Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har du haft problem med din Sharp XD1E?

197 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du haft problem med din XD1E? (219 medlem(mar) har röstat)

Har du haft problem med din XD1E?

1. Ja, bandning. (16 röster [7.31%])

Procent av omröstning: 7.31%

2. Ja, buzz-ljud. (38 röster [17.35%])

Procent av omröstning: 17.35%

3. Ja, båda ovanstående. (36 röster [16.44%])

Procent av omröstning: 16.44%

4. Ja, annat fel. (27 röster [12.33%])

Procent av omröstning: 12.33%

5. Nej. (102 röster [46.58%])

Procent av omröstning: 46.58%

Rösta Gäster kan inte rösta
Sharp Aquos LC-37XD1E (TV) 1 8,7 (19) Inga priser
Sharp Aquos LC-42XD1E (TV) 1 9,11 (53) Inga priser
Sharp Aquos LC-46XD1E (TV) 1 8,99 (71) Inga priser
Sharp Aquos LC-52XD1E (TV) 0 8,93 (14) Inga priser
61 relaterade trådar
4 nya Sharp 1080 LCD tv'n - XD1E serien (4053 inlägg) 13 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 15 år sedan
Död pixel på Sharp 46" XD1E (16 inlägg) 16 år sedan
LCD-TV 1080P som funkar med media-PC? (11 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 - ljud på en Sharp 46XD1E (17 inlägg) 16 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 16 år sedan
Sony vs. Sharp (72 inlägg) 16 år sedan
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg) 17 år sedan
Inställningar för : Sharp LC-42XD1E (27 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E. Ljudkvalitet. (1 inlägg) 17 år sedan
Sharp eller pioneer (21 inlägg) 17 år sedan
Datorbild från Sharp XD1E (6 inlägg) 17 år sedan
37/40" LCD - Sharp XD1E, Sharp X20E eller Sony D3000? (1 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46W2000 eller Sharp LC-46XD1E ? (84 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E eller Sony KDL-46W2000 (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E (51 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC46XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Viaccess CA modul (12 inlägg) 17 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Sharp 42XD1E, pålitlig TV eller skräp? (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E el Samsung LE-52M87BD (3 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46D3000 vs Sharp LC-46XD1E vs LG 42LY95 (4 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor kring LC-42XD1E (16 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E eller Sony KDL-40W2000 (37 inlägg) 17 år sedan
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg) 17 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 17 år sedan
PC till Sharp LC-42XD1E (17 inlägg) 17 år sedan
radera denna tråd... (0 inlägg) 17 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg) 17 år sedan
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E. PS3 & Bildinställning. (5 inlägg) 17 år sedan
LG 47LB2RF eller Sharp LC-46XD1E ? (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken LCD >50" ska jag välja? (18 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E & Pixelgaranti (2 inlägg) 17 år sedan
Köptips för ny 46" (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp 46XD1E, utomlands eller i sverige (5 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung, Sony eller Sharp? (1 inlägg) 17 år sedan
Val av LCD - Sharp XD1E, Samsung F71, Sony W2000 (47 inlägg) 17 år sedan
SHARP LC-52XD1E - Har den pixel mapping? (3 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (0 inlägg) 17 år sedan
sharp 42xd1e eller 46xd1e (7 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja och varför? (7 inlägg) 17 år sedan
Dagens och morgondagens TV? (14 inlägg) 17 år sedan
Sony X2000 46" eller Sharp 52" (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp 46XD1E, HDMI (6 inlägg) 17 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 18 år sedan
LG 42lb2r eller Samsung LE-40f71 (17 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-40F71BX eller SONY KDL-40W2000 ? (328 inlägg) 18 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 18 år sedan
LG 42LB2R Eller Sharp LC-42xd1e? (22 inlägg) 18 år sedan
LCD 46" tummare - Stora prisskillnader (17 inlägg) 18 år sedan
46 tum LCD vs 50 tum plasma (13 inlägg) 18 år sedan
LG 37LB2R eller Sharp LC-37XD1E (6 inlägg) 18 år sedan
Vilken är bäst? (5 inlägg) 18 år sedan
Sharp/Sony/Samsung (2 inlägg) 18 år sedan
Alternativen 1080p LCD skärmar. (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 29 september 2007 - 15:30

flinsnok
  • flinsnok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej jag undrar exakt vad banding och buzzning kan ngn förklara det för mig och hur kraftigt ska problemet vara för att få service?

Postad 30 september 2007 - 07:26

D_One
  • D_One
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Hej jag undrar exakt vad banding och buzzning kan ngn förklara det för mig och hur kraftigt ska problemet vara för att få service?

<{POST_SNAPBACK}>

Vet du inte vad det är och inte märker några fel på din TV råder jag dig att inte leta...

/ D

Postad 30 september 2007 - 14:07

Stone1969
  • Stone1969
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte en LC-37XD1E i Juli stod i valet och kvalet om det skulle bli en Sharp, Samsung eller en Sony.
Då jag skulle flytta till Australien så valde jag att köpa LCDen genom Hifiklubben i Göteborg, tänkte att det är en affär man kan lita på och de produkter de säljer kan man också lita på samt tillverkarna. och efter att ha pratat mig rund och kolla igenom internet så blev valet en Sharp både pga. responstiden samt att det var den som Hifiklubben hade på lager.

Och när jag fick mitt flyttlass här nere i Australien så skulle jag installera LCDen och döm av min förvåning när inte DTV menyn fungerade, den vill liksom inte dyka upp när jag trycker på meny knappen. Jag har varit och provat fjärren hos en tv handlare här i Australien och den är det inget fel på, och efter att ha kollat rund på nätet så trodde jag först att inte det funkar med en Svensk digitalmottagare i Australien men efter att ha hittat en med samma problem i England samt att en kompis som också flyttat hit hade med sig en Svensk mottagare och den är det inga problem med den.
Nu har jag försök få hjälp av Sharp i Sverige men de hänvisar till att jag måste lämna in LCDen i Sverige för Garantin, och Sharp i Australien hänvisar till att jag måste kontakt Sharp i det landet jag har köpt LCDen, dead end. Var till och med i kontakt med det företaget som Servar Sharps produkter här och personen i reseptionen förklarade för mig att en LCD från Sverige fungerar inte i Australien det är olika system - vänd dig till det land du har köpt den. Jag frågade om inte det gick att fråga teknikerna om detta var ett fel de hade råkat ut för och att om det fanns en lösning så var jag berädd att betala, svaret blev det kostar $117 i startavgift men du kommer att få samma svar från teknikerna som av mig! så gick personen i fråga iväg ca 3-5 min och kom tillbaka och sa rätt upp i ansiktet på mig - precis som jag sa svaret blev det samma som jag sa en LCD från Sverige fungerar inte här.

Så nu sitter jag här med en LCD där inte DTV menyn fungerar och jag har en garanti som gäller i Sverige och ingen kan säga mig vad felet är.

Jag tycker bara det att är det bara en omladdning av mjukvaran som behövs göras skall jag då behöva skicka hem LCDen till Sverige för något som kanske tar 10 min. Fick man bara svaret att LCDen är kass och måste tillbaka till fabriken du får en ny om du skickar den till Sverige.

Och ni förstår nog vad jag tycker om Sharp och vad jag förstår så fungerar Samsungs garanti på samma sätt tillskillnad från Sony som har en garanti som fungerar i vissa länder däribland Sverige och Australien.

Tur att vi har 3 års garanti på fabriksfel och de kan hänvisas tillbaka till 6 månader efter köpet.

Tack för ordet.

Postad 09 oktober 2007 - 19:06

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Köpte en LC-37XD1E i Juli stod i valet och kvalet om det skulle bli en Sharp, Samsung eller en Sony.
Då jag skulle flytta till Australien så valde jag att köpa LCDen genom Hifiklubben i Göteborg, tänkte att det är en affär man kan lita på och de produkter de säljer kan man också lita på samt tillverkarna. och efter att ha pratat mig rund och kolla igenom internet så blev valet en Sharp både pga. responstiden samt att det var den som Hifiklubben hade på lager.

Och när jag fick mitt flyttlass här nere i Australien så skulle jag installera LCDen och döm av min förvåning när inte DTV menyn fungerade, den vill liksom inte dyka upp när jag trycker på meny knappen. Jag har varit och provat fjärren hos en tv handlare här i Australien och den är det inget fel på, och efter att ha kollat rund på nätet så trodde jag först att inte det funkar med en Svensk digitalmottagare i Australien men efter att ha hittat en med samma problem i England samt att en kompis som också flyttat hit hade med sig en Svensk mottagare och den är det inga problem med den.
Nu har jag försök få hjälp av Sharp i Sverige men de hänvisar till att jag måste lämna in LCDen i Sverige för Garantin, och Sharp i Australien hänvisar till att jag måste kontakt Sharp i det landet jag har köpt LCDen, dead end. Var till och med i kontakt med det företaget som Servar Sharps produkter här och personen i reseptionen förklarade för mig att en LCD från Sverige fungerar inte i Australien det är olika system - vänd dig till det land du har köpt den. Jag frågade om inte det gick att fråga teknikerna om detta var ett fel de hade råkat ut för och att om det fanns en lösning så var jag berädd att betala, svaret blev det kostar $117 i startavgift men du kommer att få samma svar från teknikerna som av mig! så gick personen i fråga iväg ca 3-5 min och kom tillbaka och sa rätt upp i ansiktet på mig - precis som jag sa svaret blev det samma som jag sa en LCD från Sverige fungerar inte här.

Så nu sitter jag här med en LCD där inte DTV menyn fungerar och jag har en garanti som gäller i Sverige och ingen kan säga mig vad felet är.

Jag tycker bara det att är det bara en omladdning av mjukvaran som behövs göras skall jag då behöva skicka hem LCDen till Sverige för något som kanske tar 10 min. Fick man bara svaret att LCDen är kass och måste tillbaka till fabriken du får en ny om du skickar den till Sverige.

Och ni förstår nog vad jag tycker om Sharp och vad jag förstår så fungerar Samsungs garanti på samma sätt tillskillnad från Sony som har en garanti som fungerar i vissa länder däribland Sverige och Australien.

Tur att vi har 3 års garanti på fabriksfel och de kan hänvisas tillbaka till 6 månader efter köpet.

Tack för ordet.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför köpte du inte en TV i Australien istället?

Postad 10 oktober 2007 - 01:24

Stone1969
  • Stone1969
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ja du tailblazer

Av samma anledning som du köpte din XDIE om du har någon. När jag köpte min i Juli så var det ovanligt med 1080 LCDs i Australien vilket också är lite konstigt då man i dag till och med sänder i 1080.

Efter att ha pratat med folk angående DTV i Australien och även kollat på internet så såg det inte ut att vara några skillnader mellan Sverige och Australien. Och än i dag vet jag inte om det är det, viste jag att det inte är något fel på LCDen utan det är skillnade mellan Sverige och Australien som gör att inte DTV fungerar så hade jag inte skrivit i detta forum.

Personligen så tycker jag att LCD leverantörerna hanterar det lite för enkelt.
Köper du ett DVB-T kort till din dator så tycks detta fungera där det finns DVB-T och inte landsbegränsat, borde inte vara svårare för tex. Sharp att lösa detta.

!!!

Postad 11 oktober 2007 - 22:48

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0

Detta felet har även jag på mitt 3:e exemplar av denna TV, Sharp XD1E 46". Har även banding och buzzing på den. Alla dessa fel har jag även haft på de andra två tidigare exemplaren. Har nu lämnat tillbaka även detta ex. Hoppas på att få den utbytt till en ny eller allra helst pengarna tillbaks så jag själv kan bestämma om det blir en Sharp igen. Är just nu jävligt trött på det hela. Blir ju inte bättre av att butiken där jag köpt den inte är precis tillmötesgående, får en känsla av att dom mest tycker att jag ska acceptera felen och vara nöjd, för tv:n är så himla bra enligt dem.
Visst är tv:n grym om man bortser från dessa fel, det tycker jag med, det enda jag begär är en felfri tv, det är allt!! Hoppas på ett bra slut. Tack för att ni lyssnade!

<{POST_SNAPBACK}>

Psykopatiska butiksägare ;) eller bara asperger :rolleyes: ?

Fick själv en XD1 för 17000kr istället för uteblivna D3000. Tyvärr får den bytas ut - den hade j-a 20 lysande pixlar ej närliggande, och mot kanterna. Detta märktes knappast 2meter ifrån dock, men så får det inte vara. Dessutom så hade den massa små olikfärgade rektanglar i det svarta som återstod i olika mönster beroende på vad som visades när jag bytte kanal till svart. Även inforuta om ingen signal lämnade rektagler efter sig - på ena kanten, för det är vänster skärm-sida som har de flesta problemen; när man bytte kanal, och även en massa sånna rektanglar i rörelse i svarta kanter, bedrövligt, supporten hade inte hört talas om detta fel, och ej heller om två närliggande områden 5x1cm med rektangelclouding med 1x1cm nere som var lite mörkare oxå. Dessa områden märktes lite vid bild, där var rektanglar extra mycket. Genom extremkontrast på svart så framträdde rektanglarna tydligt (vid byte från bild). Den är snygg och har starkt ljud, men den buzzar på allt utom max8. OPC kunde jag inte använda eftersom det blev för mörk i bild. Dumma sharp fortsätter alltså med defekta XD1, vansinne att köpa egentligen när chansen är stor den måste packas ner igen för byte/byte/byte/återköp el. rabatt bättre modell. Min hade nr 706. 7=2007, 6=juni. Den var alltså inte färsk som utlovat! Om den vore frisk så är den toppen för 17000kr. Finns inge alternativ egentligen, utom kanske Andersson, som inte verkar ha problem, och är väl värd det låga priset för den icke-krävande.

Postad 23 oktober 2007 - 09:06

birra
  • birra
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Efter att min 46XD1E buzzat(702) samt att jag haft den på rep X antal ggr.
Fick den även utbytt ett par ggr, men min leverantör lyckades inte få fram nyare apparat än 703 vilket ledde till att jag fortfarande hade problem med buzz.
Så valde jag till slut att byta märke.
Då inte sharp/leverantören lyckades fixa felet så vågar jag inte längre lita på detta märke.

Jag valde istället en Samsung 46M87:a.
Som jag är mer än nöjd med, enl. min uppfattning märkbart bättre bild än sharp.
Samsungen ger även 1920*1080 på vga porten, något som inte sharpen ville.
Ytterliggare fördel med Samsung är PiP, om man nu inte kör htpc fullt ut då.

Postad 25 oktober 2007 - 01:04

badruby
  • badruby
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag köpte min sharp 46" idag, fick den av expert för 14999kr som btw är långt det bästa priset jag sett, (ibland förvånar dom en)
blev verkligen posetivt överraskad, hittar inget som helst fel på den och allt fungerar kanonbra.
förhoppningsvis håller det i sig.

Postad 27 oktober 2007 - 16:07

eyq-
  • eyq-
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag köpte min sharp 46" idag, fick den av expert för 14999kr som btw är långt det bästa priset jag sett, (ibland förvånar dom en)
blev verkligen posetivt överraskad, hittar inget som helst fel på den och allt fungerar kanonbra.
förhoppningsvis håller det i sig.

Samma här! Kanonpris ;)

Postad 27 oktober 2007 - 16:23

myrmidon
  • myrmidon
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
fick min igår och har gjort grundliga tester på den.
allt från ps3/blue-ray till tv och 1080p och ALLT funkar fint.
har ej märkt nån bandning,ej märkt av nått ljud från den,ej märkt nått annat fysiskt fel med den.
det ENDA som jag har märkt är att man ej kan koppla datorn till den med en vanlig VGA kabel,thats it.

så tvn får 9 utav 10 stjärnor utav mej.

Postad 27 oktober 2007 - 22:37

EyKooN
  • EyKooN
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag med är väldigt nöjd me min 46" som jag köpte på expert bra bild osv. Problemet är när jag sänkar bakrundsljuset till mindre än 8. Då låter teven rätt mycket oc hörs väl när man har ljudet på lågt och det är tyst. Men även när det kommer mörka partier i filmer kan det låta ibland trots bakgrunds ljuset på 8. Märkte det speciellt nyss när jag såg alien.

Har även problem med min PC ingång. När jag försöker använda 1280x720 hamnar skärmen långt ut till höger och det går inte ställa in den bra hur mkt jag än försöker.

Någon som har nån åsikt vad jag bör göra? Bör jag lämna den på reparation eller bör jag häva köpet? Att häva köpet är jobbigt då det inte finns några andra att få tag i hos expert =/ Borde jag lämna in den för reparation och hoppas på att de kan fixa felen eller häva köpet direkt?

Postad 28 oktober 2007 - 07:11

eyq-
  • eyq-
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Testa mitt exemplar från expert igår! Mycket nöjd. har dock inte testat med pc ännu.

Det jag märkte var ett buzzing ljud när jag stängde min externa digitalbox.. Surra på en hel del:( Annars när jag ser på tv så fungerar den utmärkt..

EDIT:
Nu måste jag sätta backligten på max för att inte buzz ljud ska uppstå, fast i vissa mörka scener så tjuter det ändå.

Blir nog att åka tillbaks med den.. ;)

Redigerat av eyq-, 29 oktober 2007 - 08:00.

Postad 29 oktober 2007 - 10:16

EyKooN
  • EyKooN
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har precis samma problem plus att jag nu har hittat en död pixel ganska så centralt i bilden =/ Dock är väll pixeln rätt svår att upptäcka på avstånd men trist iaf =/ Fast jobbigast är iaf buzzningen. Någon som vet ifall de kan fixa buzzningen eller ifall det är bättre att lämna tillbaka TVn?

Postad 30 oktober 2007 - 08:05

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hej. Jag köpte min XD1E:a på Expert förra veckan för grymma 14999kr. Tyvärr så har jag nu lämnat tillbaka den eftersom den led av buzzning, som blev mkt störande under ex. filmvisning. Jag tycker det är oacceptabelt av Sharp att sälja dessa apparater när de vet att många fortfarande lider av problem. När jag pratade med sharp kundsupport så hade de ännu ingen komplett lösning på buzz problemet utan de kunde endast dämpa ljudet, vilket inte är tillräckligt för mig. Nu blir det till att spana vidare efter den perfekta teven :wub: Några tips?

Postad 04 november 2007 - 22:37

Unregistereda7fd8bd8
  • Unregistereda7fd8bd8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har ett 8600GT, har tvn inställd på "TREAT AS HDTV". Sen underscan på tvn inställd och native på datorn. Sen 1080p output signal. Då är hela skrivbordet täckt, inte 1 mm mer eller mindre.

Vart hittar du dessa menyer på tv´n? "Underscan" osv? Och vart ligger Native inställningen i nvidia?

När jag kör 720p är bilden klockren! Men när jag kör 1080p blir det flimrig och rent förjävlig...

Sen har jag en Kjell & Company Dvi-d / HDMI sladd på 15 meter också, hehe... Kan kanske vara en anledning. Men konstigt att 720p funkar så ###### fint bara. :S

Postad 04 november 2007 - 23:13

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3 225 inlägg
  • 0

Har även problem med min PC ingång. När jag försöker använda 1280x720 hamnar skärmen långt ut till höger och det går inte ställa in den bra hur mkt jag än försöker.

Kompisen har samma problem med sin 42", han får aldrig bilden via DVI-HDMI från datorn att bli bra, bilden blir beskärd i skrivbordet, lite svårt o hitta saker i aktivitetsfältet...

Någon som har en lösning på detta ???

annars funkar de fint o spela film 720p = bilden blir hel o fin , konstigt ;)

sebbe..

Postad 05 november 2007 - 21:55

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Det står i manualen :wub:, under locket på fjärren finss en knapp som ser ut ugngefär såhär.. <||> för full och overscan, sen går det ställa in skrivbordsstorleken i Catalyst om ni har ATI kort (htpc) <_<

Postad 06 november 2007 - 21:39

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Jag har ett 8600GT, har tvn inställd på "TREAT AS HDTV". Sen underscan på tvn inställd och native på datorn. Sen 1080p output signal. Då är hela skrivbordet täckt, inte 1 mm mer eller mindre.

Vart hittar du dessa menyer på tv´n? "Underscan" osv? Och vart ligger Native inställningen i nvidia?

När jag kör 720p är bilden klockren! Men när jag kör 1080p blir det flimrig och rent förjävlig...

Sen har jag en Kjell & Company Dvi-d / HDMI sladd på 15 meter också, hehe... Kan kanske vara en anledning. Men konstigt att 720p funkar så ###### fint bara. :S

Det är en väldig skillnad på bandbredden mellan 720P och 1080P. Bara för att man får bra bild i 720P betyder det inte att DVI/HDMI kabeln även klarar 1080P utan störninger. Får man en massa prickar i bilden, vanligtvis röda men har även sett blå, är det kabeln som inte klarar bandbredden, med största sannorlikhet. Kan hjälpa att aktivera "alterative dvi operational mode" eller något liknande, brukar finnan en sådan inställning i drivrutinerna till grafikkortet. Ati har det i alla fall, Nvidia borde också ha det.

Knappen för att stänga av overscan sitter, som sagt förut, under luckan på fjärren.

Postad 16 november 2007 - 08:28

josh
  • josh
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Köpte min på expert igår, 46", för 15k. Samma problem som många andra, surrar på ganska högt när man inte har volym på / när det blir tyst i t.ex. nyhetssändningar. Jag kan förstå att vissa väljer att ignorera detta, men suck, det stör mig för mycket. Blir till att åka tillbaka på lunchen och varna för att man kommer tillbaka med tv:n i helgen. :angry:

Ni som handlar på expert, det har aldrig varit problem att lämna tillbaka dem eller ?

/Johan i Sollentuna

Postad 17 november 2007 - 20:16

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0

Hej. Jag köpte min XD1E:a på Expert förra veckan för grymma 14999kr. Tyvärr så har jag nu lämnat tillbaka den eftersom den led av buzzning <rösta), som blev mkt störande under ex. filmvisning. Jag tycker det är oacceptabelt av Sharp att sälja dessa apparater när de vet att många fortfarande lider av problem. När jag pratade med sharp kundsupport så hade de ännu ingen komplett lösning på buzz problemet utan de kunde endast dämpa ljudet, vilket inte är tillräckligt för mig. Nu blir det till att spana vidare efter den perfekta teven ;) Några tips?

Ack den där buzzningen som säkert vart tredje ex av 46XD1 har är en skam för sharp som i övrigt gjorde en toppenTV. Det är ju bara de lomhörda som kan acceptera detta i längden. Värst är det för de oerfarna som inte har så mycket buzz, de inser att de inte tål ljudet förränn det är försent och de kan bara skicka den till sharp som dämpar ljudet med filt runt transformatorn - det är allt - nån riktig lösning på surrandet finns inte och nu är frågan hur efterföljande modeller klarar sig; de började tillverkas när XD1 avslutades i juli. Otroligt att sharp inte lyckats fixa surrandet - varför ska just XD1 ha detta - finns ju knappt några klagomål på andra TVs om detta och bandning! XD1 - den sjuka lyx-TVn går till historien

Skarpt surr från Kameyama II, i Japan så var det ett varumärke i sig: Made in Kameyama. Varsegod din kamejamaTV innehåller bandning eller buzzning, ibland clouding dödapixlar resetting - det är bra att välja annars tar vi allt på en gång utan öppet köp.
Jag undrar vad Sharp har gjort med sitt berg av XD1-avfall; betydligt värre antal misslyckade ex än den miljöfarliga plasma-tilllverkningen. Sharp har resonerat så: nu har vi gjort en framstående prisvärd TV- tyvärr är för många ex felaktiga - så vi tar och skickar ut allt som ger ljud och bild och så låter vi vår support ta hand om alla missnöjda kunder. Och sharp skryter med att vara så miljövänliga i Kamejama - de återanvänder sitt vatten - men vad gör de med allt XD1-avskräde då. Knappt jag sett nåt XD1-Demoexemplar - om det är ett butksex så är det stor chans det är felfritt - men är det en retur så är chansen mycket stor för grova fel. Men eftersom såna ex knappt säljs (butiken bör inte sälja använda ex som nya, undrar hur vanligt det är, syns ju ofta på manualer och kartong att det använts, och en återlämnad XD1 är nog inte värt att försöka lura på nån annan), så innebär varje kasserad XD1 en stor förlust för sharp så man kan undra om de går med vinst på denna - vinstmarginalen är ju ganska liten med den låga prissättningen!

Redigerat av toler, 18 november 2007 - 00:54.

Postad 17 november 2007 - 23:12

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Köpte min på expert igår, 46", för 15k. Samma problem som många andra, surrar på ganska högt när man inte har volym på / när det blir tyst i t.ex. nyhetssändningar. Jag kan förstå att vissa väljer att ignorera detta, men suck, det stör mig för mycket. Blir till att åka tillbaka på lunchen och varna för att man kommer tillbaka med tv:n i helgen. :)

Ni som handlar på expert, det har aldrig varit problem att lämna tillbaka dem eller ?

/Johan i Sollentuna

Jag hade exakt samma problem som dig efter att jag köpte min tv från expert för 14999. Jag lämnade tbx den några dagar efter och det var inga större problem, trots att det inte var populärt. De på Expert "låtsades" vara omedvetna om buzzing problemet. Nu blir det en Toshiba 47z3030 istället. Något dyrare men förhoppningsvis mkt bättre.
Ingen mer Sharp för min del iaf..

Postad 19 november 2007 - 07:42

josh
  • josh
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Köpte min på expert igår, 46", för 15k. Samma problem som många andra, surrar på ganska högt när man inte har volym på / när det blir tyst i t.ex. nyhetssändningar. Jag kan förstå att vissa väljer att ignorera detta, men suck, det stör mig för mycket. Blir till att åka tillbaka på lunchen och varna för att man kommer tillbaka med tv:n i helgen. :)

/Johan i Sollentuna

Jag hade exakt samma problem som dig efter att jag köpte min tv från expert för 14999. Jag lämnade tbx den några dagar efter och det var inga större problem, trots att det inte var populärt. De på Expert "låtsades" vara omedvetna om buzzing problemet. Nu blir det en Toshiba 47z3030 istället. Något dyrare men förhoppningsvis mkt bättre.
Ingen mer Sharp för min del iaf..

Samma här. Lämnade tillbaka min igår. Lite surt då jag var väldigt nöjd med bilden. Men men. Buzzningen var för mycket för att ignorera.

Får leta vidare.

Postad 19 november 2007 - 10:43

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0
Senaste tiden har kommit nya TVs som inte skiljer nåt onaturligt i Pris. Är därmed inte motiverat att man måste ha en XD1, dock så kan sharp dämpa buzzningen rejält, så om man bara har lite irriterande buzz så kommer sharp dämpa denna till tolerabel nivå. Det är värt att tänka på. Men idag finns alltså konkurrenskraftiga alternativ - speciellt om du importerar - XL2 verkar ju super. Annars finns Andersson Y470 på netonet för 15000kr som inte är snygg men den verkar funka fint - och den har 2RGB-scart och komponent. Bara så ni vet - om ni inte vågar försöka med XD1; som alltså är värd att dämpa en lägre buzz om det är enda felet, och din budget styr. tolerant

Postad 20 november 2007 - 15:08

RoN78
  • RoN78
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
hej alla..

Är så att jag har en Sharp LC-42XD1EA som jag köpt på elgiganten. Har nu upptäckt ett tjutande ljud från TVn som är klart tydligare i mörka sener och när jag byter kanal (svarta "pausbilden" mellen kanalbyten). Trodde att jag skulle vänja mig vid ljudet i början men som jag uppfattar det så blir det värre med tiden. Är det detta tjutande som är buzzingen??

När jag leker med ljus kontrollen under bildmenyn så kan jag se att bilden är ljusare på vänstra kortsidan i jämförelse med resten av bilden. Syns kanske mest vid ljusare bilder. Är det detta som är clouding eller är jag känslig?

Tog mig en titt på de bilder som cirkulerar här på forumet där man kan visa upp en helt grå bakgrund (och andra färger) genom HTPCn. Då ser jag vissa ljusare band horisontellt i bilden men ganska svaga. Kan oxå se en hel del lodräta linjer som ser värre ut än de horisontella, hela bilden ser lite randig ut. Är detta Banding??

Har nu ringt Elgiganten och bett dem titta på pipandet så de ska skicka ut en tekniker. Tyvärr är man ju så dum så att man inte har lämnat tillbaka TVn utan trott att man kan vänja sig.
Så hur har det egentligen gått för alla som lämnat in TVn för diverse fel??
Är det någon som fått den repparerad så att de blivit nöjda??
Vilka rättigheter har man nu när återlämningstiden gått ut och man sitter med en vad man själv tycker är en defekt produkt?? Kan man kräva att köpet ska hävas efter ett visst antal reperationsförsök, eller gör de vad de kan för att repparera och sen får man gilla läget??

Tacksam för all hjälp jag kan få i ärendet.
MvH Ronnie

Postad 20 november 2007 - 19:12

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0
som det står i trådarna om den onda TVn XD1; så har du buzz band, och inte clouding- men bleeding. Har du kollat pixlarna?

Din TV har många defekter - och du borde kräva utbyte. En tekniker kan nog inte göra nåt - och om du skickar den på service så kan de nog bara dämpa tjutet, kanske även blödningen. Du får göra vad du kan för att få en bra TV, sikta på nytt ex. Så är det fråga hur generösa Sharp är. Begär låneTV av elgiganten. Efter tredje misslyckade reparationen så kommer du få en TV av annat märke. Kan bara beklaga att du gjort det vanliga felet att inte testa TVn och försöka vänja dig. Det är därför du ska läsa på om TVn innan. Det gjorde jag med och köpte ändå - men fick skicka tillbaks. Nu har jag köpt en Sony som jag ville från början - den är säker.

Undvik även XL1, men X20/XL2 går nog bra. Det är värt att chansa - XD1 är jädra bra (men idag inte värd de 13000kr du betalade), men du måste då lämna tillbaks direkt i början och kan vara svårt att få pengar tillbaks bara. Köp inte XD1 om du inte testat den innan ordentligt. RIP XD1!

Postad 20 november 2007 - 21:00

jontepigg
  • jontepigg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte min tv på Expert 26:e Oktober. Hörde inget surr från början men gör det nu. 4 vitt lysande pixlar + 4-6 grönlysande. Frågan är den är det för sent för inbyte ?

Postad 20 november 2007 - 21:17

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0
Har du inte öppet köp så får du försöka få byta till annan modell, och annars gäller bara service och ARN. Om sharp anser din TV defekt i skärmen så kommer du få nytt ex. Var noga att dokumentera alla fel med text och bild och alla kontakter och kämpa till slutet för att bli fri från felen XD1. LG är arga över detta eftersom deras motor heter XD-engine...

Postad 21 november 2007 - 11:28

Artemis666
  • Artemis666
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej!

Märkte ett problem nu när jag har fått digitaltv box från Tele2, har innan bara kört material från min Tvix eller från datorn som har funkat utmärkt.
Problemet som har uppstått nu när jag tittar på "vanlig tv" att det är rätt mycket ghostning, man blir nästan yr av att titta.
Men det händer som sagt bara när jag tittar på tv genom digitalboxen och aldrig annars, Varför är det så?
Är det tvn som felet ligger i eller digitaltvboxen?

Postad 21 november 2007 - 11:39

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0
Ghosting eller tracing?
måste vara boxen eller dålig signal - testa annan TV.
Hade ingen ghosting med den inbyggda boxen för sunk-boxer.
Har Tele2 på 32" funkar så fint.

Postad 21 november 2007 - 13:15

Artemis666
  • Artemis666
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Alltså ansiktena släpa efter när dom rör sig, är inte det ghosting?

Signalstyrkan på boxen ligger på 70%, för lågt? Har ingen annan tv att testa med.

Postad 21 november 2007 - 14:13

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0
Jag har 76-78 signal. 70 borde duga. Ring Tele2.

Ghosting ska ligga kvar ett tag, trace bara nån sekund, lagg ännu kortare.

satanstark

Postad 21 november 2007 - 16:08

Silverhage
  • Silverhage
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
MIn skärm blir svart i någon sekund eller två när jag kör 360 lite då och då. har fått min tv utbytt pga lite andra problem men detta med svart skärm händer även på den nya. Kör via vga adaptern och börjar ana det är pga den? inget liknande händer via hdmi kopplingarna. ps3 och datorn. någon som upplevt samma?

supporten sa de kände till problemet men inte kommit underfund med det. Men känns lite väl random få två tvapparater som har samma fel på samma extern kanal.

tacksam för svar.

Postad 01 december 2007 - 15:12

Zime
  • Zime
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

MIn skärm blir svart i någon sekund eller två när jag kör 360 lite då och då. har fått min tv utbytt pga lite andra problem men detta med svart skärm händer även på den nya. Kör via vga adaptern och börjar ana det är pga den? inget liknande händer via hdmi kopplingarna. ps3 och datorn. någon som upplevt samma?

supporten sa de kände till problemet men inte kommit underfund med det. Men känns lite väl random få två tvapparater som har samma fel på samma extern kanal.

tacksam för svar.

Har exakt samma problem! Enormt störande. Nu när mor satt och kollade på den, så sa hon att det blev svart när hon kollade på vanlig Tv! på boxern! Jobbigt detta:(.

Postad 18 december 2007 - 14:47

RoN78
  • RoN78
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Liten uppdatering med nya frågor....

Jag har köpt en 42XD1EA för ett tag sedan som jag reklamerade för Buzzing, Banding och bleeding. Den 19/11 hämtade Powermill TV för att sedan några dagar senare skicka den vidare till Bild och ljud service. Efter att inte ha hört något på 2veckor så började jag ringa runt och fråga vad som händer med min TV och om någon har kollat på den. Det hade ingen hunnit med och Bild och ljud service sa att de inte hade någon felbeskrivings efter att det hade gått 3v som de hade haft TVn. Ringde till slut tillbaka till elgiganten och frågade varför de inte fått någon felbeskrivning och de sa att de borde de ha.. Men Elgiganten skulle nu sätta in sin special grupp för att ta reda på vad som händer med TVn då deras normala totala reklamationstid är ca 3v. De hade tydligen 3dagar på sig att lösa problemet och efter 3dagar så ringde de faktiskt tillbaka och meddelade att TVn TROLIGTVIS skulle krediteras. Man är lite nyfiken på om det är någon som ens har tittat på TVn.

Nu är det ju så surt att jag inte kommer få pengarna tillbaka utan en NY eller "LIKVÄRDIG" TV eller i kanske bästa fall ett tillgodo kvitto.
Frågan är då vad är en LIKVÄRDIG TV och kan jag hävda att en TV är ful och inte då är en likvärdig produkt då jag köpt min pga utseendet??
Antagligen kommer jag få en likadan TV och med stor sannolikhet bli tvungen att gå igenom en reklamationsprocess till. Hur många sådana vändor måste jag göra innan jag helt kan häva köpet och få pengarna tillbaka?
Om jag mot förmodan skulle bli tvungen att byta till en annan modell vad skulle ni rekomendera för TV som elgiganten har i sitt utbud? Antingen likvärdig eller ska man förska stoppa pengar emellan och få en annan produkt? (jag betalade 14990:-)
Hur har ni andra gjort som reklamerat XD1Er?? Har ni tillslut gett upp eller lyckats få ett felfritt exemplar??

MvH Ronnie

Postad 21 december 2007 - 02:19

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0

Har varit sugen på en sån här sharp ett bra tag nu men dragit mig pga alla problem med buzzing och banding.
Men nu har de lanserat 42XD1EA som några här har rapporterat är felfria. :)

stackare, en av många. Elgig kör med tre reklameringar.
Om du kan peka på det ursnygga XD1-utseendet när du väljer bytTV? -ja till viss gräns.

ErsättningsTV, jag orkar inte kolla på det stora 42" utbudet,,, men Sharp X20 har ej kommit, XL1 finns ju, tosh z3030, phil. Du borde ha 100hz. Lycka till.

Själv fick jag min 46XD1 krediterad och köpte sony 32D3000 istället; dock använder jag den helt annorlunda, så det passade mig, den ultimala TVn blir en 52"Sony (nästan där...)

Redigerat av toler, 21 december 2007 - 02:23.

Postad 25 december 2007 - 22:33

Unregistereda935097d
  • Unregistereda935097d
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hur i hela fridens namn kan denna TV få höga betyg av både Experter och användare (9.51 på prisjakt av över 50 användare) när det talas om att minst 50% av alla som köper en TV har problem? Är det så att nästan alla som gått med i detta forum lyckas få felaktiga priser, men prisjakts-användarna har fått felfria? Eller ser man mellan fingrarna med problemen och bedömer den utefter OM DEN VORE FELFRI SÅ....?

Har någon en bra idé om detta?

Postad 26 december 2007 - 00:34

nyhetsmannen2
  • nyhetsmannen2
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kan det vara så att den stora majoritet faktiskt INTE? är vi här på forumet, kanske är det så att majoriteten inte tar till sig de förutsättningar som finns för att bedöma en tv jämfört med alla specifikationer och vad som komma skall, utan dom förlitar dom sig på vad återförsäljarna säger...

Den tv dom köpte hade inte banding, buzzing, humming... det är som att svära i kyrkan om dom skulle nämna något sådant :) , visser ligen har dom flesta nya platt tv inte detta problem, nu är det svartkross och glorier som gäller :D

Detta gör det inte speciellt fördelaktigt att göra ett bra tv köp idag, kanske köparna ger betyg utifrån hur platt den ser ut på väggen jämfört med deras gamla CRT :lol:

Visst kan man tycka att återförsäljarna inte bryr sig om sina kunder, bättre blev det inte med aftonbladets försök att informera allmänheten i deras blindtest...

Ärliga utvärderingar och jämförelser vill ingen kännas vid...

Postad 28 december 2007 - 08:57

Bengaaa
  • Bengaaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag och farsan köpte var sin 46xd1.Jag köpte min på Expert och den buzzad massor till och med när den var avstängd.Farsans buzzar väldigt lite knappt hörbart måste vara knäpp tyst för att höra det på 2 meters avstånd.
Hans är en 706 min en 703.Skickade tillbaka min den 1nov och väntar fortfarande på den,expert och sharp verkstaden har lovat en massa olika saker hela tiden men nu har det löst sig och jag får en 46x20e vilken dag som helst :) .Det var den enda tv sharp hade i lager och kunde erbjuda mig annnars var det i slutet av januari dom
skulle få in fler 46:or.

Postad 05 januari 2008 - 20:55

montish
  • montish
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
HEJ.
jag har problem med min LC-42XD1EA B)
jag och min tjej köpte en på media markt
men jag har problem med den,
ibland så händer det att bilden delar sig på mitten
det blir ett streck mitt i skärmen och så är det jusare på ena sidan och mörkare på andra sidan
detta syns väldigt tydligt när det är mörkt...:huh:
har ingen aning om vad detta kan vara??
slår man av tvn så brukar det bli bra,, men ibland inte
jag vet inte vad det beror på vi använder tvn mest till datan .
kan det bero på sladden mellan datan och tvn?? men jag har även kopplat ur sladden men ändå är det så
snälla nån som vet nånting om det här???
pleaseeee heeeeellp

Postad 11 januari 2008 - 10:44

Kliskoffer
  • Kliskoffer
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har problem med min TV, köpte den igår (10/1-08) på Media Markt, och blev förbannad, för kanske någon timme efter att jag satt igång den så kom det som ett tjutande ljud så fort skärmen blir svart eller riktigt mörk när man kollar på tv, det försvinner så fort bilden kommer igen, men irriterande om man tex. tittar på en film med mörk omgivning eller ett spel.

jag undrar om det bara är så? , är alla så? för det verkar ju inte som det,

och borde jag byta den?

Postad 23 januari 2008 - 11:49

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
Skrev exakt samma inlägg på den vanliga XD1E tråden. Såg inte att denna tråd fanns. :)

Kom hem efter kryssning och slog på TVn och konstaterade att fjärrkontrollen inte fungerade längre. Efter ett tags micklande med batteri byte upptäckte jag istället en fläck på displayen ovanför IR dioderna samt att det vara någon genomskinande vätska framför TVn på TVbänken. Fläcken var formad ungefär som ett strykjärn som om vätska exploderat nedifrån och upp på displayen. Efter inlämning på service hävdar dom att vätska har kommit in i TVn och endast förstört I/R board, dom hävdar också att det inte finns någon vätska som kan läcka inifrån TVn. Är detta verkligen sant? Jag har modellen LC42XD1EA...

Postad 09 april 2008 - 20:20

Elvis77
  • Elvis77
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

fick min igår och har gjort grundliga tester på den.
allt från ps3/blue-ray till tv och 1080p och ALLT funkar fint.
har ej märkt nån bandning,ej märkt av nått ljud från den,ej märkt nått annat fysiskt fel med den.
det ENDA som jag har märkt är att man ej kan koppla datorn till den med en vanlig VGA kabel,thats it.

så tvn får 9 utav 10 stjärnor utav mej.

Så vilken kabel använder man för att koppla den till TV-datorn? Jag har precis samma problem med VGA-kabel, ingen bild alls trots att jag försöker med alla typer av upplösningar.

S-video fungerar med en hyfsad (men bara hyfsad) bild som dessutom inte tar upp hela skärmen. Det blir en svart rand på höger respektive vänster sida.

Jag har en LC-46XD1E och en HP Pavillion DV6000. Vore toppen om jag kunde få hjälp. Om man till 99 % tittar på saker från datorn så är en TV där det inte funkar inget vidare.

Postad 09 april 2008 - 20:46

Elvis77
  • Elvis77
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Så vilken kabel använder man för att koppla den till TV-datorn? Jag har precis samma problem med VGA-kabel, ingen bild alls trots att jag försöker med alla typer av upplösningar.

S-video fungerar med en hyfsad (men bara hyfsad) bild som dessutom inte tar upp hela skärmen. Det blir en svart rand på höger respektive vänster sida.

Jag har en LC-46XD1E och en HP Pavillion DV6000. Vore toppen om jag kunde få hjälp. Om man till 99 % tittar på saker från datorn så är en TV där det inte funkar inget vidare.

Glömde att tillägga att jag inte har några HDMI- eller DVI-uttag på min laptop. Vore verkligen skönt att lösa det här. Riktigt ###### irriterrande när man bara kollar på (lagligt) nedladdat.

Postad 09 april 2008 - 21:19

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Glömde att tillägga att jag inte har några HDMI- eller DVI-uttag på min laptop. Vore verkligen skönt att lösa det här. Riktigt ###### irriterrande när man bara kollar på (lagligt) nedladdat.

Det enda som jag kan tänka mig är att se till att du har en kort bra kabel och att det är 60hz på datorn.
Och är du på "rätt" kanal, så du kopplat vga kontakten till en viss EXT? (eller det kanske är 1an eller 2an autoMagiskt? :D

Annars prova en annan dator...men utan dvi så blir det nog inte så bra...vette tusan om du kan få "full hd" via vga ingången..vga är ju egentligen max 800*600 ?

hoppas något hjälpte......

Postad 10 april 2008 - 07:11

Elvis77
  • Elvis77
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det enda som jag kan tänka mig är att se till att du har en kort bra kabel och att det är 60hz på datorn.
Och är du på "rätt" kanal, så du kopplat vga kontakten till en viss EXT? (eller det kanske är 1an eller 2an autoMagiskt? :D

Annars prova en annan dator...men utan dvi så blir det nog inte så bra...vette tusan om du kan få "full hd" via vga ingången..vga är ju egentligen max 800*600 ?

hoppas något hjälpte......

Tack för försöket men nej det var inte där det felade.

Jag har prövat både med kort kabel och har 60hz utan framgång. När man läser här i forumet så verkar jag inte vara ensam om problemet heller. Otroligt irriterande att Sharp inte kunde lösa en sådan för så många grundläggande grej.

Vad det gäller ny dator så köpte jag en laptop för 11' för knappt ett år sedan. Jag har gått i tankarna att byta den eftersom den krånglat på en hel del andra sätt men helst så skulle jag inte vilja ge upp den för det här.

Fortfarande tacksam för tips från någon som haft det här problemet och lyckats lösa det. Jag är inte en någon teknikgourmet som måste ha 100 % perfekt bild och inget annat. Allt jag vill ha är en bra bild på hela skärmen. Inte mycket att kräva, eller Sharp?

Redigerat av Elvis77, 10 april 2008 - 07:12.

Postad 11 april 2008 - 11:42

D_One
  • D_One
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Tack för försöket men nej det var inte där det felade.

Jag har prövat både med kort kabel och har 60hz utan framgång. När man läser här i forumet så verkar jag inte vara ensam om problemet heller. Otroligt irriterande att Sharp inte kunde lösa en sådan för så många grundläggande grej.

Vad det gäller ny dator så köpte jag en laptop för 11' för knappt ett år sedan. Jag har gått i tankarna att byta den eftersom den krånglat på en hel del andra sätt men helst så skulle jag inte vilja ge upp den för det här.

Fortfarande tacksam för tips från någon som haft det här problemet och lyckats lösa det. Jag är inte en någon teknikgourmet som måste ha 100 % perfekt bild och inget annat. Allt jag vill ha är en bra bild på hela skärmen. Inte mycket att kräva, eller Sharp?

I menyn på TVn, kolla under "connections" och EXT4 så att den står på PC(RGB) och inte på komponent.
För mig fungerar det fint med en laptop och VGA, iaf med 1280x1024 och 1360x768 som är max enligt manualen.

Vad har du för laptop? Min laptop har dockningslist som tillbehör, och denna har DVI vilket get mycket bättre bild på XD1E med DVI-HDMI.

/ D

Postad 13 augusti 2008 - 13:20

odbjorn
  • odbjorn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag köpte en av de XD 42'or som Media Markt här i Göteborg sålde ut (har suttit som demo ex). Är mycket nöjd. Kan inte speciellt mycket om banding/buzzning etc men så länge jag inte ser några uppenbara bekymmer håller jag mig från att kolla närmre. :unsure:

Dock har jag samma bekymmer som jag läst om gällande svart bild som dyker upp då jag spelar Xbox 360 (inkopplat på VGA via komponent omvandlaren som följde med). SJUKT IRRITERANDE! (speciellt så man spelar Rock Band och missar alla toner under 3 sek).

Är detta ett fel som ej går att åtgärda?

Off topic:
Hittade inställningar jag följde här: http://www.avforums....p/t-491570.html Någon som har andra åskiter?

(hakade förövrigt på ComHem kampanjen med box för 1kr och HD kanaler... först då fick jag se varför man köpt en go TV.)

Redigerat av odbjorn, 13 augusti 2008 - 14:36.

Postad 25 oktober 2008 - 20:22

moak0209
  • moak0209
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
lämnade in min på lagning för 6 veckor sedan hos EXPERT som för övrigt skött detta uruselt.jag har fått ,eller rättare sagt inte fått ett enda besked från EXPERT om vad som händer med den förrän jag ringde till assist i linköping ,där dom sa att det var för "många" fel för att laga .jag var väldigt nöjd tills det blev splitad bild buzzing mm.försäljaren på EXPERT undrade om jag någonsin varit nöjd eftersom han tyckte det var en kass tv,som han ju trots allt sålt till mig!!!men hur kan det ta 6veckor för attt konstatera detta???kommer nog aldrig att göra ett enda inköp till på EXPERT,dom säljer ju tydligen vad som helst trots att pengarna inte var ett hinder vad gällde kvallitet på tv:n.tv var som sagt ok tills den flippa ur men för guds skull köp inget av EXPERT för det är dom inte i mina ögon!!!!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.