Jaja, troligen så behövs väl då kortet i alla fall (=inköp av CA-modul)
Någon som har ett tips på vilken som är den bästa modulen för Boxer?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
40 relaterade trådar
Postad 15 December 2008 - 21:24
Jag har en gammal box och det sitter ett kort i, men jag kan bara se ett fåtal kanaler + TV4 Sport. Jag betalar alltså inget abbonnemang. Har ett vagt minne att det kallades basutbud för länge sedan, så du har nog rätt, det är nog inte det samma som de fria kanalerna.
Jaja, troligen så behövs väl då kortet i alla fall (=inköp av CA-modul) Någon som har ett tips på vilken som är den bästa modulen för Boxer? Postad 16 December 2008 - 08:44
En snabb reflektion över Fyndbörsen. SNABBA! Beställde 46W4500 i söndags kväll. Nu, kl 08:15 tisdag ringde posten och är på väg att lämna den klockan 09:00. Snabba puckar må jag säga. I övrigt tycker jag att det varit lite för lite information på Fyndbörsens hemsida och i mailen, men det är ju mindre viktigt med så här snabba leverenser. Jag återkommer när tv´n står på plats.
Postad 16 December 2008 - 09:05
Under 'Finesser' finns en funktion som heter 'Färgomfång för fotografi'. Nån som vet vad den gör, och hur man får möjlighet att slå på den? Den är bara gråmarkerad på min W4500.
Postad 16 December 2008 - 09:28
Funkar bara när du har fotovisning igång, då går du bara gå in i meny, inställningar. Annars kan du gå in på inställningar utan att ha fotovisnng igång och ställa färgomfång på brett. Om du inte ändrat på det från fabriksinsällningen till standard, så tycker jag du skall göra det, för naturligare färger. Färgomfång brett trimmar upp färgerna till skarpa och onaturliga. Om du ändrar till standard från fabriksinst. kan du istället ställa upp färg till 52-53 så får du en mycket bättre naturligare färg. Redigerat av ffodil, 16 December 2008 - 09:45. Postad 16 December 2008 - 18:37
När jag läser mitt inlägg ovan ,ser jag att det ser lite snurrigt ut.
Men man kommer in på en meny, när man är inne på foto och sedan menar jag huvudmenyn. Hoppas det klargör mitt lite, som verkar snurriga inlägg. Postad 17 December 2008 - 07:50
Har för mig att jag har läst någonstans på forumet om vilka beteckningar som gäller för en TV som är importerad av Sony sverige men hittar inte var.
Någon som kan hjälpa mig med det. Skall iväg i eftermiddag och titta på TV hos Netonnet men vill då vara säker på att jag får en "nordisk modell" och inte någon "ful import". TV:n som jag funderar på är en 46W4500. Tack på förhand. Postad 17 December 2008 - 11:38
Annars är det bara att fråga dem, dem kan ju knappast juga om det. Postad 17 December 2008 - 12:42
Jag köpte min 46-tummare på Netonnet för 10 dagar sedan och den var levererad av Sony Sverige (står på kartongen). Dessutom framgår det av Netonnets hemsida att den aktuella modellen omfattas av Sonys 100% pixelgaranti. Postad 17 December 2008 - 13:51
Dito. Har för mig att Elgiganten och OnOff har nummer som t.ex. 4730 som är från svenska Sony, men är annorlunda för att de ska slippa prismatchningar. Postad 17 December 2008 - 16:23
Jo det står på hemsidan, på alla modeller utom just 46W4000 och 46W4500. Under info på dessa två modeller står det ingenting om pixelgaranti men på allaandra. Det är det som gör mig lite misstänksam. Förhoppningsvis i onödan men det gäller att ha med sig infon dit till butik så att man inte tvekar där..... Postad 17 December 2008 - 19:40
Bara för att den är levererad från Sony Sverige så är det en apparat med "K" i slutet på beteckningen. De som Netonnet säljer (W4500) är levererade av Sony Sverige men med beteckningen "AEP". Vad är det egentligen som skiljer mellan "K" och "AEP" ?? Postad 17 December 2008 - 20:03
Borde inte vara nåt alls på själva maskinerna, förutom garantier, 100 % pixelgaranti, hämtservice od
Butikerna själva kan stå för den biten om dom vill. Låter dock underligt om Sony Sverige levererar AEP. Mejla Sony och fråga EDIT Samsung är en helt annan historia då europeiska modellen saknar C-box för kabelnät Redigerat av Benkke, 17 December 2008 - 20:05. Postad 17 December 2008 - 22:27
Lutar starkt år 40W4500, verkar vara det jag letar efter. Har dock några nybörjarfrågor:
1. Såg recensionerna i länken och tycker det går tvärt emot vad jag läst tidigare.http://www.smartson.se/test/tv/sony-kdl-40w4500.htm Någon som har kommentarer erfarenheter som kan bekräfta/dementera? 2. Jag har Telias digital-tv. På min klump-tv är ju bilden kanon. Hur bra blir en bild från digital-tv box på en LCD-TV? Analoga sändningar är ju hemska. Naturligtvis olika hur bilden uppfattas men skriv gärna hur ni upplever det med vanlig digital-tv. 3. Är det värt de extra pengarna från 40W4000. Är väl främst 100Hz som skiljer? Postad 17 December 2008 - 22:53
Jag är förvånad över hur bra bildkvaliteten är för vanlig digital tvsignal. Förr har det varit i stort sett otittbart men kvaliteten har verkligen tagit stora kliv framåt på senare år.
Jag har tyvärr fått en skärm med både lite bleeding och clouding så den största skillnaden mot min gamla crt skulle jag säga är svärtan. Hade det inte varit för dessa kvalitetsproblem som effektivt sabbar svärtan så hade jag inte saknat min gamla tjockburk. Postad 18 December 2008 - 09:18
När jag köpte min 46W4500 framgick det av hemsidan att pixelgarantin gällde för den modellen. Ser nu att de tagit bort denna skrivning... Postad 18 December 2008 - 17:43
En kanske dum fråga!
När man kör game-mode på W4500, kan man fortfarande använda sig av alla bildinställningar, den jag tänker på mest är motion flow 100hz? Postad 24 December 2008 - 10:19
Tja!
Funderar på en w4500 men läser att många med 4000 har problem med pelare o bleeding Hur är det med detta på 4500?? Redigerat av xunforgivenx, 24 December 2008 - 10:20. Postad 24 December 2008 - 10:40
Svar: Nej, inte motion flow iaf. Postad 25 December 2008 - 23:03
Hmmmmm
Tog in en sony 4500 w från Dustin . Jävligt bra på spel 360 spelat ******** nu i ett dygn . Toppen bild ! Tänkte jag får kolla om det är några pixel fel ,sitter på två meter . Jag har inte sett något . Satte på svart bild gick fram till tv 20 cm ifrån började leta .. Tre gröna ut spritt på skärmen Två mitt i bilden röd och blå . Alla lyser vid svart bild + att det lyser igenom i båda hörn Vilket piss Är det flera som fått pixel fel här eller ni har inte kollat så noga ? Ska bli kul se hur Dustin hantera återskick av tv ! Postad 25 December 2008 - 23:08
UDPixel är ett bra program att kolla efter döda, lysande pixlar med. Jag hittade 5 st på min tv dessbättre gick dom att torka bort med en fuktad trasa
Postad 26 December 2008 - 00:34
Jag är i valet mellan 46W4500 och 46W4000. Är det värt dem extra pengarna för en W4500? Eller finns det någon annan modell? Har läst runt lite på forumet och fastnat för dessa modeller då många andra verkar lida av input lag. Jag kommer använda TV:n till att spela XBOX360, se på film/serier från datorn och kolla på SD/Digital tv - där det mest blir sport. Är det viktigt med 100Hz för att se på t ex fotboll?
Redigerat av klabbe89, 26 December 2008 - 09:38. Postad 26 December 2008 - 09:29
Någon som har tips på väggfäste till 46w4500 , verkar vara lite knepigt att hitta väggfästen som stödjer vesa 300 x 300 .
Postad 26 December 2008 - 10:56
Den här använder jag till min 46x3500, funkar utmärkt http://www.euronics-...e/?artnr=175491 Redigerat av Stefan S, 26 December 2008 - 11:01. Postad 28 December 2008 - 10:11
Genomsipprande bakgrundsljus är jävligt iriterande vid spelande .
När bilden blir svart ! Det är mest uppe kring hörnen men även på andra ställen. Fan att kvaliten inte är bättre på dagens skärma. Boxer tv på denna tv är inget jag kan reka.. Postad 28 December 2008 - 10:39 Det är så det blir när priserna ska pressas, alla ska ju ha så billigt hela tiden. Postad 30 December 2008 - 13:15
Som jag trodde Dustin bara bolla vidare Kört tv nu i 5 dagar .. Hej! Tack för ditt mail! Du har köpt en produkt där support, reparation och service hanteras av tillverkaren själva eller deras utvalda servicepartner. Felanmälan gör du via Sony (Inside Service) på tel: 08-795 50 99 De ger dig vidare information om hur serviceärendet går till. Vänliga hälsningar Per Gustafsson Kollade av med Sony tv får man skicka in det tar en vecka från de fått tv .. Så man får lätt räkna med 14 dagar de fixar den tv du skickar in så du får ingen ny ´ Så att man blir av med molnen kan man glömma vid svart bild. Postad 30 December 2008 - 13:15
Som jag trodde Dustin bara bolla vidare Kört tv nu i 5 dagar .. Hej! Tack för ditt mail! Du har köpt en produkt där support, reparation och service hanteras av tillverkaren själva eller deras utvalda servicepartner. Felanmälan gör du via Sony (Inside Service) på tel: 08-795 50 99 De ger dig vidare information om hur serviceärendet går till. Vänliga hälsningar Per Gustafsson Kollade av med Sony tv får man skicka in det tar en vecka från de fått tv .. Så man får lätt räkna med 14 dagar de fixar den tv du skickar in så du får ingen ny ´ Så att man blir av med molnen kan man glömma vid svart bild. Tacka vet jag Samsung köpt på Voxon pixel fel där kom de med ny tv så tog de den som det var fel på . Det kallar jag suport det ! Nästa tv köper jag på voxon det blir lite lättare då. Enligt Sony suport var det pixel fel på nästan alla apparater ett tag. Men det ska ha blivet bättre men det vete fan jag fick ju 5 st en gick torka bort . Ville bara tala om så ni vet innan ni köper tv så ta den på ett ställe där det är lätt byta . Ska ni köra 360 så ta denna ,ska ni se på tv köp plasma det är mitt råd ! Redigerat av DellDåre, 30 December 2008 - 13:24. Postad 30 December 2008 - 13:40
Verkar som om jag också är en av dem som fått en dålig batch av w4500..
Tog klivet i helgen och köpte en w4500 och slängde ut min tjock-tv. Igår kom den första besvikelsen en DEFEKT PIXEL som lyser konstant GRÖNT. Som tur har Sony 100% Pixelgaranti, men jobbigt att kränga ner tvn från väggen och köra den tillbaka till butiken. Kommer dessutom få vänta på en ny tv eftersom att jag köpte den sista på lagret. Förutom detta är jag kanonnöjd med det lilla jag hunnit se på apparaten nu i de få dagar jag haft den (2 dar typ). Nån annan som råkat ut för linknande? Jag upptäckte det när jag stod vid apparaten och det var en svart scen. Bifogar en bild med en förstoring. Redigerat av DiSNEY, 30 December 2008 - 13:42. Postad 30 December 2008 - 17:21
Prova tryck på den gröna pixel jag fick bort en av mina så .
Ta en penna men suddgummu i ena änden ,tv ska vara på. Men jag har ju 5 en röd och en blå . Den blå verka sitta ********. Så det är ju hopplöst i mitt fall. Vilket skit att man ska behöva hålla på så här . Jag frågade suport på Sony om de kunde fixa molnen vid svart . Nopp sa de produkten är sådan..'' Kvaliter på Sony ,nopp inte mera än andra. Kunde lika väl köpt Sammy ! Postad 30 December 2008 - 23:05
Hej
Finns det någon som kör med den inbyggda DVB-C (Comhem) mottagaren? Hur upplever ni tiden för kanalbyte? Snabb eller långsam? Tid i sekunder? Tacksam för svar. Postad 31 December 2008 - 00:34
Är en riktigt nöjd ägare av 52W4500.
Kollade dock på min första blueray film idag och när filmen startade stod det 1080i uppe i hörnet. Filmen var Rambo och jag matar skärmen med ps3 vis hdmi. Varför visas inte 1080p som det står på baksidan av fodralet? Postad 31 December 2008 - 00:41 Är PS3 an inställd på att skicka 1080p? Postad 31 December 2008 - 01:23
under videoinställningar - där det står "BD 1080p 24Hz Video utgång (HDMI)" är den inställd på "på"
Finns det någon annan inställning? och under skärminställningar är den inställd på "inställningar för videoutdata" utdataupplösning 1080p Kanske ska tillägga att det står 1080p när man kommer ut i ps3 menyn. Redigerat av jnorberg, 31 December 2008 - 01:31. Postad 31 December 2008 - 03:59
Tycker inte att det funkar allt för dåligt, på min burk tar det oftast runt 2-4 sekunder men någon gång ibland kan det ta någon extra sekund. Postad 31 December 2008 - 08:13
Jo jag har fått det rådet av andra, dock tycker jag inte att man skall behöva göra så på en 3 dagar gammal tv. Sedan har jag ju felanmält tvn till butiken så jag vill inte göra nåt med den. (Hade varit en annan sak som de 2 åren av sonys 100% pixelgaranti gått ut..) Enligt han på butiken så kommer detta skötas av sonys servicepartner då butiken inte hade några tv-apparater i lager. Sedan sa han att Sonys service center (assist eller vad de heter) tar hand om hanteringen av ev DOA av apparaten, eller byte av panel eller vad det blir. Jag vill iaf helst ha en helt ny apparat. Men men, tydligen så det fungerar.. får hoppas att sony servicecenter ger mig en ny apparat. Redigerat av DiSNEY, 31 December 2008 - 08:14. Postad 31 December 2008 - 09:12 Är detta då avkodningen som tar sådan tid. Jag har inga kodade kanaler och ny kanal kommer under halvsekunden med c-box Postad 31 December 2008 - 10:47
Vet faktiskt inte men det är nog inte helt omöjligt för när man kör analogt så kommer kanalerna upp direkt Redigerat av z0k4, 31 December 2008 - 10:48. Postad 31 December 2008 - 13:16
Jag lyckades torka /trycka bort en till grön pixel som satt fast !
Så det finns ju hopp för de som har en grön som lyser eller två. Kollade av tv nu .. Tv menyer m.m inget att klaga på .. Test... Sony 4500W 40 tum /kollade på tv från 2.40 m 1.Analog /Våga inte tänka på det hur det ser ut 2. Boxer tv inget vidare. 3. Canal digital s.d går att titta på men bilden är bättre på en plasma här .(D.M 800) (D.M 500 scart var inget vidare) 4. Canal + H.D kanaler med Dreambox 800 BCC är så bra som jag vill ha det (Men denna uppsättningen är ju ******** brata även på en äldre platt tv typ Lg 50 plasma som är två år . Då bild kvaliten man trycker in är riktigt bra Här kan vi börja snacka tv bild när man trycker in bästa som finns att få från H.d-tv sat ,kvittar nog vilken tv det är så blir det bra. Men tycker det är helt sjukt att man ska behöva trycka in så bra kvalite för det ska bli ruskigt bra ! 5. Vanlig xbox inget vidare på spel 6. Film via xbox / xbmc bättre än från Boxer/Sat (Bra uppskalare här i xboxen) /Rec från typ D.M 600 som man tar upp med Xbox/xbmc blir också bra ) 7. Xbox 360 är också ruskigt bra inget att klaga på 8. Media spelare pop ger bra bild så klart ! 9. Bluy -ray lär ju inte vara sämre men inget jag provat. Uppskalare i denna tv verka inte vara något vidare . Jag skulle funderat både en och två gånger innan köp för att se på S.D Canal + går som sagt rätt bra. Men spelar du 90% så kan du ju stå ut . Jag får tillägga att jag är petig men ska det vara bra ,så ska det . Ska du se mest på tv tycker jag man ska ta in en plasma typ px80 då har du mycket bättre bild för en mindre peng + du slipper bli Hoppas det hjälper någon som funderar där ute ! Jag har kollat olika tv i tre år nu först tycker jag det var värt ta in en 1080 p då rörelse ä rok på 4500w Kort gott Sony tv 4500 W är gjord för H.D tv där den är toppen av Lcd nu ! Redigerat av DellDåre, 31 December 2008 - 17:15. Postad 31 December 2008 - 13:24 Därför att den svenska utgåvan av den filmen är utgiven av ett skitföretag som inte använt en 1080p24 master så den Blu-ray disken körs i 1080i. Dessutom har den fel bildformat så köp inte diskar från det bolaget. Postad 31 December 2008 - 20:29
Är det nån som har någon teknisk förklaring vad "stuck pixel" beror på, alltså att en pixel fastnar i en viss färg ? och kan förklara hur man bara genom att "massera" skärmen kan få bort detta? Delldåre, fungerar dessa pixlar "som vanligt" efter du behandlat dem? Själv så vill jag inte ens försöka att massera bort den pixeln jag har problem med, jag tycker att om man har köpt en tv för nästan 17 000 kr så skall den vara felfri när den levereras. En helt annan sak hade det varit om den döda pixeln uppkommit efter säg 2 år. Men inte efter 2 DAGAR !!! Då skall det åtgärdas av sony som har 100% pixelgaranti (!!!!) Postad 01 January 2009 - 01:32
Jepp,de går normalt ..
Lite tråkigt när Sony inte byter panel . Då de sa på suport att men inte får en ny tv den ska lagas. Jag ska nog kolla så att de inte försöker släcka den bara för att sedan skicka tillbaka tv . Men risken är stor . Det lär ni höra i så fall .. Tråkigt att vara utan tv i 14 dagar när den är ny ! Bemötande på Sony var slappare än slappast ,men de har ju ingen brådis de har ju fått sina $ Redigerat av Musse1, 01 January 2009 - 01:33. Postad 01 January 2009 - 03:01
Hur längesedan var det du köpte din tv? Var det alldeles nyligen? Isåfall tycker jag du ska gå tillbaka till affären och kräva en ny tv. Det är dom som har sålt den till dig, och man ska inte acceptera att sin nya tv lider av fel och tvunget måste in på lagning direkt efter att man packat upp den. Redigerat av belzebubb, 01 January 2009 - 03:03. Postad 01 January 2009 - 13:17
Men vafan! köper man en film för att man ska kunna kolla tv:ns fulla glans och så skojar dom med mig... Postad 01 January 2009 - 17:21
Jag har två frågor till Forumet:
1) Kan någon förklara vilken som är den huvudsakliga fördelen med LED bakbelysning? Är det kontrasten? 2) Har någon sett något om 200Hz bildförbättring i kombination med LED bakbelysning? För närvarande är det väl ingen fabrikant som erbjuder detta? Postad 01 January 2009 - 20:34
Om inte butiken har någon i lager )som i mitt fall..) så är det tydligen sonys akturiserade verkstad som skall sköta det utbytet, eller vad de nu gör med tvn. Jag förutsätter att jag får en ny. /Hans Postad 01 January 2009 - 22:51
1. När det är svart i en bild så slås pixeln av helt och hållet, så det blir 100% svart på den pixeln istället för att pixeln visar svart + bakgrundsbelysningen som är lika över hela skärmen 2. Nej, tror inte det kommit än.. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |