Samsung 2010 - TV
644 svar till detta ämne
Postad 17 april 2010 - 08:50
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
presterar? har du sett en LED tv riktigt inställd med HD material ? det låter inte som det
Nej jag har inte sett någon LED med riktiga inställningar. Däremot har jag sett rätt inställda LCD med LED belysning och jag är absolut inte imponerad. Många utav dem som t.ex. din 7070 är snygg designade och väldigt tunna men när det gäller bild så är de inte något vidare, men jag vet att du är fruktansvärt insnöad på LCD/LED och tycker att det är helt ok att man ska montera fläktar på sin tv för att komma bukt med ett av alla de problem som finns. Jag personligen tycker att 7070 ger en artificiell bild som är jobbig att titta på och som inte på något vis matchar det höga priset. Är du nöjd med din 7070 så är det väl bara att gratulera dig, men snälla försök inte få andra att köpa sånt skräp!
Postad 17 april 2010 - 12:13
Unregisteredea4970c4
-
Unregisteredea4970c4
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
ser jag rätt att Samsung loggan lyser på fronten?! eller är det blixten från kameran?? hoppas verkligen det går stänga av lampan på loggan om så är fallet. edit: http://babelfish.yah...TrUrl=Translate
Redigerat av Unregisteredea4970c4, 17 april 2010 - 12:14.
Postad 17 april 2010 - 12:52
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
ser jag rätt att Samsung loggan lyser på fronten?! eller är det blixten från kameran?? hoppas verkligen det går stänga av lampan på loggan om så är fallet.
edit: http://babelfish.yah...TrUrl=Translate
Ser faktiskt ut som om loggan lyser, men det måste ju gå att stänga av annars är det en ruggig miss...
Postad 17 april 2010 - 22:00
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det är bara samsungs 8 serie som har local dimming som för att man slipper ljusgenomsläpp. Den har dessutom en teknik som gör att den släcker ner egna sektioner av skärmen (kvadrater) som gör att du får en ännu djupare svärta en tex 7 serien. Men innerst inne så är nya philipsen led 21:9 med 3d det bästa man kan köpa inom en snar framtid (till sommaren) men frågan är om man orkar vänta så länge... Funderar på 3st tv-apparater... philips nuvarande 56 tum 21:9 med bedrövlig svärta men kan få ut den nu med 2 års garanti för 24Laxar, nya samsung 55 8 serie med 3d för 27500:- eller så väntar jag på philipsen som jag får loss för 40Lök. Vad skall jag göra? ...................
Philips 56" 21:9 tv för 24000 är ju inte en dålig affär, har sett den irl och det blev lite drägel efter den, synd bara att jag inte gillar philips bild alls
Postad 18 april 2010 - 09:51
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Då släpps Samsungs LED 2010 på ONOFF: http://shop.onoff.co...px?prd=21835600Får åka till Örebro, MArieberg och titta i veckan tror jag
Postad 18 april 2010 - 10:04
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Då släpps Samsungs LED 2010 på ONOFF: http://shop.onoff.co...px?prd=21835600
Får åka till Örebro, MArieberg och titta i veckan tror jag 
Mata den med en 2.35:1-film och återkom med dina intryck av betraktningsvinkeln. jag trodde först att det var fel på vår UE55C6005, men då vi packade upp 40" var den dessvärre lika illa. Positivt dock att designen från B8 hittat ned i serie 6 och att ramen nu är smalare.
Postad 19 april 2010 - 13:15
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Hej! Har fått ett bra pris på Samsung PSC676 (nordisk tv XEE). Mot sommaren blir mitt köp av.
I AVS review hade PSC7000 en svärta på 0,11 cd/m2. Men fjolårets modell B855 hade i paritet med V10, en svärta på 0,03 / 0,05 enligt flatpanels. Hur kan samsung göra en svärta som blir markant sämre än deras förra års plasma?
Det känns som att den plasman på avs inte var inkörd korrekt.. Vet någon ett annat test på samsungs nya plasmor?
Panasonic G20 har ju 0,02 som kommer 3dubblas till 0,06 men det är ju fortfarande bättre än 0,11.
PSC676 har inbyggd DVB-S som jag gillar skarpt! Vore tråkigt att se sån bajs svärta.. Ingen som vet om nån annan review?
Redigerat av Unregistered1734, 19 april 2010 - 13:21.
Postad 19 april 2010 - 14:50
Cyberz
-
Cyberz
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Nej jag har inte sett någon LED med riktiga inställningar.
Däremot har jag sett rätt inställda LCD med LED belysning och jag är absolut inte imponerad. Många utav dem som t.ex. din 7070 är snygg designade och väldigt tunna men när det gäller bild så är de inte något vidare, men jag vet att du är fruktansvärt insnöad på LCD/LED och tycker att det är helt ok att man ska montera fläktar på sin tv för att komma bukt med ett av alla de problem som finns. Jag personligen tycker att 7070 ger en artificiell bild som är jobbig att titta på och som inte på något vis matchar det höga priset. Är du nöjd med din 7070 så är det väl bara att gratulera dig, men snälla försök inte få andra att köpa sånt skräp!
Det är väl flera än han som tycker det är bra bild på lcd-led... Men vad för TV tycker du ger bra bild, nått som inte är skräp i dina ögon.
Postad 20 april 2010 - 10:39
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Hej Marco
Ja, vi har planer om at teste Samsung nye plasma-Tv. Jeg ved endnu ikke hvilken model vi tester fra Samsung, men jeg melder ud på forsiden af FlatpanelsDK, når vi har modtaget den.
Mht. den anmeldelse på AVSforum, så se side 16. Her er der en vigtig opdatering mht. gengivelsen af sort.
Mvh.
Rasmus Larsen
Snart kommer en review upp på samsungs nya plasmor på Flatpanels
Postad 20 april 2010 - 13:57
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
när det gäller bild så är de inte något vidare
utveckla vad är det i bilden som inte är nåt vidare ? Edit: "artificiell bild" ? det är en inställningsfråga du har troligen sett en standard inställd 7070 med 100hz motion plus påslaget. självklart är det ok att montera fläktar på sin tv om bilden mot förmådan blir bättre. däremot ska man inte montera fläktar om man inte vet vad man sysslar med. det låter mer som du med flera är rädda för att modifiera det ni köper. klantar ni till det så ryker ju garantin kuggfråga: vilket håll skruvar man dit en skruv?
Redigerat av Unregistered1008, 20 april 2010 - 14:06.
Postad 20 april 2010 - 14:15
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
jag är intresserad av "led" tv ue55C7000 serien, hur är bilden på den? (jämför med fjolåretsmodeller)
De har gjort förändringar för att få ner tillverkningskostnaden, innebär det kvalitetsförändringar?
Postad 20 april 2010 - 16:29
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
jag är intresserad av "led" tv ue55C7000 serien, hur är bilden på den? (jämför med fjolåretsmodeller) De har gjort förändringar för att få ner tillverkningskostnaden, innebär det kvalitetsförändringar?
Tyvärr samma kvalitet som förut, dvs clouding och flashlighting. Läs t.ex denna tråd.
Postad 21 april 2010 - 08:54
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
utveckla vad är det i bilden som inte är nåt vidare ?
Edit: "artificiell bild" ? det är en inställningsfråga du har troligen sett en standard inställd 7070 med 100hz motion plus påslaget.
självklart är det ok att montera fläktar på sin tv om bilden mot förmådan blir bättre. däremot ska man inte montera fläktar om man inte vet vad man sysslar med. det låter mer som du med flera är rädda för att modifiera det ni köper. klantar ni till det så ryker ju garantin
kuggfråga: vilket håll skruvar man dit en skruv?
Hur många testar som helt har visat att hur mycket man en kalibrerar 6050/7070/8050 så finns fortfarande blåsticket kvar i svärtan. Färgerna ser inte särskilt verkliga ut heller. Vanlig tv sändning ser inte bra ut heller, kass betraktningsvinke, hög respons tid, hög input lag, clouding mm... Vad är det som är så bra med dessa LCD med LED-belysning? Sedan klara den inte av mjuk övergångar(vilket ingen lcd gör) vilket resulterar att bilden blir platt. Plasma och Crt är de enda tv som klarar mjuka övergångar, vilket ger en djup bild. Plasma är de tv som ger mest korrekt bild, en korrekt bild är alltid den bästa! Därför kommer LCD aldrig bli bäst på det ändamålet, för vissa problem går inte att ta bort. Tekniken är för begränsad. En korrekt bild är aldrig objektiv, däremot vad man som person tycker ser bra ut är objektiv.
Postad 21 april 2010 - 09:35
Unregistered9635b34e
-
Unregistered9635b34e
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hur många testar som helt har visat att hur mycket man en kalibrerar 6050/7070/8050 så finns fortfarande blåsticket kvar i svärtan. Färgerna ser inte särskilt verkliga ut heller. Vanlig tv sändning ser inte bra ut heller, kass betraktningsvinke, hög respons tid, hög input lag, clouding mm... Vad är det som är så bra med dessa LCD med LED-belysning? Sedan klara den inte av mjuk övergångar(vilket ingen lcd gör) vilket resulterar att bilden blir platt. Plasma och Crt är de enda tv som klarar mjuka övergångar, vilket ger en djup bild. Plasma är de tv som ger mest korrekt bild, en korrekt bild är alltid den bästa! Därför kommer LCD aldrig bli bäst på det ändamålet, för vissa problem går inte att ta bort. Tekniken är för begränsad. En korrekt bild är aldrig objektiv, däremot vad man som person tycker ser bra ut är objektiv.
Nu var väl dock denna tråden om den NYA LED-serien där de flesta av dessa problem ska vara åtgärdade. Sen att du föredrar plasma är ju en smaksak. Personligen skulle jag aldrig välja en plasma för jag tycker tekniken är föråldrad och att bilden helt enkelt ser dassig ut.
Postad 21 april 2010 - 09:46
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
Hur många testar som helt har visat att hur mycket man en kalibrerar 6050/7070/8050 så finns fortfarande blåsticket kvar i svärtan. Färgerna ser inte särskilt verkliga ut heller. Vanlig tv sändning ser inte bra ut heller.....
Dethär var så ensidigt och felaktigt att jag måste faktiskt försvara Samsung denna gång. Du pratar om tester och faktum är att t.ex Samsung 8050 fått mycket bra betyg för sin svärta och färger av saiter som anses som seriösa (och plasmainriktade): Flatpanels.dk: dyb gengivelse af sort, flotte farver og fin shadow detail. Den leverer ikke blot et flot billede, den leverer også en af de dybeste gengivelser af sort jeg endnu har set fra en LCD skærm – med eller uden LED. AvForums.com: Calibrated colour reproduction is excellent HdTvtest.co.uk: superb blacks, accurate colours, impressive standard-def processing Problemet med Edge-LED är ju cloudingen (och högt inputlag om man vill ha TV:n som spelmonitor), inte att bilden inte skulle vara bra. Och det finns mycket fel på plasmorna också, det är sedan upp till var och en vilka fel som man står ut med.
Postad 21 april 2010 - 16:47
Clabbe75
-
Clabbe75
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjena !
Jag fick hem min UE40C6005 förra fredagen och är grymt nöjd med den. Fick den för under 12000:-
Funkar kanon med mkvfiler +sub. Auto ljussensor mm.
Men jag har ett lite problem med att välja serverprogram som funkar bra på mkvfilerna. Har letat på forumet och googlat , har provat wmp11+codec paket men får det inte att fungera. är det någon som har nått bra tipps.
Clabbe
Postad 21 april 2010 - 16:54
Cyberz
-
Cyberz
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tjena !
Jag fick hem min UE40C6005 förra fredagen och är grymt nöjd med den. Fick den för under 12000:- Funkar kanon med mkvfiler +sub. Auto ljussensor mm. Men jag har ett lite problem med att välja serverprogram som funkar bra på mkvfilerna. Har letat på forumet och googlat , har provat wmp11+codec paket men får det inte att fungera. är det någon som har nått bra tipps.
Clabbe
Jag är jätte sugen på 46C6005. hur är det med clouding och sånt?
Postad 21 april 2010 - 19:32
Clabbe75
-
Clabbe75
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har inte sett nått som liknar clouding, Vem vet det kanske finns där.
Än så länge har det mest blivit TV tittandes, streama lite avi filer och mpg filer och det funkar och ser bra ut med wmp11. Formaterade om Usb minnet till ntsf och kikade på The horsemen 720p  riktigt nöjd.
Hittar jag lite clouding så meddelar jag det.
Media server då lite tips tack.
Clabbe
Edit:
Jag löste problemet med att köra in samsung PC Share Manager (tröttnade på att leta efter nått annat) Delade ut en mapp på C: och har lyckats delat ut mappar från extern HDD som enligt Samsung inte ska vara möjligt då samsung PC Share Manager bara kan hantera interna diskar! Och nu kör jag mkv, avi, jpg, mpg och mp3  via DLNA och det funkar bra ingen märkbar kvaliteförsämringar.
Clabbe
Redigerat av Clabbe75, 23 april 2010 - 21:57.
Postad 21 april 2010 - 20:02
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Jag har inte sett nått som liknar clouding, Vem vet det kanske finns där. Än så länge har det mest blivit TV tittandes, streama lite avi filer och mpg filer och det funkar och ser bra ut med wmp11. Formaterade om Usb minnet till ntsf och kikade på The horsemen 720p riktigt nöjd. Hittar jag lite clouding så meddelar jag det.
Media server då lite tips tack.
Clabbe
Angående media server så kanske PS3 media server kan fungera. På dess forum finns denna tråd som handlar om konfigurering av alternativa renderare (dvs alternativ till PS3). Det är en lång tråd och jag har inte läst igenom den, och jag använder bara PMS till just en PS3:a, men det kanske kan vara värt en koll? Kanske finns någon intressant info även i tråden här på minhembio.com? Som sagt, jag vet inte om det kan gå, men det är ett uppslag i alla fall... /Olof
Postad 22 april 2010 - 10:55
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Mr Ringblixt har kikat på C8000 LCD:n. Verkar som om det inte behövs några fläktar längre iaf eftersom den håller sig stabil, så några sådana behöver du nog inte skruva dit Flightcrank.  Goda kalibreringsmöjligheter, återstår att se om de fått till den ej helt avstängningsbara dynamisk backlighten. ANSI-checkerboard Contrast på 1333:1 med en svartnivå på 0.12 cd/m2 vid en 160 cd/m2 vita. Det maximala kontrastomfånget (OnOff Contrast) är säkert högre men då dynamisk backlight är involverat är värden här inte alls särskillt intressanta då det i väldigt hög grad är själva beteendet på den dynamiska backlighten, inkl kompensationen, som helt och hållet avgör kontrastegenskaperna och kontrastens bidrag till bildkvalitén. Fortfarande tafflig betraktningsvinkel och det kommer bestå oavsett hur många LED-lampor de trycker in. Blåsticket som Peterrrrr prata om finns iaf kvar i vinkel, så även framifrån enl mätningarna men de är inte att lita på på den nivån så det återstår att se.
Redigerat av pacman, 22 april 2010 - 10:56.
Postad 22 april 2010 - 11:14
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Sedan klara den inte av mjuk övergångar(vilket ingen lcd gör) vilket resulterar att bilden blir platt. Plasma och Crt är de enda tv som klarar mjuka övergångar, vilket ger en djup bild.
Ursäkta, men det där låter som tvättäkta nonsens för mig. Kan du förklara vad du menar, på ett begripligt sätt?
Postad 22 april 2010 - 13:09
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
Mr Ringblixt har kikat på C8000 LCD:n.....
Har litet svårt att få grepp på vad Ringblixt riktigt tycker, men detta låter väl ganska bra: "Men diskuterar vi den lilla klicken (sett mot det stora hela) av oss som sätter kalibrering främst så har VT20 och G20 inte mycket att sätta upp mot en kalibrerad Pioneer eller för den delen en kalibrerad Samsung C8705."
Postad 22 april 2010 - 13:18
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Har litet svårt att få grepp på vad Ringblixt riktigt tycker,
Borde du ha.  Han skrev inte nått om det alls. Det var bara en objektiv mätrapport så att säga. Själva intrycken får man läsa senare. men detta låter väl ganska bra: "Men diskuterar vi den lilla klicken (sett mot det stora hela) av oss som sätter kalibrering främst så har VT20 och G20 inte mycket att sätta upp mot en kalibrerad Pioneer eller för den delen en kalibrerad Samsung C8705."
Det ska sättas in i sammanhanget: hur pass väl kalibrerings-kontrollerna fungerar (handhavande och resultat-mässigt). Det i sig säger rätt lite om hur han uppfattar bildkvalitén som helhet. Men absolut, Samsung har förstått att goda kalibreringsmöjligheter ska vara en del av en tv.
Redigerat av pacman, 22 april 2010 - 13:19.
Postad 22 april 2010 - 16:36
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Själva intrycken får man läsa senare.
Redan nu dök det upp några stycken intryck, inkl jämförelser med VT20, och det verkar väldigt positivt för Samsung! Så ja Gasco, du hade rätt, det lät bra, på flera sätt. Klart grymt - iaf om man sitter runt i sweet-spot...doh.
Postad 23 april 2010 - 14:08
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Mata den med en 2.35:1-film och återkom med dina intryck av betraktningsvinkeln. jag trodde först att det var fel på vår UE55C6005, men då vi packade upp 40" var den dessvärre lika illa.
Positivt dock att designen från B8 hittat ned i serie 6 och att ramen nu är smalare.
First impression report UE-40C6005: - Dålig betraktningsvinkel. Svärtan bleknar ur när jag reser mig upp eller flyttar i sidled. Dock mindre utmärkande i sidled o inte alls så tydlig som vidstående B6 och B7. En förbättring eller en konsekvens av att den är nyare? - Ingen clouding eller flashlight bleeding. Sannolikt p g a för ljust rum. - Tydliga reflexer i panelen. - Något eftersläpande framför allt i HD-demobilder (actionsekvenser) - Ljudet bättre än förväntat. Någon påstod att det berodde på att chassiet var av mindre plastig karraktär, vilket skulle ge bättre resonans. - I övrigt bra bildbehandling utan "taggiga" undertexter eller loggo-artefrakter. TV´n "kalibrerad" (åtminstonde inte ställd i fabriksinsställning) i visningsläge Standard. Digital bild via CanalDigital, TV 5 samt HD-Demo av type n"Samsungslinga" via USB. Helt Ok TV om du står ut med den sämre betraktningsvinkeln. 7/10. Ingen möjlighet att köra BD-mtrl, tyvärr. Övriga i 6-serien samt 7- och 8-serierna försenade 1 - 2 veckor (P g a Askmolnet?)
Postad 23 april 2010 - 22:53
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Övriga i 6-serien samt 7- och 8-serierna försenade 1 - 2 veckor (P g a Askmolnet?)
De är redan här! Exempelvis Lars Bengtsson har haft Series 8 uppsatt sedan i Onsdags, men OnOff och övriga får dem i slutet av nästa vecka. Jag har inte järnkoll på transportsätt, men kan inte tänka mig att de flygs in, så askmolnet är nog utan skuld här. Hemma hos mig får LX5090 ersättas av PS63C7 om inget oförutsett inträffar.
Postad 23 april 2010 - 23:02
Cyberz
-
Cyberz
-
Amatör
-
-
59 inlägg
First impression report UE-40C6005: - Dålig betraktningsvinkel. Svärtan bleknar ur när jag reser mig upp eller flyttar i sidled. Dock mindre utmärkande i sidled o inte alls så tydlig som vidstående B6 och B7. En förbättring eller en konsekvens av att den är nyare? - Ingen clouding eller flashlight bleeding. Sannolikt p g a för ljust rum. - Tydliga reflexer i panelen. - Något eftersläpande framför allt i HD-demobilder (actionsekvenser) - Ljudet bättre än förväntat. Någon påstod att det berodde på att chassiet var av mindre plastig karraktär, vilket skulle ge bättre resonans. - I övrigt bra bildbehandling utan "taggiga" undertexter eller loggo-artefrakter.
TV´n "kalibrerad" (åtminstonde inte ställd i fabriksinsställning) i visningsläge Standard. Digital bild via CanalDigital, TV 5 samt HD-Demo av type n"Samsungslinga" via USB.
Helt Ok TV om du står ut med den sämre betraktningsvinkeln. 7/10. Ingen möjlighet att köra BD-mtrl, tyvärr.
Övriga i 6-serien samt 7- och 8-serierna försenade 1 - 2 veckor (P g a Askmolnet?)
Jag kolla på 40" på hifi klubben här i stan idag. Jag tyckte det såg kanon bra ut... men nu stod jag inte där allt för länge iof. Kanske ska gå in och kolla på betraktningsvinkeln om det är nu ska vara ett problem...? Tänkte iaf beställa en UE46C6005
Postad 23 april 2010 - 23:28
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Synd att det snackas mest om leddarna 
Har verkligen led blivit så attraktivt?
Visst om dom är 100% fria från clouding så skulle jag nog inte utesluta led..
Är samsungs 2010 plasmor billigare än deras 2010 LED ? :S
Postad 23 april 2010 - 23:34
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
De är redan här! Exempelvis Lars Bengtsson har haft Series 8 uppsatt sedan i Onsdags, men OnOff och övriga får dem i slutet av nästa vecka.
Jag har inte järnkoll på transportsätt, men kan inte tänka mig att de flygs in, så askmolnet är nog utan skuld här.
Hemma hos mig får LX5090 ersättas av PS63C7 om inget oförutsett inträffar.
Har ingen koll heller på transportsättet så de går nog med åsna  Jag kolla på 40" på hifi klubben här i stan idag. Jag tyckte det såg kanon bra ut... men nu stod jag inte där allt för länge iof. Kanske ska gå in och kolla på betraktningsvinkeln om det är nu ska vara ett problem...?
Tänkte iaf beställa en UE46C6005
Ja du blir inte besviken. Tyckte som sagt att det var en OK TV. Finns säkert bättre - o dyrare eller med buzzing eller något annat fel
Postad 23 april 2010 - 23:39
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Synd att det snackas mest om leddarna  Har verkligen led blivit så attraktivt? 
Visst om dom är 100% fria från clouding så skulle jag nog inte utesluta led..
Är samsungs 2010 plasmor billigare än deras 2010 LED ? :S
Håller med, men det kan bero på att plasmorna inte ännu är kända i vårt avlånga land. LED är attraktivt - för att förstahandsintrycket i butik är så bra. Kan inte belasta Samsung för att vilja sälja TV-apparater, men jag vill gärna ha mer info än vad som ebjuds från säljarna  Nej de är inte 100 % fria från clouding så det blir ingen "LED" för mig. Möjligen en bra CCFL eller plasma - kanske en backlight LED - annars nej tack
Postad 24 april 2010 - 01:10
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Håller med, men det kan bero på att plasmorna inte ännu är kända i vårt avlånga land. LED är attraktivt - för att förstahandsintrycket i butik är så bra. Kan inte belasta Samsung för att vilja sälja TV-apparater, men jag vill gärna ha mer info än vad som ebjuds från säljarna Nej de är inte 100 % fria från clouding så det blir ingen "LED" för mig. Möjligen en bra CCFL eller plasma - kanske en backlight LED - annars nej tack
I hear you, Jag TROR att PS50C7705 eller PS50C6505 kommer passa mig perfekt, visst g20 (möjligtvis den dyrare v20) verkar ha som jag uppfattat det bättre bildkvalité, medans samsungens (det ser så fel ut) plasmor har bättre/fler funktioner och design.... Dom känns också lite mer prisvärda. Skulle kunna tänka mig 58c6505 eller 50c7706 som har 3D sen så lutar bara beslutet till vad man egentligen prioriterar, storlek eller 3d (visst, 7706 har också real black filter men just nu för mig är det bara 3 stycken ord) Observera att jag bara spekulerar då jag inte sett någon av dom irl och att jag inte är så väldans teknikkunnig Sen trodde jag inte att plasmorna skulle bli så tunna på ett bra tag Finns det någon nackdel med det tro? Eller är det bara Leddarna som kan lida av det när det handlar om värme and you-know-the-drill? MKV stöd =
Postad 24 april 2010 - 06:11
Cyberz
-
Cyberz
-
Amatör
-
-
59 inlägg
De nya modellerna skulle det ha blivit fixat på, mer eller mindre. Clouding då...
Sen är det inte rätt vanligt att man har det på en LCD lite iaf?
Postad 24 april 2010 - 08:02
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 302 inlägg
Vad jag läst så är cloudingen inte fixad, däremot har de förändrat auto dimmingen ngt.
Postad 24 april 2010 - 14:20
Cyberz
-
Cyberz
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Vad jag läst så är cloudingen inte fixad, däremot har de förändrat auto dimmingen ngt.
vart har du läst det? Hittar väldigt lite info om de här nya....
Postad 25 april 2010 - 21:05
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
är det sant att alla hdmi portar på 6505 är av version 1.4 ??? "Nytt för i år är även HDMI 1.4-standarden (vilket TVn har 4 st portar av på sidan). Detta innebär att TVn kan ta emot och hantera 3D-signaler men nytt är även något som kallas för Audio Return Channel (ARC). Detta gör att man nu kan skicka ljud fram och tillbaka med en enda kabel. Tidigare behövde man dra en optisk kabel från TVn till förstärkaren för att få ut TV-ljudet ur anläggningen. Med den nya HDMI 1.4-standarden minimerar man mängden kablar ytterligare så att det blir ännu snyggare att sätta TVn på väggen. " http://www.hembiobut...p?pgrpnr=146230edit: Dom hade skrivit fel såklart, "Hallå! Fick precis bekräftat att det enbart är 3D-modellerna som har HDMI 1.4 (trots det allmänna behovet av ARC). Produkttexterna är nu korrigerade"
Redigerat av ryssen88, 29 april 2010 - 19:22.
Postad 25 april 2010 - 21:57
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 302 inlägg
Kan ju tillägga att många modeller har inbyggda sattelitmottagare som skall vara kompatibel med canal digital om någon missat detta.
Postad 26 april 2010 - 06:20
Cyberz
-
Cyberz
-
Amatör
-
-
59 inlägg
är det sant att alla hdmi portar på 6505 är av version 1.4 ???
"Nytt för i år är även HDMI 1.4-standarden (vilket TVn har 4 st portar av på sidan). Detta innebär att TVn kan ta emot och hantera 3D-signaler men nytt är även något som kallas för Audio Return Channel (ARC). Detta gör att man nu kan skicka ljud fram och tillbaka med en enda kabel. Tidigare behövde man dra en optisk kabel från TVn till förstärkaren för att få ut TV-ljudet ur anläggningen. Med den nya HDMI 1.4-standarden minimerar man mängden kablar ytterligare så att det blir ännu snyggare att sätta TVn på väggen. "
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=146230
Vad jag läst så är det fån C7x serien som de har 1.4
Postad 26 april 2010 - 09:17
Unregistered9635b34e
-
Unregistered9635b34e
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Kan bara säga att min 55" 7705 är den bästa TV jag sett live någonsin. Avatar 1080p via den inbyggda mediaservern var bara fullkomligt mindblowing och även analog TV och dreambox ser suveränt ut!
Nu väntar jag bara på att få tag på några glasögon och att PS3 ska uppdatera för 3d-stöd så man slipper köpa
en ny blu-ray....
Postad 26 april 2010 - 09:24
gudas
-
gudas
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Vad jag tycker är helt obegripligt är att den inbyggda tunern inte stödjer den kommande standarden DVB-T2 som introduceras nu i höst (Boxer kommer köra sin HDTV-satsning med denna standarden). I Storbritannien har Samsungs nya apparater detta men inte de svenska! Jag har mailat Samsung och frågat om varför de gjort detta korkade val.
Någon som vet från vilket land DustinHome gråimporterar sina Samsungapparater? Kanske dessa kommer utrustas med DVB-T2?
Postad 26 april 2010 - 13:05
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Kan ju tillägga att många modeller har inbyggda sattelitmottagare som skall vara kompatibel med canal digital om någon missat detta.
Samsungs 6-serie och uppåt (plasma) har stöd för DVB-S . Står ingenting om DVB-S2 som är den nuvarande tekniken sen x antal år tillbaka tydligen... Så om ja köper samsungs 50C676 plasma med inbyggd DVB-S så funkar den inte med canal digital parabol? Konstigt att det inte står DVB-S2 om det nu är den tekniken som används.. Den teven kanske trots allt bara har dvb-s. I helt onödan isf..
Postad 26 april 2010 - 19:06
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 302 inlägg
Vad jag såg så har de nya LED-LCD för året DVB-S2. Denna bör i stort stämma med svensk specifikation: http://www.samsung.d...=specificationsOch här är svensk specifikation på den enklare modellen, mycket riktigt klarar den DVB-S2! http://www.samsung.c...e...&fullspec=F
Redigerat av junkan, 26 april 2010 - 19:21.
Postad 26 april 2010 - 21:08
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Nu väntar jag bara på att få tag på några glasögon och att PS3 ska uppdatera för 3d-stöd så man slipper köpa en ny blu-ray....
fan så sniket en tv jävel för 28k och dom har inte råd att skicka med 3d glassögon. så hur mycket clouding har du på den tvn? hur blir 3d effekten när den konverterar 2d? blir det enbart mer djup? klarar den att konvertera blu-ray 1080p till 3d?
Postad 27 april 2010 - 09:43
Unregistered9635b34e
-
Unregistered9635b34e
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
fan så sniket en tv jävel för 28k och dom har inte råd att skicka med 3d glassögon.
så hur mycket clouding har du på den tvn? hur blir 3d effekten när den konverterar 2d? blir det enbart mer djup? klarar den att konvertera blu-ray 1080p till 3d?
33k gav jag t om  Går inte räkna Pixmanias priser! Men håller med om att det är fett snålt att inte ens ETT par glasögon medföljer... Alltså clouding ser jag på t.ex laddskärmar från ps3 och andra "tomma" bilder men i mörka scener osv så märker jag då ingenting, svärtan verkar helt suverän för att vara en LCD/LED! Nu har jag ju inte fått tag på några glasögon ännu så jag kunnat utnyttja 3D-funktionen, men enligt de amerikanska/engelska recensionerna jag läst så ska t om konverterad 2D se jäkligt bra! Kan återkomma med mina egna synpunkter när jag fått tag på glasögon. Testade just att konvertera Avatar 1080p via inbyggda mediaservern och ser då ut som jag förväntat mig att 3D ska göra med blotta ögat. Är som sagt samma sak där att det är svårt att förstå djupet av effekten när man inte har brillorna.... I övrigt så ska jag aldrig mer ödsla pengar på att se en film som Avatar på bio då kvalitén är ett skämt i jämförelse med denna 55"are  Man kissar nästan ned sig av lycka i vissa scener!
Postad 27 april 2010 - 19:05
gudas
-
gudas
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Angående DVB-T2 i Samsungs 2010-lansering så svarar Samsung Sveriges support:
"Varför kan jag inte svarapå, det är samsung korea som avgör vilka
produkter som skall lanseras på respektiva marknad.
Som det är just nu kommer det inte att vara T2 mottagare i de nya
serierna hurvida detta kommer utökas i fterhand har vi i dagsläget ingen
information om."
Och DustinHome angående eventuell gråimport med DVB-T2:
"Alla våra nya Samsung modeller (C-serie) är nordiska, vi har slutat att importera samsung.
Vissa B-serie vi har är dock importerade men dom kommer att utgå nu.
Dom nordiska modellerna stödjer inte DVB-T2 och dom engelska har en annan mjukvara än vad som kommer att krävas för den svenska marknaden så importerade modeller med T2 kommer troligtvis inte att funka här."
Så det verkar tyvärr vara så dumt att man måste skaffa extern box senare i höst om man vill kunna ta del av HD-utbudet från Boxer. :-(
Men Samsungs C8000 (LED-LCD) verkar annars klara sig riktigt bra bland AVS-forums kritiska användare.
Postad 27 april 2010 - 19:21
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
33k gav jag t om Går inte räkna Pixmanias priser! Men håller med om att det är fett snålt att inte ens ETT par glasögon medföljer...
Alltså clouding ser jag på t.ex laddskärmar från ps3 och andra "tomma" bilder men i mörka scener osv så märker jag då ingenting, svärtan verkar helt suverän för att vara en LCD/LED! Nu har jag ju inte fått tag på några glasögon ännu så jag kunnat utnyttja 3D-funktionen, men enligt de amerikanska/engelska recensionerna jag läst så ska t om konverterad 2D se jäkligt bra! Kan återkomma med mina egna synpunkter när jag fått tag på glasögon.
Testade just att konvertera Avatar 1080p via inbyggda mediaservern och ser då ut som jag förväntat mig att 3D ska göra med blotta ögat. Är som sagt samma sak där att det är svårt att förstå djupet av effekten när man inte har brillorna....
I övrigt så ska jag aldrig mer ödsla pengar på att se en film som Avatar på bio då kvalitén är ett skämt i jämförelse med denna 55"are Man kissar nästan ned sig av lycka i vissa scener!
det låter kanon det där! sen tror jag att problemen med clouding syns mer på dom klassiska blu-ray formaten med dom svarta ramarna upptill och nertill jag tror ramarna stör ljusbilden över hela skärmen och då visas mer clouding just där. man får hoppas att andra hakar på Avatar Blu-Ray och kör i fullskärms formatet. jag är nästan säker på att bara det formatet gör att cloudingen försvinner till stor del. när du säger att 3d ser ut som du tror den ska göra menar du att det blir dubbel bilder av alla objekt? eller menar du att vissa objekt blir mer suddiga ? det var ju den senare varianten som Avatar 3D körde med det som var 3d effekt på var suddigt medans resten av bilden såg ut som vanlig 2d annars vad jag har sett så har ju 7 seriens 55" haft bra mycket sämre kontrast än 46" av samma modell så det låter ju bra att även 55an har bra kontrast då kan den inte vara sämre på 46. det blir en UE46C8705 här. jag väntar bara på att det ska ramla in lite kulor  ang 3d glasögonen så skulle jag kunna sälja av ett par som följde med 3d spelaren kika i galleriet vill du köpa dom så skicka ett PM så kan vi snacka mer
Redigerat av Unregistered1008, 27 april 2010 - 19:22.
Postad 28 april 2010 - 20:48
gudas
-
gudas
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag var inne på Hemmabiobutiken i Frölunda och tittade närmare på en 55" LED/LCD i 7000-serien. Teven var upphängd i en avdelning med dämpad belysning och 3D-filmen Monsters vs Aliens rullade i Blu-Ray-spelaren. Men, huah, vilka "flashlights" och "clouding" där var!
Om "precision dimming", som finns i C8000-serien, håller vad den lovar (användarrapporterna verkar lovande) känns det som enda alternativet.
Postad 28 april 2010 - 21:32
Unregistered9635b34e
-
Unregistered9635b34e
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag var inne på Hemmabiobutiken i Frölunda och tittade närmare på en 55" LED/LCD i 7000-serien. Teven var upphängd i en avdelning med dämpad belysning och 3D-filmen Monsters vs Aliens rullade i Blu-Ray-spelaren. Men, huah, vilka "flashlights" och "clouding" där var!
Om "precision dimming", som finns i C8000-serien, håller vad den lovar (användarrapporterna verkar lovande) känns det som enda alternativet.
Var det verkligen en 55" i NYA C7000-serien? För jag har helt seriöst inte märkt av någonting sådant förutom på "tomma" skärmar dvs loadscreens osv. I mörka/svarta scener ser jag ingenting....
Postad 28 april 2010 - 21:49
gudas
-
gudas
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Var det verkligen en 55" i NYA C7000-serien? För jag har helt seriöst inte märkt av någonting sådant förutom på "tomma" skärmar dvs loadscreens osv. I mörka/svarta scener ser jag ingenting....
Japp. Nya C7000-serien. Filmen som visades hade "sorgkanter" uppe och nere där flashlighting syntes väldigt tydligt i både höger och vänster nedre hörnen. Cloudingen syntes här och var över hela skärmen vid mörkare scener. Men kanske förstärks bristerna vid 3D-film när man tittar utan glasögon? Vid 3D ökar nämligen bakgrundsbelysningen några steg för att kompensera det mörka glaset i glasögonen. Skönt att höra att din skärm fungerar bra för dig.
Postad 28 april 2010 - 23:20
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Konstigt.. På jobbet sa Samsung till oss att med varje 3D TV följer det med 2 stycken glasögon :S. tex på plasman C7705.
Så det är konstigt att alla inte har glasögon, de skall följa med enligt Samsung
Postad 29 april 2010 - 07:31
gudas
-
gudas
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Ang. glasögon: På MediaMarkt säger de att man ska fylla i en blankett så skickas glasögonen senare. Det ska tydligen råda brist på dem.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|