Sony Bravia KDL-40W4500
(TV)
|
3
|
(25)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-52W4500
(TV)
|
4
|
(16)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-55X4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W4500
(TV)
|
4
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 29 August 2008 - 02:49
Vad är pairing?
Comhem t.ex använder pairing i sitt utbud, det betyder kort att de parar ihop sina abbonemangskort för HD med sin egen hårdvara, något man inte kan göra med CA-moduler, vilket orsakar problem för oss som vill använda vår egen utrustning, t.ex HTPC, PVR-boxar eller TV-apparater med inbyggd mottagare. Enklast vore om leverantörerna helt enkelt slutade med detta, men tydligen är det ett krav från deras leverantörer av tv-program.
Allt för att hindra piratande av TV-shower som oftast redan ligger på nätet månader innan vi ser dem i Comhem's utbud.
Postad 29 August 2008 - 08:11
Comhem t.ex använder pairing i sitt utbud, det betyder kort att de parar ihop sina abbonemangskort för HD med sin egen hårdvara, något man inte kan göra med CA-moduler, vilket orsakar problem för oss som vill använda vår egen utrustning, t.ex HTPC, PVR-boxar eller TV-apparater med inbyggd mottagare. Enklast vore om leverantörerna helt enkelt slutade med detta, men tydligen är det ett krav från deras leverantörer av tv-program.
Allt för att hindra piratande av TV-shower som oftast redan ligger på nätet månader innan vi ser dem i Comhem's utbud.
Nä det är inget krav från tv-programs-leverantörer. Det är ju bara comhem som tillämpar detta. Comhem gillar bara att ######s med sina kunder. Jag rekomenderar att välja någon annan leverantör.
edit: får man inte säga javlas.. järnspikar också.
Redigerat av joolz, 29 August 2008 - 08:12.
Postad 29 August 2008 - 12:07
Pairing kommer INTE att fungera vet jag nu...Därmed försvann en anledning till!
Vidare så är det ju same-same... Identisk panel, 3 HDMI etc... En ny kaross som påminner om XBR6 - den nya alltså - i USA.
Priset för en 52" Z4500 lär hamna på ca 33 000 - 10 000 mer än vad jag gav för min 52" W4500! Inte värt den skilllnaden i pengar, inte en chans!
Vad gäller pairing så är det nog bara att börja inse att TV:n är en bildvisare och man får ha en extern box och en multifjärr... Trist, men så verkar det bli...
Redigerat av Jacob_71, 29 August 2008 - 12:15.
Postad 29 August 2008 - 12:13
Det är väl inte tvns fel att den inte klarar pairing utan att det inte finns CA-moduler som klarar den?Jag var på vippen att avbeställa min 52" W4500, men ICKE! Precis som tidigare skrivits så är skillnaderna för små... 100 eller 200 Hz spelar ingen större roll för mig. likväl gäller kontrasten - 50 000 eller 80 000 , tja duger nog bra med det förstnämnda...
Vidare så är det ju same-same... Identisk panel, 3 HDMI etc... En ny kaross som påminner om XBR6 - den nya alltså - i USA.
Vad gäller pairing så är det nog bara att börja inse att TV:n är en bildvisare och man får ha en extern box och en multifjärr... Trist, men så verkar det bli...
Postad 29 August 2008 - 12:19
Postad 29 August 2008 - 20:30
Du kommer inte behöva någon extra beräknad men icke sann bild imellan de faktiska då TV`n kommer klara av att visa den sanna bilden på ett naturtroget sätt med en bra uppdaterings tid!Jag var på vippen att avbeställa min 52" W4500, men ICKE! Precis som tidigare skrivits så är skillnaderna för små... 100 eller 200 Hz spelar ingen större roll för mig. likväl gäller kontrasten - 50 000 eller 80 000 , tja duger nog bra med det förstnämnda...
Priset för en 52" Z4500 lär hamna på ca 33 000 - 10 000 mer än vad jag gav för min 52" W4500! Inte värt den skilllnaden i pengar, inte en chans!
JAG HAR EN 52" W 4000 OCH ÄR HELNÖJD OCH KAN INTE FÖRSTÅ HYSTERIN MED 100/200 HZ OCH I FRAMTIDEN 1000 HZ FÖR ATT ATT SLÄNGA DIT EN "FALSK" BILD FÖR ATT FÅ FLYT NÄR W4000 KLARAR SIG UTAN DETTA MED HJÄLP AV EN SNABB HANTERING AV FAKTISK BILD.
Avseende pairing så är det nog bara hoppas på att comhem tänker om, men det ar nog inte att räkna med!
Redigerat av Octomore, 29 August 2008 - 20:39.
Postad 29 August 2008 - 20:45
Vad jag förstår så behöver LCD-skärmar någon typ av "Motionflow" detta p.g.a. av själva LCD-tekniken.
Detta har väl något att göra med att tända och släcka en pixel på en LCD.
Vad jag förstår så har t.ex. en plasmaskärm inte detta problem?!
Ni som är insatta kan väl skriva vad som är rätt!
Postad 31 August 2008 - 09:46
Postad 31 August 2008 - 12:33
Kommer alldeles strax att köpa ny TV, och valet står mellan 46A656 och 46W4500. Med de priser jag kan få så skiljer det en tusing i pris mellan dem. Någon som kan motivera den där 1000-lappen extra för w4500. DLNA är helt ointressant för min del.
Ska du spela Xbox360/PS3 på din tv så ska du absolut inte ha en 46A656 iaf.....
Postad 31 August 2008 - 12:38
Vilka har det egentligen?
Ett tag trodde jag x.v.Color var nya namnet på Deep Color. När nu "billigare" Blueray- och hembiosystem får Deep Color känns det fattigt att inte en så dyr TV tar emot det.
Postad 31 August 2008 - 13:49
T.o.m W4000 serien krossar allt Samsung gjort så tänka dig då hur mycket bättre det blir med W4500 serien!
Är väl bara googla lite, är man inte blind så ser man snabbt hur överlägsen Sonys Tv's är nuff said
Postad 31 August 2008 - 13:54
Trist bara att den inte har Deep Color enligt pressreleasen ovan.
Vilka har det egentligen?
Ett tag trodde jag x.v.Color var nya namnet på Deep Color. När nu "billigare" Blueray- och hembiosystem får Deep Color känns det fattigt att inte en så dyr TV tar emot det.
Rätta mig om jag haar fel men det finns mig veteligen inget stöd för "Deep color" i varken blu-ray eller något annat format tillgängligt för allmänheten.
Postad 31 August 2008 - 15:05
http://www.gadgetrev...ater-setup.html
Men jag tolkar ditt svar som att det inte finns något källmaterial som erbjuder stöd för deep color, precis som denna site skriver:
"...It is extremely important for the consumer to understand that every movie that was ever transferred to a DVD or any other digital format has been transferred using an 8-bit color depth. While the newest Deep Color format may give an improvement in the quality of the picture, there is no content currently available, no archived material, no movies, and no TV shows, that can be trans-coded easily into the deep color system...."
Saxat från: http://www.abccables...eep-color-.html
Det står dock inget datum på den websidan (kan vara från 2006). Med rätt kabel påstår en del att dom kan få deep color från en PS3:a till en TV med HDMI 1.3-kontakt.
Fortfarande alltså oklart om Deep Color är meningslöst eller ej idag. 40X4500 har stöd för det men inte 40W4500.
Postad 31 August 2008 - 17:27
Ska du spela Xbox360/PS3 på din tv så ska du absolut inte ha en 46A656 iaf.....
Varför skall han inte ha A656 då?
Går det inte att stänga av många av bildbehandlingsfunktionerna smidigt på A656-modellerna så att man slipper mycket av "input-lag:et"?
Postad 31 August 2008 - 20:20
Varför skall han inte ha A656 då?
Går det inte att stänga av många av bildbehandlingsfunktionerna smidigt på A656-modellerna så att man slipper mycket av "input-lag:et"?
Om A656 på hdtest:
"Here's the not-so-good news: even with [100Hz Motion Plus] disabled, we measured input lag on the LE40A656 to be 30ms slower than our resident Samsung F96, which means that it's up to 60ms slower than the Sony W4000. While most people will not be affected by this, sensitive gamers will probably experience this input lag in games demanding sharp reflexes. We certainly did: in Call Of Duty 4 somehow we were unable to nail as many headshots on the Samsung LE40A656Buy this for £740.09 at Dixons
Use code 'FREETV' to get free delivery , though we readily concede that the reason might very well have been psychological.
There are two ways to mitigate input lag (to the level where it's on par with the Samsung F96) on the LE40A656, neither of which is satisfactory. The first is to set [Entertainment Mode] to "Game", but the resultant image would be too bright and over-sharpened (which cannot be fixed because the picture settings are locked).
The other (slightly better) method is to use the VGA port which seems to be clear of most of Samsung LE40A656Buy this for £740.09 at Dixons
Use code 'FREETV' to get free delivery 's processing, and can accept and display 1920x1080 progressive video signals. However, not every gaming console has a VGA output (think Sony PS3). Also, some key picture adjustment controls such as [Sharpness], [Colour] and [100Hz Motion Plus] are greyed-out and unavailable in PC/ VGA mode."
Postad 31 August 2008 - 21:28
Om A656 på hdtest:
"Here's the not-so-good news: even with [100Hz Motion Plus] disabled, we measured input lag on the LE40A656 to be 30ms slower than our resident Samsung F96, which means that it's up to 60ms slower than the Sony W4000. While most people will not be affected by this, sensitive gamers will probably experience this input lag in games demanding sharp reflexes. We certainly did: in Call Of Duty 4 somehow we were unable to nail as many headshots on the Samsung LE40A656Buy this for £740.09 at Dixons
Use code 'FREETV' to get free delivery , though we readily concede that the reason might very well have been psychological.
There are two ways to mitigate input lag (to the level where it's on par with the Samsung F96) on the LE40A656, neither of which is satisfactory. The first is to set [Entertainment Mode] to "Game", but the resultant image would be too bright and over-sharpened (which cannot be fixed because the picture settings are locked).
The other (slightly better) method is to use the VGA port which seems to be clear of most of Samsung LE40A656Buy this for £740.09 at Dixons
Use code 'FREETV' to get free delivery 's processing, and can accept and display 1920x1080 progressive video signals. However, not every gaming console has a VGA output (think Sony PS3). Also, some key picture adjustment controls such as [Sharpness], [Colour] and [100Hz Motion Plus] are greyed-out and unavailable in PC/ VGA mode."
aha...intressant! Tack för informationen...
Postad 01 September 2008 - 11:08
Har dom annulerat ordern eller kommer ni få TV´n till det priset?
Postad 01 September 2008 - 12:01
Lite OT men hur har det gått för er som beställde från MTechdata till det "felaktiga" priset?
Har dom annulerat ordern eller kommer ni få TV´n till det priset?
De som var väldigt snabba på beställ-knappen (den 25e/8) får sina till det billiga priset.
Jag är en av dem som beställde 26e/8, min orderstatus är fortfarande - väntar på behandling. Ringde till dem i torsdags eftermiddag, fick till svar att besked skulle ges idag och de bekräftade att Multitechs leverantör hade strulat med prisinformationen till MT. Någon gång under dagen den 26e justerades priserna.
Jag är själv inte alltför hoppfull..., men, men - det visar sig väl...
Postad 01 September 2008 - 13:12
Postad 01 September 2008 - 17:02
Som jag har förstått det så är om ordern är behandlad är det inga problem med att få TVn för "rätt" pris.Jag har inte hört något...men jag antar att jag får tvn eftersom den är betald. Annars får se på det hur man kan gå vidare rättsligt.
Dock sitter jag i sitsen att jag har status att den fortfarande inte är behandlad, och det är här problemet dyker upp:
Bollen ligger nämligen hos Sony, inte hos Multitech. Det var Sony som strulade till det ( om man tror Multitech ).
Angående det "rättsliga":
Tyvärr är det så att det i princip är omöjligt att få någon form av skadestånd osv. se vidare:
Konsumentverket
Inte helt korrekt situation, men det kan ju ge en hint om vad utgången skulle bli.
I princip är det upp till Sonys good(eller bad)will.
Postad 01 September 2008 - 22:47
Som jag har förstått det så är om ordern är behandlad är det inga problem med att få TVn för "rätt" pris.
Dock sitter jag i sitsen att jag har status att den fortfarande inte är behandlad, och det är här problemet dyker upp:
Bollen ligger nämligen hos Sony, inte hos Multitech. Det var Sony som strulade till det ( om man tror Multitech ).
Angående det "rättsliga":
Tyvärr är det så att det i princip är omöjligt att få någon form av skadestånd osv. se vidare:
Konsumentverket
Inte helt korrekt situation, men det kan ju ge en hint om vad utgången skulle bli.
I princip är det upp till Sonys good(eller bad)will.
Vad jag förstår så är det inte Sony som har strulat till det. Utan snarare en av Distributörerna. Annars är det väldigt skummt att bara en del av butikerna hade TVn till fel pris.
Postad 02 September 2008 - 07:16
Om man får tro mailet jag fick av Multitech så är det Sony som gett fel pris till distributören.Vad jag förstår så är det inte Sony som har strulat till det. Utan snarare en av Distributörerna. Annars är det väldigt skummt att bara en del av butikerna hade TVn till fel pris.
Postad 02 September 2008 - 14:15
Postad 02 September 2008 - 15:15
Fortfarande alltså oklart om Deep Color är meningslöst eller ej idag. 40X4500 har stöd för det men inte 40W4500.
is HDMI 1.3 really necessary?
The video encoded on HD DVD discs (and Blu-rays too) is limited to 8-bit color. So are the studio archive masters, for that matter. If some studio were to start authoring new discs with 16-bit Deep Color, those discs would be completely incompatible with the majority of existing players, rendering them unplayable. Such a disc would have to be labeled and marketed as an all-new Deep Color HD DVD or Deep Color Blu-ray format, and distinguished from the regular HD DVD or Blu-ray formats, discs for which would have to be released separately. Imagine the marketing nightmare! And for what gain? At its best, you'd get a barely-perceptible improvement in color fidelity. Yes, from a videophile perspective, even small improvements are welcome. I'd personally love to see it implemented. Ideally, both formats should have been designed with Deep Color from the start, but that isn't the way it worked out, and it's too late to change either format to incorporate it now. To do so would make no business sense whatsoever. Sorry, that's just not going to happen.
Så jo, deep color är helt meningslöst idag. Tyvärr. Om inte någon speltillverkare börjar göra deep colour spel för Ps3'an...
Postad 03 September 2008 - 08:46
Med BRAVIA W4500 LCD-tv i full HD med 1080p på 40 tum (102 cm) visas snabbrörliga bilder exakt och jämnt tack vare Motionflow 100Hz. Den har teknik för minskning av suddiga bilder, bra bildkvalitet tack vare BRAVIA ENGINE 2 och DLNA-nätverk så att du kommer åt bilderna och musiken du har på datorn]
Varför kan man inte strömma video över DLNA ? Är det någon som kan reda ut begreppen om vad DLNA klarar och inte?
Postad 03 September 2008 - 10:45
Varför kan man inte strömma video över DLNA ? Är det någon som kan reda ut begreppen om vad DLNA klarar och inte?
Man kan strömma i princip vad som helst med DLNA, men det måste finnas något i tv:n som kan läsa strömmen. Bilder och ljud är relativt simpelt. Video med alla olika komprimeringar och format är mycket mer avancerat och kräver dyrare hårdvara.
Postad 03 September 2008 - 11:51
Postad 03 September 2008 - 12:21
Sony har tydligen börjat att skicka iväg w4500 till sina åf till de första som beställt på nätet.
Vi andra som handlat för det lägre inpriset (innan de höjde) får vackert vänta om inte Sony stoppar allt.
Då har jag betalt fått ordern bekräftad och åf fått den bekräftad av grossisten.
Ser inte bra ut...
Redigerat av leafgren, 03 September 2008 - 14:26.
Postad 03 September 2008 - 14:43
När kan man tänka sig att det finns KDL-46W4500 på hyllan ( i verkligheten) hos en någorlunda respektabel handlare?
12-Sep eller 15-Sep (helg) för 40" och 46", Beroende på hur snabb posten är. (skickas preliminärt den 9e)
52" ca 1 vecka senare.
Någon som vet hur mycket en 46W4500 kommer att kosta hos sony center? hittar ej några prisuppgifter på deras hemsida.
Sony Centers Bokningspriser är dessa, (innan 10e Sept) (Ord priser i parantes.)
40 - 14999:- (15999:-)
46 - 18999:- (19999:-)
52 - 24999:-
Obs dessa levdatum och priser gäller endast Sony Center i Uppsala. Kan skilja något butik till butik.
Lite "NEWS".
Sony har tydligen börjat att skicka iväg w4500 till sina åf till de första som beställt på nätet.
Vi andra som handlat för det lägre inpriset (innan de höjde) får vackert vänta om inte Sony stoppar allt.
Då har jag betalt fått ordern bekräftad och åf fått den bekräftad av grossisten.
Ser inte bra ut...
Preldatum för de första W4500 är 9e, men man kan ju alltid hoppas på att de kommer tidigare.
Ni som handlade till det mysko priset får nog vänta ett par dagar extra iom att de apparaterna går vi disp.
Redigerat av marcYs, 03 September 2008 - 14:42.
Postad 03 September 2008 - 19:29
Postad 03 September 2008 - 19:36
Jag har europeisk W4210AEP och den har fungerande c-box. Borde vara likadant med denna. Samsung däremot är utan c-box på sina europamodellerJag bor för tillfället i Tyskland och tänkte inhandla en W4500. Någon som vet hur det fungerar med digitalmottagaren, kommer jag kunna ta emot Comhem-sändningar när jag flyttar tillbaka till Sverige igen eller är det olika mottagare beroende på vilket land de säljs i?
Postad 04 September 2008 - 08:07
Hej!Sony Centers Bokningspriser är dessa, (innan 10e Sept) (Ord priser i parantes.)
Jag har länge läst på detta forum för att få tips och råd,. Jag har följt denna tråd då även jag planerar att köpa TV snart, har dock svår beslutsvånda så vi får se när jag kommer till skott, Fast Sony har alltid varit en favorit....
Sen tänkte jag ge er som jobbar på Ericsson (eller Sony Ericsson) eller känner någon som gör det, ett tips, enligt senaste personalprislistan från 21/8 så är priserna på w4500 serien helt ok.
MVH
Hakvik
Redigerat av Hakvik, 04 September 2008 - 14:55.
Postad 04 September 2008 - 14:47
Redigerat av harrborg2, 04 September 2008 - 14:48.
Postad 04 September 2008 - 14:49
Får se om den kommer in den 10:e som dom har gett som preliminär leveransdatum. Gammal skeptiker som man är så tror jag att deras leveransdatum är ren sk*tsnack.
Postad 04 September 2008 - 14:57
Kan ju bero på att de alla är enskilda handlare.Man blir ju inte klok på Sonycentrarnas prissättning.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 September 2008 - 14:58.
Postad 05 September 2008 - 10:47
Postad 05 September 2008 - 20:13
Jag snackade med Sony Center i Sickla idag, de har aldrig hört talas om bokningspriser. I Sickla kostar 46" W4500 20999 kr. Är man snäll så får man till och med handla där. Det blir 46" W4500 för mig, men inte från dem.Sony Centers Bokningspriser är dessa, (innan 10e Sept) (Ord priser i parantes.)
Postad 05 September 2008 - 20:26
40"X4500 & 40"W4500 är väldigt "lika" ingen av de har RGB Dynamic LED BACKLIGHT. Det som skiljer dom åt är att 40"X4500 har Bravia Engine 2 PRO & 40"W4500 har bara Bravia Engine 2, sedan har båda Motionflow 100Hz ingen av de har Motionflow PRO 100Hz. X4500 har Deep Colour också & 4-HDMI Ingångar & W4500 har ingen Deep Colour & bara 3-HDMI ingångar. Framgår ganska bra i tabellen som finns med i PDF-dokumentet som Volvo70 länkade till.
Edit: Lägger med Tabellen i tråden.
https://www.minhembi...c_id=243807.jpg
46"X4500 drömmer jag om.
Himla tråkigt att 40" inte har LED backlight
Just 37-40" jag är ute efter...
Annars börjar det likna något!
Undrar hur betraktningsvinkeln är i färgerna. Modellerna innan har ju varit sisådär.
Postad 05 September 2008 - 21:32
Jag snackade med Sony Center i Sickla idag, de har aldrig hört talas om bokningspriser. I Sickla kostar 46" W4500 20999 kr. Är man snäll så får man till och med handla där. Det blir 46" W4500 för mig, men inte från dem.
Alla butiker sköter sin prissättning individuellt, som jag skrev, de där priserna gäller endast butiken i Uppsala.
40" = 15999:-, 46" = 19999:-, 52" = 24999:- är Uppsalabutikens ord. priser. (priserna jag skrev ovan är en W4500 kampanj)
Postad 06 September 2008 - 21:19
Nu har jag i alla fall bokat en på Webhallen för 14990:-. Får se om den kommer in den 10:e som dom har gett som preliminär leveransdatum. Gammal skeptiker som man är så tror jag att deras leveransdatum är ren sk*tsnack.
Jaja... nu har dom ändrat till den 11:e. Lär ju bli den 23:e till slut, det som många andra har angett som leveransdatum.
Postad 07 September 2008 - 13:29
Är det något som vet om man kan reservera saker på Netonnet?
Postad 07 September 2008 - 13:33
Postad 07 September 2008 - 20:25
Postad 08 September 2008 - 09:45
Jaja... nu har dom ändrat till den 11:e. Lär ju bli den 23:e till slut, det som många andra har angett som leveransdatum.
Ja, se nu! Nu har Webhallen ändrat till den 12:e. Blir det den 23:e kommer jag f*n köpa den från något annat ställe.
Postad 08 September 2008 - 10:02
Ja, se nu! Nu har Webhallen ändrat till den 12:e. Blir det den 23:e kommer jag f*n köpa den från något annat ställe.
Det verkar dessvärre som att alla håller samma leveransdatum (ungefär).
Min beställda tv har flyttats från den 9:e till den 11:e till den 12:e och nu slutligen till den 16:e...
Redigerat av leafgren, 08 September 2008 - 10:35.
Postad 08 September 2008 - 10:39
Postad 08 September 2008 - 10:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Sony KDL-46W4500 problem
2 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler