Söker hjälp från folk som uppgraderat från W4500
Min 40" börjar kännas liten och vill ta en ny TV på avbetalning i minst 55"
Spelar både PC och PS4 så den nya TV:n får inte ha sämre input lag.
SmartTV skiter jag i, då TV:n är ihopkopplad med PC:n dygnet runt, däremot är 3D intressant, även 4K.
Nån annan som uppgraderat från denna modell med liknande kriterier i åtanke?
Jag hade ungefär samma krav, förutom att jag ville ha SmartTV pga Viaplay-appen.
För mig blev det en LG 65" 4K-tv med passiv 3D som jag köpte för ett drygt 1 år sen.
Sjukt nöjd med 3D-funktionen som jag utnyttjar så ofta jag kan när jag kollar 3d-film. Passiv 3d är överlägset bättre. Bara att slippa köpa speciella glasögon, utan kan ta med sig hem ett par från biografen räcker som motivering. Enda nackdelen med den passiva tekniken är att du tappar halva upplösningen på höjden. Men eftersom det är en 4k-tv, så har den ju dubbelt antal pixlar på höjden och du tappar ingen bildkvalité på en 3d-film i full-hd. När sen 4K-filmer i 3D dyker upp kommer du dock märka skillnad.
Den nackdelen jag vet om är att det bara är stöd för HDMI 1.3, vilket ger max 30Hz i 4k, men köper du en tv idag så är det garanterat HDMI 2.0 där den begränsningen inte finns.
Input lag kanske var lite sämre på den nya, men det kan också vara inbillning. Jag spelar i stort sett bara FIFA på PS4:an...så jag kanske inte kan göra någon bra bedömning.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Sony KDL-46W4500 problem
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?