Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

4 nya Sharp 1080 LCD tv'n - XD1E serien

4053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-37XD1E (TV) 1 8,7 (19) Inga priser
Sharp Aquos LC-42XD1E (TV) 1 9,11 (53) Inga priser
Sharp Aquos LC-46XD1E (TV) 1 8,99 (71) Inga priser
Sharp Aquos LC-52XD1E (TV) 0 8,93 (14) Inga priser
Sharp Aquos LC-42XD1EA (TV) 1 8,95 (20) Inga priser
64 relaterade trådar
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 15 år sedan
Död pixel på Sharp 46" XD1E (16 inlägg) 16 år sedan
Har du haft problem med din Sharp XD1E? (197 inlägg) 16 år sedan
LCD-TV 1080P som funkar med media-PC? (11 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 - ljud på en Sharp 46XD1E (17 inlägg) 16 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 16 år sedan
Sony vs. Sharp (72 inlägg) 16 år sedan
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg) 17 år sedan
Inställningar för : Sharp LC-42XD1E (27 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E. Ljudkvalitet. (1 inlägg) 17 år sedan
Sharp eller pioneer (21 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1EA (8 inlägg) 17 år sedan
Datorbild från Sharp XD1E (6 inlägg) 17 år sedan
37/40" LCD - Sharp XD1E, Sharp X20E eller Sony D3000? (1 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46D3000 eller Sharp LC-42XD1EA? (8 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46W2000 eller Sharp LC-46XD1E ? (84 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E eller Sony KDL-46W2000 (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E (51 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC46XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp aquos Sharp aquos lc-42xd1ea, Fel eller? (14 inlägg) 17 år sedan
Viaccess CA modul (12 inlägg) 17 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Sharp 42XD1E, pålitlig TV eller skräp? (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E el Samsung LE-52M87BD (3 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46D3000 vs Sharp LC-46XD1E vs LG 42LY95 (4 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor kring LC-42XD1E (16 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E eller Sony KDL-40W2000 (37 inlägg) 17 år sedan
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg) 17 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 17 år sedan
PC till Sharp LC-42XD1E (17 inlägg) 17 år sedan
radera denna tråd... (0 inlägg) 17 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg) 17 år sedan
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E. PS3 & Bildinställning. (5 inlägg) 17 år sedan
LG 47LB2RF eller Sharp LC-46XD1E ? (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken LCD >50" ska jag välja? (18 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E & Pixelgaranti (2 inlägg) 17 år sedan
Köptips för ny 46" (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp 46XD1E, utomlands eller i sverige (5 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung, Sony eller Sharp? (1 inlägg) 17 år sedan
Val av LCD - Sharp XD1E, Samsung F71, Sony W2000 (47 inlägg) 17 år sedan
SHARP LC-52XD1E - Har den pixel mapping? (3 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (0 inlägg) 17 år sedan
sharp 42xd1e eller 46xd1e (7 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja och varför? (7 inlägg) 17 år sedan
Dagens och morgondagens TV? (14 inlägg) 17 år sedan
Sony X2000 46" eller Sharp 52" (6 inlägg) 18 år sedan
Sharp 46XD1E, HDMI (6 inlägg) 18 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 18 år sedan
LG 42lb2r eller Samsung LE-40f71 (17 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-40F71BX eller SONY KDL-40W2000 ? (328 inlägg) 18 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 18 år sedan
LG 42LB2R Eller Sharp LC-42xd1e? (22 inlägg) 18 år sedan
LCD 46" tummare - Stora prisskillnader (17 inlägg) 18 år sedan
46 tum LCD vs 50 tum plasma (13 inlägg) 18 år sedan
LG 37LB2R eller Sharp LC-37XD1E (6 inlägg) 18 år sedan
Vilken är bäst? (5 inlägg) 18 år sedan
Sharp/Sony/Samsung (2 inlägg) 18 år sedan
Alternativen 1080p LCD skärmar. (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 03 november 2006 - 10:49

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Idag e det förhoppningsvis den stora dagen, har blivit lovad leverans idag...hoppas Sharp inte jiddrat med butiken bara.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe min stora dag var i Tisdags senast Onsdag inte med Sharp utan med Sony X Så jag dumpade min Pioneer i Söndags Inte fan kom det någon TV och beskedet är att Sony ska ha möte på Onsdag nästa vecka om leveranser Så jag är åter i Sharp vänteläge tror jag skiter i Sonyn blev så förbannad...

Nu sitter jag och glor på min Sharp GA3 26" min PC TV som har superbild på PC DVI men den är skrämmande dålig på analog och digital TV Man märker när man tittar på olika källor att det fan inte är bra Så nu är det myror i huvudet Rättare sagt myrornas krig :)Man undrar hur ny Sharpen är och likvärdiga på analoga typ Comhem hmmmmm ska man köpa en Pioneer igen???

Bra på sätt och vis att inte Sonyn kom så fick man se hur risig bilden är med SD källor ..

De e int lätt o köp platttv :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Sony X är en bra tv oxå. Det är bara att den är dålig på SD och på HD visar fel färg och den är ganska dyr :)
Så det pågår inga myrornas krig i mitt huvud sedan i somras.

Redigerat av Enator, 03 november 2006 - 10:51.

Postad 03 november 2006 - 10:54

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

Idag e det förhoppningsvis den stora dagen, har blivit lovad leverans idag...hoppas Sharp inte jiddrat med butiken bara.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe min stora dag var i Tisdags senast Onsdag inte med Sharp utan med Sony X Så jag dumpade min Pioneer i Söndags Inte fan kom det någon TV och beskedet är att Sony ska ha möte på Onsdag nästa vecka om leveranser Så jag är åter i Sharp vänteläge tror jag skiter i Sonyn blev så förbannad...

Nu sitter jag och glor på min Sharp GA3 26" min PC TV som har superbild på PC DVI men den är skrämmande dålig på analog och digital TV Man märker när man tittar på olika källor att det fan inte är bra Så nu är det myror i huvudet Rättare sagt myrornas krig :)Man undrar hur ny Sharpen är och likvärdiga på analoga typ Comhem hmmmmm ska man köpa en Pioneer igen???

Bra på sätt och vis att inte Sonyn kom så fick man se hur risig bilden är med SD källor ..

<{POST_SNAPBACK}>

Sony X är en bra tv oxå. Det är bara att den är dålig på SD och på HD visar fel färg och den är ganska dyr :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehehe ja fan vet om jag inte skiter i LCD och köper Pioneer och håller mig med en liten Sharp för PC som vanligt Grrrrrrrr
Jag är i "velar mode"igen antingen Sharp 52 eller Pioneer 50 Sonyn är borta pga av att Sony ljög om min leverans!!!

Postad 03 november 2006 - 10:58

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

En oootrooolig lång väntan är äntligen över... Leverans förväntas innan 12 till mitt lilla hem... Slutar 13 och sen skall man till en "pip" möbel affär och kolla på en soffa innan man får komma hem och packa upp kalaset...

Bilder kommer...

<{POST_SNAPBACK}>

Vad var det som du skull få? 42", 46" eller 52"?

Postad 03 november 2006 - 10:59

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hehehe ja fan vet om jag inte skiter i LCD och köper Pioneer och håller mig med en liten Sharp för PC som vanligt Grrrrrrrr
Jag är i "velar mode"igen antingen Sharp 52 eller Pioneer 50 Sonyn är borta pga av att Sony ljög om min leverans!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Om du tar Pioneer då får du avstå från 1080p.

Postad 03 november 2006 - 11:00

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Otroligt skönt att det händer saker här så att vi kan sluta spekulera så mycket..

Känns onekligen som att det finns utrymme för ett prisdropp i framtiden på denna serie...Det är ju inte helt fel.

Postad 03 november 2006 - 11:02

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

De e int lätt o köp platttv ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Sony X är en bra tv oxå. Det är bara att den är dålig på SD och på HD visar fel färg och den är ganska dyr :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hahaha det spelar nog ingen roll Är comhem kund :angry: :) :)

Postad 03 november 2006 - 11:05

p6jkf6tt6n
  • p6jkf6tt6n
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

En oootrooolig lång väntan är äntligen över... Leverans förväntas innan 12 till mitt lilla hem... Slutar 13 och sen skall man till en "pip" möbel affär och kolla på en soffa innan man får komma hem och packa upp kalaset...

Bilder kommer...

<{POST_SNAPBACK}>

Vad var det som du skull få? 42", 46" eller 52"?

<{POST_SNAPBACK}>

46"... går ifrån en gammmmmal 52" Thomson bakprojektion.

Postad 03 november 2006 - 11:05

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Sony X är en bra tv oxå. Det är bara att den är dålig på SD och på HD visar fel färg och den är ganska dyr :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, vi som har samlat här är 1080p fanatiker.

Postad 03 november 2006 - 11:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Skulle det komma hårigare modeller efter nyåret HD1E eller vad den serien skulle heta?

<{POST_SNAPBACK}>

HD1E, Yes det är sant och den verkar komma i början av nästa år. Men räkna med ca 10k dyrare än dagens.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan nog räkna med att dagens XD1E serie har droppat ganska så rejält till dess.

// Hifighost

Postad 03 november 2006 - 11:34

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Skulle det komma hårigare modeller efter nyåret HD1E eller vad den serien skulle heta?

<{POST_SNAPBACK}>

HD1E, Yes det är sant och den verkar komma i början av nästa år. Men räkna med ca 10k dyrare än dagens.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan nog räkna med att dagens XD1E serie har droppat ganska så rejält till dess.

// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jag oxå :angry:

Postad 03 november 2006 - 11:34

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Sony X är en bra tv oxå. Det är bara att den är dålig på SD och på HD visar fel färg och den är ganska dyr :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst vem är inte det Men frågan är om det är värt en skitbild på analoga/digitala kanaler dom närmaste åren....720P ger en heavyduty upplevelse också....
I just don't have a clue what to do now B) Sharp/Pioneer Snacka om tilt insert coin
Jag var först helt bestämd på Sharp 52:an sedan dök alla fel och negativa saker upp på massa forum då tänkte jag att då Sony X Men nu kommer jag att skippa Sony mest av principskäl Blev så blåst :lol:
Så nu är jag tillbaka till Sharp men blir lite om inte mkt tveksam när jag ser SD sändningarnas skrämmande dåliga kvalitet(Sharp GA3) Skumt att det är sådan skillnad mellan DVI PC och anaol TV Jaja..
1080P eller bra analog digital bild är sammanfattningen.......eller Pioneer som klarar SD bra???
Går tydligen inte att hitta någon TV som är bra på PC till analog TV och 1080P HDTV
Man får föröka hitta det minst dåliga för ca 40-50k och det suger

Postad 03 november 2006 - 11:37

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Sony X är en bra tv oxå. Det är bara att den är dålig på SD och på HD visar fel färg och den är ganska dyr :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst vem är inte det Men frågan är om det är värt en skitbild på analoga/digitala kanaler dom närmaste åren....720P ger en heavyduty upplevelse också....
I just don't have a clue what to do now B) Sharp/Pioneer Snacka om tilt insert coin
Jag var först helt bestämd på Sharp 52:an sedan dök alla fel och negativa saker upp på massa forum då tänkte jag att då Sony X Men nu kommer jag att skippa Sony mest av principskäl Blev så blåst :lol:
Så nu är jag tillbaka till Sharp men blir lite om inte mkt tveksam när jag ser SD sändningarnas skrämmande dåliga kvalitet(Sharp GA3) Skumt att det är sådan skillnad mellan DVI PC och anaol TV Jaja..
1080P eller bra analog digital bild är sammanfattningen.......eller Pioneer som klarar SD bra???
Går tydligen inte att hitta någon TV som är bra på PC till analog TV och 1080P HDTV

<{POST_SNAPBACK}>

Men Sharps nya lcd är en av de bästa på marknaden som klarar SD utmärkt.

Postad 03 november 2006 - 11:41

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har ingen aning om det Men jag tvivlar att det är bra Tror att förbättringarna är inriktade mest på HDTV men som sagt var Har ingen aning kan bara glo på min nuvaranade Sharp och skaka på huvudet

Postad 03 november 2006 - 11:43

CaptainMike
  • CaptainMike
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om du vill lägga ut: 56990 pix så kan du köpa en 52X2000 av netonnet.se + 4års garanti- den fins i lager..
Förövrigt, så finns det en hel del butiker med 46X2000 i lager... Dusrin har den i lager för 41990:- inklusive frakt.....
/M

Redigerat av CaptainMike, 03 november 2006 - 11:46.

Postad 03 november 2006 - 11:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Bara den är bra på SD och HD så är jag glad vill ha den kopplad till mina två stora paraboler, hoppas sen att Cd kan leverera uppdatering jag vill ha HD sändningar från hela världen. :angry:

// Hifighost

Postad 03 november 2006 - 11:44

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har ingen aning om det Men jag tvivlar att det är bra Tror att förbättringarna är inriktade mest på HDTV men som sagt var Har ingen aning kan bara glo på min nuvaranade Sharp och skaka på huvudet

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns bilder på SD i denna tråd som du kan se om den räcker för din enda behov eller ej.

Postad 03 november 2006 - 11:51

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om du vill lägga ut: 56990 pix så kan du köpa en 52X2000 av netonnet.se + 4års garanti- den fins i lager..
Förövrigt, så finns det en hel del butiker med 46X2000 i lager... Dusrin har den i lager för 41990:- inklusive frakt.....
/M

<{POST_SNAPBACK}>

Jap, då måste man avstå från att titta på SD med Sony X. Det är denna varning som utfärdas i hela världen. Kanske behöver sätta 16000 kr på en HTPC för att förbättra tv bilden.

Redigerat av Enator, 03 november 2006 - 11:54.

Postad 03 november 2006 - 11:53

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
[quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 12:44 ']
[quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 12:41 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 12:37 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 12:34 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 12:05 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 12:02 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 11:59 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 11:54 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 11:49 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 11:39 '][quote name='p6jkf6tt6n' date='Nov 3 2006, 09:51 ']Idag e det förhoppningsvis den stora dagen, har blivit lovad leverans idag...hoppas Sharp inte jiddrat med butiken bara.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Det finns bilder på SD i denna tråd som du kan se om den räcker för din enda behov eller ej.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Det är svårt att säga skiljer extremt mycket mellan kanaler typ av program på min lilla GA3
så jag skippar nog LCD pga detta och att jag är comhem kund med dåliga analoga och vissa digitala är bara skit!!!!!
Ska bli spännade att följa tråden ändå för att se vad folk tycker när nyköps euforin lagt sig :angry:

Postad 03 november 2006 - 11:55

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Snälla ta inte med hela quoten, tack.
// hifighost

Postad 03 november 2006 - 11:55

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
[quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 12:53 ']
[quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 12:44 ']
[quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 12:41 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 12:37 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 12:34 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 12:05 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 12:02 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 11:59 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 11:54 '][quote name='Enator' date='Nov 3 2006, 11:49 '][quote name='dd2' date='Nov 3 2006, 11:39 '][quote name='p6jkf6tt6n' date='Nov 3 2006, 09:51 ']Idag e det förhoppningsvis den stora dagen, har blivit lovad leverans idag...hoppas Sharp inte jiddrat med butiken bara.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Det är svårt att säga skiljer extremt mycket mellan kanaler typ av program på min lilla GA3
så jag skippar nog LCD pga detta och att jag är comhem kund med dåliga analoga och vissa digitala är bara skit!!!!!
Ska bli spännade att följa tråden ändå för att se vad folk tycker när nyköps euforin lagt sig :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Ja, det är då man hittar de flesta felen :)
Man tar alltid stor risk när man går ut och köper saker och ting som har kommit ut nyligen. Det var samma sak med min S80. Den hade mycket barnsjukdomar.

Redigerat av Enator, 03 november 2006 - 12:00.

Postad 03 november 2006 - 12:08

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

VÄLDIGT KONSTIGT
Har de nu ändrat igen. Det var ju (tidigare i alla fall):
37",42" - 1200:1 eller 1500:1 (har sett båda varianterna men både tyskland och USA säger 1200:1)
46", 52" - 2000:1 (det enda som varit konstant fram till nu både från USA och Tyskland  :) )

Tittar man på svenska, franska och brittiska handlare säger idag många 1500:1 på 46" och 52".
Har de ingen koll eller är det fel på tillverkarnas hemsor?

Mvh
Boogieman

Redan avklarat tidigare i tråden...följande gäller 46" & 52":

- Responstid 4ms, Kontrast 1500:1 (ActionMode)
- Responstid 6ms, Kontrast 2000:1 (Normalläge)

mvh
p6jkf6tt6n

OFFTOPIC
Är det bara jag som tycker det är lite drygt när man tar med ALLA citat i ett svar på 10 ord?
Det kanske räcker med det senaste man svarar på så får det plats med mer än 5 inlägg per sida ;)
EDIT: Såg att en hel hög personer hann reagera innan jag skrivit klart ovan :angry:

ONTOPIC
Ang kontrasten menar jag att det är väldigt konstigt att alla handlare uppger kontrasten till 1500:1 på 46" och 52" medans leverantörerna anger 2000:1
Eller det är bara jag som tycker det tyder på dålig koll hos någon av parterna (den som en har rätt uppgifter vilket vi får hoppas är handlarna).
Iofs är det ju inte fel att de anger den lägsta möjliga kontrasten men det blir ju förvirrande, men tack för infon "PeSexKåEffSexTeTeSexÄnn" p6jkf6tt6n (Kanske forumets snurrigaste namn som man inte ens vill nämna vad jag tror det skall stå utan censur :))

Mvh
Boogieman

Redigerat av bigbadboogie, 03 november 2006 - 12:13.

Postad 03 november 2006 - 12:13

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
"leverantörerna anger 2000:1"
Svesnka Sharp sa 1500:1 till mej ang 52"
Sedan kom det förvirrande nyhetstjossan på sharp.se med snack om katayama II och 2000:1 med en länk som man klickade på och där stod det 1500:1
Så förvirringen är total på Sharp.Se

Postad 03 november 2006 - 12:15

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Nej, dålig info har det ju varit gott om, titar vi tillbaka i tråden, så kan vi säkert uppfattas som virrpannor med olika uppgifter om exempelvis 42:an i denna serie. Och då är vi ju ändå extremt på när det gäller en viss specifik produkt. Stackars ÅF... (Nej.. inte ångpanneföreningen..)

M.

Postad 03 november 2006 - 15:36

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

GA3 är väl nåt år gammal, har väl hänt en del sen dess. Tycker att digital SD ser väldigt bra ut på en GD7E. Analog SD behöver man väl inte tänka på mera, det stängs ju snart av :angry:

Postad 03 november 2006 - 16:03

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

GA3 är väl nåt år gammal, har väl hänt en del sen dess. Tycker att digital SD ser väldigt bra ut på en
GD7E. Analog SD behöver man väl inte tänka på mera, det stängs ju snart av  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe vilken optimist :)Tror det dröjer några år innan vi sitter med tex svt i HD format...
Och eoner innan comhem har HDTV...
Jo den är ett par 3 generationer gammal men det som skrämmer mej inom " tecken är att så d###### mkt bättre kan den inte ha blivit det måste i så fall vara en sensation...
Konstiga är att PC bilden är perfekt ja nästan extremt bra Och TV delen så dålig på SD matrial

Postad 03 november 2006 - 16:09

tottetotte
  • tottetotte
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Efter total förvirring och lite läsande i denna tråd tror jag mig ha förstått att det är 46tummaren man ska satsa på. Läste också att just 46tummaren antagligen kommer prisänkas efter årskiftet, kanske är en dum fråga men hur säkert är detta? för de 34.000 den kostar nu har jag inte råd med. Så jag undrar hur säkert det är och vad tror ni priset kommer ligga på då?

tacksam för svar.

Postad 03 november 2006 - 16:10

Unregistered4099a69a
  • Unregistered4099a69a
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Nu är det spännande! Hade bokat en 46" och enligt affären så är maskinerna skickade och skall komma månd - onsd nästa vecka! Men det stannar inte där, jag bad honom kolla motsvarande status för 52", man lever bara en gång... :angry:

Redigerat av Unregistered4099a69a, 03 november 2006 - 16:18.

Postad 03 november 2006 - 16:34

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Nu är det spännande! Hade bokat en 46" och enligt affären så är maskinerna skickade och skall komma månd - onsd nästa vecka! Men det stannar inte där, jag bad honom kolla motsvarande status för 52", man lever bara en gång... :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jaaaaa det är så :)

Postad 03 november 2006 - 16:37

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Efter total förvirring och lite läsande i denna tråd tror jag mig ha förstått att det är 46tummaren man ska satsa på. Läste också att just 46tummaren antagligen kommer prisänkas efter årskiftet, kanske är en dum fråga men hur säkert är detta? för de 34.000 den kostar nu har jag inte råd med. Så jag undrar hur säkert det är och vad tror ni priset kommer ligga på då?

tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror inte någon här vågar att svara dig. Ingen riktig vet om det. Men hur bråttom är det att du måste få den nu???

Postad 03 november 2006 - 17:24

p6jkf6tt6n
  • p6jkf6tt6n
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Börjar med att säga inga bilder ännu, kompisen har plåtat lite men han hade inte med sig sin kabel så han skulle skicka över bilderna senare ikväll...uppar dom då med en gång.

Nu till mitt första intryck...

XBOX-720p ruggigt bra bild på diverse tv serier som man hänger med i. (Bilder kommer)

XBOX360-fick köra komponent skarvad in i VGA kontakt som medföljde, min inköpt VGA kabel ifrån Joytech ville inte funka. Vet inte om jag måste skruva lite mer för att komma underfund med varför. Ställde 360:n på 1280x1024 tyckte att bilden var lite bättre då än nästa steg... 1920x1080 ville inte funka. Kan bara säga att jag älskar min 360:e så mycket mera nu och att jag har bett den om ursäkt för att den gått i på min gamla 52" Thomson bakproj i nästan ett år. (Bara detta är värt en hel del av alla pengarna som tv:n kostade.) 35 år gammal och spelar tv-spel...sicken tönt. =)
(Nån annan som har problem eller vet vad jag gör för fel med min VGA-sladd som inte vill funka? Har för mig att jag läst nåt om detta nånstans, men har glömt av vad det var...guldfisk)

Körde även lite dvd på 360:n ser otroligt trevligt ut... Har tyvärr en gammal trött DVD spelare, skall införskaffa en lite nyare med en HDMI anslutning så småningom, som sjunger på sista versen...

Comhem-En del kanaler ser otroligt bra ut medans andra kanaler ser lite sämre ut. Kan jag leva med tills Comhem släpper sin nya HD box, när det nu blir.

Oljud-Ja jag hör att tv:n låter om det är helt tyst i rummet...men det är inget som stör mig. Förstår dig SlowCheetah om du stör dig på det men det är nog en vane sak. Jag kan leva med det då jag inte har så ont av ljud i min omgivning. (Skadad efter att ha ägt en 360:e sen dag 1.)

Banding-Har inte sett nåt men har heller inte kollat med luppen om man säger så. SKulle det visa sig att det finns banding så tror jag inte heller att jag dör av det.

Jag känner att detta är ett otroligt bra köp i mitt tycke...men var och en skall nog göra den bedömningen själv.

Har inte ändrat p ånågra som helst inställningar ännu...skall finlira när tid finnes...nu blir det nog lite tv beundring och visa kärringen den leksaken.

Bilderna kommer så fort jag har fått dom...

Postad 03 november 2006 - 17:25

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Läst att några goa glada göteborgare har sett XD1E-modellerna för visning i butik, Wictoréns bland annat?. Vet ni några fler butiker, tänkte åka till stan i morgon och botanisera lite?

Tacksam för svar.

Postad 03 november 2006 - 17:49

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Vi vill ha bilder nu inte senare :angry: :) :)

Postad 03 november 2006 - 18:29

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0

GA3 är väl nåt år gammal, har väl hänt en del sen dess. Tycker att digital SD ser väldigt bra ut på en
GD7E. Analog SD behöver man väl inte tänka på mera, det stängs ju snart av  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe vilken optimist :)Tror det dröjer några år innan vi sitter med tex svt i HD format...
Och eoner innan comhem har HDTV...
Jo den är ett par 3 generationer gammal men det som skrämmer mej inom " tecken är att så d###### mkt bättre kan den inte ha blivit det måste i så fall vara en sensation...
Konstiga är att PC bilden är perfekt ja nästan extremt bra Och TV delen så dålig på SD matrial

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt - tycker digital SD tv ser bra ut. Och då ser jag på svt med hjälp av "spill over" här i västra Finland :) Men bara efter kalibrering!! Minns att jag blev förvånad hur mycket bättre det blev efter kalibrering med DVE. Sen vet jag inte, kan ju bli litet sämre om man kör digital tv över scart? GD7E har ju intern dvb-t. Digitalt hela vägen alltså, ingen omvandling.

Postad 03 november 2006 - 18:43

tottetotte
  • tottetotte
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Enator, Nej jag har inget behov av TVn idag, lutar mest åt att jag kommer köpa den tidigt 2007. Men som med allting annat blir jag helt nervig av allting, först verkar 42tummaren superfin, sen jättedålig och om igen. Jag är bara fullkomligt värdelös på att köpa stora saker.

Postad 03 november 2006 - 18:49

Unregistered4099a69a
  • Unregistered4099a69a
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Dåså, kan få en 46" i nästa vecka eller en 52" om 1-2 veckor. Vilket skall man köra på? Priset spelar inte den största rollen här då ja är fullt beredd o betala för en 52". Har man väntat så kan man vänta lite till resonerar jag? Dagens ###### ilandsproblem!

Postad 03 november 2006 - 18:55

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Enator, Nej jag har inget behov av TVn idag, lutar mest åt att jag kommer köpa den tidigt 2007. Men som med allting annat blir jag helt nervig av allting, först verkar 42tummaren superfin, sen jättedålig och om igen. Jag är bara fullkomligt värdelös på att köpa stora saker.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det har jag fullt förståelse hur det känns. Det råd som jag kan ge dig är att bara ta det lugn och läs denna tråd och se vad händer. Fortfarande är det inte kört för 42”. Det är inte så många som har köpt denna TV, verken 46” eller 42”. Så vi vet inte än vad skall hända med denna TV. Är 42” lika bra som 46”? Är XD1E en bra TV eller ej. Vi kommer snart få svar på alla dessa frågor. Så ta det lugn, året är 2006 inte 2007.

Postad 03 november 2006 - 19:20

DoGgElItOn
  • DoGgElItOn
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns någon sharp i Malmö trakten som man kan åka å titta på?

Postad 03 november 2006 - 19:38

p6jkf6tt6n
  • p6jkf6tt6n
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_0292.jpg   175,43K   197 Antal nerladdningar
Härligheten står och väntar på att bli uppackad, var "tvungen" att vänta in kameran och hjälpen.

Bifogad fil  IMG_0293.jpg   150,66K   203 Antal nerladdningar
En bit på väg, ursäkta oredan... Sladdar, död kaktus mm.

Bifogad fil  IMG_0294.jpg   147,08K   229 Antal nerladdningar
Jepp då var den på plats, lite kablar som skall fixa iordning. (Behöver nog investera i nån form av kabelgömmor.)

Bifogad fil  IMG_0297.jpg   158,21K   269 Antal nerladdningar
Xbox:en kör XBMC 2.0 i 720p ser rätt så trevligt ut faktiskt.

Bifogad fil  IMG_0299.jpg   167,89K   402 Antal nerladdningar
Lost HR HDTV, ser otroligt mycket bättre ut nu än på den gamla 52" Thomson:en. Oj vad här skall tittas på tv-serier.

Bifogad fil  IMG_0301.jpg   117,42K   306 Antal nerladdningar
Ledsen Lost kille? HR HDTV.

Bifogad fil  IMG_0315.jpg   164,96K   203 Antal nerladdningar
360:e Need for Speed Carbon, har tyvärr lite problem med att kräma ur max ur xbox:en, vet inte varför...skall forskas vidare. Är dock int edet minsta missnöjd med bilden...här skall det spelas så det stänker om det. Ett av skälet till ny tv var just "Gears of War" och "Call of Duty 3" som dyker upp snart.

Bifogad fil  IMG_0316.jpg   151,84K   245 Antal nerladdningar
Lite mer NfsC, 360:e.

Bifogad fil  IMG_0318.jpg   190K   378 Antal nerladdningar
NfsC, pappan och dom två älsklingarna...och ja lillgrabben e fortfarande nummer ett.)

Bifogad fil  IMG_0320.jpg   143,07K   308 Antal nerladdningar
Gör det själ reklamen på TV4, digitalt Comhem.

Lite svårt att ta bra bilder på vanlig tv då bilden inte står still så mycket, väljer därför att inte posta ett gäng som jag inte tyckte gör tv:n rättvisa.

Bifogad fil  IMG_0327.jpg   176,87K   162 Antal nerladdningar
Asterix and the Vikings, 360:n får agera DVD spelare då min gamla Pioneer håller på att krevera. Ser otroligt bra ut.

Bifogad fil  IMG_0328.jpg   124,98K   217 Antal nerladdningar
Obelix rockar på...

Bifogad fil  IMG_0330.jpg   178,96K   240 Antal nerladdningar
"Rör inte min sten för då smäller det."

Måste bara tillägga att bilderna på Asterix filmen inte gör tv:n rättvisa alls, ser otroligt mycket bättre ut live.

Måste säga att det är otroligt svårt att ta bilder som gör tv:n rättvisa...men om ni tänker er att det är ett gäng snäpp bättre "live" så kan man få en liten hum om hur det ser ut. Åk till närmsta butik och kolla in denna tv, för den måste ses med egna ögon på riktigt.

Postad 03 november 2006 - 19:45

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Tack p6jkf6tt6n

Postad 03 november 2006 - 19:49

p6jkf6tt6n
  • p6jkf6tt6n
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det var så lite så. Var dock tvungen att minska alla bilder då dom låg på 2-3Mb styck och jag hade inte lust att sitta och uppa massa bilder hela kvällen på min 24/1 BBB lina.

Redigerat av p6jkf6tt6n, 03 november 2006 - 19:50.

Postad 03 november 2006 - 20:21

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0
man kan få 1920x1080 i 50hz och 60hz via kontrollpanelen på denna va?
man behöver inte hålla på å trixa med powerstrip?

Postad 03 november 2006 - 20:23

tottetotte
  • tottetotte
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Enator, det är ju det som är det svåra, att ta det lungt, tv-hellskottat ser ju så snuskigt bra ut.

Postad 03 november 2006 - 20:27

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Enator, det är ju det som är det svåra, att ta det lungt, tv-hellskottat ser ju så snuskigt bra ut.

<{POST_SNAPBACK}>

:angry: :) :)

Postad 03 november 2006 - 20:28

Ebbot
  • Ebbot
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
//p6jkf6tt6n

Schyssta bilder, ser riktigt nice ut. Nu blev man ju lite sugen.

Fråga: Hur nära tv:n kommer du sitta? Tittar ofta på HR.HDTV och är på G att köpa nån "sorts" 46-47 tums full-hd tv. Kommer själv att sitta 3 meter från tv:n och funderar på om 46-tum blir för stort på ett sådant avstånd.

Upplever du att bilden blir väldigt "pixlig"? Jag velar lite mellan 40-42:a och en 46-tums FullHD.

Tittar som sagt mest på HR.HDTV filer...

Postad 03 november 2006 - 20:31

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

//p6jkf6tt6n

Schyssta bilder, ser riktigt nice ut. Nu blev man ju lite sugen.

Fråga: Hur nära tv:n kommer du sitta? Tittar ofta på HR.HDTV och är på G att köpa nån "sorts" 46-47 tums full-hd tv. Kommer själv att sitta 3 meter från tv:n och funderar på om 46-tum blir för stort på ett sådant avstånd.

Upplever du att bilden blir väldigt "pixlig"? Jag velar lite mellan 40-42:a och en 46-tums FullHD.

Tittar som sagt mest på HR.HDTV filer...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag sitter ca 2.3 m från tv:n och kommer att köpa 52". Glöm inte alla att denna är 1080p skärm.

Redigerat av Enator, 03 november 2006 - 20:32.

Postad 03 november 2006 - 20:45

p6jkf6tt6n
  • p6jkf6tt6n
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Fråga: Hur nära tv:n kommer du sitta?

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter ca 2,5-3m ifrån...

Postad 03 november 2006 - 22:14

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
A review from England:

Alrighty people...

I had the priviledge today of looking at.....playing with and get my hands on the very first Sharp LC-37XD1E

It's not for sale yet, this is a demo model but it looks absolutely STUNNING!!!!

Seriously, the Sony KDL-40W2000 looks stunning and beats down the Pioneer 427 Plasma, but the cobination of colors, sharpness and contrast on the new Sharp are unbeatable!!!

After setting up both tv's which we spend about an hour on it was time to calibrate both sets which we did with 3 other members. We used Digital Video Essentials to makes these babies scream for more After let's say, 1,5 hour these babies were ready to show off their performances....YEAH

When packing out these two gorgeous looking screens, we noticed Sharp used a very neat looking glossy finish. The speakers, found underneath the screen, look very nice and match the screen perfectly.

The Sony is a serious piece of work. It looks very nice in it's black finish. No glossy like the sharp, but looking very neat!

We compared both tv's when processing SD material and HD material, using a Marantz DV9600 and the Toshiba HD-A1. Because we wanted to compare these two screens on response time, Colors, Contrast/Blacks and Sharpness we chose to use both Mission Impossible SD DVD and the HD-DVD version.

The Sony is very accurate on response time, noticed no motion judder on both the SD as the HD version.

The Sharp had very, VERY LITTLE motion judder noticable. We saw some during the scene on the bridge when the first rocket blew up the car behind Tom Cruise's, but after that it was just darn good!

The Sony provides very nice and vivid colors, but, as I saw some people mention on the Forum, it has a way of showing (Magenta) when producing Reds, especially DEEP Reds. Nonetheless the Picture performance by the Sony is absolutely stunning!

The Sharp produces nice, strong and vivid colors. It has no way of showing Red Push, at least not noticed while watching for about 2,5 hours. (Mission Impossible 3 HD-DVD.....simply WOW! )

The blacks are good on both LCD's. Never before have we seen so much depth and convincing blacks other than on CRT's. The Sony produces splendid deep blacks as does the Sharp. However, the Sony produces them a little bit more convincing, but costs a whole lot more.

Special note for the Sharp people, we noticed NO!!!!!! BANDING!!! on this LCD.

Both LCD's are stunning tele's that really deliver upto the promise! However with the Sharp costing a lot less, delivering better colors, excellent blacks and a fast response time, It seems to us that the Sharp is the clear WINNER!

The Sharp LC-37XD1E will be in stores by the end of november, and believe me, it's worth the wait!

Postad 03 november 2006 - 23:01

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
tottetotte:
Det där review var för dig. Så hoppet är inte ute för 42".

Postad 04 november 2006 - 01:20

tottetotte
  • tottetotte
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Enator, Underbart trevliga nyheter! hoppas detta gäller för 42an ockskå! Tackar och bockar så hemskt mycket.

Nu måste jag bara vänta på att skiten ska komma in i affärn så jag kan dra och kolla på den.

Postad 04 november 2006 - 01:21

joffe11
  • joffe11
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Hei

Vedlagt ligger prisene på 46" og 52" hos Euronics i Norge. Obs prisene er i norske riksdaler og ikke svenske pesetas ;)

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.