* Officiell Tråd - XTZ 99.25/26/36 *
1922 svar till detta ämne
Postad 24 januari 2009 - 17:58
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
20dB headroom till vilken distorsion? ;-)
Nu är jag inte med. Vad menar du?
Postad 24 januari 2009 - 18:18
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4 905 inlägg
Sen kan man ju som sagt diskutera hur dessa watten i förstärkaren är uppmätta. 90 watt kan ju vara uppmätt på en kanal så en rimligare siffra kan då vara runt 50 watt per kanal till exempel. Min erfarenhet är att man ofta får gå upp rätt bra i pris för att få en surroundförstärkare som levererar gott om effekt.
Min Yamaha 750 ska enligt specifikationerna leverera 7x100 watt i 8 ohm men de driver inte mina XTZ 99.36 med en känslighet på ca 90 dB speciellt bra alls.
Mvh
AlexanderE
Postad 24 januari 2009 - 18:26
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Kanske, kanske inte. Det bästa är ju att kolla själv. Man vet ju ungefär hur högt man spelar och hur dynamisk musik man lyssnar på
Postad 24 januari 2009 - 19:19
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Vilka XTZ finns att lyssna på hos hifikit? Ska till sthlm om några veckor och tänkte lyssna på dom
Postad 24 januari 2009 - 19:22
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4 905 inlägg
Kollar man på Hifikits hemsida så finns iallafall golvhögtalarna 99.36/38 samt stativhögtalarna 99.26/25 samt XTZ 93 WMT.
Mvh
AlexanderE
Postad 24 januari 2009 - 20:58
Unregisteredeb3c7ba8
-
Unregisteredeb3c7ba8
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Nu är jag inte med. Vad menar du?
Det jag menar är att olika tillverkare uppger effekt vid olika signalförvrängningsgrader. Det vanligaste är att man tar effektspec där signalen förvrängs 1%. VIssa tillverkare anger maxeffekt när signalen inte förvrängs mer än några hundradels procent. Det jag menade var alltså om man räknar med att använda maxeffekt så får man i väldigt många fall räkna med en extrem förvrängning, långt värre än vad de flesta skulle stå ut med att lyssna på. Bara som exempel visar Arcam maxeffekt vid 0,2% dist. Förvrängningen vid maxeffekt på deras produkter är som exempel bara 1/5 av vissa andra märken.
Postad 24 januari 2009 - 21:47
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Sant men dom där monitorerna distar nog rätt rejält innan det
Postad 24 januari 2009 - 21:53
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Vilka XTZ finns att lyssna på hos hifikit? Ska till sthlm om några veckor och tänkte lyssna på dom 
89 Front, 99.36, 99.38 finns.
Postad 25 januari 2009 - 16:07
Totteigatan
-
Totteigatan
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Man ska verkligen inte bara stirra sig blind på vad effekten är i Watt! Det som egentligen är de viktiga för att veta om där finns eller inte finns krut i förstärkaren är ju mängden Ampere! De kan vara 1000W men är de låg mängd ampere så blir de ingen effekt av de.
Det är ju en av anledningarna till att Harman Kardon tex alltid har haft bra med kraft resurser för att dem har mer strömstarka förstärkare än vad de övriga märkena har som ligger på 100-150 W. Där då Harman Kardon ligger på ca 50 W men ändå piskar skiter ur dem.
Därför tror jag att de nyare Marantz förstärkarna orkar att driva XTZ 99.36 för enligt Hemmabios senaste nummer där Marantz 6003 testas så ligger den på 45 Ampere och de är 20 Ampere mer än vad tex 8002:an har som kostar dubbelt och ska vara en "värsting" med massa Watt. E där ingen strömstyrka är de oväsentligt med Watten!
Postad 25 januari 2009 - 17:31
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Man ska verkligen inte bara stirra sig blind på vad effekten är i Watt! Det som egentligen är de viktiga för att veta om där finns eller inte finns krut i förstärkaren är ju mängden Ampere! De kan vara 1000W men är de låg mängd ampere så blir de ingen effekt av de. Det är ju en av anledningarna till att Harman Kardon tex alltid har haft bra med kraft resurser för att dem har mer strömstarka förstärkare än vad de övriga märkena har som ligger på 100-150 W. Där då Harman Kardon ligger på ca 50 W men ändå piskar skiter ur dem.
Därför tror jag att de nyare Marantz förstärkarna orkar att driva XTZ 99.36 för enligt Hemmabios senaste nummer där Marantz 6003 testas så ligger den på 45 Ampere och de är 20 Ampere mer än vad tex 8002:an har som kostar dubbelt och ska vara en "värsting" med massa Watt. E där ingen strömstyrka är de oväsentligt med Watten!
Det är tyvärr väldigt lätt att gåpå dom försäljningsknepen då det låter rimligt om man inte har några elkunskaper. Inget illa menat men strömmen som du pratar om är endast en produkt i detta sammanhanget, En förstärkare kan bara leverara en spänning och högtalaren är strömförbrukaren och lägger man ihop Spänning och ström så får man effekten.. Orkar inte förstärkaren lämna såpass mycket ström som högtalaren "kräver" så kommer spänningen att sjunka men då är förstärkaren underdimentionerad eller så har högtalaren för låg impedans.. Det är bra att ha ett strömstarkt steg då man ska brygga många högtalare men det är väl vanligast i bilstereo sammanhang då man bryggar basar. Man kan inte titta på endast en parameter och säja att en produkt är bra eller inte, det är helheten..
Postad 25 januari 2009 - 18:48
sAKEn
-
sAKEn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag håller mig till Harman Kardon,Nad,Denon så slipper man leka eletriker  Det finns oftast Power så man slipper räkna om sina hög får vad dom vill. Däremot kör man Yamaha så ska man ta fram miniräknaren och leka eletriker
Redigerat av sAKEn, 25 januari 2009 - 19:02.
Postad 25 januari 2009 - 19:03
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Håller man sig till Harman Kardon,Denon, så behöver man inte vara eletriker heller. Det finns Power så man slipper räkna om sina hög får vad dom vill. Däremot kör man Yamaha så ska man ta fram miniräknaren och leka eletriker.
Tror att du missförstår mig, jag har inget emot Hk och denon! bara försäljningssnacket! Jag har en sony reciver... Och jag är elektriker...
Postad 25 januari 2009 - 21:13
Unregistered7b85be38
-
Unregistered7b85be38
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Man behöver inte vara elektriker för att äga HK, man behöver vara elektronikreparatör!
Har ägt en HK670... pajade två gånger. Första gången nästan direkt! (volympottarna som rök båda gångerna...)
Har ägt en DVD 25... pajade i princip omedelbart! (hela systemet för bildjusteringar slutade helt enkelt att fungera...)
Jag gillar faktiskt HK-soundet, men ibland känns det som att kvaliteen är lite si och så tyvärr!
Redigerat av Unregistered7b85be38, 25 januari 2009 - 21:14.
Postad 26 januari 2009 - 10:25
sAKEn
-
sAKEn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Kan hålla med att kvailten har varit svajande på just HK. Men får man tag i en apparat som går, så är det ganska bra maskiner. Har haft några hk maskiner och har aldrig haft ett ända strul med nån av dom. Men det är pure luck
Postad 26 januari 2009 - 11:18
Unregisteredf9a203a1
-
Unregisteredf9a203a1
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Så, kontentan är? Finns det någon surroundreceiver för under 10.000:- som klarar att driva XTZ 99.36-golvarna utan besvär? Tänkte nämligen köpte mig ett par 99.36:or efter alla hyllningar i den här tråden. Var tidigare inne på Monitor Audio:s RS6, men de här har ju flera av varandra oberoende källor sagt att de skall vara bättre, dock mer svårdrivna.
Efterhand tänkte jag uppgradera systemet och köpa bakhögtalare och center, samt en subba också, ska man ta grejer ur samma serie då? Jag är inte så ###### haj på hifi nämligen.
Redigerat av Unregisteredf9a203a1, 26 januari 2009 - 11:19.
Postad 26 januari 2009 - 11:37
sAKEn
-
sAKEn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Den här maskinen skulle jag rek dig att köpa och du lär ha pondus och välljud som helt ärligt inte många maskiner idag är i närheten av...Sen beror det på oxå om du nu klarar dig utan hdmi igång på bioförstärkaren..För att det kan aldrig bli för lite kraft till ett par högtalare..Men är det däremot tvärtom så är det inte alls lika roligt. För har man ett par högt som är lite dåliga så kan man nästan få dom att låta okej om man har en maskin med pulver & bra ljud i. Nu är det priset kanske lite högt, men det är la bara pruta  Sen så behöver ju inte en maskin som kostar 10000kr vara sämre eller för den delen bra. Jag kan iaf säga att du ska ha en maskine med mycket muskler för att få ut max av dina högt. För en sak är klar iaf och det är att om du ska få ut rättvisst ljud ur dina xtz så ska du mata dom med massa power för att dom ska komma till sin rätt. Jag personligen föredrar inget annat än samma märke runt om på hög. Nu har ju xtz en jäkligt fin center som jag själv kör med som jag kan rek dig att du ska köpa. DEN ÄR BRUTAL! Sen kan du köpa 99.26 som bakkanaler http://www.hifimagas...p?annonsID=3378
Redigerat av sAKEn, 26 januari 2009 - 11:45.
Postad 26 januari 2009 - 12:00
Unregisteredf9a203a1
-
Unregisteredf9a203a1
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Den här maskinen skulle jag rek dig att köpa och du lär ha pondus och välljud som helt ärligt inte många maskiner idag är i närheten av...Sen beror det på oxå om du nu klarar dig utan hdmi igång på bioförstärkaren..För att det kan aldrig bli för lite kraft till ett par högtalare..Men är det däremot tvärtom så är det inte alls lika roligt. För har man ett par högt som är lite dåliga så kan man nästan få dom att låta okej om man har en maskin med pulver & bra ljud i. Nu är det priset kanske lite högt, men det är la bara pruta Sen så behöver ju inte en maskin som kostar 10000kr vara sämre eller för den delen bra. Jag kan iaf säga att du ska ha en maskine med mycket muskler för att få ut max av dina högt. För en sak är klar iaf och det är att om du ska få ut rättvisst ljud ur dina xtz så ska du mata dom med massa power för att dom ska komma till sin rätt.
Jag personligen föredrar inget annat än samma märke runt om på hög. Nu har ju xtz en jäkligt fin center som jag själv kör med som jag kan rek dig att du ska köpa. DEN ÄR BRUTAL! Sen kan du köpa 99.26 som bakkanaler
http://www.hifimagas...p?annonsID=3378
Tack för det utförliga, intressanta svaret. Men jag ville helst ha en ny (minst 5.1) förstärkare samt HDMI, då är det helt kört om man inte vill gå över 10.000:- ? Kollade runt lite på prisjakt och hittade Yamaha RX-V1900 https://www.prisjakt...kt.php?p=350344 . Är det något som kan tänkas driva 99.36:orna hyfsat? Nu kostar den en bit över 10 lax, men jag har insett att det inte är möjligt att gå under 10.000..
Postad 26 januari 2009 - 12:28
sAKEn
-
sAKEn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Kört är det inte på nåt sätt så..Vill man ha tungt ljud så är väl Yamaha inget jag skulle personligen rek dig, snarare att du ska hålla dig borta från dom sakerna. Vi koppla på polarens Ax-2 och det är visst en old maskin men fy fan så illa det lät :/ Jag TROR inte det är nån som helst skillnad emot dom nya Yamaha maskinerna, det är väl den maskinen som kostar 54 lax och då finns det andra maskiner som är bra mycke intressantare för min del. Men om du ska köpa hoj så kan ja iaf rek dig att skaffa en R1/R6
Redigerat av sAKEn, 26 januari 2009 - 12:31.
Postad 26 januari 2009 - 13:59
AndreWerdenskrieg
-
AndreWerdenskrieg
-
Användare
-
-
161 inlägg
Så, kontentan är? Finns det någon surroundreceiver för under 10.000:- som klarar att driva XTZ 99.36-golvarna utan besvär? Tänkte nämligen köpte mig ett par 99.36:or efter alla hyllningar i den här tråden. Var tidigare inne på Monitor Audio:s RS6, men de här har ju flera av varandra oberoende källor sagt att de skall vara bättre, dock mer svårdrivna.
Efterhand tänkte jag uppgradera systemet och köpa bakhögtalare och center, samt en subba också, ska man ta grejer ur samma serie då? Jag är inte så ###### haj på hifi nämligen.
Hva med en billig receiver og t.eks en Parasound Halo A23? Det burde man vel kunne få for rundt 10.000,- ? Parasound låter mycket bra på XTZ.
Redigerat av AndreWerdenskrieg, 26 januari 2009 - 13:59.
Postad 26 januari 2009 - 22:18
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Tack för det utförliga, intressanta svaret. Men jag ville helst ha en ny (minst 5.1) förstärkare samt HDMI, då är det helt kört om man inte vill gå över 10.000:- ? Kollade runt lite på prisjakt och hittade Yamaha RX-V1900 https://www.prisjakt...kt.php?p=350344 . Är det något som kan tänkas driva 99.36:orna hyfsat? Nu kostar den en bit över 10 lax, men jag har insett att det inte är möjligt att gå under 10.000..
Jag använder RX-V 1800 och tycker det funkar jätte bra,men har inte använt ngn annan förstärkare till dessa så jag uttalar mig inte om det. Men jag blev inte besviken fast det påstås att det inte finns ngn "power" i den.
Postad 27 januari 2009 - 21:30
JayAreSeven
-
JayAreSeven
-
Användare
-
-
213 inlägg
Hej på Er!!!
Jag har en Yamaha rx-797 2 kanals receiver, den ger 100 watt per kanal och ca 50A vilket var bäst av alla när Hifi o Musik testade 2 kanals receivrar, dynamiskt gav den också mest watt av alla ner till 4 ohm , 8ohm 150watt , 4ohm 242 watt. Jag tänkte behålla den i allafall till en början när jag köper XTZ 99.36.
Om jag förstått saken rätt håller sig 36:orna mellan 8-4ohm och då borde den ju klara av att driva dem.
Vad är era synpunkter??
Det finns de här på forumet som säger att billig elektronik duger (satsa på högtalarna), andra säger att den suger  . Rx-797 kostar inte mer än 3.300 nu men list priset när den kom för några år sedan va runt 5.000.
Mvh J.R
Postad 27 januari 2009 - 21:44
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Hej på Er!!! Jag har en Yamaha rx-797 2 kanals receiver, den ger 100 watt per kanal och ca 50A vilket var bäst av alla när Hifi o Musik testade 2 kanals receivrar, dynamiskt gav den också mest watt av alla ner till 4 ohm , 8ohm 150watt , 4ohm 242 watt. Jag tänkte behålla den i allafall till en början när jag köper XTZ 99.36. Om jag förstått saken rätt håller sig 36:orna mellan 8-4ohm och då borde den ju klara av att driva dem. Vad är era synpunkter?? Det finns de här på forumet som säger att billig elektronik duger (satsa på högtalarna), andra säger att den suger . Rx-797 kostar inte mer än 3.300 nu men list priset när den kom för några år sedan va runt 5.000. Mvh J.R
Köpte en 2-kanals anläggning till min far för ett tag sedan och då köpte jag denna stärkare ihop med Dynavoice M-65 ohört.. Jag blev faktiskt förvånad när jag testade första gången! Den är faktiskt riktigt kraftig!
Postad 28 januari 2009 - 21:02
JayAreSeven
-
JayAreSeven
-
Användare
-
-
213 inlägg
Vad snäll du är!! Hoppas han blev nöjd. Verkar som folk ger de högtalarna väldigt bra kritik med tanke på att de bara kostar 2.000:- . Trodde personligen att så billiga högtalare va skräp men där ser man. Verkar som kvalitet sjunker i pris på alla fronter vilket är positivt.
Postad 29 januari 2009 - 15:19
Dankan
-
Dankan
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
En fråga.
Har nyligen köpt en ny center i form av en XTZ 99.21. Denna spelar ihop med två stycken Audio Pro Focus SA-4. Funderar på att köpa XTZ 99.21 eller 99.25 som frontar. Är detta en tillräcklig uppgradering för att motivera köpet eller kommer jag bara märka en liten skillnad?
Drivs av en onkyo 606:a
Tacksam för svar
Postad 29 januari 2009 - 15:33
Unregistered96bcffe5
-
Unregistered96bcffe5
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Jag som körde mina 99.26 or med en gammal Nad 3020 första veckan det gick över förväntan den är på 2*20watt . Men det är klart , min Shanling A-3000 2*200watt pressar ur dom en bas som det vore ett par golvare Men om du ska köpa hoj så kan ja iaf rek dig att skaffa en R1/R6
Nej Nej , Det ska vara En KTM Superduke Mvh
Postad 29 januari 2009 - 15:54
sAKEn
-
sAKEn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag som körde mina 99.26 or med en gammal Nad 3020 första veckan det gick över förväntan den är på 2*20watt . Men det är klart , min Shanling A-3000 2*200watt pressar ur dom en bas som det vore ett par golvare
Nej Nej , Det ska vara En KTM Superduke
Mvh
nja, jag föredrar själv min Ktm 690 SMC
Postad 01 februari 2009 - 17:37
davidl77
-
davidl77
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Farsan fick precis hem 99.36.
Helt ljuvlig diskant måste jag säga.
Tyvärr så var det något bumlig bas i dom tycker jag.
Visst dom är väl inte inspelade ännu så ska bli kul att höra hur dom förändras.
Hoppas basen blir lite tightare när dom spelats in.
Postad 01 februari 2009 - 19:26
Unregistered96bcffe5
-
Unregistered96bcffe5
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Postad 02 februari 2009 - 11:38
sAKEn
-
sAKEn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Frågan är ju om man ska ha den utan dsp lr med dsp....Det skiljer ju ändå 3 laxar emellan dom. Det känns ju som att man måste kunna få till ljudet rätt bra utan dsp oxå.
Postad 02 februari 2009 - 17:11
Totteigatan
-
Totteigatan
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Nu har jag slagit till och är nu stolt ägare över ett par 99.36:or! Och precis som jag hade trott så lät det ljuvligt där hemma. Väldigt frammåt ljudbild precis som jag gillar, och basen är väldigt imponerande. Kul att testa sig fram lite på baksidan med de olika alternativen. Men kör nog 0dB på båda tills vidare. Jag har en Marantz 6003 eftersom de ska bli 5.1 så småningom. Och har kopplat XTZ med bi-wire för extra kräm. Fungerar fint. Men köpte dem igår så har inte hunnit lyssna på mer än mp3:or för alla mina skivor är nerpackade efter flytt så ska göra en ordentlig lyssning i veckan.
Kan förstå vad vissa menar med trögdrivna men de känns inte som Marantzen blir trött direkt utan de går att skruva upp mer och mer och högtalarna bara öppnar sig mer och mer. Men absolut mer kraft är ju alltid att föredra. Så nån gång i framtiden blir de säkert ett slutsteg.
Iaf mycket nöjd och dem är ju strålande skönheter dessutom!
Postad 02 februari 2009 - 17:27
Unregistered96bcffe5
-
Unregistered96bcffe5
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Frågan är ju om man ska ha den utan dsp lr med dsp....
Det beror på ditt rum...jag skulle köpa Dsp helt klart pga av att jag har en dipp i den lägsta basen .. Man börjar bli riktigt sugen på det paketet. Dom kör passive modellen och delade basen vid 80hz och så blir det lite annorlunda än om jag skulle köra mina 99.26or som dom är då skulle jag kanske köra vid 50hz .. Vill inte mista den fina mellan basen i mina 99.26 or den e riktigt trevlig . Kul att klura lite Mvh
Postad 02 februari 2009 - 19:00
Unregistered7b85be38
-
Unregistered7b85be38
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Farsan fick precis hem 99.36. Helt ljuvlig diskant måste jag säga. Tyvärr så var det något bumlig bas i dom tycker jag. Visst dom är väl inte inspelade ännu så ska bli kul att höra hur dom förändras.
Den blir betydligt tightare med tiden. Jag har dock fortfarande pluggat alla tre basportar till själva baselementet trots att mina är väl inspelade, det låtar bäst så i mitt rum som bara är ca 28 kvadrat. Mindre bas, men snabbt och rappt. Mellanregistret opluggat räcker för mig!
Postad 02 februari 2009 - 22:20
davidl77
-
davidl77
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Mm tror vi hade alla pluggade. Som minst 2 kommer inte riktigt ihåg.
Mellanregistret var opluggat.
Ska förbi någon dag här och jämföra dom med mina focal 806V + xtz sub w10.16
Ska testa utan basen också så får man väl 99.26 mot mina focal.
Ser fram emot det testet
Postad 02 februari 2009 - 23:45
AndreWerdenskrieg
-
AndreWerdenskrieg
-
Användare
-
-
161 inlägg
Farsan fick precis hem 99.36. Helt ljuvlig diskant måste jag säga. Tyvärr så var det något bumlig bas i dom tycker jag. Visst dom är väl inte inspelade ännu så ska bli kul att höra hur dom förändras.
Det har med plassering å gjöre. Dra högtalerna lengre ut fra veggen og/eller sett en plugg i roomtuningsportene.
Postad 03 februari 2009 - 03:59
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Om man tittar på Fyndbörsens sida på XTZ 99.26, så ser det ju på produktbilden inte ut att vara samma högtalare som visas på prisjakt?
Postad 03 februari 2009 - 11:16
Guy Gadbois
-
Guy Gadbois
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Fyndbörsen XTZ 99.26XTZ:s hemsida 99.26PrisjaktJag ser inte skillnaden?
Redigerat av Guy Gadbois, 03 februari 2009 - 11:18.
Postad 03 februari 2009 - 16:39
Perrki
-
Perrki
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Fyndbörsen XTZ 99.26 XTZ:s hemsida 99.26 Prisjakt
Jag ser inte skillnaden?
Nej men det finns ju en annan version också som inte visas på prisjakt XTZ:s hemsida 99.26Fyndbörsen XTZ 99.26
Postad 03 februari 2009 - 17:14
Unregistered5cf1b4b0
-
Unregistered5cf1b4b0
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Skulle vilja ha -36:orna pianolack svart eller vit i samma form som -36 valnöt,betydligt snyggare form.
Postad 04 februari 2009 - 01:15
JayAreSeven
-
JayAreSeven
-
Användare
-
-
213 inlägg
Har precis beställt ett par 36:or valnöt, känns bra att man kan testa dom i tre veckor för jag har aldrig hört dom. Läste någonstans att elementet för mellanregistret är det samma som sitter i någon 150.000 dollar högtalare. Helt sjukt om det är sant men kul för oss som köper XTZ högtalare. Lovar att återkomma med både bilder och intryck.
Tycker det är så kul att det verkar finnas kvalitet även för oss som inte vill lägga massa pengar men ändå vill ha det där lilla extra.
MvH J.R
Postad 05 februari 2009 - 20:40
tian
-
tian
-
Användare
-
-
191 inlägg
Har själv sålt av mina högtalare och beställt XTZ 99.36 samt 2st XTZ 99 W12.18 P
Postad 06 februari 2009 - 09:50
davidl77
-
davidl77
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Oh äntligen någon som beställer XTZ 99 W12.18 P
Du måste skriva vad du tycker om dom så snabbt som möjligt.
Har du lyssnat på XTZ 99 W10.16, w12 ?
Vore kul med en liten jämförelse
Vad ska du köra med för slutsteg till basarna?
Hoppas du blir nöjd med lådorna
Postad 06 februari 2009 - 16:49
tian
-
tian
-
Användare
-
-
191 inlägg
Ska köra med XTZ egna SUB AMP 1.
Har ej lyssnat på nån annan sub ifrån XTZ.
Vart mest intresserad för att det sitter en väldigt kompetent 12" element ur Peerless/Tymphanys XXLS-serie.
Samt att det är bra och välbyggd låda samt snygg.
Och priset för baslådan och för det elementet och den välbyggda lådan kan man inte klaga över direkt (HEJA XTZ)
Blir nog en bra och stabil botten med 2st XTZ 99 W12.18 P
Postad 06 februari 2009 - 18:25
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Tror ni att min Arcam Avr 350 Receiver skulle kunna driva xtz 99.36 på ett tillfredställande sätt?
Sitter och funderar på om man ska beställa 9936 och 99.26 center i valnöt nämligen
Postad 06 februari 2009 - 19:33
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4 905 inlägg
Jag tror det kommer funka finnemang. Jag driver mina XTZ 99.36 med en Onkyo 905 och det finns kraft så det räcker och blir över.
Mvh
AlexanderE
Postad 06 februari 2009 - 21:01
Unregistered96bcffe5
-
Unregistered96bcffe5
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Tror ni att min Arcam Avr 350 Receiver skulle kunna driva xtz 99.36 på ett tillfredställande sätt?
Absolut . Jag tycker inte det behövs så väldans mkt effekt till Xtz nu snackar jag iofs 99.26 , riktiga 50watt och uppåt borde räcka bra . Det är kanske viktigare att se till att förstärkeriet är hyffsat strömstarkt Mvh
Postad 06 februari 2009 - 21:23
Unregistered7b85be38
-
Unregistered7b85be38
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
2 x 40 W från min förra förstärkare (Rotel RA-04) räckte faktiskt inte riktigt till XTZ 99.36 trots att den är gravt underspecad och säkert lämnar uppåt 60-70 W samt har bra strömkapacitet. Men det beror också på musiken som ska spelas! Den funkade bra till pop men till hederlig thrash och death metal fungerade det inte alls bra!
Din Arcam funkar nog ändå till att börja med... och blir du inte helt nöjd kan du ju alltid börja spara till framtida uppgradeing!
Postad 06 februari 2009 - 21:38
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Har ett par 99.36 men funderar på att uppgradera till 99.38, vad tror ni man kan sälja dessa för?
Annars kan jag säga som omdöme att 99.36 slår mina gamla Canton Ergo på fingrarna rejält
Mvh Johan
Postad 06 februari 2009 - 22:28
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
hur gamla är dina högtalare ? kanske du kan få 5000kr.
Postad 09 februari 2009 - 17:45
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Ni som har XTZ 99.36 hur skulle ni beskriva ljudet/klangen i dessa?
Om ni jämför dessa med några högtalare vilka skulle det isåfall vara?
Postad 10 februari 2009 - 15:47
miro8
-
miro8
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Om man skulle jämföra 99.36 med någon högtalare vilken skulle den då påminna om när det gäller ljudet?
Vilken högtalare liknar den mest?
Redigerat av Dragon Lord, 10 februari 2009 - 20:30.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|