mest bild kvalitén jag undrar över vilken av dessa 2 som är bäst kommer köra med viasat digitalbox o även spela ps3
Panasonic Viera TH-42PZ85
(TV)
|
2
|
(27)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ80
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ80
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-46PZ80
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ81E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 09 November 2008 - 15:12
mest bild kvalitén jag undrar över vilken av dessa 2 som är bäst kommer köra med viasat digitalbox o även spela ps3
Postad 16 November 2008 - 17:19
http://areadvd.de/ha..._th50pz80.shtml
Slutsatsen (översatt med Google Translate):
The Panasonic TH-50PZ80E provides for a reasonable price, an extremely contrast, Color image with excellent black level, on the one cinema-like and pleasant, for others the benefits of full-HD resolution makes clear
Referens-teve enligt AreaDVD i klassen "upper middle class".
Finns det någon anledning att inte köpa denna? 17800 inkl frakt på Fyndbörsen.... Hmmm.
Postad 18 November 2008 - 16:08
Någon hade lyckats spara skillda inställningar men bara om man kör olika bildläge (normal/bio) på ingångarna. Vill dock köra bio på alla HDMI men med olika overscan-inställningar.
Postad 26 November 2008 - 11:21
Köpte en PZ80 igår, tredje tv:n på en månad
Verkar helt ok hittills. Mer input lag än på PX80 och L4000. I princip lika mycket fosforlag som på PX80 men högre upplösning och bättre skuggdetaljer. Uppfattar heller inte buzzingen som lika störande på nya pannan (kanske för att fläktarna "dovar ner" oljudet. Jag uppfattar det även som att svärtan är något bättre på PZ80 än på PX80, men jag kan inbilla mig. Och Virtual Console funkar med Wii över komponent, vilket det inte gjorde på Sonyn.
Blev nog ganska bra tillslut i alla fall.
Pixelmappar denna TV på HDMI ingången?
Postad 01 December 2008 - 15:11
Postad 01 December 2008 - 15:35
Men, själv väljer jag att vänta tills priset på 50" PZ80 går ner med 20-30%. Enligt "mina källor" kommer priserna att sjunka rejält hos Panasonic i och med att de är helt missnöjda med årets vinst.
Jag kan inte tänka mig att betala mer än 15 000 kr för Panasonic 50PZ80. Och då har jag som personlig målsätting att köpa denna TV, fast till ett passande pris, som ska ligga under 15 000kr. Därför väljer jag att vänta och avvakta några månader till.
Kan någon förklara för mig "LOGIKEN" här???
EXPERT (internetbutik) säljer Panasonic PZ80 till fökjande priser:
1. 42PZ80 för 11490 kr!
2. 46PZ80 för 15990kr!
3. 50PZ80 för 18490kr!
Jag kan inte förstå att det är SÅÅÅ STOR SKILLNAD i priserna mellan 42" och 50"?!?!?! Detta är inte klokt!!!
Man får exakt SAMMA EGENSKAPER och EXAKT SAMMA bildkvalité på alla dessa skärmar!
Det är BARA skärmstorlekar som skiljer dom, inget mer!
Nu ångrar jag att jag köpt min Panasonic 42PX70 för hela 14 600 kr!!! Idag kostar den runt 9 000 kr!!!
Man frågar sig ibland... "Är man idiot om man ger bort 20 000 kr för en märkes TV som Pioneer/Panasonic/Samsung"?
Är dessa TV-modeller verkligen värda så stora pengar? Tveksamt! Min åsikt iaf.
Det måste vara leverantörerna som styr alla priser och försäljarna (Siba, ELgiganten, Expert...) vill tjäna pengar också! Men ibland överdriver de med sina priser. Hoppas att de märker att TV-försäljning har minskat rejält.
Postad 01 December 2008 - 15:41
Nu är det bara att vänta in en shysst 60 tummare full HD och inga mellan apparater..
Panna har ju inte gjort Full HD så länge..
Postad 01 December 2008 - 18:14
Ja, jag sade till mig själv, MAX 15k på en TV. Men, är helt utan TV (just flyttat)... så, jag tänkte, jag tar smällen. Man lever bara en gång.
Postad 06 December 2008 - 00:46
Sitter 2 meter från TV:n. Och kan jämföra rätt bra med Piooner 7:e generations plasma.
-Pixelmappat funkar fint med min bärbara (Dell M1330).
-Färger ser minst lika bra ut som på Pioneern.
-Svärtan är tre snäpp bättre på Panasonicen. Man tänker inte längre "det lyser ju grått". Dock en bit kvar tills man blir helt nöjd.
-Skärpan jämfört med 720p är mest synlig vid utzoomningar.. små detaljer. The Dark Knight ser snuskigt bra ut!
-Bilden ser så BEHAGLIG ut. Älskar verkligen plasma-looken... ser naturligt ut. LCD ser fejk ut. (Det är väl subjektivt.)
-50" känns litet.
Postad 09 December 2008 - 18:25
hur långt ifrån sitter ni andra då? jag har 3.5-4meter.
väljer mellan 46" och 50" troligen pz80
46pz85 blev ju testvinnare i hemmabio tidningen och det verkar inte skilja mycket mellan pz80/85.
dom tyckte dock att 3meter va minimum för bästa bid..
är jätte nöjd med bilden på min 42pv70 så jag blir nog inte besviken.
då den känns lite liten efter 1.5år kanske jag ska satsa på 50"!?
Postad 11 December 2008 - 23:44
Satsa på Panasonic 50PZ80! Det är en fantastisk TV och min favorit verkligen!
Du kommer inte att ångra det köpet. Mvh Brando70
Postad 12 December 2008 - 20:28
En fråga, finns det någon service meny och hur kommer man in i den? Känns som lite få options i options
Postad 13 December 2008 - 00:22
Fick min idag, sååå nöjd hittils
En fråga, finns det någon service meny och hur kommer man in i den? Känns som lite få options i options
Läs manualboken! hehehe
Hej, hur mycket betalade du för din Panasonic PZ80? Var köpte du den?
Är det 42" eller 50" ??? Vilken skärmstorlek köpte du? Mvh Brando70
Postad 13 December 2008 - 00:42
Har gjort det och sånt brukar inte stå medLäs manualboken! hehehe
Hej, hur mycket betalade du för din Panasonic PZ80? Var köpte du den?
Är det 42" eller 50" ??? Vilken skärmstorlek köpte du? Mvh Brando70
Köpte på Audio/Video, hade jag inte varit lat och orkat vänta några dagar så hade jag köpt den på Expert, billigare och fått en GPS på köpet.
50", har haft en 42a så det var dags att uppgradera lite
Postad 14 December 2008 - 00:31
Har gjort det och sånt brukar inte stå med
Köpte på Audio/Video, hade jag inte varit lat och orkat vänta några dagar så hade jag köpt den på Expert, billigare och fått en GPS på köpet.
50", har haft en 42a så det var dags att uppgradera lite
Jag har också planer på att Panasonic 50PZ80. Det är därför jag frågar dig...
Hur mycket betalade du för den???
Själv tycker jag att alla försäljare överdriver med höga priser på Panasonic 50PZ80!
Modellen Panasonic 42PZ80 är nedsatt hos de flesta försäljarna och ligger runt 11000kr!
Jag tänker inte betala 18-19 000kr för 8" EXTRA! Och då har jag bestämt mig att vänta ytterligare några månader och slå till i slutet av februari kanske. Jag vill inte betala mer än 15 000 kr för den TV:n! Priserna går ner hela tiden och jag vill inte ångra köpet efter några månader som jag gjorde när jag köpte min Panasonic 42PX70 för 14 600kr!
Idag kostar den cirka 9000kr efter drygt ett år! Vill inte upprepa samma fel och därför "vägrar" jag betala mer än 15000kr för Panasonic 50PZ80. Jag lär ju vänta några månader hur som helst.
Postad 14 December 2008 - 01:25
Lev med det eller byt intresse typ
Postad 14 December 2008 - 14:43
Redigerat av Badankan, 14 December 2008 - 15:03.
Postad 15 December 2008 - 00:18
köpte en 50pz80 igår
jätte nöjd, men oj vad stor den är mot 42:an
![]()
![]()
Var köpte du din 50pz80 och hur mycket fick du betala för den???
Mycket bra köp, säger jag bara... hehe
Postad 28 December 2008 - 16:43
Valde bort Pioneer pga. risken att få en TV som låter plus att 24'000 är lite mycket pengar (ink. ställ, högtalare).
Nu verkar de ha sänkt priset på denna TV och jag är ruggit sugen på att beställa den... Tycker dock att det inte står så mycket om den på detta forum. Som jag fattat det så är det ju en riktigt bra TV för hyffsat pris.
Postad 11 January 2009 - 11:28
va in igår å visade kvitto så fick jag tebax 2000kr. (köppte för 18998 kostar 16998 nu)
fick man ju pengar till en bd 35
är iaf fortfarande jätte nöjd med tvn effter en månad
Postad 11 January 2009 - 11:31
Hur är ljudnivån på denna TV, 50PZ85? Buzzning?
tror pz85 bara finns upp till 46".
har för mig att det är en extra fläckt i 85 serien.
min 50pz80 är iaf välldigt tyst.
Postad 11 January 2009 - 11:54
https://www.prisjakt...php?k=s33491719
Postad 17 January 2009 - 14:40
Jag åkte dit och kollade på tisdag förmiddag, frågade om dom hade någon, för det satt ingen som visningsexemplar. Dom sa då att den dom skulle sätta upp på väggen såldes imorse och hade således ingen kvar.... ;S För mig känns det verkligen konstigt, det måste betyda att dom bara tog in ett exemplar och den skulle dom ha som visningsexemplar? ;S
På torsdag var jag där igen efter skolan, då hade dom tydligen ett exemplar ute på lagret, men jag köpte den aldrig, hade inte pengar och inte tillgång att ta med den hem, nu i efterhand så skulle jag ju såklart ha "förköpt" den....För jag ringde kundtjänsten och frågade om dom hade någon i Karlstad, hon sa att dem va slut. Kan man lita på det till 110%? När jag va där i torsdags och frågade, så var killen tvungen att gå ut på lagret och se efter, för han såg det inte direkt i datorn att dom hade en kvar...lite underligt...
Frågan är om dom kommer in något mer, skulle gärna köpa en i butik och slippa köpa över internet.
Redigerat av Danneman_, 17 January 2009 - 14:41.
Postad 17 January 2009 - 17:01
Att "killen" var tvungen att springa ut på lagret och kika kan bero på en massa saker, det kan ligga reservationer så han måste gå ut och kolla om det finns nån kvar utöver reservationerna, eller så kan det vara så enkelt som så att varorna inte hunnit blivit mottagna in i systemet ännu.
Kundtjänst går ju efter lagerstatusen i systemet, är det något som inte är mottaget eller något annat fel på lagersaldot så blir det ju svårt för dom att svara för om det stämmer eller inte, bästa är ju ifall du kan komma i kontakt med butiken i fråga.
Men det brukar stämma.
Annars får du ju kika i de kommande annonserna och se ifall den dyker upp igen, är ju sista dagen på denna veckans annons imorgon (idag för oss som inte har öppet på söndagar) så...sen går ju tvn tillbaka till sitt ordinarie pris.
Postad 17 January 2009 - 17:10
Postad 23 January 2009 - 00:30
Postad 23 January 2009 - 18:12
Postad 23 January 2009 - 23:17
Första platt-tv'n jag äger och den verkar riktigt bra.
Har dragit ned alla inställningar och kör in den lite även fast det kanske inte är nödvändigt.
Kollade nyss på första avsnittet av Band Of Brothers och det var inte fy skam.
Tog och köpte en Tvix och en BD-35 i samma veva så det är nästan lite för mycket ny elektronik just nu [mycket att testa], men kul är det iaf.
Blir lite med BoB senare samt lite Planet Earth som jag fick i julklapp... Sen lite HD från Tvixen.
Postad 23 January 2009 - 23:56
Postad 24 January 2009 - 00:03
kommer antagligen bli en 46pz80 för mig. ni som har den, vet ni hur den hanterar vanliga dvd:er och div-x/x-vid? har hört att den e grym på högupplösa sändningar men e lite osäker på halvdana, och det kommer nog dröja länge innan det mesta jag ser går i blue-ray kvalitet....men vill ändå köpa full-hd, hade varit surt om jag ångrar mig senare...
och är det någon som följt det där rådet att köra med jättelåga inställningar på kontrast de första 200 timmarna? kan ju passa på att fråga vad ni tycker är normalt för inkörning av denna tv, några reglage jag inte ska röra på ett visst tag eller så. jag är verkligen lekman så jag har inte alls mycket koll.
kan väl nämna att jag på obestämd framtid tänkt mig använda min laptop med x1600 mobility som spelare, kopplat dvi-hdmi, nån som har erfarenhet av bild från dator på detta vis? är den sämre än en dvd med hdmi-koppling?
Redigerat av PetterSundberg, 24 January 2009 - 00:15.
Postad 24 January 2009 - 22:21
och är det någon som följt det där rådet att köra med jättelåga inställningar på kontrast de första 200 timmarna? kan ju passa på att fråga vad ni tycker är normalt för inkörning av denna tv, några reglage jag inte ska röra på ett visst tag eller så. jag är verkligen lekman så jag har inte alls mycket koll.
Jag har ställt ned alla mina inställningar och tänkte köra så ett tag i början.
Tror iofs inte att man behöver det på en modern plasma men jag vill vara säker.
Postad 26 January 2009 - 17:05
Postad 27 January 2009 - 20:46
Postad 18 February 2009 - 11:28
Först hittade den alla kanaler, sen återställde jag fabriksinställnigarna på tv:n av något skäl, sen nu hittar den bara 3 analoga, hittar ingen dvb signal heller. Skitstörigt.
Edit: läste lite om problemet, visade sig att man skulle dra ut hdmi sladdarna så hittar den dom igen, otroligt störigt, hoppas inte dom försvinner varje gång =/
Edit2: Herregud vilken värdelös bugg denna tv:n har. När man kopplat den till datorn vi hdmi och sedan stänger av tv:n och sen sätter på den igen så har alla programsökningar försvunnit, totalt värdelöst, ska man behöva söka kanaler varenda jäkla dag? fy fan
Jag har läst om detta tidigare, och det beror på en bugg som uppstår med analoga kanaler då du kopplar in någon form av HDMI-device till TVn vars spänning är skickas i högre form än det klassiska HDMI-formatet brukar.
Har inte alla tekniska detaljer klart för mig, men vissa grafikkort t.ex skickar lite högre spänning i sin HDMI-sändning genom sladden, vilket får Panasonicen att balla ur, och den nollställer kanalerna.
Osäker på om detta var en bugg i firmware eller vad det var, eller om problemet är löst ännu.
Postad 21 February 2009 - 14:03
Postad 22 February 2009 - 15:48
Bilden via satelit är &så mkt bra (scartRGB), analogt så är bilden mycket sämre men det beror nog till stor del på vårat usla koax-nät i området.. ser kasst ut på alla Tv i området iof
Återkommer när jag testat mer.
Just det, vad har ni för ver på mjukvaran?
Min är ver: 1.109 man kan ju söka efter "programvaruuppdaternar" i menyn.. vart hämtas den?! blir till att läsa i manualen
/JmLab
Postad 07 March 2009 - 13:12
Postad 22 March 2009 - 13:46
Postad 12 April 2009 - 12:09
Postad 12 April 2009 - 22:08
Visst, tror det är samma som på PZ85:an. Men det stör inget, tycker jag i alla fall. Hör dom inte förrän man är mycket nära med örat.Någon som vet om det sitter en fläkt i Panasonic Viera TH-42PZ80? Jag skall ha den i sovrummet och vill ha en så tyst TV som möjligt.
mvh/Örnvik
Postad 17 August 2009 - 10:11
Redigerat av Syntax, 17 August 2009 - 10:11.
Postad 19 August 2009 - 17:42
Postad 06 December 2009 - 02:38
Postad 11 March 2010 - 16:25
som sagt, någon som ställt in sin pz80 och fått perfekt bild; inte för jag inte är nöjd, men några förbättringstips skadar aldrig..
tänkte på en annan sak, kör ni med "skärpa" på eller har ni den helt avslagen? Vet inte vad man ska säga, men står skärpan på max tycker jag det i alla fall ser mer detaljrikt ut än originalkällan, har den dock inte på fullt utan runt hälften..
Postad 11 March 2010 - 17:15
Skärpan skall stå i botten, annars blir det galet.sånna problem har jag aldrig upplevt. Svärtan är riktigt bra på min, slår många lcd. Borde ju gå på garantin om det ser förjävligt ut..
som sagt, någon som ställt in sin pz80 och fått perfekt bild; inte för jag inte är nöjd, men några förbättringstips skadar aldrig..
tänkte på en annan sak, kör ni med "skärpa" på eller har ni den helt avslagen? Vet inte vad man ska säga, men står skärpan på max tycker jag det i alla fall ser mer detaljrikt ut än originalkällan, har den dock inte på fullt utan runt hälften..
Postad 13 March 2010 - 01:31
Postad 14 March 2010 - 01:02
Kanske kan tyckas vid första anblick eftersom "skärpa" är förknippat med nåt vi skall ha mycket av och nånting som är bra. Hade reglaget hetat nåt i stil med "hur mycket/litet vill du förstöra bilden" hade du istället ställt den på 0 och insett att allt över det enbart förstör bilden. Det enda den gör är att lägga till information som egentligen inte finns i själva bildkällan. Jämför det med att tro att man kommer närmare ett objekt genom att använda digital zoom på en kamera, vilket också bara förstör bilden.upplever själv att bilden möjligen blir en aning bättre med tilläggs-skärpa.
Som sagt, hade reglaget hetat nåt annat, hade du säkerligen också sett något helt annat. Det är en blandning av förväntan och själv-övertalning om att bilden blir "mer skarp" (vilket den också blir), men vill man ha över-skärpa i en bild som redan har full skärpa?
Det finns dock bildkällor som kan behöva sig ett klick upp till höger (alltså bara ETT steg), och där kan du bla räkna in Wii-konsolen (och spelkonsoler i övrigt som kopplas med antingen komponent eller komposit).
Kan glädja dig med att jag själv gjort samma misstag med "överskärpa" innan jag förstod vad som bilden egentligen visade i slutändan.
Att köra med överskärpa i ditt bildmaterial (framförallt film) är som att köra din TV med "dynamisk kontrast" och tycka att färgerna träder fram bättre och mer korrekt, vilket är helt galet
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2
625 filmer
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?