4 nya Sharp 1080 LCD tv'n - XD1E serien
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 december 2006 - 12:22
Postad 14 december 2006 - 12:58
Det blev ingen Sharp alls till Julen. Fick precis beskedet att mina två (42" och 46") skärmar jag beställde i november inte kommer imorgon.. De skulle först dyka upp i slutet på november, sen blev det försenat till den 15:e december. Nu har återförsäljaren ringt och kollat, och Sharp kommer endast att leverera ett väldigt fåtal skärmar till sverige innan jul.. Väldigt få! Sen kommer det inte komma något förrän tidigast i slutet på januari nästa år..
Det verkar som Sharp vill fixa ljudproblemet innan de skickar iväg fler skärmar så inte service avdelningen går under. Jag antar att i slutet på Januari finns det fler 1080p skärmar att välja på, så nu är jag tillbaka på ruta 1 igen..

Postad 14 december 2006 - 13:01
Jahaja..
Det blev ingen Sharp alls till Julen. Fick precis beskedet att mina två (42" och 46") skärmar jag beställde i november inte kommer imorgon.. De skulle först dyka upp i slutet på november, sen blev det försenat till den 15:e december. Nu har återförsäljaren ringt och kollat, och Sharp kommer endast att leverera ett väldigt fåtal skärmar till sverige innan jul.. Väldigt få! Sen kommer det inte komma något förrän tidigast i slutet på januari nästa år..
Det verkar som Sharp vill fixa ljudproblemet innan de skickar iväg fler skärmar så inte service avdelningen går under. Jag antar att i slutet på Januari finns det fler 1080p skärmar att välja på, så nu är jag tillbaka på ruta 1 igen..
Sånt där svider

Sunkigt av Sharp...
Du får väl klara Kalle utan en Sharp

Postad 14 december 2006 - 14:10
De vill leverera en bra produkt.
Jag vill hellre ha en "hel" apparat..än hålla på och leva ett par månader med en trasig...
BRA SHARP!!
Postad 14 december 2006 - 14:24
I bought the last issue of the German magazine Heimkino. They tested the Sharp 37. The Sharp obtained the best possible value for contrast. For the picture quality, it was the best of all sets that are reported in the magazine (including Pioneer, Panasonic, Sony, Samsung, ... plasma + LCD).
Hope this helps,
Bruno
---------------------------
Do not really take any notice of magazines these days, but for whats its worth it would appear that 'What Hi-Fi Sound And Vision' have awarded the 37XD1E top marks (5 out of 5 - highly recommended).
Postad 14 december 2006 - 14:46
Jahaja..
vars beställde du ifrån? sitter nämligen och väntar på en 46:a också.
Postad 14 december 2006 - 15:22
Två olika kommentarer från Avforums för dem som skall köpa 37”:
I bought the last issue of the German magazine Heimkino. They tested the Sharp 37. The Sharp obtained the best possible value for contrast. For the picture quality, it was the best of all sets that are reported in the magazine (including Pioneer, Panasonic, Sony, Samsung, ... plasma + LCD).
Hope this helps,
Bruno
Do not really take any notice of magazines these days, but for whats its worth it would appear that 'What Hi-Fi Sound And Vision' have awarded the 37XD1E top marks (5 out of 5 - highly recommended).
Yeah right and pigs can fly

Postad 14 december 2006 - 15:45
Två olika kommentarer från Avforums för dem som skall köpa 37”:
Hope this helps,
Bruno
Yeah right and pigs can fly![]()
![]()
And you can cry

Postad 14 december 2006 - 15:53
Du har möjligtvis inte beställt dina apparater från TBH.se?De skulle först dyka upp i slutet på november, sen blev det försenat till den 15:e december. Nu har återförsäljaren ringt och kollat, och Sharp kommer endast att leverera ett väldigt fåtal skärmar till sverige innan jul.. Väldigt få! Sen kommer det inte komma något förrän tidigast i slutet på januari nästa år..
Jag har beställt en 42" där och på deras hemsida så står det ju 15/12.
Enligt TBH så gäller fortfarande detta datum, så om leveransen kommer imorgon så har jag min TV på måndag!

Postad 14 december 2006 - 20:11
Törs man fråga var du hittade det där? Det är inte så att jag misstror dig, men ska man slanta närmare 20 rosa så vill man vara säker... Skulle den finnas nånstans på Sharps egen sajt så är ju saken klar.Följande gäller under fabriksgarantin.

Postad 14 december 2006 - 21:08
Postad 14 december 2006 - 22:01
jag köpte min sharp lcd-tv i november förra året och hittade en död pixel på denna.
pratade med återförsäljaren som sa att jag kunde skicka tillbaka den för att häva köpet. nåt annat gick inte eftersom sharp inte har någon pixelgaranti.
det står till och med i min instruktionsbok att "döda pixlar hör till lcd-tekniken. det är inget att göra nåt åt", typ...
men vem vet, dem kanske har ändrat på det nu...
Postad 14 december 2006 - 23:17
Jag fick pdf filen av supporten på Svenska Sharp.Törs man fråga var du hittade det där? Det är inte så att jag misstror dig, men ska man slanta närmare 20 rosa så vill man vara säker... Skulle den finnas nånstans på Sharps egen sajt så är ju saken klar.Följande gäller under fabriksgarantin.
Det är bara att köpa.
Nu har man äntligen fått sin 52a efter en veckas lång väntan.

Postad 15 december 2006 - 00:18
Postad 15 december 2006 - 00:27
Vilka fler apparater testades? Någon Sony?Fick hem "HemmaBio" idag där de testar sex 1080p-LCDer. Har bara hunnit skumma igenom men Sharps 46" blev testvinnare med betyget "9 av 10".

Postad 15 december 2006 - 00:40
Vilka fler apparater testades? Någon Sony?Fick hem "HemmaBio" idag där de testar sex 1080p-LCDer. Har bara hunnit skumma igenom men Sharps 46" blev testvinnare med betyget "9 av 10".
Sony Bravia KDL-46W2000 fick betyg 6. De var missnöjda med bilden via scart, men den presterade bra med HD-material.
Övriga apparater var från JVC, LG, Samsung och Toshiba.
Alla mellan 46 och 47 tum.
Postad 15 december 2006 - 00:50
Det ska bli spännande att läsa!Sony Bravia KDL-46W2000 fick betyg 6. De var missnöjda med bilden via scart, men den presterade bra med HD-material.
Övriga apparater var från JVC, LG, Samsung och Toshiba.
Alla mellan 46 och 47 tum.

Postad 15 december 2006 - 10:24
Du har möjligtvis inte beställt dina apparater från TBH.se?De skulle först dyka upp i slutet på november, sen blev det försenat till den 15:e december. Nu har återförsäljaren ringt och kollat, och Sharp kommer endast att leverera ett väldigt fåtal skärmar till sverige innan jul.. Väldigt få! Sen kommer det inte komma något förrän tidigast i slutet på januari nästa år..
Enligt TBH så gäller fortfarande detta datum, så om leveransen kommer imorgon så har jag min TV på måndag!
Nej, Det var inte från någon nätbutik. Jag hade beställt skärmarna som HD-redigeringsskärmarna till mitt företag. Det var iaf blankt nej till att se dem innan Februari/slutet av Jan. Jag hoppas ni andra som beställt får era skärmar iaf! Men är nog lika troligt som ni skulle hitta en övergiven Wii på gatan...

Postad 15 december 2006 - 12:28

Postad 15 december 2006 - 13:03
Nej, Det var inte från någon nätbutik. Jag hade beställt skärmarna som HD-redigeringsskärmarna till mitt företag. Det var iaf blankt nej till att se dem innan Februari/slutet av Jan. Jag hoppas ni andra som beställt får era skärmar iaf! Men är nog lika troligt som ni skulle hitta en övergiven Wii på gatan...
Så länge vill inte jag vänta. Dock skulle det vara roligt att hitta en wii på gatan.
Postad 15 december 2006 - 13:18
Så länge vill inte jag vänta. Dock skulle det vara roligt att hitta en wii på gatan.
Du skulle varit i närheten av NK för en timme sen, då var jag ute och gick med mitt wii och ställde faktiskt ner det på marken i några sekunder

Postad 15 december 2006 - 13:22
Fick hem "HemmaBio" idag där de testar sex 1080p-LCDer. Har bara hunnit skumma igenom men Sharps 46" blev testvinnare med betyget "9 av 10".
Fan va kul!!!!!!!!!!!!
Postad 15 december 2006 - 13:51
Postad 15 december 2006 - 15:23
Fick min 42" levererad från El-Giganten idag (beställde den i tisdag samma vecka) lyckades få ut den för 20.515 pix med prisgaranti mot http://www.technistore.se.
Dags att smita tidigare från jobbet!
Låter som en bra deal!
Antar att elgiganten som hade den inne ligger i södra Sverige?
Finns det fler kvar?
Postad 15 december 2006 - 15:39
Fick min 42" levererad från El-Giganten idag (beställde den i tisdag samma vecka) lyckades få ut den för 20.515 pix med prisgaranti mot http://www.technistore.se.
Dags att smita tidigare från jobbet!
Låter som en bra deal!
Antar att elgiganten som hade den inne ligger i södra Sverige?
Finns det fler kvar?
var inne o kollade på elgiganten i eskilstuna. de hade den inte men sa att den fanns i deras centrallager o att de kunde ta hem den på kort tid. detta gäller bara 42" som var den enda jag frågade efter...
Postad 15 december 2006 - 17:20
Det ser fint ut. Vilket tittavstånd har du?Här är första kortet på min 52a.
52an.jpg 41,68K 709 Antal nerladdningar
Postad 15 december 2006 - 17:53
Från min favoplats har jag 3,5m.Det ser fint ut. Vilket tittavstånd har du?Här är första kortet på min 52a.
Postad 15 december 2006 - 17:55

Postad 15 december 2006 - 18:15
Här är första kortet på min 52a.
Hur kan du ha centern framför TVn sådär?!?! Ser verkligen inte bra ut, TVn ska stå majestätiskt ensam på topp. Är det en 52:a eller en 42:a?
Postad 15 december 2006 - 18:57
Om du hade läst ovanför bilden hade du sett att det är [B]första kortet på min 52a. Jag har tidigare har haft centern placerad uppe på min Panasonic 36" crt men den klumpen/hyllan står numera på golvet.Här är första kortet på min 52a.
Hur kan du ha centern framför TVn sådär?!?! Ser verkligen inte bra ut, TVn ska stå majestätiskt ensam på topp. Är det en 52:a eller en 42:a?
Lcd ska upp på väggen men innan det sker jag var tvungen att dela med mig med en bild av min nya ögonsten.
Postad 15 december 2006 - 19:27
Här är första kortet på min 52a.
Var köpte du den och hur mycket fick du betala?
Postad 15 december 2006 - 20:40
Postad 15 december 2006 - 20:42
Är det Hembio Tidningen som har kommit, va fan inte har jag fått någon sån idagSkönt att läsa Hemmabiotidningen som damp ner i brevlådan, har beställt en 42 a. Kollade in en 52 tummare med Blueray material (Jihaaa!!!) på Hages idag.

Postad 16 december 2006 - 00:10
Bara undrar...
Postad 16 december 2006 - 00:15
Hifiklubben Växjö 37000kr 52"Var köpte du den och hur mycket fick du betala?
Postad 16 december 2006 - 11:06
Postad 16 december 2006 - 22:37
Vad krävs egentligen för att en tråd ska bli "Officiell"?
Bara undrar...
kanske vi måste upp i 2000 inlägg

Postad 16 december 2006 - 22:43
Vad krävs egentligen för att en tråd ska bli "Officiell"?
Bara undrar...
kanske vi måste upp i 2000 inlägg![]()
![]()
Och här kommer mit bidrag till att bli 2000 inlägg

Redigerat av Enator, 16 december 2006 - 22:43.
Postad 16 december 2006 - 22:55
Postad 17 december 2006 - 10:55

Men jag är inte så mycket bättre, jag har en fråga om "storebror" till XD1E: det sägs att HD1E kommer att ha en HD-tuner, någon som har en aning om vad som menas med det? En box för marksänd HDTV? Det är väl det enda troliga alternativet då all annan HDTV är/kommer vara leverantörsbunden. Jag har svårt att tro att man kommer att kunna ta emot CD:s HD-utbud direkt i TV:n...? Eller Viasat, när dom får tummen ur [censur] någon gång.
HD1E sägs komma i mars, precis lagom till min födelsedag m a o...

Redigerat av Tomas L, 17 december 2006 - 10:58.
Postad 17 december 2006 - 10:59
Redigerat av Enator, 17 december 2006 - 11:00.
Postad 17 december 2006 - 11:18
Så mycket som jag vet kommer boxen vara både marksänd och satellit Motalare. Men vad CD har för policy det måste vi sätta press på CD att de skall släpa in andra boxar in.
Problemet är väl att CD (och Viasat) låser kortet till mottagaren, mottagaren i TV:n måste alltså klara detta vilket låter osannolikt för mig. Boxen i TV:n måste klara CD/Viasat olika lösningar, jag tror inte att dom hinner lösa det till denna generation TV.
Postad 17 december 2006 - 11:58
Det låter intressant! Var har du hört det?HD1E sägs komma i mars, precis lagom till min födelsedag m a o...

Postad 17 december 2006 - 12:27
Det låter intressant! Var har du hört det?HD1E sägs komma i mars, precis lagom till min födelsedag m a o...
(Jag fyller nämligen också i mars.
)
Tidigare i tråden!

Postad 17 december 2006 - 16:09
Har någon info om hur läget är med BUZZINGEN ???
Särskilt beträffande 46" xd1e
/axelman
Postad 17 december 2006 - 16:45
Postad 17 december 2006 - 20:18
Grattis Enator! med flera!!

Själv så väntarjag just nu med inköp av 46:an för att de värsta barnsjukdomarna skall ha hunnit lägga sig + ett kanske fördelaktigare pris...
M.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar