Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

4 nya Sharp 1080 LCD tv'n - XD1E serien

4053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-37XD1E (TV) 1 8,7 (19) Inga priser
Sharp Aquos LC-42XD1E (TV) 1 9,11 (53) Inga priser
Sharp Aquos LC-46XD1E (TV) 1 8,99 (71) Inga priser
Sharp Aquos LC-52XD1E (TV) 0 8,93 (14) Inga priser
Sharp Aquos LC-42XD1EA (TV) 1 8,95 (20) Inga priser
64 relaterade trådar
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 15 år sedan
Död pixel på Sharp 46" XD1E (16 inlägg) 16 år sedan
Har du haft problem med din Sharp XD1E? (197 inlägg) 16 år sedan
LCD-TV 1080P som funkar med media-PC? (11 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 - ljud på en Sharp 46XD1E (17 inlägg) 16 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 16 år sedan
Sony vs. Sharp (72 inlägg) 16 år sedan
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg) 17 år sedan
Inställningar för : Sharp LC-42XD1E (27 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E. Ljudkvalitet. (1 inlägg) 17 år sedan
Sharp eller pioneer (21 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1EA (8 inlägg) 17 år sedan
Datorbild från Sharp XD1E (6 inlägg) 17 år sedan
37/40" LCD - Sharp XD1E, Sharp X20E eller Sony D3000? (1 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46D3000 eller Sharp LC-42XD1EA? (8 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46W2000 eller Sharp LC-46XD1E ? (84 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E eller Sony KDL-46W2000 (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E (51 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC46XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp aquos Sharp aquos lc-42xd1ea, Fel eller? (14 inlägg) 17 år sedan
Viaccess CA modul (12 inlägg) 17 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Sharp 42XD1E, pålitlig TV eller skräp? (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E el Samsung LE-52M87BD (3 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46D3000 vs Sharp LC-46XD1E vs LG 42LY95 (4 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor kring LC-42XD1E (16 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E eller Sony KDL-40W2000 (37 inlägg) 17 år sedan
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg) 17 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 17 år sedan
PC till Sharp LC-42XD1E (17 inlägg) 17 år sedan
radera denna tråd... (0 inlägg) 17 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg) 17 år sedan
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E. PS3 & Bildinställning. (5 inlägg) 17 år sedan
LG 47LB2RF eller Sharp LC-46XD1E ? (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken LCD >50" ska jag välja? (18 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E & Pixelgaranti (2 inlägg) 17 år sedan
Köptips för ny 46" (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp 46XD1E, utomlands eller i sverige (5 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung, Sony eller Sharp? (1 inlägg) 17 år sedan
Val av LCD - Sharp XD1E, Samsung F71, Sony W2000 (47 inlägg) 17 år sedan
SHARP LC-52XD1E - Har den pixel mapping? (3 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (0 inlägg) 17 år sedan
sharp 42xd1e eller 46xd1e (7 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja och varför? (7 inlägg) 17 år sedan
Dagens och morgondagens TV? (14 inlägg) 17 år sedan
Sony X2000 46" eller Sharp 52" (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp 46XD1E, HDMI (6 inlägg) 17 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 18 år sedan
LG 42lb2r eller Samsung LE-40f71 (17 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-40F71BX eller SONY KDL-40W2000 ? (328 inlägg) 18 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 18 år sedan
LG 42LB2R Eller Sharp LC-42xd1e? (22 inlägg) 18 år sedan
LCD 46" tummare - Stora prisskillnader (17 inlägg) 18 år sedan
46 tum LCD vs 50 tum plasma (13 inlägg) 18 år sedan
LG 37LB2R eller Sharp LC-37XD1E (6 inlägg) 18 år sedan
Vilken är bäst? (5 inlägg) 18 år sedan
Sharp/Sony/Samsung (2 inlägg) 18 år sedan
Alternativen 1080p LCD skärmar. (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 19 mars 2007 - 19:10

pulsar
  • pulsar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu är man ägare av 46:an, trevlig som tusan ju, trots några initiala problem. Funkade i ett dygn, sen ville den inte starta. Lämnade in den i fredagsmorse och hämtade den idag (måndag) och fungerar fint. De hade fått byta main board. De passade även på att uppgradera firmware från v2.19 till 2.27. Någon som har en change log för dessa firmware? De visste inte på reparations-stället. serial 7028...

Men jag får inte till pixelmappningen (DVI-HDMI). Kör en DVI->HDMI adapter i datorn och sedan en HDMI kabel (Supra), och varken med overscan eller full täcks i närheten av hela bilden. Någon som vet vad det beror på? Några saker jag bör prova?

Postad 19 mars 2007 - 20:59

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Starting from June 2007 the Sharp AQUOS LC-46XL1E and the Sharp AQUOS LC-52XL1E for 2.799 and/or 3.799 euro are available in the trade.

Rätt bra listpriser på XL1E måste man säga! I Tyskland alltså...

Postad 19 mars 2007 - 21:16

pulsar
  • pulsar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Men jag får inte till pixelmappningen (DVI-HDMI).  Kör en DVI->HDMI adapter i datorn och sedan en HDMI kabel (Supra), och varken med overscan eller full täcks i närheten av hela bilden. Någon som vet vad det beror på? Några saker jag bör prova?

<{POST_SNAPBACK}>

Det löste sig, att köra DVI från dockningsstationen till en laptop verkar vara problemet. Kan vara bra att veta. Funkar perfekt om jag kör från vanlgia stationära datorn. Helnöjd. Helt fantastiskt faktiskt :(

Postad 19 mars 2007 - 23:31

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0
;)
Blev nog lite blindad av alla modellbeteckningar.

Tyckte jag kände igen nicket! :D

Sorry jag sa inte att den kommer att heta XD1 utan XL1E och mailet finns i denna tråd oxå  :rolleyes:

Edit:
eller i HD1E tråden  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 20 mars 2007 - 11:24

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Datorbutiken har nu satt leveransdatum okänt :) Får nog vänta ett bra tag till på min 46:a..
Sharp har problem att få fram skärmar sa dom när jag mailade datorbutiken.
Blir mer och mer sugen på nå annat hmm..

Postad 20 mars 2007 - 12:26

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Technistore har den ju på lager o med hemleverans för 299

Postad 20 mars 2007 - 12:39

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Nu har min affärsinnehavare(där jag köpte tv´n) varit med hem och lyssnat på Buzzningen(bakgrundsbelysningen) på min 46:a. Han skakade på huvudet och sa att jag ska inte acceptera detta oljud. Han ska kontakta Sharp och höra av sig till mig snarast. Vi får vänta och se vad han säger. Direkt när jag vet något så får ni höra det här på forum.

Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 20 mars 2007 - 12:40.

Postad 20 mars 2007 - 12:53

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Technistore har den ju på lager o med hemleverans för 299

<{POST_SNAPBACK}>

Men min är bokad för 25 195 kr på db :)
Så vill ju helst inte släppa de priset bara för att få den lite snabbare..

Redigerat av stefffe, 20 mars 2007 - 13:05.

Postad 20 mars 2007 - 13:19

ekjavel
  • ekjavel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har nu pratat med sharpsupport på tele. Är som sagt inne på min andra 46"xd1e. Den jag har nu lever om om man inte har bakgrundsbelysningen på max, vilket gör att den även lever om när man byter kanal. Kan någon bekräfta att dom har en helt tyst xd1e?

Enligt sharp sverige så var det helt enkelt något som jag nästan fick räkna med, dock om den levde om när den stod standy så skulle den in på rep. Jag blir frustrerad, man kan inte betala 30k för en tv som bara är tyst när bakgrundsbelysningen står på max.

Så kom igen ni alla som har en, någon som har en som är helt tyst?

Postad 20 mars 2007 - 14:56

clayleg
  • clayleg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft min XD1E 42" i ca 1 vecka nu och är nöjd av det jag sett så här långt. Dock har jag stört mig på att den helt plötsligt tappar bilden och blir svart i ca 3-5 sek men sen kommer bilden tillbaks som om inget har hänt. Jag har bara märkt av det när jag spelat på min XBOX360 men min sambo hävdar att det även hänt då hon kikat på TV. Det händer inte så ofta, kanske 1-2 ggr per dag men är ju något irriterande... Försökte söka igenom tråden och såg att någon till haft liknande problem men jag hittade inget som tyder på att de lyckats lösa problemet själva. Är väl ett ärende för Sharp förmodligen?

Sen tycker jag att bilden blir "blaskig" om man står upp eller går lite på sidan av TVn och kikar. Iofs så kikar man ju aldrig på skärmen i de lägena. Ska verkligen bilden ändra karaktär av att man bara tar några steg åt sidan ca 3-4 m bort från skärmen?

Postad 20 mars 2007 - 15:46

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har nu pratat med sharpsupport på tele. Är som sagt inne på min andra 46"xd1e. Den jag har nu lever om om man inte har bakgrundsbelysningen på max, vilket gör att den även lever om när man byter kanal. Kan någon bekräfta att dom har en helt tyst xd1e?

Enligt sharp sverige så var det helt enkelt något som jag nästan fick räkna med, dock om den levde om när den stod standy så skulle den in på rep. Jag blir frustrerad, man kan inte betala 30k för en tv som bara är tyst när bakgrundsbelysningen står på max.

<{POST_SNAPBACK}>

Min 46a är helt knäpptyst när den är av och på alla olika bakgrundsbelysningar (bor i Sundbyberg om du vill komma och lyssna :). Serienummer 702xx. Men istället har jag två ljusare band på tvn så jag har felanmält den men kan väl ge mig den på att jag kommer få en som låter när jag får en ny..

Det måste kosta Sharp enorma pengar med alla dessa returer och framförallt det försämrade ryktet som dom drar på sig i och med den här serien.

Postad 20 mars 2007 - 15:52

ekjavel
  • ekjavel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Min 46a är helt knäpptyst när den är av och på alla olika bakgrundsbelysningar (bor i Sundbyberg om du vill komma och lyssna :). Serienummer 702xx. Men istället har jag två ljusare band på tvn så jag har felanmält den men kan väl ge mig den på att jag kommer få en som låter när jag får en ny..

Det måste kosta Sharp enorma pengar med alla dessa returer och framförallt det försämrade ryktet som dom drar på sig i och med den här serien.

<{POST_SNAPBACK}>

Bor i Umeå så det blir lite svårt :rolleyes: Men skönt att veta att någon har en tyst tv iaf... Då blir det väl att byta igen.

Postad 20 mars 2007 - 15:54

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hej!

Har haft min XD1E 42" i ca 1 vecka nu och är nöjd av det jag sett så här långt. Dock har jag stört mig på att den helt plötsligt tappar bilden och blir svart i ca 3-5 sek men sen kommer bilden tillbaks som om inget har hänt. Jag har bara märkt av det när jag spelat på min XBOX360 men min sambo hävdar att det även hänt då hon kikat på TV. Det händer inte så ofta, kanske 1-2 ggr per dag men är ju något irriterande... Försökte söka igenom tråden och såg att någon till haft liknande problem men jag hittade inget som tyder på att de lyckats lösa problemet själva. Är väl ett ärende för Sharp förmodligen?

Sen tycker jag att bilden blir "blaskig" om man står upp eller går lite på sidan av TVn och kikar. Iofs så kikar man ju aldrig på skärmen i de lägena. Ska verkligen bilden ändra karaktär av att man bara tar några steg åt sidan ca 3-4 m bort från skärmen?

<{POST_SNAPBACK}>

Att TVn blir svart ibland från xboxen har jag läst om flera som har det problemet här och på avsforum. Någon påstod att Sharp kände till det och att han hade fått byta en del i TVn så hade det löst sig, tror det på avsforum.com.

Sen om blaskigheten så kan jag bara hålla med. Så fort jag reser mig upp eller kikar ordentligt snett på tvn (46a) så är svärtan så gott som borta och det ser helt enkelt inte bra ut. Detta är något jag kan acceptera då det är ok om man sitter framför tvn eller 2-3m rakt åt sidorna, men det är ändå konstigt att andra tvs är så mycket bättre på just den här biten.

Postad 20 mars 2007 - 16:05

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Bor i Umeå så det blir lite svårt :) Men skönt att veta att någon har en tyst tv iaf... Då blir det väl att byta igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Gör så, tycker inte man ska nöja sig om det är uppenbara fel på en så dyr pryl. Efter 3e gången om den fortfarande inte är felfri har man väl rätt att häva köpet oavsett vad så då lär man ju ta sig en funderare på hur man ska göra.

Postad 20 mars 2007 - 17:02

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är också inne på min 2:a 46:a. Var inne i butiken där jag köpt min och lyssnade på demo exemplaret som dom har hängandes på väggen. Den gav ett svagt jämnt buzzande som knappt lät någonting alls. Spelade ingen roll vilken nivå Backlighten stod på. Så visst verkar det finnas dom som är bra mycket tystare en dom två jag har haft/har.

Postad 20 mars 2007 - 17:23

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Datorbutiken har nu satt leveransdatum okänt :) Får nog vänta ett bra tag till på min 46:a..
Sharp har problem att få fram skärmar sa dom när jag mailade datorbutiken.
Blir mer och mer sugen på nå annat hmm..

<{POST_SNAPBACK}>

Datorbutiken är roliga, vid lunchtid sa dom att leveransdatumet är okänt och leverantören inte kan få fram skärmar från sharp.
Nu klockan halv sex skriver dom "vi har visst fått in den".

Är det nån av er som skickat tillbaka sin? :rolleyes:

Postad 20 mars 2007 - 20:21

Badmojo
  • Badmojo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har någon forumit fått byta ut XD1:an pga den black-outar under Xbox-spel och HD-DVD-visning? Är det tv:ns fel eller x-boxens? Jag trodde att det var så kallad iris delay, men det här kanske är något annat.

Är det någon som har blivit nekad retur vid bandning-problem?

Postad 21 mars 2007 - 08:18

ekjavel
  • ekjavel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Bor i Umeå så det blir lite svårt :P Men skönt att veta att någon har en tyst tv iaf... Då blir det väl att byta igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Gör så, tycker inte man ska nöja sig om det är uppenbara fel på en så dyr pryl. Efter 3e gången om den fortfarande inte är felfri har man väl rätt att häva köpet oavsett vad så då lär man ju ta sig en funderare på hur man ska göra.

<{POST_SNAPBACK}>

Ska nog inte vara några problem att välja ett annat alternativ för mig då min handlare garanterat inte kommer gilla sharp's kommentar, "det är något du får leva med"...

Redigerat av ekjavel, 21 mars 2007 - 08:19.

Postad 21 mars 2007 - 20:43

sm0pjr
  • sm0pjr
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej Igen,

Jag har i 2 veckors tid nu försökt få bild i 1080P läget och bortsett från ca 1 timma (första kvällen) då jag tror jag hade bild från datorn i 1080P läget (fast det kan ha varit i 1080i läget), så börjar jag misstänka att min SHARP 42" XD1E är trasig. Så innan jag ringer och börjar proceduren att få den undersökt/reparerad,

Kan någon ge mig ett snabbt svar på dessa 2 frågor.

1. Är det någon som hört/läst om någon som haft samma problem som mig? läs gärna mer om min beskrivning i mitt förra inlägg från i Måndags.

2. I 1080i läget från min uppskalande DVD-spelare så ser Logotypen för min DVD större ut än 720P läget på skärmen..kan det stämma? eller är det ett tecken på att något är galet?

Tacksam för tips...annars räknar jag med att kontakta service i slutet på veckan...
Mvh
/Ken

Postad 21 mars 2007 - 21:33

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Hej Igen,

Jag har i 2 veckors tid nu försökt få bild i 1080P läget och bortsett från ca 1 timma (första kvällen) då jag tror jag hade bild från datorn i 1080P läget (fast det kan ha varit i 1080i läget), så börjar jag misstänka att min SHARP 42" XD1E är trasig. Så innan jag ringer och börjar proceduren att få den undersökt/reparerad,

1. Är det någon som hört/läst om någon som haft samma problem som mig? läs gärna mer om min beskrivning i mitt förra inlägg från i Måndags.

2. I 1080i läget från min uppskalande DVD-spelare så ser Logotypen för min DVD större ut än 720P läget på skärmen..kan det stämma? eller är det ett tecken på att något är galet?

Tacksam för tips...annars räknar jag med att kontakta service i slutet på veckan...
Mvh
/Ken

<{POST_SNAPBACK}>

Vad du än matar in i teven så kör ju teven sin 1920x1080 upplösnng så logotypen borde bli lika stor?

Postad 22 mars 2007 - 11:43

Brelle
  • Brelle
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hej Igen,

Mvh
/Ken

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jag kör inte med ett ATI kort men det låter líte otroligt att 1080 läget på tv'n skulle vara sönder och att den skulle fungera i 720?

Får du ingen blid alls oberoende av upplösning med den DVI-HDMI kabeln som du använder?

När jag kör med min HTPC med Nvidia, Geforce 6600, så dick jag välja dual skärm och så kom Sharp'en upp som alternativ. Jag valde Sharp'en som första skrärm och ändrade sedan upplösning som vanligt... kör nu 1920*1080 utan problem på min 46'a. Jag kommer inte ihåg detta med 100% säkerhet dock men jag kan kolla igen ikväll. Det står dock inte att det är "p" eller "i" men om jag inte kommer ihåg fel så verkar det vara "p" om det inte står något och när det är "i" så skrivs det ut.

Jag tror att man kan säga till 99% säkerhet att det är något som inte är rätt inställt i datorn, tv'n är troligen ok.

Kontrollera inställningarna i datorn igen... Du ska inte ha en plug & Play skärm, du ska ha Sharp!

Postad 22 mars 2007 - 12:43

sm0pjr
  • sm0pjr
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej Igen,

Mvh
/Ken

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jag kör inte med ett ATI kort men det låter líte otroligt att 1080 läget på tv'n skulle vara sönder och att den skulle fungera i 720?

Får du ingen blid alls oberoende av upplösning med den DVI-HDMI kabeln som du använder?

När jag kör med min HTPC med Nvidia, Geforce 6600, så dick jag välja dual skärm och så kom Sharp'en upp som alternativ. Jag valde Sharp'en som första skrärm och ändrade sedan upplösning som vanligt... kör nu 1920*1080 utan problem på min 46'a. Jag kommer inte ihåg detta med 100% säkerhet dock men jag kan kolla igen ikväll. Det står dock inte att det är "p" eller "i" men om jag inte kommer ihåg fel så verkar det vara "p" om det inte står något och när det är "i" så skrivs det ut.

Jag tror att man kan säga till 99% säkerhet att det är något som inte är rätt inställt i datorn, tv'n är troligen ok.

Kontrollera inställningarna i datorn igen... Du ska inte ha en plug & Play skärm, du ska ha Sharp!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej och tack för att du tar dig tid och svara/kommentera...

Bortsett från min första test när jag fick den så har jag inte fått bild ifrån datorn igen via DVI-HDMI-kabeln från Datorn, bara med min DVD-spelare i 576P,720P, 1080i och ej i 1080P.

Jag har oxo provat med ett lånat GForce 5200 kort från MSI oxo i datorn, samt tog hem min Bärbara HP-dator + dockningsstation med DVI-kontakt på dockan. Ingen bild alls. Jag jag får SHARP HDMI som display så det finns kommunikation iallfall dock ingen bild alls från Dator.

Sedan som sagt att den verkar konstig då Loggan från min DVD-spelare ser större ut i 1080i läget än i 720P..typ att TV:n skalar upp endast 1 av dom 2 delbilder som I-signalen skickar dvs. den är ju i bästa fall 1920x540 då mot 1920x720 i 720P-läget.

Jag har oxo provat factory reset utan förbättring...

Börjar nog ringa imorgon för att se om jag kan få tag på någon support..Hoppas givetvis
att det är SBS från min sida..men men...

Mvh
/Ken

Postad 22 mars 2007 - 12:54

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Hej Igen,

Mvh
/Ken

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

<{POST_SNAPBACK}>

Bortsett från min första test när jag fick den så har jag inte fått bild ifrån datorn igen via DVI-HDMI-kabeln från Datorn, bara med min DVD-spelare i 576P,720P, 1080i och ej i 1080P.

Jag har oxo provat med ett lånat GForce 5200 kort från MSI oxo i datorn, samt tog hem min Bärbara HP-dator + dockningsstation med DVI-kontakt på dockan. Ingen bild alls. Jag jag får SHARP HDMI som display så det finns kommunikation iallfall dock ingen bild alls från Dator.

Sedan som sagt att den verkar konstig då Loggan från min DVD-spelare ser större ut i 1080i läget än i 720P..typ att TV:n skalar upp endast 1 av dom 2 delbilder som I-signalen skickar dvs. den är ju i bästa fall 1920x540 då mot 1920x720 i 720P-läget.

Börjar nog ringa imorgon för att se om jag kan få tag på någon support..Hoppas givetvis

Mvh
/Ken

<{POST_SNAPBACK}>

Låna en blurayspelare av nån så vet du ju om det är teven det är fel på B)

Postad 22 mars 2007 - 13:16

Brelle
  • Brelle
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hej Igen,

Mvh
/Ken

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh
/Ken

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar riktigt konstigt. Har du någon inställning för dual screen? Isf, har du Sharpen som 1:a skärm? Jag hade oxå lite strul just med denna biten, ingen bild och efter lite trixande med det så funkar det sen perfekt.

Postad 22 mars 2007 - 15:59

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Så nu har jag varit i kontakt med min handlare angående buzznings problemet på min 46á.

Han har pratat med Jonas Arvidsson på Sharp. Han sa att jag skulle ringa supporten för att lämna namn/tele uppgifter för att dom hade något på gång som skulle avhjälpa detta fel med buzzning.

Jag ringde upp supporten och dom verkade direkt förstå vad det handlade om. Dom tog namn och telefon nummer och avslutade samtalet med att säga, citat: Vi har något på gång för att fixa detta problem så vi hör strax av oss.

Ok... svarade jag, låter fin fint och sa tack och adjö.

Nu är det bara att vänta och se vad det är dom kokat ihop. Ska vänta 1 vecka nu och kommer att sedan höra av mig till sharp igen o igen o igen o igen........................

Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 22 mars 2007 - 16:00.

Postad 22 mars 2007 - 17:02

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
De har mer än 5 månader något på gång för att fixa buzzing problemet B)

Postad 22 mars 2007 - 23:48

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jaha, fick min 3:e 46a idag. Röda pixeln är borta, buzzningen finns inte på den här heller men bandningen kan dom fan inte fixa! ;) Börjar bli rejält trött på det här nu...
Den här är lika mycket bandning som dom andra.

Postad 23 mars 2007 - 00:03

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Min 46:a är skickad idag från datorbutiken, nu är jag väääldigt skeptiskt till att jag kommer få en felfri tv. Finns det någon här som itne lider av buzz, döda pixlar eller banding?

Postad 23 mars 2007 - 00:09

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Min 46:a är skickad idag från datorbutiken, nu är jag väääldigt skeptiskt till att jag kommer få en felfri tv. Finns det någon här som itne lider av buzz, döda pixlar eller banding?

<{POST_SNAPBACK}>

Har dessvärre ingen 46:a men en 42:a och har inga som helst problem med döda pixlar eller buzzing. Har inte letat efter banding för då lär jag säkert hitta det och störa mig på det något fruktansvärt. Men syns ialla fall ingenting vid normalt tv-tittande och data surfande. Är hur nöjd som helst om det inte vore för svärtan som inte går att komma ifrån.

Postad 23 mars 2007 - 00:37

Unregisteredb51f4b4a
  • Unregisteredb51f4b4a
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej på er alla!
Fick min 52" förra veckan torsdag....älskar tvn...men den har sina problem.
Den har banding...inte superduper störande men 38k, d borde inte finnas.
Den buzzar i standby och när den är på.
Tror även den lider av dålig betraktningsvinkel...märker en klar skillnad på svärtan när jag bara rör på huvet sida till sida ca en halv meter...
Anser dock att svärtan är väldigt fin när det är en ljus scen, dock beror d nog på kontrasten....

Har sagt till dom jag köpte den utan och dom skulle återkomma när dom hört från sharp vad som ska göras åt detta.

MVH ME

Postad 23 mars 2007 - 09:03

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Hmmmm... Jag vill inte låta för pessimistisk men varför köper fortfarande folk denna apparat med alla dessa fel...??? LG, Samsung och säkert fler tillverkare kommer ju ut med nya full HD apparater om några veckor eller månader... Annars är ju Sonys W serie ett alternativ ;)

Postad 23 mars 2007 - 09:09

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Med andra ord, köper man en xd1e så vet man att man minst kommer att få banding som ett bihang?

Sharp får inte mina pengar iaf...

Postad 23 mars 2007 - 09:19

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Sharp kör en visning imorgon Lördag 24/3 på Expert i Nyköping där de har specialpriser.
Man får 5000:- för en gammal TV i inbyte om man köper en 46" XD1 så
priset blir då 29.999-5000= 24.999.
Vet ej hur många de har på lager eller kravet på TV:n man skall byta in,
men i annonsen står det bara "5000 för din gamla TV" så en 20" svartvit
borde duga bra...

Postad 23 mars 2007 - 09:19

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Allvarligt talat killar!
Sharp har många problem, men nej alla har inte fel, men det är väl självklart att man påpekar att man har det i detta forum då man vill varna andra för att det finns ex med fel, för att man vill ha råd osv...
Så därför kan det verka som det. Jag personligen har dragit mig för att handla..
Hoppas att Sharps nya serie ELLER den oxå problemladdade Sony W2000 efterföljare (båda kommer inom närmsta månaderna) kommer att bli betydligt felfriare, så jag blir av med min 13 år gamla klump TV..

Postad 23 mars 2007 - 10:03

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Allvarligt talat killar!
Sharp har många problem, men nej alla har inte fel, men det är väl självklart att man påpekar att man har det i detta forum då man vill varna andra för att det finns ex med fel, för att man vill ha råd osv...
Så därför kan det verka som det. Jag personligen har dragit mig för att handla..
Hoppas att Sharps nya serie ELLER den oxå problemladdade Sony W2000 efterföljare (båda kommer inom närmsta månaderna) kommer att bli betydligt felfriare, så jag blir av med min 13 år gamla klump TV..

<{POST_SNAPBACK}>

Om man jämför XD1E serien med W serien så vinner Sharp problem ligan med hästlängder...
Sen så är det ju så att man får väga problemen mot varandra och då kom iaf. jag fram till att Sonyn var ett säkrare köp...

Postad 23 mars 2007 - 10:08

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Alla har olika gräns för vad man tycker är fel och hur allvarligt man tycker felet är.
Jag är inte nöjd med bandningen men den syns inte vid Tv eller filmtittande. Nästan aldrig i spel heller. Kör jag flOw till Ps3 så ser man bandningen eftersom det är en blå ljus bild.Vanliga spel som rör sig och har normalt mycket färger så ser man inget.
Men jag vill att Tvn ska vara näst intill perfekt för 30.000:-.

Men annars är jag jättenöjd med Tvn och tycker att den levererar en bättre bild än tex. Sonys W2000.
Att vänta ett par månader är inget alternativ för mig så Sharpen är egentligen det enda alternativet just nu.
Men som sagt... Smaksak och upp till var och en att avgöra om bandningen stör så mycket att man inte vill ha kvar Tvn.

Postad 23 mars 2007 - 11:55

ekjavel
  • ekjavel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Håller med kommentaren ovan, min har bara buzzing och det stör mig inte så jätte mycket men självklart vill jag ha en tv som är felfri så det blir byte.

Nu till något roligare, sitter på jobbet nu men ska hämta en ps3:a vid lunch och sen hem och lira efter 8. Någon som kan komma med några schyssta inställningar som dom har när dom spelar ps3? Är grymt laddad och vill inte bli besviken för att jag har taskiga inställningar och är värdelös på att fixa detta själv ;)

Postad 23 mars 2007 - 13:11

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Sharp kör en visning imorgon Lördag 24/3 på Expert i Nyköping där de har specialpriser.
borde duga bra...

<{POST_SNAPBACK}>

Fick min för 25 195 på datorbutiken så jag klagar inte ;) än.

Postad 23 mars 2007 - 15:49

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

borde duga bra...

<{POST_SNAPBACK}>

Man får hoppas att erbjudandet kommer på fler ställen.

Postad 23 mars 2007 - 15:52

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Så där... Då ska jag byta in min 46:a. 3 apparater utan att dom lyckats få bukt med bandningen...
Funderar på att ta en Sony 46W2000 istället. Någon som har annat förslag på en full HD över 45"?

Postad 23 mars 2007 - 16:27

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Så många nya LCD från Sharp:
http://prylportalen...._MKF868.dbp.asp

Postad 23 mars 2007 - 16:28

axelman
  • axelman
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Så där... Då ska jag byta in min 46:a. 3 apparater utan att dom lyckats få bukt med bandningen...
Funderar på att ta en Sony 46W2000 istället. Någon som har annat förslag på en full HD över 45"?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Åtminstone hustrun och jag är så påverkade av alla dåliga erfarenheter att jag väntar på LG´s nya och Samsungs nya.

/axelman

Postad 23 mars 2007 - 16:42

sm0pjr
  • sm0pjr
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Låna en blurayspelare av nån så vet du ju om det är teven det är fel på ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Efter detta djupa hål som TV:n gjorde i min plånbok, så tar det nog ett tag innan Bluerayspelare kommer på fråga här, men om det finns någon i Stockholms-området som äger en sådan och är villig att låta mig testa den på min TV så bjuder jag på fika och Bilresa tur/retur :huh:

Om inte så räknar jag med att åka till Service-verkstaden här i 08 som Sharp supporten hänvisade till..då dom inte kunde via telfon komma på något tips, för att åtminstånde konstatera
om det är SBS från min sida eller inte..

Mvh
/Ken

PS. Nya PS3:an går oxo bra...och ännu roligare att prova.. ;) DS.

Postad 23 mars 2007 - 17:51

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Åtminstone hustrun och jag är så påverkade av alla dåliga erfarenheter att jag väntar på LG´s nya och Samsungs nya.

/axelman

<{POST_SNAPBACK}>

Av Sony 46W2000 eller Sahrpen?
Just nu lutar det åt att 46W2000 kommer ersätta min 46XD1E...

Postad 23 mars 2007 - 19:06

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

/axelman

<{POST_SNAPBACK}>

Av Sony 46W2000 eller Sahrpen?
Just nu lutar det åt att 46W2000 kommer ersätta min 46XD1E...

<{POST_SNAPBACK}>

Tråkigt att folk ska behöva byta mot 46w2000 då sharpen visat sig bättre i flertal tester..
Men men är ju förståeligt

Postad 24 mars 2007 - 14:07

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Filmerna hackar när jag tittar på bluerayfilmer med min LC-46XD1E. Det känns som ~10 Frames Per Second.

Det är PS3 jag använder för bluerayuppspelning.

Vet ni om det kan vara någon inställning eller dylikt?

Det hackar inte överhuvud taget när jag spelar spel med PS3:an.

Förresten, vart på teven kan jag se att det är 1920*1080 som PS3:an skickar?

Redigerat av Unregistered69f7f285, 24 mars 2007 - 14:08.

Postad 24 mars 2007 - 14:31

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Hur har ni kalibrerat eran 46XD1E, ni som har PS3 kopplad med hdmi?

Postad 24 mars 2007 - 14:44

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Filmerna hackar när jag tittar på bluerayfilmer med min LC-46XD1E. Det känns som ~10 Frames Per Second.

Det är PS3 jag använder för bluerayuppspelning.

Vet ni om det kan vara någon inställning eller dylikt?

Det hackar inte överhuvud taget när jag spelar spel med PS3:an.

Förresten, vart på teven kan jag se att det är 1920*1080 som PS3:an skickar?

<{POST_SNAPBACK}>

Att den hackar beror på att den inte kan accepterea 24fp eller 24Hz. Så det finns ingen lösning för den.

Postad 24 mars 2007 - 14:51

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Vad för uppdateringsfrekvens körs det i då? Förstör ju filmkänslan.. känns som man spelar upp en högupplöst film på en riktigt dålig dator :)

Postad 24 mars 2007 - 15:10

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Jape det stämmer....Om din TV klarar inte 24Hz eller 48Hz då får du denna eftekt när du kör en film som är 24fp. Det är det därför väntar jag tills HD1E kommer. Men det är inte säkert att den kommer fungera med 24fp heller.

Redigerat av Enator, 24 mars 2007 - 15:13.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.