Sony X4500 & W4500 Bravia LCD
1200 svar till detta Àmne
Postad 20 January 2009 - 19:51
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Hej!
Jag gÄr i köptankar pÄ 52W4500, kanske redan den hÀr veckan.
Det verkar vara en kanontv, har sneglat en del pÄ Samsung men jag gillar inte den "spegling" som blir pÄ deras tv-apparater. Annars sÄ verkar dom ha en grym svÀrta.
Min största fundering Ă€r just svĂ€rtan pĂ„ W4500, hur Ă€r den? Ăr den grĂ„daskig som jag har lĂ€st att vissa tycker? För det Ă€r just det som den hĂ€r tv'n har fĂ„tt negativ kritik om.
Vad sÀger ni, ska jag fortfarande köpa W4500 eller ska jag ta mig en funderar pÄ Samsung igen?
Kan inte förstÄ om nÄgon kunnat sÀga att det skulle vara grÄdaskig svÀrta pÄ W4500, sjÀlv tycker jag den Àr mycket bra och dÄ har jag mycket att jÀmföra direkt med, bl.a. pio G8. SvÀrtan Àr pÄ 0.05 cdm2, samma som pÄ t.ex. panna PX80 Plasma, alltsÄ mycket bra. Den har ocksÄ fÄtt beröm för svÀrtan i olika tester. Vill nog pÄstÄ at du knappast kan bli besviken med svÀrtan pÄ W4500, men Äk ut till en butik och kolla sjÀlv. Lika bra som t.ex Samsung 656 , vad jag lÀst i tester iallafall.
Redigerat av ffodil, 20 January 2009 - 20:07.
Postad 20 January 2009 - 20:30
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
MÄste bara frÄga dig Jidde ? Det Àr inte sÄ att du blandat ihop W4500 med nÄgon annan modell, för jag tycker det Àr konstigt, dÄ jag lÀst det mesta om W4500, bÄde privata foruminlÀgg, alla expert tester och inte sett nÄgon negativ kritik om svÀrtan, tvÀrtom bara beröm ?
Postad 20 January 2009 - 21:35
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
ffodil, tack för svar.
Jag kommer inte ihÄg vad jag lÀst det nÄgonstans, ska kolla om jag hittar lÀnkarna.
Jag var sjÀlv ut i en butik igÄr och tittade pÄ W4500 och gillade vad jag sÄg! Den stod bredvid bÄde Samung A7 och A8 och jag sÄg ingen direkt skillnad pÄ dom. DÀremot sÄ har ju Samsung sin glansiga yta vilket jag verkligen inte kÀnner mig bekvÀm i.
Butiken hade inte den hemma sÄ det blir nog en nÀtbestÀllning. Fyndbörsen eller nÄgon utav dom som har pÄ lager.
Jag har iaf suttit hela kvÀllen och skummat igenom den hÀr trÄden (inte klar Ànnu) och jag kÀnner mig mkt lugnare, det blir nog en bestÀllning inom nÄgra dagar!
Jag skulle dock behöva lite tips pÄ hur jag ska koppla in tv'n med mina prylar hemma (Àr inte helt insatt).
Jag har Comhem och ska köpa en hd box sÄ smÄningom/snart, men innan dess sÄ tÀnkte jag anvÀnda den inbyggda boxen för att se digitaltv.
Vad jag förstÄtt sÄ behöver jag en CA-modul? GÀller detta Àven om jag vill kunna se canalplus eller mÄste jag anvÀnda mig utav min digtalbox dÄ? Tips pÄ bra CA-modul mottages varmt.
Tack pÄ förhand
Postad 20 January 2009 - 22:50
Griswold
-
Griswold
-
Rookie
-
3 inlÀgg
HÄller pÄ att bli galen snart. Har kopplat in min ganska nya macbook, 2.4 Ghz C2D med 2 Gb Ram via minidvi-HDMI. Bilden blir fin och jag kan stÀlla in TV:n pÄ 50 eller 60 HZ i 1980X1020. Problemet Àr dock att alla filmer hackar med jÀmna mellanrum, oavsett om det Àr en 720, 1080p eller gammal hederlig SD xvid. Har testat med Plex, OSXBMC, VLC, MPlayer men blir liknande resultat. Med eller utan motionflow verkar kvitta. Detta Àr otroligt irriterande. Kollar jag pÄ samma film via PS3 fÄr jag inga hack men mÄste dÄ först köra MKV2Vob vilket jag helst slipper. NÄgon som kan förstÄ problemet och kanske komma med en fin lösning? Har suttit i 2 dygn och meckat nu.
Testat Àndra uppdateringsfrekvensen pÄ utsignalen? PÄ min Mini blir det mycket jÀmnare nÀr jag kör 50Hz utsignal Àn 60, och dÄ jobbar TV'ns 100Hz funktion mycket bÀttre.
Tog med min Macbook Pro 2.4 C2D till en affÀr för att testa idag. Spelade EyeTV, DVD, 720p och 1080p och allt flöt perfekt. Tveksam till att era problem skulle vara generella för Mac dvi - HDMI 40w4500.
Postad 21 January 2009 - 16:39
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Jag har Comhem och ska köpa en hd box sÄ smÄningom/snart, men innan dess sÄ tÀnkte jag anvÀnda den inbyggda boxen för att se digitaltv. Vad jag förstÄtt sÄ behöver jag en CA-modul? GÀller detta Àven om jag vill kunna se canalplus eller mÄste jag anvÀnda mig utav min digtalbox dÄ? Tips pÄ bra CA-modul mottages varmt. 
Tack pÄ förhand 
AngÄende den hÀr frÄgan sÄ undrar jag ocksÄ om man egentligen ska behöva en HD-box? Jag har ju canalplus HD idag (dock ingen hd tv Àn) och jag tycker vÀl att jag borde kunna nyttja den inyggda digitalboxen i W4500 med en CA-modul? Eller Àr det fortfarande sÄ att just HD material Àr tvunget att ses med en comhem hd box?
Postad 21 January 2009 - 16:57
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlÀgg
Ja, dom ....... pÄ Comhem pairar sina HD kanaler till sina boxar
Postad 21 January 2009 - 19:55
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
NÄgon som kan berÀtta lite hur bilden Àr med vanlig digital-tv (ej HD). Det som avskrÀcker mig lite frÄn nya TV Àr att samtliga nya LCD-skÀrmar verkar grymma pÄ bluray men medelmÄttiga pÄ vanliga TV-sÀndingar. Jag har Telias digital-tv men Àr ocksÄ intresserad av bilden frÄn andra operatörer.
Kan bara sÀga att jag Àr grymt imponerad av sd sÀndningar oxÄ..har visat via parabol och jag tycker w 4500 leverar lika bra bild som min gammla tjock tv..motion flow gör sport vÀldigt behagligt...ingen fara i mitt tycke alltsÄ. köp lÀge. tror inte att du blir besviken.
Postad 21 January 2009 - 19:59
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
Kan inte förstÄ om nÄgon kunnat sÀga att det skulle vara grÄdaskig svÀrta pÄ W4500, sjÀlv tycker jag den Àr mycket bra och dÄ har jag mycket att jÀmföra direkt med, bl.a. pio G8. SvÀrtan Àr pÄ 0.05 cdm2, samma som pÄ t.ex. panna PX80 Plasma, alltsÄ mycket bra. Den har ocksÄ fÄtt beröm för svÀrtan i olika tester. Vill nog pÄstÄ at du knappast kan bli besviken med svÀrtan pÄ W4500, men Äk ut till en butik och kolla sjÀlv. Lika bra som t.ex Samsung 656 , vad jag lÀst i tester iallafall.
Vika tester dÄ ?? Har bara lÀst tester dÀr den med all rÀtt fÄtt beröm för sin svÀrta..jag har inget att klaga pÄ..en del har dock haft problem med bleeding och clouding.
Postad 21 January 2009 - 20:04
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
NÄgon annan som har tÀnkt pÄ att ljuset pÄ bilden vÀxlar upp och ner störande och verkligen sÄ att man tÀnker pÄ de nÀr man har Avanc. kontrastförbÀttrare pÄ. Jag har den funktionen pÄ pÄ lÄg men stör mig som fan pÄ det ÀndÄ nÀr jag ser pÄ blue ray etc! NÄgon annan som har tÀnkt pÄ de pÄ sin w4500 tv?
Sen med motion va kör ni med nÀr ni kikar pÄ blue ray etc? Har ni motion pÄ dÄ eller av?
Har du testat att slÄ av ljussensorn ? Hej!
Jag gÄr i köptankar pÄ 52W4500, kanske redan den hÀr veckan.
Det verkar vara en kanontv, har sneglat en del pÄ Samsung men jag gillar inte den "spegling" som blir pÄ deras tv-apparater. Annars sÄ verkar dom ha en grym svÀrta.
Min största fundering Ă€r just svĂ€rtan pĂ„ W4500, hur Ă€r den? Ăr den grĂ„daskig som jag har lĂ€st att vissa tycker? För det Ă€r just det som den hĂ€r tv'n har fĂ„tt negativ kritik om.
Vad sÀger ni, ska jag fortfarande köpa W4500 eller ska jag ta mig en funderar pÄ Samsung igen?
Vilket svar tror du fÄr i denna trÄden ? testa o stÀll samma frÄga i samsung trÄden... men jag sÀger köp !
Postad 21 January 2009 - 20:07
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
ffodil, tack för svar.
Jag kommer inte ihÄg vad jag lÀst det nÄgonstans, ska kolla om jag hittar lÀnkarna.
Jag var sjÀlv ut i en butik igÄr och tittade pÄ W4500 och gillade vad jag sÄg! Den stod bredvid bÄde Samung A7 och A8 och jag sÄg ingen direkt skillnad pÄ dom. DÀremot sÄ har ju Samsung sin glansiga yta vilket jag verkligen inte kÀnner mig bekvÀm i. Butiken hade inte den hemma sÄ det blir nog en nÀtbestÀllning. Fyndbörsen eller nÄgon utav dom som har pÄ lager.
Jag har iaf suttit hela kvÀllen och skummat igenom den hÀr trÄden (inte klar Ànnu) och jag kÀnner mig mkt lugnare, det blir nog en bestÀllning inom nÄgra dagar!
Jag skulle dock behöva lite tips pÄ hur jag ska koppla in tv'n med mina prylar hemma (Àr inte helt insatt).
Jag har Comhem och ska köpa en hd box sÄ smÄningom/snart, men innan dess sÄ tÀnkte jag anvÀnda den inbyggda boxen för att se digitaltv. Vad jag förstÄtt sÄ behöver jag en CA-modul? GÀller detta Àven om jag vill kunna se canalplus eller mÄste jag anvÀnda mig utav min digtalbox dÄ? Tips pÄ bra CA-modul mottages varmt. 
Tack pÄ förhand 
Ăven om det Ă€r bra o gĂ„ o kolla i butik sĂ„ Ă€r alltid instĂ€llningarna dĂ€r totalt uppĂ„t vĂ€ggarna..sĂ„ Ă€ndra o pilla lite i menyerna innan du har titta klart. Jag bestĂ€llde av fyndbörsen hade tv:n vid dörren mindre Ă€n 24 h senare...
Postad 21 January 2009 - 20:13
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Vika tester dÄ ?? Har bara lÀst tester dÀr den med all rÀtt fÄtt beröm för sin svÀrta..jag har inget att klaga pÄ..en del har dock haft problem med bleeding och clouding.
Det Àr ju just det jag sÀger, att den har mycket bra svÀrta och att den har fÄtt mycket beröm i alla tester för sin svÀrta, el. hur menar du ? Àr det du som misstolkar mitt inlÀgg el. jag som misstolkar ditt ? Förövrigt har jag 100 jÀmn bakgrundsbelysning pÄ min 52a,nÀr det nu kom pÄ tapeten.
Postad 21 January 2009 - 20:21
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
Det Àr ju just det jag sÀger, att den har mycket bra svÀrta och att den har fÄtt mycket beröm i alla tester för sin svÀrta, el. hur menar du ? Àr det du som misstolkar mitt inlÀgg el. jag som misstolkar ditt ? Förövrigt har jag 100 jÀmn bakgrundsbelysning pÄ min 52a,nÀr det nu kom pÄ tapeten.
Jag hÄller med !! Mycket bra tv !
Postad 21 January 2009 - 20:59
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
KÀnns tryggt att det finns nöjda Àgare av W4500  Tack för svaren!
Det blir bestÀllning och dÄ troligen 52".
Postad 22 January 2009 - 01:55
venomugen
-
venomugen
-
Rookie
-
3 inlÀgg
52w4500!! sÀmsta tv.n funkar inte att köra 1920x1080 via datorn.. skitskum.... rekomenderar samsungen... ska lÀmna tillbaka min tv.. fy va besviken man Àr dÄ!!!
Postad 22 January 2009 - 07:26
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
52w4500!! sÀmsta tv.n funkar inte att köra 1920x1080 via datorn.. skitskum.... rekomenderar samsungen... ska lÀmna tillbaka min tv.. fy va besviken man Àr dÄ!!!
SÄ klart funkar det att köra 1920*1080, vad har du för kopplling mellan dator och TV ?Har du stÀllt in TV och dator rÀtt ? SjÀlvklart funkar det om du har rÀtt kopplat och rÀtt instÀllt.
Postad 22 January 2009 - 07:57
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Har du stÀllt in allt efter sid. 40, alla bildpunkter? StÀllt in datorn rÀtt, upplösning 1920* 1080, max 60 Hz frekvens och det gÄr bara via DVI-HDMI el. HDMI-HDMI och dÄ kan du inte samtidigt ha kopplat t.ex. VGA till datorskÀrmen, utan det mÄste vara samma frÄn grafikkortet, DVI- HDMI el. HDMI-HDMI, annars vÀgrar datorn skicka ut det.
Hur som helst sÄ gÄr det, om du har allt rÀtt.
I annat fall, skulle du förmodligen vara den ende som inte kan köra 1920*1080, för vad jag sett fÄr alla andra det att funka, inkl. mig sjÀlv, alltsÄ Àr det inget fel pÄ TVn iallafall.
Skrev lite fel hÀr, det gÄr sÄ klart att koppla DVI-DVI el. HDMI-DVI till datorskÀrmen samtidigt, men inte VGA.
Redigerat av ffodil, 22 January 2009 - 08:17.
Postad 22 January 2009 - 09:00
Epin
-
Epin
-
Amatör
-
-
58 inlÀgg
Vad Àr det dÀr för skitsnack? Funkar alldeles utmÀrkt. Jag har sjÀlv testat, har iofs HDMI-utgÄng pÄ laptopen. Var vÀnlig ange mer information vad det Àr för utrustning du anvÀnder!
Postad 23 January 2009 - 01:03
venomugen
-
venomugen
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Har du stÀllt in allt efter sid. 40, alla bildpunkter? StÀllt in datorn rÀtt, upplösning 1920* 1080, max 60 Hz frekvens och det gÄr bara via DVI-HDMI el. HDMI-HDMI och dÄ kan du inte samtidigt ha kopplat t.ex. VGA till datorskÀrmen, utan det mÄste vara samma frÄn grafikkortet, DVI- HDMI el. HDMI-HDMI, annars vÀgrar datorn skicka ut det. Hur som helst sÄ gÄr det, om du har allt rÀtt. I annat fall, skulle du förmodligen vara den ende som inte kan köra 1920*1080, för vad jag sett fÄr alla andra det att funka, inkl. mig sjÀlv, alltsÄ Àr det inget fel pÄ TVn iallafall.
Skrev lite fel hÀr, det gÄr sÄ klart att koppla DVI-DVI el. HDMI-DVI till datorskÀrmen samtidigt, men inte VGA.
jo... hdmi funkar... men jag ville köra vga. men tydligen sÄ fÄr man bara upp till 720 via vga. http://pixelmapping....es.com/Sony TVslr sÄ kanske det Àr datorns grafikkort som Àr för svag...
Postad 25 January 2009 - 19:51
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
52W4500 bestÀlld !!
Hoppas den kommer inom kort. Ska Äka bort kommande helg och vill hinna kolla av den innan dess.
Ăr dock lite nervös med tanke pĂ„ all clouding/bleeding som en del verkar ha blivit drabbad av
Ska nu inhandla en HDMI kabel till PS3 och en HD-box för comhem.
Postad 25 January 2009 - 20:21
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
52W4500 bestÀlld !!
Hoppas den kommer inom kort. Ska Äka bort kommande helg och vill hinna kolla av den innan dess.
Ăr dock lite nervös med tanke pĂ„ all clouding/bleeding som en del verkar ha blivit drabbad av
Var har du bestÀllt ifrÄn, nÀtbutik, el. ? Kom gÀrna tillbaka med lite omdömme, vad du tycker, nÀr du stÀllt in den och kollat lite.
Postad 25 January 2009 - 20:42
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
fyndbörsen och egentligen pga allt beröm dom har fÄtt. Hoppas bara man inte fÄr nÄgot returex  Vilket jag iof har svÄrt att tro.
Ska givetvis ge mina intryck nÀr jag installerat allt. Detta Àr min första LCD sÄ detta Àr helt nytt för mig.
Postad 27 January 2009 - 09:08
Qwip
-
Qwip
-
Rookie
-
7 inlÀgg
Hej
Ăr det nĂ„gon mer som noterat att Motionflow stĂ€ngs av dĂ„ man anvĂ€nder fjĂ€rrens THEATRE-knapp.
Det gör den inte om man vÀljer options-knappen och manuellt gÄr frÄn "Standard" till "Bio"-lÀget.
GÄr det att stÀnga av den finessen?
Postad 27 January 2009 - 14:40
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
52W4500 bestÀlld !!
Nu har den kommit Jag har sökt men inte hittat sÄ jag frÄgar. 1. Hur gör jag pÄ lÀttaste sÀtt för att se om det finns pixelfel pÄ tv'n? Det finns vÀl olika typer av pixelfel...? 2. Hur gör jag pÄ lÀttast sÀtt för att kunna se om jag har clouding och bleeding? RÀcker det med en svart bakgrund eller ska man ha nÄn speciell signal in? Tack.
Redigerat av Unregistered0ede07fa, 27 January 2009 - 14:40.
Postad 27 January 2009 - 14:52
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlÀgg
UDPixel fungerar bra till att söka pixelfel. NÄgon svart bild i en scenvÀxling eller liknande syns clouding
Postad 27 January 2009 - 17:17
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Kul. Efter att ha packat upp tv'n och pluggat i kontakterna sÄ Àr det första jag ser ett gult diagonalt streck över skÀrmen. (52W4500).
Min första LCD och anledningen till att jag inte har köpt tidigare Àr för just sÄdana hÀr saker ska hÀnda.
FÄ se vad fyndbörsen sÀger nu. Antar att den mÄste tillbaka pÄ nÄgot sÀtt.
Otroligt besviken.
Postad 27 January 2009 - 17:23
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Kul. Efter att ha packat upp tv'n och pluggat i kontakterna sÄ Àr det första jag ser ett gult diagonalt streck över skÀrmen. (52W4500).
Min första LCD och anledningen till att jag inte har köpt tidigare Àr för just sÄdana hÀr saker ska hÀnda.
FÄ se vad fyndbörsen sÀger nu. Antar att den mÄste tillbaka pÄ nÄgot sÀtt.
Otroligt besviken.
Finns strecken dÀr hela tiden, oavsÀtt vad du har för ingÄng aktiverad ?
Postad 27 January 2009 - 17:27
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Finns strecken dÀr hela tiden, oavsÀtt vad du har för ingÄng aktiverad ?
Strecket finns bÄde via scart (tv) och hdmi (ps3).
Postad 27 January 2009 - 17:40
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Hur funkar det vid returer? Man kan ju nyttja distanslagen men dÄ mÄste jag posta tv'n sjÀlv och det har jag inte riktigt möjlighet till. AlltsÄ att Äka in med tv'n, man fÄr ju hyra en stor lastbil dÄ, inget bra alternativ.
Jag vill ju ha just den hÀr tv'n , men vill heller inte vÀnta flera veckor pÄ reparation.
Vad tror ni kan hÀnda, jag fÄr vÀl inget svar av butiken förrens imorgon iom att dom har troligen stÀngt för dagen?
Postad 27 January 2009 - 17:44
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Strecket finns bÄde via scart (tv) och hdmi (ps3).
AlltsÄ dÄ Àven frÄn inbyggda boxar, oavsett vad du har anslutit ? Anledninge till att jag frÄgar Àr att jag fÄtt samma fenomen pÄ min, men det visade sig att det var problem med min HD DVD, dÄ, sÄ jag fick bort det. Har haft liknande problem med nÄgon tidigare, men som dÄ ocksÄ visat sig vara fel pÄ anslutningar och kringutrustning. Men pÄ din kan det sÄ klart vara fel pÄ TVn och i sÄ fall vÀldigt trÄkigt. Dem mÄste i sÄ fall omedelbart skicka ny.
Postad 27 January 2009 - 17:50
-Palle-
-
-Palle-
-
MĂ€stare
-
-
3878 inlÀgg
Hur funkar det vid returer? Man kan ju nyttja distanslagen men dÄ mÄste jag posta tv'n sjÀlv och det har jag inte riktigt möjlighet till. AlltsÄ att Äka in med tv'n, man fÄr ju hyra en stor lastbil dÄ, inget bra alternativ.
Jag vill ju ha just den hÀr tv'n , men vill heller inte vÀnta flera veckor pÄ reparation. Vad tror ni kan hÀnda, jag fÄr vÀl inget svar av butiken förrens imorgon iom att dom har troligen stÀngt för dagen?
Ta kontakt med Sony pÄ 08-58545000, dom brukar vara snabba pÄ reparationer. Du borde fÄ en fraktsedel av fyndbörsen pÄ nÄgon dag, sen kommer DHL och hÀmtar TVn sÄ du behöver inte köra den nÄgonstans. (Fungerade sÄ med min som jag köpte frÄn Dustinhome iaf)
Postad 27 January 2009 - 17:58
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
AlltsÄ dÄ Àven frÄn inbyggda boxar, oavsett vad du har anslutit ? Anledninge till att jag frÄgar Àr att jag fÄtt samma fenomen pÄ min, men det visade sig att det var problem med min HD DVD, dÄ, sÄ jag fick bort det. Har haft liknande problem med nÄgon tidigare, men som dÄ ocksÄ visat sig vara fel pÄ anslutningar och kringutrustning. Men pÄ din kan det sÄ klart vara fel pÄ TVn och i sÄ fall vÀldigt trÄkigt. Dem mÄste i sÄ fall omedelbart skicka ny.
Intressant. Jag kan sÄklart inte utesluta att det Àr nÄgot fel pÄ min utrustning.. Men iom att jag har digitalbox->scart och ps3->hdmi och bÄda visar ett gult streck sÄ vet jag inte vad mer jag ska testa? Hade f.ö ingen bleeding vad jag kan se, eller clouding heller.
Postad 27 January 2009 - 18:01
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Ta kontakt med Sony pÄ 08-58545000, dom brukar vara snabba pÄ reparationer. Du borde fÄ en fraktsedel av fyndbörsen pÄ nÄgon dag, sen kommer DHL och hÀmtar TVn sÄ du behöver inte köra den nÄgonstans. (Fungerade sÄ med min som jag köpte frÄn Dustinhome iaf)
Tack, provade nyss men det Àr stÀngt. Ska invÀnta svar frÄn webbutiken men troligen blir det ju ocksÄ en kontakt med Sony i slutÀndan. Förhoppningsvis sÄ kommer dom och byter ut den om jag har tur?!
Postad 28 January 2009 - 18:29
Nikorasu
-
Nikorasu
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
Typiskt, skulle precis lÀgga en order pÄ en 52:a frÄn NetOnNet och sÄ Àr dem slutsÄlda, Àr det nÄgon som skulle kunna posta mÄtten pÄ lÄdan som tvn kommer i? Funderar pÄ att köra ner till lagershoppen i Malmö och plocka upp en istÀllet för dÀr finns det i lager men behöver veta om den gÄr in i polarens kÀrra...
Postad 28 January 2009 - 18:51
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Typiskt, skulle precis lÀgga en order pÄ en 52:a frÄn NetOnNet och sÄ Àr dem slutsÄlda, Àr det nÄgon som skulle kunna posta mÄtten pÄ lÄdan som tvn kommer i? Funderar pÄ att köra ner till lagershoppen i Malmö och plocka upp en istÀllet för dÀr finns det i lager men behöver veta om den gÄr in i polarens kÀrra...
LÄdan till 52an Àr, 1375 * 1000 * 410 mm.
Postad 28 January 2009 - 19:07
Nikorasu
-
Nikorasu
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
LÄdan till 52an Àr, 1375 * 1000 * 410 mm.
Tackar sÄ mycket, fÄr mÀta hans lastutrymme dÄ haha  ...
Postad 28 January 2009 - 19:11
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Tackar sÄ mycket, fÄr mÀta hans lastutrymme dÄ haha ...
Du har gjort ett bra val och du kommer garanterat bli nöjd. Lycka till !
Postad 28 January 2009 - 20:15
Nikorasu
-
Nikorasu
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
Du har gjort ett bra val och du kommer garanterat bli nöjd. Lycka till !
Tippar pÄ det oxÄ  Köpte en 40W3000 för ett tag sen men efter flytten nu sÄ kÀnns det som att en större Àr ett mÄste  lÀngtar redan...
Postad 28 January 2009 - 20:21
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Min tv blir en DOA (dead on arrival) och ska till Sony sÄ snart allt pappersarbete Àr klart. PÄ Sony ska dom verifiera mitt fel och sen ska en ny tv skickas till mig.
KÀnns trist att behöva göra sÄ hÀr med en sprillans ny tv som kostar över 20 tusen. Har jag otur finns vÀl ingen i lager och jag fÄr vÀnta ett tag, eller sÄ Àr det nÄgot annat fel pÄ den nya tv'n jag fÄr.
Jag Àr inte optimistisk just nu men det kanske ordnar sig
Postad 28 January 2009 - 21:46
Nikorasu
-
Nikorasu
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
Min tv blir en DOA (dead on arrival) och ska till Sony sÄ snart allt pappersarbete Àr klart. PÄ Sony ska dom verifiera mitt fel och sen ska en ny tv skickas till mig.
KÀnns trist att behöva göra sÄ hÀr med en sprillans ny tv som kostar över 20 tusen. Har jag otur finns vÀl ingen i lager och jag fÄr vÀnta ett tag, eller sÄ Àr det nÄgot annat fel pÄ den nya tv'n jag fÄr.
Hade gröna skuggor pÄ min nya 40w3000 nÀr jag köpte den, blev inte sÄ glad men visade sig att en liten justering i servicemenyn ordnade det  men man var lite ledsen under tiden helt klart...
Postad 28 January 2009 - 22:30
Higgs
-
Higgs
-
Wannabe
-
-
35 inlÀgg
I senaste numret av Hemmabio sÄ stÄr det i ett test av 46W4500 att den inte hanterar 24hz judderfritt. StÀmmer detta? Sonyn vinner ÀndÄ testet sÄ den fÄr bra betyg, men jag blev lite förvÄnad över att det skulle vara problem med 24hz.
Postad 29 January 2009 - 07:52
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
I senaste numret av Hemmabio sÄ stÄr det i ett test av 46W4500 att den inte hanterar 24hz judderfritt. StÀmmer detta? Sonyn vinner ÀndÄ testet sÄ den fÄr bra betyg, men jag blev lite förvÄnad över att det skulle vara problem med 24hz.
Kan inte förstÄ det. SjÀlv fÄr jag 24p, absolut judderfritt, sÄ lÄngt jag kan se. Dem mÄste helt enkelt haft antingen kÀllan el. TVn felinstÀlld. Stod det frÄn vilken kÀlla dem körde frÄn dÄ, HD DVD, PS3, dator el. vad ? Har aldrig sett nÄgon annan av dom senaste TV som hantrat 24p material sÄ fint och judderfritt som W4500, helt enkelt sÄ perfekt som det gÄr att fÄ, enl. min bedömning iallafall . Alla tester jag lÀst, har den ocksÄ fÄtt beröm pÄ den punkten och allt annat ocksÄ för den delen.
Redigerat av ffodil, 29 January 2009 - 08:19.
Postad 29 January 2009 - 12:42
Qwip
-
Qwip
-
Rookie
-
7 inlÀgg
Kan inte förstÄ det. SjÀlv fÄr jag 24p, absolut judderfritt, sÄ lÄngt jag kan se. Dem mÄste helt enkelt haft antingen kÀllan el. TVn felinstÀlld. Stod det frÄn vilken kÀlla dem körde frÄn dÄ, HD DVD, PS3, dator el. vad ? Har aldrig sett nÄgon annan av dom senaste TV som hantrat 24p material sÄ fint och judderfritt som W4500, helt enkelt sÄ perfekt som det gÄr att fÄ, enl. min bedömning iallafall . Alla tester jag lÀst, har den ocksÄ fÄtt beröm pÄ den punkten och allt annat ocksÄ för den delen.
Dom kanske tryckte pÄ "THEATRE"-knappen för biolÀge. Den stÀnger av Motionflow.
Postad 29 January 2009 - 17:13
Unregistered50ff1e23
-
Unregistered50ff1e23
-
AnvÀndare
-
-
121 inlÀgg
Ledsen om frÄgan redan Àr ordentligt besvarad men jag har dÄ inte lyckats hitta den. Hur stor Àr igentligen skillnaden mellan X4500 och W4500. Jag har rÄd med X4500 men min frÄga Àr om det Àr vÀrt pengarna. Glömde tillÀgga att det Àr 42" jag pratar om. De större X4500 storlekarna Àr lite för dyra för min smak. SÄ de apparater jag velar mellan Àr 42X4500 eller 42W4500. Alternativt 46W4500. Jag Àr tacksam för all hjÀlp.
Postad 29 January 2009 - 20:19
ffodil
-
ffodil
-
MĂ€stare
-
-
2644 inlÀgg
Ledsen om frÄgan redan Àr ordentligt besvarad men jag har dÄ inte lyckats hitta den. Hur stor Àr igentligen skillnaden mellan X4500 och W4500. Jag har rÄd med X4500 men min frÄga Àr om det Àr vÀrt pengarna. Glömde tillÀgga att det Àr 42" jag pratar om. De större X4500 storlekarna Àr lite för dyra för min smak. SÄ de apparater jag velar mellan Àr 42X4500 eller 42W4500. Alternativt 46W4500. Jag Àr tacksam för all hjÀlp.
SjÀlv hade jag absolut valt den större 46W4500, framför den lilla 40X4500 och fÄtt pengar över ÀndÄ. Har sjÀlv inte kunnat se nÄgon skillnad pÄ dessa, mer Àn dÄ designen, 4 HDMI ist. för tre, vilket inte jag personligen kan se att det motiverar det kraftigt högre priset vad gÀller 40" modellen. Lite mer skillnad Àr det pÄ dom större 46, 55, som har led bakgrundsbelysning, men Àven hÀr hade jag valt W framför X, dels eftersom W har sÄ pass bra svÀrta att man knappt ser nÄgon skillnad utom i mörkat rum. Tycker Àven att ledskÀrmarna inte Àr ricktigt fÀrdigutveklad och har lite barnsjukdomar, sÄsom lite haloeffekter, snÀvare betraktningsvinkel m.m. förövrigt Àr nog bildkvalite den samma mellan X och W. Detta Àr sÄ klart min personliga bedömmning, sÄ Äk gÀrna ut och gör en bedömmning sjÀlv.
Postad 29 January 2009 - 20:38
Unregistered50ff1e23
-
Unregistered50ff1e23
-
AnvÀndare
-
-
121 inlÀgg
ffodil: OK. Tack för svaret. Vad jag trodde men jag hade hoppats att nÄgon pÄlitlig skulle sÀga att x-serien Àr mycket bÀttre sÄ jag kunde köpa en sÄdan med gott samvete
Postad 29 January 2009 - 21:21
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlÀgg
Usch sÄ trÄkigt. Jag lider verkligen med dig. Det hÀr Àr ju inte sÀrskilt bra reklam för just denna LCD-tv. Jag har handlat en del av Fyndbörsen och de verkar superseriösa sÄ det blir nog inga problem dÀr, men all administration du tvingas till borde du kompenseras för.
Postad 04 February 2009 - 16:31
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Usch sÄ trÄkigt. Jag lider verkligen med dig. Det hÀr Àr ju inte sÀrskilt bra reklam för just denna LCD-tv. Jag har handlat en del av Fyndbörsen och de verkar superseriösa sÄ det blir nog inga problem dÀr, men all administration du tvingas till borde du kompenseras för.
TV'n Àr inskickad till Sony. Ringde dom och kollade lÀget. Tydligen sÄ hade det blivit nÄgon transportskada pÄ kartongen och nu kanske den inte ens blir en DOA, utan bara reparerad och tillbakaskickad. Transportskadan beror ju inte pÄ mig, den var nerpackad i originalskick osv, det var jag extremt noga med. Det Àr mao DHL som klantat sig. Har jag tur sÄ blir det trots allt en DOA om nu tv'n Àr hel (förutom det fel jag rapporterade), men det kunde ta nÄgra veckor innan allt blir klart. KÀnns verkligen inte bra det hÀr..
Postad 11 February 2009 - 16:23
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
TV'n Àr inskickad till Sony. Ringde dom och kollade lÀget. Tydligen sÄ hade det blivit nÄgon transportskada pÄ kartongen och nu kanske den inte ens blir en DOA, utan bara reparerad och tillbakaskickad.
Transportskadan beror ju inte pÄ mig, den var nerpackad i originalskick osv, det var jag extremt noga med. Det Àr mao DHL som klantat sig.
Har jag tur sÄ blir det trots allt en DOA om nu tv'n Àr hel (förutom det fel jag rapporterade), men det kunde ta nÄgra veckor innan allt blir klart.
KÀnns verkligen inte bra det hÀr.. 
life`s a bitch and then you die
Postad 13 February 2009 - 12:21
TheFox
-
TheFox
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Jag har sedan december 2008 en w4500 som jag Ă€r oerhört nöjd med. Det finns dock en liten detalj som jag hĂ€ngt upp mig pĂ„, och som jag hoppas att nĂ„gon annan anvĂ€ndare kan hjĂ€lpa mig med. Varje gĂ„ng jag tittar pĂ„ nĂ„got frĂ„n en extern enhet, exempelvis blu-ray eller hĂ„rddisk-box, sĂ„ dyker det upp en klocka som visar aktuell realtid lĂ€ngst ned i det högra hörnet av tv:n. Jag har lyckats faststĂ€lla att det Ă€r just w4500 och inte den externa enheten som skapar klockan. Vad jag inte lyckats med Ă€r att förstĂ„ hur, eller var i menyerna, man kan justera instĂ€llningarna av denna klocka. SjĂ€lvfallet vill jag sjĂ€lv kunna vĂ€lja om klockan ska synas eller inte... Ăr det nĂ„gon av er andra anvĂ€ndare av w4500 som ocksĂ„ fĂ„tt upp klockan i det nedre högra hörnet, och som vet hur katten man bĂ€r sig Ă„t för att avaktivera klockan?
Postad 13 February 2009 - 12:22
-Palle-
-
-Palle-
-
MĂ€stare
-
-
3878 inlÀgg
Jag har sedan december 2008 en w4500 som jag Ă€r oerhört nöjd med. Det finns dock en liten detalj som jag hĂ€ngt upp mig pĂ„, och som jag hoppas att nĂ„gon annan anvĂ€ndare kan hjĂ€lpa mig med. Varje gĂ„ng jag tittar pĂ„ nĂ„got frĂ„n en extern enhet, exempelvis blu-ray eller hĂ„rddisk-box, sĂ„ dyker det upp en klocka som visar aktuell realtid lĂ€ngst ned i det högra hörnet av tv:n. Jag har lyckats faststĂ€lla att det Ă€r just w4500 och inte den externa enheten som skapar klockan. Vad jag inte lyckats med Ă€r att förstĂ„ hur, eller var i menyerna, man kan justera instĂ€llningarna av denna klocka. SjĂ€lvfallet vill jag sjĂ€lv kunna vĂ€lja om klockan ska synas eller inte... Ăr det nĂ„gon av er andra anvĂ€ndare av w4500 som ocksĂ„ fĂ„tt upp klockan i det nedre högra hörnet, och som vet hur katten man bĂ€r sig Ă„t för att avaktivera klockan?
Kolla i den andra trÄden du postade detta i
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Titan Noir Max
Rian
2026-09-06 21:47:55
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|