4 nya Sharp 1080 LCD tv'n - XD1E serien
4053 svar till detta ämne
Postad 14 mars 2007 - 09:20
axelman
-
axelman
-
Användare
-
-
162 inlägg
Ja det var tur att man fick den för 25000kr Undra varför dom höjde igen? Stoppade fel pris från början?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Jag tänkte just beställa, men märkte att priset gått upp med 1800 kr. Synd var det och därför fungerar jag nu på att köpa en från Tyskland. Är det några avvikelser Tyskland - Sverige på XD1E ?Det verkar lite enklare att köpa från Tyskland jmf med England, bortsett från språket. /axelman
Postad 14 mars 2007 - 10:23
J.Hedin
-
J.Hedin
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej alla
Jag har en fråga om Boxer. Har kabel tv nu med kass signal. En LC-37XD1E står på önskelistan (har dock inte helt bestämt mig en eftersom man får 50" plasma för samma pengar). Är det någon som har erfarenhet av XD1E med Boxer. Jag funderade på en Sagem PVR + Boxer eftersom vi behöver hårddisk. Blir det mycket sämre än att köra CA-modul? Sagem har RGB via scart.
Postad 14 mars 2007 - 11:50
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Ska få min andra 46a utbyttt nästa vecka eftersom jag är bortrest den här veckan.
3:e gången gillt får man hoppas...
Postad 14 mars 2007 - 13:20
Marlow
-
Marlow
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Ska få min andra 46a utbyttt nästa vecka eftersom jag är bortrest den här veckan. 3:e gången gillt får man hoppas...
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan ju undra vad Sharp gör med alla återlämnade exemplar? Fixar till problemen på dem eller bara cirkulerar dem till mindre kräsna köpare. Antagligen det senare.... Köper man en "ny" Sharp idag är väl risken stor att man får ett exemplar som redan ratats av fem köpare tidigare...
Postad 14 mars 2007 - 14:54
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
Ojoj då. Datorbutiken.com har nu höjt tillbaka sitt pris från 25195 SEK till 26995 SEK. Grattis till er som bokade när den låg nere i 25195 SEK.
Haha, kan tänka mig att någon prao-elev råkade trycka fel siffror på datorn när de sänkte ner den så kraftigt till 25195 SEK =)
<{POST_SNAPBACK}>
hmm, blir väldigt förbannad ifall jag ändå får den för 26995.. men de borde ju inte hända? Priset på min order står ju 25195 fortfarande..
<{POST_SNAPBACK}>
Tror ni att ni får några apparater då... 
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar inte så, datorbutiken ändrade idag sin prel. leverans till 19:e mars. Igår stod det 16:e
Postad 14 mars 2007 - 16:04
snav
-
snav
-
Användare
-
-
241 inlägg
Ska få min andra 46a utbyttt nästa vecka eftersom jag är bortrest den här veckan. 3:e gången gillt får man hoppas...
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan ju undra vad Sharp gör med alla återlämnade exemplar? Fixar till problemen på dem eller bara cirkulerar dem till mindre kräsna köpare. Antagligen det senare....
Köper man en "ny" Sharp idag är väl risken stor att man får ett exemplar som redan ratats av fem köpare tidigare...
<{POST_SNAPBACK}>
Köper inte datorbutiken upp dem och har "drive" under några dagar?
Postad 14 mars 2007 - 16:29
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Välkommen i gänget Hoppades oxå på tredje gången gillt men det sket sig. Nu har jag bönematan riktad mot LG och hoppas att de hör bön och att deras nya Y-serie kommer ut snart.
Postad 14 mars 2007 - 18:50
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan ju undra vad Sharp gör med alla återlämnade exemplar? Fixar till problemen på dem eller bara cirkulerar dem till mindre kräsna köpare. Antagligen det senare....
Köper man en "ny" Sharp idag är väl risken stor att man får ett exemplar som redan ratats av fem köpare tidigare...
<{POST_SNAPBACK}>
Köper inte datorbutiken upp dem och har "drive" under några dagar? 
<{POST_SNAPBACK}>
Haha, det lär märkas snart. Jag blir inte ett dugg förvånad om jag får en skärm med både banding och buzzning
Postad 14 mars 2007 - 19:38
myran79
-
myran79
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Ja, efter ha läst en del i denna tråd och efter en sväng in på Reference audio i helgen så har
jag lagt min beställning idag.
37" + hemleverans för 16 439:- kändes helt ok. Återkommer med omdömme när jag fått den.
Postad 15 mars 2007 - 06:31
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Min har då kommit fram nu under natten, så nu ska jag sova och hämta ut pjäsen när jag vaknar  Skriver senare om jag får ett bra exemplar eller inte.
Postad 16 mars 2007 - 09:21
Brelle
-
Brelle
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jajamän, då har man blivit en stolt ägare till en 46:a! Importerade den från England, från KrishAV vilket fungerade perfekt, det kan verkligen rekommenderas! 20 800:- +frakt. KrishAVJag matar skärmen från min HTPC, Fujitsu Siemens Scaleco E, och jag tycker att både bild och ljud är riktigt bra. Kabeltv från Tele2vision, inte den bästa leverantören men det finns ju inte så mycket att välja på i dagsläget. HDTV klipp blir ju löjligt bra men det antar jag att det blir på de flesta skärmarna. Jag kör med Hemmabio's inställningar på tv'n och det funkar riktigt bra i tv-läget men jag tycker inte det blir så bra i Windowsmiljön. Ni som kör HTPC, vad har ni för inställningar när ni kör i Windows? Jag kan ibland vid vissa scener se lite banding, horisontella, men det är inget som stör, iaf inte än så länge. Det är inte speciellt ofta detta syns. Ingen buzzing hörs. Seriernummret börjar på 701. Jag är som sagt riktigt nöjd med köpet!
Redigerat av Brelle, 16 mars 2007 - 10:43.
Postad 16 mars 2007 - 10:47
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Ett bra sätt att kolla om man har bandning som stör är att köra flOw på Ps3. Dyker man ner med "masken" ett par nivåer så det blir lite mörkare blått så syns dom tydligt som bara den.
Den först 46an jag hade hade två band. Ett tjockt på mitten och ett smalare nedanför.
Den jag har nu har flera smala över hela bilden. Hoppas jag får en bra i nästa vecka...
Brelle: Hur funkar din utbytesgaranti? Måste du skicka den till England om du vill ha den utbytt pga. bandningen eller fixar Sharp Sverige det åt dig?
Postad 16 mars 2007 - 11:24
axelman
-
axelman
-
Användare
-
-
162 inlägg
Jajamän, då har man blivit en stolt ägare till en 46:a! Importerade den från England, från KrishAV vilket fungerade perfekt, det kan verkligen rekommenderas! 20 800:- +frakt.
KrishAV
Jag matar skärmen från min HTPC, Fujitsu Siemens Scaleco E, och jag tycker att både bild och ljud är riktigt bra. Kabeltv från Tele2vision, inte den bästa leverantören men det finns ju inte så mycket att välja på i dagsläget. HDTV klipp blir ju löjligt bra men det antar jag att det blir på de flesta skärmarna.
Jag kör med Hemmabio's inställningar på tv'n och det funkar riktigt bra i tv-läget men jag tycker inte det blir så bra i Windowsmiljön. Ni som kör HTPC, vad har ni för inställningar när ni kör i Windows?
Jag kan ibland vid vissa scener se lite banding, horisontella, men det är inget som stör, iaf inte än så länge. Det är inte speciellt ofta detta syns. Ingen buzzing hörs. Seriernummret börjar på 701.
Jag är som sagt riktigt nöjd med köpet! 
<{POST_SNAPBACK}>
hej ktd Hoppas bandingen försvinner. Hur mycket blir det i frakt? Hur ordnade du betalningen? /axelman
Postad 16 mars 2007 - 11:31
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Jag kör med Hemmabio's inställningar på tv'n och det funkar riktigt bra i tv-läget men jag tycker inte det blir så bra i Windowsmiljön. Ni som kör HTPC, vad har ni för inställningar när ni kör i Windows?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan svara generellt. Om man t.ex. kör Nvidia kort i sin HTPC finns det i dess kontrollpanel inställningar för video. Detta är mkt bra då man kan göra inställningar för det som endast gäller just video, d.v.s TV, DVD, e.t.c. i.o.m. detta kan man ha en färgmättnad/temperatur i vanliga Windows och en som gäller när man ser video i någon form. Normalt är att man vill ha mera blå ton på färgtempen när man har enbart windows framför sig. Jag har min videodel mycket när 6500k och windows ligger mer åt 8700k. Smidigt
Postad 16 mars 2007 - 11:41
Brelle
-
Brelle
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Brelle: Hur funkar din utbytesgaranti? Måste du skicka den till England om du vill ha den utbytt pga. bandningen eller fixar Sharp Sverige det åt dig?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är inte riktigt säker här faktiskt men jag skulle nog tro att Sharp Sverige inte tar i detta. Detta problemet är dock ganska lindrigt på mitt ex så jag kommer inte bråka om det... iaf inte om det inte skulle bli värre eller några andra problem skulle dyka upp. Om jag förstått det hela rätt så tar Sharp Sverige hand om mindre fel/lagningar medans större kräver en retur till England. KrishAV lovade dock stå för halva rerturfrakten om jag inte skulle vara nöjd.
Postad 16 mars 2007 - 11:48
Brelle
-
Brelle
-
Amatör
-
-
62 inlägg
hej ktd
Hoppas bandingen försvinner. Hur mycket blir det i frakt? Hur ordnade du betalningen?
/axelman
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle den lilla bandingen som finns försvinna så är tv'n perfelt! ;o) Fraktkostnaden vet jag inte riktigt ännu, jag har beställt den på företagets konto, jag räknar dock med ca 1000:- Har inte fått räkningen ännu. I de 20 800:- så är iaf en extra £45 dragna, då ställer de tv'n på en måttanpassad pall och slår in försändelsen i svart plast. Det kändes bättre och säkrare. Annars så blir det bara som ett löst kolli. Betalningen skedde med Visa kort, inga problem alls. Jag skickade över en kopia på körkortet sen var det inga problem. John på KrishAV är/var verkligen bra att ha att göra med.
Postad 16 mars 2007 - 12:52
Brelle
-
Brelle
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag kan svara generellt. Om man t.ex. kör Nvidia kort i sin HTPC finns det i dess kontrollpanel inställningar för video. Detta är mkt bra då man kan göra inställningar för det som endast gäller just video, d.v.s TV, DVD, e.t.c.
i.o.m. detta kan man ha en färgmättnad/temperatur i vanliga Windows och en som gäller när man ser video i någon form. Normalt är att man vill ha mera blå ton på färgtempen när man har enbart windows framför sig.
Jag har min videodel mycket när 6500k och windows ligger mer åt 8700k.
Smidigt
<{POST_SNAPBACK}>
Det verkar intressant. Du kan inte ha ett läge för windows miljö och sedan ett annat på mediacentret? Jag kan inte test nu men jag ska pilla lite ikväll. Han någon annan några andra inställninga på själva tv'n så tar jag gärna emot dem oxå.
Postad 16 mars 2007 - 14:04
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
[quote name='Brelle' date='Mar 16 2007, 12:52 '] [quote] Det verkar intressant. Du kan inte ha ett läge för windows miljö och sedan ett annat på mediacentret? Jag kan inte test nu men jag ska pilla lite ikväll. Han någon annan några andra inställninga på själva tv'n så tar jag gärna emot dem oxå.  <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Har tyvärr ingen erfarenhet av MS Mediacenter. Däremot är det ju video som visas så det bör täckas in av rutinen i Nvidia Kontrollpanel det också.
Postad 16 mars 2007 - 14:08
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
[quote name='The Real Mr x' date='Mar 16 2007, 15:04 '] [quote name='Brelle' date='Mar 16 2007, 12:52 '] [quote] Det verkar intressant. Du kan inte ha ett läge för windows miljö och sedan ett annat på mediacentret? Jag kan inte test nu men jag ska pilla lite ikväll. Han någon annan några andra inställninga på själva tv'n så tar jag gärna emot dem oxå.  <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Har tyvärr ingen erfarenhet av MS Mediacenter. Däremot är det ju video som visas så det bör täckas in av rutinen i Nvidia Kontrollpanel det också. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Jo man brukar kunna ändra för overlay, och det inkluderar ju video.
Postad 16 mars 2007 - 18:04
Unregisteredb51f4b4a
-
Unregisteredb51f4b4a
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
OMG! Såg nyss att voxon har 52" till 33.000:- jag fick min levererad igår, och jag betalade 37.900kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asså!!! lixom!!! jag menar!!! 5000kr
Jag vill ångra köpet!!! Den buzzar iaf och den har förmodligen banding...har inte kunnat kontrolera d, men jag har sett lite bandin giaf...tror jag d va iaf.
Ska jag köra ett återköp? Kan jag? Får jag?
Vad tycker ni att jag ska göra?
Redigerat av Unregisteredb51f4b4a, 16 mars 2007 - 18:44.
Postad 16 mars 2007 - 21:46
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
haha, lugna dig lite grabben.
köpte du den på distans så har du 14 dagars ångerrätt...
Postad 17 mars 2007 - 00:50
Unregisteredb51f4b4a
-
Unregisteredb51f4b4a
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jojo! d vet jag...men det gäller väll bara om paketet är oöppnad?
Kan jag bara lämna tillbaka den o säga...jag ångrar mig?
Vad tycker ni att jag ska göra?
Postad 17 mars 2007 - 14:02
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
jag har iaf köpt en lcd från inwarehouse som jag packade upp, fann två lysande pixlar och skickade tillbaka med hänvisning till ångerrätt.
Postad 17 mars 2007 - 19:33
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
ska bara säga att min nylevererade 46:a är absolut felfri. ingen banding/buzzning/döda pixlar etc.. den är helt gudomlig \o/.. tom med analog kabeltv är bildkvaliten kanon
enda jag undrar är vad funktionerna OPC och Action mode gör? de sätts på under luckan på fjärrkontrollen
Postad 17 mars 2007 - 20:09
Buck Rogers
-
Buck Rogers
-
Användare
-
-
177 inlägg
Har följt denna och england tråden ett tag. Ni som har köpt från London är modiga. Själv skulle jag inte chansa speciellt när det är rena lotto att få en skärm som inte har banding och buzzing. Även om företaget, Krishav idetta fall står för halva frakten om man inte skulle vara nöjd. Finns folk här som har bytt ut sina skärmar 3-4gg.
Krishav tar £155 i frakt och det räcker att man byter ut sin defekta skärm en gång så blir det en dålig affär.
Då har man betalt ca 24000kr och ca 3500kr till får man en Svensk såld med 2års garanti och du kan byta ut den för 0kr tills du är nöjd.
Så tänkte jag och avstod från köp från London. Istället blir det en Pioneer 507XA från Dustin.
Självklart kan man vinna på lotto ibland
Postad 17 mars 2007 - 21:30
Unregistered457e76fb
-
Unregistered457e76fb
-
Användare
-
-
151 inlägg
ska bara säga att min nylevererade 46:a är absolut felfri. ingen banding/buzzning/döda pixlar etc.. den är helt gudomlig \o/.. tom med analog kabeltv är bildkvaliten kanon
enda jag undrar är vad funktionerna OPC och Action mode gör? de sätts på under luckan på fjärrkontrollen
<{POST_SNAPBACK}>
Var köpte du den?
Postad 18 mars 2007 - 07:04
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Så då har man fått sin 46" från datorbutiken. Jag hade tur, fick inget buzzing eller banding och ingen död pixel. Det var en 702 jag fick. Lånade en polares Xbox360 och spelade gears of war och det var så mäktigt
Redigerat av New Player, 18 mars 2007 - 07:05.
Postad 18 mars 2007 - 10:10
MarcusS
-
MarcusS
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Sitter med oerhörda samvetskval och väljer mellan att införskaffa antingen en Sharp 52" eller en Sony KDL-46X2000.
Just nu vet jag varken ut eller in, Sharpen ser ju riktigt trevlig ut på pappret men när man läser tråden här så verkar det vara väldigt många som har haft problem med banding och buzzing. Sharpen en något fulare design i mitt tycke, men ska man väga in det i ett tv-köp...
Är det någon av alla er som köpt Sharp som gjort riktiga jämförelser med Sony's X-serie?
Mottager gärna lite åsikter i frågan...
Turordningen på användande kommer att vara dator, X-Box 360, film och sist tv. Om jag har läst specificationerna rätt så verkar det vara som så att jag måste hålla på att byta kablar om jag köper Sharp och vill köra komponent, stämmer det?
Budgeten ligger runt 40k, inte så att det ligger bergfast där men skulle helst vilja hålla mig under det.
Så, vad tycker alla tv-tyckare här, ska jag slå till på en Sharp eller en Sony, eller kan det tom vara så att jag missat någon annan tillverkares drömlcd?
Redigerat av MarcusS, 18 mars 2007 - 10:14.
Postad 18 mars 2007 - 10:21
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
OPC känner av hur ljust du har i rummet å kalibrerar tvn efter det. Dock tycker jag inte det fungerar speciellt bra, så den funktionen har jag avstängd. Action-knappen vettekatten faktiskt, blir nog till att öppna manualen å kolla, men orka gå ner i källaren å hämta den Jag använde nån HDTV kalibreringsfil som jag streamade till tvn å så började jag ställa in bilden. Måste säga att det funkar riktigt bra. Bilden blir grym. Inställningarna jag kör med är följande: Bakgrundsbelysning 0 Kontrast 26 Ljus -5 Kontrast -1 Färgnyans 0 Skärpa 10 Färgtemp Mellan Svart Till D. brusred AV truD® Till Kör dom inställningarna på komponent/vga ingången
Postad 18 mars 2007 - 10:27
axelman
-
axelman
-
Användare
-
-
162 inlägg
[quote name='MarcusS' date='Mar 18 2007, 11:10 '] Sitter med oerhörda samvetskval och väljer mellan att införskaffa antingen en Sharp 52" eller en Sony KDL-46X2000. Just nu vet jag varken ut eller in, Sharpen ser ju riktigt trevlig ut på pappret men när man läser tråden här så verkar det vara väldigt många som har haft problem med banding och buzzing. Sharpen en något fulare design i mitt tycke, men ska man väga in det i ett tv-köp... Är det någon av alla er som köpt Sharp som gjort riktiga jämförelser med Sony's X-serie? Mottager gärna lite åsikter i frågan... Turordningen på användande kommer att vara dator, X-Box 360, film och sist tv. Om jag har läst specificationerna rätt så verkar det vara som så att jag måste hålla på att byta kablar om jag köper Sharp och vill köra komponent, stämmer det? Budgeten ligger runt 40k, inte så att det ligger bergfast där men skulle helst vilja hålla mig under det. Så, vad tycker alla tv-tyckare här, ska jag slå till på en Sharp eller en Sony, eller kan det tom vara så att jag missat någon annan tillverkares drömlcd? <{POST_SNAPBACK}> Hej MarcusS Vi är många som försöker bestämma oss. Du kan ju också avvakta det som kommer från bl a Samsung och LG. De har ju några modeller med Inbyggd Digitalmottagare och 1080P-upplösning. Själva hade vi bestämt oss för en XD1E 46", men när vi skulle beställa så hade leverantören, Datorbutiken.com, höjt priset med 1800 kr. Vi är därför tillbaka i vankelmodets träsk. /axelman
Postad 18 mars 2007 - 13:52
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Blir antingen en Samsung, LG eller Toshiba! Toshiba 52LX177 http://www.tacp.tosh...p?model=52lx177
Postad 18 mars 2007 - 14:16
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
Så då har man fått sin 46" från datorbutiken. Jag hade tur, fick inget buzzing eller banding och ingen död pixel. Det var en 702 jag fick. Lånade en polares Xbox360 och spelade gears of war och det var så mäktigt 
<{POST_SNAPBACK}>
Vafan min har inte kommit i lager än!
Postad 18 mars 2007 - 14:17
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Opc anpassar bilden efter ljusförhållandet i rummet och action tror jag är 4ms? 6ms annars?
Postad 18 mars 2007 - 15:22
whitepointer
-
whitepointer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
hmm...undrar jag om man ska ha lite is i kistan o se om inte priset på 46an sjunker ytterligare några tusenlappar när nu de nya modellerna kommer i vår
Postad 18 mars 2007 - 20:21
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
hmm...undrar jag om man ska ha lite is i kistan o se om inte priset på 46an sjunker ytterligare några tusenlappar när nu de nya modellerna kommer i vår 
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan vänta 1 år och få lika tv för flera tusenlappar mindre, så är de ju alltid
Postad 19 mars 2007 - 09:27
axelman
-
axelman
-
Användare
-
-
162 inlägg
Jajamän, då har man blivit en stolt ägare till en 46:a! Importerade den från England, från KrishAV vilket fungerade perfekt, det kan verkligen rekommenderas! 20 800:- +frakt.
KrishAV
Jag matar skärmen från min HTPC, Fujitsu Siemens Scaleco E, och jag tycker att både bild och ljud är riktigt bra. Kabeltv från Tele2vision, inte den bästa leverantören men det finns ju inte så mycket att välja på i dagsläget. HDTV klipp blir ju löjligt bra men det antar jag att det blir på de flesta skärmarna.
Jag kan ibland vid vissa scener se lite banding, horisontella, men det är inget som stör, iaf inte än så länge. Det är inte speciellt ofta detta syns. Ingen buzzing hörs. Seriernummret börjar på 701.
Jag är som sagt riktigt nöjd med köpet! 
<{POST_SNAPBACK}>
Hej BRELLE Fungerar allt som det skall? Du fick väl sätta dit en ny kontakt som passar i våra eluttag? Har du fått tag i någon svensk bruksanvisning? Du kanske klarar dig med den engelska? Har du behövt modifiera något annat ? /axelman
Postad 19 mars 2007 - 09:43
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag har fortfarande ett ärende på gång angående min 42:a och nu har det tillkommit ett nytt fenomen. Ibland så hänger den sig och bilden försvinner, knapptryckningar på fjärr eller direkt på tv hjälper inte och det går inte ens att stänga av. Det enda som finns att göra är att dra ut kontakten och sen sätta i kontakten och starta upp tn'n igen. Detta har väl hänt en fem gånger den senaste månaden.
Någon annan som råkat ut för samma sak?
Postad 19 mars 2007 - 09:51
ekjavel
-
ekjavel
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag har fortfarande ett ärende på gång angående min 42:a och nu har det tillkommit ett nytt fenomen. Ibland så hänger den sig och bilden försvinner, knapptryckningar på fjärr eller direkt på tv hjälper inte och det går inte ens att stänga av. Det enda som finns att göra är att dra ut kontakten och sen sätta i kontakten och starta upp tn'n igen. Detta har väl hänt en fem gånger den senaste månaden.
Någon annan som råkat ut för samma sak?
<{POST_SNAPBACK}>
Inte än, men med min tur så dyker det väl upp när jag fått byta min tv igen
Postad 19 mars 2007 - 10:12
maghed32
-
maghed32
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hejsan alla!
Jag har ett irriterande ljud från min nyss hemkomna 42:a som uppkommer när TVn är avstängd! Så fort jag stänger av TVn så kommer det ett tjut bak ifrån TVn och sedan försvinner det när man startar den igen. Det är inte så högt i volym, men nog för att vara irriterande! Är det någon som känner igen detta fenomen? Det är väl inte detta ni menar med buzzing?
Förutom detta oljud så har jag inte hittat något fel på den. Jag har inte letat tokigt mycket men än så länge har jag inte hittat några felande pixlar eller någon banding, finns en antydan till banding vid en viss nyans av grå men inget som syns vid tv tittandet. Så jag är överlag nöjd.
Postad 19 mars 2007 - 10:14
Brelle
-
Brelle
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hej BRELLE
Fungerar allt som det skall? Du fick väl sätta dit en ny kontakt som passar i våra eluttag? Har du fått tag i någon svensk bruksanvisning? Du kanske klarar dig med den engelska?
Har du behövt modifiera något annat ?
/axelman
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, Ja, allt funkar bra. Efter lite mailade ibörjan av affären så gick det hela smidigt och enkelt. Som sagt tidigare så kan man urskilja lite lite banding vid vissa, speciellt mörka, scener. Inget som stör mig nämnvärt. Ingen buzzing. Serie # 701... Man fick givetvis ingen svensk manual men den har jag laddat ner här. Sharp bruksanvisningarSladden är lös och därmed lätt att byta ut. Från KrishAV så skickade de med en "svensk" sladd och den passadde perfekt så jag har inte bytt eller modifierat något på min tv. Även om jag sett andra som är lite tveksamma till att importera sin lcd så skulle jag iaf göra det igen om jag skulle ha haft gjort om affären. För de pengarna som jag sparade på min affär så har jag nu beställt en PS3. Har du fler frågor så försöker jag gärna svara, // Brelle
Postad 19 mars 2007 - 10:18
Brelle
-
Brelle
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hejsan alla!
Jag har ett irriterande ljud från min nyss hemkomna 42:a som uppkommer när TVn är avstängd! Så fort jag stänger av TVn så kommer det ett tjut bak ifrån TVn och sedan försvinner det när man startar den igen. Det är inte så högt i volym, men nog för att vara irriterande! Är det någon som känner igen detta fenomen? Det är väl inte detta ni menar med buzzing?
Förutom detta oljud så har jag inte hittat något fel på den. Jag har inte letat tokigt mycket men än så länge har jag inte hittat några felande pixlar eller någon banding, finns en antydan till banding vid en viss nyans av grå men inget som syns vid tv tittandet. Så jag är överlag nöjd.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, Jo, det är en typ av buzzing du har isf. En verkar uppträda som du säger när tv'n står i standby och den andra när du sänker bakgrundsbelysningen. Min är tyst både på och av... ett litet pipande kan dock höras ibland när man byter kanal men sen försvinner det direkt. // Brelle
Postad 19 mars 2007 - 10:19
sm0pjr
-
sm0pjr
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej Alla glada XD1E ägare...
Är det någon som har några tips?
Jag har nu ägt en Sharp 42" XD1E i ca 1 vecka, Köpt av radiohandlaren
på Ekerö som redan hunnit sänka priset på den yttligare 1 tusenlapp
Allt verkar fin fint, inget Buzz eller Banding problem vad jag kan se/höra..
Men 1080P !!!
Jag kopplade förra helgen in min dator, P4 3GHZ med ATI Radeon 9800, DVI-> HDMI-kabel 5 m (kjell&Co) till EXT5 efter mycket pillade fick jag bild...(Tipset om Reduce DVI freq. fungerade) men sedan behövde jag boota om datorn..och sedan dess ingen bild via denna kabel...varken på EXT5 eller EXT6
Frågor:
1. Kan man prova 720P? Vilken upplösning skall jag ställa kortet i då, 1360x768, 1280x768 eller..
2. "Native" Upplösning? Efter en del pillande börjar fundera på det begreppet...om man ställer in att
man har en Plug-Play Skärm med max.upplösning 1920x1080 60HZ och struntar i att kryssa i rutor med 720p 1080i resp. 1080P... är det möjligt att få bild då?
Gick och köpte en ny DVD med HDMI och "Uppskalning" i veckan då min gamla så lägligt gav upp för 3 veckor sedan..NeoDigits Helios H4000 fungerar utmärkt i alla möjliga lägen 576P, 720P, 1080i på både EXT5 och EXT6 men inte i 1080P ..då får jag den vita rutan om
OBS! Utom Räckhåll
3. Finns det olika HDMI kablar..typ Single channel/Dual channel precis som med DVI? Och lönar det sig att prova att byta kabel, (Supra?) då det kanske är den medföljda kablen som ger detta problem?
4. Beträffande 1080i? Visst ger 1080i 1920x1080 unika pixlar på skärmen dock bara med en lägre uppdatering eller har jag missförstått 1080i.
Många frågor och en lång text men om någon har ett endaste tips så uppskattar jag det..
Eller kan det vara så att min Sharp "hemska tanke" är trasig på något sätt när det gäller 1080p då
den uppenbarligen klarar att visa 1080i via DVD:n ?
Mvh
/Ken
Redigerat av sm0pjr, 19 mars 2007 - 20:38.
Postad 19 mars 2007 - 10:58
maghed32
-
maghed32
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hejsan alla!
<{POST_SNAPBACK}>
Hej,
Jo, det är en typ av buzzing du har isf. En verkar uppträda som du säger när tv'n står i standby och den andra när du sänker bakgrundsbelysningen.
Min är tyst både på och av... ett litet pipande kan dock höras ibland när man byter kanal men sen försvinner det direkt.
// Brelle
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm... undrar om det är värt att felanmäla och få den utbytt. Man vill ju ha en felfri vara när man betalt så mycket för den och det finns ju uppenbarligen felfria exemplar att få tag i.
Postad 19 mars 2007 - 12:13
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Så, vad tycker alla tv-tyckare här, ska jag slå till på en Sharp eller en Sony, eller kan det tom vara så att jag missat någon annan tillverkares drömlcd? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Jodu! Livsfarlig fråga..Jag gillar Sharp, men om du börjar prata dröm skärmar..så får du göra en sökning på Planar i forumet. finns en bra tråd om deras nya fullhd... Det är en dyrare men verkar det som outstandig TV. hade jag haft lite mer pengar hade den varit min..Nu skall det för mig bli Sharp istället...
Postad 19 mars 2007 - 15:27
MarcusS
-
MarcusS
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
[quote name='Marcus B.' date='Mar 19 2007, 13:13 '] Så, vad tycker alla tv-tyckare här, ska jag slå till på en Sharp eller en Sony, eller kan det tom vara så att jag missat någon annan tillverkares drömlcd? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Jodu! Livsfarlig fråga..Jag gillar Sharp, men om du börjar prata dröm skärmar..så får du göra en sökning på Planar i forumet. finns en bra tråd om deras nya fullhd... Det är en dyrare men verkar det som outstandig TV. hade jag haft lite mer pengar hade den varit min..Nu skall det för mig bli Sharp istället... <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Såg precis Planar tråden, det där verkade vara en riktigt trevlig serie. Får nog ta och titta in närmre på 47". Det känns som man ökar budgeten för varje gång man ser något som höjer ha-begäret i kroppen.
Postad 19 mars 2007 - 15:43
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
hehe!
Postad 19 mars 2007 - 16:51
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
 Sharp kommer tydligen släppa en XL1E-serie i Juni för den tyska marknaden.
Redigerat av Zerox_no1, 19 mars 2007 - 23:33.
Postad 19 mars 2007 - 16:58
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Det är väl den med 100 hz?
Har diskuterats tidigare i denna tråd
Postad 19 mars 2007 - 16:59
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Ja, 100hz och HDMI 1.3.
Missade den delen!
Redigerat av Zerox_no1, 19 mars 2007 - 17:00.
Postad 19 mars 2007 - 17:39
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg

Sharp kommer tydligen släppa en XL1E-serie i Juni för den tyska marknaden. Enligt Enator på AVFUK så kommer serien att heta XD1 här hemma infon fick han i ett e-mail från Sharp Sweden.
Svensk info borde komma snart tycker man!
<{POST_SNAPBACK}>
Sorry jag sa inte att den kommer att heta XD1 utan XL1E och mailet finns i denna tråd oxå  Edit: eller i HD1E tråden
Redigerat av Enator, 19 mars 2007 - 17:44.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|