Sony Bravia KDL-40W4500
(TV)
|
3
|
(25)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-52W4500
(TV)
|
4
|
(16)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-55X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W4500
(TV)
|
4
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 03 December 2008 - 14:40
Postad 03 December 2008 - 16:00
Skumt, ringde dem nyss och pratade med Mats, han sa att de inte hade fått någon ny leveranstid men att de hoppades att få in dem innan jul. Kunde bli efter jul också sa han. Nu får dom allt ta och bestämma sig.
Antar att det är Sony (eller Tech Data, som jag antar är distributören mellan Sony Sverige och Dustin) som inte kunnat ge dem något vettigt besked. Hoppas ju helt klart på att man får tvn innan jul, men jag börjar bli rädd att det inte kommer bli så.. Har ju visserligen suktat efter ny tv i några år nu, så några veckor till borde jag väl kunna stå ut med.. men ändå kan jag ju inte låta bli att känna att gaaaaah, jag vill ha den nu!
Postad 03 December 2008 - 20:06
Här kan du läsa lite mer om Kameraexperten.
https://www.minhembi...howtopic=217734
Man blir ju väldigt skeptisk när man läser tråden, bara den fula grafiska designen på sidan får varningsklockorna att ringa för mig, fast samtidigt så är jag ju lite dumsnål och vill alltid hitta det bästa priset.
Dustin verkar ju inte ha fått något säkert leveransdatum och att behöva vänta tills efter jul känns ju inte kul alls (har tagit mig mer än ett år att få tummen ur och beställa platt-tv) sen så kommer priset säkert hinna sjunka mer i pris tills dess hos andra återförsäljare.. Man får väl försöka avvakta och se hur man gör.
Om någon är i kontakt med Dustin och får något besked om leveransdatum så uppdatera gärna i tråden. Tack.
Postad 03 December 2008 - 21:18
Postad 03 December 2008 - 22:28
Den 7 Januari blev svaret.
Blev avskräck att läsa om clouding så jag tror jag hoppar av tåget...
Postad 03 December 2008 - 23:04
Fick svar från dustin via mail, då jag efter samtal vart tydlig med att jag bara måste veta när de ska komma.
Den 7 Januari blev svaret.
Blev avskräck att läsa om clouding så jag tror jag hoppar av tåget...
Ska du hoppa av tåget på grund av risk för clouding , så kan du sluta tänka på att köpa TV överhuvudtaget.
Tror absolut inte att det är mer risk för clouding på W4500 än någon annan.
Har lite erfarenhet.
Postad 04 December 2008 - 09:57
Postad 04 December 2008 - 11:44
Postad 04 December 2008 - 22:06
http://www.trustedre...-46in-LCD-TV/p1
Börjar fundera på vilka som ligger bakom den sidan, de uttrycker sig väääldigt partiskt för plasma mot LCD, är Plasma så mycket bättre och vilken plasma är i så fall den bästa man kan få i samma prisklass som w4500 46"?(som pallar med full HD o PS3) ?
Eller är w4500 verkligen så rutten vad gäller ljusläckage?
Postad 05 December 2008 - 06:29
Jag har en 40W3000 och köpte först en Dilog-modul från Kjell & Co, men den åkte tillbaks dagen efter för att den ibland fick problem med att bilden försvann ett par sekunder emellanåt. Jag beställde en SCM Microsystems modul från Misco och sen dess har jag aldrig haft några avbrott (den finns även på Dustinhome). Jag har läst om fler med liknande erfarenheter här på forumet (t ex https://www.minhembi...p;#entry2191556 och https://www.minhembi...s...&p=2194391) och de har haft W4220 (samma som W4000) och W4500, så det verkar inte bara vara på W3000 som det är problem med Dilog-modulen.Dilogs har fungerat bäst på W4000
Postad 05 December 2008 - 07:31
Sagt och gjort så beställde jaf 40" W4500 med en gratis XBOX inklusive HDMI-kabel + Väggfäste för 13590:-. Jag beställde 16:00 på onsdagen, tingde och ba de dela ordern 16:10. Dom sa att paketet skulle gå iväg dagen efter och att de skulle ta 1-2 dagar innan det kom fram. Klockan 05:30 på torsdagen var paketet på plats i min stad och klockan 10:30 på torsdagen ville posten dela ut mitt paket utan att jag beställt hemkörning. Dock var jag inte hemma då utan hämtade själv på eftermiddagen.
Snacka om snabb leverans.
TV:n fungerade utan några som helst problem.
Tips, beställ från dustin, betala med kort och dela ordern så får du TV:n nu och XBOX:en senare, om 1-2 veckor.
Postad 05 December 2008 - 09:14
Tips, beställ från dustin, betala med kort och dela ordern så får du TV:n nu och XBOX:en senare, om 1-2 veckor.
Om man nöjer sig med 40" ja.. 46W4500 har de INTE i lager och som det ser ut just nu får de nog heller inte in den det här året.. Synd, för det var en väldigt fin deal annars, men jag tror nog jag vill ha en tv innan jul så det lutar nog åt avbeställning.
Såg förresten att Marrakezh har 46W4500 för 14999 kr just idag. Inget dåligt pris, men jag vet inte om jag känner mig trygg med att beställa från den typen av företag, undrar hur det egentligen funkar med support, service etc då.
Postad 07 December 2008 - 22:25
1. Har Comhem Medium och av någon anledning så blir Discovery Channel och Animal Planet med norsk text över den svenska, så man måste ändra subtitle till Av för att få bort den. Någon som upplever samma problem?
2. Är det ens möjligt att göra en favoritlista som man kan redigera kanalplatserna med? Jag har inte lyckats, men har iofs inte provat så mycket heller.
Men dessa två småfel kan jag leva med, tvn är grym annars i bildkvalitet
/simm
Postad 07 December 2008 - 22:55
Har nu haft min 46w4500 i några veckor och har bara ett par små problem med den.
1. Har Comhem Medium och av någon anledning så blir Discovery Channel och Animal Planet med norsk text över den svenska, så man måste ändra subtitle till Av för att få bort den. Någon som upplever samma problem?
2. Är det ens möjligt att göra en favoritlista som man kan redigera kanalplatserna med? Jag har inte lyckats, men har iofs inte provat så mycket heller.
Men dessa två småfel kan jag leva med, tvn är grym annars i bildkvalitet
/simm
Kul att höra att du är nöjd med Tv´n. Kommer själv att slå till på en 46w4500 i dagarna. Får bli en julklapp till mig själv. Hur har du det med bleeding och clouding? Det är det enda jag kan tänka på för stunden (orosmoment), bortsett från att bilden är makalös.
Skulle vara trevligt att få lite lugnande besked beträffande bleed och clouding innan man slår till...?
Postad 08 December 2008 - 00:00
köpte ett vridbart ställ från fyndbörsen det bygger ca 4 cm från väggen kostade ca 900 men fick det för 500 pga att jag mailade dem och frågade om jag kunde få rabatt...tror det är svårt att få ett vridbart ställ som bygger mindre än 4 cm..Jag har bestämt mig för att beställa en 46W4500 inom kort. Skulle dessutom behöva ett vridbart väggfäste men hittar inget som verkar vettigt. Lava, SMS, Vogel mfl har vridbara fästen men de gör så att tv:n kommer för långt ut ifrån väggen, skulle vilja ha ett fäste som gör att tv:n kommer tightare mot väggen. Nån som kan tipsa?
Postad 08 December 2008 - 01:12
Kul att höra att du är nöjd med Tv´n. Kommer själv att slå till på en 46w4500 i dagarna. Får bli en julklapp till mig själv. Hur har du det med bleeding och clouding? Det är det enda jag kan tänka på för stunden (orosmoment), bortsett från att bilden är makalös.
Skulle vara trevligt att få lite lugnande besked beträffande bleed och clouding innan man slår till...?
Ingen bleeding, dock hade jag lite clouding i början men det försvann efter ett par dagars användande. Så tror inte du behöver vara orolig.
Postad 08 December 2008 - 11:33
Intrycket såhär långt är överlag väldigt positivt. Jag har dock en del clouding på mitt ex, men det är åtminstone inte så farligt som man fått se en del exempel på. Och jag tycker nog att det har minskat lite redan, kan iofs bero på inställningar jag ändrat, men i nuläget stör jag mig inte så värst mycket på det.
Bilden är hursomhelst grym, fantastiska färger och fin skärpa. Även SD-material ser faktiskt riktigt bra ut, när jag kör DVD via hdmi (en Sony DVP-NS708) så är det faktiskt så bra att jag knappt kunde tro att det var lågupplöst, om man inte gick väldigt nära tvn. (Sitter normalt lite drygt 2 m ifrån så det är väl ändå rätt nära). Digitaltv via inbyggda kabelmottagaren (har comhem) ger också förvånansvärt bra bild på de flesta kanaler bortsett från de som comhem envisas med att koda om för att lägga på text (typ discovery, animal planet etc) där iofs bilden var rätt dålig redan på en tjocktv.
Provade att koppla in datorn igår kväll, via hdmi, hade en del strul med att få till pixelmappningen (mitt grafikkort skalade av någon anledning ner bilden som default) men när det väl sen funkade så var bilden helt makalös! Försökte även få till 1920x1080 via vga med powerstrip på min laptop (som har radeon x1400 grafik) men lyckades inte med detta, men kanske inte la ner tillräckligt med tid på det.
Jepp, jag har samma problem här. Inte hittat någon lösning på det direkt, men jag antar att en variant är att slå av textningsfunktionen helt i inställningsmenyn och slå på det vid behov bara, det är väl inte speciellt många kanaler i medium-paketet som använder sådan textning.
Nja. Det finns ju ett slags favoritlistor (som man når och kan ändra via fjärrkontrollsknappen med ett hjärta på), men det är ju inte så att man kan byta till en sån lista och bara få upp de kanalerna på tvn som jag har förstått det. Så den känns egentligen ganska meningslös. Dock går det ju iaf att sortera kanalerna i den "stora" listan, vilket åtminstone för mig räcker ganska bra. (Under digital inställning, digital sökning, kanalsortering)
Postad 08 December 2008 - 12:21
köpte ett vridbart ställ från fyndbörsen det bygger ca 4 cm från väggen kostade ca 900 men fick det för 500 pga att jag mailade dem och frågade om jag kunde få rabatt...tror det är svårt att få ett vridbart ställ som bygger mindre än 4 cm..
Tack för tipset! Jag hittade dock inget väggfäste som motsvarar din beskrivning. Kommer du ihåg namnet på fästet?
Postad 08 December 2008 - 12:25
Bilder från båda två finns i mitt galleri. Den övre bytte jag ut om den undre.
https://www.minhembi...m/joolz/220075/
Redigerat av joolz, 08 December 2008 - 12:26.
Postad 08 December 2008 - 13:21
Håller på att beställa en w4500 från en grossist i tyskland och såg att de fanns en modell som heter Sony KDL-52 W 4730 (den ligger ca 2000kr lägre i pris hos den grossisten). Är de någon som vet något om den? Hur står den sig mot w4500?
mvh
/Mats
Postad 08 December 2008 - 17:13
Köpte en 46w4500 på netonnet. Den första hade enligt mig oacceptabelt mycket clouding/bleeding. Bytte ut den och fick en som var något bättre. Jag kommer inte lämna tillbaks denna men är grymt besviken på Sonys byggkvalitet.
Bilder från båda två finns i mitt galleri. Den övre bytte jag ut om den undre.
https://www.minhembi...m/joolz/220075/
Är det död pixel som man ser där? Eller "stuck pixel"? Är detta normalt med Sony's nya tv aparater? Har märkt det i flera bilder från folk som äger tvn
Postad 08 December 2008 - 17:23
Är det död pixel som man ser där? Eller "stuck pixel"? Är detta normalt med Sony's nya tv aparater? Har märkt det i flera bilder från folk som äger tvn
Nej, det där är så kallad clouding. Det innebär att vissa områden på skärmen blir ljusare än andra, som moln typ (därav namnet). Syns tydligast om inget visas på skärmen, dvs det är helsvart. Döda pixlar är enskilda bildpunkter som kan ha fastnat i en färg, oavsett vad som visas i övrigt på skärmen.
Clouding är inget som omfattas av pixelgarantin utan ses som ett relativt "normalt" lcd-problem (långtifrån enbart sony-apparater som uppvisar detta fenomen), men det kan naturligtvis vara olika mycket clouding på olika exemplar. Det kan också om man har tur minska eller t.o.m. försvinna med tiden.
Postad 08 December 2008 - 18:03
Nej, det där är så kallad clouding. Det innebär att vissa områden på skärmen blir ljusare än andra, som moln typ (därav namnet). Syns tydligast om inget visas på skärmen, dvs det är helsvart. Döda pixlar är enskilda bildpunkter som kan ha fastnat i en färg, oavsett vad som visas i övrigt på skärmen.
Clouding är inget som omfattas av pixelgarantin utan ses som ett relativt "normalt" lcd-problem (långtifrån enbart sony-apparater som uppvisar detta fenomen), men det kan naturligtvis vara olika mycket clouding på olika exemplar. Det kan också om man har tur minska eller t.o.m. försvinna med tiden.
Jo jag vet vad clouding är, ser det på bilderna men det finns en röd pixel mitt i skärmen, är det kamerans fel eller är det verkligen röd pixel? Skumt då den finns i båda bilderna på samma ställe.
Postad 08 December 2008 - 18:50
Den döda pixeln sitter inte i din skärm då?Jo jag vet vad clouding är, ser det på bilderna men det finns en röd pixel mitt i skärmen, är det kamerans fel eller är det verkligen röd pixel? Skumt då den finns i båda bilderna på samma ställe.
Postad 08 December 2008 - 22:13
Jag ber om ursäkt, missade det!Jo jag vet vad clouding är, ser det på bilderna men det finns en röd pixel mitt i skärmen, är det kamerans fel eller är det verkligen röd pixel? Skumt då den finns i båda bilderna på samma ställe.
Ser nu pricken du tänker på, men jag förmodar att det är kamerans fel då bilderna ju enligt joolz tidigare inlägg föreställer två olika tv-apparater, vore väl lite väl om båda skulle ha en exakt likadan död pixel på samma ställe.
Postad 08 December 2008 - 23:51
Jag köpte den på dustin och slängde embalaget, så vad ska man göra nu?
Jag litade på att den skulle vara bättre och vara lika stabil som min gamla V2000, har aldrig skickat tillbaka en TV förr, stor som ett as är den med, trodde inte skillnaden på 32" och 40" skulle göra så mycket...
Postad 09 December 2008 - 00:46
Skaffade en W4500 trotts allt, nöjde mif med 40" för att få den. Lite bleeding i övre hörnen, men ingen clouding att tala om. Så långt kan jag leva med den. Men det tråkiga är att den flimmrar. Omöjligt, det är en LCD, tänkte jag och kollade hur många burkar som var tomma. Men nog sitter man här med en backlight som flimmrar, blir snabbt tröttsamt när man surfar.
Jag köpte den på dustin och slängde embalaget, så vad ska man göra nu?
Jag litade på att den skulle vara bättre och vara lika stabil som min gamla V2000, har aldrig skickat tillbaka en TV förr, stor som ett as är den med, trodde inte skillnaden på 32" och 40" skulle göra så mycket...
Kan det bero på att du har energisparläge på el.liknande ?
Postad 09 December 2008 - 05:58
Man kan inte köra 1080p från PC via DVI-HDMI i 50 eller 60 Hz. Men flimmret slutade i 24 Hz. I det läget flyter filmerna bättre utan motionflow nu, så för min del kunde jag lika gärna köpt en större W4000 istället. Energisparlägen och allt har provats, bara att mata ut 24Hz från grafikkortet hjälper. Eftersom TV:n är min primära och enda surfskärm, så fick jag lite panik, men denna lösning funkar ju utmärkt. Backlight bleed syns bara på kvällen när man släckt ner allt. Det gäller mina inställningar dock, kör samma ljusstyrka som fotografiläget, dvs inte mera än ett på backlighten och 50 på kontrast och lite mera ljus, för en korrekt bild. När man stänger av allt lulllull, så blir man nöjd med grundbilden, även om skärpan är lite för hård även i lägsta.
Intrycken so far gäller bara PC i nämnd konfig. I övrigt blir Wipeout i 1080p på denna så sjukt läckert så man dör. BD via PS3 är lika fantastiskt. Både analogt och digitalt är bättre vad gäller TV, jämför då med V2000. Att gå från 1360*768 till 1920*1080 på skrivbordet gör mycket, måste byta alla mina wallpapers. Jag hade ikoner över hela skrivbordet, de täcker inte ens hälften nu...
Postad 09 December 2008 - 09:29
Jag ber om ursäkt, missade det!
Ser nu pricken du tänker på, men jag förmodar att det är kamerans fel då bilderna ju enligt joolz tidigare inlägg föreställer två olika tv-apparater, vore väl lite väl om båda skulle ha en exakt likadan död pixel på samma ställe.
Stämmer, måste vara något skit på linsen. sorry about that
Postad 09 December 2008 - 11:08
Som den familjefar man är så har jag tyvärr knappt hunnit använda mig av de nya leksakerna ännu, men några spontana intryck kan jag ju dela med mig av.
Ingen clouding så långt ögat når. Viss ringa bleeding från vänster och höger övre hörn, men efter att ha ställt ned bakgrundsbelysningen ordentligt (vilket inte ger någon som helst synlig inverkan på bilden vid normalt TV-tittande på kvällar) är detta ingenting man ens reflekterar över. Sannolikt kommer denna bleeding ändå mer eller mindre försvinna efter ett antal timmars tittande...
Bilden är verkligen kanon! Detta gäller både SD- och HD-kanalerna (naturligtvis varierar komprimeringskvalitén mellan de olika kanalerna, med det kan ju knappast Sony beskyllas för). Blu-Ray bilden är rent häpnadsväckande kristallklar. Även vanlig DVD-film uppspelad från Blu-Rayspelaren verkar riktigt okay (testade med en av de nyproducerade StarWarsfilmerna, vilken väl iofs har en superb kvalitet i jämförelse med andra DVD-filmer).
Att titta på bilder från USB-minne fungerar fint, men processorn är kanske inte den snabbaste för ändamålet. Bilder tagna med en 8mp-kamera "tuggas" fram och det tar några sekunder innan hela bilden är exponerad.
Det jag är mest kritisk mot med TV:n är nog faktiskt meny-systemet, vilket i min mening bitvis är alldeles galet. Någon "Meny"-knapp finns faktiskt inte alls, om man ska vara riktigt petig. I stället finns en knapp som heter "Options", vilken lämnar en hel del att önska. De inställningsmöjligheter som där lämnas är enligt min mening ett virrvarr av krångligheter och ologisk hantering. Att finjustera TV:n efter eget behag tog betydligt längre tid än det borde krävas, mycket beroende på att det var så svårt att hitta somliga inställningsmöjligheter. Den bruksanvisning som medföljer är inte heller helt logisk, kan jag tycka. Skulle det vara så att jag helt enkelt fundamentalt missat något enkelt sätt att "ratta runt" bland alla olika inställningsmöjligheter så får någon gärna berätta om detta...
Postad 09 December 2008 - 14:01
Hittade "felet"
Man kan inte köra 1080p från PC via DVI-HDMI i 50 eller 60 Hz. Men flimmret slutade i 24 Hz. I det läget flyter filmerna bättre utan motionflow nu, så för min del kunde jag lika gärna köpt en större W4000 istället. Energisparlägen och allt har provats, bara att mata ut 24Hz från grafikkortet hjälper. Eftersom TV:n är min primära och enda surfskärm, så fick jag lite panik, men denna lösning funkar ju utmärkt. Backlight bleed syns bara på kvällen när man släckt ner allt. Det gäller mina inställningar dock, kör samma ljusstyrka som fotografiläget, dvs inte mera än ett på backlighten och 50 på kontrast och lite mera ljus, för en korrekt bild. När man stänger av allt lulllull, så blir man nöjd med grundbilden, även om skärpan är lite för hård även i lägsta.
Intrycken so far gäller bara PC i nämnd konfig. I övrigt blir Wipeout i 1080p på denna så sjukt läckert så man dör. BD via PS3 är lika fantastiskt. Både analogt och digitalt är bättre vad gäller TV, jämför då med V2000. Att gå från 1360*768 till 1920*1080 på skrivbordet gör mycket, måste byta alla mina wallpapers. Jag hade ikoner över hela skrivbordet, de täcker inte ens hälften nu...
Flimmret kan bero på att skärpan är väldigt hög i bildinställningarna eller någon av inställningarna är inställda på max då menar jag även de avancerade inställningarna.
Postad 09 December 2008 - 18:36
Nope, gått igenom allt, skärpan är på minimum som mest. Tog några timmar att testa, men eftersom "problemet" går att reversera så är det funnet. DVI-HDMI vill bara fungera flimmerfritt i 24 Hz när upplösningen är 1080p. Enligt manualen stöds inte ens 1080p via HDMI eller VGA heller för den delen, den är lite bristfälligt skriven, om än på många språk...Flimmret kan bero på att skärpan är väldigt hög i bildinställningarna eller någon av inställningarna är inställda på max då menar jag även de avancerade inställningarna.
Postad 09 December 2008 - 22:35
Vad jag har hört tillverkas alla TV-apparater från Sony utomlands, det finns således ingen svensk tillverkare...
Med det sagt, en TV från Sony skickas dock till Sony Sverige som installerar och förbereder den för de digitala och analoga sändningar vi har i vårt kära land...
När det gäller 100% pixelgaranti är det något som erbjuds för all LCD-TV av Sony. Det spelar alltså ingen roll vilken leverantör man beställer sin TV från!
(Källa: Sony)
MVH
Redigerat av Unregistered5dd8600d, 09 December 2008 - 23:57.
Postad 09 December 2008 - 23:04
Nope, gått igenom allt, skärpan är på minimum som mest. Tog några timmar att testa, men eftersom "problemet" går att reversera så är det funnet. DVI-HDMI vill bara fungera flimmerfritt i 24 Hz när upplösningen är 1080p. Enligt manualen stöds inte ens 1080p via HDMI eller VGA heller för den delen, den är lite bristfälligt skriven, om än på många språk...
Då måste det vara nå fel på tv:n, inte ska den flimmra på 50 och 60hz lägena
Lustigt om det nu skulle stå att den inte stödjer 1080 via hdmi när det är en fullhd tv med dess märkning
Postad 09 December 2008 - 23:56
Postad 12 December 2008 - 15:53
Är skillnaden i priset värt så mycket för en w4500?
Är 100hz värt det?
Redigerat av Lundvall91, 12 December 2008 - 16:46.
Postad 12 December 2008 - 17:09
Hur är den här jämför med w4000 modellen?
Är skillnaden i priset värt så mycket för en w4500?
Är 100hz värt det?
Om du frågar mig, så tycker jag den är värd det lilla merpriset, dels är den lite mer utrustad, bättre svärta och själv kan jag inte vara utan motionflow som på standard blir ett lugnt skönt flyt både på vanlig TV, film och HD utan att förstöra filmkänslan. På inställning hög kan det bli lite för mycket, utom på t.ex sport m.m. som det passar bra.
Postad 12 December 2008 - 17:19
Men de är ingenting som är sämre på w4500 än 4000?
Postad 12 December 2008 - 18:20
Okej, så de är alltså värt dom 2000 kr.
Men de är ingenting som är sämre på w4500 än 4000?
Nej ingenting kan vara sämre på W4500 och vad gäller motionflow, har jag bara läst positiva komentarer, spesiellt till HD 24p, som man slipper den irriterande ryckigheten. Till sport är det inte fel att ha heller.
Själv kör jag det till allt, men på olika läge, standard el. hög.
Postad 13 December 2008 - 07:02
Svärtan skall vara oslagbar, utom på led förstås, inte långt efter PZ 800 och en bra bit bättre än på t.ex W4000.
Enligt dessa tester har jag inte haft helt fel i mina egna bedömningar och inte kompisen med sin LG7000 iheller.
Kopierade från diskution i annan tråd och tyckte det kunde vara intressant för någon här.
Postad 13 December 2008 - 09:54
Var ute och googlade lite här på morgonen för att se om jag kunde hitta någon test på W4500 och hittade 6 st.varav den fått betyg 100 av 5 av dessa. Vad den fått extra beröm för är svärtan och 100Hz motionflow som alla av dem gillat. Någon menar att det är kungen idag och närmaste konkurent kunde vara A656.
Svärtan skall vara oslagbar, utom på led förstås, inte långt efter PZ 800 och en bra bit bättre än på t.ex W4000.
Enligt dessa tester har jag inte haft helt fel i mina egna bedömningar och inte kompisen med sin LG7000 iheller.
Kopierade från diskution i annan tråd och tyckte det kunde vara intressant för någon här.
Kul läsning, köpte en 46 tummare förra veckan och är mycket nöjd trots att jag hunnit testa tvtittande med Viasat (parabol) som källa.
Postad 14 December 2008 - 01:23
En annan fråga är angående kabel från datorn. Går det att köra 1080p med en 15 meter Supra dvi-hdmi kabel? Har ett 9600GT kort i datorn och en processor som orkar köra detta. Frågetecknet är kring kabelns längd. Finns det nån maxlängd för den upplösningen, eller kan det funka om man har tur? Nån med erfarenhet?
Postad 14 December 2008 - 09:46
Ja, då har det blivit dags att beställa sin 46w4500. Hade tänkt att göra detta genom Fyndbörsen. Någon som har en sista invändning bertäffande detta (seriösa, snabba, service)?
En annan fråga är angående kabel från datorn. Går det att köra 1080p med en 15 meter Supra dvi-hdmi kabel? Har ett 9600GT kort i datorn och en processor som orkar köra detta. Frågetecknet är kring kabelns längd. Finns det nån maxlängd för den upplösningen, eller kan det funka om man har tur? Nån med erfarenhet?
Borde inte vara några problem med 15m, kör själv med 10m utan problem.
Beträffande fyndbörsen verkar dem ha skärpt till sig ordentligt, så det skall säkert gå bra.
Vet däremot inte om dem kör med svenska Sony, men det kan du fråga dem, om du tycker det är vicktigt.
Lycka till.
Postad 14 December 2008 - 12:15
De köper in sina apparater från Sony Sverige, så det är definitivt svenska apparater.
Jag är enormt nöjd med köpet, det blev ett enormt lyft från min tidigare Sony bakprojje (E50A11E).
Postad 14 December 2008 - 13:15
Jag köpte en 52W4500 från Fyndbörsen förra veckan, tog bara en dag och de levererade samma dag som beställningen gick igenom.
De köper in sina apparater från Sony Sverige, så det är definitivt svenska apparater.
Jag är enormt nöjd med köpet, det blev ett enormt lyft från min tidigare Sony bakprojje (E50A11E).
Tack för din input Thompa bompa och ffodil! Nu känner jag mig trygg. Det enda som skulle kunna ställa till det är om man får ett ex med överdriven clouding, bleeding eller pixelfel. Ser inte fram emot att behöva skicka tv´n fram o tillbaka.
Postad 15 December 2008 - 15:00
Testade ett par Blu Ray filmer och bilden var helt fantastisk! Helt klart den bästa jag har sett, riktigt nöjd med mitt köp so far
Liten bild på tvn:
http://img353.images...3707/042wc6.jpg
Ursäkta dåliga kvaliten, tog bilden med min iphone...
Postad 15 December 2008 - 19:37
Köpte oxå ifrån fyndbörsen..det kan löna sig att maila dem och påpeka om någon konkurent har tv:n billigare, jag lyckades pruta 700 när jag köpte. Fick min tv kl 11 dagen efter jag beställt.Tack för din input Thompa bompa och ffodil! Nu känner jag mig trygg. Det enda som skulle kunna ställa till det är om man får ett ex med överdriven clouding, bleeding eller pixelfel. Ser inte fram emot att behöva skicka tv´n fram o tillbaka.
Postad 15 December 2008 - 19:45
Nu när jag kopplade in antennkabeln direkt på tv:n så får jag in alla fria kanaler utom TV4 Sport. Borde inte den fungera? (Jag har alltså ingen CA-modul).
Postad 15 December 2008 - 20:47
Jag har bara tittat på de fria kanalerna i marknätet via en box som heter Thomson DTi 2000 e.d.
Nu när jag kopplade in antennkabeln direkt på tv:n så får jag in alla fria kanaler utom TV4 Sport. Borde inte den fungera? (Jag har alltså ingen CA-modul).
TV4 Sport är väl ingen fri kanal? Vad jag vet så ligger den i boxerpaketet och borde därmed inte heller fungera utan programkort.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Sony KDL-46W4500 problem
2 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?