Brago
-
Brago
-
Rookie
-
7 inlägg
Jamen perfekt! Det var trevligt att höra!
Är det fler som har erfarenehter så är dom såklart väldigt välkomna.
Tack
Stefan
Postad 19 November 2008 - 16:41
Epin
-
Epin
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag fick min 46w4500 i förra veckan. Har inte hunnit lägga upp några bilder än tyvärr.
Jag är supernöjd! Har Tele2´s digitala utbud via kabel-TV (DVB-C). Kör CA-modul, så ingen extern box. Bilden är kanon, men helt naturligt så ser man nu tydligare hur "dålig" standard-sändningar är, när man förstorar upp bilden till 46". Detta tänkte jag inte på nämnvärt när man satt och glodde på den gamla 32"-tvn.
Men sätter man sig på lite längre avstånd, i mitt fall 3-4m till soffan, så tänker jag inte på det alls...
Annars så hjälper 100Hz till att få även SD-sändningar att se mjukare och naturligare ut när bilden rör sig och den inbyggda boxen tycker jag är kanon att använda. Snabb i valen av kanaler och EPG i jämförelse med de jag testat tidigare, vilket jag stört mig enormt på på de äldre platt-TV-varianterna men även externa boxar i vissa fall...
Det enda jag har reagerat på är som de andra skrivit, lite genomsipprande bakgrundsljud ute i kanterna när bilden skall vara svart, vilket jag tycker har blivit bättre nu än när jag tryckte igång den första gången. Det är lite kvar ännu, men förhoppningsvis försvinner det helt...
Annars skall det gå att få väck tydligen genom att sänka bakgrundsbelysningen ett par steg, men det kanske man inte heller vill offra i alla lägen...
Återkommer när jag hunnit testa lite mer inställningar osv...
Postad 19 November 2008 - 19:51
JetJaguarr
-
JetJaguarr
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Just nu får man en XBOX 360 Arcade, 1 spel, HDMI kabel samt väggfäste på köpet om man köper en 40W4500 eller 46W4600 på Dustin.
Redigerat av JetJaguarr, 19 November 2008 - 19:54.
Postad 19 November 2008 - 21:32
dUm
-
dUm
-
Rookie
-
7 inlägg
Gokväll!
Tänkte bara höra om någon av er W4500 ägare upplever att "skärmen" lutar aningens (3-5mm) åt ena eller andra hållet?
Gäller alltså ni som använder bordstativet.
Tack tack ...
Postad 19 November 2008 - 22:08
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Gokväll!
Tänkte bara höra om någon av er W4500 ägare upplever att "skärmen" lutar aningens (3-5mm) åt ena eller andra hållet?
Tack tack ...
Låter som att ditt stativ är felbalanserat eller skevt.
Postad 20 November 2008 - 08:35
Epin
-
Epin
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Gokväll!
Tack tack ...
Jag använder bordsstativet på en 46w4500 och jag har inte märkt någon lutning åt något håll. Har inte kollat något särskilt efter det heller, men det känns som något man hade märkt rätt snabbt... Testat att monterat om stativet?
Postad 20 November 2008 - 08:38
Qwip
-
Qwip
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon som har hittat någon review där de har hunnit med att mäta eventuell input lag på w4500 -serien?
Eller finns här någon LCD Input lag-mästare som förstår sig på hur Motionflow kommer att påverka inputlag.
Jag mätte på en 46w4500: Input Lag via scart spelläge av = 105 ms Input lag via scart spelläge på = ca 60 ms. Här blir dessutom ljudet lite osynkat, ca 40 ms före bilden Input lag via HDMI spelläge av = 45 ms Input lag via HDMI spelläge på = 15 ms Den enda inställning jag konstaterade påverka lag var spel/text-läget.
Postad 20 November 2008 - 09:21
Fredrik_L
-
Fredrik_L
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Just nu får man en XBOX 360 Arcade, 1 spel, HDMI kabel samt väggfäste på köpet om man köper en 40W4500 eller 46W4600 på Dustin.
Perfekt, då har man beställt en sån =) Någon som har koll på hur lång leverans tid dustin burkar ha?
Postad 20 November 2008 - 09:36
ankan72
-
ankan72
-
Rookie
-
3 inlägg
Har hållit koll på 46W4500 i ett tag då den verkar klart intressant. Men varför går priset upp? Alla andra verkar sänka priser på sina apparater, men inte Sony. Kan den verkligen vara så prisvärd?
/Anders
Postad 20 November 2008 - 13:42
Unregistered242b20f0
-
Unregistered242b20f0
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Gokväll!
Tack tack ...
Nejdå.använder bordstativet till min 46W4720(4500)och inga problem..den lutar inte,för övrigt är Tv fantastisk fin,både på digitalt program och dvd-filmer,helt nöjd med andra ord..specielt som jag fick bra pris på den eller 2500:- under Onoff´s pris.
Postad 20 November 2008 - 20:26
dUm
-
dUm
-
Rookie
-
7 inlägg
Gokväll! (igen)
Ska lyfta ner tv'n (40") till helgen och "montera om" stativet, annars är det väl möbeltassar eller dylikt på ena sidan som gäller tyvärr :[
Förövrigt är den helt kanon i alla sammanhang jag hunnit provat på, (än så länge i alla fall) bara så sjukt irriterande att den "dippar" åt ena hållet.
Tack tack ...
Postad 21 November 2008 - 12:45
Mink
-
Mink
-
Rookie
-
5 inlägg
Perfekt, då har man beställt en sån =)
Någon som har koll på hur lång leverans tid dustin burkar ha?
Jag beställde på onsdag kväll och hade tv idag kl 10:30. helt ok leveranstid
Postad 21 November 2008 - 13:34
Hellberg
-
Hellberg
-
Användare
-
-
161 inlägg
Gått och suktat efter 46W4500 länge nu och när jag såg dustin-erbjudandet kunde jag inte längre stå emot utan drog iväg en beställning. Har visserligen ingen större användning av ett xbox 360, men man kan ju alltid försöka sälja eländet.
Beräknad leverans 2008-12-01 stod det så det finns väl risk att man får vänta ett tag.. men det kan jag nog leva med..
Postad 21 November 2008 - 21:08
Ladden
-
Ladden
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag tycker bilden på w4500 nästan är BÄTTRE än min gamla tjock-tv, så jag tycker absolut ni ska köpa en 
Instämmer, har allt jag begär av en TV, och lite till...
Postad 21 November 2008 - 21:42
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Har visserligen ingen större användning av ett xbox 360, men man kan ju alltid försöka sälja eländet. 
Om du har problem med tjutande nätdel kan du ju alltid ställa xboxet bredvid så är det problemet löst
Postad 22 November 2008 - 22:55
Unregistered5dd8600d
-
Unregistered5dd8600d
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag köpte min W4500 från NetOnNet, Borås, igår och jag kan inte säga att jag är annat än supernöjd! Jag slapp clouding, bleeding, pixelfel och allt annat som kan vara störande... Denna TV rekommenderas verkligen!
Tråkigt dock att jag aldrig fick min TV från Multitech, trots att den var beställd för över två månader sedan... Men en liten ros får dem därför att de förde över pengarna av mitt köp dagen efter att jag bett om det!
Postad 23 November 2008 - 05:12
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Har hållit koll på 46W4500 i ett tag då den verkar klart intressant. Men varför går priset upp? Alla andra verkar sänka priser på sina apparater, men inte Sony. Kan den verkligen vara så prisvärd?
/Anders
hur menar du upp...när jag köpte för ca en månad sen så gav jag 14500 för min 40" nu är det bästa priset 11900 är det en uppgång ? som tur är berör det inte mig då jag har prisgaranti som ingår i mitt kredit kort......
Postad 23 November 2008 - 05:26
Blacksight
-
Blacksight
-
Användare
-
-
158 inlägg
Har hållit koll på 46W4500 i ett tag då den verkar klart intressant. Men varför går priset upp?
Derför att dollarn stiger och kronan sjunker.
Postad 25 November 2008 - 21:39
XiOUS
-
XiOUS
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej!
Jag har tittat på 46W4500 och 46A796. Svärtan är oslagbar i Samsungen men Sonyn är vassare vid spelande och det väger nog över allra helst som Dustin har sitt erbjudande nu.
Jag har en fråga:
OM jag kopplar Xbox 360 Arcade via en vanlig HDMI-kabel från enheten till Sonyn (46W4500) kan jag då plocka ut Dolby Digital (eller DTS) 5.1 ljud från TV:ns Optical Digital Out till min hemmabioreceiver?
Någon som testat detta eller vet att det funkar?
Redigerat av XiOUS, 25 November 2008 - 21:40.
Postad 25 November 2008 - 21:53
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Om jag fattat det rätt på Dustins hemsida så får man antingen ett 360 med eller 1 hdmi kabel o väggfäste med,alltså inte båda?
Postad 25 November 2008 - 22:01
Hellberg
-
Hellberg
-
Användare
-
-
161 inlägg
Om jag fattat det rätt på Dustins hemsida så får man antingen ett 360 med eller 1 hdmi kabel o väggfäste med,alltså inte båda?
Jodå, du får alltihopa om du väljer den med xbox360. Bannern med "väggfäste & hdmi-kabel på köpet" finns ju även på xbox-varianten. När jag beställde så listades alltihopa för sig i ordern, tv, väggfäste, hdmi-kabel, xbox360 arcade, sega superstars tennis.
Postad 26 November 2008 - 09:59
Surfaren
-
Surfaren
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej
Köpte oxå en 40W4500 för några dagar sedan och det finns inte mycket att klaga på.
Har dock några frågor. Vad har bakgrundsljuset för uppgift och vad har ni ställt den på.
Samma gäller kontrast, ljus osv. Någon som kanske har kommit fram till "the killer settings"
Köpte även en CA Modul men den funkade inte och i affären säger de att det inte ska funka med Tele2Vision (Bor i lägenhet). Men tydligen är det några som har lyckats få det funka. Så vilken modell är det som gäller isf?
Postad 26 November 2008 - 10:18
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Dilogs har fungerat bäst på W4000
Postad 26 November 2008 - 10:21
Epin
-
Epin
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag kör Dilogs CA-modul med Tele2 på min 46w4500 och det fungerar bra än så länge. Vet inte om Tele2Vision möjligtvis är något annat, men i vår bostadsrättsförening så har vi ersatt Comhem med Tele2 och kör alltså via "comhem-uttagen".
Ang. bakgrundsbelysningsvärdet så har jag ställt in standard-profilen till 5 och biograf till 2. Standard använder jag vid TV-sändningar via den inbyggda digital-boxen. Biograf-profilen använder jag när jag kollar på dvd via HDMI1 eller HD-film via datorn på HDMI3. Men det där är nog väldigt personligt. Svärtan blir mycket bättre ju mer du sänker bakgrundsbelysningen.
Jag är dock inte klar ännu men kalibreringen. Kontrast, skärpa och ljusstyrka har jag inte börjat pilla med alls ännu.
För övrigt, vad tycker ni om Motionflow-inställningen ni som har w4500? Jag har den inställd på "Hög" när jag kollar på film och "Standard" på tv-sändningar.
Flytet blir enormt bra i bilden på hög och även om den genererar lite artefakter när den lägger till information i bilden så tycker jag ändå att fördelarna väger över.
Redigerat av Epin, 26 November 2008 - 10:36.
Postad 26 November 2008 - 10:33
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Om du går in på motionflow hittar du ljussensor, som jag har PÅ, för lite mjukare bild och bilden håller sig samma dag/kväll, om du har den på av, ändras alla inst. ganska mycket. Här hittar du också filmläge, som jag har på Auto 1.
Motionflow kör jag på standard, på det mesta, även HD 24p matr, som jag då tycker får ett lagom lugnt skönt flyt, utan att det förstör filmkänslan. Förstår ärligt talat inte dem som säger att det skall vara i orignal. själv klarar jag inte överhvudtaget titta på det då, med den nervösa ryckigheten, jag hinner inte se el. följa med nånting då.
Men allt är förstås en smaksak. På sport kör jag på hög, för det mesta.
Bildinst: Standard.
Bakgrundsljus: 8.
Kontrast: 80.
Ljusstyrka: 52.
Färg: 52. Så klart en smaksak.
Färgtemp: Neutral.
Skärpa: 7. Viktig att hålla låg, som även någon annan sa. På HD kan man möjligen höja ett par steg.
Dom andra inst.fick du innan.
Dessa inställningar fugerar bra för mig, både på TV, DVD och HD. Möjligen på vissa HD filmer som man vill ha extra tryck i kan jag höja kontrast, skärpa, ett par steg och ibland färgomfång brett, även om det blir lite onaturligt.
Lycka till med dina inställningar och att du får bort färgskiftningarna.
Själv har jag inte sett färjskiftningar i något läge på min 52a.
Prova dig sen fram med ett par steg fram och tillbaka, så att det passar din smak.
Lägger in dom andra inst. här också, så är det samlat.
T.ex. Bildinst. standard, brusredusering och MPEG, AV, avanserad kontrast förbättrare, av.
Färgomfång standard, för naturliga färger, fabriksinst. står den på brett, onaturliga färger.
Dra ner skärpan till, ca. 7. Kontrasten också något ca. 80.
Lägger in mina inställngar här, kanske någon kan ha nytta av det. Hade lagt in dom på annan tråd så jag bara kopiera över dom.
Postad 27 November 2008 - 18:27
Hising
-
Hising
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har en fråga: OM jag kopplar Xbox 360 Arcade via en vanlig HDMI-kabel från enheten till Sonyn (46W4500) kan jag då plocka ut Dolby Digital (eller DTS) 5.1 ljud från TV:ns Optical Digital Out till min hemmabioreceiver?
Någon som testat detta eller vet att det funkar?
Jag har PS3, och då funkar det icke...
Postad 27 November 2008 - 19:24
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har PS3, och då funkar det icke...
om du går via ps3 el xbox direkt till stärkaren går det...
Postad 27 November 2008 - 21:23
XiOUS
-
XiOUS
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
om du går via ps3 el xbox direkt till stärkaren går det...
Jo att det funkar förutsätter jag, men när kan man använda digital out på tvn då? vad är meningen med den, förutom möjligtvis tv-sändningar via inbyggda dvb-t boxen?
Postad 27 November 2008 - 21:40
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jo att det funkar förutsätter jag, men när kan man använda digital out på tvn då? vad är meningen med den, förutom möjligtvis tv-sändningar via inbyggda dvb-t boxen?
Exakt så är det, allt som tas emot via den inbyggda tunern går ut via optical out, inget annat.
Postad 27 November 2008 - 21:55
mini2fast4u
-
mini2fast4u
-
Rookie
-
2 inlägg
Ska köpa min första LCD, har haft plasma till nu men vill nog prova LCD, har mycket sony prylar redan jag är nöjd med, Har en ny Vaio jag tänkte använda mej av! Hur funkar den trådlösa "sreamingen" för er som kanske har provat? Är det ett bra köp?
Postad 29 November 2008 - 14:17
Gyntheris
-
Gyntheris
-
Rookie
-
9 inlägg
Nån som kan svara på om det är "safe" att köpa sin 46w4500 från Net on net? Läste tidigare i tråden att det inte riktigt gick att lita på ett man skulle få ett svenskt exemplar från dem, stämmer det? Står på deras sida att dom köper in från Sony Sverige.. Skulle man få ett ex med mycket bleed och clouding, kan man då köra den till butik och få den utbytt? Känns ganska omständigt att behöva skicka den fram o tilllbaks tills man blir nöjd. Handlar om en del slantar, så man vill inte köpa grisen i säcken. Tacksam för svar.
Postad 29 November 2008 - 14:25
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Nån som kan svara på om det är "safe" att köpa sin 46w4500 från Net on net? Läste tidigare i tråden att det inte riktigt gick att lita på ett man skulle få ett svenskt exemplar från dem, stämmer det? Står på deras sida att dom köper in från Sony Sverige.. Skulle man få ett ex med mycket bleed och clouding, kan man då köra den till butik och få den utbytt? Känns ganska omständigt att behöva skicka den fram o tilllbaks tills man blir nöjd. Handlar om en del slantar, så man vill inte köpa grisen i säcken. Tacksam för svar.
Vet inte hur netonet är att handla ifrån men jag kan rekomendera Dustinhome då dom nu kör kampanj med antingen xbox på köpet eller väggfäste + hdmi kabel! Länk till Xbox på köpet: http://www.dustinhom...5010198512.aspxPS: Dutin kör svenska apparater med 100% pixelgaranti
Redigerat av -Palle-, 29 November 2008 - 14:26.
Postad 29 November 2008 - 14:30
Gyntheris
-
Gyntheris
-
Rookie
-
9 inlägg
Vet inte hur netonet är att handla ifrån men jag kan rekomendera Dustinhome då dom nu kör kampanj med antingen xbox på köpet eller väggfäste + hdmi kabel!
Länk till Xbox på köpet: http://www.dustinhom...5010198512.aspx
PS: Dutin kör svenska apparater med 100% pixelgaranti 
Tack för snabbt svar palle. Hade tänkt att utnyttja min prisgaranti och tror att det blir problem om man har specialvarianter av varan. Tänkte köpa en Xbox senare, men då gärna med hårddisk. Dustin har en bra deal, men känner inte att jag har ett direkt behov av dom prylarna som kommer med extra. Känns dessutom tryggt att ha en butik att vända sig till. Netonnet har fått rätt bra kundrecensioner, men jag är lite tveksam till dom. Känns okunniga på nåt sätt...?
Postad 29 November 2008 - 19:49
Unregistered242b20f0
-
Unregistered242b20f0
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Jag vet inte hur är det att handla varken på Netonet eller på Dustin,jag köpte min Sony Kdl 46W 4720 på Euronics med en riktigt försäljare på andra sidan disken och jag fick Tv för 17500:-med frileverans hem och 2års garanti...så nån nätthandeln är inte min melody..
Postad 30 November 2008 - 02:18
Unregistered2b2e0245
-
Unregistered2b2e0245
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej! Köpt 40W4500 idag och woaw...helt klar förbättring. Bild ser grym ut och knivskarp i game/text läge. Jag har dock problem med ljudet och har inte haft en hdtv förrut och lite lost i vad som behövs göras. Jag har alltså kopplat dvi/hdmi in till tv:n men får så klart inte med ljudet då. Naturligtvis tycker jag då att om jag kopplar vanliga ljudutgången i pc:n (3,5mm) in i tv:n med röd/vit sladd så ja ska det funka. Får det dock inte att fungera tillsammans. Bilden suverän från datorn till tvn men utan ljud. Ljudet ligger istälet då på ja nån av de andra AV1-3. Hur får jag in ljudet samtidigt med hdmi 1-3 valt? Save me! Suveränt forum och älskar tråden. Tack tack tack, nu ere gonatt!
Postad 30 November 2008 - 03:34
Stefan S
-
Stefan S
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Hej! Köpt 40W4500 idag och woaw...helt klar förbättring. Bild ser grym ut och knivskarp i game/text läge. Jag har dock problem med ljudet och har inte haft en hdtv förrut och lite lost i vad som behövs göras.
Jag har alltså kopplat dvi/hdmi in till tv:n men får så klart inte med ljudet då. Naturligtvis tycker jag då att om jag kopplar vanliga ljudutgången i pc:n (3,5mm) in i tv:n med röd/vit sladd så ja ska det funka.
Får det dock inte att fungera tillsammans. Bilden suverän från datorn till tvn men utan ljud. Ljudet ligger istälet då på ja nån av de andra AV1-3.
Hur får jag in ljudet samtidigt med hdmi 1-3 valt? Save me!
Suveränt forum och älskar tråden. Tack tack tack, nu ere gonatt!
Som jag har fattat pdf:en så är det en 3.5mm in på tv:n, inte rca (röd/vit) om man ska koppla via hdmi 1 och 2 Står så här i specifikationer under hdmi ang ljudet "Analogt ljud (miniuttag): 500 mVrms (endast HDMI IN 2)"
Redigerat av Stefan S, 30 November 2008 - 03:37.
Postad 03 December 2008 - 07:46
Fat_joe
-
Fat_joe
-
Rookie
-
4 inlägg
Stämmer det verkligen att www.kameraexperten.se säljer 46" w4500 för 15 499:- INKLUSIVE frakt? dvs mer än tusing under alla andra?
Känns lite surt när man just beställt en från Dustin för 1,7k mer, men aja priset rasar ju endå alltid efter man köpt något hehe.
Något annan som beställt w4500 från Dustin nyligen och fått hem den? Stog att dom skulle få in den 01-12, men verkar inte vara på lager på sidan än iaf och ingen ny tv finns hos mig heller.
Postad 03 December 2008 - 08:37
vilmag
-
vilmag
-
Rookie
-
7 inlägg
Här kan du läsa lite mer om Kameraexperten. https://www.minhembi...howtopic=217734
Postad 03 December 2008 - 08:44
Apan1
-
Apan1
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag beställde en 46W4500 från dustin den 23/11, pre leveransdatum skulle då vara den 1/12. Jag ringde igår för att kolla om de hade fått in Tv´n men fick till svar att de hade förseningar med sony leveransen och att det kunde dröja upp till 7-14 dagar innan den kom in igen. Jag avbokade Tv´n från Dustin och beställde en från Kameraexperten. Där har dom 100% pixelgaranti, fri frakt + 3 års garanti.
Hoppas det här kan hjälpa dig något.
//Apan
EDIT, efter att ha läst länken ovan så svettas jag som en gris
Redigerat av Apan1, 03 December 2008 - 08:57.
Postad 03 December 2008 - 10:32
Fredrik_L
-
Fredrik_L
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Känns lite surt när man just beställt en från Dustin för 1,7k mer, men aja priset rasar ju endå alltid efter man köpt något hehe. Något annan som beställt w4500 från Dustin nyligen och fått hem den? Stog att dom skulle få in den 01-12, men verkar inte vara på lager på sidan än iaf och ingen ny tv finns hos mig heller.
Jag beställde en 46W4500 från dustin den 23/11, pre leveransdatum skulle då vara den 1/12. Jag ringde igår för att kolla om de hade fått in Tv´n men fick till svar att de hade förseningar med sony leveransen och att det kunde dröja upp till 7-14 dagar innan den kom in igen.
Hm, jag ringde dem igår och fick då veta att de förväntade sig en leverans denna veckan, oh well får hoppas man får tv:n innan jul iaf
Postad 03 December 2008 - 10:42
Apan1
-
Apan1
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Skumt, ringde dem nyss och pratade med Mats, han sa att de inte hade fått någon ny leveranstid men att de hoppades att få in dem innan jul. Kunde bli efter jul också sa han. Nu får dom allt ta och bestämma sig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|