Redigerat av TKvC-SainT, 02 February 2007 - 01:05.
Dynaudio Audience 42
(Surroundhögtalare)
|
8
|
(51)
|
Inga priser | |
Acoustic Energy Evo Three
(Golvhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Audiovector K1 Super
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Audiovector K3
(Golvhögtalare)
|
2
|
(10)
|
Inga priser | |
Wharfedale Diamond 9.5
(Golvhögtalare)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HD 970
(CD-spelare)
|
1
|
(37)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HK 970
(Förstärkare)
|
1
|
(60)
|
Inga priser | |
Monitor Audio Silver RS1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(36)
|
Inga priser | |
Monitor Audio Silver RS6
(Golvhögtalare)
|
2
|
(110)
|
Inga priser | |
B&W CM1
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(38)
|
Inga priser | |
Cambridge Audio Azur 640C v.2
(CD-spelare)
|
3
|
(32)
|
Inga priser | |
Cambridge Audio Azur 640A v.2
(Förstärkare)
|
1
|
(25)
|
Inga priser | |
Monitor Audio Bronze BR5
(Golvhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 02 February 2007 - 01:04
Postad 02 February 2007 - 01:05
Håller inte med. Det flesta är söndermastrade med smile EQ och ingen dynamik alls.Generellt sett tycker jag att dagens inspelningar har en större och mer detaljerad ljudbild än förr och att man fångar mer av instrumentens karaktär.
Yadayadablabla.
Axelryckning. Likgiltig blick. Går och lagar té.
Redigerat av Unregistered1197, 02 February 2007 - 01:08.
Postad 02 February 2007 - 01:13
Sen har jag inte fått något svar på min fråga angående brännda skivor, blir det sämre kvalité om man bränner ut blandskivor från datorn? d.v.s. okomprimerade .wav låtar.
Redigerat av TKvC-SainT, 02 February 2007 - 01:18.
Postad 02 February 2007 - 02:52
Omg
23db på en förstärkare till en annan säger väl ingenting? jag kan spela på 0db på min när jag sitter i rummet. Beror ju helt på hur stark insignal man har i förstärkaren och hur många watt den är på osv osv.
TKvC-SainT,:sen för det andra är det lite roligt att du först klagar på 320kbs mp3or att ljudet kan upplevas som orent, distigt och allt vad det var. Sen skriver du nåt inlägg längre "jag tar gärna lite "smuts" på skivorna och inspelningen, sålänge musiken väcker de där känslorna som bara känns så förbaskat bra, de enda jag egentligen inte pallar är seg "rundgångs" bas (återigen en av mina urusla förklaringar) och jätte hög ljus skärande diskant"
Så du menar att en 320kbs mp3 har så dålig ljudkvalite att det är störande och man inte klarar av att njuta av musiken, att det inte kan väcka några känslor pga av den kassa ljudkvaliten?........
Kan spela ja....på 0 db. Men hur roligt är det? Det kan nog jag oxå, men det skulle aldrig falla mig in att göra det för det är inte skönt. Jag har haft 4 receivers och ett par 2 kanalare och på alla dom hade 23 varit skithögt så jag tror nog iaf inte att förstärkare skiljer sig så mycket åt. Mina Quad 12L har känslighet 88db och drivs av en Onkyo Integra på 2x115w. Kraften finns där + att dom är ganska okänsliga så när jag säger lite högt så är det nog det. Iaf för mig. Däremot så kan ju storleken på rummet och närheten till högtalarna spela in.
Postad 02 February 2007 - 11:00
Det var W:A:S:P: (som ändå har gjort en del hyfsade låtar även om imagen var lite överdriven ...Kommer ihåg någon annan låt som hette "**** you Like a Beast" eller nåt. Oj, vilket dravel!
Gillade f.ö. TS på den tiden det begav sig. Nu är dte väl mer nostalgisk glädje att höra dem ...
Postad 02 February 2007 - 11:35
Postad 02 February 2007 - 11:38
Omg
23db på en förstärkare till en annan säger väl ingenting? jag kan spela på 0db på min när jag sitter i rummet. Beror ju helt på hur stark insignal man har i förstärkaren och hur många watt den är på osv osv.
TKvC-SainT,:sen för det andra är det lite roligt att du först klagar på 320kbs mp3or att ljudet kan upplevas som orent, distigt och allt vad det var. Sen skriver du nåt inlägg längre "jag tar gärna lite "smuts" på skivorna och inspelningen, sålänge musiken väcker de där känslorna som bara känns så förbaskat bra, de enda jag egentligen inte pallar är seg "rundgångs" bas (återigen en av mina urusla förklaringar) och jätte hög ljus skärande diskant"
Så du menar att en 320kbs mp3 har så dålig ljudkvalite att det är störande och man inte klarar av att njuta av musiken, att det inte kan väcka några känslor pga av den kassa ljudkvaliten?........
Kan spela ja....på 0 db. Men hur roligt är det? Det kan nog jag oxå, men det skulle aldrig falla mig in att göra det för det är inte skönt. Jag har haft 4 receivers och ett par 2 kanalare och på alla dom hade 23 varit skithögt så jag tror nog iaf inte att förstärkare skiljer sig så mycket åt. Mina Quad 12L har känslighet 88db och drivs av en Onkyo Integra på 2x115w. Kraften finns där + att dom är ganska okänsliga så när jag säger lite högt så är det nog det. Iaf för mig. Däremot så kan ju storleken på rummet och närheten till högtalarna spela in.
hahah vad är det du inte fattar?
Ne suddar ut allt jag skrev, orkar inte ta en sådan diskussion.
Postad 02 February 2007 - 11:41
Sen angående normal så är ju det en väldigt lös term, vad som är normalt för den ena kan ju vara totalt käpprätt för den andra så det är väl fel term att använda egentligen, egentligen är det väldigt svårt överlag med vad man själv tycker är bra och jämföra då vi alla är rätt unika så det kan skilja väldigt mycket hur 2 olika personer upplever en sak.
Angående RS6 undrar jag vilken upplever ni är snyggare av ek och körsbär? man har ju hört talas om den väldigt gula tonen i körsbären, men tycker nästan eken är lite väl neutral, kan kanske inte beskylla den för att vara tråkig direkt men lite väl lagd åt det neutrala tycker jag, det var synd att butiken inte hade inne någon körsbär (den enda färgen de inte hade
btw, tack till nin för tipset om EAC, verkar schysst, spelar de nån roll om man bränner med ex. Nero eller ska man helst bränna med EAC också?
Redigerat av TKvC-SainT, 02 February 2007 - 12:32.
Postad 02 February 2007 - 12:32
Loudness war påverkar oss alla idag med musiken vi får. Usch, varje gång jag lyssnar på en gammal Judas Priest vinyl lr dyl så är det som balsam för själen mot dagens slakt att ljudet.
Om ditt råd är att man ska skaffa en stereoanläggning för 250 000 kr för att en gammal skiva med Judas Priest ska låta himmelskt (vilket starkt betvivlas) så struntar jag i det.
Istället lyssnar jag på mina nya skivor som låter alldeles förträffligt i min stereo som har kostat mindre än 20 000 kr.
Vem är det som är smartast, egentligen?
Postad 02 February 2007 - 12:34
Joo Chris kommentar om instrument påminde mig om ytterligare en positiv grej under provlyssningen, och det var att musiken faktiskt lät som instrument, inte bara "syntetiskt" som billigare högtalare gör.
Welcome to hi-fi, son!
Postad 02 February 2007 - 12:35
Angående pris på anläggning så får man lägga så mycket man vill tycker jag men, jag lägger hellre runt 20.000:- och får en anläggning som inte är så kräsen på kvalitén och låter "dugligt", det finns nog gott om folk som skulle kalla mig galen för att jag vill lägga just under 20.000:- på bara en stereoanläggning. Dock måste man väl vara välljuds fantast för att verkligen uppskatta det
Redigerat av TKvC-SainT, 02 February 2007 - 12:40.
Postad 02 February 2007 - 12:45
Bra och väl vald hifi kan faktiskt hålla hög klass i 10-15 år om man lyckas välja delarna rätt. Det gäller att vara nöjd och inte börja snegla.
Det är klart, om man råkar få en större summa pengar över ska man gå ock kolla på ett par bättre högtalare men annars gäller det bara att ta det lugnt och njuta av musiken.
Postad 02 February 2007 - 12:47
Redigerat av TKvC-SainT, 02 February 2007 - 12:50.
Postad 02 February 2007 - 14:42
Om ditt råd är att man ska skaffa en stereoanläggning för 250 000 kr för att en gammal skiva med Judas Priest ska låta himmelskt (vilket starkt betvivlas) så struntar jag i det.
Istället lyssnar jag på mina nya skivor som låter alldeles förträffligt i min stereo som har kostat mindre än 20 000 kr.
Vem är det som är smartast, egentligen?
Räcker med en billig, men bra, stereo för att höra att gamla Judas Priest plattor låter bättre än den mesta metalen som släpps idag. Dock ska man absolut INTE lyssna på dom remastrade Judas skivorna, dom låter piss.
Kommer någon dag lägga upp lite jämförelse klipp på äldre metal så får vi se vad folk säger.
Postad 02 February 2007 - 17:14
Att det blir H/K elektronik är så gott som spikat, gillar det varma trevliga ljudet som dom ger, tycker inte alls de är speciellt "boombox" och jätte överdriven bas.
Lite kul btw att K3 är sluten lådkontruktion, eller har den inte det rätta mig om jag har fel, men nu i butiken så jag då inga portar varken fram eller bak.
Redigerat av TKvC-SainT, 02 February 2007 - 17:37.
Postad 02 February 2007 - 17:52
Om jag minns rätt så finns det någon form av basport på undersidan.Lite kul btw att K3 är sluten lådkontruktion, eller har den inte det rätta mig om jag har fel, men nu i butiken så jag då inga portar varken fram eller bak.
Postad 02 February 2007 - 19:22
Postad 02 February 2007 - 19:41
Postad 02 February 2007 - 23:23
Angående basen i dom blev jag väldigt imponerad av vad de små rackarna åstadkom, var faktiskt riktigt "punchig" och härlig bas.
Redigerat av TKvC-SainT, 02 February 2007 - 23:24.
Postad 03 February 2007 - 19:05
De senaste inläggen i den här tråden har varit allt annat än konstruktiva och trevliga, och kommer därför att bli raderade. Det finns en del andra inlägg i den här tråden som inte heller är bra exempel på hur diskussioner bör gå till.
Om ni har några synpunkter på modereringen, skicka gärna ett PM. Jag kommer hur som helst att skicka PM till vissa medlemmar för att påminna om reglerna. Om otrevliga inlägg förekommer så använd gärna knappen 'Anmäl'.
Tack.
Postad 03 February 2007 - 19:31
Skulle uppskatta om man faktiskt fick behålla tråden tills man hunnit skaffa anläggningen i fråga
Postad 03 February 2007 - 19:42
Du får helt enkelt skynda dig dåTack för den alpha, det behövdes verkligen, tråden började allt mer likna ett stridsfält
![]()
Skulle uppskatta om man faktiskt fick behålla tråden tills man hunnit skaffa anläggningen i fråga
Såg i ett tidigare inlägg att du hade planer på att testa diskanter med Evanesence och dylikt. Jag spekulerade då för mig själv, som jag oftast gör, om en ljus röst kan bli skrikig på samma sätt som tex en cymbal? Känns inte så men jag kanske har fel.
Postad 03 February 2007 - 19:45
Men av vad jag hört (väldigt lite) så kan K3 vara en mycket värdig motståndare till RS6, även om jag utseende mässigt tycker att RS6 är mer skön för ögonen, inget fel på K3 heller men den känns ganska "strikt" och hård, medan RS6 är mer mjuk och kurvig
Åhh vad jag längtar till provlyssningen
Redigerat av TKvC-SainT, 03 February 2007 - 19:53.
Postad 03 February 2007 - 20:29
Postad 04 February 2007 - 01:37
1. Arch Enemy - Nemesis (Doomsday Machine)
2. Audioslave - Be Yourself (Out Of Exile)
3. Audioslave - Man Or Animal (Out Of Exile)
4. Audioslave - Show Me How To Live (Audioslave)
5. Children Of Bodom - Silent Night, Bodom Night (Tokyo Warhearts)
6. Children Of Bodom - War Of Razors (Tokyo Warhearts)
7. Disturbed - Down With The Sickness (The Sickness)
8. Evanescence - Call Me When Your´e Sober (The Open Door)
9. Evanescence - My Immortal (Fallen)
10. Iced Earth - Burning Times (Alive In Athens CD1)
11. Iced Earth - Dark Saga (Alive In Athens CD2)
12. Iced Earth - Last December (Alive In Athens CD2)
13. Iced Earth - Violate (Alive In Athens CD3)
14. Metallica - Battery (S&M)
15. Metallica - Ecstasy Of Gold (S&M)
16. Metallica - One (S&M)
17. Metallica - Seek & Destroy (Kill´Em All)
18. Metallica - The Call Of Ktulu (S&M)
19. Metallica - The Struggle Within (Black Album)
20. Metallica - The Unforgiven (Black Album)
21. Metallica - Whiplash (Kill´Em All)
22. Nightwish - The Phantom Of The Opera (Century Child)
23. Nightwish - The Pharao Sails To Orion (From Wishes To Eternity, Hybrid SACD)
24. Rammstein - Amerika (Völkerball)
25. Rammstein - Links (Völkerball)
26. Rammstein - Mein Teil (Völkerball)
27. Slipknot - Before I Forget (Subliminal Verses Vol.3)
28. Slipknot - Vermillion Pt.2 (Subliminal Verses Vol.3)
29. Within Temptation - Ice Queen (Mother Earth)
30. Within Temptation - Jane Doe (Silent Force Tour)
31. Within Temptation - Mother Earth (Mother Earth)
32. Within Temptation - Our Farwell ( Mother Earth)
33. Within Temptation - Towards The End (Silent Force Tour)
Total speltid: 162 minuter och 19 sekunder.
Redigerat av TKvC-SainT, 04 February 2007 - 01:39.
Postad 04 February 2007 - 01:52
Mitt tips är som tidigare att välja ut färre låtar som är representativa för det sound du gillar, kanske 2-3 stycken om du ska dema fler högtalare än en, eller 3-4 om du ska dema en högtalare.
Om man byter låt för ofta blir man mindre känslig för själva ljudet eftersom örat hela tiden måste ställa om sig.
Postad 04 February 2007 - 02:03
Jaa alltså välja ut 2 - 3 låtar för mig känns mer eller mindre omöjligt
Sist jag var där hade jag färre låtar men utan någon tracklista och 20 skivor istället för 3, den gången tog det ca 1h 40min (lyssnade mellan ca 11.20 - 12.00) och då hann jag inte riktigt klart heller...
Redigerat av TKvC-SainT, 04 February 2007 - 02:05.
Postad 04 February 2007 - 02:35
efter din "optimala" anläggning.
När jag skulle välja högtalare, jämförde jag just de högtalare som du har i åtanke.
Skall absolut inte ge dig några ord om vad jag tyckte, då jag inte vill påverka
dig i ditt val ( omedvetet ) K3 och RS6 är två vitt skilda högtalare och det är
viktigt att du har rätt stärkare för att du verkligen skall höra den stora skillnad
det är mellan dem. Eftersom att jag tror att den butiken du skall till, även har
Mi3 tycket jag att du skall lägga till dem som referens.
Jag kan väl avslöja att jag inte valde någon av dem, men kunde lika bra
ha valt vilken av dem som helst istället för dem jag till slut valde.
Men det beror helt på vilken musik man lyssnar till mest.
Därför är det bra att du har med dig din egen musik.
Lycka till
MaVeRiC
Redigerat av Unregistered1103, 04 February 2007 - 02:36.
Postad 04 February 2007 - 02:36
Postad 04 February 2007 - 03:36
Tycker det ser bra ut. Bästa är ju helt klart att variera låtar och olika sorters ljud, för att se om du hittar brister i högtalarna.
Här är första tillfället att tillämpa omvänd psykologi.
Om du ska lyssna på 33 låtar på 3 par högtalare (vi går på Mavericks linje med Mi3 som referens) så kommer du alltså att lyssna på 99 ljudsnuttar under demot.
Detta faller på sin egen orimlighet. Du kommer inte komma ihåg vad du har hört i efterhand.
Det bästa är att välja ut några få representativa låtar som innehåller så mycket som möjligt av det sound som du gillar. Sedan lyssnar man lugnt och noggrant på hela låten. Det bästa är om man lyssnar in sig ordentligt på låtarna i förväg så att man vet vilka ljud man ska leta efter.
Ett tips för dig är att välja en rejält komplex låt med mycket tryck och många instrument som pressar både basen och diskanten. Sedan kan du välja en lugnare låt med bra röstinspelning och få instrument så att du kan lyssna på naturtrogenheten. En tredje låt kan vara någon gammal favorit bara så att du kollar att det låter ok.
Så har jag alltid gjort när jag har valt högtalare och jag är mycket nöjd med mina Wharfedale (som jag aldrig hade hört talas om innan jag lyssnade på dem) och mina B&W.
Postad 04 February 2007 - 13:08
Han har helt rätt ..
Ljudminnet är mycket kort, så man bör inte anstränga det för mycket
i onödan med allt för många låtar.
Viktigt är inte bara att låtarna innhåller de instrument och toner som
kan vara avgörande för en högtalares möjlighet att spela upp
utan också att man väl känner sin musik och vet hur man själv vill
att det skall låta ..
Men .. " vet inte om ni talat om det tidigare " men de kan låta helt
annorlunda med olika stärkare och det har jag ett slående exempel
på hemma.
6 väl valda musikstycken av den musik du lyssnar till är lagom ..
" tycker jag "
MaVeRiC
Redigerat av Unregistered1103, 04 February 2007 - 13:21.
Postad 04 February 2007 - 15:14
Sen angående antalet låtar så känner jag fortfarande att det är svårt att banta ner listan något mer, hade nästan helst sett att man rymmt ännu fler men det gör det inte, båda planerade skivor är knök fulla. Sen är det så att den här gången har jag ungefär lika många låtar som jag lyssnade på sist, skillnaden är att jag kommer ha 3 skivor istället för 20 och låtlistor så man vet exakt vart varje låt är, så där kommer man nog spara in en del tid som gick bort sist.
Redigerat av TKvC-SainT, 04 February 2007 - 15:16.
Postad 04 February 2007 - 16:22
Det där ringandet du talar om är ingen normal egenskap hos hifiutrustning utan något problem med uppsättningen. således tjänar du inget på att spela 33 låtar för att avslöja ett problem som du inte kommer att ha med en korrekt kopplad utrustning.
Vi försöker bara hjälpa dig, för du kommer garanterat inte att vara klokare om du river av 33 ljudsnuttar i snabb följd. Aldrig hört talas om någon som har bedömt högtalare på det sättet.
Maverick har rätt när han rekommenderar en bra högtalare som Mi3 som referens. Då hör du hur det ska låta så att du lättare kan bedöma högtalarna i din prisklass.
De där syntetiska testerna säger inte så mycket heller. Mitt Logitec Z-5500 klarar dem galant, vilket kanske avslöjar hur nyttigt det är i hifihänseende.
Redigerat av Unregistered1197, 04 February 2007 - 16:30.
Postad 04 February 2007 - 16:32
Om det är lite längre tid mellan lyssningen på dyringen och de tänkta tycker jag det kan vara vettigt men inte samma dag. Har hänt mer än en gång att jag tappat intresset helt för de billigare på det sättet.Maverick har rätt när han rekommenderar en bra högtalare som Mi3 som referens. Då hör du hur det ska låta så att du lättare kan bedöma högtalarna i din prisklass.
Men fgs dra ned på antalet låtar!
Postad 04 February 2007 - 16:40
Om det är lite längre tid mellan lyssningen på dyringen och de tänkta tycker jag det kan vara vettigt men inte samma dag. Har hänt mer än en gång att jag tappat intresset helt för de billigare på det sättet.Maverick har rätt när han rekommenderar en bra högtalare som Mi3 som referens. Då hör du hur det ska låta så att du lättare kan bedöma högtalarna i din prisklass.
Men fgs dra ned på antalet låtar!
Jo, man får stålsätta sig. Killen har 18 000 kr i budget för hela kombon så Mi3 är inget alternativ utan bara referens. Det är faktiskt bra att höra hur det ska låta, annars kanske man väljer en alltför begränsad högtalare.
Postad 04 February 2007 - 16:51
nin har faktiskt rätt med det där med olika låtar, för nu sist jag var och lyssnade så had allt varit himmelskt och helt underbart fläckfritt, sen slänger man in Iced Earth och får då de där konstiga "ringandet" i låg mid/hög bas, gick iofs till sig rätt bra när man kopplade ur biwire och lirade på single.
Precis därför man ska lyssna på mkt olika låtar. För det räcker inte med ett fåtal att bara hitta alla fel på direkten IMO.
Postad 04 February 2007 - 16:56
Precis därför man ska lyssna på mkt olika låtar. För det räcker inte med ett fåtal att bara hitta alla fel på direkten IMO.nin har faktiskt rätt med det där med olika låtar, för nu sist jag var och lyssnade så had allt varit himmelskt och helt underbart fläckfritt, sen slänger man in Iced Earth och får då de där konstiga "ringandet" i låg mid/hög bas, gick iofs till sig rätt bra när man kopplade ur biwire och lirade på single.
Det där ringandet du talar om är ingen normal egenskap hos hifiutrustning utan något problem med uppsättningen. således tjänar du inget på att spela 33 låtar för att avslöja ett problem som du inte kommer att ha med en korrekt kopplad utrustning.
DUH!
Redigerat av Unregistered1197, 04 February 2007 - 16:56.
Postad 04 February 2007 - 17:03
Mi3 är en bra högtalare, men när jag valde högtalare så tyckte jag bättre om Rs6. Mi3 är bättre på vissa saker och Rs6 på andra. Jag upplevde Mi3:s sound som väldigt städat, högtalarna spelar ihop och håller ihop ljudbilden på ett väldigt bra sätt. Däremot upplever jag Mi3 som lite slanka och tråkiga. Rs6 har har en svängigare spelstil där anslag i musiken kommer fram på ett bra, i mitt tycke mer stampa foten. Just denna egenskap kan säkert upplevas som lite "för mycket" av vissa.
En annan styrka hos Rs6 är att de spelar musik med medioker inspelningskvalitet relativt bra. Mi3 spelar i mitt tycke bättre med väldigt bra inspelningar men är allt för avslöjande med sämre inspelningar.
Rs6 är för mig en väldigt bra kompromiss, de kan spela väldigt fint samtidigt som de gör den mesta musiken rolig att lyssna på. Rock n´ roll och stampa foten.
Postad 04 February 2007 - 17:09
De gör ont att behöva ta bort låtar från listan men nu är det då gjort, har packat ihop det till 1 skiva på just över 82 minuter spelningslistan blev följande:
1. Audioslave - Show Me How To Live (Audioslave)
2. Children Of Bodom - Silent Night, Bodom Night (Tokyo Warhearts)
3. Evanescence - Call Me When Your´e Sober (The Open Door)
4. Evanescence - My Immortal (Fallen)
5. Iced Earth - Burning Times (Alive In Athens CD1)
6. Iced Earth - Violate (Alive In Athens CD3)
7. Metallica - The Call Of Ktulu (S&M CD1)
8. Metallica - The Unforgiven (Black Album)
9. Metallica - Whiplash (Kill´Em All)
10. Nightwish - The Phantom Of The Opera (Century Child)
11. Rammstein - Amerika (Völkerball)
12. Rammstein - Links (Völkerball)
13. Slipknot - Before I Forget (Subliminal Verses Vol.3)
14. Slipknot - Vermillion Pt.2 (Subliminal Verses Vol.3)
15. Within Temptation - Ice Queen (Mother Earth)
16. Within Temptation - Jane Doe (Silent Force Tour)
17. Within Temptation - Towards The End (Silent Force Tour)
Det där tror jag är så nerbantad jag kan göra provlyssningen, känns som om jag tar bort någon av de där låtarna så mister jag en viktig del i bedömningen, och angående Calibrator, så ligger det då några bra låtar på den också, sen tycker jag det är intressant att höra frekvens svepet från 20Hz - 20KHz, då det visade sig att jag hörde frekvenserna mycket lägre på RS6 än vad jag gör med hembiosystemet (och det har ändå "sub", dock typ 6,5" sådan
Redigerat av TKvC-SainT, 04 February 2007 - 17:51.
Postad 04 February 2007 - 18:30
Men vi lämnar det. TKvC-SainT har ju fastnat för RS6 och vill bara stämma av att det blir de.
Postad 04 February 2007 - 19:16
Postad 04 February 2007 - 19:54
skall låta, men då måste man också respektera en Mi3 för vad det är ... tycker man sedan
som någon annan att Rs6 låter bättre än Mi3 .. men då var det väl bra att man lyssnade
på Mi3 .. för annars hade man aldrig vetat att man tycker så
Ibland känner jag att det bara pratas emot för att det skall pratas emot
Men om man nu tycker att Mi3 låter bättre än de andra två ...
så är det bra att ta detta minne med sig ut och lyssna på något helt annat
och kanske då komma till insikt med att tex Rs6 inte är så bra .. som man
trodde när man hör något annat för samma pris som tom låter lika bra
som Mi3
Det var lite åt det hållet jag ville komma och det var efter lyssning jag hade
tänkt säga det ..
Jag vill bara lyckönska dig till ditt val .. för jag förstår att det blir Rs6 och du har
i alla fall lyssnat till dem. Om du bara visste hur många de har sålt på annons
och för att folk har läst tidningar med tester. Du köper dem för att lyssnat på
dem och då har du gjort helt rätt val ..
Ditt val
MaVeRiC
// Tog bort en onödig kommentar // alpha
Redigerat av Unregistered1103, 04 February 2007 - 23:01.
Postad 04 February 2007 - 20:23
Postad 04 February 2007 - 20:31
...
För övrig var det några av mina bästa inlägg någonsin som rykte i NIN-karusellens spår
Redigerat av Unregistered1197, 04 February 2007 - 20:32.
Postad 04 February 2007 - 20:39
Angående lyssna innan, så har jag faktiskt aldrig hört de där konstiga ljudet förr någonsin när jag lyssnat på dom skivorna, mycket underligt
Och nin´s kommentar om att jag nog skulle ändra mig angående Kill´Em All verkar också stämma
Redigerat av TKvC-SainT, 04 February 2007 - 20:47.
Postad 04 February 2007 - 22:52
Och nin´s kommentar om att jag nog skulle ändra mig angående Kill´Em All verkar också stämma
låter faktiskt mycket bättre nu utbränd på skiva i högtalare, kanske bara är mina lurar som är kinkiga...
Vänta tills jag får tag på original vinylen så kan jag spela in en låt åt dig så får du höra sen
Sedan så anser jag att du gör rätt. Så många låtar som möjligt är bra och om det står mellan 2 högtalare, låna hem dom. Ljudet kommer låta väldigt olika beroende på vilket rum dom står i. Ena högtalaren som hade grym bas kanske låter bumlig och den andra som hade dålig bas kanske låter bättre. Mkt viktigt att lyssna i det rummet man ska ha i.
Postad 04 February 2007 - 22:58
Angående antalet låtar så anser jag att det är så nerbantat jag bara kan göra det nu, skulle jag ta bort något så känns det som om man utelämnar vissa typer av musik som man lyssnar på. Och angående att prova i rummet de ska stå i så är det planerat också, skulle aldrig få för mig att köpa en högtalare utan att veta hur den låter i hemmet, ska då försöka låna hem både RS6 och K3, dock dröjer nog det då jag inte kan köpa allt samtidigt, ska nog börja med CD och förstärkare, sen avsluta med att köpa högtalare.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
B&W-klubben
79 bilder
50 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?