Däremot så får man lägga på momsen på det priset du ser på deras hemsida för den ingår inte,så 12£/löpmeter blir 20% dyrare,dvs 13,40£.
![]() |
![]() |
![]() |
2 290:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 november 2012 - 11:19
Däremot så får man lägga på momsen på det priset du ser på deras hemsida för den ingår inte,så 12£/löpmeter blir 20% dyrare,dvs 13,40£.
Postad 26 november 2012 - 20:26
Ok, mitt gick på 2600Fasen valde du för frakt egentligen. Frakten för mig blir totalt 90! pund inklusive VAT, alltså ca 1000 kr... Sjukt dyrt
edit: Dom tar betalt 9 pund per meter för behandling... Sen 55 pund i frakt.

Kommer väl ha det hela livet iofs..
edit: fick en refund så blev lite drygt 2200kr totalt vilket kändes mer rättvist.
Redigerat av Unregistered26dd04a9, 05 december 2012 - 02:48.
Postad 28 november 2012 - 17:51

Postad 28 november 2012 - 18:18
Nej ska ha det som en förlängd ram runt skärmen. Tyget hänger på fiskelinorna som jag fäst i ramens yttre kanter där uppe (med krok liknande fästpunkter som inte syns) och en likadan fästpunkt i mitten av ramen. Linorna går till 2 skruvar som sitter 2-3 meter ut från hörnena in mot rummet. Kommer kanske skapa en hissfunktion så man bara kan hissa in den om man inte vill ha den ute jämt.Ska du spänna upp devoretyget i hela taket eller?
Redigerat av Unregistered26dd04a9, 28 november 2012 - 18:23.
Postad 23 januari 2013 - 22:45
Smart konstruktion!Nej ska ha det som en förlängd ram runt skärmen. Tyget hänger på fiskelinorna som jag fäst i ramens yttre kanter där uppe (med krok liknande fästpunkter som inte syns) och en likadan fästpunkt i mitten av ramen. Linorna går till 2 skruvar som sitter 2-3 meter ut från hörnena in mot rummet. Kommer kanske skapa en hissfunktion så man bara kan hissa in den om man inte vill ha den ute jämt.
Postad 29 januari 2013 - 00:50
Thank You ! |Smart konstruktion!
liten update:V
Köpte såna krokodilkrokar för att hålla tyget ute mot bioplats (så det inte hänger så mkt utan är utsträckt)(tyget hänger alltså på fiskelinor som innan, men krokarna drar ut tyget mot bioplats). Fäste fiskelina i dessa krokar och sen andra änden av linorna (flera krokar) i skruvarna i taket då uppenbarligen.. Man måste göra linorna mellan skruven och krokarna rätt korta för att duken skall hänga uppe och inte hänga för slappt på fiskelinorna. Men det är ju bara att dra ut tyget och se hur korta linorna bör vara. Även glömt nämna jag fick tillbaka drygt 300kr på beställningen från whaleys, betala för mkt skatt eller nåt antagligen.
mvh maxxy
Redigerat av Unregistered26dd04a9, 29 januari 2013 - 00:54.
Postad 04 mars 2013 - 18:00

Does it really make a big difference painting your home cinema in a dark color? : http://www.avsforum....k-or-even-black
Läs om "the torch test"...
Postad 24 maj 2013 - 18:35
Hur gick det med mattköpet? Blev det någon ny projektor och filmduk?Hehe sant! Som tur va är den gula inte länge aktuell. Har högtalare från b&w så fick en liten knäpp och tänkte att mattan skulle matcha deras gula detaljer.
Tog hem några provbitar från ege carpet och insåg ganska så snabbt att en brun heltäckande matta utan färgskiftningar skulle göra rummet på tok för mörkt och ointressant. Är ju trots allt vardagsrum/hembio.
Förtillfället lutar det åt en vinröd variant:
Eller om jag skulle kunna finna en matta likt någon av dessa.
Dvs brun/beige.
Har varken köpt projektorn eller duk än men lutar åt att det kommer bli en sony vw95es ihop med en studiotek, alternativt sony hw50es med en supernova-duk. Kör jag på studioteken så blir det som sagt till att klä rummet i sammet från vägg till tak.
Postad 25 maj 2013 - 13:24
Bifogad fil(er)
Postad 27 maj 2013 - 17:53
Jag gjorde det enkelt för mig och skruvade upp två taklister som jag sedan häftade fast sammeten i underifrån.Gratulerar,hur fick du upp sammeten i taket tro?

Bifogad fil(er)
Postad 27 maj 2013 - 18:52
Va smart lösning!Jag gjorde det enkelt för mig och skruvade upp två taklister som jag sedan häftade fast sammeten i underifrån.
Postad 05 september 2013 - 21:33
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar