Enligt vad jag lyckats lista ut så kan en hembioförstärkare inte mäta sig med en bra 2-kanalare när det gäller musik. Oavsett vilket märke och prisklass du väljer.
Vilka apparater har du provlyssnat, innan du drog den väldigt generaliserande slutsatsen?
Jag tror att istället för en halvtaskig hembio så gör sig en bra 2-kanalsanläggning bättre ifrån sig till film med förbehållet att du kanske bör köra en subwoofer till 2-kanalaren i samband med filmtittandet.
Så mitt råd är om du är ute efter "budgetanläggning" som ska användas till både film och musik är att slå till på en begad hifianläggning.
Ja, men nu pratar du plötsligt om lågbudget. Innan skrev du oavsett prisklass. Jag håller helt med om att en bra
2-kanals anläggning spelar skjortan av en lågbudget 5.1 lösning, även till film. Man behöver däremot inte gå
alls så högt upp i pris som en del verkar tro, innan man får riktigt bra surroundljud, som får 2-kanal att verka
ganska platt och trist till film.
För runt 35-40.000kr kan man få en riktigt bra hembioanläggning (ljudet då). För 10.000kr får man en komplett
bioanläggning som låter "anka" (uttryck stulet av mr välljud)
Det borde inte vara så svårt egentligen. Fler högtalare, och fler kanaler att förstärka = mer pengar. Att påstå
att det inte stämmer är lika korkat som att påstå att hembio aldrig kan ge lika bra ljud som 2-kanal.
Redigerat av Ageve, 04 January 2008 - 00:05.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Marantz-klubben! för oss med känsla för kvalité
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?